Скільки енергії «з'їдає» ваш холодильник

Изображение
Є декілька чинників від яких залежить реальнеспоживання електрики холодильником:
Клас енергозбереження
Наповнення холодильника продуктами
Температура продуктів з якою вони були поміщені в холодильник
Місце розташування холодильника і його стан



Клас енергоефективності визначається так - експериментальним шляхом встановлюють фактичну величину електроенергії, яку споживає прилад і ділять її на нормативну величину, яка прораховується за складною формулою. Відповідно, чим цей коефіцієнт нижче, тим енергоспоживання нижче і навпаки. Холодильник класу D, E, F і G зараз купити практично неможливо. Холодильники класу А +++, а ++ і А +, як правило, коштують значно дорожче. Але, по можливості, вибирайте холодильник з найвищим класом енергоефективності адже ви обираєте його на багато років і весь цей час він споживатиме електроенергію.

Ще кілька маленьких порад:
Ретельно подумайте, наскільки великий холодильник вам потрібно? Наскільки велика морозильна камера?
Зараз багато холодильників мають два компресори - один для морозильної камери, інший для холодильника. Його зручно, наприклад, розморожувати - можна відключити тільки один. Але і споживають електрики вони більше, тому порахуйте треба вам два компресори.
Холодильники з системою No Frost також споживають електроенергії не більше, ніж інші.


Але що ж робити, якщо ви вже маєте холодильник і міняти його не плануєте? Є кілька простих правил, які дозволять вам трохи заощадити.

Рекомендації по розташуванню холодильника

Бажано не встановлювати холодильник в нішах або хоча б залишайте 10-20 см з усіх його сторін для вільного проходження повітря.
Не встановлюйте холодильник біля плити, духовки, бажано, що б впритул до нього не працювали мультиварки, хлібопічки і інші кухонні прилади які виділяють багато тепла.
Не встановлюйте холодильник поряд з батареями опалення.
Не встановлюйте холодильник там, де на нього буде потрапляти пряме сонячне проміння.

На жаль, для того щоб встановити холодильник правильно, в більшості наших кухонь, потрібно докласти чималих зусиль у плануванні але воно того варте.

Бажано, щоб температура в приміщенні, де стоїть холодильник, була 18-20 градусів тепла, адже чим вище буде температура в приміщенні тим більше холодильник буде витрачати електрики на підтримання холоду. З цієї точки зору виграшним є, досить популярно у нас, особливо в «хрущовках» установка холодильника в коридорі. Хоча це і не дуже зручно, враховуючи ергономіку. Тому в цьому випадку треба ретельно зважити всі «за і проти»

Обслуговування холодильника
Регулярно очищайте задню стінку холодильника від пилу і бруду. Напишіть нагадування в свій календар, наприклад, раз на півроку «Почистити холодильник».
Якщо ваш холодильник потребує розморожування - не забувайте про це. Видаляйте лід і сніг з морозилки. Так ви можете заощадити 10-15% електроенергії.
Відрегулюйте температуру в холодильнику. Можливо вам не потрібно, щоб температура була занадто низькою. Пам'ятайте і про те, що чим менше продуктів закладено в холодильник - тим на меншу позначку можна встановити температурний режим. Оптимальною вважають температуру 0- + 5 градусів.


Користування холодильником
Не відкривайте дверцята холодильника для того, щоб мрійливо в нього подивитися. Ви ж, як правило, знаєте, які продукти в ньому лежать, тому думайте що з нього дістати до того, як відкрити його.
Намагайтеся брати кілька продуктів за раз. Наприклад - відкрили холодильник і взяли кефір, сир та овочі, а не все окремо.
Не використовуйте холодильник для охолодження гарячої їжі. Каструля з гарячим супом змусить холодильник напружено працювати, до того ж температура всередині холодильника підвищиться на деякий час, якого може вистачити для того, щоб якийсь інший продукт зіпсувався.
Розморожуйте продукти в холодильнику. Наприклад ви знаєте, що вранці ви будете готувати з заморожених продуктів. Дістаньте їх з морозилки увечері і покладіть у холодильник. Так продукти будуть повільно розморожуватися, а холод не буде губитися, а буде охолоджувати холодильник. Що дозволить трошки зберегти енергії.

