Про співтовариство

Тут об’єднуються ті, хто хоче жити в іншій Україні! Україні, де вартують справжні людські цінності:чесність, порядність, любов. Де шанується культурна та історична спадщина, де люди з шаною ставляться до природи та рідного краю.

На жаль, політика в житті нашої країни є визначальною і риба гниє з голови. Протиріччя між особистими інтересами кубла олігархів і стратегічними інтересами українського народу стали несумісними. Вони є фундаментальними, ціннісними.
Україні потрібна правова держава з опорою на громадянське суспільство. Натомість олігархам потрібна поліцейська держава з опорою на сексотів-пристосуванців.
Україна має будуватися на двох базових цінностях: Україна є самостійною суверенною державою та Україна шанує європейські цінності і впроваджує європейські стандарти.
Натомість олігархи своїми діями позбавляють Україну самостійної політики, перетворюють на васала іншої держави, впроваджують в Україні авторитарно-репресивний політичний режим.
Україна повинна будувати свою економіку на конкурентних ринкових засадах. Олігархи знищують засади конкуренції в економіці України, монополізують стратегічно важливі сектори економіки країни.

Тим не менше, наше життя є різнобарвним, а людині притаманне відчуття прекрасного, то ж не хотілося б, аби дописувачі обмежувались суто політичною проблематикою :)
Дописувачем може стати той, хто поділяє наші цінності і пише на українську тематику.

Хочеться наголосити, що засади модерування цього співтовариства є абсолютно прозорі і демократичні, модератори можуть змінюватись за волевиявленням дописувачів.
Вид:
короткий
повний

Твоя Україна

Гордыня----один из смертных грехов.....



Один ДЕНЬ жизни этого человека.....обходится государству столько же, сколько 200 пенсионерок получает за ГОД...
Правда....для гордости есть причиныdevil
И после этого он утверждает, что набожный....

Україна непокірних душ

  • 21.08.11, 01:05
 

Озираючись на минулі роки, вважаю, що найбільше шкоди Україні завдала теорія протиборства Сходу і Заходу України. У полоні цієї накинутої схеми ми наробили багато помилок. І я теж.

Тепер обидві половинки — квити: на зло одна одній вони по черзі обрали своїх недолугих вождів, які відверто плюнули людям у душу і вивернули їхні кишені.
Тож настав час переоцінки.
Я думаю, що Україна дійсно поділена, але за іншим, не мовно-історично-релігійним принципом. Уся історія України — у боротьбі європейської та азійсь­кої моделі держави і суспільства.
З ХІІІ століття для когось героєм став Данило Галицький, для когось — Олександр Невський. Хтось обирав життя у повстаннях і очікуванні панської корони, аби разом з європейськими союзниками відбити в Орди свою державу. Хтось топив у крові своїх, щоб отримати в хана ярлик на владу та бухарську тюбетейку з гордою назвою «шапка Мономаха».
Це — наше цивілізаційне роздоріжжя: стати частиною Орди чи вперто битися за своє. Часто — без шансів на перемогу, але з почуттям гідності. У всі часи цей вибір між співпрацею і опором народжував героїв, які кров’ю і вірою штовхали криве колесо української історії.
Звідси — Хмельницький, Сірко і Мазепа, Шевченко, Леся і Франко, січові стрільці, холодноярці і махновці, Коновалець, Ковпак, Григоренко, Лук’яненко, Горині і Чорновіл, Стус, Ліна Костенко. Україна непокірних душ, що палали вогнем національної волі і людської гідності, жила у всі часи.
[ Читати далі ]

Часи сліпої віри в яскравих вождів мають відійти в минуле, поступившись раціональному діа­логу народу-працедавця і най­маної команди реформаторів. Уже не досить демонструвати маразм і мегакорупцію влади Яну­ко­вича. Потрібен конкретний, розписаний поквартально План євроремонту України, який об’єднана опозиція повинна пред’явити суспільству.
Звичайно, в цій програмі має бути і ствердження української ідентичності, політичних свобод, верховенства права, економічної конкуренції. Але я дуже хотів би, щоб базою для нашого євроремонту став не тільки валовий національний продукт, а й Валовий Національний Оптимізм, любов, щастя.

Україна на це заслуговує!

Лук’янівське СІЗО,
16.08.2011 року
Юрій Луценко
«Дзеркало тижня. Україна» №29,
19 Серпень 2011

Pадник Азарова:Українi не потрiбна Державнiсть.

"Чому Україна за СРСР була успiшна? Тому що нею керували ззовнi, хоча керували самi українцi. Україна звикла, щоб нею командували зверху. Їй не потрiбна власна державнiсть".

Такi скандальнi висновки пiд час виступу на мiжнароднiй конференцiї у Москвi зробив... нi, не росiйський полiтик Затулiн, а радник голови нашого уряду, керiвник Iнституту свiтової економiки i мiжнародних вiдносин Нацiональної академiї наук України Юрiй Пахомов.

 А ще заявив, що бiльшiсть громадян України виступає за союз iз Росiйською Федерацiєю. Але, на його думку, українська влада "мляво взаємодiє з Росiєю, незважаючи на симпатiї українцiв", пише експрес.

До слова, Юрiй Пахомов походить iз Росiї. В Українi ж вiн захистив докторську дисертацiю i був обраний академiком НАН. Працював радником президентiв СРСР Михайла Горбачова i РФ Бориса Єльцина, а також українських президентiв Леонiда Кравчука, Леонiда Кучми та прем'єр-мiнiстрiв (зокрема Вiктора Януковича). А нинi є радником голови уряду Миколи Азарова...

Висловлювання пана Пахомова так обурили знаного українського академiка, директора Iнституту фiлософiї iменi Г. Сковороди НАН України Мирослава Поповича, що вiн вирiшив дати тому словесну вiдсiч на сторiнках "Експресу". "Я знаю Юрiя Пахомова шiстдесят з гаком рокiв. Це людина, яка любить епатажнi висловлювання. Але я нiяк iз ним не погоджуюся. Висновки Юрiя Пахомова не мають нiчого спiльного з об'єктивною оцiнкою та iсторичною правдою. Прикро це казати, тим паче, що ми обидва -- директори академiчних iнститутiв i навчалися в одному унiверситетi на одному курсi".

Аби дискусiя вийшла чесною, ми надали слово й академiку Юрiєвi Пахомову.

-- Ви справдi вважаєте, що українцям не потрiбна державнiсть?

Ю. Пахомов: -- Так. Українцi нiколи не були державниками( ??? ), вони одинаки. Коли йдеться про неспроможнiсть України, то цю неспроможнiсть перш за все варто пов'язувати з державнiстю( скоріше з подібною псевдо-елітою - бездарною до розумного держуправління на противагу власним шкурним інтересам - автор блогу). Народ України байдужий до держави. I це не випадково. Немає могутньої держави, тому що її нiколи не було( ??? ).

М. Попович: -- Не знаю, звiдки такi данi в пана Пахомова, однак раджу посилатися на достовiрнi соцiологiчнi опитування, якi свiдчать, що переважна бiльшiсть громадян вважає повернення України до статусу провiнцiї будь-якої iншої держави неприпустимою рiччю. Навiть тi, що вихованi в росiйському дусi й волiють пiдтримувати культурний та полiтичний зв'язок з Росiєю, не заходять так далеко, щоб заперечувати українську державнiсть. Сучасний громадянин України не бачить свого майбутнього без незалежностi держави. Це iстина, яка не потребує сьогоднi iнших пiдтверджень.

