Про співтовариство

Тут об’єднуються ті, хто любить свій Край. Ми писатимемо тут про це. Будемо розміщувати цікаві фото, обговорювати проблеми сьогодення.

Увага! Учасником співтовариства може стати блогер, який пише на українську тематику.

Топ учасників

Вид:
короткий
повний

Ми любимо тебе, Україно!

З двох зол яке краще?



Відомий сатирик Михайло Жванецький ще в радянський час написав гарну інтермедію на тему ведення диспутів, коли головним є не слухати співрозмовника, а роздивлятись. І вести дискусію на ось таких тонах дослівно за Жванецьким «Що може розумного сказати чоловік, якщо він кривий? Ну якщо він кривий, то як його можна взагалі слухати?»
Справді, це найпростіший метод ведення дискусій, де логіку розуму підміняють агресією емоцій: – Тю, дурню! – Сам дурень! Ще й свиня! – Хто би ще рохкав...  Такою є класична бесіда людей різних політичних уподобань у нас по Україні, про що особливо наглядно видно з Інтернету. Вже скільки часу я намагаюся знайти бодай незначне коло людей, у яких особисті емоційні уподобання не перебивають тверезого розумового аналізу – і ніяк не можу знайти. Постійно натикаю на позицію дуалізму: або ти з нами за нашу правду – або ти дурень і гад. Іншого просто не дано. І я вже стомився опонувати людям, кажучи, та не лайтеся, а подивіться спокійно на дійсність і подумайте неупереджено про все  – нічого з того не виходить.
З широкого спектру подібних дискусій-сварок особисто мене що називається дістало оте проклинання дотепер електорату «проти всіх», до якого я і себе долучаю, хоча принципово не ходив голосувати у другому турі виборів Президента України у 2010. Принципово, про що докладно описав, тому не буду повторюватись, а подаю невеличку алегорію про ті вибори, щоб потім додати кілька зауважень з погляду більш сучасного.
Отже вибори назвемо весіллям, а Україну – нареченим, ну а претенденти будуть наречені. Отож зібралася у нареченого вся рідня різна і багацько, провели перший тур кастингу наречених, вибрали двох суджених і стали поміж них обирати, аж тут стає відомо, що одна дівчина горбата, але цнотлива, а друга хоч і гарніша, але гуляща як ну, вже аж два аборти зробила... І тут рідня нареченого поділилась на три табори: одні кричать, що вони проти всіх, бо нареченому треба обрати нормальну і порядну молодичку, другі кричать, що краще горбата, чим гуляща, ну а треті ревуть, як то можна за горбату – що то за жахіття, а не пара буде на весіллі. Б’ються- чубляться, розсварилася вся рідня, а за бенкет вже заплачено, кабанчика заколото, музикам завдаток дано – когось мусять вибрати. Тут і наречений натякнув, що воно якось з горбатою до ліжка не дуже кортить йти в шлюбну ніч...
І минуло по тому весіллі кілька років, а в рідні нареченого все ще й досі поміж собою чубляться: – А бачиш! Бачиш! Жіночка і за чоловіком все одно підгулює на стороні, а от наша вірна жона була б, ой вірна... Їх опоненти кажуть на те: – Звичайно, що вірна була б – хто ж бо до такої горбатої залицятись схоче? Та вона і в шлюбі свою цноту недоторканою зберегла б... А так хоч воно і не все так, як мало бути, але ж і чоловікові щось добре перепадає... Ну а третя частина родини мовчить, тужливо дивиться на нездалу подружню пару і на свою недолугу родину, що доводить і надалі свою правоту, хоча добре ясно, що вся родина гуртом велике паскудство вчинила.
