Профиль

jurek99

jurek99

Украина, Нежин

Рейтинг в разделе:

Старт

 

 

Стартує новий мистецький портал,заслуговує вашої уваги,станьте активними учасниками просування мистецтва в українській павутині.З повагою команда JeyArt.

Найголовніше в ралі це довіра пілота до штурамана

Напередодні четвертого етапу Чемпіонату України з ралі – «Ралі Галичина 2007», який пройде у Львові та околицях, про цей екстремальний вид автоспорту ми розмовляли з Михайлом Серветніком майстром спорту із авторалі.

- Михайло, на початку загальна інформація – звідки ти, скільки років ти займаєшся цим видом спорту?

- Ну сам я зі Львова, але свою кар’єру я починав не тут; з дві тисячі першого року я їздив в ралійному екіпажі із київським пілотом Борисом Дацким - я був його штурманом і тоді ми взяли срібну медаль в Чемпіонаті України. Вже після того я вирішив продовжувати свою кар’єру в ролі пілота і в дві тисячі третьому я вперше стартую в Херсоні, наступна моя гонка – Львів і тут аварія - ми перевернулися. От з цієї гонки мені довелося зробити багато висновків. Через проблеми з технікою наступний мій старт відбувся аж у дві тисячі п’ятому році – це була гірська гонка  в Ялті. Пізніше ще чотири етапи Чемпіонату України і я став чемпіоном України у своєму класі, чемпіоном України в загальному заліку та майстром спорту.

- Ралійна гонка, це робота не лише пілота, а й штурмана і решти команди – хто вони ваша команда?

- Так. Моя команда, це насамперед мій штурман. Ми познайомились з ним зовсім випадково на сервісному центрі, що найцікавіше – за професією Юра, так його звуть, лікар педіатр! Чому насамперед? Тому що на гонці штурман, це найголовніша для мене людина. Я довіряю йому, це в ралі найголовніше, я довіряю йому своє життя, а він довіряє мені своє, адже помилка штурмана, це переважно аварія.

- Цього року ти пропустив декілька етапів – Чому? Ти не боїшся втратити важливі бали?

- На це були різні причини, але найголовніша це безпека.

- Що ти маєш на увазі говорячи про безпеку?

- Я просто незадоволений організацією змагань, зараз змагатися в Україні небезпечно, траси, переважно, дуже погано оснащені –  буває, що під час гонки на трасу може виїхати посторонній автомобіль, або й гірше вийти нетверезий глядач, який просто захоче ближче поглянути на авто, яке часто несеться зі швидкістю понад сто кілометрів на годину! Тому мені приходиться більше дивиться що відбувається поза трасою, а не слухати свого штурмана.

- В такому випадку, що ти думаєш про організацію змагань у Львові?

- Насправді, я дуже добре знаю організатора – Сергія Єженкова, це людина, яка попри постійне недофінансування справді вміє організовувати змагання, є звичайно помилки, але ідеально організувати змагання в Україні практично неможливо, адже для цього потрібно просто шалені гроші. І незважаючи на те, з міркувань безпеки, його змагання одні з найкращих в Україні. Я пам’ятаю як на попередніх змаганнях «Ралі Галіція», такі відомі українські водії, як Салюк, чи Розумовський виходили із авт і були в позитивному "шоці" від траси.

- А як тобі новий етап змагань, який проходитиме на Сихівському мості?

- Цей етап дуже цікавий, мені здається що тут водії будуть дещо обережні, адже це перший день змагань, а далі ще два дні гравійної траси. Потрібно пам’ятати що асфальт дуже непередбачуваний, а удар, наприклад, в бордюр на такій швидкості, як на Сихові, це закінчення змагань для команди.

В кінці нашої розмови Михайло побажав усім учасникам «Ралі Галичина 2007» успіху та перемоги на змаганнях, та насамперед чесної боротьби.

