хочу сюди!
 

Лия

50 років, телець, познайомиться з хлопцем у віці 44-54 років

Пошук

Стрічка заміток за місяць

Пам'ять, що її зберігає міст через річку

З Миколою Йосиповичем Чуєм ми познайомилися у 1980-і роки, коли він ще працював на залізниці. А в 2000 році обставини звели знову – він був одним з ініціаторів спорудження мосту через річку Слонівку від радивилівського міського мікрорайону Цибухів до села Лев'ятина. І, пам’ятаю, не міг стримувати сліз розчулення, коли новобудову, нарешті, освячував настоятель церкви Різдва Богородиці отець Тарас  Сухожак.

Цю подію Микола Йосипович пережив зовсім не надовго. Давно нема його на світі, а міст, у спорудження якого вклав стільки організаторських здібностей, слугує людям, і ті здебільшого навіть не знають, кому дякувати за таку зручність.

А був Микола Чуй фронтовик, пройшов через складні бойові і просто життєві випробування. Його батько, Йосип Васильович, воював у Першу світову, став інвалідом. Після революції влився у ряди армії Української Народної Республіки, був кулеметником. Коли уряд Директорії на чолі з Симоном Петлюрою в травні 1919 року опинилася на станції Радивилів (тоді Радзивилов), охороняв вагони з керівництвом. Врешті українська справа зазнала поразки, і Йосип повернувся в свою Дранчу-Українську (нині село Дружба).

Зв'язки з петлюрівцями не раз ще потім озвуться в долі родини. У 1940-му, коли Миколі Чую вже було 20 років, енкаведисти вивезли рідного материного дядька, Василя Погорільця з Башарівки, нібито за співпрацю з польським режимом. Так і пропав безвісти. А сім'я без суду й слідства опинилася в Архангельській області. Хата й майно були конфісковані, значною мірою розграбовані радянськими активістами.

Батькового швагра, Миколу Присяжнюка, засудили за те, що не заплатив культзбору (додаткового податку), а він же для того, щоб основний податок сплатити, мусив зняти з хати цинкову бляху. Коли в'язнів везли на Полтаву, дорогу перепинили наступаючі німецькі війська, тільки це, як не парадоксально, і врятувало невільників.

Після вигнання з нашого краю фашистів почалася мобілізація в Червону армію. Миколиного батька забрали енкаведисти, тримали в погребі, допитувалися про УПА, про криївки. Щось, видно, вони знали про його далеке «підозріле» минуле. А Миколу тим часом призвали на фронт. Коротке навчання в мінометній роті – і на передову. В бойові дії вступив уже на території Польщі, на підступах до Варшави. Під шаленим обстрілом гітлерівців форсував на плоту Віслу.

Одного разу Чуй з товаришами був посланий у розвідку. І так сталося, що несподівано зіткнулися віч-на-віч з німецькою розвідувальною групою. Частки секунд вирішували, кому жити. Червоноармійці виявилися кмітливішими. В полон було взято командира німецької групи. За цю операцію Миколу Чуя нагородили медаллю «За відвагу». 2 травня 1945 року Микола Йосипович з однополчанами були в Берліні. Тут і зустріла бійців звістка про капітуляцію Німеччини.

Микола Чуй служив у Німеччині до осені 1946-го. Вивчився на шофера. А повернувся додому – тут ще не вляглися тривога й неспокій, підпілля продовжувало боротьбу. Селяни опинилися перед нелегким вибором. Якось Микола віз із лісу дрова, його перестріли бойовики, запропонували співпрацю. Відтоді постачав їх папером, копірками (їздив за тим спеціально до Львова). До інших акцій не залучали. Коли в черговий раз їхав на зв'язок, довідався, що під Крижами на Тернопільщині боївку знищено.

У 1947-му Микола одружився, господарював на селі. З батьками мав до 14 гектарів, тому в колгосп не йшли. Влаштувався у лісництво. Однак натиск на господарів-самостійників посилювався. Чуя з роботи вижили. «Не довіряю», – сказав директор. Але фронтовик прийшов до нього й запитав: «Ви чиї вказівки виконуєте? Як на фронті, то мені автомат і кулемет довіряли, а тепер, значить, довір'я втратив?» Директор поступився.

Врешті-решт сім'я таки мусила віддати в колгосп землю, коней, стодолу. Але й це не врятувало від переслідувань. Батька виключили з колгоспу як «куркуля» нібито за рішенням загальних зборів. Насправді їх не було. Мабуть, слід було очікувати вивезення сім'ї на спецпоселення в російську глибинку. Микола пішов у райвиконком, до голови. Однак той різко відрубав: «Вам краще добровільно виїхати в Кіровоградську чи Херсонську область». Туди якраз вербували добровольців. «А як не поїдемо, в мене ж мала дочка, недавно народилася ?» – пробував заперечувати Чуй. «Не поїдете – гірше для вас…»

Ще в 1939 році Йосип Васильович, батько Миколи, познайомився з колишнім членом Компартії Західної України Феодосієм Додем з Підлипок. Це він урятував Йосипа, коли в 40-му секретар райкому партії обізвав його ворогом народу і хотів відповідним чином покарати. Тепер, у 50-і, Додь очолював облвиконком. До нього й поїхав Микола Чуй – шукати заступництва для батька і для всієї родини. Потрапити на прийом було непросто, вхід охоронявся міліціонерами з собаками. Однак самогон і сало, обачно прихоплені з собою і запропоновані охоронцеві, допомогли порозумітися.

