Про співтовариство

Тут об’єднуються ті, хто хоче жити в іншій Україні! Україні, де вартують справжні людські цінності:чесність, порядність, любов. Де шанується культурна та історична спадщина, де люди з шаною ставляться до природи та рідного краю.

На жаль, політика в житті нашої країни є визначальною і риба гниє з голови. Протиріччя між особистими інтересами кубла олігархів і стратегічними інтересами українського народу стали несумісними. Вони є фундаментальними, ціннісними.
Україні потрібна правова держава з опорою на громадянське суспільство. Натомість олігархам потрібна поліцейська держава з опорою на сексотів-пристосуванців.
Україна має будуватися на двох базових цінностях: Україна є самостійною суверенною державою та Україна шанує європейські цінності і впроваджує європейські стандарти.
Натомість олігархи своїми діями позбавляють Україну самостійної політики, перетворюють на васала іншої держави, впроваджують в Україні авторитарно-репресивний політичний режим.
Україна повинна будувати свою економіку на конкурентних ринкових засадах. Олігархи знищують засади конкуренції в економіці України, монополізують стратегічно важливі сектори економіки країни.

Тим не менше, наше життя є різнобарвним, а людині притаманне відчуття прекрасного, то ж не хотілося б, аби дописувачі обмежувались суто політичною проблематикою :)
Дописувачем може стати той, хто поділяє наші цінності і пише на українську тематику.

Хочеться наголосити, що засади модерування цього співтовариства є абсолютно прозорі і демократичні, модератори можуть змінюватись за волевиявленням дописувачів.
Вид:
короткий
повний

Твоя Україна

Кримінальна справа проти Нечвоглода

  • 29.08.11, 14:42
Лідер партії "Батьківщина", екс-прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко вимагає порушення кримінальної справи стосовно старшого слідчого з особливо важливих справ Генеральної прокуратури Нечвоглода, який доручив встановити за нею незаконне стеження. "Я прошу розглядати цю заяву як заяву про злочин пана Нечвоглода, відповідним чином відреагувати або в суді розглянути цей злочин як порушення моїх особистих прав, як він давав команду Службі безпеки України встановлювати за мною сліжку і доповідати з метою з'ясування, які у мене "злочинні зв’язки" – а він одразу визначає, що мої зв’язки злочинні – і потім ще й причетність до вчинення інших злочинів. Тоді треба за кожним громадянином України встановити сліжку", - заявила Юлія Тимошенко. "Я вважаю, що якщо суд є суд, то треба терміново відреагувати. Ми, безумовно, до завтра сформулюємо заяву про злочин, але я вважаю, що така людина не має права працювати в органах прокуратури", - додала вона. Також Юлія Тимошенко зазначила, що в матеріалах справи міститься лист від Служби безпеки України на ім'я слідчого Нечвоглода зі звітом щодо збору інформації про стан її здоров'я.
 "Крім того, що він сліжку за мною влаштував і зробив, по суті справи, заходи, які він не мав права робити, то зараз він ще і давав вказівки з'ясовувати стан мого здоров'я. Я прошу додати до моєї заяви про злочин, що він, порушуючи мої права, встановлював, який у мене стан здоров'я і в яких лікарнях я фактично лікувалася", - підкреслила вона. За словами Юлії Тимошенко, у матеріалах справи, де представлені звіти СБУ щодо стану її здоров'я, вказані і номер її медичної картки, і прізвище лікаря, і назва медичного закладу, до якого екс-прем'єр зверталася. Юлія Тимошенко також звернулася до суду із заявою про перевищення службових повноважень начальником департаменту СБУ Ішиновим, який незаконно проводив слідчо-оперативні дії для пошуку її персональних даних.
"Він, перевищуючи свої службові повноваження, збирає персональні дані всупереч закону, без будь-яких підстав і потім надає це в Генеральну прокуратуру слідчому пану Нечвоглоду, а крім того, Генеральна прокуратура ще і підшиває мої персональні дані, які заборонено для розголошення,
у матеріали кримінальної справи, а потім це оголошується на засіданні суду", - обурилася вона. На думку Юлії Тимошенко, такі дії Генпрокуратури і СБУ "є доказом повернення в 1937 рік, коли можна стежити за людьми та безпідставно арештовувати". "Після оголошення такого документу суд фактично має відреагувати на ці дії, що є прямим порушенням і Кримінально-процесуального кодексу України, і Конституції України паном Нечвоглодом, старшим слідчим з особливо важливих справ Генеральної прокуратури України, радником юстиції", - підтримав заяву своєї підзахисної адвокат Микола Сірий.

Як це робилося в Прибалтиці, і як це робиться у нас.