-- Упродовж вiкiв українцi потом i кров'ю виборювали собi незалежнiсть. Чи не є це доказом того, що вони хотiли мати свою державу?

Ю. Пахомов: -- Мiж патрiотизмом i прагненням до державностi є рiзниця. Людина може бути патрiотом вищого класу й водночас не вiдчувати потреби у державностi. Оскiльки Україна не мала тiєї iсторiї державностi, що Росiя, це накладає свiй вiдбиток у її духовностi. Україна менш державна країна, нiж Росiя ( ??? Це знову таки про псевдо-еліту - автор блогу). Держава -- це не тiльки чиновники, не лише система iнститутiв, це ще й думка, духовне прагнення. Росiйська людина прихильнiша до держави, нiж українська.

Зауважмо: Україна була могутнiшою, коли перебувала у складi Радянського Союзу( ??? заводи на противагу знищенню народу та вимивання найкращих управлінських кадрів - це могутність ? ) -- як окрема республiка вона тодi посiдала 10-те мiсце у свiтi за розвитком. Нинiшня українська держава не є могутньою ( а хто ж був у *видатних економістах*, як не такі як Пахомов ???).

М. Попович: -- Не можна казати, що українцi нiколи не мали своєї держави. Вiзьмiмо ще Київську Русь чи Галицько-Волинську державу. Хiба це не українськi держави? Хiба не могутнiми вони були? Iнша рiч, що не завжди вдавалося зберегти ту державнiсть. А вiдбувалося так не тому, що українцi не хотiли її мати, а тому, що не були завойовниками, на вiдмiну вiд народiв-сусiдiв. Я вважаю, що Україна має потенцiал i буде потужною. Бо що таке сильна держава? Це не та, яка завойовує чуже, а та, яка вмiє згуртувати рiзнi нацiональнi групи, має добре керiвництво i самовiддано трудиться. Як, наприклад, Швейцарiя -- вона нiколи не воювала, але сильна.

-- На конференцiї прозвучала ще й теза про те, що бiльшiсть українцiв прагне возз'єднання з Росiєю. Звiдки такi факти?

Ю. Пахомов: -- Я був директором i засновником Iнституту соцiологiї НАН України й отримую данi опитувань. Так-от, останнi дослiдження вказують на те, що двi третини населення( це за якими опитуваннями ??? ), зокрема простi люди, хиляться до Росiї. Виняток становить лише Захiдна Україна. Вона вiдокремлюється вiд Росiї, на вiдмiну вiд Схiдної i навiть(???) вiд Центральної України.
Так само проти Росiї елiта, яка хоче на Захiд. Зрозумiло чому: там у неї грошi, нерухомiсть. Урештi-решт, державнi мужi бояться, що у разi об'єднання вони стануть губернаторами, а не будуть самостiйними керiвниками.

М. Попович: -- Це абсолютно безвiдповiдальне твердження. Для того, щоб таке говорити, нема нiяких пiдстав. Розумiю, що нинiшня українська бюрократiя може загравати з росiйською лише доти, доки їй не запропонують стати губернаторами чужої держави.

Але й простi люди не хочуть до Росiї. На це вказують результати дослiджень. Значна частина прилеглих до Росiї територiй прагне зберегти з нею нормальнi вiдносини, оскiльки пiдтримують сiмейнi, торговельнi зв'язки. Але нiщо не вказує на те, що вони хочуть пiд Росiю. Це брехня.

-- Як розумiти, пане Пахомов, ваш висновок про те, що "якби об'єдналися Україна i Росiя, а галичанам дали б свободу, це було б чудово"?

Ю. Пахомов: -- Коли я говорив, що є чимало прихильникiв союзу з Росiєю у Центральнiй та Схiднiй Українi, мене запитали: "А як Галичина?" Я вiдповiв: "Там свобода. Якщо, скажiмо, Україна ввiйде в єдиний простiр з Росiєю i Галичина цього не сприйме, це буде її вибiр. Якщо захочуть свободи, то отримають її".Я не вважаю, що Галичину треба вiдмежувати вiд України. Мiж iншим,переконаний, що найбiльш гордий народ -- у Галичинi. У мене там багато друзiв, i я завжди захоплювався тим, якi вони патрiоти. Хай там як, нiхто з нас не знає, що буде та як. Тому що свiт непередбачуваний i тепер стає дедалi непередбачуванiшим.

М. Попович: -- Об'єднання Схiдної i Захiдної України, так звана злука, було давньою мрiєю українського народу. I хоча об'єднання вiдбулося жахливими методами, це все одно стало для нас розв"язанням свiтової проблеми. Сьогоднi повертати iсторiю назад -- цiлковите безглуздя.Кожна частина України робила свiй внесок у розвиток держави. А рольГаличини -- П'ємонта української iсторiї -- була бiльшою, нiж iнших регiонiв. Тож менi соромно за висловленi Пахомовим тези.

-- З якою метою могли були зробленi такi епатажнi заяви?

М. Попович
: -- Юрiй Пахомов -- людина, схильна до гострих й епатажних формулювань. Хочу вiрити, що згаданi висловлювання були спрямованi на те, щоб українцi врештi усвiдомили значущiсть для них самостiйної державностi. Але, в будь-якому разi, робити такi заяви -- неприпустимо.

Цi погляди несумiснi не лише з моїми, а й з поглядами бiльшостi громадян України. Це ганебнi речi
. Прикро ще й тому, що висловленi вони не в Українi, а там, де можуть знайти пiдтримку...

Ю. Пахомов: -- Не хочу вiдповiдати на це запитання (???). Є питання, якi вимагають розмiрковувань, а не однiєї фрази. Я проти того, щоби з однiєї фрази робили цiлу "пожежу". Я прихильник того, щоби питання обговорювати всебiчно. Тому що iстина з'являється тодi, коли є суперечки.

Украинцы больше не верят Януковичу.

Социологи констатируют резкое падение уровня доверия к Президенту Украины Виктору Януковичу и власти в целом.

Об этом во время пресс-конференции в Киеве сообщил генеральный директор компании TNS Николай Чурилов.      По его словам, самый высокий уровень доверия к новой власти исследователи отмечали в апреле-мае 2010 года.

В соответствии с результатами исследования, проведенного в июле 2011 г., степень доверия к Президенту снизилась до -0,8%, то есть ему в определенной степени доверяют около 30% граждан Украины. Показатели премьер-министра Николая Азарова хуже: если 3-4 месяца тому назад процентный показатель доверия к нему составлял -0,2-0,1%, то сейчас ему в определенной степени доверяют на -1,1% (15-18% населения).

По словам Н.Чурилова, в то же время исследование выявило, что среди политиков самый низкий уровень доверия у экс-президента Украины Виктора Ющенко. "Я думаю, за несколько недель или месяцев мы сможем занести его к Книгу Гиннеса: около 85-90% населения абсолютно не доверяют этому человеку”. Коэффициент доверия к В.Ющенко составил -1,75% и продолжает падать.

Кроме того, по данным исследования, резко упал уровень доверия к лидеру партии "Сильная Украина", вице-премьер-министру - министру социальной политики Сергею Тигипко: если 3-4 месяца назад он мог конкурировать с Януковичем, то сейчас степень доверия снизилась.