Изображение
Wakati - це не холодильник, але він допомагає продовжити термін зберігання швидкопсувних продуктів до 10 діб і вміщає до 150 кг продуктів. Ця коробка являє собою тент з металізованої тканини для віддзеркалення тепла і невеликий вентилятор, що працює від сонячної панелі. Вентилятор випаровує воду з невеликої ємності і створює вологе середовище, що і зберігає продукти свіжими.
Проект орієнтований на африканські країни, де спекотно і немає електрики і часто фермери змушені викидати непроданий товар, який швидко псується. Хоча такий тент цілком би придався і у нас.
Wakati складається з 3 Вт сонячної панелі, яка лежить на кришці коробки. Всередині розташований вентилятор, який поступово випаровує воду з невеликого резервуара з водою ємністю 200 мл. Ці випаровування створюють вологе середовище в межах невеликого простору, що і зберігає продукти свіжими.
Звичайно, повноцінно такий пристрій не замінить холодильник, але фермери встигають продати більше продуктів і можуть збільшити свій прибуток.


Wakati вже поставила 100 таких систем в сільські райони Гаїті, до Уганди і Афганістан. Незабаром планується запуск масового виробництва таких контейнерів у роздрібний продаж за ціною $ 100

Вітри коряться молодим...

Изображение
16-річна Мирослава Таценко з Борзни, Чернігівської області, змайструвала вертикально-осьовий вітрогенератор, який працює при швидкості вітру 2-2,5 м / с.
Під керівництвом вчителя фізики Наталії Ергалієвої і завідувача кафедри Чернігівського обласного інституту, Андрія Давиденка 16-річна Мирослава досліджувала «Підвищення коефіцієнта корисної дії роторного вітрогенератора з вертикальною віссю обертання».
Її робота - не «сухе» лабораторне дослідження з математичними розрахунками. Усі досліди дівчина проводила на пристрої, який виготовив її батько, Іван Васильович. До речі, вчитель фізики за освітою.
Вітрогенератор з акумулятором, зроблений за таким принципом, міг би забезпечувати світлом цілі під'їзди у багатоповерхівках. Його можна встановити на даху, де він би збирав енергію, а потім при необхідності віддавав її, до того ж безкоштовно.
За словами наставника школярки Наталії Ергалієвої, журі було вражене і тим, що Мирослава обрала таку недівочу тему роботи, аргументованою доповіддю, і високим результатом письмової роботи, яку виконують всі учасники перед початком захисту своїх робіт.
Як результат, гімназистка посіла перше місце у своїй науковій секції і в квітні буде захищати проект на всеукраїнському етапі..

