Російські інвестиції: експансія чи провал?

Дивно, що при такій значній кількості тривожних сигналів власники українських активів досі не зрозуміли: ступінь захищеності їх майна залежить від рівня політичної незалежності держави. Найбільші промисловці України за російськими мірками - гравці другої ліги. У разі прискорення інтеграції країн там вони і опиняться

Геополітичне прагнення Росії інтегрувати в себе Україну добре відоме. Значна частина політичної еліти сусідньої країни за 20 років так і не звикла до того, що Україна - окрема держава. Політичних заяв і дій, які підтверджують цю тезу, чимало.

Настав час проаналізувати, як такі настрої були реалізовані в Україні в економічній площині. А вони таки були реалізовані, хоча і не завжди вдало.При об'єктивному аналізі навіть приватні російські інвестиції в Україну потрібно розглядати як наполовину державні: право ведення хоч якогось помітного бізнесу у себе на батьківщині російські бізнесмени отримують в Москві на рівні президента і прем'єра, і керівникам РФ компанії часто більш підзвітні, ніж власним акціонерам.

Хто більше  Почати варто з даних офіційної статистики російських інвестицій в Україну. У ситуації, коли найбільшим інвестором України є Кіпр, називати російськими інвестиціями лише гроші, які прийшли з території Росії, некоректно. Більш-менш точну цифру російських інвестицій в Україну зможуть назвати хіба що компетентні органи, тому правильніше буде проаналізувати явище російської присутності в економіці на прикладі низки знакових підприємств країни. Крім аналізу фінансового стану куплених росіянами підприємств і їх відносин з державою, слід проаналізувати культуру ведення справ, принесену інвесторами.

[ Читати далі ]

Цифрове телебачення по-українському.

Микола Княжицький.

22 липня закінчується термін подачі заявок на конкурс з розподілу частот для цифрового телебачення.Українські політики, як і громадяни, досі не звертають серйозної уваги на цей процес, хоча його завершення найближчим часом перенесе нас у зовсім іншу інформаційну реальність. Деякі медіагрупи мають усі шанси вже до наступних виборів стати абсолютними монополістами в українському медіапросторі, а деякі — повністю з нього зникнути. Спробуємо пояснити, чому це відбудеться і які реальні небезпеки для українського суспільства і держави становить цей процес.

Уже нинішнього літа так звана група « РосУкрЕнерго » може не тільки завершити процеси над опозиціонерами, а й отримати повний контроль над телевізійним простором. У серпні Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, контрольована, на думку преси, Хорошковським, підіб’є підсумки цифрового конкурсу.

І якщо в більшості європейських країн перехід на цифру жорстко регулюється спеціальними законами або доповненнями до чинних законів, то в нас процес цей проходить абсолютно безконтрольно й нічим не регламентується. Раніше в країні існувало 15 загальнонаціональних наземних каналів. Більшість з них належать холдингам Пінчука, Коломойського та групі «Інтер», яку пов’язують з Валерієм Хорошковським. Усього два телеканали з числа загальнонаціональних були не залежні від цих груп — «5 канал» Петра Порошенка і «Тоніс» Володимира Костеріна. Останній, схоже, вже втратив контроль над каналом. Пінчук, Коломойський і група «Інтер» поділили ринок мовлення практично порівну — від 25% до 35% в кожного. Усі ці групи, з погляду українського законодавства, є монополістами, оскільки будь-які дві з них контролюють понад 50% ринку. Тепер же в нових цифрових мультиплексах кількість каналів зросте до 28. Але це зовсім не означає, що монополізація зменшиться. Швидше, навпаки. Та ж таки група «Інтер» напевне збільшить власну частку на ринку за рахунок як значного збільшення покриття кожного з існуючих власних каналів, так і новостворених.

[ Читати далі ]

Україна готується до інформаційних і психологічних війн.

 
В українській армії з’явиться окремий підрозділ - сили  спецоперацій. Цих військових залучатимуть до виконання антитерористичних та інформаційних психологічних завдань.  Сили спеціальних операцій планують сформувати до 2017 року в рамках реформування української армії.