JeyNews

Раллі "Галичина-2007" (фоторепортаж)

В п'ятницю 3 серпня 2007 року у Львові відбувся етап раллі "Галичина-2007". В етапі взяли участь 29 учасників.

00022zwq

00021qqe

00020gfx
0001zw48

0001yb20

0001yb20

JeyNews, фото Романа Шмідта

Фосфорні міфи та піар на цистернах

Дим, що виник внаслідок горіння фосфору під Ожидовом ще й до кінця не розвіявся, як шпальти газет та стрічки інформагенцій зарясніли все можливими (реальними і не дуже) версіями щодо походження самого фосфору, таємничого потяга і навіть уявної диверсії… Не встигли еменесники як слід ліквідувати наслідки аварії як цією ситуацією в кращих традиціях українського політикуму вирішили скористатись чи не усі політичні сили. Звісно, з благородною метою – допомогти людям… і обов’язково про це потім повідомити усі можливі мас-медіа.

Отож, фосфорні міфи та піар на цистернах – дві складові, без яких нині, на жаль, важко уявити ситуацію навколо аварії в Ожидові.

 Частина 1. Фосфорні міфи.

Міф №1. Фосфор – з Донецька. Власне автором цієї інформації є шанований політик і колишній керманич МЗС Борис Тарасюк. «Викликає серйозне занепокоєння походження цієї хімічної отруйної речовини, а саме те, що вона має походження з Донецького регіону, а трапилася аварія на Львівщині. Цей факт потребує серйозного розслідування… Наскільки я інформований, а я зараз перебуваю далеко від джерел інформації, але дещо знаю, що за походженням цей фосфор з Донецького регіону», – заявив він  у коментарі ЗІКу. Щоправда, таку заяву першим спростував міністр МНС Нестор Шуфрич, який порадив Борису Івановичу «не плутати Донецьк із Казахстаном».

Так би й сперечалися славні українські мужі, коли б не прес-служба МНС, котра сповістила українців, що «ожидівський» фосфор був не донецьким, не казахським, а… голландським. Отакої! Відомо також, що голландці везли той фосфор у Польщу, тому, не виключено, що невдовзі про своє право власності на цю речовину заявлять і поляки. Тому, продовження історії, вочевидь, ще попереду.

Міф №2. «Фосфорний» поїзд перевозив радіоактивні речовини. Таку здавалося б сенсаційну інформацію знову поширив ЗІК. «Серед цистерн вантажного потягу, який зазнав катастрофи в Ожидові на Львівщині, могли бути цистерни з небезпечними отруйними речовинами, не виключено, навіть радіоактивними, розгерметизація яких спричинила б наслідки, подібні до Чорнобильської катастрофи. Наявність саме цих речовин, а не загоряння фосфору, і спричинили переполох у представників відповідних владних структур», - про це ЗІК дізнався з оточення волинських правоохоронців, які у день аварії перебували на Львівщині.

Агенція, посилаючись на слова волинського правоохоронця, стверджувала, що «у район аварії були направлені спеціалісти-радіологи з дозиметрами, які перевіряли радіаційний фон на місці катастрофи, хоча відомо, що фосфороорганічні сполуки самі по собі не «фонять».

Щоправда, і цю «сенсацію» вмить було спростовано. До слова, спростовувала її також і корпорація, що поширила. Це виглядало так: «Керівник прес-центру ГУ МНС України у Львівській області Павло Василенко наголосив на тому, що «… є відповідні спеціалісти, які проводять відповідні заміри і дають висновки. Так, якщо певні правоохоронці і були на місці події та бачили потяг, то це не дає їм право коментувати, що там перевозилися якісь радіоактивні відходи. А якщо вони вже і спекулюють на цій темі, сіючи паніку, що для правоохоронців дуже дивно, адже вони знають, що за розповсюдження панічних чуток у таких випадках може наступати і відповідальність, то вони мають знати, що такі домисли і чутки необхідно підтверджувати бодай якимись фактами.