Хтось може запитати, чому саме горбата? Можна і осучаснити, звичайно, бо наркоманка справді ближче до істини, але хіба це міняє змісту паскудства? Хіба не огидно всім від такого сватання? Від виборів без вибору? Від того, що не вихваляють принади, а виказують в кого більші вади! Бач інший претендент значно гірший від нашого... Убожество в абсолюті! І після цього ще хтось пробує осуджувати когось з людей, що обрали в Президенти України Віктора Януковича, а інші тому не перечили. Ви таки нарешті оберніться і на своє «добро» добре роздивіться! Змусили обирати з двох зол, от люди і обрали яке менше... Значить ваше зло більше – чому того не хочете визнати?
Навпаки постійно можна почути звідтам злорадне: – Насте! Маєте! А от би обрали тоді Юлю... І вся пісня, без жодних аргументів! Бо не можуть їх навести щодо того, а чому вони певні, що було б краще за Юлі, – не наводять. Жодного! Одна міфічна здогадка: от якби... Хоча всім відомо з практики, що за час свого прем’єрства з надширокими повноваженнями жодних успіхів економіка України не показала. Коли кажуть про світову кризу чи епідемію грипу тощо, то є проста і чітка відповідь: а справді видатну людину якраз по таких надскладних моментах і визнають. Чомусь за Меркель світова криза Німеччину не зачепила? Бо то жінка мудра і за державу дбає, а не за оновлення власного гардеробу...
Ще одна з важливих тем, коли йде звинувачення теперішньої влади в Україні як кримінальної і мафіозної. Зачекайте, а хіба туди до влади не перейшла провідна частина з команди БЮТ? Перейшла. І вона приймає активну співучасть у мародерській антинародній економічній політиці теперішньої влади в Україні. Список тих людей занадто довгий, щоб наводити... Та й питання в іншому: чи робили б вони щось інше, якби перемогла Тимошенко? Риторичне запитання.
Всі антиукраїнські та антинародні закони й інші акти у Верховній Раді України за минулий час включно й злочинний мовний  закон – ніколи б не стали дійсністю, якби не вирішальна участь в голосуванні депутатів-перекінчиків з БЮТ. Що це за кадрова політика була у пані Тимошенко, яка безпосередньо особисто затверджувала всі депутатські списки включно по областях?!  Хіба не з надр БЮТу вискочило оце новітнє проросійське угрупування Наталії Королевської? А наявність коло себе садиста-вбивці Лозинського навіщо було Юлії Тимошенко? Для самозахисту, чи щоб прибирати різних неугідних типу Євгена Щербаня? Знову риторичне запитання.
Можна продовжити спростування тези, що якби на виборах в президенти перемогла Юлія Тимошенко, то Україна б процвітала аж зацвітала, але чи потрібно? Для розумного сказано досить, а для опонентів, що люблять замість слухати – роздивляється і обдивлятися чим би це обгадити, то не боїмось – серед того живемо. Хоч і не хочеться, як і обирати не хочеться поміж двох зол. Як каже англійське прислів’я: «З двох зол не обирають жодного». Я з цим згоден, а ви? І це вже зовсім не риторичне запитання.