Додь упізнав Миколу, бо колись гостював у них вдома. Став розпитувати про батька, про знайомих дівчат, до котрих перед війною іноді заїжджав. Вислухавши історію про виключення з колгоспу, пообіцяв: не переживайте, все буде в порядку. І дійсно, допоміг. Йосипа в колгоспі відновили, але він був людиною з характером: відразу на роботу не пішов, погодився аж тоді, як запропонували очолювати ферму.

А Микола Йосипович Чуй з того ж таки 1950-го став працювати на залізниці – тут менше уваги звертали на класове походження, тим паче не докопувалися до петлюрівського минулого батька. Тринадцять років доїжджав на роботу з села, а це дорога неблизька. Потім побудувався в Радивилові (Червоноармійську). Виростили з дружиною троє дітей. Дочки закінчили медінститут, син – педагогічний вуз.

Ось так пригадалася мені доля Миколи Чуя (1920 – 2001), коли, не так давно зайшовши на Лев’ятинське кладовище, натрапив на могилу колишнього героя моєї статті. В останній період його життя думка про міст через Слонівку до кладовища приміського села не давала йому спокою – звичайно, не про свою ймовірну близьку кончину він міркував, а переймався турботами всього мікрорайону Цибухів, адже чимало його жителів знайшли останній спочинок саме на цьому кладовищі, між тим родичам дістатися туди транспортом можна було лише в об’їзд – через околицю Немирівки і хутір Пороховню, та й то грузька лісова дорога не завжди сприяла проїзові. Міст постав як плід колективних зусиль, допомогла й міська рада, та все ж таки організаторські зусилля Миколи Йосиповича виявилися визначальними.

Володимир ЯЩУК.
2025 рік.


Українська музика 3117









0%, 0 голосів

0%, 0 голосів

0%, 0 голосів

0%, 0 голосів

100%, 2 голоси
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

***

  • 07.12.25, 08:49

Ураясу, Японія




Розташоване в північно-західній частині префектури, на березі Токійської затоки, на кордоні з Токіо. Виникло на основі декількох сільських поселень раннього нового часу. Складова Токійсько-Тібського промислового району. Основою економіки є рибальство, вирощування водоростей норі, молюсків асарі та хамаґурі, переробка морепродуктів, туризм. Місце знаходження Токійського Діснейленду. Станом на 1 жовтня 2008[1] площа міста становила 17,29 км. Станом на 1 січня 2009[3] населення міста становило 162 297 осіб.

Українська музика 3116









40%, 2 голоси

20%, 1 голос

40%, 2 голоси

0%, 0 голосів

0%, 0 голосів
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

Автомобільні журнали

Хотів провести дегустацію, але погода внесла свої корективи. Надворі настільки похмуро, а світловий день такий короткий, що знімати огляд продуктів проблематично. Крім того, через прохолоду та підвищену вологу, захворів. А в такому стані адекватно оцінювати смак не вийде. Тому це означає, що цього разу буде вельми несподівана тема — автомобільні журнали. Але, сподіваюсь, вам все одно буде цікаво. Ну а дегустації, нажаль, доведеться відкласти.

Ідея зробити такий пост прийшла спонтанно. Річ у тому, що нещодавно шукав інформацію про вітчизняну локалізацію одного автомобіля, тому витягнув підбірку автомобільної преси. На щастя, знайшов те, що шукав (хоч думав, що потрібний журнал був втрачений). А на додачу вирішив дослідити й інші журнали.

1. Автомобільної преси купляв чимало. В доінтернетну епоху це було ледве не єдине джерело інформації. Та й періодики було багато. Плюс — були підбірки радянського "За рулём". Тож є що оглядати. У цьому фотозвіті покажу журнали "За рулём", "Сигнал", "MotorNews", "Тест-драйв", "Автоцентр", "Auto Bild" і "Автомир". В тому числі, запропоную вашій увазі цікаві сторінки автомобільної історії та маловідомі факти, які були надруковані в автомобільних журналах. Правда, може і вартувало би показувати секрети. Однак просвітництво — корисна штука. Особливо тоді, коли вітчизняний автопром є малодослідженою тематикою.

А ще це перший фотозвіт, опублікований з ноутбука.
[ Читати далі (+57 фото)... ]

Мій любий, ти дивно влаштований

Мій любий, ти дивно влаштований
Так, народився у буревій
Мама твоя казала щось має неодмінно трапитись в цьому шаленому вихору подій

Кожен день із тобою - я корабель у бурхливому морі
Кожен спротив закриває всі брами на дотик
Минає декілька хвилин поспіль...
Сонце визирає з-під хмар
Який ще грім!?
Це не тут, може десь там...
Лишень блищать краплі і розкидано все навколо
І в повітрі лишилася свіжа прохолода
Пляж у піщаних калюжах
До тебе не можна бути байдужою...
Буревій, шторм, грім і шквал
Я навчилася приборкувати тебе
Не залишу і нікому вже не віддам!

Українська музика 3115









20%, 1 голос

0%, 0 голосів

20%, 1 голос

40%, 2 голоси

20%, 1 голос
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.