Не відповідають дійсності і коментарі про те, що на місце аварії скеровані спеціалісти-радіологи. У районі працює полк радіаційного, хімічного і бактеріологічного захисту Міністерства оборони України. І якщо вони проводять якісь заміри, то спершу потрібно поцікавитися, які саме заміри там проводяться, а не просто бачити військових, а потім розповідати про те, що вони заміряли… Потрібно перестати створювати паніку, підбурювати людей і тим самим ускладнювати роботу самих рятувальників».

Сказано-зроблено. Після паніки з уявними радіоактивними речовинами у ЗМІ з’явилась паніка щодо самого «фосфорного» потягу.

Міф №3. Привид «фосфорного» потягу. Насправді «фосфорних» потягів було щонайменше два. Перший – загальновідомий, який і зазнав аварії в Ожидові. Другий – порожній (як запевняє місцева та київська влада), котрий виявили журналісти ZAXID.NET у Львові на станції «Клепарів».

До слова, від існування другого потягу першим відхрестився губернатор Львівщини Петро Олійник. Проте, наявність фото на яких було видно навіть номери цистерн, змусила владу Львівщини озвучити версію, що це був насправді «порожній потяг», який нібито «підігнали для можливого його використання у ліквідації ожидівської аварії». Щоправда, Львівська залізниця спочатку запевняла, що потяг такий звичайно стоїть на станції «Клепарів» по дорозі з Польщі. Отож, скільки відомств – стільки й версій. Проте «клепарівський» потяг буквально канув в Лету (чи то в Полтву), залишивши по собі лише купу запитань та фото напам’ять.

Далі почалася історія із «фосфорним» потягом (чи його частинами) котрі транспортували на станцію «Красне». Цей потяг виявився таким собі потягом-перебіжчиком – хтось його бачив і перекривав колію, а хтось – ні і давав офіційні коментарі. Зрештою більш-менш розвіяв чутки голова штабу з наслідків ліквідації аварії під Ожидовом Валерій П’ятак, котрий запевнив, що «наразі цистерни на цю станцію можуть завозити лише на дуже короткий час для проведення маневрів, а тому місцевим мешканцям нема чого хвилюватися». Повіримо на слові.

 Частина 2. Піар на цистернах.

Піар, чи більш зрозумілою мовою – реклама, це справа важлива. Особливо напередодні виборів. Зрозуміло, найбільш метикуваті ідейні натхненники потенційних парламентських партій відразу ж взяли цю ідею на всеозброєння.

Першим «піарщиком» виявився власне президент держави Україна Віктор Андрійович Ющенко, який на третій день після аварії на кілька хвилин (!) відвідав Ожидів і запевнив селян, що «усе буде добре». Проте, чудодійна сила телекамер перетворила цей візит на справжню мандрівку поміж розкиданих вагонів з фосфором…Знаєте, мабуть все-таки правий тут був львівський політолог Анатолій Романюк, котрий сказав, що якби Ющенко їхав не до Польщі, візиту Гаранта в Ожидів могло б і не бути.

Далі випереджаючи один одного почались змагання політичних сил.

Спочатку були офіційні заяви від «Нашої України» з вимогою звільнити неугодних. (звісно, йдеться про профільних міністрів Рудьковського і Шуфрича) і з (як це належалось зробити) критикою уряду Януковича….

Постійні поціновувачі новин бачили і львівську координаторку «Народної самооборони» на фоні наметового містечка під Ожидовом та славнозвісного «кулака» Юрія Луценка. А вже наступного після ефіру дня відбулася прес-конференція про незадовільне лікування постраждалих….

Керівник виборчого штабу БЮТ на Львівщині озвучив цифри безкорисної («не для політичних дивідендів») допомоги потерпілим від місцевих лицарів червоного сердечка: 260 тонн води, 34 тисячі упаковок активованого вугілля та 75 упаковок "Ентеросгелю" мешканцям 22 населених пунктів….

