Герой Капітолію США - це однозначно Майк Пенс
- 08.01.21, 18:37
Несподіване зібрання депутатів спричинило шквал критики. Схоже, що передвиборча риторика «протистояння» ще не покинула львівських політиків.
Про це повідомили у Радіо Свобода.
Новообрані депутати трьох фракції – «Європейська солідарність» (26 депутатів), «Варта» (7) і ВО «Свобода» (6) – нового складу ради Львівської ОТГ проводили засідання стоячи. Сидіти їм поки ні на чому, бо сесійну залу щойно відремонтовали й крісла ще не внесли. Не працює і система «Рада». Однак, це не завадило депутам обрати тимчасову президію ради, до якої запропонували представників усіх 5 фракцій, незважаючи на те, що депутати від «Самопомочі» і «Голосу» були відсутні.
Частина депутатів склала присягу.
«Ми виконали постанову Львівської ТВК про проведення сесії. Встановлюємо результат по виборах мера і скликаємо наступну сесію, щоб також представити голову Львівської ОТГ. Закон «Про місцеве самоврядування» нас зобов’язує провести сесію у певні терміни. 2 листопада оголосили результати виборів депутатів в ОТГ, 5 листопада було написано 2/3 заяв від депутатів, тоді вступає форма закону, що протягом 2 тижнів ми зобов’язані провести першу сесію. Коли прийшли скарги від депутатів, то ухвалили рішення про сесію на 24 листопада. Ніхто цього рішення у суді не оскаржив», – каже голова міської ТВК Ігор Сліпецький, який запропонований у територіально-виборчу комісію партією «Голос».
Спершу 19 листопада міська Територіальна виборча комісія ухвалила рішення, що перша сесія відбудеться 3 грудня, коли вже буде відоме ім’я новообраного голови Львівської Об’єднаної територіальної громади (ОТГ). Однак за кілька хвилин до опівночі 22 листопада, у час, коли на дільницях відбувався підрахунок голосів, комісія внесла зміну у свою постанову і призначила перше засідання на 24 листопада.
Офіційного повідомлення про час, дату і місце проведення сесії ще 23 листопада ніде не було. Радіо Свобода дізналось про деталі від депутата «Європейської солідарності» Петра Адамика. Власне два обранці цієї політичної сили і звернулись у міську ТВК зі скаргою щодо призначення сесії, згідно з чинним законодавством.
«ТВК повідомила нам про сесію, а ті, що кажуть, що їм не повідомили, лукавлять. Робоча Президія, у консультаціях із новим міським головою, напрацює порядок денний на наступну сесію, оприлюднить його і призначить сесію через 10 днів після цього. Ніхто не узурпує влади у місті, ми провели всі необхідні процесуальні рішення для легітимації обраної Львівської міської ради», – каже депутат від «ЄС» Петро Адамик.
Чому у першому засіданні взяли участь, окрім депутатів «ЄС», обранці «Варти» і ВО «Свободи»?
Тим часом новообраний голова Львівської ОТГ Андрій Садовий, згідно з попередніми результатами, сподівається, що у найближчий час ТВК оголосить результати виборів.
«Я очікую, що виборча комісія продовжить роботу по оприлюдненню результатів виборів міського голови, щоб можна було нормально провадити роботу у місті. Бо, фактично, від сьогодні не зрозуміла, тому що сесія, яка відбулася, припиняє повноваження міського голови. Перший раз в історії міста маємо такий казус. Згідно з законодавством, міський голова формує порядок денний», – наголосив Андрій Садовий.
Депутати від більшості, яка вже сформувалась у Львівській міській раді, а це «ЄС», «Варта», «Свобода» заявляють, що ТВК повідомила їм про засідання 24 листопада. Тим часом обранці від «Самопомочі» і «Голосу» говорять, що їх на сесію не запросили.
«Мені ніхто не повідомив про сесію. Мені дуже шкода, що нова рада починає працювати у такий спосіб. Це для мене непорозуміння, думаю, що це випадковість. Хочу у це вірити. Я депутат не вперше і ще такого не бачив. Завжди нова каденція приходила разом із новим міським головою. Без мого відома мене включили у тимчасову президію, а я ще присяги не склав. Мені самому це дивно, хто висував і включав», – говорить Радіо Свобода депутат від «Самопомочі» Роман Федишин.
Не знав про сесію, як про це зазначив Радіо Свобода, і депутат від партії «Голос» Віталій Троць. Його прізвище теж серед пяти у тимчасові президії.
«Я не давав згоди, щоб мене туди включили. Наша фракція ухвалила рішення, що участі ми не беремо в сьогоднішній сесії, тому що нам не надійшло ніяке запрошення. Якщо комісія швидко ухвалить рішення про обрання міського голови і він візьме участь у роботі президії, то ми долучимося до її роботи», – Віталій Троць, депутат від партії «Голос».
