І ще про Уляну Супрун та нову медицину в Україні

"За" і "проти" звільнення т. в. о. міністра охорони здоров'я Уляни Супрун: Чому українське суспільство знову розділилося

Українське суспільство розділилося опісля того, як парламентський комітет з питань охорони здоров'я, заслухавши доповідь т. в. о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун, визнав її роботу незадовільною та рекомендував звільнити. Чим же не догодила профільному комітету очільниця МОЗ? Розповідаємо

08:4606.04.2018

Уляна СупрунМинздрав Украины

«Супрун… у відставку!!!», «Я підтримую Уляну!»… Ні, мова не про президентські вибори – українське суспільство розділилося опісля того, як парламентський комітет з питань охорони здоров'я, заслухавши доповідь т. в. о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун, визнав її роботу незадовільною та рекомендував звільнити. Тепер своє слово має сказати Верховна Рада у цілому, а за нею і Кабінет міністрів. Чим же не догодила профільному комітету парламенту Уляна Супрун і чи виправдані вимоги її звільнення? Спробуємо розібратися.

Вимирання, знищення і загалом суцільні провали

Згідно із повідомленням, розміщеним на сайті профільного комітету Верховної Ради, тимчасовий виконувач обов'язки міністра охорони здоров’я Уляна Супрун кілька днів тому, 3 квітня, виступила на засіданні комітету зі звітом уряду про перебіг і результати Програми діяльності Кабінету міністрів у 2017 році, що стосується охорони здоров’я.

Профільний комітет цей звіт заслухав і щодо нього ухвалив рішення про визнання роботи уряду в частині охорони здоров’я незадовільною.

Поряд з цим на засіданні було розглянуто проект постанови Верховної Ради про визнання роботи т. в. о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун незадовільною та звернення до Кабінету міністрів щодо звільнення її з обійманої посади (№ 5642). Цей документ члени комітету також погодили та внесли на розгляд Верховної Ради.

Однак, чому було ухвалено відповідне рішення, не зазначається. Про це стало відомо пізніше із допису голови парламентського комітету Ольги Богомолець у соцмережі. «Як причину вказано гостру суспільну напругу, яка виникла у зв'язку зі зривом програми державних закупівель ліків у 2016 році, що має ознаки службової недбалості», - повідомила вона.

Ольга БогомолецьОткрытый источник

При цьому Богомолець наголосила, що, на її думку, приводів для звільнення Супрун із посади набагато більше, і перерахувала їх:

1. Вимирання українців прискорилося: якщо у 2016 році кількість померлих була на 175 тис. більше ніж народжених, то вже у 2017 році — ця цифра збільшилася до 198 тис.
2. Близько 70 тис. медиків виїхали за два останні роки за кордон — ще 50 тис., у випадку продовження політики МОЗ в сфері охорони здоров’я, виїдуть протягом найближчих кількох років.
3. Колективний імунітет нації знищено: рівень вакцинації населення впав нижче показників 90-х років.
4. Міжнародні закупівлі ліків зірвано: громадяни змушені були за два останні роки витратити з власних заощаджень 6,7 млрд грн на ліки, кошти на які були виділені державою для медичного забезпечення лікарень.
5. Головні напрямки — лікування онкологічних та серцево-судинних захворювань, що разом спричиняють 80% усіх смертей населення України — профінансовано лише на 27% та 30% відповідно.
6. Вчасне впровадження автономізації медичних закладів та принципу “гроші йдуть за пацієнтом”, затверджених підготовленим мною законом № 2002-VIII від 6 квітня 2016 року — зірвано.
7. Відповідно до затверджених видатків держбюджету на оплату праці медичних працівників, з обсягом яких погодився МОЗ України, українські медики отримують найнижчу зарплату в світі. До того ж Кабінет міністрів зрівняв зарплати лікаря, медсестри та санітарки, знищивши для них будь-які стимули для самовдосконалення та розвитку.
8. Рахунковою палатою викрито порушення МОЗ під час реалізації проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей», на який Світовий банк виділив 215 млн дол. позики, в організації проведення централізованих державних закупівель із залученням спеціалізованих закупівельних міжнародних організацій, у використанні коштів, виділених на подолання епідемії туберкульозу в Україні та лікування її громадян за кордоном.
9. Державну програму боротьби з раком — провалено: дія попередньої закінчилася ще у 2016 році, а нової розроблено не було, від чого постраждали 1 млн онкохворих людей.
10. МОЗ підготовлено закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII, який порушує 10 статей Конституції України.

Доволі серйозне звинувачення, і Богомолець стверджує, що це лише неповна картина тієї катастрофи, до якої привело за два останні роки керівництво МОЗ. «Відставка — це найменше, що потрібно зробити в цій ситуації. Мають бути ще й кримінальні справи, розслідування та терміни ув'язнення за знищення системи охорони здоров’я України та її людського потенціалу», - резюмує вона.

Думку Богомолець підтримує більшість профільного комітету ВР, депутати від «Опозиційного блоку», які й ініціювали в січні минулого року згаданий проект постанови щодо звільнення Супрун, а також депутати від Радикальної партії Олега Ляшка.

Частина звинувачень не за адресою

Водночас у Міністерстві охорони здоров’я вважають, що рухаються у правильному напрямку. Напередодні перед засіданням уряду очільниця МОЗ Уляна Супрун заявила, що переконана у повній підтримці медичної реформи Кабінетом міністрів. «Я думаю, що наша команда вважає, що це найкраща реформа, що наша реформа йде у правильному напрямку. Я хочу подякувати сотням людей, які мені написали повідомлення підтримки: народні депутати, міністри, прем’єр-міністр мені навіть подзвонив. Я думаю, що це така річ (звільнення, - ред.), яка не буде розвиватися дуже швидко. Я залишаюся на посаді», - зазначила вона.