Їздив вчора на полігон під Ожидовом і керівник Львівського обласного відділення Партії регіонів – аби, за його словами, аби вгамувати паніку непроінформованих людей і самому вияснити ситуацію…

Потім були прес-релізи від «Еко+25%» та від Партії зелених. Словом було всього і багато (даруйте, коли когось забула)… Адже тема чужого горя завжди була вдячною і продуктивною (в сенсі кількості отриманих на виборах голосів). І, вочевидь, вичерпає вона себе лише 30 вересня 2007 року.

 Отож, як бачимо, фосфорна аварія під Ожидовом, вже стала початком великої брехні і великого піару. Залишається хіба сподіватися, що вона стане початком принаймні мінімальної відповідальності.

Анна Тома, для JeyNews

Що відбувається з фосфором? Коментарі фахівців

 

Катастрофа на Львівщині викликає аналогію з Чорнобилем принаймні в одному аспекті: ми не знаємо правди. Дані про вірогідні наслідки катастрофи для здоров`я такі суперечливі, а офіційні особи і дипломовані фахівці подеколи висловлюють настільки полярні думки, що відтворити цілісну картину, так само як і повірити в небезпеку або безпеку екологічної обстановки вкрай складно. Цілий ряд питань, пов`язаних з аварією залишилися без відповіді. Чи треба було примусово виселяти людей? Чи небезпечна фосфорна хмара? І, нарешті, питання який турбує жителів постраждалих районів: чи безпечні продукти, їжа, вода? І якщо силовий віце-прем`єр Олександр Кузьмук каже, що безпечні, то як це в`яжеться з попередженням Мінприроди про те, що концентрація фосфорного ангідриду перевищує норму в 23 рази? Ми поставили ці запитання науковцям-токсикологам.

Валерій Станкевич, доктор медичних наук, завідувач лабораторії гігієни грунту і відходів Інституту гігієни і медичної екології:

ФОСФОР ТРЕБА ПЕРЕВОЗИТИ ТАК САМО, ЯК ЯДЕРНІ ВІДХОДИ

Наш інститут працює бюджетним коштом і в рамках завдань, які дає Академія медичних наук або Міністерство охорони здоров`я. Поки що ми ніяких завдань не одержували, і тому інформації з перших рук у нас немає. Можемо будувати припущення тільки виходячи з побаченого по телевізору.

Перше запитання, яке у мене виникло: як могла статися подібна катастрофа? Фосфор – особливо небезпечна речовина. Він повинен транспортуватися особливим чином – узгодженим маршрутом, з особливим режимом проходження через населені пункти, певною швидкістю. Все має бути ретельно запакованим і регламентованим.

Раніше для транспортування таких речовин існували так звані літерні маршрути. А тепер – підчепили вагони до звичайного потягу і повезли?

А ядерні боєголовки могли б таким же чином перевозити? Однозначно – ні. Чому ж так повелися з фосфором?

Щодо «фосфорної хмари, що насувається». Будь-який підручник скаже: білий фосфор легко окислюється водними розчинами солей, що й використовується для знезараження. Я дивлюся телекоментарі: там перший час ніхто не згадував, що це білий фосфор. Жовтий фосфор – це той самий технічний білий фосфор, недостатньо очищений. При температурі більше 15 градусів мнеться як пластилін. Білий фосфор розчиняється тільки в певних сполуках. Адже все давно відомо. Відомо, в якому протигазі працювати для знезараження. Дивлюся по телевізору: люди працюють в якихось пелюстках замість протигазів.

Концентрацію фосфору треба постійно вимірювати. Способів вимірювати – вдосталь, методик аж забагато. Про концентрації при цьому ніхто нічого не каже. Що це таке? Адже люди повинні знати рівень концентрації! Раніше траплялися випаровування від кількох грам до кілограмів, але такого не було.