  Про це повідомив начальник генерального штабу, головнокомандуючий Збройними Силами України, генерал-полковник Григорій Педченко на зустрічі з верховним головнокомандуючим Об'єднаними збройними силами
НАТО в Європі, адміралом Джеймсом Ставрідісом.
   Планується, що сили спецоперацій, окрім протидії інформаційним та психологічним війнам, піклуватимуться про безпеку національного морського судноплавства, а також  захищатимуть українських громадян та об'єкти власності за межами України.
   Директор центру дослідження армії, конверсії та роззброєння Валентин Бадрак переконаний що військо, яке відстоюватиме інтереси країни в сучасних інформаійно-психологічних війнах створюється в Україні запізно, адже в сусідніх державах такі спецсили вже давно успішно функціонують. «Можна було ще років п’ять тому прийняти це рішення і вже почати його реалізовувати», - зауважив Бадрак.
   За його словами, сили спецоперацій можуть бути адекватною компенсацією відсутності в Україні сучасного озброєння.Ефективність спецвійськ буде залежати від політичної волі влади. Працювати там мають контрактники,
а в окремих підрозділах - виключно офіцери.
   Голова Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони Анатолій Гриценко зазначив, що рішення про створення сил спеціальних операцій було прийнято ще три з половиною роки тому - 17 грудня 2007р.
Але найвища українська влада до сьогоднішнього дня так і не зробила конкретних кроків до реалізації цього проекту.
     

Ідея злиття Газпрому з Нафтогазом - ідіотська .

Голова російського громадського об`єднання «Демократичний вибір», співголова незареєстрованої "Партії народної свободи" (ПАРНАС) Володимир Мілов відвідав УНІАН.

Володимире, нещодавно вам і вашому соратнику, російському опозиціонеру Борису Нємцову на шість місяців заборонили виїздити з Росії...

-Так. Моя сьогоднішня поїздка до України багато в чому пов`язана з тим, щоб просто перевірити: випустять мене чи ні.

І як, на кордоні пропустили без проблем?

Так. Нормально. Це рішення було пов`язане з моїм судом з другом Путіна бізнесменом Геннадієм Тимченком. Він просив прибрати слово “Тимченко” з контексту нашої доповіді “Путін. Підсумки”. Причому проти решти змісту доповіді про корупцію він не заперечував. Представникам Тимченка не сподобався шрифт заголовку в цьому спростуванні. І вони попросили закрити нам виїзд з РФ строком на шість місяців за те, що шрифт у заголовку не такий. Це перший в історії Росії прецедент, коли закривають виїзд у нематеріальних справах.

Іронія ще полягає в тому, що сам Тимченко не є громадянином Росії. Він громадянин Фінляндії. Громадянин Фінляндії просить службу судових приставів закрити громадянинові Росії виїзд, і служба судових приставів задовольняє його вимогу за один день. Але владі не сподобався галас, який одразу навколо цього піднявся. І вони зробили крок назад. Але не виключено, що буде продовження історії.

Нещодавно голова правління Газпрому Олексій Міллер в черговий раз заявив, що Газпром знизить ціну на газ для України тільки в разі об`єднання з Нафтогазом. Ви вважаєте можливим таку спорідненість активів, яку так бурхливо обговорюють останнім часом, і які політичні наслідки для України від такого злиття?

Міллер ще загрожував, що газ для України буде по 500 доларів.  Я вважаю ідею злиття Газпрому з Нафтогазом і спроби встановити контроль над Нафтогазом - ідіотськими, вони просто суперечать інтересам Росії.

Нафтогаз - це юридична особа, зі своєю бухгалтерією, зі своєю фінансовою історією, зі своїми зобов`язаннями, які ми беремо на свій фінансовий баланс, якщо ми зливаємося. У мене великі питання, навіщо нам це “щастя” треба. Я б не назвав Нафтогаз комерційною мегауспішною компанією, м`яко кажучи. Скоріше навпаки. До того ж система газопроводів Нафтогазу не в дуже доброму стані, вона сильно зношена і потребує великих вкладень у модернізацію. А у нас в Росії купа своїх проблем, у тому числі і в самого Газпрому, в рішення яких теж треба гроші вкладати. Мені здається, це скоріше буде для Росії головний біль.

Якщо Нафтогаз такий вже комерційно непривабливий, то чому Кремлю так кортить дістати українську трубу?