Володимир Гройсман і Уляна СупрунОткрытый источник

Справа в тому, що оголошені претензії до відомства загалом та Уляни Супрун зокрема досить неоднозначні.

За словами старшого наукового співробітника Інституту демографії та соціальних досліджень ім. Птухи Бориса Крімера, звинувачувати МОЗ у зменшенні кількості населення щонайменше дивно, тому що демографічна ситуація погіршується давно і не тому, що в країні зростає смертність, а тому, що зменшується народжуваність, і, на жаль, це не в компетенції МОЗ. «Якщо розглядати коефіцієнт смертності на 1 000 населення, то за цими показниками значних змін за останні роки не відбулось. Цей показник становить приблизно 14,6-14,7», - зауважив він "BBC Україна".

Із тим, що спостерігається значний відтік робочої сили з України за кордон, не посперечаєшся: за даними Держстату, у 2015-2017 роках з країни виїхало 1,303 млн працівників. Однак виїжджають не лише медики, а представники усіх галузей. Це загальна тенденція. Як і у випадку із низькими заробітними платами по країні.

Говорячи про «знищення колективного імунітету», варто зауважити, що рівень вакцинації дітей в Україні падав впродовж останнього десятиліття через численні кампанії проти щеплень і недовіру до якості вакцин. Станом на 2016 рік було вакциновано лише 46% дітей при потребі в 95%. Однак за останній рік рівень вакцинації почав зростати - наприклад, кількість щеплених проти кору дітей у 2017 збільшилась удвічі порівняно з 2016 роком.

Міжнародні закупівлі ліків було зірвано – з цим не посперечаєшся. У МОЗ погоджуються, що процес укладання договорів проходить складно і довго. Однак зараз в Україну завозять ліки, закуплені за бюджети ще попередніх років, й економія при цьому становить 40%. Критика ж Рахункової палати щодо закупівлі ліків була врахована відомством.

Водночас казати, що зірвано вчасне впровадження автономізації медичних закладів та принципу "гроші йдуть за пацієнтом", поки зарано, оскільки кампанія з вибору лікаря, яка запроваджує принцип "гроші йдуть за пацієнтом", почалась в Україні з 1 квітня. Гроші за нею до медзакладів мають піти лише з липня. Після того, як Національна служба здоров'я України підпише контракти з лікарнями.

Поряд з цим прихильники Уляни Супрун говорять і про позитивні зміни, які відбулися за ці два роки в українській медицині. «За останні 14 років, які пройшли від помаранчевої революції 2004 року, коли українці вийшли заради змін у країні, від захворювань серцево-судинної системи померло більше 6 мільйонів українців. Половину цих людей можна було врятувати за допомогою програм, які за останні півтора року розгорнула команда Уляни Супрун та уряд: запровадження програми “Доступні ліки”, а саме - відшкодування державою ліків для контролю тиску, якою вже скористалися 8 млн українців; будівництво центрів ангіографії для екстрених втручань при інфарктах; закупівлі ліків через міжнародні організації, які економлять до 40% бюджету України на закупівлю ліків і дають можливість врятувати більше життів; безкоштовні стенти для невідкладного стентування вперше в історії країни закуплено в повному обсягу для всіх пацієнтів, які їх потребують. Відсутність системних змін та простих програм закупівлі та лікування призвели до того, що за 14 років наша держава втратила мільйони життів. Всі були націлені підтримувати напівживу і відверто непрацюючу систему охорони здоров’я, яку Україна успадкувала від СРСР», - наголошує нардеп Світлана Заліщук, і під її словами підписуються десятки колег та урядовців.

Що далі?

Наразі важко прогнозувати, яким може бути рішення Верховної Ради щодо Уляни Супрун, оскільки в очільниці МОЗ доволі багато як прихильників, так і противників. Але з реакції урядовців зрозуміло, що Кабмін відставку очільниці МОЗ не підтримує. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман зацікавлений залишити Супрун в нинішньому статусі і не вносити її кандидатуру на затвердження повноцінним міністром і надалі.

https://ua.112.ua/golovni-novyni/za-i-proty-zvilnennia-t-v-o-ministra-okhorony-zdorovia-uliany-suprun-chomu-ukrainske-suspilstvo-znovu-rozdilylosia-440602.html

Продовження про нацбезпеку в Україні

Міноборони

Тут нічого особливо не зміниться, принаймні у 2018-му році. Міністерство, як і раніше, повинне займатися підготовкою держави до оборони, воєнною та військово-технічною політикою, оборонним планування, дбати про розподіл ресурсів, свою кадрову політику, забезпечення ЗСУ тощо. Однак ми також у своїх статтях неодноразово розповідали, що міністр оборони буде цивільною особою (не військовою), і його заступники теж. Тепер це буде прописано в законі.

"Міністр оборони України призначається на посаду Верховною Радою України за поданням президента України з числа цивільних осіб. Перший заступник міністра оборони України та заступники міністра оборони України призначаються з числа цивільних осіб", - йдеться у статті 15 цього документу.

Тому в прикінцевих положеннях сказали, що цей закон про нацбезпеку набирає чинності з наступного дня його опублікування, окрім статті 15 про призначення цивільного міністра оборони та його заступників, ці положення набирають чинності з 1 січня 2019 року. Тобто ще рік міністр оборони України буде військовослужбовцем, і очевидно, що це Степан Полторак.