Читаю повідомлення: рівень фософорнх ангідридів перевищений у 23 рази. То можна пити воду, то не можна. Я не можу відповідати за людей. Я можу рекомендувати щось Мінздравові, коли є цифри. Гранично припустима норма концентрації – одна десятитисячна міліграма на літр води. Це нормується за токсичністю. Запросіть служби, хай заміряють, а потім робіть висновки. Якщо гранично припустима концентрація фосфору вища, то про що ми взагалі говоримо?

Небезпека залишається. І наслідки хронічних отруєнь фосфором набагато небезпечніше, ніж просто гострі отруєння.

Ісаак Трахтенберг, академік, Інститут медицини праці АМН України:

КОНЦЕНТРАЦІЯ ФОСФОРУ В ЗОНІ ПЕРЕВИЩУЄ ГРАНИЧНО ПРИПУСТИМУ НОРМУ В 6200 РАЗІВ?

Звичайно, фосфор небезпечний, він належить до першого, найвищого, класу небезпеки. Але коли його заливають водою – а це робили при аварії, – то він перетворюється на ортофосфорну кислоту. Це теж не «дарунок», але це вже все-таки другий клас небезпеки. І фосфор елементарний, і фосфор у вигляді ортофосфорної кислоти – це токсичні речовини, отрута.

Журналісти і медики нагнітають обстановку, і іноді у людей з`являється страх, явища неврозу, які потім важко диференціювати, – чи справді це отруєння, чи це ятрогенія (навіювання). Гранично припустимі концентрації, так звані ГПК.

З фосфором працюють на підприємствах, де там встановлені ГПК. Це 0,03 міліграма на кубічний метр. Є ГПК вмісту фосфору в атмосферному повітрі – це десятитисячні міліграма на кубічний метр. Буду точним. За нашим законодавством, гранично припустима концентрація повітря робочих приміщень – 0,03 міліграма на кубічний метр. Тимчасово припустима концентрація фосфору в атмосферному повітрі – 0,0005 міліграма на кубічний метр. Гранично припустима концентрація фосфору у воді – 0,0001 міліграма на літр. При цьому скрізь згадується, що клас небезпеки пари перший, найвищий.

Треба досягти того, щоб в усіх районах і селах, де виявлений підвищений вміст фосфору, негайно були досягнуті безпечні рівні. При цьому особлива увага повинна бути звернена на вагітних, дітей, людей з хронічними захворюваннями.

Симптоми отруєння фосфором такі самі, як симптоми будь-якого гострого отруєння, але є специфіка: пече в роті, пече в шлунку і при відрижці – запах часнику. При важких отруєннях фосфору виникають враження центральної нервової системи.

Ні у пресі, ні в повідомленнях своїх колег я не чую, які концентрації в атмосферному повітрі, у воді, в харчових продуктах і на зелених насадженнях. При цьому є повідомлення про фосфорну хмару, що це справляє незабутнє враження навіть на мене.

За окремими даними, концентрація фосфору в зоні – 3,1 міліграма на кубічний метр. Це набагато вище за норматив нешкідливого змісту (у 6200 разів? – Авт.). Але навіть якщо концентрація 3,1, то, враховуючи величезні можливості розведення пари фосфорної кислоти, вона знижуватиметься. Тому я настроєний оптимістично і вірю, що ситуація буде нормалізована.

Ми також звернулися з кількома запитаннями до Володимира Борейка, директора Київського еколого-культурного центру:

КОЛОДЯЗІ В РАДІУСІ 60 КІЛОМЕТРІВ МОЖУТЬ ВИЯВИТИСЯ ПРОСТО ОТРУЄНІ

– Скажіть, що нині відбувається на місці аварії?

– Наскільки мені відомо, хмара зараз пішла на північний захід. Державні органи стверджують, звичайно, що далі Львівщини вона не піде, але думаю, це не так. Хмара може піти як на поліські області України, так і на Польщу з Білорусією. І, швидше за все, отруйні речовини вже вийшли за територію області.

