З Києва до Китаю навпростець!

ІІІ Український Форум Шовкового шляху та виставка інноваційних технологій



16 листопада 2018 року, у Києві (НСК Олімпійський) відбудеться ІІІ Український Форум Шовкового шляху - подія, що об’єднує разом великий бізнес України та Китаю, інвесторів та політиків обох країн.

Теми, що будуть підніматися на Форумі: Динаміка успішного українсько-китайського співробітництва, Енергія майбутнього, Fintech&Investments, IT&Innovations.

Серед спікерів Форуму: Кубів Степан (Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економічного розвитку і торгівлі України), Володимир Омелян (Міністр інфраструктури України), Ду Вей (Надзвичайний і Повноважний Посол Китайської Народної Республіки в Україні), Олександр Домбровський (Народний депутат України, Перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки), Ван Цзицзянь  (Віце-президент China Railway International Group), Родіон Морозов (Директор департаменту екологічного реінжинірінгу та впровадження проектів ресурсосбереження УКРГАЗБАНКУ), Даррен Чонг (керівник Китайської бізнес-групи PwC в Центральній та Східній Європі, Росії і Євразії PWC), Янь Дуншен (Голова Правління Бохайської товарної біржі (ВОСЕ), місто Тяньцзинь (УБРР), Михайло Гранчак  (Директор департаменту інвестиційно-банківських послуг Dragon Capitals), Вікторія Сиромятова (Директор ДТЕК ВДЕ), Ірина Никорак (Директор Української Асоціації Шовкового шляху SilkLink), Андрій Павелко (Народний депутат України, Голова Комітету Верховної Ради з питань бюджету, Керівник Депутатської групи ВРУ з міжпарламентських зв'язків з КНР) та ін.

Представники великого бізнесу, що приймуть участь у Форумі: ДТЕК, Укргазбанк, UAPAY, Turkish Airlines,  Kuehne+Nagel, СМЕC, CRBC, Weilin TRADE PTY LTD та ін.

У межах форуму буде діяти виставка Інноваційних технологій України та Китаю, де будуть представлені нові розробки авіа-космічної галузі, технології smart-агро, доповненої реальності, розумного міста,  розумного будинку,  енергоефективності, інтелектуальних систем, новинки робототехніки.

Серед учасників виставки амбітні українські стартапи, які вже встигли стати відомими за межами країни: українські електробайки Delfast Bikes із запасом ходу як в електромобіля стали сенсацією й уже мають серед своїх досягнень позицію в Книзі рекордів Гінесса; проект RoboCharge  являє собою демо модель кластерної роботоекономіки - один робот робить іншому сервісну послугу (зарядку акумулятора) і отримує криптовалюту як оплату; VR Inn - проект віртуальної реальності для всього тіла, що дозволяє групі гравців зануритися у віртуальну реальність із повною свободою руху тіла в віртуальному просторі; APOSTERA - проект віртуальної реальності для автомобілів; Еней - робот для дослідження лавових трубок на Марсі; Міні-рейс - сімейство багатофункціональних безпілотних апаратів; Мальва - ракетно-космічний комплекс повітряного старту та ін.

Кожну компанію-учасницю виставки буде представляти команда проекту. Біля стендів учасників ви зможете: особисто розпитати про всі деталі продукту в його креаторів; власноруч протестувати винахід; поговорити про перспективи продукту з його виходом на міжнародний ринок.

 

Більше про подію:

Український форум Шовкового Шляху - професійна комунікаційна B2B2G платформа, яка об'єднує decision-makers на вищому політичному, урядовому та бізнес рівнях з України та Китаю. Організатором форуму виступає Українська асоціація Шовкового шляху Silk Link - B2B2G-майданчик для ділової та політичної взаємодії між Україною, Китаєм та країнами Європи.

Сайт форуму: http://forum.silklink.org/

Дата і місце проведення: 16 листопада 2018, Київ, НСК Олімпійський

Оргкомітет IIІ Українського форуму Шовкового шляху 2018:

тел. +38 (044) 338-08-70

тел. +38 (093) 497-68-48 Наталія Котлубай

e-mail: [email protected]

Інтерфакс-Україна - генеральний інформаційний партнер форуму.

Український бізнес завойовує китайський ринок

Український бізнес завойовує китайський ринок



Торговий, інвестиційний та туристичний потенціал України буде вперше представлений національним стендом України на Китайській міжнародній імпортній виставці CIIE 2018, яка відбудеться у Шанхаї 5-10 листопада 2018 року. 80 національних експозицій розмістяться на 27 га виставкової площі. На виставку зареєстровані учасники з 130 країн світу та 300 000 китайських бізнесменів.

Національний стенд України, підготовлений за участі Мінекономрозвитку та Офісу з просування експорту, презентуватиме економічний, інвестиційний та туристичний потенціал. Відвідувачі національного стенду України побачать українські інноваційні гаджети, інтерактивні столи та інтерактивні рюкзаки з LED-екраном, роботизований екзоскелет для реабілітації рухів кінцівок людей, розробки хірургічних та травматичних технологій.

Торгово-промислова палата України, як ексклюзивний партнер виставки, презентує комерційні стенди українських компаній загальною площею 288 квадратних метрів, де будуть представлені аграрні та харчові товари, новітні розробки в галузі приладобудування, а також туристичні послуги.

Про свої товари розкажуть імпортерам в Китаї лідери української промисловості, підприємства "Атомкомплект", "Станкін", "Мікрол", "Київприлад", "Елміз", "Імпульс", "Енергія води", "Семпал", "Кернел", "Терра Фуд", "Ічня" та багато інших, продукція яких варіюється від протезів нижніх кінцівок до обладнання для атомних електростанцій, космічної галузі, від сучасних рішень у сфері аграрного виробництва до готових харчових товарів, тощо.