Богдан Гордасевич
м. Львів

Акція! Перевір мову свого браузера!

  • 08.10.12, 18:05

Відвідуючи сайти в Інтернеті, браузер передає на сайт інформацію про Ваші уподобання, а саме якою мовою Вам зручніше читати текст, і часто сервер генерує інформацію тією мовою, яку Ваш браузер запросив. Водночас багато україномовних учасників Інтернет спільноти мають невірні налаштування мовних параметрів, зокрема дуже часто стоїть російська мова. Через те збирається відповідна статистика користувачів Інтернету, з якої складається враження, що україномовних читачів не так багато, і начебто всі вони розуміють російською. Внаслідок цього, власники сайтів не поспішають перекладати вебсторінки нашою рідною українською мовою, яка з плином часу все більше витісняється і потребує захисту. Отже,  переходимо за посиланням,  уважненько читаємо,  і налаштовуємо все правильненко :)

http://ridna.com/mova.php

Бандера не прийде – однозначно!

Є таке популярне гасло: «Бандера прийде  – порядок наведе!»  – яке можна часто почути на різних заходах у Львові, особливо національно-патріотичних мітингах чи маніфестаціях. Найбільше полюбляє скандувати це гасло молодь, що і не дивно, але дивно інше: чому власне саме Степан Бандера повинен приходити й наводити порядок в сучасній Українській Державі? Теж мені крайнього знайшли в якості прибиральниці...
Ні, я розуміюся на метафорах і на гіперболах, як розумію, що мова йде про ідейну спадщину Степана Бандери, а все ж чому так прямо і не сказати: «Ідеї Бандери вжиття проведем  – своїми руками порядок наведем!» Власне так і діяла когорта людей з УВО-ОУН-УПА: вони не чекали, що хтось там дасть їм свободу, державу і наведе порядок в ній. Ці люди за власною ініціативою бралися за роботу в різних сферах суспільного життя, чим і ствердили навічно в Україні свою Ідею і Чин.
Для чого заведена ця дещо абстрактна розмова? Власне заради конкретики, якими є майбутні політичні вибори в Україні до Верховної Ради: які б гасла не проголошували політики і яких би глобальних та радикальних обіцянок не робили, а все одно людям потрібно ясно усвідомити наперед, що саме вони будуть виконавцями або і навіть жертвами від діяльності новообраної ВРУ. Дива не станеться, бо в політиці його не буває! І економіці так само. Час це усвідомити чітко і однозначно.
Можна нагадати, як всі вірили, що ось Україна стане незалежною і ми тут же заживемо гарно і заможно! Не сталося такого дива, а стався Кучма. Або після славної Помаранчевої революції так само всі в Україні сподівались на диво: зараз Ющенко і Тимошенко зроблять наше життя чудовим-пречудовим. І тут нічого не вийшло гарного. Далі багато хто увірував у диво «владної руки господаря» Януковича, що враз наведе порядок і дисципліну в Україні, а затим і добробут. Що маємо насправді  – самі бачите: доброго мізерно мало.
І виникає просте запитання: коли ж ми в Україні нарешті перестанемо вірити у міфічне диво миттєвого збагачення і розпочнемо самі працювати, самі наводити лад у власній державі? На себе особисто працюємо хто на що гаразд, тоді як до державного... Тут явний негаразд.
Є гарне прислів’я: «Біда вимучить  – біда й виучить». Щось в Україні з тою виучкою ну ні в яку. Виникають і зникають в Україні різні політичні МММ, знову і знову якийсь черговий політичний Мавроді надурює людей  – і мало що йде в науку українському виборцю, який і далі вперто вірить в диво: ось проголосуємо, оберемо вождя-генія і завтра настане красота, а не життя. Хоча після виборів настає час протилежного обіцяному нового гасла типу: «Покращення вже сьогодні»  –  було учора»
Таким чином закликаю більшість активного електорату в Україні не тільки і не стільки перейматися результатами нових виборів до ВРУ, як грунтовно задуматись над тими власними діями в подальшому після виборів та над відповідними вимогами до законодавчої і виконавчої влад. Особливо це стосується вже досить значного прошарку української буржуазії і малого, і середнього, і великого бізнесу, тому що там є що планувати і є що втрачати, якщо в Україні розпочнеться чергова політична деструкція. Тому для вас, любі буржуа, особливо теза «чесних виборів» повинна стати першочерговою!
В політичній боротьбі багато хто з «претинднетів на папаху» готовий піти на все заради досягнення перемоги, але обмежує оте його «все» усвідомлення, що і суперники також можуть піти на все що завгодно. Тому і тільки тому всі учасники виборчого процесу всіма силами повинні намагатися діяти чесно самим і вимагати цього від інших, а не навпаки  в жодному разі! Чесна перемога у виборах дає право на владу, тоді як нечесна сфальшована перемога владу дає, а права на неї  – ні. Чесність виборів є одною з головних суспільних вимог!
І ще одне є важливим, про що я вже сказав вище: виборець повинен усвідомлювати подальшу мету свого вибору. Якщо основною темою вибору є гасла «знай наших» і «наб’ємо пику ворогам»  – то ясно, що після виборів суспільного позитиву в діяльності обраних депутатів буде нікчемно мало, що ми пересвідчились вже безліч разів. Але якщо вибір відбувається за думкою, що політика  – це мистецтво компромісів, вміння домовлятись щодо дотримання взаємних інтересів  – то результати виборів будуть однозначно значно позитивніші від виборів за принципом «стінка на стінку».
У Степана Бандери є гарний вислів: «Ніщо не зупинить ідеї, час якої настав»  Сподіваюсь, що для українського суспільства настав час ідеї примирення і припинення соціальної конфронтації. Ідеї спільної злагоди в державі і мирної праці. Принаймні підтвердження тому є той факт, що принцип «біполярного політикуму» в Україні не знайшов підтримки і нам не доводиться вибирати «або  – або», де за часту жодне «або» не довподоби виборцю, але іншого нема. А потім жаліємось, чому ми маємо, те що маємо... На щастя, тепер є що вибирати в Україні, а це наша спільна заслуга.
З того всього висновок чіткий: вибори 28 жовтня 2012 року до Верховної Ради України мають бути чесними і їх результат має бути позитивним для соціального єднання в Україні, а не створити нове коло суспільної конфронтації. І все це залежить від нас з вами! Всіх нас в Україні сущих! І Бандера для цього не прийде!  Як би його не кликали і не припрошали  – все одно не прийде, тому що це справа для живих: наводити порядок у власній хаті. До того ж Степан Бандера давно вже з нами в Україні для кожного, хто цього щиро схоче!
   