Так само в законопроекті прописали, що ціла 16 стаття про перебудову ЗСУ та Генерального штабу набуває чинності з 1 січня 2021 року. Сьогодні Віктор Муженко є і головнокомандувачем ЗСУ, і начальником Генерального штабу ЗСУ. Ці посади мають бути розділені – окремо головнокомандувач і окремо буде начальник Генштабу.

Головнокомандувач стане найвищою військовою посадовою особою, підпорядкованою президенту і міністру оборони, на яку покладатиметься вся повнота повноважень щодо керівництва Збройними силами України. У його підпорядкуванні будуть: Генеральний штаб ЗСУ, Об'єднаний оперативний штаб ЗСУ, командування видів (окремих родів військ, сил), інші органи військового управління, що не належать до видів (окремих родів військ, сил) Збройних сил України. Детальніше про це йдеться у нашій статті "Армія майбутнього. Хто і як буде керувати Збройними силами?"

От власне це і набере чинності аж з 2021 року.

Також цікаво, як буде діяти реальний Об'єднаний оперативний штаб ЗСУ. Його очолюватиме Командувач об'єднаних сил (призначається/звільняється президентом), підпорядковується він головнокомандувачу. До його обов'язків входить "планування застосування й управління об'єднаними силами, відповідає за набуття спроможностей у сфері управління, зв'язку та обробки інформації, бере участь у реалізації політики застосування і розгортання сил, розробленні планів".

Замисел застосування об'єднаних сил в операціях затверджується президентом.

У МВС теж особливо нічого не змінилося, що би суперечило прямим законам, які стосуються правоохоронних органів. Єдине, на чому треба наголосити, це те, що у мирний час Національна гвардія виконує правоохоронні функції, а у воєнний час входить до складу сил оборони і підпорядковується головнокомандувачу ЗСУ.

Демократично-цивільний контроль

Українці зможуть контролювати свої Збройні сили або інші силові структури через громадські організації, членами яких вони є, через депутатів представницьких органів влади, яких вони обирають, або ж через ЗМІ, формуючи суспільний запит на інформацію. Тобто демократичність контролю автоматично закладена у праві вибору тих, хто буде прямо здійснювати цей контроль – парламенту та президента.

Далі все просто. Контроль цивільний, бо його здійснюють цивільні (не військові) люди, які перебувають на посаді президента, в парламенті, РНБО, Кабміні та в органах місцевого самоврядування, а з 2019 року і міністр оборони. Ми написали велику статтю про демократичний контроль, де пояснювали, що це таке і як його впроваджують.

Хто уповноважений здійснювати контроль над оборонним сектором, так це президент, Верховна Рада, Кабмін, інші органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, суди і громадськість. Якщо зовсім коротко, то президент контролює увесь сектор безпеки та оборони через РНБО і секретаря Ради. Верховна Рада приймає закони і зокрема оборонний бюджет, тобто регулює видатки і їх використання. Також парламент може створювати тимчасові комісії для розслідування чи контролю питань, які мають суспільний інтерес. Контроль за дотриманням прав і свобод людини в оборонному секторі виконує уповноважений ВРУ з прав людини. Військового омбудсмена поки що не передбачається.

Кабмін забезпечує цей контроль у всіх силових відомствах. Повинен забезпечувати.

І трохи про ЗМІ. Спойлер: нічого для роботи медіа не зміниться. У законі від 2003 року "Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави” було вказано (УВАГА!), що ЗМІ "сприяють підвищенню престижу служби захисників Вітчизни, зміцненню довіри суспільства до Збройних сил України, інших складових частин Воєнної організації держави, правоохоронних органів". У новому законі такого немає, бо такі розпорядження можуть існувати для будь-якого державного органу, але не для журналістів!

Планування

Ще раз нагадаємо, що принципова зміна має відбутися у власне підходах до планування, враховуючи зміни у безпековому середовищі (всередині країни, на її кордонах та ситуацію з суміжними державами) та економічні і фінансові можливості держави. Довгострокове планування (на понад 5 років, у старому законі – на 12 років), згідно із законом, повинне бути у вигляді наступних документів:

Стратегії національної безпеки, Стратегії воєнної безпеки, Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту (розроблюється МВС про виклики і загрози цивільному населенню та їхнє попередження), Стратегії розвитку оборонно-промислового комплексу (подає Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну військово-промислову політику) і Національної розвідувальної програми (відповідальний координаційний орган з питань розвідувальної діяльності).

***

Нещодавно міністр оборони США Джеймс Меттіс закликав Верховну Раду якнайшвидше ухвалити закон про національну безпеку, “що забезпечить міцну правову основу для реформ у сфері оборони для підтримки безпечної і демократичної України”. Яке діло голові Пентагону до українського закону і термінів його прийняття? Відповідь напрошується сама – вони хочуть бачити, на що йдуть їхні гроші і як використовується те, що США передає Україні. Це можливо тільки з впровадженням демократичного цивільного і громадського контролю, а також внутрішнього контролю. Чи є гарантія, що закон зможе хоч трохи знизити рівень корупції в оборонному секторі? Немає. Це людський фактор, там все одно залишаються ті самі люди. Поки що.

Далі. Закон покликаний чітко розмежувати повноваження силових відомств і навіть повноваження кожного органу всередині цих відомств. Щоб уникнути дублювання функцій і незрозумілості, хто за що відповідає, хто кому підпорядковується. Це важливо.

Й останнє. Україна прагне стати членом НАТО, це один з пріоритетних національних інтересів, тобто прийняття стандартів Альянсу в підготовці, забезпеченні, командуванні. Закони відповідно треба теж адаптувати. І не стільки цінний закон "Про національну безпеку”, скільки розумно прописані безпекові стратегії та воєнні доктрини, ну і вчасне їх виконання.