За словами Геннадія Чижикова, президента Торгово-промислової палати України, першочерговим завданням ТПП України в якості ексклюзивного партнера CIIE 2018 стало утвердження стійкої позиції українського бізнесу на китайському ринку та збільшення вітчизняного експорту. Торгово-промислова палата сформувала експозиції своїх партнерів на виставці для успішного налагодження ділових контактів з китайцями.

"Український бізнес шукає нові можливості для експорту. Упевнений, що наші підприємства, маючи високий торговий та інвестиційний потенціал, зможуть похвалитися якісною продукцією і завоювати увагу покупців. Це більш ніж реально, адже Китай у наступні п’ять років планує імпортувати продуктів та послуг на понад 10 трильйонів доларів. Китайська преса вже проявляє великий інтерес до України та відмічає високий рівень нашої підготовки до виставки, очікуються високі продажі. Китай, який вийшов на один трильйон споживачів, відчиняє браму і для сировинного експорту, і для промислової продукції. Це унікальна можливість. Я радий, що більш ніж 200 бізнесменів змогли скористатися цією можливістю і участь країни посилена урядовою делегацією на чолі з віце-прем'єром Степаном Кубівим. Представлений малий і середній бізнес, деякі компанії вперше беруть участь у міжнародній виставці такого рівня та мають нагоду отримати значний прибуток" – розповів Чижиков.

Президент Торгово-промислової палати України наголошує, що лише за останні два тижні ТПП організувала участь бізнес-місій у трьох міжнародних виставках у Франції, Білорусі та Китаї: "Торгово-промислова палата є головним інструментом налагодження міжнародної торгівлі. Хто хоче продати свій товар, має брати участь у виставках. Я завжди кажу, що найпростіший спосіб продати продукцію, знайти нові ринки та ділові зв’язки – це купити білет на літак".

https://ua.interfax.com.ua/news/press-release/542381.html

Український стартап Stock-Factory переміг

Український стартап Stock-Factory переміг у світовому конкурсі “зелених” бізнес-ідей Climate Launchpad


Команда перемогла у тематичній номінації «Системи прийняття рішень та фінанси» і отримала 5 000 євро на розвиток проекту під час Climate Launchpad Grand Final 2018, що відбувся 2 листопада в Единбурзі.


Stock-Factory презентувала на Climate Launchpad онлайн-сервіс з обігу умовно “проблемних” товарів. Платформа допоможе оперативно продавати або передавати на благодійність якісні товари, строк придатності яких наближається до завершення. Це допоможе скоротити обсяги знищення якісних товарів в торговельних мережах та оптимізувати товарну логістику, скорочуючи таким чином вуглецевий слід та кількість відходів.

Марина Сергієнко, засновниця проекту Stock-Factory“Я вірю, що кожен продукт створений, щоб приносити користь людям, а Stock-Factory тут для того, щоб допомогти товарам виконати свою функцію”.

Україна цього року втретє взяла участь у конкурсі Climate Launchpad. Партнером і організатором національного етапу є Greencubator — платформа, що розвиває екосистему кліматичних інновацій. В 2018 Україна увійшла до ТОП-10 за кількістю поданих заявок: 55 учасників на початку конкурсу, з яких 9 команд дійшли до фіналу. 1-2 листопада в Единбурзі у всесвітньому конкурсі “зелених” бізнес-ідей Climate Launchpad брали участь 3 українські команди: TOKA, UGrid, Stock-Factory. Переможцями Climate Launchpad Grand Final 2018 cтали Португалія (проект ECO2Blocks, І місце), Індія (проект JSP, ІІ місце) та Шотландія (проект Crover, ІІІ місце). Ще 10 стартапів пройшли до акселератору.

https://ua.interfax.com.ua/news/press-release/542880.html

Вдячність і вічная пам'ять Катерині Гандзюк


Катерина Гандзюк
Катерина Гандзюк
фото Цензор.НЕТ
У ЛІКАРНІ ПОМЕРЛА ХЕРСОНСЬКА АКТИВІСТКА КАТЕРИНА ГАНДЗЮК, ЯКУ ОБЛИЛИ КИСЛОТОЮ 
    04.11.2018 12:54
    31 липня 2018 року в Херсоні жінці вилили сірчану кислоту на обличчя

    Сьогодні, 4 листопада, стало відомо про смерть радниці міського голови Херсона, громадської активістки Катерини Гандзюк. Жінці було 33 роки. Про це повідомили на сторінці інтернет-спільноті "Хто замовив Катю Гандзюк" в Facebook.

    Підтвердив "5 каналу" факт смерті Гандзюк і активіст Массі Найєм. Згодом у Facebook він написав: "Це так. Прохання бути максимально стриманними. Деталі не питайтесь і не дзвоніть. Зараз важливо втримати рідних". 

    ЗА ТЕМОЮ

    В інтернет-спільноті наголосили, що просять ЗМІ не турбувати родичів та близьких Катерини, а усю інформацію оприлюднять згодом.

    Утім, в соцмережах вже повідомляють: попередньо причиною смерті називають відірваний тромб.

    Як повідомляв 5.UA, в Херсоні 31 липня напали на керуючу справами виконавчого комітету міської ради, відому активістку Катерину Гандзюк. Її облили кислотою. Речовина потрапила жінці на спину, голову, руку, а також в око. Жінка зазнала опіків 35% тіла. Катерина перенесла понад десяток операцій протягом трьох місяців після нападу. Журналісти і знайомі Гандзюк переконані, що напад пов'язаний з її публічною боротьбою проти проросійських сил в регіоні та корумпованих політиків і представників силових структур. У Гандзюк вже були конфлікти з місцевими правоохоронцями та деякими держслужбовцями. 