Богдан Гордасевич

85%, 28 голосів

6%, 2 голоси

9%, 3 голоси
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

Львівські школярі – найуспішніші

  • 05.10.12, 16:26
Львівські школярі чи не найбільше перемагають у різних міжнародних конкурсах та олімпіадах. До речі, найуспішнішими є діти із сільських шкіл. Про це в прямому ефірі ток-шоу «Відверта розмова» заявила заступник начальника Головного управління освіти та науки Львівської ОДА Богдана Біляк.

Окрім цього, за її словами, Львівщина є також першою у списку серед областей, які мають найбільше шкіл. В області, за словами Богдани Біляк, близько 1 тис. 400 шкільних закладів, з них майже тисяча – сільські.

«Львівщина займає друге місце за підсумками ЗНО, Львівщина – третя за підсумками в олімпіадах та міжнародних конкурсах», – сказала Біляк.

За її словами, з 11 українських переможців на міжнародних змаганнях, з них двоє – саме з львівського фізико-математичного ліцею.

Нагадаємо, День учителя – професійне свято працівників освіти України відзначається щорічно у першу неділю жовтня. Свято встановлено в Україні на підтримку ініціативи працівників освіти України згідно з Указом президента України «Про День працівників освіти» від 11 вересня 1994 року №513/94.

Джерело: 
ZAXID.NET

Полный п,,,,с (писец)

  • 04.10.12, 19:25
Сегодня по радио *ЭРА* ПОЗДРАВЛЯЛИ КАНДИДАТОВ, КАК ПОБЕДИТЕЛЕЙ ВЫБОРОВ 28.10.2012. -ПИЛИПИШИНА, БОНДАРЕНКО,....ВОТ ЭТО МАРАЗМ ЛЮДИ ОПОМНИТЕСЬ НАС ЗОМБИРУЮТ. МЫ ВСЕ ЛЮДИ и под богом ходим, а до выборов целых 24 дня. ВОТ ВАМ И СВОБОДА СЛОВА!!!!

Димні поля (гарне відео)





З другом виїхали за місто, щоб насолодитися чудовим сонячним днем))

50%, 1 голос

50%, 1 голос
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

Історичні брехні

  • 01.10.12, 09:39
Все-таки є багато переваг у тому, щоб мешкати недалеко від старого міста. По-перше: це дуже зручно з точки зору логістики, до всіх необхідних закладів можна спокійною ходою добратися максимум за 15 хвилин, а по-друге: це неймовірна розкіш насолоджуватися видами та будівлями старого міста.

Мій щоденний маршрут пролягає через Глинянську вежу і дворик Бернардинського монастиря. І хоча мені добре відомо, що фрагмент оборонного муру і сама вежа – це результат реконструкції 1970-х років, атмосфера, яка там панує не може не зачепити  історика за душу.

Немає нічого дивного також в тому, що кількість туристів, які хочуть познайомитися з такою красою зросла в рази. Крокуючи через дворик Бернардинського монастиря, часто доводиться протискатися між гостями, які уважно ловлять кожне слово екскурсовода. Але віднедавна екскурсійні групи саме в цьому дворі почали мене неймовірно дратувати. Ні, гості Львова  мене в жодному випадку не злять, я просто лютий на львівських гідів.

Для мене не було нічого дивного, коли в радянський час навіть краєзнавство базувалося на таких основних китах: класовий підхід, антирелігійність та таврування несвідомого досоціалістичного минулого. Як виявилося, для львівських екскурсоводів нічого не змінилося і по сьогоднішній день. Моєму терпцю прийшов край, коли вчора доросла тьотя, стоячи неподалік від монастирської криниці, «вливала» брехливу отруту в голови групі школярів. Вона, як і всі її колеги по цеху, цілком серйозно розповідала наскрізь брехливу історію, ніби то із часів облоги Богданом Хмельницьким Львова. Я розумію, що українцям важкувато вписати дві облоги Львова в українську національну історію. Навіть, якщо піти найпримітивнішим шляхом і всіх римо-католиків назвати поляками, а всіх православних наректи українцями, нічого не вийде, бо й надалі залишається проблема, куди ж приділити тогочасних греко-католиків та русинів римо-католиків?