Якщо б сесія міської ради, тобто ради Львівської ОТГ, відбулася 3 грудня, це не було б порушенням чинного законодавства, наголосив Радіо Свобода юрист Дмитро Швець. Водночас, за його словами, рішення ТВК про проведення сесії 24 листопада не суперечить закону.
«З точки зору закону, мали місце певні дії ТВК, яким може оцінку надати тільки суд. Поки рішення діє, його потрібно виконувати або оскаржити. Депутати під час сесії зазначали, що рішення ТВК не оскаржене. І так були пропущені строки щодо відкриття цієї першої сесії. Законодавчої необхідності, доцільності проводити сесію в такому форматі, як це відбулося сьогодні, не було. Мало місце певне викривлення правової реальності. Якщо поєднати два принципи – доцільності та правової визначеності, то, на мою думку, ця сесія є виключно політичною профанацією, намаганням певної політичної сили довести своє домінування над політичними опонентами», – зауважив юрист Дмитро Швець.
Після того, як 23 листопада стало відомо про постанову ТВК провести сесію 24 листопада, львів’яни спостерігали за двома крайнощами: Андрій Садовий і його команда робили вкрай радикальні заяви про буцімто «ГКЧП» у Львові і «узурпацію» влади, інша група політиків, яка прийшла на сесію та й ініціювала її, «продемонструвала політичний фарс і політичну недалекоглядність», вважають експерти.
Ці дві крайнощі лише нашкодили іміджу Львова, продемонструвавши відсутність політичної культури, говорить львівський політолог Любомир Скочиляс.
Чи коректно повелись депутати, які зібрались на сесію? Які цілі переслідували вони? Ці питання нині у Львові жваво обговорюють.
«Антимерська депутатська більшість переслідувала мету відразу на старті перехопити ініціативу з тим, щоб потім диктувати свої умови, щоб можна було домінувати в ситуації щодо призначень, певних рішень. Депутатська більшість, таким чином, намагається продемонструвати свою політичну вагу, свою значущість, поставити міського голови у межах влади на вторинні позиції», – вважає політолог Любомир Скочиляс.
Андрієві Садовому під час цієї каденції не буде так комфортно працювати, як у попередні 15 років. Хоча він має досвід роботи з депутатською більшістю, коли у 2010 році йому вдавалося домовлятися з депутатами від ВО «Свобода». У цій ситуації, очевидно, що конфронтація між Андрієм Садовим і більшістю буде значно гостріша, зауважує політолог, підсилена і підтримана двома медійними групами.
Більшість у раді Львівської ОТГ має 39 голосів, а депутати від «Самопомочі» (17) і «Голосу» (8), відповідно, 25. Згідно з неофіційними результатами виборів голови Львівської ОТГ, Андрій Садовий набрав понад 60% голосів виборців, а його опонент Олег Синютка – більше 30%.
|
ГРОМАДСЬКА РАДА при Львівській обласній державній адміністрації 79008, Львів, вул. Винниченка, 18, каб. 350, e-mail: [email protected] __________________________________________________________________ |
Від __30.10.2020 р.__ № _/20_
|
Офіс Президента України 01220, м. Київ, вул. Банкова, 11
|
До відома: |
Голова Львівської облдержадміністрації Козицький М.З. 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 18
|
ЗВЕРНЕННЯ
Щодо рішення Конституційного Суду України № 13-р/2020 від 27 жовтня 2020 року |
27 жовтня 2020 року Конституційним Судом України прийнято рішення № 13-р/2020 про неконституційність окремих положень Закону України "Про запобігання корупції", Кримінального кодексу України та низки інших законів, що стосуються антикорупційної реформи, за поданням 47 народних депутатів. Це рішення одразу ж викликалю бурю невдоволення як серед українського народу, так і серед представників влади, спричинивши масові протести по всій державі.
А все тому, що рішення направлене на знищення системи електронного декларування руками конституційних суддів, а також будь-якої відповідальності за її порушення, включно із незаконним збагаченням. Те, до чого ми йшли з часів Революції Гідності, всі антикорупційні реформи останніх років зведено нанівець одним рішенням!
Громадська рада при Львівській ОДА категорично не згідна з таким рішенням. Адже, покладення на особу, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, обов'язку з декларування відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", не може розглядатись як втручання у приватне (особисте) та сімейне життя цієї особи. Публічні інтереси суспільства тут переважають можливі обмеження прав і свобод окремої особи.
Європейський суд з прав людини (ЄСПЛ) визнає право громадськості отримувати суспільно важливу інформацію і таке обмеження є необхідним у демократичному суспільстві, відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Права на особисте і сімейне життя в осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та в осіб, які таких функцій не здійснюють, не є однаковими.