    Правоохоронці спочатку кваліфікували злочин як "хуліганство", але згодом змінили – на "замах на вбивство". Було затримано п'ятьох підозрюваних, четверо з них нині за ґратами. Іще один має цілодобовий домашній арешт із носінням електронного браслета. Наприкінці вересня Сама Гандзюк дала інтерв'ю ЗМІ у лікарні. Зауважила, що бачила нападника, і ідентифікувала осіб, затриманих поліцією. Загалом правоохоронці затримали п'ятьох підозрюваних у нападі. 

    Дивіться також фотогалерею за темою:

    Екуменічний рух в Україні йде через УГКЦ

    Екуменізм (грец. , буквально означає «заселений світ») — ідеологія та рух за співпрацю та взаєморозуміння між християнами різних конфесій. Екуменічний рух ставить перед собою завдання[1]:

    • краще пізнати всі Церкви і їхнє вчення, звертаючи увагу на об'єднувальні елементи
    • утворити основу спільного практичного діяння, прямуючи до єдності, яку проповідував Христос.

    Також екуменізм виступає за посилення впливу релігії й вироблення загальхристиянської соціальної програми, придатної для віруючих, які проживають у країнах з різними соціальними системами.

    Екуменізм і Біблія[ред. | ред. код]

    Екуменісти акцентують увагу на тому, що Святе письмо заповідає духовну єдність християн, у зв'язку з чим згадують слова Ісуса Христа[1]:

    «Та не тільки за них Я благаю, а й за тих, що ради їхнього слова ввірують у Мене, щоб були всі одно: як Ти, Отче, в Мені, а Я у Тобі, щоб одно були в Нас і вони, щоб увірував світ, що Мене Ти послав.»Ів. 17:22-23

    Священик В. П. Данилов виділяє в Біблії також наступні фрагменти, що на його думку свідчать про необхідність не тільки духовної, але і суто церковної єдності[2]:

    І кажу Я тобі, що ти скеля, і на скелі оцій побудую Я Церкву Свою, і сили адові не переможуть її Мт. 16-18
    • Слова Ісуса, де він порівнює вірних з кошарами овець:
    Також маю Я інших овець, які не з цієї кошари, Я повинен і їх припровадити. І Мій голос почують вони, і буде отара одна й Один Пастир! Ів. 10-16
    Одне тіло, один дух, як і були ви покликані в одній надії вашого покликання. Один Господь, одна віра, одне хрещення Еф. 4:4-5
    Благаю ж вас, браття, щоб ви остерігалися тих, хто чинить розділення й згіршення проти науки, якої ви навчилися, і уникайте їх, бо такі не служать Господеві нашому Ісусу Христу, але власному череву; вони добрими та гарними словами зводять серця простодушних. Рим. 16:17-18
    Тож благаю вас, браття, Ім'ям Господа нашого Ісуса Христа, щоб ви всі говорили те саме, і щоб не було поміж вами поділення, але щоб були ви поєднані в однім розумінні та в думці одній! 1 Кор. 1:10,13
    • В свою чергу критики екуменізму вказують на ігнорування біблійними істинами, як на головну проблему екуменічного руху в сучасному вигляді.
    Історія екуменізму[ред. | ред. код]

    Одним з перших екуменічних зібрань вважається міжконфесійна протестантська місіонерська конференція 1910 року в Единбурзі. Формування екуменічного руху в сучасному вигляді було закладено на протестантсько-православних конференціях 1920 року в Женеві1927 року в Лозанні і довершено конференцією 1945 року в Стокгольмі, а також створенням в 1948 році Всесвітньої ради церков[3].

    1962 року екуменічний діалог розпочали католицька та православна церкви, коли представники Московського патріархату були присутні як спостерігачі на Другому Ватиканському соборі. Переломним у католицько-православних стосунках став 1965 рік, коли Патріарх Константинопольский Афінагор I і Папа Римський Павло VI скасували взаємні анафеми, накладені 1054 року.

    Католицька церква встає на екуменічні позиції після Другого Ватиканського собору. У 1997 році у Вашингтоні була започаткована екуменічна конференція «Orientale Lumen» («Світло Сходу»), як рух мирян та духовенства серед християн задля вивчення однойменного Апостольського листа Папи Івана Павла II, виданого у 1995 р. «Світло Сходу» передбачає зустрічі представників православних, католицьких та греко-католицьких Церков для спільної молитви, вивчення традицій кожної з цих традицій, налагодження дружніх стосунків задля того, щоб бути «єдиним цілим в Одній Церкві Христовій». Від самого початку активну участь в конференції беруть українські миряни та священнослужителі[4].

    З 2007 року у Києві проходять традиційні січневі молитовні марафони за єдність християн, у яких беруть участь представники РКЦУГКЦУПЦ (МП)УПЦ КП, Церкви Християн Віри Євангельської, інших протестантських спільнот.[5]

    Українська Православна церква Московського патріархату не є самостійним членом Всесвітньої ради церков, а входить до неї як автономна структура у складі РПЦ[6].Певний загал православних віруючих обережно ставиться[7] до екуменічного руху.

    Критика екуменізму[ред. | ред. код]

    Від початку свого існування екуменістичний рух знаходив противників і серед представників різних конфесій.

    Наприклад, архієпископ РПЦ Серафим (Соболев) у своїй доповіді 1948 року заявив, що екуменічний рух — це «зрадництво й зрада Христу», а «у самому останньому витоку екуменічного руху стоїть… диявол»[8].

    Єпископ Фотій (Сиромахов) закидає екуменічному руху підрив літургійної і календарної єдності православної Церкви, що стався після переходу більшості помісних церков на Новоюліанський календар. Не підтримують екуменічний рух також старообрядці та старостильні церкви.