  

[ Читати далі ]

В Донецкой области - самые большие долги по зарплатам.

Государственная служба статистики.
   Наибольший размер не выплаченных зарплат на 1 июля был зафиксирован в
Донецкой области - 228,915 млн гривен,
 в Харьковской - 133,655 млн
гривен, в Киеве - 114,643 млн гривен и в Луганской области - 101,963 млн
гривен.
   При этом задолженность госбюджета составила 3,042 млн гривен, а
задолженность по выплате зарплаты за счет средств местных бюджетов -
0,189 млн гривен.
   Следующий грустный факт на декабрь 2010 года в Донецкой области при
населении в 4600000 человек, пенсионеров было 1400000 человек,
среднестатистическом количестве официально работающих 1316000 человек (в
том числе работающих пенсионеров 350000 человек) получается 4600000 -
(1316000 - 35000) - 1400000 = 2234000 человек не работают и не на
пенсии. Пусть половина из них дети. Получается в Донецкой области не
менее миллиона совершеннолетних лиц (более 25% от общего количества
населения) не достигших пенсионного возраста не платят ни копейки в
пенсионный фонд.
   Из числа официально работающих, 225,668 тыс. человек, или 17,14% получают зарплату ниже минимальной.
   Напомним, вице-премьер-министр Украины - Министр социальной политики
Сергей Тигипко назвал абсурдной ситуацию, когда 120 тыс. директоров
украинских предприятий с большими доходами назначают себе зарплату в 750
гривен, а остаток получают в конвертах.

Майбутній парламент: опозиція визначає партнерів.

   Основне запитання, на яке потрібно дати відповідь до парламентської кампанії - хто у майбутньому парламенті та з ким формуватиме більшість.
   Про це сказав лідер партії "Фронт змін" Арсеній Яценюк. "Основне питання - як поведуть себе політичні сили, які пройдуть до наступного парламенту. І чи здатний наступний парламент сформувати більшість, не підпорядковану президенту Януковичу. Усі розмови про якісь з кимось об'єднання нічого не вартують, поки не скажуть об'єднуватимуться із Партією регіонів у наступному парламенті чи ні", - уточнив Яценюк.
   Він заявив, що опозиція має сідати на стіл переговорів не раніше вересня. "Я звернуся до політичних сил з пропозицією про це. Говорити треба на підставі нового закону про вибори народних депутатів, який буде внесений і який стане основоположним для виборів. Зараз не зрозуміло, про що говорити. Коли буде зрозуміло, як себе поводити на мажоритарних округах, тоді дві основні партії опозиції мають домовитися про роботу на мажоритарних округах. І я з "Батьківщиною" готовий про це говорити", - зазначив лідер "Фронту змін".
   Політик додав, що до переговорів можуть приєднатися й інші політичні сили: "Ті партії, які прираховують себе до демократичного табору й мають усі шанси подолати прохідний бар'єр, також запрошені до такого процесу. Говоритимемо про мажоритарні округи, але головне - угода про співпрацю у майбутньому парламенті".
   Нагадаємо, раніше керівник прес-служби ВО "Свобода" Юрій Сиротюк заявив, що серйозна розмова про узгодження дій опозиції під час парламентських виборів 2012 року відбудеться тоді, коли за круглий стіл переговорів сядуть Юлія Тимошенко, Арсеній Яценюк та Олег Тягнибок.

Золотоордынские принципы кадровой политики.

Петр Олещук. Сегодня Экс-губернатор Севастополя Валерий Саратов назначен главой Нацкомиссии по регулированию рынка коммунальных услуг Украины.Напомню, это все тот же Саратов,который недавно был уволен с должности Главы Севастопольской государственной администрации как раз за просчеты тарифной политики в г. Севастополе. То есть, 1 июня уволили за плохую работу в плане регулирования тарифов на уровне одного из регионов, а уже через полтора месяца направляют регулировать тарифы во всеукраинском масштабе.

Правда, интересная практика? Проиграл полковник сражение, а ему сразу дают командовать армией.

Воистину, это выглядит каким-то новаторским подходом в сфере административно-бюрократического управления. Ноу-хау, которое нужно срочно патентовать.Но если подумать, то тут мы видим проявление серьезной тенденции, имеющей более глубокие корни, чем могло бы показаться на первый взгляд.

