сич
- 23.08.25, 02:25
Дональд Трамп вважає, що головною проблемою між Україною та Росією є спір щодо територій. Насправді це не так.
Війна в Україні – не війна за території. Росії не потрібні додаткові землі в Україні. У неї й так вистачає власних територій, значна частина яких навіть не заселена повноцінно.
Війни за території мають логіку: у разі перемоги можна отримати очевидні вигоди від захоплених регіонів. Так було в Середньовіччі, коли король воював із сусідом за доступ до моря чи важливої річки або щоб завоювати густонаселені регіони, де селяни починали платити податки новому правителю.
У випадку ж із захопленням українських територій раціональності немає. Зруйновані вщент Вугледар, Бахмут, Часів Яр та інші міста вимагатимуть сотні мільярдів на відбудову. Це лише збитки: спочатку Росія витрачає мільярди на війну, а потім мусить витратити ще мільярди на відновлення завойованого.
Єдина причина, чому Україні висувають вимоги віддати території, – це можливість для Путіна казати, що він теж хоче миру, але Україна відмовляється.
Навіть якби Україна гіпотетично погодилася добровільно віддати частину власних територій, шансів, що це зупинить війну, майже немає. Росія завжди знайде нові приводи поховати будь-який мирний процес і продовжувати воювати.
Мета Путіна в цій війні – не просто капітуляція України, а ганебна капітуляція. Він прагне нав'язати такі "мирні умови", які будуть неприйнятними для суспільства і це спровокує внутрішню кризу, можливо, навіть громадянську війну. Нібито в такій ситуації введення російських військ до Києва, "щоб навести порядок", може видаватися частині українців виходом. Далі з'являється якийсь Медведчук, "призначений президентом", і перетворює Україну на "дружню державу".
Добровільна здача неокупованої частини Донецької області цілком вписується в цей сценарій. А з "Україною Медведчука" Путін міг би спокійно повернутися до Трампа із пропозицією "усунути першопричини конфлікту" й визнати Європу зоною виключних інтересів Росії.

З нагоди відзначення 34-ї річниці Дня Незалежності
України, започатковуємо серію тематичних публікацій #ШляхАудитуВУкраїні про шлях розвитку контрольно-ревізійної служби на
Харківщині та її внесок у побудову доброчесної та сильної держави.Разом із Незалежною Україною народжувалися й перші державні інституції, покликані забезпечити прозорість та відповідальність у використанні бюджетних коштів.
Одним із таких органів стало Контрольно-ревізійне управління в Харківській області, створене наказом від 30 серпня 1993 року.
Перший період (1993–2011) став фундаментом для майбутньої системи фінансового контролю: саме тоді було сформовано інституцію, яка навчила Україну цінувати кожну бюджетну гривню.
Детальніше: 
https://khrk.dasu.gov.ua/ua/news/347
#ДеньНезалежностіУкраїни #ДАСУ

Фахівці Північно-східного офісу Держаудитслужби постійно аналізують процедури публічних закупівель (оприлюднені на веб-порталі Prozorro) та виявляють ознаки порушень законодавства, за якими проводяться моніторинги та перевірки закупівель.
За січень-липень 2025 року проведено 356 моніторингів процедур публічних закупівель на загальну суму понад 4 млрд гривень. Понад 26% з них здійснено на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків. У результаті 272 моніторингів виявлено порушення у закупівлях на суму 3,3 млрд гривень.
Під час моніторингів закупівель аудиторами виявлено такі порушення:
Виявлено 85 випадків, коли замовник не відхилив
тендерну пропозицію, яку відповідно до вимог законодавства слід було відхилити.
Зафіксовано порушення законодавства під час
здійснення 11 закупівель (на суму майже 30 млн грн) без застосування
передбачених законодавством процедур закупівель.
Виявлено 19 порушень законодавства під час
укладання договору про закупівлю та внесення до нього змін.
Зафіксовано 66 порушень порядку оприлюднення
інформації про закупівлю.
Виявлено 88 інших порушень законодавства у сфері
закупівель.
За результатами складених аудиторами висновків щодо моніторингу закупівель, розірвано 61 укладені договори на суму понад 287 млн грн та скасовано результати 8 закупівель на суму понад 393 млн гривень.
За допущені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Північно-східний офіс Держаудитслужби:
направлено до судових органів 10 протоколів про
адміністративне правопорушення (ст. 164-14 КУпАП)
притягнуто до адміністративної та дисциплінарної
відповідальності 6 посадовців, які допустили порушення закону.
Крім того, 12 матеріалів проведених перевірок закупівель передані Північно-східним офісом Держаудитслужби до правоохоронних органів та за результатом їх розгляду правоохоронцями розпочато 3 досудові розслідування та матеріали двох перевірок долучені до вже відкритих проваджень.
За поданням держаудиторів, за допущення порушень законодавства у сфері закупівель, до дисціплінарної відповідальності притягнуто 12 посадовців.
Детальніше — на сайті Офісу:
https://khrk.dasu.gov.ua/ua/news/346