Ірина Сампан

Що принципово нового в ЗУ "Про національну безпеку"?

Закон про національну безпеку. Що він змінює і навіщо це Україні?

У Верховній Раді за основу принято президентський законопроект №8068 про національну безпеку. Цей документ визначає рух України у напрямку Євросоюзу та НАТО. Текст, окрім усього іншого, передбачає розвиток держави навіть в умовах воєнного конфлікту, а в деяких положеннях і дії в умовах воєнного стану. 112.ua проаналізував, що в новому документі життєво необхідного для розвитку армії та всього силового блоку

Війна на сході України та окупація частини її території, які почалися з 2014 року, змусили керівництво держави реформувати оборонний сектор. І без оновленої законодавчої бази це неможливо. Дуже логічно і цілком природно, що закон про національну безпеку, написаний під час реальної війни і за допомогою іноземних радників, буде відрізнятися від законів про ту ж безпеку та оборону країни на початку 2000-х (хоча і старі були просто переписані зі ще старіших законів 90-х). Новий закон "Про національну безпеку" Верховна Рада поки не прийняла, але ЗМІ вже оприлюднили повний текст документа. У його прикінцевих положеннях вказано, що після прийняття цього закону втрачають свою чинність три вже чинних: ЗУ "Про основи національної безпеки України" 2003 року, ЗУ "Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" 2003 року і ЗУ "Про організацію оборонного планування" 2005 року.

Для того, щоб зрозуміти, навіщо приймати новий закон, якщо є аж три старих, ми порівняли ці документи. І тепер стає зрозумілим, що в новому документі життєво необхідного для розвитку армії та всього силового блоку, що викинули, а що додали, і для постійних читачів улюблене – де тут зрада (якщо хтось знайде), а де перемога (якщо хтось знайде). Крім того, ми намалювали для вас цей закон у картинках, щоб краще запам'ятався.

Що принципово нового в ЗУ "Про національну безпеку"?

Текст, окрім усього іншого, передбачає розвиток держави навіть в умовах воєнного конфлікту, а в деяких положеннях і дії в умовах воєнного стану. Автори (документ буде подано президентом) намагалися прописати, хто кому буде підпорядковуватися, хто за що відповідатиме і хто буде нести відповідальність.

Наступна дивина для України і її оборонного бюджету – це планування на основі спроможностей. Максимально ефективне використання наявних коштів і розумна ієрархія пріоритетів: "на що ми сьогодні витрачаємо кошти – на що в наступному періоді – скільки залишилося – як ми можемо правильно використати залишок". Так думають і планують у НАТО, і цьому Україну вчать іноземні радники. "Коли ви йдете до магазину зі своєю дитиною і вона хоче три пальта за один раз - червоне, зелене і синє. І червоне пальто - найтепліше. Але дитина хоче зелене, а у вас є гроші тільки на одне пальто. Ми це називаємо обмежені ресурси… Ви не зможете купити всі пальта одночасно, але ви можете купити найкраще – червоне. Необхідно навчитися "вичавлювати сік з лимону", використовувати ресурси за призначенням", - якось сказав мені в інтерв’ю старший оборонний радник Стівен Сільверстайн (США).

Ну й одне з найважливіших положень нового закону – це визначений річний обсяг видатків на фінансування сектору безпеки та оборони. Він має становити не менше 5% запланованого обсягу ВВП, з яких не менше 3% повинні йти виключно на сили оборони. Розмір видатків на оборонно-промисловий комплекс має бути не менше 0,5%.

Як у Міноборони розпланували свій бюджет на 2018 рік та на що підуть кошти, можна почитати у нашому матеріалі.

Національні інтереси скоротили оптимізували

Порівнюючи новий документ із ЗУ “Про основи національної безпеки України” 2003 року, видно, що нині зменшили перелік національних інтересів. Наприклад, у старій версії був пункт “розвиток духовності, моральних засад, інтелектуального потенціалу Українського народу, зміцнення фізичного здоров'я нації, створення умов для розширеного відтворення населення, збереження та зміцнення інституту сім'ї”. Або одним з пріоритетних національних інтересів в Україні було “гарантування вільного розвитку, використання і захисту російської, інших мов національних меншин України” (це до питання утиску чиїхось мов).

Ці поняття для кожного українця настільки суб'єктивні, що в новому законі вирішили об’єднати у три глобальні сфери національних інтересів:

-        державний суверенітет і територіальна цілісність;

-        розвиток економіки, громадянського суспільства та зростання рівня та якості життя населення;

-        інтеграція в ЄС та членство в НАТО (правильніше сказати, рух у цьому напрямку).

Сили безпеки й оборони. Що це і хто сюди входить?

Міноборони, ЗСУ, МВС, Нацгвардія, Нацполіція, Держприкордонслужба, Державна міграційна служба, Державна служба з надзвичайних ситуацій, СБУ, Управління держохорони, Держслужба спецзв'язку та захисту інформації, Державна спеціальна служба транспорту, Апарат РНБО, розвідувальні органи, центральний орган виконавчої влади щодо військово-промислової політики, інші органи.

Найкрутіша, звісно, посада президента, бо він верховний головнокомандувач, керує усіма силами безпеки й оборони: оголошує війну та вводить воєнний стан/надзвичайний стан, приймає рішення про загальну або часткову мобілізацію, видає накази, директиви з питань оборони, очолює Раду національної безпеки та оборони, призначає та звільняє секретаря РНБО та його заступників, призначає/звільняє вище командування ЗСУ (за рекомендаціями головнокомандувача) та багато інших буденних справ.