Изображение
Африканський хлопчик з Малаві врятував сім'ю від голоду, сконструювавши вітрогенератор. Йому було всього 14 років, коли його село спіткали страшна посуха і голод. За малюнками з бібліотечної книги він зібрав вітряк, який почав качати воду і генерувати електрику, він врятував село від загибелі. Це розповідь про людину, яка при мінімальних можливостях домоглась значних результатів, і замість того, щоб скаржитися на життя став вчитися і діяти.
Перш ніж стати відомим на весь світ Вільям Камкуамба ніколи не відходив далі свого села, він не знав ні комп'ютера, ні інтернету. Тільки 2% жителів Малаві користується електрикою і водопроводом. Тепер у Вільяма є навіть своя власна біографія
Вільям народився в сім'ї фермерів, де крім нього росло ще 7 дочок. Тут всі вирощували кукурудзу і магія тут правила над наукою. Але в один рік боги відвернулися від цього села. У 2001 році настала велика ПОСУХА, а за нею голод.
5 довгих місяців люди не бачили дощу. У його будинку їли тільки один раз в день, три ложки кукурудзи на ніч.
У Малаві, середня освіта не є безкоштовною, тому через голод довелося залишити школу. Але Вільям був щасливий, що отримав середню освіту. Він не здався і не припинив навчання, а пішов у бібліотеку, читав наукові книги, особливо фізику.
Одного разу до нього в руки потрапила книга, яка повністю змінила його життя і життя його родини. Книга називалася «Використання енергії», і в ній розповідалося, як побудувати вітряк, щоб накачати воду і виробити електрику. Він швидко зрозумів великий потенціал цієї конструкції, викачка води означала зрошення, полив, а значить їжу і гроші для його сім'ї. Довго не роздумуючи, він вирішив побудувати власний вітряк. Але у нього не було матеріалів, необхідних для його створення. Так, він відправився на найближчий смітник і почав збирати там все необхідне.
У громаді всі вирішили, що хлопчик на грунті убогості і безвиході збожеволів. Ніхто не розумів, що він робить і навіщо.
Він знайшов тракторний вентилятор, амортизатор, труби ПВХ. Зібрав каркас зі стовбурів дерев, приєднав велосипедне колесо і зробив динамо-машину працюючу від вітру, він використовував все, що потрапляло під руку.

Через три місяці проб і помилок Вільяму таки вдалося зібрати перший вітрогенератор. І його дітище запрацювало! Сталося диво, в яке з самого початку вірив тільки він один.
Коли в будинку з'явилося світло, люди вишикувалися біля входу, щоб зарядити свій телефон, йому виділили гроші на насос і акумулятор. І він удосконалив систему яка змогла не тільки забезпечувати електрикою, а й качати воду для поливу.

Його перший млин був 5 метрів. Розвиваючи свій успіх, Вільям побудував ще чотири вітрогенератори висотою 12 метрів. Тепер у  його селі з'явилася електрика і можливість перекачувати воду електричним насосом.
Потім прийшли вони: журналісти, блогери, а потім він виступив на TEDх: "Я ніколи не бачив літака у своєму житті. Я ніколи не спав в готелі"
Він отримав свою мрію. Ось його виступ

Бездіяльність вбиває більше, ніж ожиріння

Изображение

Відсутність фізичних навантажень вбиває в два рази більше людей, ніж ожиріння. Такі результати 12-річного дослідження, в якому взяло участь більше 300 000 чоловік.
За твердженнями дослідників з Кембріджського університету, з бездіяльністю пов'язано близько 676000 смертельних випадків щорічно, тоді як від зайвої ваги -  337,000.

Навіть 20 хвилин швидкої ходьби в день можуть  бути дуже корисними для здоров'я, стверджують експерти. Така вправа була б корисно для людей з будь-якою вагою.

Ожиріння і бездіяльність часто йдуть рука об руку.

Проте, відомо, що худі люди мають більш високий ризик отримання проблем зі здоров'ям, якщо вони неактивні. А у людей з ожирінням, але активних - здоров'я краще, ніж у тих, хто нічого не робить.

Ожиріння проти неактивності
Дослідники вивчили 334,161 європейців протягом 12 років. Вони оцінили рівень їх навантажень і розмір талії і фіксували кожну смерть.

«Найбільший ризик [при ранній смерті] був зафіксований у неактивних людей в такій послідовності: спершу у людей з нормальною вагою, з надмірною масою тіла та ожирінням,» розповідає один з дослідників, професор Ульф Еклунд.
Він стверджує, що якщо усунути бездіяльність в Європі, то це скоротить рівень смертності майже на 7,5%, або 676,000 смертей, а боротьба з ожирінням знизить смертність всього на 3,6%.

«Але я не думаю, що ми зможемо позбавиться від одного,  не перемігши інше. Так як фізична активність одна з головних складових суспільної охорони здоров'я. » додав професор Еклунд. «Так ми можемо побороти серцеві захворювання, та й цукровий діабет, який частіше зустрічається у людей з ожирінням».