  • 29.08.11, 14:28
Як це робилося в Прибалтиці, і як це робиться у нас, або про одну тенденціюЦе аксіома: якщо влада припиняє виконувати, покладені на неї суспільством функції, то рано чи пізно суспільство ті функції почне виконувати самотужки.
Тобто за нефункціональної влади обов'язково виникають функціональні самоорганізаційні альтернативні суспільні структури.
В першу чергу ці процеси стосуються сфер захисту прав і свобод, життя та житла, забезпечення недоторканності майна та іншої власності, боротьби зі злочинністю. Інколи такі самозахисні дії набувають досить жорстких форм.
Наприклад, свого часу відомий литовський екс-дисидент Атанас Терляцкас розповідав як на початку 90-тих в Прибалтиці було подолане таке явище як рекет.
Бізнесменам якось набридло потерпати від цього різновиду бандитизму. Чекати ж обіцяного реформування правоохоронної і судової систем, що по своїй суті на той час ще залишались совєцькими і надзвичайно корумпованими, певні бізнесові кола не стали. Вони просто оголосили рекетирам війну.
Одного дня, без будь-яких попереджень розпочався відстріл найвідоміших і найжорстокіших ватажків рекетирських банд. При цьому все робилось своїми руками.
А після здійснення чергового такого штибу, назвемо речі своїми іменами, теракту, винуватець у супроводі адвоката, колег та журналістів влаштовував прес-конференцію, а потім здавався правоохоронцям. Така публічність сформувала певну громадську думку.
На відсидку ж "вільні стрілки" йшли свідомо, готові отримати будь-які терміни буцегарні. Навзаєм на весь час ув’язнення їх колеги брали на себе зобов’язання утримувати на гідному рівні родини сміливців та опікування їхнім бізнесом.
Після низки гучних акцій, коли бандюки переконались у затятості бізнесменів, рекет спочатку в Литві, а згодом і в Латвії з Естонією зник як явище. А держави поспішили із судовою та правоохоронною реформами із одночасною досить серйозною кадровою чисткою цих органів.
Тобто, коли суспільство в особі бізнесменів, почало брати на себе, най і частково, функції влади, держава почала рахуватися із суспільними потребами.

Ну, а тепер про українські реалії...

Можна зауважити, мовляв, менталітети у нас із прибалтами різні. Та й скільки тієї ж Литви, тотожної територійно Харківській, а за населенням Донецькій областям. А тому, якщо в Прибалтиці такі процеси набувають гучного і масового вигляду, то у нас, якщо щось подібне і трапляється, то воно має спонтанний і відносно локальний характер.
Можливо, такі закиди і мають певні резони. Але чомусь наші владні рехворматори, коли їх запитуються, чому не використовується корисний досвід прибалтів або ж грузинів, теж торочать про різні менталітети та не співставність територій і населення.
Наприклад, про неможливість скористатися грузинським досвідом реформування міліції саме через ці ментально-територійні розбіжності України та Грузії казали як нинішній міністр Могильов, так і його попередник Луценко.
Виникає підозра, що це лише відмовки, які виправдовують і неспроможність, і небажання наших владоможців, незалежно від їх кланової належності, взагалі провадити будь-які дійсно ефективні і давно назрілі перетворення.