    Серед католиків екуменізм заперечує Священицьке братство святого Пія Х та Седевакантисти, які також не визнають законність влади деяких Римських Пап і відлучені Ватиканом від Католицької церкви. Скептичною по відношенню екуменічного руху і офіційна радянська позиція, яка вважала цей рух «інструментом буржуазної політики»[9]

    Обґрунтування християнами неприйняття екуменічного руху ведеться з двох протилежних позицій:

    • визнання всіх інших християнських конфесій єретиками, що не мають ані краплі істини, «духовною пустелею», їхніх таїнств — пародією та блюзнірством (поширено серед членів апостольских Церков та деяких протестантських фундаменталістів);
    • віра в те, що християнські церкви та спільноти вже перебувають в духовній єдності, якій не заважають відсутність євхаристійного спілкування та догматичні розбіжності (англіканська «теорія гілок»[en], неопротестантська концепція «невидимої Церкви»).

    Деякі християни визнають необхідність чи, принаймні, бажаність пошуку єдності, але їх не влаштовує формат роботи ВРЦ та інших екуменічних організацій. Так, протестанти євангельського руху діють в рамках різноманітних міжконфесійних та позаконфесійних об'єднань, що координують сумісну євангелізаційну та освітню роботу, тобто фактично є екуменічними. Але вони продовжують критикувати екуменізм, який асоціюється в них з ліберальною теологією та тісною співпрацею з католиками й православними.

    Порошенко з Варфоломієм підписали угоду про співпрацю

    Порошенко з Варфоломієм підписали угоду про співпрацю у створенні церкви
    Субота, 3 листопада 2018, 
    ПРЕС-СЛУЖБА ПРЕЗИДЕНТА

    Президент Петро Порошенко і Вселенський патріарх Варфоломій підписали угоду про співпрацю та взаємодію між Україною та Вселенським патріархатом.

    "Я від імені українського народу дуже вдячний Його всехсвятості, синоду, всім ієрархам Вселенського патріархату за надзвичайно важливе і мудре рішення про відкриття для української нації дверей церкви і дороги додому", - сказав Порошенко.

    "І угода, яку ми сьогодні підписали, завершує цей процес, робить всі умови для того, щоб процес підготовки до собору, процес надання томосу був приведений у абсолютно чітку відповідність до канонів православної церкви", - зазначив він.

    Президент наголосив, що 3 листопада – це історичний день для створення Української автокефальної православної церкви.

    "Закликаю українців молитися за мир, за єдність української церкви, молитися за те, щоб Господь не допустив провокацій, яких так прагнуть наші вороги, щоб Господь не допустив крові. Ми будемо робити все можливе, щоб якнайшвидше завершити процес надання томосу українській церкві Вселенським патріархом Варфоломієм", - сказав Порошенко.

    У свою чергу Вселенський патріарх Варфоломій заявив, що "це виключне право матері-церкви – дарувати автокефалію, коли вона вважає за доцільне, коли всі умови готові для цього процесу".

    "Ми переконані, що рішення про автокефалію приведе до єдності всіх православних в Україні", - додав також Варфоломій.

    "Дякую за молитви за Вселенський патріархат. Дякую за прекрасний храм святого Андрія, який ви нам передали в Києві, щоб було постійне представництво матері-церкви в столиці України", - зазначив він і висловив сподівання, що незабаром знову відвідає Україну.

    Разом з тим, керівник Головного департаменту інформаційної політики Адміністрації президента Андрій Жигулін у коментарі "Українській правді" пояснив, що підписана в суботу угода є угодою про співпрацю у створенні незалежної православної церкви в Україні.

    "Вселенський патріарх надає томос, визнаючи незалежність Української церкви, і вручає його обраному на соборі предстоятелю. Українська держава, відповідно до Конституції і законів, надає цим процесам сприяння", - пояснив він суть домовленостей.

    "Буде зареєстровано місію Вселенського патріархату в Києві - фактично, посольство, представництво, яке представлятиме Вселенську патріархію в Києві і сприятиме зв‘язкам незалежної Української церкви із Вселенським православ‘ям", - додав Жигулін.

    Він уточнив, що відкриття такої ставропігії (представництва) було передбачено рішенням синоду Вселенського патріархату від 11 жовтня

    "Згадані рішення - черговий крок до отримання томосу. Його надання прямо зазначене в угоді  - українські єпископи мають зібратись на собор і обрати предстоятеля", - додав Жигулін.

    11 жовтня синод Вселенського патріархату підтримав надання автокефалії Українській православній церкві.

    Також синод зняв анафему з глави УПЦ КП Філарета та предстоятеля Української автокефальної православної церкви Макарія.

    Глава УПЦ Київського патріархату Філарет заявив, що у найближчий час відбудеться об’єднавчий Архієрейський собор для створення єдиної Української помісної церкви.

    Катерина Тищенко, УП

    Шлях до Томасу для України

    "Ми приїхали в Україну із надзвичайною місією, представляємо особисто Вселенського патріарха Варфоломія й одночасно Священний Синод Вселенської патріархії Константинопольської для того, щоб продовжити працю над уже вирішеним питанням, що початок процесу надання автокефалії Українській Православній Церкві розпочався. Ми є на прямій, котра йде до фінішної лінії".

    "Господь побачив боротьбу українського народу за свою самостійність. Він почув наші молитви і належно оцінив наші труди. Йому стало так угодно, щоби його Всесвятість Вселенький патріарх Варфоломій і Синод Константинопольський сказали омріяне довгоочікуване "так". Помісній автокефальній православній церкві України бути!".

    Перша з цих двох цитат від 17 вересня належить Архієпископу Даниїлу, одному з двох екзархів Вселенського патріарха в Україні.

    Друга – президенту Петру Порошенку.

    Між цими двома заявами – менше місяця. І, фактично, вони можуть слугувати двома маяками, які позначатимуть останній етап здобуття автокефалії православною церквою України.

    Перефразовуючи відоме політичне гасло, процес створення незалежної церкви перейшов у фазу "не словом, а ділом". Враховуючи ту нечувану динаміку проходження "українського питання" в Константинопольського патріарха, чекати згаданої вище фінішної лінії доведеться недовго.