Люди повинні переглянути свій розпорядок дня і більше ходити пішки, приміром на роботу або замість вечірнього перегляду телевізора. Це може набагато поліпшити їх стан здоров'я.

А місто має забезпечити жителів пішохідними зонами і велосипедними доріжками, якщо  хоче стати більш продуктивним.
Міста з фізично активними жителями - не тільки здоровіші, але й продуктивніші

Міста, жителі яких фізично активні, мають велику перевагу над суперниками з більш сидячим способом життя: у них не тільки здоровіше населення, але і краща економічна продуктивність, вище вартість майна і краща успішність у школі.
Світ стає все більш глобалізованим, конкурентним, мобільним і містам економічно вигідніше сприяти ході пішки, їзді на велосипеді і в громадському транспорті, а також збільшувати площі зелених зон і обмежувати використання автомобілів, стверджується узвіті Каліфорнійського університету.

У цій науковій розвідці були розглянуті більше 500 досліджень з 17 країн з метою виробити загальну картину впливу зростання фізичної активності на місто. Дослідники виявили, зокрема, що програми сприяння ходьбі пішки і їзди на велосипеді мають величезний вплив - наприклад, одне з досліджень у Великобританії показало, що місцева торгівля може зрости до 40% в районах, де більше людей ходять пішки.

В цілому, за висновками вчених, проекти щодо сприяння ході пішки і їзді на велосипеді приносили в середньому 13 фунтів стерлінгів (20 доларів) економічного прибутку на кожен вкладений фунт (півтора долара).

До посилення економіки призводять різні фактори, серед яких збільшення торговельного обороту місцевих магазинів, менше пробок на дорогах і зниження забруднення навколишнього середовища. Більш активні працівники в середньому беруть на тиждень менше вихідних на рік. Крім того, це приносить величезну широку користь для здоров'я населення в цілому.

За оцінками дослідження Кембриджського університету про вплив сидячого способу життя на здоров'я, опублікованого в цьому році, майже 700 тис. осіб на рік можуть помирати в Європі через брак фізичних навантажень.
А за оцінками в одній статті, яку також розглянула команда Каліфорнійського університету, інвестиції в схеми по сприянню їзді на велосипеді в американському місті Портленд могли б заощадити 12000000000 доларів до 2040 року через поліпшення здоров'я населення.
80-сторінкова стаття, узагальнює різні дослідження і пропонує лідерам міст ідеї про те, як зробити населення більш активним, виходить у світ перед конференцією на цю тему в Брістолі. Це англійське місто посилено сприяє активним способам пересування протягом останніх років і відноситься до дев'яти міст, які розглянуті в цьому звіті як приклади для наслідування для інших міст.
Один з координаторів Чад Спун, що досліджує активний спосіб життя в Каліфорнійському університеті, висловив сподівання, що звіт «відкриє очі лідерам уряду на численні важливі переваги організації міст так, щоб вони підтримували активний спосіб життя». Він додав: «Конкурентоспроможність міста залежить від активності населення. Дослідження чітко говорить про це: воно демонструє, як активне місто може приносити високі прибутки при низьких інвестиціях ».

У статті також перерахований ряд інших переваг переходу до активного способу життя. Наприклад, згадано дослідження, яке показує, що на вулицях, на яких немає рядів припаркованих машин, здійснюють значно менше злочинів; дослідження, згідно з яким активні учні схильні бути більш успішними в школах; а також дослідження, яке показує, що зростання фізичної активності покращує загальне психічне здоров'я і благополуччя.

Дослідники також пропонують ряд способів, через які лідери міст можуть допомагати в цьому процесі - наприклад, забезпечувати більше парків і відкритого простору; забезпечувати велосипедні доріжки і схеми оренди велосипедів; а також сприяти тому, щоб діти жили ближче до своїх школам.

Залиш авто своє ти дома

Изображение
МВС Іспанії зняло ролик, щоб стимулювати населення залишати свої автомобілі дома та пересісти на громадський транспорт або велосипеди.
Найбільше стресів ми отримуємо не на роботі або в школі, а через фактори які відбуваються при їзді.