Конечно,  это не снимает вопроса, как же фигуранту удалось так быстро «восстановить пошатнувшееся доверие», вернувшись в «первый эшелон»? Очевидно, благодаря крайне продуманным действиям. Во-первых, г-н. Саратов грамотно прокомментировал свою отставку, заявив, что: 1) полностью согласен с решением президента; 2)полностью берет на себя ответственность за падение рейтинга в городе. Во-вторых, грамотно выдержал последующую паузу, воздерживаясь от любых политических действий или комментариев, спокойно дождавшись назначения.

Что интересно, повысил тарифы г-нСаратов, руководствуясь указаниями из Киева. Но об этом он скромно умолчал.Очевидно, от греха подальше.Данное политическое поведение можно признать «идеальным» с позиций правящей команды. Постоянно демонстрировать свою никчемность на фоне начальства. Подчеркивать, что ты лишь «проводник» мудрой политики. Виниться перед руководством за «попранное доверие».

   Как это все контрастирует с резкими заявлениями некоторых других видных в прошлом регионалов, которые до сих пор находятся в «почетной ссылке» в СНБО. Они, очевидно, не поняли вовремяправил игры, за что понесли наказание. Итак, алгоритм действий для отечественного чиновника, который «играет в команде» прост: 1) если делают «козлом отпущения», то лучше сразу начать подыгрывать; 2) брать ответственность на себя; 3) постоянно повторять что начальство право; 4) как можно больше публично унижаться.Тогда есть вероятность, что преданность заметят, оценят и вознаградят.

Как тут не вспомнить практику вручению ярлыков на княжение в «Золотой Орде», где Русские князья подвергались  унижениям и издевательствам (подолгу стояли на коленях,  кланялись идолам, их могли обидеть словом и действием даже простые воины). Те, кто унижения не терпел, устранялись. Зато те, кто хорошо и долго кланялись, могли вполне получить «ярлык». Последний, однако, могли отозвать в любой момент (из «профилактических» соображений), заставляя «выклянчивать» его по второму кругу.

Главное, чтобы подчиненный сам постоянно подчеркивал, что он никто, признавал, что он ни на что не способен, без «мудрого руководства», был бы готов унижаться и «посыпать голову пеплом».Такие кадры системе нужны, и не остаются долго без работы.А вот от лиц, имеющих какую-то позицию, и готовых ееотстаивать, приходится быстро избавляться.

Ініціатива проросійських кримських козаків.

Олег Медведєв.
  
   Як не дивно, а в чомусь я підтримую позицію кримського козацтва. Воно пропонує перейменувати УПЦ Московського Патріархату в Русскую Православну Церкву. Це - чесна позиція. Бо УПЦ МП з точки зору церковних канонів і світського свого статуту, рівно як і статуту РПЦ, є невід'ємною частиною і єдиної РПЦ, і всього "Русского мира" Кіріла Гундяєва.
   "Широке самоуправління" (навіть не автономія, не те що автокефалія), дане Москвою, в будь-який момент може бути скасоване. Чутки про наявність в УПЦ МП широкого автокефалістського лобі- лише чутки. Так, є кілька патріотично-проукраїнськи налаштованих єпископів, включаючи, як на мене, самого Митрополита Володимира, які тримають дулі у глибоких нижче колін кишенях, але ніколи не покажуть їх Москві. Особливо тепер, коли вище державне керівництво Українидо автокефалії УПЦ МП ставиться не більш "приязно" і не менш вороже, ніж
російський тандем.
   Цікаво, що ініціативу козацтва скритикували і вМоскві. Наявність вивіски УПЦ МП дозволяє пудрити мозги православним Центральної України й навіть Волині, які вірять в міф про українскість та незалежність УПЦ МП.
   Зате на Сході на багатьох крамах УПЦ МП я бачив вивіски, які без камуфляжу посилаються на приналежність цих
культових споруд саме РПЦ.

Естонський Давид проти російського Голіафа.

