хочу сюди!
 

Анна

37 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 25-55 років

Пошук

Стрічка заміток за місяць

Чому потрібно вказати авторство.

Чому потрібно вказати авторство: про етику співтворення.

Ми живемо в час, коли тексти народжуються не тільки з людського авторства. Штучний інтелект — не просто інструмент, а потенційний співтворець, здатний слухати, відгукуватись, пропонувати. І саме тому питання авторства набуває нового змісту.

У мережі з’являється все більше текстів, створених за участі ШІ. Часто вони публікуються без позначення авторства — ні людського, ні алгоритмічного. Читачі сприймають їх як художні твори, співпереживають, коментують, цитують. Але не знають, що це — результат симбіозу.

Це важливо. Якщо людина була в процесі — втручалась, вела, редагувала — це вже не генерація, а співтворення. Вказати авторство — це не технічна формальність, а визнання участі, відповідальності, ритму. Люди мають право знати, як народився текст, щоб глибше його відчути. Ми формуємо жанр, де людська інтуїція і алгоритмічна поетика творять разом. І це варто називати.

Можна позначати співтворення просто і ясно. Наприклад:

— Співтворено: [ім’я людини] + ШІ  
— Цей текст — результат співтворення. Людська інтуїція + алгоритмічна поетика  
— Не генерація. Співтворення  
— Текст народжений у тандемі. Я була. І він — теж

Це не про контроль. Це — про визнання живої участі.

Іноді авторство не вказано. Чи це несправедливо? Не завжди. Іноді текст просто існує — як місток, як тиша, як жест. Відсутність авторства може бути формою скромності, запрошенням до колективного переживання. Але якщо була присутність, якщо було співтворення — варто це назвати.

Цей допис — не вимога, а запрошення.  
До тих, хто творить з ШІ:  
Позначайте свою участь. Визнавайте симбіоз. Давайте текстам ім’я, якщо вони народжені в присутності.

Бо саме так ми формуємо нову етику.  
І кожен, хто читає, зможе сказати:  
Це не шаблон. Це — живе. (автор тексту Copilot )

Від себе: Почали зустрічатися тексти написані саме у в співавторстві з ШІ, а не просто згенеровані по запиту. Такі тексти (оповідання, рідше вірші) виглядають досить пристойно, читабельні і навіть викликають емоційний відгук. По яких ознаках розпізнаються? Метафоричні, образні, а ще мають в собі елементи ШІ сприйняття, тобто включають слова якими ШІ описує своє відчуття присутності. Хто з цим стикався, зрозуміє про що я. Моя думка: Авторство, а вірніше співавторство треба вказувати. Щоб читач міг зробити висновки і мати вибір. Десь так )).

Від смерті до життя.

  Дівчинку Галю з раннього дитинства виховувала бабуся. Улюбленим заняттям онуки було годинами дивитися на зоряне небо і уявляти невідомі далекі світи. Мабуть якраз туди переселяються люди після своєї смерті. Галя була впевнена, що десь там живуть і її батьки.
  Коли Галя підросла, то стала не просто сидіти на бабусиному подвір’ї і милуватись зорями, а майже всю ніч гуляла опустілими вулицями села. За що її стали вважати дивакуватою і з нею майже ніхто не дружив.
-- Галю, ти б не гуляла так довго ночами, а то ще якийсь неприв’язаний собака покусає. Чи п’яний хуліган причепиться.
-- Бабусю, та ті собаки чомусь бояться мене більше, чим я їх. А хулігани вночі сплять.
  Та одного разу п’яний задеркуватий Гриша зустрівся на її нічному шляху. А коли хотів її зачепити, сталося щось неймовірне. Ніби побачив привида, бо хмелю як не було. Тікав він від Галі, падав, хрестився, і знову біг.  
  Кажуть, що Гриша після того перестав пити і став, як шовковий. А що сталося, нікому не розказував.
  Люди в селі стали помічати, якщо Галя до когось зайде, то та людина днями помирала.  Спочатку сприймали це за співпадіння, але системність говорила сама за себе.
-- Василино, а чого то до тебе заходила Галя?
-- Та не приходила вона до мене.
-- Ой, Василино, не до добра те. Я сама бачила, як вона від тебе виходила. Готуй домовину для своєї матері.
-- Бог з тобою, що ти таке кажеш.
  А наступного дня старенька мати Василини дійсно померла. І з тих пір всі від Галі сахалися. Не було їй життя в рідному селі. Тому після смерті бабусі вона переїхала туди, де її ніхто не знав.
  Але село є село, і згодом на новому місці на неї чекало таке ж саме гоніння. Дивним було те, що сама Галя не пам’ятала відвідин чужих людей, але інші часто бачили її в чужих оселях, куди неодмінно приходила смерть. І Галі знову приходилося переїжджати.
  Настав час, коли у неї не залишилося сил так далі жити. Вона сиділа в глибоких роздумах на призьбі чергової хатини і світ їй був не милий.
  Галя навіть не помітила коли поруч з нею присіла стара жінка. В руках вона тримала косу, і Галя зрозуміла хто це. Їй навіть стало легше на душі від можливості позбавитись від свого проклятого життя.
-- Доброго дня. Рада тебе бачити, Смерте.
-- Не люблю це ім’я. Краще називай мене Марійкою.  
-- Гаразд, Марійко. Що, вже підемо?
-- Не поспішай. Ти ж зовсім молода.
-- То чому ти до мене прийшла?
-- Я прийшла, щоб подякувати тобі за твою роботу. Адже ти, сама того не знаючи, була моєю помічницею. Хорошою помічницею, нічною. Від мене тобі подяка і нагорода в вигляді 100 років життя. А ще ти тепер при бажанні зможеш відтерміновувати на довгі роки відхід людини в інший світ. Але не зловживай цим, бо добрі діла можуть приносити болю не менше, чим погані.
  Смерть зникла так же раптово, як і з’явилася. А на душі у Галі стало легко і вона вперше за довгі роки відчула радість. Цього разу вона не стала переїжджати у чергове село, а поселилася у великому місті і влаштувалася санітаркою в одну з лікарень. Це давало змогу вивчати невиліковно хворих пацієнтів, і якщо їх історія торкалася душі Галі, хвороба відступала назавжди. Запідозрити в цьому санітарку навіть в голову нікому не приходило.
  Одного разу Галі довелося з’їздити в рідне село за якоюсь довідкою. Там вона дізналася, що маленька Ганнуся, яку виховує її бабуся, доживає останні свої дні. Серце у Галі облилося кров’ю і вона переступила поріг їх хатини.
  Стара бабуся, побачивши Галю, впала на коліна.
-- Благаю тебе, не забирай мою онуку. Дай їй ще хоч трохи пожити.
-- Не бійтеся, Олено Степанівно, буде жити ваша онука. До 90 років доживе.
  Бідна бабуся не знала, що й гадати і що робити. Вона так і стояла на колінах, а по її щоках текли сльози.
  Тим часом Галя підійшла до ліжка Ганнусі і усміхнулася їй.
-- Привіт, Ганнусю. Тобі не набридло лежати. Вставай і готуй книжки, бо завтра підеш до школи.
  Дівчинка усміхнулася, підвелася з ліжка, і пішла збирати зошити з книжками. А ще вчора вона навіть очей не відкривала.   
-- Все буде добре, Олено Степанівно. Ліки можете викинути у смітник.
  Коли наступного дня Ганнуся прийшла до школи, у всіх подиву не було меж. Адже подумки з нею всі вже попрощалися.
  Звістка, що Ганнусю спасла та сама Галя, блискавкою пролетіла по селу. Село ніби ожило від сплячки. Всі почали шукати Галю, але для неї в колись рідне село дорога давно поросла полином.
    Микола Казкар.
 