У вересні минулого року Петро Порошенко ввів у дію рішення РНБО про "Про Ставку верховного головнокомандувача". СВГ - це надзвичайний орган вищого військового управління, або місце, звідки верховний головнокомандувач керує країною під час війни. СВГ була створена у 1941 році під час Другої світової, її майже відразу очолив Сталін, туди увійшли відомі полководці та воєначальники. Не плутати з Генеральним чи Оперативним штабом, це інше. Але оскільки указ Петра Порошенка "для службового користування" та "цілком таємно", дізнатися про Ставку можна небагато.

Пропозицію про утворення Ставки верховного головнокомандувача подає РНБО і пропонує її персональний склад, а президент затверджує.


Змінити філософію збирання податків в Україні

Податкова система України не винагороджує тих, хто повністю та справно платить податки – дослідник King's College London
05 Квітень 2018
Голос Америки
 


Ефективність та прозорість податкової системи в Україні могли би значно зрости за умови зміни орієнтирів оцінки роботи податківців. Таку думку Марк Беренсон, старший лектор Королівського коледжу в Лондоні, директор Інститут Росії у цьому закладі, озвучив в інтерв'ю блогу UkeTube, який представляє оригінальні інтерв'ю із західними експертами, дослідниками України.

У березні було опубліковане дослідження Беренсона «Податки та довіра: від примусу до культури дотримання закону в Польщі, Росії та Україні».

«Держава щороку отримує бюджет, який визначає рівень притоку до бюджету, необхідний державі, і те, як вона планує витрачати ці кошти. Це майже наказ податковим органам щодо того, скільки їм необхідно зібрати для того, щоб задовольнити закладені у бюджет вимоги. Ці вимоги з національного рівня подрібнюють до рівня областей – міст – районів і так далі. В результаті кожен податківець у податковій службі отримує план, вимоги або ж ціль щодо того, скільки грошей він має зібрати на квартал або на рік», – поділився своїми враженнями від принципу роботи податкової в Україні дослідник.

Податкова реформа вважається одним із пріоритетів для України: як всередині країни так і за її межами.

За словами Беренсона, наявність «плану виробітку» у податківців призводить до того, що під кінець звітного періоду вони докладають додаткових зусиль, щоб виконати норму. При цьому жертвами вимушеної завзятості податківців стають саме ті, хто справно платить податки.

«У такій ситуації податківці не підуть у «чисте поле» шукати компанії, які ніколи не платили податків, а навпаки – звертаються до тих, хто має історію платежів і чиї прибутки відомі податковій. Їх просять платити наперед, за наступний квартал, чи погрожують знайти проблеми у роботі таких платників, якщо вони не сплатять додаткові кошти», – розповів Беренсон.

Таким чином, каже дослідник, податкова система не винагороджує тих, хто повністю та справно платить податки.

Як альтернативу такій системі Беренсон пропонує приклад Польщі, де за його словами, податкова орієнтується не на закладені у бюджет нормативи, а на забезпечення дотримання податкового законодавства.

З повним інтерв'ю Марка Беренсона можна ознайомитись на сторінках UkeTube у соціальних мережах Twitter, YouTube та Facebook.

Перемога Уляна Супрун є перемогою українців


Гість програми «Ваша Свобода»: Уляна Супрун, виконувач обов’язків міністра охорони здоров’я України.


Комітет Верховної Ради з питань охорони здоров’я підтримав зареєстрований у січні 2017 року проект постанови про звільнення з посади виконувача обов’язки міністра охорони здоров’я Уляни Супрун. Тим часом у рамках медичної реформи в Україні стартувала кампанія з вибору лікаря, який надає первинну допомогу. Лікаря можна обрати у будь-якому медзакладі, незалежно від місця реєстрації чи проживання. Потрапити до спеціаліста вузького профілю можна буде лише за направленням від терапевта, з яким укладений договір.

Інна Кузнецова: Приставка «в. о.» допомагає вам у реформі чи заважає, пані Супрун?

– Немає різниці. Я як в.о. маю повний авторитет, щоб робити ті реформи і ті кроки, які потрібні. Ми маємо в міністерстві підтримку і прем’єр-міністра, і президента, і Адміністрації президента. Особисто я була у нього (у президента – ред.) місяць тому, коли розмовляли про сільську медицину і телемедицину.

Кожного тижня я спілкуюся з Адміністрацією президента, з його представником у Кабміні. Реформа йде тим темпом, що ми хотіли б її бачити. Із липня будемо фінансувати послуги на первинній ланці вже по-іншому. У наступному і в 2020 році перейдемо на спеціалізовану медицину і госпіталізацію.

– Станом на вчора 170 тисяч осіб уже підписали угоди з лікарями. Багато не підписали. Хтось каже: можна не поспішати. А хтось – навпаки...

«Обери свого лікаря». Вже 200 тисяч людей записалося до лікарів. Більше ніж 1 200 самих лікарів записалося

– Від 2 квітня розпочалася кампанія «Обери свого лікаря». Вже 200 тисяч людей записалося до своїх лікарів. Більше ніж 1 200 самих лікарів записалося. Можемо обрати будь-якого лікаря, сімейного терапевта або педіатра, тоді цей лікар або його адміністратор як уповноважена особа має через комп’ютер ввести в електронну базу даних охорони здоров’я інформацію про пацієнта, потім видруковується декларація, дві копії, пацієнт підписує і бере одну свою, другу передає лікарю, лікар ставить цифровий підпис на декларації і воно входить у систему.