А тим часом суспільство починає по-своєму реагувати на владну бездіяльність ...
Цю історію повідав мій давній приятель, в минулому опер і працівник прокуратури. Йому ж ця історія стала відомою від колишніх колег.
Якось в одному із віддалених прикордонних харківських сіл об'явились, поселившись у місцевого п'янички, зальотні волоцюжного штибу елементи. Все село здогадувалось, хто вони за такі, але позаяк до часу сумнівна публіка промишляла десь на стороні, місцевих не чіпала, то й поселяни на них особливої уваги не звертали. Як не звертали уваги і правоохоронці.
Але трохи обжившись та огледівшись кримінальна публіка почала порушувати одне із наріжних правил злочинного світу – не "с…ри, де живеш".
Спочатку у селян почав зникати дріб'язок, що погано лежав: у кого сокира з молотком, у когось серпужок, то свіжовипрана білизна з мотузки...
Далі більше. Зі ставку почали щезати гуси із качками, кури і кролі із двору, дрова з під двору, городина з городів, консервація з погребів...
Селяни для початку спробували у голови сільради та дільничного з'ясувати: мо ті якось даною їм владою розбишак угамують.
Але голова порадив, аби місцеві із зальотними спробували по-доброму якось домовитись. І сам, такий же поселянин, додав, якщо елементи виявляться не контактними,то, мовляв, ви й самі відаєте як чинити із ними.
А дільничний був ще категоричнішим: не спійманий – не крадій. Документи він у чужинців перевірив – вони хоча і з "біографією" у кожного, але в порядку, усі числяться за якоюсь фірмою – типу будівельна бригада за викликом. Тобто підстав взяти за гузно крадійкувати публіку у нього немає.
А на прощання дільничний порадив, або нехай поселяни звернуться до райвідділу із офіційною заявою – і тоді оперативники візьмуть зальотних у розробку, або ж най самотужки із ними розберуться.
Та селянам менти в селі непотрібні були, тому й вирішили для початку якось мирно із "гостями" узгодитись, надіславши до вуркаганів делегацією із трійко дядьків.
Але розмови не вийшло. Кримінальники делегацію послали, обурившись, що "калхознікі савсєм нюх патерялі", пред'яви "галімиє" авторитетним пацанам пред'являють.
А от даремно. Бо нюх не "калхознікі" втратили, а елементи.
Я вже згадував – село те прикордонне. І головним промислом поселян була контрабанда. Безпосередньо нею переймались далеко не всі, але жило з неї практично все село. Там існувала певна спільнота серйозних, неговірких і метикуватих дядьків із чітко розподіленими поміж ними функціями: хтось їздив за товаром, хтось його переправляв через кордон, хтось зберігав, а хтось вивозив і реалізовував.
До свого кола дядьки мало кого допускали. Втім, іншим поселянам із цього теж був свій зиск. Комусь через можливість купити якийсь крам по східній ціні, комусь через можливість заробити, позичивши незасвічене авто для вивезення товару або надавши можливість переховати до часу товар у своєму обійсті, а комусь і просто через заробітки на якихось допоміжних роботах типу завантажити/розвантажити.
Зрозуміло, що дещиця перепадала і голові сільради, і дільничному, і комусь із райвідділку. Але візити до села, навіть задля розборок із елементами, невтаємничених в місцеві оборудки правоохоронців із району селянам аж ніяк потрібні не були. Тому дядьки й вирішили розібратися самотужки.
А тим часом зайди зовсім знахабніли. Одне за одним: полишений в полі через поламку тракторець до цурки розкурочили; скутер поштарки, поки та заносила пенсію до немічної бабці, із-під двору поцупили; до молодиць почали чіплятися...
Ну, а останньою краплею став напад на місцеву бабцю-самогонницю. Поки стара до льоху полізла, вони її в ньому закрили, із дому увесь самограй і зароблену на ньому готівку витягли. А виходячи з подвір'я нарвались на місцевого, що завітав до бабці за оковитою. Відмотузили до напівсмерті поселянина.
Терпець дядькам увірвався. Як там воно було, лише вони та ніч знають. Але одного чудового ранку село зітхнуло полегшено. Зайди зникли.
Усе село, район, ментура чудово відають – лежать ті бандюки десь у прикордонному лісі надійно прикопані. Але діла до того ні в кого немає. Ментам менше клопоту із криміналітетом розбиратися. Району те все паралельно. А простому люду, так і взагалі – - чим менше бандюків, тим їм більше щастя...
Мені зауважать, знайшов приклад самоорганізації. Одна ОЗУ іншу уконтрапупила. Так то воно так, але не зовсім.
Бандюки криміналом безпридєльним переймались так би мовити за велінням душі, бо нічого іншого робити не вміли і не хотіли. А дядьки свій промисел організували вимушено, бо держава із місцевою владою їм іншого вибору не залишили.
Ми живемо в системі, за котрої влада нам пристойно ні заробляти, ні жити у більш-менш законний спосіб не дає, сама повсякденно порушуючи нею ж встановлені закони. Та ще й до того ж не захищаючи нас, а часто-густо залишаючи простий люд наодинці проти бандюків.
А якщо парафразувати одну відому сентенцію від Кучми, про неможливість розрінити, де закінчується влада і починаються бандити, то нам залишається жити за своїми законами, захищаючись у свій самозахисний спосіб і від бандюків, і від влади.
Мало того, подібні історії колективного та індивідуального спротиву цій системі – затятість бабці, котра шмаляє із берданки по "беркуту"; розлючений натовп в Маріуполі , котрий заледве не розтоптав ДАІ-шників і наряд міліції заодно із ними; чоловік, котрий випускає обойму в лікаря за те , що той взяв хабаря за лікування вже померлої матері; краматорський молотобоєць , котрий замість викликати міліцію, лупить автокрадія до реанімаційного стану – це вже ТЕНДЕНЦІЯ!
А, можливо, і пам'ятки для тих, кому допекло?..

Валерій Семиволос
http://svetiteni.com.ua/5491-yak-ce-robilosya-v-pribaltic-yak-ce-robitsya-u-nas-abo-pro-odnu-tendencyu.html

Віхи тижня. Медведєв зробив найкращий подаруночок

  • 29.08.11, 14:08

Хорошковський заблищав генеральськими зірками

Валерій Хорошковський В ідеалі День Незалежності для молодої держави повинен стати чимось на зразок періоду Олімпійських Ігор в античному світі, коли війни і конфлікти затихали. Але вітчизняна політична еліта не збирається повторювати пройдене багато століть назад, вважаючи за краще розкручувати маховик протистояння.