В соответствии с результатами исследования, первое место по уровню доверия украинцев занял председатель партии "Фронт Змін", народный депутат от НУ-НС Арсений Яценюк: ему доверяет около 40% населения.

Также Чурилов отметил, что по сравнению с данными 2-3-месячной давности, резко упал уровень доверия и желания голосовать за Партию регионов. Если раньше 29-30% граждан готовы были проголосовать за ПР, то сейчас этот показатель составляет около 20%. В то же время эксперт заметил, что, несмотря на резкое снижение рейтинга "регионалов", их показатель самый высокий среди других политических партий.

По данным исследования, за партию "Сильная Украина" Тигипко готовы голосовать 1,3% населения. "Возможно поэтому и возникло желание слиться с другой политической силой, потому что доверие к "Сильной Украине" исчерпано", - подчеркнул Н.Чурилов, комментируя намерения Партии регионов и "Сильной Украины" объединиться.

Он также сообщил, что среди институтов власти самый низкий уровень доверия населения к суду - ему в определённой степени доверяют 10-15% граждан Украины. Невысокие показатели также имеет прокуратура и милиция. В большей степени украинцы доверяют армии.

Вместе с тем эксперт отметил достаточно высокий уровень доверия к отечественным СМИ. Однако если в мае большинство населения полностью им доверяло, то сейчас всего 50% граждан в определенной степени доверяют прессе. Российские СМИ проигрывают украинским по степени доверия в нашей стране, другим зарубежным масс-медиа доверяют еще меньше

Держкіно пропонує бажаючим 70 млн. на зйомки фільмів.

    Уперше в рамках конкурсу на отримання державних коштів в Україні відбудеться нова для вітчизняного кінопростору процедура - пітчинг проектів, за результатами якого між переможцями конкурсу Державним агентством України з питань кіно на цьогорічну реалізацію проектів буде розподілено 70 млн. грн. бюджетних коштів.

Про це УНІАН повідомили у прес-службі Державного агентства України з питань кіно.

Як зазначається в повідомленні, так звані пітчинг-сесії давно є традиційною для міжнародного кінопростору практикою проведення конкурсів-презентацій нових кінопроектів на початкових стадіях реалізації. За обмежений проміжок часу претендентам надається можливість переконати професійних гравців кінобізнесу – інвесторів та представників кіностудій – у тому, що новий проект вартий того, щоб вкладати у нього гроші.

Цього року в Україні вперше саме у такий спосіб визначатимуться переможці другого туру. Пітчинг кінопроектів, відібраних за результатами першого етапу конкурсу, буде проведений наприкінці серпня Експертною комісією з питань кінематографії Державного агентства України з питань кіно, до складу якої входять визнані фахівці кіногалузі: Роман БАЛАЯН, Олег ФІАЛКО, Сергій БОРДЕНЮК, Володимир ВОЙТЕНКО, Анатолій МАТЕШКО, Антон ПУГАЧ, Андрій ХАЛПАХЧІ, Алік ШПИЛЮК та інші. У програмі відбору цього року конкурують більше 100 кінопроектів.

Загалом, процедура отримання державних коштів на створення кіно цього року зазнала значних змін. Конкурс кінопроектів для формування Програми виробництва та розповсюдження фільмів на 2011-2012 рр. проходить за новими вимогами: оцінюються не просто сценарії фільмів, як це було раніше, а кінопроект у сукупності. Претенденти на державну підтримку окрім сценарію фільму представляють режисерське бачення твору, маркетингову стратегію, фестивальну або прокатну історію фільму

Подольський: Ющенко дав гарантії недоторканності Кучмі

  • 20.08.11, 23:32



— Пане Олексію, до слідства залучені плівки Мельниченка, даються нові свідчення, є реакція Президента Віктора Януковича, тобто справа набирає обертів. На вашу думку, які перспективи?

Хочу нагадати, що Ющенко протягом п’яти років постійно обіцяв, що замовники сядуть на лаву підсудних, але за цей час плівки Мельниченка так і не піддали міжнародній експертизі. Чому? Тому що Ющенко дав гарантії недоторканності Кучмі. Пригадайте прес-конференцію туркменської опозиції в Україні одразу після його інаугурації. За інформацією туркмен, Ющенко за гарантії безпеки другому президенту отримав конкретні гроші від родини Кучми (за їхніми словами, це 1 млрд дол. і частка у «РосУкрЕнерго»). Може, хтось не хоче вірити туркменській опозиції, але особисто я переконаний в тому, що це правда. До речі, це якраз збіглося у часі з убивством головного свідка проти Кучми — колишнього міністра внутрішніх справ Кравченка. Експертиза плівок Мельниченка завершилася восени минулого року — їх визнано автентичними. Тобто Ющенко за п’ять років не зробив той простий крок, який за рік зробив Янукович. Сьогодні плівки долучено до справи.

Незважаючи на те, що кримінальна справа проти Кучми порушена (хоч ми і не згодні з класифікацією), курчат будемо рахувати восени. Я стану оптимістом тоді, коли побачу Кучму під час процесу на лаві підсудних поряд із Пукачем. Сьогодні я поки не готовий співати дифірамби Генпрокуратурі. Чому? Справа в тому, що, окрім плівок, є інші шляхи, які доводять вину Кучми у порушеній проти нього справі. Але по цих напрямках нічого не робиться.

Взяти, наприклад, справу Кравченка. Я особисто знайшов в ній прямі докази вбивства. В будь-якому підручнику з криміналістики написано, що при встановленні особи, яка стріляла (якщо вона не була у рукавичках), обов’язково перевіряються сліди порохових газів на руках. На руках Кравченка цих слідів не знайдено. Потім. На передсмертній записки Кравченка є бурі плями. Звідки вони взялися, ми ж знаємо, що бурими на папері є плями крові? Якщо Кравченко стріляв у себе сам, то крові на цій записці бути не могло. До того ж, записка була знайдена за резинкою трусів, а зверху майка, синтетичний гольф і застебнута вельветова куртка. Як на записці опинилася кров? Вона могла з’явитися тільки після пострілу. Він же не міг в себе стріляти, а потім засовувати записку в труси... Наступне. Правоохоронці обшукали весь дім, але так і не знайшли двох простих речей — блокнот і ручку. Виникає запитання — якщо, як вони стверджують, він писав записку перед самою смертю, то звідки взяв лист і де ручка? Йдемо далі. На пістолеті, з якого він начебто стрілявся, є чіткі відбитки пальців, при цьому на набоях всередині пістолету і тих, які чомусь валялися на землі, а також на відстріляних гільзах не було жодних слідів. Це свідчить про те, що магазин пістолету заряджався людиною, яка була в рукавичках. Навіщо Кравченку заряджати пістолет у рукавичках, а потім брати його голими руками? Тобто логіки немає. Наступне запитання — це фізіологія пострілів. Я не спеціаліст, але відомо, що 2005 року, коли відбувся цей трагічний випадок, свій висновок дав кращий спеціаліст із вогнепальних поранень голови і нервової системи не тільки в Україні, а й у СНД — Микола Поліщук. На той час він займав посаду міністра охорони здоров’я, входив до уряду Ющенка. Міністр зробив висновок, що Кравченко після першого пострілу, коли у нього було травматологічно ампутовано вісім зубів, майже відстрелено язик, ніс, перелом щелеп в кількох місцях, не міг вдруге стріляти собі у скроню. При такій травмі будь-яка людина не може залишитися при свідомості. Також мали б бути сліди крові чи тканин у шлунку, тому що після першого пострілу людина при свідомості у панічному стані мала б ковтати повітря. На цей висновок Поліщука так ніхто досі й не зауважив.