Публічне декларування стало в Україні потужним антикорупційним інструментом. Тому, не дивно, що все-ж знайшлася група осіб, якій не до вподоби такий стан справ і яка знайшла спосіб позбутися справедливості в нашій державі. Дуже сумно, що судді Конституційного Суду України, які присягали на вірність українському народові, стали знаряддям у політичних іграх корупціонерів.
Окрім цього, наслідком такого рішення в майбутньому стануть сотні закритих кримінальних проваджень, мільйони гривень, витрачених з державного бюджету, а найголовніше – це уникнення відповідальності за корупційні діяння.
Тому, зважаючи на вищенаведене, Громадська рада при Львівській ОДА висловлює свою незгоду з рішенням Конституційного Суду України № 13-р/2020 від 27 жовтня 2020 року, а також просить вчинити всі, предбачені законом дії, спрямовані на відновлення електронного декларування та кримінальної відповідальності за незаконне збагачення і декларування недостовірної інформації.
Голова ГР при
Львівській облдержадміністрації А.Р. Болюбаш
КИЇВ. 8 серпня. УНН. У зв'язку з 12-ми роковинами російсько-грузинської війни над усіма будівлями державних відомств приспущені державні прапори Грузії. Про це повідомляє УНН з посиланням на Грузія online.
"Прапори приспущені над адміністрацією уряду, парламентом Грузії і палацом Орбеліані. На згадку про загиблих державні прапори приспущені над усіма адміністративними будівлями в масштабі Грузії і грузинськими диппредставництвами за кордоном", - пише видання.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна зробила заяву до роковин збройної агресії Росії проти Грузії
Відзначається, що під час російсько-грузинської війни в серпні 2008 року загинули 170 службовців Міноборони Грузії, 17 співробітників МВС Грузії і 224 цивільних особи.
В результаті агресії, здійсненої в зонах російсько-грузинського конфлікту в 2008 році, кількість поранених/постраждалих цивільних і військових осіб становить 2 232, з яких +1045 - військовослужбовці.
У Верховній Раді України в четвер був зареєстрований президентський законопроект щодо удосконалення окремих питань виконання військового обов'язку і ведення військового обліку.
Документ під реєстраційним номером №3553 визначено Володимиром Зеленським як невідкладний.
Відповідно до законопроекту адміністративна реформа чекає військові комісаріати. Вони будуть перетворені в територіальні центри комплектації і соціальної підтримки. Регулюванням їх діяльності буде займатися Кабінет міністрів. Також йому дається право по веденню обліку резервістів.
Відвідування таких центрів для громадян України буде обов'язковим.
Види військової служби пропонується доповнити військовою службою за призовом осіб з числа резервістів в особливий період. Згідно з нововведеннями, для оперативного доукомплектування Збройних сил України та інших військових формувань, без оголошення мобілізації, будуть призиватися громадяни України, зараховані в військовий оперативного резерву першої черги. Терміни військової служби для резервістів не повинні перевищувати 6 місяців.
За резервістами, які будуть призвані на військову службу в особливий період, буде зберігатися робоче місце. Вони мають право на першочергове працевлаштування на перше робоче місце. А в разі скорочення штату підприємства або будь-який інший реорганізації на ньому резервісти протягом 2 років будуть зберігати за собою перевагу залишитися на роботі.
У той же час, для всіх військовозобов'язаних посилюється відповідальність за порушення закону. Наприклад, порушення резервістами правил військового обліку спричинить за собою штраф від 30 до 50 неоподатковуваних податком мінімумів.
З огляду на, що такий мінімум становить для адміністративних порушень - 1051 рубль (половину прожиткового мінімуму), то розміри штрафів колосальні: від 30 до 50 тисяч гривень.
Повторне порушення або вчинення такого порушення в особливих період буде каратися штрафом до 100 неоподатковуваних податком мінімумів (до 100 тисяч гривень). А порушення законодавства про оборону спричинить за собою штраф в розмірі до 500 неоподатковуваних податком мінімумів (до півмільйона гривень).
Втрата військово-облікових документів або їх умисне псування для резервістів буде каратися штрафом до 100 тисяч грн.
Ухилення всіх категорій осіб від призову за мобілізацією буде каратися від 3 до 5 років позбавлення волі (зараз мінімальний поріг - від 2 років). Ухилення від навчальних зборів (в цю норму закону внесуть обов'язок брати участь в навчальних зборах для резервістів) - буде каратися штрафом до 700 неоподатковуваних податком мінімумів або виправними роботами до 2 років.
Ще одна новація законопроекту буде стосуватися всіх - після прийняття закону для підписання трудового договору необхідно буде надавати військово-обліковий документ.