    Тільки у вересні Константинополь прислав у Київ своїх екзархів, а вже 11 жовтня дав зрозуміти, що питання автокефалії української церкви фактично вирішене.

    Однак досі залишилася маса питань, які не були пояснені до кінця: для чого саме приїхали екзархи з Константинополя, як і коли видадуть томос, для чого зняли анафему з патріарха Філарета, що означають ухвалені в Константинополі рішення, як утвориться нова церква, хто її очолить і що буде, якщо буде дозволено сказати, (по)томос…

    "Українська правда" продовжує давати відповіді на найбільш важливі питання щодо томосу для України.

    Що саме вирішив Синод Вселенського патріархату 11 жовтня? Чи вже українська церква отримала автокефалію?
    Буквально в рішенні Синоду йдеться про п’ять пунктів. (Повний текст рішення читайте тут)

    Перше – у Варфоломія "підтвердили вже прийняте рішення про те, що Вселенський Патріархат приступив до надання автокефалії Церкві України".

    Президент Порошенко і патріарх Філарет в один голос заявили, що це означає надання автокефалії Українській церкві. Хоча формально цього ще не сталося, але слова з Константинополя дають зрозуміти, що назад дороги немає. Томос буде. Але дещо згодом.

    До того, як пояснив Філарет, українські православні ієрархи мають провести об’єднавчий собор і створити нову Православну церкву, яка, власне, і отримає томос.

    Друге – Константинополь ухвалив рішення відновити "Ставропігію Вселенського Патріарха в Києві, одну з його багатьох Ставропігій в Україні, які завжди там існували".

    Фактично, це означає, що Вселенський престол проголосив, що Україна була і залишається в його прямому підпорядкуванні. Як пояснюють у церковних колах, таке рішення потрібне для того, щоб ні в кого не виникало сумнівів у тому, що саме Константинополь має надавати автокефалію Українській церкві, а не, скажімо, Москва.

    Для цього, до речі, Синод ухвалив третє рішення – скасував Синодальний лист 1686 року, який давав право Патріарху Московському висвячувати Київського митрополита.

    Четверте – Константинопольський патріархат скасував "політичні" анафеми, накладені Російською церквою на "Філарета (Денисенка), Макарія (Малетича) та їхніх послідовників, які опинилися в схизмі не з догматичних причин".

    Усі вони "були канонічно поновлені у своєму єпископському або священицькому сані, також було відновлено сопричастя їхніх вірних з Церквою".

    П’яте – Вселенський патріарх попросив усі сторони "утримуватися від захоплення церков, монастирів та іншого майна, а також від будь-яких інших насильницьких дій та помсти".

    Чому саме зараз фіналізується процес по томосу? Чому Константинополь пішов на конфлікт з такою сильною церквою, як РПЦ?
    Відповідь на запитання, чому отримання автокефалії для української церкви стало реальним саме зараз, складається з кількох менших відповідей, які необов’язково між собою пов’язані.

    Перша – політична.

    Поки що не відомо, як саме, але цілком очевидно те, що українському президенту Петру Порошенку вдалося вмовити турецького колегу Реджепа Ердогана якщо не сприяти отриманню томосу, то принаймні не заважати цьому процесу.

    Річ у тім, що Константинопольський патріархат базується у Стамбулі і завжди мусить зважати на позицію турецької влади. А та, з одного боку, не дуже хоче посилення ролі "грецького" патріарха, з іншого, ніколи не хотіла псувати стосунків із Росією.

    Що змусило Ердогана зайняти бездіяльну позицію в церковному "українському питанні" – поки не відомо, але результат цього очевидний.

    Однак є інша відповідь на велике питання "Чому зараз?". Умовно її можна описати назвою відомого серіалу "Гра престолів".

    У вселенському православ’ї останні роки можна прогледіти відголоски тих же процесів, які стрясають і політичне життя світу – йде велика битва за збереження і розширення свого впливу.

    Основних гравців у ній два: Вселенський патріархат, який прийнято називати ще Першим престолом, та патріархат Московський. Довгі роки це була неоголошена війна за домінування між найвпливовішою церквою і найбільшою.

    Фактичною точкою неповернення в цій війні став Всеправославний собор на Криті 2016 року, який мав стати першим більш ніж за 12 століть з часу останнього Вселенського собору.  

    Проведення цього собору називали ледь не справою життя для Варфоломія. Але в останній момент його проведення в статусі Всеправославного собору зірвалося, адже Російська церква відмовилась приїжджати і "вмовила" залежних від себе патріархів так само проігнорувати запрошення Варфоломія.

    Це стало болючим і головне – публічним ляпасом Вселенському патріарху. Один із переданих Варфоломію з Москви "привітів" натякав на те, що перша за чисельністю церква у православному світі не проти приміряти на себе і роль Першого престолу. Якщо не тепер, то в майбутньому.

    І цей "привіт" на Фанарі почули. Власне, створення помісної церкви в Україні перекроїть карту православного світу.

    Якщо процес поповнення лав нової церкви піде таким темпом, як розраховують у Києві та Константинополі, то в Європі утвориться найбільша православна церква після РПЦ. І лояльною вона буде точно не Москві.

    Навпаки, наскільки нова церква здобуде вірян і впливу, настільки Російська їх втратить. Так і не ставши найвпливовішою, вона ризикує стати і не найбільшою.  

    Для чого Константинополь призначав своїх екзархів в Україну? Яка їхня функція?
    7 вересня офіс Вселенського патріарха Варфоломія поширив офіційну заяву, у якій повідомлялося про призначення в Київ двох екзархів. Кілька днів перед цим у Стамбулі проходив так званий Синаксис – архієрейський собор Константинопольської церкви, на якому багато уваги було відведено "українському питанню".

    Синод Константинопольської церкви не став детально описувати місію екзархів, вказавши лише, що вони прямують до Києва "в рамках підготовки до надання автокефалії".