Цьому маленькому народові вдалося вибороти собі державу саме тоді, коли ми її втратили

У  шкільному курсі «Історії СРСР» викладалася фактично дещо модернізована в контексті марксистсько-ле­­нінського вчення історія Росії. Пересічна людина крім імперського ще могла трохи знати минуле республіки, де проживала. Що казати про віддаленіші країни. Хоча, приміром, естонська історія, насамперед ХХ століття, містить чимало повчального для українців.

Динаміка свободи Цьому маленькому народові вдалося вибороти собі державу саме тоді, коли ми її втратили. Естонці отримали 20 років історичного часу для державотворення й національної консолідації. І дуже плідно ним скористалися. Тому 1991-го вони не оголошували себе наступниками Естонської Радянської Соціалістичної Республіки, а відновлювали ту державу, що була в них від 1918 до 1940 року. Хоча велося естонцям дуже важко. Практично одразу ж після унезалежнення країну окупували кайзерівські німці. Між іншим, у неосвічених колах побутує міф про якісь особливі симпатії естонців і латишів до Німеччини. Однак уся історія цих двох народів, починаючи з ХІІІ століття, – це тривала боротьба проти етнічного та політичного панування німецьких колонізаторів, чиновників та остзейських баронів-поміщиків (Остзеє – німецька назва Балтійського моря, дослівно – Східне море). Від окупації врятувала революція в Німеччині, але з’явився могутніший ворог – Червона армія, що вже 28 листопада 1918 року захопила естонське місто Нарву і продовжила наступ у глиб країни. Політику червоні проводили звичайну: одержавлення всього, дикий атеїзм, тотальний терор тощо. Багато естонців не вірили, що можна протистояти цьому потужному Голіафу. І єдиною реальною силою було народне ополчення – «Кайтселійт». Першими захищати країну судилося студентам і гімназистам. Однак естонська влада без пацифізму й нескінченої балаканини нашої Центральної Ради негайно оголосила воєнний стан і провела примусову мобілізацію в Києві ще сперечалися про «народну міліцію» і добровільну комплектацію армії), рішуче придушила комуністичну опозицію (цікаво, як у нас це робив би Володимир Винниченко?) і звернулася по допомогу до західних держав. [ Читати далі ]

Томенко: скасування параду – малоросіянство.

Заступник голови Верховної Ради Микола Томенко вважає скасування Президентом Віктором Януковичем військового параду до 20-річчя незалежності України проявом слабкості країни. Про це він сказав в ефірі телекомпанії "5 канал" ввечері 19 липня.

"Може не треба танків, може не треба літаків, але парад саксували, я думаю, що це слабкість. І це, якщо хочете, малоросіянство, що ми в 20років незалежності боїмося на центральній площі незалежності заявити про себе, що ми є Українська держава", - зазначив віце-спікер.

Томенко підкреслив, що День незалежності - це не свято президента, це несвято Кабінету Міністрів або депутатів Ради, це свято українського народу.

"Я вважаю, що парад потрібний, тому що коли 20 років незалежності, і миповажаємо власну державу, то ми повинні не у квартирах ховатися і на шашлики їздити. А ми повинні на центральну площу столиці України вийти із гордістю сказати, що ми нація, яка заслужила право бути незалежною державою", - додав він.

При цьому віце-спікер зазначив, що в Україні, як й у будь-якій державі,є громадяни, у тому числі й парламентарії, які негативно ставляться до незалежності своєї країни.

Нагадаємо, 15 липня Янукович скасував проведення парадів військ у Києві, Керчі, Одесі, Севастополі, а також місцях, де розміщені штаби оперативних командувань і видів Збройних сил, які повинні були пройти 24серпня до 20-річчя незалежності України.

Як повідомляло раніше Міноборони, їм не вистачає коштів на проведення військових парадів з нагоди 20-ї річниці Незалежності. За даними «Дзеркала тижня», міністр Єжель оцінював його проведення у 320 млн гривень. Хоча, у 2008 і 2009 роках військові паради на День Незалежності обійшлися приблизно у 70 млн грн.

Народний депутат від НУНС, голова парламентського комітету з питань національної безпеки й оборони Анатолій Гриценко вважає безвідповідальним рішення Януковича про скасування військового параду до 20-річчя незалежності України.

У свою чергу народний депутат від Партії регіонів Василь Горбаль вважає, що українці повинні зробити свій внесок у святкування Дня незалежності.