П’ятниця,
вечір… дуже довго хотіла надрукувати цю замітку, та все не вистачало часу. Та
все ж, в черговий раз перечитуючи коментарі батьків, вчителів, викладачів вузів,
що стосуються освіти, у соціальних мережах… просто хочеться виговоритись.
Я мріяла
вступити до педагогічного, вступити на державну форму навчання (що вважала
нереальним, оскільки я не була відмінницею). Пам’ятаю, як ще навчаючись у
старшій школі, коли я пробувала вести уроки (чи то це був день самоврядування
чи щось типу цього..), яке це було чудове відчуття: «ти можеш когось навчати», «саме
завдяки тобі вони це пізнають»… пам’ятаю, як діти дивились із захопленням,
слухали.
Я вступила
до омріяного вузу на державну форму навчання. Більше того, коли ми проходили за
рейтингом на 5 курс, я увійшла в першу десятку кращих студентів потоку. Мені
дуже подобалось розробляти уроки і вони були, на думку викладачів, доволі
хорошими.
Пам’ятаю, як
проходила практику на четвертому курсі в одній із шкіл. Щоправда провела там
лише один урок (в силу певних обставин), кілька днів була на спостереженні у
інших вчителів. Та коли я ці кілька днів приходила у цей клас, то деякі діти
прибігали і обіймали мене. Після свого проведеного уроку, я чула від однієї
учениці, що це її улюблений предмет і вона теж хоче бути вчителем. А потім,
через рік, я зайшла у цю школу на кілька хвилин, і учні цього класу з посмішкою
вітались зі мною (хоч пройшло багато
часу, а практикантів там чимало і доволі
часто міняються), вони мене запам’ятали. Як же це було приємно!
Я мріяла
бути вчителем! Я дійсно любила свій предмет. Я захоплювалась викладачами
базових предметів вузу. Тому що вони показували такий приклад викладання, якого
я не бачила у школі. А може просто, я вже знала, що це мені потрібно.
Я мріяла
бути вчителем! Я вважала, що навчити зможу кого завгодно, так як самій здобути
знання вдавалось складно (немає такої феноменальної пам’яті, не все зразу можу
зрозуміти). «Але якщо я це розумію - зумію пояснити так, що зрозуміє кожен, навіть
двіюшник». Я знала, як це неприємно, коли на тебе кричать, «читають моралі», коли
ти чого не вивчиш. Як недопустимо, коли вчитель говорить про щось інше, а не
про те, що варто вчити на уроці. Так як я була донькою учительки, то знала як
це коли за кожен твій поступ зразу дізнається мама. «Я дуже добре розумію
учнів, так як нещодавно сама навчалась і знаю як їм важко».
Пам’ятаю, як
на п’ятому курсі знову проходила практику, вже у школі, якій навчалась сама.
Практика тривала кілька тижнів (здається 6). Які це чудові були часи… Я вела
уроки в 9-10 класах і була «класним керівником» 10 класу. Діти працювали на
уроках, слухали. А на виховних годинах 10-класники навіть пригощали мене чаєм.
Пам’ятаю, як ми готовили свято квітів і врожаю… Які ж вони були старанні…
Я мріяла
бути вчителем. І бути вчителем у своїй
школі. Та знову ж таки, ця мрія на той час здавалась неосяжною, так як
вчительці мого предмету ще було далеко до пенсії.
Закінчивши
вуз. Я зразу вийшла заміж і пішла у декрет. З часом почала писати дипломні і курсові роботи в Інтернеті і це почало
приносити доволі непоганий дохід. При чому, маючи диплом спеціаліста учителя
двох предметів, я писала дипломні, магістерські, навіть одну дисертацію писала,
зовсім з інших галузей і в доволі престижні вузи (замовники були задоволені).
Пам’ятаю, як один студент просив написати курсову з хімії. Я кажу, що це не мій
фах і з цього предмету в школі я мала 6 балів… а він, «а моєму одногрупнику ви
робили, і у нього відмінно!». Та я мріяла бути вчителем… Думала, прийду в
школу, навчу їх писати реферати (писати, а не скачувати готовий). Щоб вони у
вузах не тратили кровні батьківські кошти на липові роботи, а робити їх самі,
адже це зовсім не важко. Варто лише вміти знаходити потрібну інформацію. Я
мріяла бути вчителем.
Тут,
напередодні Нового Року я дізнаюсь, що вчителька, яка вела мій предмет пішла на
пільгову
пенсію. Моєму щастю не було меж. Невже я стану вчителем?!
З того часу
минуло 3 роки. Що змінилось? Дуже багато. Що саме напишу в іншій замітці, Бо потрібно
хоч іноді висипатись.