    Однак, як уже відомо, головна функція посланців – консультації і переговори з усіма учасниками майбутнього об'єднання церков. Мова не йде про управління українськими православними громадами, на це ієрархи Константинопольської церкви не уповноважені.

    З одного боку, вони будуть здійснювати прямий зв'язок зі Стамбулом, тримати свого патріарха і Синод у курсі того, що відбувається. Наприклад, 10 жовтня вони прибули на Синод і доповіли про стан справ в Україні.

    З іншого – у Києві ієрархи візьмуть активну участь у підготовці Собору, на якому має створитися майбутня незалежна православна церква України.

    На екзархах також лежить відповідальність за діалог із владою. Хоча представники президентської команди, які займаються питанням томосу, вважають за краще сильно не афішувати свої контакти з посланцями Варфоломія, щоб уникнути звинувачень з боку РПЦ.

    Однак уже відбулося кілька зустрічей Порошенка з екзархами, про що широко прозвітувала президентська Адміністрація.

    Хто вони – екзархи?
    Місія представляти Вселенського патріарха в Україні випала двом єпископам Константинопольської церкви. Перший – архієпископ Даниїл (Зелінський), єпископ Памфлійський, чия резиденція розташована в американському місті Нью-Джерсі. Другий – єпископ Іларіон (Рудник), який очолює єпархію в канадському Едмонтоні.

    В обох екзархів не просто є українське коріння, вони обидва виросли в західній Україні.

    Архієпископ Даниїл народився в Івано-Франківську, йому 46 років. Свій церковний шлях він почав в Україні в Греко-католицькій церкві, навчався в Івано-Франківській семінарії, був висвячений у диякони. У 1996 році майбутній владика й екзарх емігрував до США, де продовжив освіту в папському Католицькому університеті Америки у Вашингтоні.

    Однак незабаром перейшов з католицтва в православ'я, ставши в 2001 році священиком Української православної церкви в США. Цю церкву заснували українські емігранти, і в 90-х роках вона увійшла в повне спілкування з Константинополем.

    Зараз Даниїл уже архієпископ і очолює Західну єпархію УПЦ в США, у яку входять українські парафії в 13 штатах.

    Другий екзарх – єпископ Іларіон родом зі Львова, йому, як і Даниїлу, також 46 років.

    До переходу в Константинопольський патріархат був прихожанином і семінаристом УПЦ Московського патріархату. У 1992 році він поїхав на навчання до Греції, де вивчав богослов'я і церковне право. У сферу наукових інтересів Іларіона входили історичні зв'язки Київської митрополії з Константинополем. Якраз ці зв'язки йому як екзарху доручено відновлювати зараз у Києві.

    У 2005 році Іларіон був обраний єпископом, а висвятив його особисто Вселенський патріарх Варфоломій у своєму кафедральному храмі на Фанарі.

    Уже за кілька місяців, після прийняття сану, Іларіон вперше був залучений до переговорів про українську автокефалію. Коли в червні 2005 року на Фанар приїжджав президент Віктор Ющенко, то його переговори з Варфоломієм перекладав саме Іларіон.

    У 2007 році владика переїжджає до Канади, а вже за рік отримує кафедру з центром у місті Едмонтон.

    Обидва екзарха – добре знайомі з церковною ситуацією в Україні, вони неодноразово бували в Україні як з особистими, так і з архієрейськими візитами.

    З квітня 2018 року, коли українська церковна та світська влада звернулися до Варфоломія з проханням про надання автокефалії, Даниїл та Іларіон активно підключилися до процесу з боку Константинопольської церкви. Саме вони були в делегації Фанара на святкуванні 1030-річчя Хрещення Русі.

    Обидва екзархи Вселенського патріархату українського походження
    Обидва екзархи Вселенського патріархату – українського походження
    ФОТО: ПРЕС-СЛУЖБА ПРЕЗИДЕНТА
    Чому це призначення так обурило РПЦ і УПЦ МП?
    Новина про призначення екзархів до Києва викликала хвилю обурення з боку Московського патріархату. У численних коментарях представників МП Константинополь і особисто Варфоломія звинувачують у порушенні церковного права, у недипломатичності і навіть нахабстві.

    Причина такої реакції проста – Московська патріархія вважає всю Україну своєю канонічною територією. Призначення екзархів не має сенсу, впевнені в МП, а навіть якщо їх необхідно було посилати – предстоятель УПЦ митрополит Онуфрій і патріарх Кирил мали дати на це згоду.

    Емоцій ситуації додала одна "пікантна" деталь. Під час недавньої зустрічі Московського і Константинопольського патріархів у Стамбулі про плани призначити екзархів Кирилу не повідомили. При тому, що рішення було прийнято ще до зустрічі.

    У відповідь на дії Константинополя РПЦ на засіданні Синоду 14 вересня прийняла рішення про призупинення поминання патріарха Константинопольського під час богослужінь у храмах Російської православної церкви. Фактично, Кирил зробив великий крок у бік повного розриву відносин з Вселенським патріархом.

    Пізніше Синод УПЦ МП висунув вимогу негайно відкликати екзархів з України. Але в Константинополі нагадали митрополиту Онуфрію, що його церква не є самостійним суб’єктом і нічого в патріарха вимагати не може.

    І це далеко не всі кроки, на які готова РПЦ. Наприклад, вона дуже прозоро натякає на те, що під боком у Варфоломія давно є невизнана Турецька православна церква, яка давно просить Московського патріарха про визнання. Як і "розкольники" в Елладській церкві.

    Куди може завести така практика – ніхто спрогнозувати зараз не зможе.

    Яка процедура видачі томосу Вселенським патріархатом?
    Чернетка томосу вже написана. Про це кілька місяців тому повідомив архімандрит Кирило (Говорун), священик Московського патріархату, який активно підтримує автокефалію. Текст патріаршої грамоти писали провідні фахівці з канонічного права і церковної історії.