– Деякі стверджують, що масштаби катастрофи значно перебільшені. Яка Ваша думка?

– Фосфор, як червоний, так і жовтий, віднесені до другої категорії отруйних речовин. Це сильно діюча речовина. Воно дуже сильно впливає на дихальну систему людини, вражає нервову систему і навіть може викликати зупинку серця. Фосфор завдає щонайпотужнішого удару по організму. Але, на наш погляд, найнебезпечніше відбудеться, коли весь цей фосфор осяде і проникне в найближчі водоймища. Це завдасть збитку рибі і тим людям, які купатимуться або питимуть з цих водоймищ. Фосфор може потрапити в грунтові води. І це буде найбільшою проблемою, оскільки такі процеси у нас ніким не контролюються. Таким чином, колодязі в радіусі шістдесяти кілометрів можуть виявитися просто отруєні.

– Що буде з пожежними, яких кинули на боротьбу з катастрофою, не забезпечивши їх респіраторами?

– На жаль, це в нас це вже традиція. Якщо пам`ятаєте, так, без респіраторів, посилали пожежних і на Чорнобильську станцію... Не будучи підготовлені відповідним чином, пожежники просто потім підуть по другій, по третій групі інвалідності.

– Чи відомі Вам подібні, «фосфорні», інциденти?

– Чув, щось подібне відбулося колись в Китаї.

– Чи можна сказати, що влада замовчує катастрофу?

– Вважаю, що влада бреше людям. Адже подібне ми спостерігали з недавньою загибеллю риби на Азовському морі, коли вони назвали це скромно літнім замором. Але літній замор зазвичай відбувається в серпні, а не в червні. Така ж картина спостерігалася під Дніпродзержинськом, коли сталися викиди фенолу в атмосферу, і багато іншого.

– Чого нам слід в результаті всього цього чекати?

– Будуть знищені видимі причини екологічної катастрофи. Всі роз`їдуться по домівках і забудуть, тоді як отруйні речовини нікуди не дінуться, вони залишаться у воді та грунті. Технічні засоби, вживані ще з радянських часів, застаріли, фахівців відповідних у нас немає. І моніторингу довкілля у нас ніякого не ведеться.

Фосфорні цистерни

Новина дня
Журналісти виявили 9 цистерн з фосфором навпроти львівського готелю ”НТОН” (фото)

У Львові неподалік залізничної станції "Клепарів", що біля готелю "НТОН", стоять 9 цистерн "Казфосфат" з жовтим фосфором.

ZAXID.NET не береться стверджувати, що ці цистерни з Ожидова, чи це ще один транзитний потяг з жовтим фосфором. На фото цистерн чітко видно номери, за якими можна перевірити, що це за вантаж.

В момент фотографування до цистерн під’єднували локомотив, яким їх збиралися кудись транспортувати.

Львівські журналісти не встигли з’ясувати, чи були ці цистерни заповнені.

Катастрофы сравнимые с Ожыдовской

Катастрофа в Ожидові

Брехня во спасіння чи Примари "фосфорної" хмари (продовження)

«Фосфорної» хмари більше не існує. Саме на такій здавалося б оптимістичній ноті завершився вчорашній день. Принаймні, таким його намагались завершити для журналістів львівські можновладці.

Хмари, що виникла внаслідок горіння фосфору на місці аварії поблизу Ожидова, більше нема - її вдалося локалізувати. У цьому вчора під час екстреного засідання Президії Львівської обласної ради запевняли як заступник голови облради Микола Горинь, так і керуючий штабом із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, перший заступник голови Львівської ОДА Валерій П’ятак.

Ще о 18.00 чиновники стверджували, що «ситуація контрольована, збалансована, і вона не може спричинити загрози для життя населення як Львівської області, так і міста Львова зокрема». «Я несу персональну відповідальність за ці слова», - заявив Валерій П’ятак, дивлячись в очі депутатам і в об’єктиви телекамерам...