Немає паперових декларацій, телефоном лікар зможе записати пацієнта. Які не можуть приїхати

Немає паперових декларацій, лише роздруківка того, що було вкладено у комп’ютер. Через місяць (у травні) буде система, де телефоном лікар зможе записати пацієнта. Які не можуть приїхати до самого лікаря, можуть викликати лікаря – лікар може приїхати до них (лежачі або ті, хто живе в селах) і дистанційно можна підписатися. Немає якоїсь дати, до якої всі мають записатися. Лікарі, які мають пацієнтів у селах, мають до 1 липня включити їх у систему.

З 1 липня буде змінено фінансування – за кожного пацієнта, з яким підписав декларацію лікар, він отримуватиме фінансування, згідно з тарифами.

Якщо є центр первинної допомоги, де є багато амбулаторій, то адміністрація цієї амбулаторії буде отримувати кошти за кожного пацієнта. Базуючись на тому, скільки є коштів, які треба оплачувати зарплати медсестрі або за комуналку… що залишається, то буде розділено кожному з лікарів, залежно від того, скільки у нього пацієнтів.

Якщо лікар сам працює, бере на себе всі кошти, які приходять, мусить знову ж оплачувати комуналку, медсестрі, що залишиться – його заробіток.

Терапевт, який матиме 2 тисячі пацієнтів, оплачуватиме комунальні послуги, послуги медсестри і податки, зможе заробляти від 15 до 25 тисяч гривень кожного місяця

Лікар не повинен отримувати менше від мінімальної зарплати, яка є в Україні. Але терапевт, який матиме 2 тисячі пацієнтів, який оплачуватиме комунальні послуги, послуги медсестри і всі свої податки, зможе заробляти від 15 до 25 тисяч гривень кожного місяця...

Скільки міг би заробити лікар, як буде більше працювати? Наприклад, якщо є 2 тисячі пацієнтів, половина з них оплачуються за тарифом у 370 гривень, друга половина пацієнтів (діти, або літні люди) оплачуються за тарифом майже у 4 рази більшим, то це досить великі кошти на рік. Може бути до 100 тисяч гривень на місяць.

Коли повністю перейдемо на нову систему фінансування, Національна служба здоров’я оплачуватиме послуги, які надаються там, куди пацієнт ходить за послугами. Якщо до свого сімейного лікаря або терапевта, то лікар отримуватиме ці кошти.

Лікар направляє на діагностичні аналізи або до спеціаліста. Пацієнт сам не буде оплачувати ті послуги. Кошти будуть йти за пацієнтом

Якщо лікар направляє на діагностичні аналізи або до спеціаліста, кошти будуть іти до того спеціаліста. Пацієнт сам не буде оплачувати ті послуги. Чи це будуть приватні чи комунальні заклади, кошти будуть іти за пацієнтом. Пацієнт буде обирати, куди хоче піти за тими послугами.

– Пані Супрун, обов’язкових медичних оглядів нібито вже не буде. Так?

– Є довідки, які потрібні для деяких професій. Є довідка, яка потрібна, якщо дитина йде до школи, які були зроблені щеплення. Є довідка для спортивних змагань. Ці довідки й надалі існуватимуть.

Вимагати, щоб кожна людина в Україні ходила раз, два, три, п’ять разів на рік, щоб бачити свого лікаря, то цієї вимоги не буде

Але такого, що будемо вимагати, щоб кожна людина в Україні ходила раз, два, три, п’ять разів на рік до свого лікаря, то цієї вимоги не буде. Але лікар сам має заохочувати пацієнтів, щоб хоч раз на рік прийти на огляд, щоб, як будуть скринінг-тести на такі хвороби, як гіпертонія або цукровий діабет, або інші, лікар міг подивитися особу... У списку послуг, які надаються на первинній ланці, дуже чітко виписано, які скринінгові, діагностичні тести є безкоштовними.

https://www.radiosvoboda.org/a/29148386.html

Богдна Гордасевич: Молодчина Ульяна Супрун! Це ж треба покинути благодатну Америку, щоб провести для України медичну реформу, бо свої бояться зачіпати цю жахливу медичну мафію зі совковою генезою. Обструкція була жахливою! Випробування не для слабких чоловіків, а це - тендітна жінка витримала. І перемогла разом з Україною.

Загроза зі Сходу посилюється

Росія підвела до кордону з Україною 77 тисяч військових - Міноборони
Росія підвела до кордону з Україною 77 тисяч військових - Міноборони
05.04.2018 13:22
129
Росія зосередила на кордоні з Україною 19 батальйонних тактичних груп першого і другого ешелонів чисельністю понад 77 тисяч осіб. 

Про це заявив міністр оборони генерал армії України Степан Полторак в інтерв’ю “Урядовому кур’єру”.

“Цілком очікуване продовження агресивних дій на сході України. Більше того, існує ймовірність переростання конфлікту в повномасштабну агресію Кремля. Це правда, яка руйнує ілюзії щодо відмови Росії від окупації частини нашої території й виведення її військ у найближчій перспективі. На нашому кордоні вона зосередила 19 батальйонних тактичних груп першого і другого ешелонів чисельністю понад 77 тисяч осіб. До складу угруповання входить майже тисяча танків, 2,3 тисячі бойових машин, понад 1,1 тисячі артилерійських систем і приблизно 400 систем залпового вогню”, - сказав міністр.

Полторак підкреслив, що Російська Федерація не збирається відмовлятися від продовження збройної агресії на сході України, про що свідчить російська військова присутність в окремих районах Донецької та Луганської областей і ведення бойових дій проти ЗСУ. Зокрема, лише торік наші позиції на Сході були обстріляні понад 15 тис. разів. 