    У документі детально прописані історичні передумови надання церковної незалежності, а також перераховані всі юридичні аспекти створення та подальшого життя нової Української православної церкви.

    На вересневому Синоді Константинопольського патріархату було заслухано детальну доповідь щодо канонічності надання томосу. Також там розглядалася можливість зняття анафеми з предстоятеля Київського патріархату Філарета.

    Після цього надання томосу – справа техніки.

    Остаточне рішення прийме Синод Константинопольського патріархату – церковний уряд, до якого входять до двадцяти найбільш авторитетних і впливових єпископів церкви на чолі з патріархом.

    За томос Синод буде голосувати. У разі позитивного рішення – патріарх Варфоломій підпише грамоту, після чого створення церкви юридично можна буде вважати доконаним фактом.

    Хто має передати томос в Україну і кому саме?
    Томос виходить від патріарха Константинополя і Синоду Константинопольської церкви. Питання про те, кому саме буде вручена грамота і хто фізично привезе історичний документ до Києва, поки відкрите.

    За однією з версій, томос привезуть на Собор, який, як очікується, незабаром після підписання документа буде скликаний у Києві. У роботі Собору візьмуть участь усі єпископи, які підписали прохання про автокефалію.

    За іншою версією – Собор спочатку почне роботу, обере предстоятеля, і вже глава нової церкви отримає грамоту патріарха Варфоломія.

    Однак такий варіант не влаштовує єпископів Московського патріархату. Тому що в такому випадку їм доведеться увійти в нову церкву не маючи остаточних гарантій.

    Якщо ж собор пройде після оголошення рішення про томос, то боятися РПЦ вже не буде сенсу.

    Як повинно відбутись об’єднання українських церков у нову автокефальну?
    Об'єднання церков для створення нової помісної церкви – найскладніша частина процесу. Церкви – не фірми, які можуть легко об'єднуватися, зливатися або поглинатися одна іншою.

    Церковне об'єднання – результат довгих, як правило, абсолютно закритих переговорів єпископів. З об'єднанням Київського патріархату і Автокефальної церкви більш-менш усе зрозуміло.

    Патріарх Філарет в інтерв'ю УП пояснював, що всі єпископи обох церков входять до нової церкви рівно з тими єпархіями і парафіями, які в них є на момент об'єднання.

    Складнощі виникають, коли мова заходить про приєднання єпископату Московського патріархату. Невідомо навіть саме число тих, хто буде приєднуватися. Лист до Вселенського патріарха підписали близько десятка єпископів МП, але після оголошення про надання томосу їхнє число може різко зрости.

    Сьогодні можна говорити про те, що до нової церкви можуть долучитися до 20 з приблизно 90 єпископів УПЦ МП.

    Як буде називатися нова церква?
    Проблеми створення нової церкви починаються вже з назви. Логічно було б назвати її Українською православною церквою. Без будь-яких доповнень, як, наприклад, Константинопольська православна церква, Грузинська або Російська. Однак така назва вже "зайнята".

    Юридично церква Московського патріархату в Україні називається Українська православна церква – УПЦ. У цій назві закладено канонічну винятковість цієї церкви, її статус єдиної.

    Але з отриманням автокефалії ця ситуація повинна буде змінитися.

    У патріарха Філарета наполягають, що УПЦ повинна бути перейменована в Російську православну церкву в Україні, тобто фактично повернутися до ролі екзархату РПЦ.

    Але такий розвиток подій категорично не влаштовує керівництво УПЦ МП, не кажучи про Москву.

    Співрозмовники УП в команді президента Порошенка запевняють, що зараз питання назви церкви активно обговорюється. Однак влада схильна поступитися назвою УПЦ, якщо це зможе зняти додаткове напруження.

    У той же час погрози зміною назви та структури розглядаються як додатковий аргумент для усмирення РПЦ і МП.

    Хто очолить Помісну церкву? Чи є визначені кандидати?
    Хто буде головою помісної Української православної церкви – буде вирішувати Собор, у який увійдуть єпископи-прихильники автокефалії.

    Найчисленніша частина єпископату – ієрархи Київського патріархату – висунуть нинішнього главу патріарха Філарета. Зокрема, про це в інтерв'ю УП розповів речник УПЦ КП архієпископ Євстратій (Зоря).

    Предстоятель УАПЦ митрополит Макарія вже неодноразово заявляв, що претендувати на місце патріарха не буде.

    Можна також припустити, що єпископи, які перейдуть з Московського патріархату, теж зможуть висунути свого кандидата. Але цей варіант малоймовірний чисто арифметично.

    Філарет у колі прихильників автокефалії просто не має собі рівних за авторитетом і досвідом. Однак останнє слово все-таки за Собором.

    Хто має увійти в нову церкву? Як будуть ділитися єпархії між єпископами різних церков після об’єднання?

    ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
     
    Що таке томос і чи потрібна для нього згода Російської церкви
    Патріарх Філарет: Якщо Томосу нам не дадуть, то це означає, що Москва перемогла Вселенського патріарха
    Після Томосу
    Найважливішою юридичною одиницею з точки зору світського права в Україні є не церква цілком, не єпархія – а релігійні громади. Саме на них оформлені права власності або користування на більшість храмів.
    Логічно було б припустити, що перехід до нової церкви буде здійснюватися саме на рівні громад. З юридичної точки зору, іншого шляху немає.

    Проте учасники процесу створення автокефальної церкви дивляться на ситуацію трохи інакше. З церковної точки зору, коли єпископи підписували звернення до патріарха, то робили це від імені очолюваних ними єпархій.

    Відповідно єпархії повинні увійти в нову церкву всі цілком, а ті парафії, які вважатимуть за краще залишитися з Московським патріархатом, повинні будуть приймати окремі відповідні рішення.