Кожен день одне й теж

Щоранку наш головний герой дістає машину з гаража і стикається з одними і тими ж ситуаціями: натикається на авто сусіда, пропускає старого бігуна, стоїть у пробці, шукає парковку і т.д. Спочатку він не звертає увагу на ці дрібниці, але поступово все це починає його дратувати.

І все приходить до звичних нам фраз «куди преш, наїхали, країна неляканих ідіотів ...» А в цей час поруч проїжджає велосипедист, який легко проходить всі перепони.

Ролик закінчується таким повідомленням: «Кожен день в один і той же час. Прийшов час змінюватися. Їздити на велосипеді, ходити пішки або на громадському транспорті і використовувати автомобіль тільки тоді, коли це дійсно необхідно. »

Вуглецеве сільське господарство - новий шлях збереження клімату

Изображение

Більшість сучасних фермерських господарств оре грунт під посіви для придушення бур'янів, таким чином спрощуючи посадку, але ця технологія також випускає вуглець, що накопичуються в грунті у вигляді двоокису вуглецю (СО2). Зі збільшенням світового виробництва продуктів харчування, за останні 200 років грунт втратила від 50 до 80% вуглецю. Ситуацію може змінити так зване «вуглецеве» сільське господарство.

Дослідники з університету Огайо, свого доповіді «Порятунок в грунті» (a savior in soil) стверджують, що втрата грунтового вуглецю є відносно сучасним явищем, як результат різкого зростання населення в бідних країнах та промислового сільського господарства в багатьох.
Зорювати грунт люди почали відносно давно, десь в 5000 році до нашої ери. Але це було невинне перевертання грунту на глибину не перевищує 15-20 сантиметрів. Природа з легкістю справлялася з таким втручанням. Так було до тих пір, поки на поля не вийшла важка сучасна техніка, яка сильно ущільнювали грунт, що вимагало більш глибоко спахування, щоб розпушити грунт.
Так на поверхні виявився вуглець, який зберігався в грунті, можливо, десятки тисяч років. Увійшовши в реакцію з киснем, вуглець утворює СО2, і йде верхню атмосферу. І це тільки один з факторів втрати вуглецю в грунті. Наступний фактор - це промислове тваринництво, яке фактично змітає всю живність з грунту, таким чином руйнуючи її структуру і біорізноманіття.
Існує 2 ключових переваги вуглецевого сільського господарства:
По-перше, зворотний процес звільнення вуглецю, який як-би втягується його в грунт з повітря.
По-друге, це може допомогти поліпшити грунт без синтетичних добрив і призводить до кращої якості продукції рослинництва.

«Насичена вуглецем грунт - головний шлях збереження біорізноманіття в грунті і поживних речовин, ніж більше в грунті вуглецю, тим краще вона утримує воду», стверджує Ротанг Лал, професор ґрунтознавства та засновник вуглецевого центру при Університеті штату Огайо.
В даний час, земна атмосфера містить близько 400 частин на мільйон діоксиду вуглецю. Ерік Toensmeier, викладач в Єльському університеті і автор книги «Рішення для вуглецевого фермерства» (The Carbon Farming Solution), стверджує, що рівень вуглекислого газу в атмосфері повинен бути скорочений до 350 частин на мільйон або нижче, щоб приборкати зміна клімату.

У Парижі активісти пропонують програму розвитку сталого сільського господарства під назвою "Ініціатива 4/1000". Її суть полягає в тому, щоб збільшити обьем вуглецю в грунті всього на 0,004 відсотка. На їхню думку, це незначне, на перший погляд, зміна «дозволить зупинити нинішнє зростання викидів СО2 в атмосферу». Автори визнають, що це не реалістична мета, але таким чином вони хочуть підкреслити, наскільки навіть невелике збільшення грунтового вуглецю може внести зміни в кліматі.