Всі ці факти свідчать про те, що стріляти у Кравченко міг хто завгодно, тільки не він сам. Це було вбивство, незважаючи на те, що тодішній голова СБУ Турчинов і генпрокурор Піскун говорили про самогубство. Сьогодні ж Турчинов ще має совість говорити, що справа Гонгадзе ніколи не буде розкрита. Я думаю, що якщо розслідувати справу Кравченка, можна знайти не тільки тих, хто його вбивав, а й тих, хто його замовляв. Тоді стане зрозуміло, що мотив убити Кравченка мали люди, зацікавлені скрити свою провину у справі Гонгадзе і злочину проти мене. Цікаво, але на момент, коли Пукач вивозив мене і бив, він був полковником міліції, потім, коли вбивав Гонгадзе, — вже генерал-майором, а після того, як переховав тіло Георгія, — генерал-лейтенантом. За які заслуги Кучма давав йому ці звання? Я на процесі ставитиму ці питання.

— Які етапи фальсифікації вашої з Гонгадзе справи?

— У своїй першій заяві (10 червні 2000 року) я написав, що вважаю замовниками злочину проти мене Кравченка й Кучму. Прокуратура мусила протягом десяти днів або порушити справу, або відмовити мені. Натомість не було жодної реакції. Мене вивезли за 100 км від Києва і побили так, що від затилку до п’ят був один суцільний синець, а вони навіть кримінальної справи не хотіли порушувати. На той час ще був живий Гонгадзе. Сергій Одарич (один з активних членів благодійного фонду «Українська перспектива» в кінці 1990-х — на початку 2000-х рр., нині мер Черкас. — Авт.) розказав про мій випадок Георгію (я з ним був знайомий, але не так близько, як Сергій), тому коли Гонгадзе помітив за собою стеження, він знав, чим це може закінчитися. Він одразу звернувся до Потебенька, щоб той захистив його від свавілля. Але Потебенько, який, до речі, знав і про мій випадок, навіть пальцем не поворухнув, щоб нас захистити. І замість того, щоб сидіти зараз і давати покази, що, наприклад, змусило його брехати всій країні про перебування Гонгадзе у Львові під час злочину, він ходить собі з орденами від Ющенка. Чому Потебенько на свободі? Чому Піскун на свободі? Вони всі фальшували наші справи. Тут навіть плівки не потрібні.

Справу порушили лише тоді, коли зник Георгій. Причому порушили за хуліганство, і не прокуратура, як я вимагав, а міліція. Вона навіть видавала постанови, щоб примусово притягнути мене до показів, бо я відмовлявся. А відмовлявся тому, що у своїй заяві я написав, що злочин скоїла міліція, отже, вона не має права розслідувати цю справу. Далі, що вони робили — назбирали кілька томів допитів водіїв тролейбусів, мешканців прилежних будинків (мене викрали на Львівській площі). З 26-ти томів моєї справи тільки один стосується самої справи. Десять томів займають допити водіїв іномарок (машини, на якій мене могли вивезти), причому не Києва, а Чернігівської і Сумської областей. Одним словом, анекдот, а не слідство. Натомість ми знаємо, що коли було дано команду знайти виконавців вбивства Гонгадзе і мого побиття, справи були розкриті буквально за кілька місяців. Вони взагалі не приєднували мою справу до справи Гонгадзе впродовж довгих років, бо не бачили зв’язку. Хіба це не фальсифікація?

http://www.day.kiev.ua/207682

Три міфи московських фальсифікаторів.

20 серпня, 2011    Тиждень

Міф перший про те, що нібито в тексті Декларації про державний суверенітет України містилося зобов’язання укласти новий Союзний договір із Москвою

Постановка питання про новий Союзний договір уже не була на момент початку роботи Верховної Ради 12-го скликання (останнього за радянським ліком і першого від часу проголошення незалежності) чимось новим. У республіці перша політична опозиція – Українська Гельсінська спілка на чолі з колишніми політв’язнями В’ячеславом Чорноволом, Левком Лук’яненком, Михайлом і Богданом Горинями, Олесем Шевченком та іншими правозахисниками – від липня 1988-го пропагувала власну програму реформування політичної системи, що передбачала докорінний перегляд Союзного договору 1922 року, який, до речі, був фікцією від самого початку.

Парламентські ухвали про державний суверенітет Естонії (листопад 1988-го), Литви (квітень 1989-го), Латвії (листопад 1989-го) та Грузії (9 березня, з доповненням 20 червня 1990-го) також були спрямовані на радикальні зміни договірних принципів, які відкривали б дорогу до відновлення їхньої державної незалежності.

Натомість прийнята 12 червня 1990 року Декларація про державний суверенітет Російської РФСР проголосила мету створення правової держави у вигляді оновленого Союзу РСР, де Росія мала б об’єднатися з іншими республіками «на основі Договору». Тобто очевидно, що в питанні майбутнього Російської імперії між двома центрами, що сформувалися в Москві, – Ґорбачова і Єльцина – розбіжностей не було. Саме з того дня, 12 червня 1990 року, Рада Федерації СРСР під головуванням Міхаіла Ґорбачова розпочала розробку нового Союзного договору і створила для цього робочу групу у складі повноважних представників усіх республік.

Декларація про державний суверенітет України, ухвалена Верховною Радою Української РСР 16 липня 1990-го, також містить поняття «союзний договір», але сприймати контекст його вживання як висловлений намір укладати новий Союзний договір у формі оновленого СРСР зі здоровим глуздом неможливо:

«Відносини Української РСР з іншими радянськими республіками будуються на основі договорів, укладених на принципах рівноправності, взаємоповаги і невтручання у внутрішні справи.

Декларація є основою для нової Конституції, законів України і визначає позиції Республіки при укладанні міжнародних угод. Принципи Декларації про суверенітет України використовуються для укладання Союзного договору».

Співавтори цього доленосного для України документа не мають причин виправдовуватися щодо двох часто згадуваних у наш час його положень: про позаблоковість і про Союзний договір. Намір не брати участі у військових блоках негласно означав, зокрема, й відмову від участі у Радянському Союзі, що був засновником і спадкоємцем Варшавського блоку, а союзний договір (не випадково вжито в Декларації з малої літери як загальне поняття) міг теоретично бути зі шведами, турками, поляками, Європейським Союзом, але тільки не – на принципах нашої Декларації – з федеративною московською державою як її складова.

До речі буде нагадати, що Верховна Рада того самого 16 липня 1990 року ухвалила Постанову «Про День проголошення незалежності України»:

«Зважаючи на волю українського народу та його одвічне прагнення до незалежності, підтверджуючи історичну вагомість прийняття Декларації про державний суверенітет України 16 липня 1990 року, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки  п о с т а н о в л я є:

Вважати 16 липня Днем проголошення незалежності України і щорічно відзначати його як державне загальнонародне свято України».

Цей документ, так само як і Декларацію про державний суверенітет України, підтримала конституційна більшість Верховної Ради. І було б безперечним абсурдом сподіватися на використання його як інструменту поховання незалежності.