    Однак в обох випадках усе впирається в чинний закон, а він дуже неоднозначний. Сьогоднішнє законодавство приймалося тоді, коли в Україні виникла необхідність врегулювати ситуацію з переходом церков з православної церкви у відроджену греко-католицьку. Коли мова йшла про розподіл монорелігійних груп, то процес ішов досить успішно.

    Однак, коли в самій православній церкві стався розкол, то закон виявилося вельми складно застосовувати, оскільки механізми переходу парафій прописані в ньому досить туманно.

    Уже кілька років як до Верховної Ради внесено проект закону 4128, у якому процедури переходу виписані однозначно. Цей законопроект привів до серйозних дискусій у церкві та суспільстві, так як в УПЦ МП вважали, що він написаний "під Філарета".

    Якщо закон буде ухвалено, то перехід здійснюватиметься загальними зборами парафіян, які повинні повідомити про своє рішення державу. Якщо думка громади розділиться, передбачається можливість почергового відправлення богослужінь у храмі.

    Тут, звичайно, є ризики. Адже на збори парафії можливий тиск: від психологічного до адміністративного і фінансового, нарешті. Уникнути маніпуляцій і втручання зовнішніх сил має влада. Як вона буде це робити – поки не відомо.

    Окремо варто згадати Києво-Печерську, Почаївську та Святогірську лаври. Усе їхнє майно, на відміну від решти церков, не належить жодним громадам.

    Ці святині підпорядковані Кабміну через Міністерство культури, адже є національними заповідниками.

    За часів Януковича були спроби передати лаври у власність МП, однак усе, що тоді вдалося зробити, – передати святині в безоплатне користування монастирям Московського патріархату, зокрема Почаївська та Києво-Печерська передані на 50 років.

    Відповідно тепер подальшу долю святинь муситиме вирішувати Кабмін. Як і долю десятків інших церков, які включені в різного роду заповідники та музеї.

    Сакен Аймурзаєв, Роман Романюк,

    В Україні більше немає Московського патріархату

    В Україні більше немає Московського патріархату – Константинополь
    62409 ПЕРЕГЛЯДІВ
     
    П'ятниця, 2 листопада 2018, 

    Константинопольський патріархат скасував акт про передачу території України під адміністрацію Російської церкви і відтоді в Україні, фактично, не існує УПЦ Московського патріархату.

    Про це розповів архієрей Константинопольської церкви, представник Вселенського патріархату при Всесвітній раді церков архієпископ Тельміський Іов в інтерв’ю ВВС News Україна.

    "Скасуванням акту 1686 року скасована адміністрація Московською церквою Київської митрополії і всіх єпархій в Україні", - сказав архієпископ.

    "З канонічної точки зору це означає, що сьогодні в Україні УПЦ МП більше не існує. Всі архієреї тепер в Україні де-факто згідно з цим рішенням синоду є архієреями Вселенського престолу, і вони тепер повинні чекати директиву Вселенського патріархату щодо свого подальшого існування", - пояснив він.

    Це означає, що всі ієрархи українських церков в очах Константинополя мають однаковий статус і рівні права на участь у соборі Вселенського патріархату щодо автокефалії української церкви.

    Представник Константинополя утримався від відповіді на питання, коли може бути скликано собор, щодо української автокефалії.

    За його словами, Вселенський патріарх скличе цей собор, коли вважатиме, що "час настав".

    Він також пояснив, що в Україні не зможуть канонічно існувати дві православні церкви.  

    "Згідно канонів церкви, на території однієї держави має бути тільки одна православна церква", - розповів Іов.

    11 жовтня синод Вселенського патріархату підтримав надання автокефалії Українській православній церкві.

    Також синод зняв анафему з глави УПЦ КП Філарета та предстоятеля Української автокефальної православної церкви Макарія.

    Глава УПЦ Київського патріархату Філарет заявив, що у найближчий час відбудеться об’єднавчий Архієрейський собор для створення єдиної Української помісної церкви.

    У РПЦ пообіцяли жорстку відповідь на дії Константинополя щодо України.

    15 жовтня синод РПЦ визнав неможливим її подальше перебування у євхаристійному спілкуванні з Константинопольським патріархатом.

    Читайте також:

    "Томос для України. Що буде з церквою після отримання автокефалії"

    Українська правда

    Сестри Музичук піднялися в світовому рейтингу FIDE

    Сестри Музичук піднялися в світовому рейтингу FIDEАнна займає третє місце, Марія – шосте

    china-ukraine.info. Анна и Мария Музычук© china-ukraine.info. Анна и Мария Музычук
    Сестри Анна і Марія Музичук покращили позиції (+1) в світовому рейтингу FIDЕ (Міжнародна шахова федерація).
     
    До сотні найсильніших шахісток світу входять 7 представниць України: 
    Анна Музичук (2564), Марія Музичук (2545), Анна Ушеніна (2440), 
    Наталя Букса (2437), Інна Гапоненко (2420), Юлія Осьмак (2403), 
    Наталя Жукова (2375).
     
     
    У світову сотню входять 7 шахістів України: Василь Іванчук (2714), 
    Антон Коробов (2703), Юрій Криворучко (2698), Павло Ельянов (2676), 
    Руслан Пономарьов (2663), Юрій Кeзубов (2660), Олександр Арещенко (2652).
     
     
    У списку ста найсильніших юнаків 4 українців: Кірілл Шевченко, Павло Воронцов, 
    Володимир Ветошко, Євген Штембуляк.
     
    У сотні найсильніших дівчат 5 українок: Юлія Осьмак, Надія Шпанко, 
    Марія Бердник, Олена Мартинкова, Софія Краснокутська.
    https://sport.ua/news/412508-sestri-muzichuk-pidnyalisya-v-svitovomu-reytingu-fide

    100-річчя створення Західно-Української Народної Республіки

    1 листопада у Львові відзначать 
    100-річчя створення Західно-Української Народної Республіки