І хоча для багатьох грунтовий вуглець досить абстрактне поняття, кожен з нас може зберегти його в грунті на своїй ділянці, застосовуючи методи органічного землеробства.

Fenway Farms - органічна ферма на даху стадіону

Изображение
Изображение
Изображение

На даху стадіону бейсбольного клубу Boston Red Sox, міські активісти створили повноцінну органічну ферму і тепер пригощають уболівальників зеленню замість попкорну.

1500 кв.м. даху одного з найвідоміших бейсбольних клубів тепер відведено під вирощування овочів, зелені і фруктів. Щорічно ферма даватиме до 2 тонн свіжих продуктів, які йтимуть на приготування страв тут же, в спортивному ресторані.

Спочатку була ідея просто озеленити дах спортклубу, щоб зменшити витрати на охолодження приміщення в жарку пору, але потім її вирішили перетворити в повноцінну суспільну ферму. Кухарі спортивного клубу замовляють, які овочі вирощувати на фермі, щоб включати їх в своє меню.

«Огірки пішли дуже добре,» говорить генеральний директор Грін Сіті і засновник ферми, Джессі Banhazl, «ми зібрали 270 кг огірків в 2015 році. Кале, салати, морква, перець і баклажани також дали хороший урожай цього року. »
Джессі була здивована несподівано великому врожаю полуниці, так що довелося внести зміни в плани посадки на наступний рік, щоб включити більше ягід і фруктів в кондитерську Fenway Park.
Сам город складається з модульних контейнерів, які заповнені 20-см шаром грунтосуміші з вермикомпосту і підведена система зрошення.

Тренажери які виробляють електрику

Фітнес теж може стати стійким, якщо крім спалювання жиру тренажери будуть ще виробляти електрику. У світі існують цілі тренажерні зали, де на бігових доріжках виробляється стільки енергії, що її надлишки доводиться продавати в мережу.
Зелений фітнес набирає все більшу популярність в західному світі, де із зростанням ожиріння і енергетичної кризи все більше уваги починають звертати на енергоефективні рішення.

А скільки енергії йде в холосту щодня в тренажерних залах! Адже якщо збирати всю цю кінетичну енергію, то фітнес центри можна перетворити на невеликі електростанції, які цілими днями будуть виробляти енергію.
Изображение
У розвинених країнах усе більше великих фітнес-цетрів встановлює у своїх залах тренажери, здатні виробляти електрику. Так на півдні Брістоля знаходиться найбільший у Великобританії клуб Club and Spa який налічує близько 4000 членів. Цей клуб один з перших в світі встановив Pedal-Powered тренажери.

За ним пішов університет Лідса. Минулого місяця він привітав усіх своїх абонентів з виробленням 574КВт.ч кумулятивної енергії, тим самим зменшивши викиди на «вражаючі 258kg СО2». Вони порахували, що така економія може забезпечити харчуванням плазмовий телевізор на 158 днів, освітлювати зал близько 9,573 годин і тримати холодильник включеним протягом цілих двох років.

В Америці в Портленді знаходиться фітнес-центр під назвою Green Microgym, він економить 85% витрат на електрику за допомогою устаткування Technogym.

Тут такі фітнес-клуби отримали назву gyms. На даний час їх можна зустріти більш ніж в 80 містах США, у тому числі в клубах My Sports Clubs у Вашингтоні та Нью-Йорку. Так само компанія Green Revolution навела такі цифри: 10 тренажерів, встановлені у фойє компанії Cass Green Gym на Кесс-Авеню в Детройті, можуть забезпечувати електроенергією 3 будівлі впродовж цілого року.

А в Гонконзі такі тренажери з'явилися ще в 2007 році. Спочатку велотренажери використовувалися там лише в деяких кафе. Таким чином відвідувачі барів могли взяти участь у приготуванні коктейлів, які, як відомо, готуються в електричних шейкерах. А також їх можна було зустріти на музичних фестивалях.