Але при такому примітивному позиціонуванні проблеми не тільки не зникають, цей підхід створює набагато більше логічних пасток, ніж якби українські історики врешті-решт  насмілилися б і визнали, що до української історії належать не тільки соціальні маргінали, бунтівники і грабіжники. Що справжнім нонсенсом є, коли історики виділяють одну соціальну групу і намагаються писати історію цієї групи, як історію української нації. До таких, як на мене, морально-етичних пасток належить представлення єдиними справжніми українцями у ХVІІ ст. виключно козаків Богдана Хмельницького.  А тому, коли охочі познайомитися з історією Львова читають на офіційних сайтах такого роду пасажі як от: «Похмура легенда розповідає, що у 1648 р. в криницю були вкинуті трупи підступно вбитих у монастирі львів'ян-українців, які хотіли відчинити міські ворота Б.Хмельницькому», то навіть недосвідченій людині стає зрозумілим, як називаються ті з міщан, хто вирішив таємно відкрити ворогові браму.

Якось важко школяреві зрозуміти логіку в тому, що ті, хто оточив, невідомо з якого дива, його рідне місто і вимагав видачі на розправу всіх уніатів та євреїв, а до всього ще й велетенського викупу, бо інакше не залишить від Львова каменя на камені – це його національні герої, а львів’яни, які боронили рідну хату – вороги.

А тепер конкретніше про те, що саме так вразило мене у розповіді екскурсовода юним школярам. Спочатку я хотів просто переповісти читачам її нехитру оповідь, але потім пошукав в Інтернеті і прийшов до висновку, що не тільки екскурсоводи мультиплікують цю брехливу історію, вони її просто старанно переповідають за іменитими істориками. Коли зайшов на українську вікіпедію, то з величезним здивуванням прочитав майже дослівно усе те, про що розповідала екскурсовод. У вільній енциклопедії написано: «1648 року, під час облоги Львова військами Богдана Хмельницького, група українців змовилася відкрити гетьманові ворота міста. Про це дізналися монахи. Змовників запросили на обід до монастиря. Під час застілля їх по одному почали викликати у двір. Там підводили до криниці і пропонували зазирнути у неї. Коли людина нахилялася, її били сокирою по голові і кидали в криницю (пізніше розповідали, що вона була завалена трупами до самого верху). У тих, хто ще сидів за столом, закралася підозра. Вони вийшли у двір і стали свідками жахливої розправи. Виходу не було, довелося рятуватися втечею — через міські стіни до табору козаків».

Найсумніше в цій історії те, що цей сюжет запустив у публічний обіг відомий український історик Іван Крип’якевич. А це означає, що тодішнє довільне припущення історика для наших теперішніх патріотів є майже доконаним фактом. Не буду вдаватися до наукової полеміки навколо цього факту, спробую закликати собі на допомогу елементарну логіку.

Отож, якщо магістрат міста довідався, про те, що в певній групі міщан запахло зрадою, то чого не наказав цих змовників арештувати? Але мало того, за легендою довідалися не міські зверхники, а римо-католицькі монахи, що ще більше закручує сюжет, та етнізує проблему, бо ж як відомо римо-католики – то поляки. Знову ж таки, чого ж ті монахи не повідомили компетентні служби оточеного міста, а самі взяли на себе роль виконавців страти? А далі все так, як пише радянська атеїстична і класово непримиренна книжка. Замість того, щоб знищити зрадників, монахи влаштовують бенкет в обложеному ворогом Львові. А потім по черзі виводять нещасних православних до криниці і сокирами рубають їм голови. Щоб приховати сліди злочину від очей решти нещасних, вони скидають їх до монастирської криниці. Ось тут би у всіх тих невігласів, що розповідають цю дурнувату історію мали б включитися рештки розуму, але ні, національна ідея понад усе, навіть понад здоровим глуздом.