“Російське керівництво шукає шлях, щоб агресію, ним організовану, перетворити на заморожений конфлікт, а не врегулювати його. Більш того, режим Путіна ще сподівається на повернення нашої держави до так званого руского міра і відмову України від євроатлантичної інтеграції. Москва не збирається виконувати мінські угоди — це не входить у її плани, як і виведення окупаційних військ з нашої території та повернення українській стороні контролю за ділянкою українсько-російського державного кордону”, - заявив міністр оборони.

Він також наголосив, що Кремль категорично не сприймає формату миротворчої місії ООН, “діяльність якого нівелювала б вплив та владу контрольованих ним місцевих окупаційних режимів”. “Вони тримаються на багнетах двох армійських корпусів загальною чисельністю майже 40 тисяч осіб, які є невід’ємною частиною південного військового округу збройних сил Росії”, - наголосив керівник оборонного відомства. 

На його переконання, всі “мирні” ініціативи агресора є насправді “шубкою вівці” на тілі “вовка”.

Читайте також: Великоднє "перемир'я" тривало лише 10 хвилин – прес-секретар Кучми

Полторак підкреслив, що Україна й надалі підтримуватиме курс політико-дипломатичного врегулювання конфлікту на Донбасі. “Водночас ми можемо і будемо використовувати суверенне право на самооборону. Тому наша країна діятиме в межах комплексу політико-дипломатичних, санкційних та інших заходів задля відновлення територіальної цілісності України та відсічі і стримування збройної агресії РФ”, - заявив він.

Вільні Люди

Світлина від Вільні Люди.

Ініціатива відставки Уляна Супрун – це неприкритий реванш корупції та старих еліт, які будь що намагаються повернути втрачений вплив та можливості.

Вчора парламентський комітет з охорони здоров’я підтримав проект постанови із рекомендацією до уряду звільнити Уляну Супрун із посади в.о. міністра охорони здоров’я. Ініціаторами цього рішення стали опоблоківці Шурма та Вілкул, його активно підтримала представник БПП Ольга Богомолець та позафракційний Олег Мусій. Загалом, ще ті авторитети. «Міцні господарники» довели медицину до стану клінічної смерті. Інша побоялась взяти відповідальність за стан справ в галузі, коли їй це пропонували, резонно вирішивши, що краще тихо отримувати бонуси на медицині, ніж розгрібати завали. А позиція останнього добродія взагалі унікальна: як реформувати медицину нам розказує людина, яка лише 4 роки тому сама очолювала міністерство в першому постреволюційному уряді і вилетіла звідти через підозри в корупції.

Насправді, істеричні спроби цих, з дозволу сказати, «проффесіоналів медицини», позбутись Уляни Супрун, є лише зайвим свідченням, що вона та її команда працюють якісно і в правильному напрямку. Що міністру та команді вдалось перекрити багаторічні корупційні канали, на яких заробили статки десятки політиків, бізнесменів та «професійних медиків». Розуміючи, що ще трохи і зміни в системі охорони здоров’я будуть незворотними, вся стара корумпована медична мафія робить відчайдушні кроки позбутись реформаторів і відновити втрачені позиції по доступу до бюджету та відновлення корупційних потоків.

У бажанні позбутись Уляни Супрун об’єднались «старі» та «нові». Хоча, насправді немає ніяких «старих» та «нових». Вони всі з однієї «команди» - «корупції та реваншу», і їм абсолютно байдуже, що буде з медициною. Вони не лікуються в українських лікарнях та поліклініках, вони мають доступ до найдорожчих ліків, їхні статки дозволяють не думати про доцільність медичного страхування. В українській системі охорони здоров’я їх цікавить лише одне – доступ до бюджету, потоків, ресурсів. І не хай весь світ почекає, поки вони з насолодою будуть ділити чергові мільярди. Але по-їхньому не буде. Уляна Супрун залишиться, реформи продовжуватимуться, бо цього потребує країна.

Вимагаємо від ВР не підтримувати цієї популістичної та реваншистської постанови комітету щодо відставки Супрун. Більше того – замість голосувати із звернення до уряду, щоб він звільнив Уляну Супрун, парламент має проголосувати за її повноцінне призначення міністром. Подібне рішення ВР буде найбільш яскравим доказом, що уряд, коаліція та Президент на ділі, а не лише на словах, підтримують реформування медицини.

У Харкові є "Мовограй"

У Харкові з’явився Український Родинний клуб «Мовограй»
Наприкінці минулого року у харківському клубі «6-й кут» відкрився Український Родинний клуб «Мовограй». Головна особливість клубу – батьки разом з дітьми у клубі спілкуються, навчаються, розвиваються, грають та відпочивають українською та самостійно організовують дозвілля в рамках клубу.



Передноворічне родинне свято у «Мовограї» відбулось 30 грудня 2017 року. Воно стало другим родинним святом – до цього відбулось свято напередодні дня Святого Миколая. На такі родинні свята приходять батьки з дітьми від 6 місяців до 6 років, хоча в них беруть участь і більш старші діти, які допомагають меншим.

Як зауважила керівниця Родинного клубу Мовограй», членкиня Інформаційного Центру «Майдан Моніторинг» Ганна Чуркіна ідея створення подібного україномовного клубу для батьків і родин була давно, оскільки у Харкові відчувається брак україномовного простору. Ідея виникла у неї разом з Анастасією Рачкован. «До нашого клубу долучились вже понад 14 родин. У клубі ми збираємось разом, спілкуємось, граємось, танцюємо , співаємо, навчаємось та просто гарно проводимо час», – каже пані Ганна.