Міф другий

про те, що на Всесоюзному референдумі 17 березня 1991 року українці нібито підтримали ідею збереження СРСР як оновленої федеративної держави

Після проголошення республіками Радянського Союзу парламентських ухвал про державний суверенітет Кремль був поставлений перед необхідністю реорганізації СРСР. Його завдання полягало в тому, щоб це не завдало шкоди імперській цілісності. На цій засаді ґрунтувався проект Союзного договору, запропонований Міхаілом Ґорбачовим, який 3 грудня 1990 року підтримала Верховна Рада СРСР, а 24 грудня – IV З’їзд народних депутатів СРСР. Народні депутати більшістю в поіменному голосуванні постановили вважати необхідним збереження Союзу РСР як оновленої федерації рівноправних суверенних республік.

На виконання рішення IV З’їзду народних депутатів СРСР 16 січня 1991 року Верховна Рада СРСР прийняла постанову про проведення 17 березня 1991 року на всій його території Всесоюзного референдуму з включенням до бюлетеня для таємного голосування такого запитання: «Чи вважаєте ви необхідним збереження Союзу Радянських Соціалістичних Республік як оновленої федерації рівноправних суверенних республік, у якій будуть повною мірою гарантуватися права і свободи людини будь-якої національності?».

Імперський центр припускав, що результати цього референдуму не в кожній з радянських республік дадуть бажаний результат. А тому наступний пункт постанови містив директиву:

«Визначити результати голосування по Союзу РСР у цілому з урахуванням підсумків голосування у кожній республіці зокрема».Тобто заздалегідь було встановлено, що заперечна відповідь тієї чи іншої республіки на запитання щодо збереження СРСР буде знехтувана арифметичним підрахунком «по Союзу РСР в цілому».

Крім того, політичним шахрайством, звичним для російського керівництва, було й саме формулювання запитання. Адже сказати у відповідь «ні» означало б не тільки те, що учасник не підтримує ідеї збереження СРСР, а й те, що він виступає: а) проти оновлення радянської федерації; б) проти рівноправності республік; в) проти їхньої суверенності; г) проти гарантування прав і свобод людини; ґ) проти рівноправності громадян різних національностей. Отже, фактично замість одного запитання про ставлення до збереження СРСР пропонувалося одночасно відповісти на п’ять, чотири з яких ні в кого не викликали заперечень.

Парламенти й уряди радянських республік не діяли як ізольовані від суспільства інститути – вони відображали суспільно-політичну ситуацію в кожній із них. В Україні після 16 липня 1990 року панували всенародне патріотичне піднесення і критичне ставлення до імперського центру, що наростало на тлі поглиблення економічної кризи. Нав’язування суспільству через комуністичні засоби масової інформації теми підписання нового Союзного договору викликало роздратування в зубожілого народу й активний опір національно свідомої його частини. Верховна Рада працювала в режимі постійного оточення вуличними пікетувальниками. Пряма радіотрансляція її пленарних засідань стала найкращим антирадянським агітатором і пропагандистом. Надихала також велична картина падіння комунізму в країнах Європи.

Кульмінацією розвитку подій після ухвалення Декларації про державний суверенітет стало всеукраїнське студентське голодування в жовтні 1990 року, що ввійшло в історію під романтичною назвою «Революція на граніті» (автор цих рядків брав участь у студентському захопленні червоного корпусу Київського державного університету імені Т. Шевченка 15 жовтня 1990-го; саме за моїм розпорядженням студенти пропустили до його будівлі ректора, члена ЦК КПУ, академіка Віктора Скопенка, переможеного мною конкурента на загальноуніверситетській конференції з висування кандидата в депутати Верховної Ради від КДУ).

16 жовтня Верховна Рада створила Погоджувальну комісію з розгляду вимог голодуючих студентів, поданих до її Президії 2 жовтня 1990 року, у складі:

- від депутатської більшості – перший секретар ЦК КПУ С. Гуренко, М. Залудяк, О. Коцюба, лідер комуністичної депутатської більшості «група 239» О. Мороз, О. Сухий; - від Народної ради – її голова І. Юхновський, С. Головатий, М. Горинь, В. Філенко, О. Шевченко; - від Президії Верховної Ради УРСР – І. Плющ. На перше засідання Погоджувальної комісії були також запрошені студентські представники О. Барков, С. Бащук, О. Доній, М. Іващишин, М. Канафоцький.

На другому засіданні, що розпочалося ввечері 16 жовтня, а закінчилося вночі 17-го, обговорювався проект постанови Верховної Ради для винесення на сесійний розгляд. Дискусія точилася вперто, п’ятеро депутатів від комуністичної більшості намагалися пом’якшити рішення чи хоча б формулювання, але представники Народної ради, обстоюючи вимоги студентів, не робили жодної поступки. Стотисячна підтримка на вулиці додавала нам твердості й стала гарантією відступу першого секретаря ЦК КПУ Станіслава Гуренка на наших очах. Очільникові комуністів протистояли у складі п’ятірки від демократичної меншості двоє колишніх в’язнів комуністично-кадебістського режиму Михайло Горинь і я, обрані до Верховної Ради як лідери першої антикомуністичної опозиції – Української Гельсінської спілки. Речник московської політики в Україні уночі поставив свій підпис під нашим проектом постанови, який через лічені години прийняла Верховна Рада: за – 314!

Ось що було ухвалено:

«1. Стосовно проведення нових виборів:

Впродовж другої сесії Верховної Ради УРСР прийняти Закон про референдум в Українській РСР, Закон про громадські об’єднання та організації в Українській РСР, Закон про статус народного депутата Української РСР, передбачені порядком денним, та Закон про вибори в Українській РСР на багатопартійній основі.

В І991 році провести в Українській РСР народне голосування (референдум) з питання довіри Верховній Раді Української РСР дванадцятого скликання і за його результатами вирішити питання про проведення нових виборів до кінця року.

2. Стосовно військової служби громадян України:

Забезпечити проходження строкової військової служби громадянами України поза межами республіки тільки за добровільною згодою громадянина. З цією метою по 31 грудня 1990 року прийняти Закон про проходження строкової військової служби громадянами України на території республіки, Закон про альтернативну військову службу, а також утворити необхідні державні органи.

3. Стосовно націоналізації майна КПРС та ВЛКСМ на території України:

Відповідно до постанови Верховної Ради УРСР від 15 жовтня 1990 року розглянути на сесійному засіданні висновки Державного арбітражу УРСР, Міністерства юстиції УРСР і Державного комітету УРСР по економіці у питанні щодо націоналізації майна КПРС та ВЛКСМ на території України і до 1 грудня 1990 року утворити тимчасову комісію Верховної Ради УРСР з цього питання.

4. Стосовно Союзного договору:

Згідно зі Зверненням Президії Верховної Ради УРСР, схваленим Верховною Радою УРСР 15 жовтня 1990 року, спрямувати всі зусилля Верховної Ради УРСР на стабілізацію політичної і економічної ситуації в республіці, на побудову правової суверенної Української держави, прийняття нової Конституції республіки, і поки цього не досягнуто, укладення Союзного договору вважати передчасним.

5. Стосовно відставки Голови Ради Міністрів УРСР:

Прийняти до відома повідомлення Голови Верховної Ради УРСР Кравчука Л. М. від 17 жовтня 1990 року стосовно відставки Голови Ради Міністрів УРСР Масола В. А. і вирішити це питання у порядку, передбаченому статтею 97 п. 9, статтею 108 п. 4 Конституції УРСР.