Справа в тім, що ніхто не став би позбавляти себе важливого джерела питної води на території оточеного міста і монастиря. Навіть якщо припустити, що монахи з якогось дива почали вбивати людей, то незрозуміло, чому вони вирішили запаскудити трупами свою єдину криницю? Тим більше, що та криниця для бернардинців мала священне значення. За легендою, джерело забило на місці поховання святого Яна з Дуклі, патрона та захисника Львова. А криницю викопали саме на тому місці, де він був похований. Отже, уявляєте, ті підступні польські монахи, вони мало того, що порубали сокирами масу православних людей, вони ще й запаскудили своє святе джерело. Дійсно, нічого святого у цих західних святенників!

Ось таку ідіотично-патріотичну історію розповідають екскурсоводи гостям Львова та учням шкіл. Історія ця сприймається як сюжет із творів Стівена Кінга, а тому ні в кого не викликає зайвих питань. Проте, найнебезпечнішим у цій всій історії є те, що таким чином отруюється історична свідомість десятків тисяч людей. Роз’їхавшись по своїх містах і селах вони розкажуть свою «правдиву» історію українсько-польських відносин та загрозу від кривавих і підступних католиків.

На закінчення, хотів би наголосити на тому, що «історію» бернардинської криниці розповідають у Львові усім україно- та російськомовним групам. А отже, щоб не заявляли очільники нашого міста, які б чудові програми розвитку туризму не розробляли, як би не намагалися довести, що «Львів – відкритий до світу», все це може знівелювати історія криниці Бернардинського монастиря. А тих історій, на жаль, ще так багато…

Партія регіонів рекламує українську армію з російськими солдатам

  • 29.09.12, 15:09

В агітаційній брошурі "Від стабільності до добробуту", яку поширюють в Україні агітатори Партії регіонів, для ілюстрації української армії використали фото російських солдатів.

Цей факт підмітили активісти тернопільського осередку ГМ "ОПОРА".

"Один з наших спостерігачів цікавиться військовою тематикою, він нам про це і розповів. Ми зв'язалися зі спілкою офіцерів вони підтвердили. Для ілюстрації стану армії до 2010 року в брошурі використано похмуру картинку з зображенням військової техніки. Під надписом "2010-2012" рік – фото солдатів в російській формі ВСР – 93, яка використовувалася в часи "Першої чеченської війни", розповідає координатор громадської мережа "ОПОРА" на Тернопільщині Святослав Липовецький.

Солдати на фото тримають російські автомати АК-74.

Цікаво що інша фотографія, в частині де йдеться про перспективи армії 2012-2017 року, також не зображає українського солдата. По його одязі спеціалісти не змогли сказати, до якої армії він належить. Камуфляж схожий на американський "вудленд", але в трохи інших тонах і має підшитий комір. Дехто висловлював припущення, що це фото не солдата, а страйкболіста.

Брошура "Від стабільності до добробуту" українською мовою вийшла накладом 720 тисяч примірників.


Андрій ЯНОВИЧ

Оригінал і фото туту:http://gazeta.ua/articles/politics/458364/4#photos
Джерело: <a href="http://gazeta.ua/articles/politics/458364/4">Gazeta.ua</a>

Так от чиї потомки сучасні донетчани

  • 28.09.12, 10:21
Археологи відкопали на Донеччині стародавнє місто-конкурент Києва. На думку науковців, місто було поліетнічним, але його основу складали хозари. Місто у 10-му сторіччі захопив князь Святослав.

На півночі Донецької області поблизу села Сидорове фахівці обласного краєзнавчого музею розкопали величезне місто площею аж 120 гектарів, йдеться в сюжеті ТСН.

Тисячу років тому за кількістю людей воно могло зрівнятися з тодішнім Києвом. Археологи припускають, що місто було поліетнічним, але основу його складали хозари. У 10-му сторіччі місто захопив князь Святослав – батько Володимира-хрестителя.

Мешканці тікали, ховаючи від загарбників найдорожчі речі. На місці розкопок археологи знайшли повний набір ковальських інструментів, що прекрасно збереглися. Історики стверджують – місто розвивалося як мегаполіс, поступово поглинаючи довколишні села.

"Якби хозарський каганат не припинив тоді існування, продовжував би існувати, я думаю, що на місці цього археологічного комплексу, який ми зараз знаємо як археологічний комплекс, біля села Сидорова був би великий міський центр", - впевнений науковий співробітник донецького краєзнавчого музею Едуард Кравченко.

http://www.aratta-ukraine.com/news_ua.php?id=18518