За словами Ганни Чуркіної, «під час святкування Святого Миколая ми зрозуміли, що можемо разом співати навіть без підготовки, а також радісно оздоблювати паперових миколайчиків. А ще ми дізналися , що можна , як в дитинстві, читати казку разом. Діти знайомились та, хто як може, спілкувалися разом. Перший успіх прийшов після свята: один із наших діточок, Марко, сказав третє своє слово – “очі”».

Почався передноворічне свято у «Мовограї» зі знайомства. Здебільшого, батьки прийшли удвох – і тато, і мама. При цьому кожен з батьків обов’язково зазначав про мотиви, які спонукали його прийти разом з дитиною до цього клубу. Головною проблемою, на думку батьків, брак україномовного простору у Харкові, особливо для малих діток. Іншим моментом, які відзначали декотрі з батьків, є бажання виховувати дитину в україномовному просторі, хоч родина є бі- або навіть полілінгвальною.

Як зізнався один з батьків, пан Роман, у Харкові була ідея створити україномовну групу для розвитку дитини разом із дитячим садком, але, попри те, що підтримували ідею зо пів сотні батьків, цей проект так і не був реалізований.

Під час знайомства
Фото: Сергій Петров, CC BY-SA 4.0.

По тому батьки разом з дітьми пограли у руханку під українські новорічні та різдвяні пісні. Гру у руханку проводила молода мама Анастасія Скорик, яка також є спікоординаторкою іншого проекту ІЦ «Майдан Моніторинг» – «Вільного університету Майдан Моніторинг» (ВУММ). Руханка змусила і великих, і маленьких посміхатися.

А по тому –  діти почали ліпити різноманітні фігурки з тіста: сніговичків, зіроньки, ялиночки тощо. Одна з мам – пані Юлія провела майстер-клас. Ця справа виявилось настільки цікаво та захопливо, що до дітей активно долучились і батьки.

А під кінець передноворічного свята батьки з дітьми поспівали під акомпанемент фортепіано пані Наталії український переклад американської пісеньки “Jingle Bells”.

Родинний клуб «Мовограй» (до речі, на передноворічному святі батьки голосували за назву клубу) має групу у фейсбуці, на якій не лише дається інформація про наступні зустрічі, а ще батьки спілкуються та обмінюються україномовними ресурсами для розвитку дітей.

Наступного разу батьки зберуться у клубі наступної суботи, 13 січня, об 11-й годині і надалі, як каже пані Ганна, такі суботні зустрічі будуть регулярними у клубі «6-й кут» (вул. Гіршмана, 9/27).

А на Різдво, 7 січня, відбудеться перша виїзна зустріч «Мовограю» – у Харківському Різдвяному трамваї.

Сергій Петров, ІЦ «Майдан Моніторинг»

28 жовтня 1942 року в Краматорську встановлено Тризуб України




75 років тому в Краматорську встановлено Тризуб України 28-10-2017 16:19 75 років тому, 28 жовтня 1942 року, вперше після ліквідації більшовиками Української Народньої Республіки, у Краматорську постав символ України. Так краматорська організація українських націоналістів відзначила першу річницю звільнення міста від більшовицької окупації. На честь річниці на тодішній центральній площі міста відбулось відкриття Золотого Тризуба України. Він постав на тому місці, де до німецької окупації стояв пам’ятник Лєніну. 
Під час німецької окупації на Донеччині місцеві проводи ОУН активно діяли у 18 із 35 районів області. Українські націоналісти влаштовувались до міських управ, поліції; створювали кооперативи, видавництва; відкривали українські школи, театри, друкували українські газети. Не менше 90% членів місцевих проводів ОУН на Донеччині були місцевими мешканцями. Під час окупації не було запеклого партизанського спротиву окупантам, у степах важко знайти місце де сховатись. Проводилась в основному пропагандистська робота та надавалась можливість людям виживати, насамперед українській інтелігенції. Не став винятком і Краматорськ, у невеликому місті (статус міста отримав 1932 року) 1942 року організація українських націоналістів мала у своєму складі близько 150 осіб. Під час німецької окупації працювало 22 українські школи, видавалась українська газета, друкувались українські книжки. Так, для першокласників було видано «Буквар», для учнів 2-4 класів видавались «Читанки», наклади складали не менше 2 тисяч примірників. 

ОУНівське підпілля Краматорська максимально інфільтрувало своїх агентів до окупаційних органів управління містом: до міської Управи та поліції, проводячи підривну роботу проти німців та більшовицьких партизанів. І саме завдяки ОУНівців 75 років тому на центральній площі Краматорська постав символ України. А що ж у цей час російське життя Донеччини? Можна почути про Донеччину – «ісконно русскіе зємлі».Адже у багатьох окупованих містах Росії діяли організації народно-трудового союзу (НТС). На Донеччині під час німецької окупації не було створено жодної організації НТС або іншої російської організації. Після «визволення радянськими військами Донеччини від німецьких окупантів» ОУНівське підпілля Донеччини в основному було ліквідовано. Чому так сталось? Буде відповідь і на це питання. 

Олекса Муравльов, ІЦ “Майдан Моніторинг” 

PS. При підготовці статті використовувались матеріали Олександра Добровольського, дослідника українського руху на Донеччині у 20-му столітті, за що йому велика подяка. 



 На світлині: Мітинг на центральній площі Краматорська в честь відкриття на постаменті замість пам’ятника Леніну золотого Тризуба України в першу річницю визволення Краматорська від більшовиків 28 жовтня 1942 року. Центральна площа була розташована у старій частині міста біля будинку культури ім. Лєніна
https://maidan.org.ua/wp-content/uploads/2017/10/kram2.jpg