6. З метою створення правової основи для виконання цієї постанови до 30 листопада 1990 року привести діючу Конституцію УРСР у відповідність з положеннями Декларації про державний суверенітет України».

Отже, рішення стосовно Союзного договору, ухвалене конституційною більшістю 17 жовтня 1990 року, ставило надмогильний хрест на маніакальному кремлівському домаганні. Ці слова грали, як сурми: до «побудови правової суверенної Української держави, прийняття нової Конституції республіки… укладення Союзного договору вважати передчасним» (!).

У відповідь на нав’язаний референдум Верховна Рада України обачно вирішила не демонструвати протистояння з Москвою, не торпедувати його проведення, як це зробили Литва, Естонія, Латвія, Грузія, Молдова та Вірменія, які вже оголосили жорсткий курс на державну незалежність, а організувати водночас свій, суто український (постанову підтримали 288 депутатів). Не погоджувалася з цим Народна рада. А Львівська, Тернопільська й Івано-Франківська обласні ради запропонували своїм учасникам референдуму ще одне, третє запитання: «Чи хочете ви, щоб Україна стала незалежною державою, яка самостійно вирішує всі питання внутрішньої та зовнішньої політики, забезпечує рівні права громадянам незалежно від національної та релігійної належності?».

Запитання для населення Української РСР, схвалене Верховною Радою 27 лютого 1991 року, було сформульовано так: «Чи згодні Ви з тим, що Україна має бути в складі Союзу Радянських суверенних держав на засадах Декларації про державний суверенітет України?».

Фактично це було опитування на підтримку Декларації про державний суверенітет України, прийняття якої вже стало офіційним святом – Днем проголошення державної незалежності України.

Теоретично припускалося, що Україна в майбутньому вестиме переговори про створення конфедерації незалежних держав, але, по-перше, вони можливі лише після «побудови правової суверенної держави, ухвалення нової Конституції» – йдеться про роки, а не місяці, а по-друге, Москва вважала ідею конфедерації для себе неприйнятною. У листопаді 1991 року кремлівське керівництво вже мало ще один, четвертий варіант Союзного договору – тепер на засадах конфедерації, але знову (слава Богу!) пропозиція Білокам’яної виявилася невчасною: розпад імперії став уже історичним фактом і незабаром, 8 грудня, Боріс Єльцин, Леонід Кравчук і Станіслав Шушкевич констатували його своїми підписами в Біловезькій Пущі.

І перший офіційний варіант Союзного договору, датований 21 листопада 1990 року, і другий, опублікований 12 березня, за п’ять днів до референдуму, і третій від 15 серпня 1991-го (початок кремлівської агонії) ґрунтувалися на ідеї збереження єдиної федеративної держави. Наведу як переконливу ілюстрацію лише кілька положень із третього варіанта:

«Союз Радянських Суверенних Республік виступає в міжнародних відносинах як суверенна держава, суб’єкт міжнародного права – правонаступник Союзу Радянських Соціалістичних Республік. Громадянин держави, яка входить у Союз, є одночасно громадянином Союзу.

Відносини між державами, що утворюють Союз, регулюються цим Договором, Конституцією СРСР, такими, що не суперечать їм, договорами й угодами.

Учасники Договору наділяють Союз РСР такими повноваженнями:

–  Захист суверенітету і територіальної цілісності Союзу та його суб’єктів; оголошення війни і укладення миру; забезпечення оборони і керівництво Збройними силами, прикордонними, спеціальними (урядового зв’язку, інженерно-технічними та іншими), внутрішніми, залізничними військами Союзу; організація розробки та виробництва озброєнь та військової техніки.

– Забезпечення державної безпеки Союзу; встановлення режиму та охорона державного кордону, економічної зони, морського і повітряного простору Союзу; керівництво і координація діяльності органів безпеки республік.

– Затвердження й виконання союзного бюджету, здійснення грошової емісії; зберігання золотого запасу, Алмазного і Валютного фондів Союзу; керівництво космічними дослідженнями; управління повітряним рухом, загальносоюзними системами зв’язку та інформації, геодезії і картографії, метрології, стандартизації, метеорології; управління атомною енергетикою.

– Прийняття Конституції Союзу, внесення в неї змін і доповнень…»

 Наведене коментарів не потребує. Але перечитувати такі сторінки нашої історії новим поколінням політиків обов’язково потрібно. Тому що смертельна небезпека, що нависла тоді над нами, – це не ДКНС (рос. ГКЧП), а цей новий цинічний «братній» договір із Москвою.

Слава Богу, українці уважно поставилися до березневого референдуму 1991 року: більшість його учасників (80,2%) підтримали засади Декларації про державний суверенітет України, на 10% менше проголосували за ґорбачовську пропозицію (70,5%) і 88% у західних областях висловилися за повну державну незалежність. Вельми характерним і, можна сказати, символічним показником ставлення наших співвітчизників до ідеї збереження єдності з Москвою стало те, що ґорбачовське питання в місті Києві підтримало лише 44,6% громадян!

Слід зазначити, що результат опитування населення України 17 березня 1991 року був би ще вагомішим, якби низка патріотичних партій і громадських об’єднань не вели активної кампанії за цілковитий бойкот референдуму. Адже зрозуміло, що в такому разі втрачалися голоси не тих, хто підтримував збереження СРСР, і це створювало серйозний політичний ризик. На превеликий жаль, рішення бойкотувати референдум ухвалила й Українська республіканська партія, правонаступниця УГС, зареєстрована Президією Верховної Ради УРСР 5 листопада 1990-го за моїм невтомним нагадуванням. Незважаючи на свою належність до керівного складу УРП, я не визнав її рішення й агітував за підтримку Декларації про державний суверенітет України, щоб не допустити, аби ґорбачовська пропозиція набрала більшість голосів. Це дало підстави декому з моїх однопартійців, зокрема пану Ковалю, порушувати питання про виключення мене з УРП. Цього не сталося, але мої переконання були непохитними – національний інтерес мав бути вищим від партійних принципів.

Отже, березневе опитування населення стало ще одним зобов’язувальним чинником для Верховної Ради: з офіційно з’ясованою думкою народу найвищий представницький орган мусить рахуватися.

До речі, згідно з чинним на той час Законом СРСР «Про всенародне голосування (референдум СРСР)», його результати не мали імперативної юридичної сили, тобто так само мали характер всенародного опитування. Проте московські фальсифікатори не пошкодували зусиль для підрахунку «по Союзу РСР в цілому». До загальносоюзного результату, позичивши в сірка очі, вони внесли і програне ними голосування в Українській РСР, і результати в Казахській РСР, де референдум відбувся зовсім з іншого питання: «Чи вважаєте Ви необхідним збереження Союзу РСР як Союзу рівноправних суверенних держав?» (тобто перетворення СРСР на конфедерацію), і на утворених міліцією, армією та КДБ нечисленних виборчих дільницях у Молдові, Естонії, Литві, Латвії, Вірменії, які офіційно його не проводили, і в Абхазії та Південній Осетії – в Грузії також опитування не було.

І ось на підставі такого «підрахунку» 21 березня 1991 року Верховна Рада СРСР винесла постанову: «Державним органам Союзу РСР і республік керуватися у своїй практичній діяльності рішенням народу, прийнятим шляхом референдуму на підтримку оновленого Союзу Радянських Соціалістичних Республік, виходячи з того, що це рішення є остаточним і має обов’язкову силу на всій території СРСР».