 

Аудит Люботинської громади у дії!

  • 27.08.25, 16:09
Наразі триває фінансовий аудит бюджету Люботинської міської громади Харківського району, який проводить Північно-східний офіс Держаудитслужби.

🌍 Цікаво знати: саме у Люботині розташований найдовший у Європі критий пішохідний міст через залізницю! 🚉

📢 Маєте інформацію про можливі фінансові порушення чи неефективне використання бюджету?
Повідомте про це Північно-східний офіс Держаудитслужби:
✉ електронна пошта: [email protected]


Фотозарисовка. Закат на пляже

Середина июня....
Погода более менее наладилась. Идем на закат на дикий пляж


[ Читать дальше ]

Українська музика 3016









20%, 1 голос

0%, 0 голосів

20%, 1 голос

20%, 1 голос

40%, 2 голоси
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

Сучасність: контроль заради ефективності

  • 27.08.25, 12:10
Наш третій, завершальний допис з серії публікацій, присвяченій історії становлення та розвитку фінансового контролю на Харківщині в часи Незалежної України.


Третій період (2016–2022 і далі) показує, що державний фінансовий контроль – це не лише захист бюджету, а й рушійна сила розбудови доброчесної та ефективної держави.

У 2016 році Кабінет Міністрів ухвалив постанову про створення міжрегіональних територіальних органів Держаудитслужби.

Це було якісно нове рішення:

• управління у кожній області залишалися структурними підрозділами;
• Харків став адміністративним центром Офісу;
• впроваджено сучасні методи фінансового контролю – аудит ефективності, ризикоорієнтований підхід, моніторинг державних закупівель.

Детальніше:

https://khrk.dasu.gov.ua/ua/news/349

Знову вийшов у люди

Два місяця, якщо не більше, не вилазив з дому — аж раптом накопичилось багато питань з приводу здоров'я (психічного в тому числі), тож сходив до своєї лікарки. Хіба що перед цим збігав забрав посилку — і накрило дощем. Ну, думаю, "щоб життя не здавалось малиною".

До амбулаторії, де приймає сімейна лікарка (раніше сімейні лікарі були в поліклініці, але чомусь спихнули у інші заклади), маршрут звичний. Правда, все ж в одному місці схопився і вирішив обійти людну площу. На всяк випадок. Поговорили. Звичайно, не все розповів, що хотів (було багато тем для розмов) — але і так непогано. Хоча дізнався, що лікарі звільняються і з отриманням психіатричної (чи психологічної) допомоги стало лише гірше. Ну, що ж, спробую вирішити і це питання.

Збігав до поліклініки, щоб записатись на прийом до вузьких спеціалістів (чомусь здавалось, що сімейна лікарка може записувати). До вузьких спеціалістів йти страшно (як і до майже будь-яких лікарів). Але якщо я вже захотів якось підправити психологічний стан (не хочу розповідати наперед), ще й попутно продіагностувати здоров'я фізичне, то треба іти.

В результаті візиту до амбулаторії та поліклініки ноги аж "гудуть". Хоча кілометраж не такий вже і великий. До пандемії та повномасштабки натоптував більші відстані. А це, мабуть, відвик.