Звичайно, такі тренажерні зали не зможуть скласти конкуренцію вугільним електростанціям, але вони принаймні зможуть істотно скоротити споживання енергії. Враховуючи, що з приходом на ринок LED ламп, можна в шість-сім разів збільшити ефективність використання цієї енергії.

Наступним етапом, може стати зберігання такої енергії. Нещодавно компаніяPanasonic випустила акумуляторну батарею, яка дозволяє людям зберігати «достатньо енергії для домашнього господарства протягом декількох годин». Ця енергія може надходити з різних джерел, як сонячних панелей, так і від підключених велосипедів.

Чому велоінфраструктура - це корисно для місцевої економіки

Изображение
Зараз практично кожне місто перевантажене автомобілями і щоранку всі вони прагнуть до центру створюючи пробки і забруднення. Єдиний перевірений метод поліпшення міського середовища - це створення вело-пішохідного простору, закритого для приватних автомобілів. Так поліпшується екологічна ситуація і розвивається малий і середній бізнес. 

1. Створення вело-пішохідних вулиць і районів збільшує продажі в магазинах та закладах харчування

У британському дослідженні, зробленому громадською організацією Living Streets, стверджується, що благоустрій вело-пішохідних зон може збільшити кількість покупців і торгівлі до 40%.

У порівнянні з іншими видами інвестицій в транспортні проекти, саме створення інфраструктури для пішоходів і велосипедистів дає більше повернення інвестицій, а продажі в сфері рітейлу збільшуються до 30%.

Дослідження в британських містах Ковентрі і Брістолі показало, що з поліпшенням пішохідної інфраструктури тут на 25% збільшилася кількість переміщень, які здійснюються пішки - що дало додаткові 1,4 мільйони прибутку бізнесам, які працюють у цих містах.

У Нью-Йорку та інших містах США ресторани, які знаходяться поруч з велосипедної смугою, мають більше чверті клієнтів-велосипедистів.

Справа в тому, що у людини на велосипеді є більше часу, щоб прийняти рішення і зупинитися пообідати в кафе або зайти в магазин. Тому велосипедист частіше приймає рішення «на ходу».

2. У районі з розвиненою пішохідною та велосипедною інфраструктурою концентруються креативні індустрії, стартапи, які роблять продукти з високою доданою вартістю

Зручний для пішоходів і велосипедистів район у місті швидко стає популярним серед представників креативного класу і бізнесу, який його обслуговує. А інвестиції у вуличну інфраструктуру з міського бюджету повертаються у вигляді податків і нових робочих місць для городян.

Наприклад, в Дубліні реновація такого району дала 300% збільшення кількості найманих працівників. Створення «креативних кварталів» в Шеффілді та Манчестері, у Великобританії, теж дало збільшення кількості робочих місць.

Звичайно, якщо люди отримують більше грошей, то вони їх більше і витрачають.

У Мемфісі, в США власниця галереї та громадська організація змогли привернути увагу до вулиці, на якій хотіли зробити велодоріжки. Спочатку вони, за згодою місцевої влади, влаштували вечірку і дитячий велопарад, які зібрали 15.000 учасників. А через кілька років велодоріжка та облаштування вулиці принесли цьому місцю 6000000 доларів інвестицій: тут відкрилося 15 нових підприємств, а 30 приміщень були відремонтовані і здані в оренду.

3. Створення вело-пішохідних вулиць збільшує вартість нерухомості

Якщо в районі є якісна інфраструктура і легкий доступ до товарів і послуг, то це збільшує вартість нерухомості, яка знаходиться тут. Наприклад, дослідження в Гонконзі показує, що «пішоходизація» вулиці збільшує вартість нерухомості на ній на 17%.

Також збільшення ціни на землю дає легка пішохідна доступність до різноманітності товарів і послуг, що чим більший вибір в районі, тим більше людина готова платити за те, щоб жити в ньому.