Дрібнополітичне шахрайство і великодержавницьке нахабство цього документа очевидні: він ґрунтується на тому, що народ один – совєцький, що тих, хто проти, можна просто не помічати, що всупереч чинному в СРСР закону про референдум його результат можна за бажанням депутатів Верховної Ради оголосити таким, що «є остаточним і має обов’язкову силу» і що вона поширюється на всю територію Союзу (!).

Звертає на себе увагу й термінологічний волюнтаризм авторів постанови: вони не стали вже гратися з поняттям «суверенні республіки», вживши звичне «соціалістичні» («ліс рубають – тріски летять»). Слава Богу, історія поставила на місце зарозумілу імперську шпану.

Міф третій

про те, що нібито українці здобули незалежність тільки завдяки перевороту в Кремлі 19 серпня 1991 року

Другий пункт згаданої вище постанови від 21 березня 1991 року містив директиву пришвидшити доопрацювання і підписання нового Союзного договору.

На початку серпня президент СРСР Міхаіл Ґорбачов у телевізійному зверненні оголосив, що Союзний договір «відкритий до підписання», що 20 серпня першими підписи під ним поставлять РРФСР, Білорусія, Казахстан, Узбекистан та Таджикистан і що восени до цих п’ятьох республік мають приєднатися ще чотири: Україна, Вірменія, Туркменистан і Киргизстан.

Імперський центр уперто прямував до юридичного узаконення єдиної федеративної держави. Але, як бачимо, України поміж перших підписантів оновленого Союзу не було. Вона мала три історичних документи, які унеможливлювали її входження до складу іншої держави. Це Декларація про державний суверенітет, постанова Верховної Ради від 17 жовтня 1990 року щодо вимог учасників студентського голодування і результати Всеукраїнського референдуму 17 березня 1991-го.

Особливо важливо, що за рік, який минув після ухвалення Декларації про державний суверенітет, Україна зробила низку історичних кроків на шляху реалізації принципів Декларації.

30 липня, через два тижні після ухвалення Декларації, прийнято Постанову Верховної Ради «Про проходження строкової військової служби громадянами Української РСР…», котрою передбачалося «переведення до 1 грудня 1990 року громадян Української РСР, які проходять строкову військову службу, в Україну... і, починаючи з осені 1990-го, здійснювати призов на строкову військову службу, як правило, до військових частин, які дислокуються на території України».

Ще через три дні, 3 серпня, було ухвалено Закон «Про економічну самостійність Української РСР», яким «земля, її надра, повітряний простір, водні та інші природні ресурси, що знаходяться в межах території Української РСР, природні ресурси її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, весь економічний, науковий і технічний потенціал, розташований на території республіки», «усі розташовані на території України підприємства, установи і організації» оголошувалися власністю народу України.

Кардинальних змін зазнала 24 жовтня 1990-го ще чинна Конституція Української РСР 1978 року – з неї було вилучено положення про Збройні сили СРСР та підпорядкування Москві питань безпеки, утворено незалежну республіканську генеральну прокуратуру, Рада Міністрів (згодом Кабінет Міністрів) дістала статус найвищого органу виконавчої влади, підпорядкованого виключно Верховній Раді Української РСР.

У лютому 1991-го парламент ухвалив закон про передачу об’єктів вугільної та металургійної промисловості у власність України, а у квітні зупинила дію указу президента СРСР на території нашої держави, який суперечив раніше прийнятій постанові ВР України. У червні – липні було винесено постанови, згідно з якими головні податки для наповнення союзного бюджету – з обігу і на прибуток – зараховувалися тільки до бюджету Української РСР.

17 квітня 1991 року ухвалено закон про реабілітацію жертв політичних репресій, чим дано законну оцінку комуністичному репресивному режиму радянського періоду.

У другій половині червня до Верховної Ради надійшов із Москви з супровідним листом Міхаіла Ґорбачова проект договору про Союз Суверенних Держав, це був третій варіант Союзного договору. На сесії Верховної Ради 27 червня 1991-го зазначалося, що він суперечить Декларації про державний суверенітет України, а назва не відповідає його федеративній спрямованості. Прийнятою постановою доручалося:

• постійним комісіям ВР вивчити до 1 вересня відповідність надісланого проекту договору Декларації та Закону України «Про економічну самостійність»;

• Кабінету Міністрів та Академії наук до 1 вересня підготувати економічні розрахунки та правові висновки щодо входження України до Союзу на умовах, визначених проектом договору;

• робочій групі Верховної Ради узагальнити зауваження і пропозиції до 15 вересня 1991 року.

У результатах наміченої до 15 вересня роботи майже ні в кого з народних депутатів України сумнівів не було. Парламент, незважаючи на спротив частини комуністичної більшості, працював на утвердження державного суверенітету.

5 липня 1991-го Верховна Рада заснувала посаду президента Української РСР – через три з половиною місяці після появи посади президента СРСР – та ухвалила закон про вибори президента. Останньому було надано право так само, як Верховній Раді, «зупиняти дію рішень органів виконавчої влади Союзу РСР на території Української РСР, якщо вони суперечать її Конституції».

Таким чином, на початок серпня 1991 року Україна створила правову основу для функціонування суверенної держави, заснувала власну банківську систему, державний бюджет і готувалася до запровадження своєї грошової одиниці.

Президентові СРСР Міхаілу Ґорбачову відступати було нікуди, тобто стало зрозуміло, що відтягування підписання Союзного договору не дасть Москві жодних позитивних результатів. 15 серпня центральні газети опублікували текст документа, змінивши його назву на Договір про Союз Суверенних Держав, але не відступаючи ні на крок від ідеї збереження «єдиної неділимої». Ґорбачов зі скрипом у серці оголосив дату його підписання п’ятьма республіками – 20 серпня, щоб «процес пішов» і у вересні – жовтні натиснути на інші республіки.

Однак його кремлівські товариші вважали інакше. Вони розуміли, що хід історії веде до зменшення території імперії, що Україна не підпише цього документа не тільки 20 серпня, а й у вересні чи жовтні, що підписання 20 серпня стане актом капітуляції імперської Росії, а новий договір – епітафією на могилі СРСР, бо без України він неможливий.

Часу до 20 серпня лишалося мало, і вони діяли поспіхом. 18 серпня голова Верховної Ради СРСР Анатолій Лук’янов оприлюднив офіційну заяву, в якій підкреслив, що в опублікованому три дні тому проекті договору назва не відповідає тій, яку на референдумі підтримала «абсолютна більшість громадян країни», у ньому також не зафіксована необхідність «єдиного економічного простору, єдиної банківської системи і закріплення за Союзом власності, потрібної для його нормального функціонування як федеративної держави», «встановлення самостійних податкових надходжень у союзний бюджет». «Без цього, – резюмував Лук’янов, – Союзний договір не зможе повною мірою виражати волю радянського народу про збереження СРСР».

Зрозуміло, що така заява голови Верховної Ради повисла в повітрі, вимагаючи логічного висновку: після неї щось мало бути, адже президент запропонував договір до підписання, а друга особа держави заявляє, що документ не годиться.