Вже о 20.00 чи не усі телеканали наочно продемонстрували, що локалізована за словами львівських чиновників хмара… знову з’явилася. Звісно, несподівано і раптово. Населення України (і не лише) мало нагоду наочно пересвідчитись і тому, що славнозвісне «не словом, а ділом» у нас трактується по-своєму: словом одне, ділом – інше (головне, аби усім було добре і спокійно).

Звісно, такі заяви можна було б назвати, наприклад, «трохи прикрашеною правдою для блага громади – виключно заради спокою». Та чи потрібен нам у такій ситуації удаваний спокій? Запитання риторичне.

Хто нестиме відповідальність? А це вже інше риторичне запитання. Адже вчора ті ж чиновники так і не спромоглися відповісти на запитання своїх колег по облраді «Хто відповідальний за курсування територією Львівщини подібних потягів із особливо небезпечними речовинами?».

Частково відповідь на це запитання намагався знайти губернатор області Петро Олійник, котрий ввечері в ефірі 5-го каналу натякав на корумпованість українсько-польських кордонів і обіцяв розібратися чому злощасний потяг виявився під Ожидовом. Більш конкретним керманич Львівської області був у коментарях інформаційним агенціям:

«Безумовно, треба перевірити, чому подібні потяги «гуляють» Україною і Львівщиною зокрема. Треба перевірити, чому цей потяг курсував при температурі, що була більшою 30 градусів…Треба перевірити ще багато речей - як-то технічний стан цистерн, клапанів, а також те, чи було дотримано міжнародних норм страхування вантажу… Я хочу це перевірити, і я це зроблю».

На виконання цих слів нам залишається сподіватися.

Офіційно ж, за словами начальника Держекоінспекції в Львівській області пана Столярського, держінспектори розпочали перевірку документів перевізника та власника вантажу, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 червня 1995 р. №440 «Про затвердження Порядку одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнології та інших біологічних агентів». Коли будуть результати цієї перевірки – поки невідомо.

А що люди? Про отруєння мешканців прилеглих до місця аварії населених пунктів у різних ЗМІ звучали різні версії.

Офіційно: станом на вчорашній вечір медики обстежили майже 5 тис. людей в зоні екологічної катастрофи. Виявлено, що в результаті пожежі отримали отруєння різного ступеня важкості 18 осіб.

Неофіційно: станом на 19.00 вівторка за допомогою до медиків звернулося більш 50 чоловік, що знаходилися в зоні техногенної катастрофи, переважно місцеві мешканці, а також ліквідатори аварії. Також «фосфорна» катастрофа привела одного рятувальника до реанімації.  Про це повідомило джерело у Львівській облдержадміністрації.

І знову офіційно: більш подібна до реальної інформація з’явилася сьогодні зранку - у двох селах Львівщини зафіксовано перевищення вмісту фосфору в 20 разів! На 8-му годину 18 липня спеціальні підрозділи Міністерства охорони навколишнього природного середовища України отримали попередні результати моніторингу навколишнього середовища на місці аварії вантажного потягу з цистернами фосфору у Буському районі на Львівщині.

Як повідомила прес-служба Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, за даними аналітичного моніторингу, в атмосферному повітрі населених пунктів Ангелівка і Лісове виявлено фосфорний ангідрид концентрацією 3,5 мг/м куб. (при нормі 0,15 мг /м куб.). Ось так. І виглядає на те, що це лише початок…

Ольга Кулик, для JeyNews

Катастрофа в Ожидові(початок)

Вибух фосфору в Ожидові: другий Чорнобиль чи звичайна істерія? (частина1)

Хроніка подій: Вчора, 16 липня, о 16 год. 55 хв у Буському районі Львівської області на перегоні «Красне-Ожидів» зійшли з колії та перекинулися 15 цистерн з жовтим фосфором товарного потягу № 2005 (всього у складі потягу було 58 вагонів). Цистерни слідували зі станції «Аса» (м. Джамбул, Казахстан) до станції «колеса» (Республіка Польща). Через виток фосфору з однієї цистерни сталося самозаймання 6 цистерн.