5. Завдяки розвитку велоінфраструктури особи з доходом нижче середнього витрачають менше грошей на громадський транспорт і бензин, і більше - на придбання товарів та послуг

Автомобіль, який зараз є практично в кожній родині, не завжди виправдовує витрати на нього. А облаштування вело-пішохідної інфраструктури могло б зменшити кількість поїздок на автомобілі.

Тоді, замість того щоб витрачати гроші на автомобіль або громадський транспорт, можна купити собі якусь нову річ або скористатися послугою, яку надає локальний бізнес.

6. Велосипедисти - це хоч і невелике, але дружне співтовариство. Тому лояльний до них бізнес швидко стане популярним

Власник бару в Каліфорнії помістив велосипед на вивіску свого закладу. Спочатку це нічого не значило, але до нього стали приїжджати велосипедисти. Потім він зробив для них 10% знижку. Ця новина швидко поширилася серед власників велосипедів - і таким чином власник бару отримав лояльну аудиторію. Тепер по п'ятницях у нього перед закладом завжди припарковано 20-30 велосипедів.

Багато велосипедних організацій проводять конкурси та рейтинги установ та офісів, лояльних до власників велосипедів.

У 2008 році Ліга американських велосипедистів запустила програму «вело-дружнього бізнесу», розробивши критерії, згідно з якими учасники цієї кампанії можуть претендувати на бронзовий, срібний чи золотий статус. Отримати статуси змогли 480 компаній, від невеликих кафе до великих корпорацій.

У Києві кілька років поспіль Асоціація велосипедистів Києва (АВК) робить конкурс «Велопрацедавець року», вибираючи кращу компанію, яка робить свій офіс зручним для співробітників на велосипедах.

Замість висновку

Розвиток бізнесу часто залежить від вибору і різноманітності. Але це не тільки кількість позицій в меню ресторану, або асортимент товарів у супермаркеті. Це ще і можливість вибрати, яким чином дістатися до закладу: пішки, на велосипеді, громадським транспортом чи приватним авто.

Турбота про різні категорії клієнтів дає лояльність кожної з них, в результаті впливає на поліпшення показників продажів і збільшення прибутку.

Однак щоб створювати вело-пішохідну інфраструктуру, потрібні не тільки приватні інвестиції, а й кошти міського бюджету.

Тому громадський сектор, який виступає за поліпшення якості мобільності в місті, і представники бізнесу, які хочуть отримати нових клієнтів, - повинні об'єднатися для створення вело-пішохідних центрів в  містах.

Які продукти ми найчастіше викидаємо

Изображение
Згідно з даними Future Food 2050 щорічно у всьому світі  викидається 1300000000 тон продуктів харчування, через неможливість прочитати терміни зберігання. Незрозумілі етикетки створюють плутанину серед споживачів, яка призводить до того, що продукти опиняються на смітнику. У своєму інформаційному бюлетені американський журнал FuturFood 2050 опублікував інфографіку, які продукти ми
Изображение
найчастіше викидаємо через прострочені дати на етикетці. Але при цьому, вони ще повністю придатні до вживання. На думку американців, ми викидаємо 1300000000 тонн продуктів харчування, які могли б годувати більше 1,25 мільярда чоловік. Кожен четвертий продукт (25%) відправляється у відро для

сміття тільки тому, що він перевищив термін придатності, хоча, по суті, це тільки дата, до якої виробник зобов'язаний його  продати. Це означає, що вони як і раніше їстівні. 
«Кожен десятий споживач переконаний, що це небезпечно, 
з'їсти їжу, у якої минула дата" Придатний до "(або строк придатності). У той час, як це не так: до цієї дати продукт зберігає свою якість ідеально, але ви можете з'їсти його і після.»Стверджують дослідники.

37% продовольства викидається тому, що у них закінчився термін придатності. 
«Харчові відходи всесвітній ганьба.» Вважають в австралійській організаціїOzHarvest, яка збирає продукти для нужденних. Австралія не найбідніша країна в світі, але і тут більше мільйона дітей щодня йде в школу не маючи можливості поснідати або 
лягають спати без вечері.