Того самого дня, 18 серпня, кремлівська делегація вилетіла до Криму на президентську дачу в Форосі й вимагала, щоб Ґорбачов погодився на запровадження надзвичайного стану на всій території СРСР, а також відкладення на цій підставі підписання нового Союзного договору. Той вимогу відхилив. Тоді в ніч на 19 серпня владу в Кремлі перебрав на себе ДКНС (ГКЧП). Це був акт приречених.

Таким чином, позиція парламенту України, що спиралася на всенародне прагнення українців до незалежності, стала головною причиною, яка змусила кремлівську кліку вдатися до державного перевороту.

Замість епілогу. З розповіді першого віце-прем’єр-міністра Костянтина Масика газеті «Вечірній Київ» 26 серпня 1991 року: «У кабінеті Л. Кравчука уже був перший секретар ЦК КПУ С. Гуренко. Через три хвилини з’явився Варенников із Чичеватовим, командувачем КВО, і Шариковим, членом Військової ради, начальником управління КВО. В основному говорили Варенников, Кравчук і я, решта сиділи мовчки …Я попросив його пояснити, яким чином може ҐКЧП підпорядкувати собі Кабінет Міністрів України, якщо немає відповідного закону, затвердженого Верховною Радою УРСР. Варенников мені різко відповів: «Мы вас научим подчиняться и все это делать! Войска приведены в полную боевую готовность!»

Кравчук: «Зберемо президію, Верховну Раду і тоді вирішуватимемо…»

Варенников: «От вас лично много что зависит. Если товарищ Кравчук будет вести прежний курс, то мы этого не позволим».

Кравчук: «Не треба погроз у цьому кабінеті. Тут присутні керівник уряду республіки і голова Верховної Ради. Кому ви погрожуєте?»

Варенников: «Войска приведены в полную боевую готовность, и мы примем меры вплоть до пролития крови».

Варенников: «Митинговая демократия имеет плохие последствия. Сделайте с этого правильные выводы. Союзный договор – это приговор самому существованию Союза!»

Через рішення Ющенка в газовій сфері Україна втратила $38,6 млрд

  • 20.08.11, 23:22
(фото Андрій Товстиженко, ZN.UA)

   Ви бачите один падаючий листок і думаєте, що знаєте, звідки дме вітер...

З фільму «Золотий вік»

Генеральна прокуратура виставила екс-прем’єру Юлії Тимошенко «газовий» рахунок на 179 млн. дол. Рахунок за десятки мільярдів доларів газових збитків, завданих Україні в результаті політичних і бізнес-ігрищ решти вождів, сьогодні пред’являє DT.UA.

Генеральна прокуратура України з 13 квітня 2011 року обвинувачує екс-прем’єр-міністра України Юлію Тимошенко у перевищенні службових повноважень, зловживанні службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки та порушення бюджетного законодавства (ч. 3 ст. 365, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 210 КК України). Так формально «упаковано» суть «газової справи», порушеної проти Ю.Тимошенко. Всі 80 томів із хвостиком, які, за словами обвинувачуваної, у квітні починалися із двох з половиною сторінок тексту. Мовляв, у результаті укладених 19 січня 2009 року контрактів між ВАТ «Газпром» і НАК «Нафтогаз України» остання понесла «надлишкові витрати» на 1,434 млрд. грн. (за курсом Національного банку України на 17 серпня 2011-го це становило близько 179,25 млн. дол.).

Озвучену в судовому засіданні суму «додаткових витрат», за версією ГПУ, «Нафтогаз» нібито поніс у 2009-му — у результаті закріплення формули ціни в контракті на закупівлю російського газу в 2009—2019 роках. (Зауважимо, кажуть про ціну газу, але жодного слова про транзит і його вартість.) У контракті на пряму закупівлю російського газу — без посередника в особі RosUkrEnergo AG («РосУкрЕнерго АГ», РУЕ). Такий висновок, мабуть, зробила спеціальна комісія, що перевіряла, як пролунало в суді, окремі (зауважте) питання фінансово-господарської діяльності «Нафтогазу України» у період з 1 січня 2008-го по 31 грудня 2010 року. І ці результати фігурують у матеріалах «газової справи» Ю.Тимошенко як аргументи держобвинувачення.

Дуже важливе уточнення: DT.UA у цьому випадку використовує публічну (тобто оприлюднену) інформацію. Але, як підтверджує судове слухання «газової справи» у Печерському суді, така інформація далеко не завжди є офіційною. Навіть якщо виходить з офіційних джерел, наприклад, Міненерговугільпрому чи «Нафтогазу України».

«Лето, осень, семь да восемь…»

Якось довелося почути, чому двічі по два — далеко не завжди чотири. Для когось це явно стало керівництвом до дії. Набагато пізніше прийшло розуміння терміна «методологія підрахунку», а потім і усвідомлення того, що кожен вважає по-своєму. У цьому можна легко переконатися.

У «газовій справі» Ю.Тимошенко свідки називають дуже різні цифри ціни імпортованого «Нафтогазом України» природного газу. Хоча в цьому випадку всі кажуть про російський, газпромівський: 228 дол. за 1000 кубометрів, 232, 250, 258, 360, 450 дол. Це тільки за 2009 рік. Усі ці цифри було озвучено в судовому засіданні з «газової справи».

[ Читати далі ]

Freedom House звинуватила Путіна в розпалюванні націоналізму.

Міжнародна неурядова організація Freedom House звинувачує прем’єр-міністра Росії Володимира Путіна в створенні проблем для демократії в сусідніх країнах колишнього СРСР, у тому числі в Україні.

Про це йдеться в повідомленні, розміщеному на сайті організації.

До відповідного висновку організація прийшла в своєму звіті «Обіцянки та відновлення: пострадянський простір 20 років потому». «Путін був також наполегливий у розпалюванні націоналізму і створенні проблем для сусідніх демократій, у різний час використовуючи тактику залякування щодо Польщі, країн Балтії та України», — сказано в повідомленні.

На думку організації, це пов'язано з тим, що прихід до влади В. Путіна збігся зі значним збільшенням світових цін на енергоносії, що він активно використовував як енергетичну зброю. «Він показав високу майстерність в області інтеграції своєї економічної та енергетичної політики в міжнародні відносини, агресивно наступаючи на інших потенційних постачальників енергії в Європі, а потім, розмахуючи енергетичною зброєю, змушував замовкнути європейську критику на адресу його все більш репресивного режиму», — сказано в повідомленні.

У повідомленні також зазначається,  у разі якщо Путін переможе на президентських виборах в Росії в 2012 році, у демократії в регіоні з'являться нові проблеми, які виходять з його політики.

При цьому в повідомленні нагадується, що, відповідно до щорічного звіту «Свобода у світі», в 2010 році Україна опустилася в рейтингу країн з вільних до частково вільних.


На думку організації, це пов'язано з тим, що прихід до влади Путіна збігся зі значним збільшенням світових цін на енергоносії, яке він активно використовував як енергетичну зброю.

Організація також зазначала, що місцеві вибори в Україні в жовтні 2010 року були невільними і нечесними, і заявляла про ознаки впливу виконавчої влади на судову.

Нагадаємо, Freedom House вважає можливим виникнення в Україні та інших країнах колишнього СРСР кризи, схожої на події в країнах Північної Африки та Близького Сходу. На думку президента Freedom House Девіда Крамера, авторитарні правителі цих країн ризикують розділити долю своїх колег в Єгипті, Тунісі та Сирії.

Znuasmall За матеріалами: Українські новини