Вже о 22 год. 29 хв (згідно з офіційною інформацію «еменесників») пожежу було ліквідовано. Щоправда, окремі видання і досі запевняють, що пожежу остаточно не ліквідовано, оскільки місцями виникають нові загорання, а піни на їх гасіння не вистачає. Таку інформацію нібито повідомив голова Бузької районної держадміністрації Микола Білінський. За його словами, пожежа вже не така інтенсивна і потужна, а вже близько 200 сімей евакуйовані.

Щоправда, цю ін формацію не забарилися спростити офіційно: «Зараз ситуація контрольована. Спецпідрозділи охолоджують цистерни і тим самим попереджують самозаймання фосфору. У них є достатньо води та піни. Нічого хвилюватися про спалахи вогню», - зазначив начальник прес-центру головного управління МНС у Львівській області Павло Василенко. За його словами, створено піноутворювачі, тому піни в разі потреби вистачатиме.

Водночас і основні чиновники Львівщини особисто звернулися до мас-медіа з проханням не називати пожежу в Ожидові «другим Чорнобилем», мотивуючи це тим, Що «ситуація складна, але контрольована». Правда, ті ж чиновники чомусь порадили мешканцям уражених сіл закривати вікна мокрими шматами, не виходити без потреби з дому і навіть не випускати на вулицю худобу. 

Попередні наслідки: У результаті сходу цистерн пошкоджено 50 м залізничної колії, близько 100 м контактної мережі та 3 опори. Під час гасіння пожежі утворилася хмара з продуктів горіння (зона ураження - близько 90 кв км). В зону ураження потрапило 14 населених пунктів Буського району та окремі території Радехівського та Бродівського районів області.

Внаслідок пожежі продуктами горіння отруїлося 16 осіб, з яких 13 в стані тяжкого та середнього ступеня важкості госпіталізовано до військового медичного клінічного центру Західного оперативного командування у Львові.

Проведено позачергове засідання обласної комісії з питань ТЕБ та НС. Із 6 населених пунктів Буського району тимчасово відселено близько 800 мешканців.

До ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучено 450 чол. особового складу та 80 одиниць техніки від МНС, Мінтрансу, МВС, МОЗ. Наразі на місці події працює віце-прем'єр-міністр України О.Кузьмук, оперативна група МНС України на чолі з першим заступником міністра В.Антонцем.

Проте як представники влади, так і «надзвичайними» запевняють мешканців Львова і області, що особливих підстав для звилювання нема. Адже 82 кв км хмари, що утворилася внаслідок горіння фосфору, прямує… у зворотній від Львова бік. 

У чому небезпека: При 44С фосфор плавиться, окрім того, при взаємодії з повітрям утворює випари бурого кольору. Ці випари дуже шкідливо впливають на людей, зокрема, призводять до набряків легень.

Як переконана заступник директора Інституту екології Карпат Оксана Марискевич, дану аварію можна назвати справжньою катастрофою. За її словами, в Україні був подібний випадок - в Краматорську. Тоді 8,5 кв км зайняла зона ураження. За таких умов хіміки радять дочекатися, щоб увесь фосфор вигорів. Окрім того, фосфор важко гасити, хіба що з’явилися нові технології.

Тобто, ситуація достатньо серйозна. Жовтий фосфор вражає кістки. А такі захворювання насправді проявляються навіть через кілька років! Проте, справжні масштаби аварії (як офіційні, так і неофіційні) ми дізнаємось лише за кільканадцять літ. 

Читайте завтра – продовження теми про ситуацію в Ожидові