Навряд чи хтось поставить під сумнів право глави держави на честь Дня Незалежності нагороджувати державними нагородами. Але цього разу їх кількість була явно неадекватною ситуації в країні. При цьому нова зірочка на погони міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова виявилася квіточками в порівнянні з присвоєнням звання «генерал армії» голові СБУ Валерію Хорошковському. Зірки і лампаси дивно виглядають на костюмі мультимільйонера і медіамагната, погано поєднуючись з ритуальними обіцянками Віктора Федоровича укласти таки угоду про асоціацію з ЄС.

У якомусь сенсі корисним був заклик Януковича під час святкового засідання до підлеглих навчитися пояснювати співгромадянам сенс перетворень, що відбуваються в країні. Дійсно, через рік після оголошення реформ за двома десятками напрямів мільйони українців перебувають у щасливому невіданні про те, що ж міняється в нашій країні. У глави держави поки куди краще за турботу про наповнення гаманців громадян виходить малювати плани перетворення Конституції і реформування виборчого закону. Напевно, Віктор Федорович не в курсі, що кожна друга молода людина вже готова брати участь в протестах проти дій влади.

Народ не повинен заважати влади відзначати свята

Турчинов, Кириленко, Яценюк і Кармазін біля бійців спецпідрозділу ”Беркут”, які стоять в оточенні. Київ, 24 серпня Але цими знаннями в повному обсязі озброєні силовики, які не дозволили представникам опозиції провести народний марш вулицями столиці в день Незалежності. Київська влада «потурбувалася» про спокій учасників народних гулянь на Хрещатику, добившись судової заборони на демонстрації. У парку Шевченка при цьому зібралося не так мало людей, як показують офіційні ЗМІ, але і не настільки багато, щоб перетворити 24 серпня в день початку всеукраїнської революції. Відозва Юлії Тимошенко, передана з Лук`янівського СІЗО, не змогла стати планом дій для супротивників Віктора Януковича. Юлія Володимирівна переживає кризу жанру і дефіцит конструктивних ідей. Консолідувати опозиціонерів змогла, мабуть, лише Ганна Герман. Президентський радник не тільки прозоро натякнула, що лідери опозиційних партій регулярно проводять неформальні консультації на Банковій, але і проігнорувала вимоги навести докази цих неромантичних рандеву.

Втім, деякі політики зуміли вирізнитися. Олег Тягнибок своїм запливом в Дніпрі у супроводі соратників не тільки нагадав про «Свободу», але і анонсував бадьоре святкування Дня Незалежності в 2012 році: за декілька місяців до парламентських виборів претенденти на депутатські мандати змагатимуться в оригінальності. Віктор Ющенко, долаючи тяжкість антирейтингу, здійснив сходження на Говерлу. Втім, це повідомлення вже з розряду туристичної, а не політичної хроніки.

МВФ не здається

Микола Азаров і Віктор Янукович під час засідання з питань відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війніНеприємний подарунок до свята підніс офіційному Києву Міжнародний валютний фонд, експерти якого прибудуть до України не раніше жовтня. Відповідно і розраховувати на кошти чергового траншу уряду найближчим часом не варто. Микола Азаров, звичайно ж, запевнив, що країні ці гроші зовсім ні до чого, і в економіці спостерігаються виключно позитивні тенденції. Напевно, Миколі Яновичу варто нагадати, що далеко не кожен пенсіонер здатний, подібно до глави уряду, назбирати мільйон, відкладаючи з пенсії. А ще прем`єрові пора б стати жорсткішим, а то підлеглі чиновники розперезалися. То гуманітарний міністр Табачник доповідає про 100-процентну готовність шкіл до навчального року. То віце-прем`єр Тігіпко, немов усвідомивши наслідки скоєного, заявляє, що рішення про злиття «Сильної України» і Партії регіонів ще не остаточне. Кабміну як ніколи потрібна гучна кадрова чистка, але хто дасть гарантію, що першим претендентом на виліт не стане діючий прем`єр? Та і «дивуватися» він щось часто став останнім часом. То його дивує стан українських лікарень, то вражають ціни на шкільну форму. У якій країні живе прем`єр-міністр України?

Кращий подаруночок – від Медведєва

Віктор Янукович і Дмитро Медведєв під час зустрічі в Сочі. 11 серпня

Негласний конкурс на найефектніше поздоровлення українців з Днем Незалежності виграв російський президент. Пан Медведєв запропонував нашій країні скористатися за білоруським прикладом «інтеграційною знижкою» на газ і дав зрозуміти, що співпрацювати з Україною за формулою Януковича «3+1» Митний союз (тобто Росія) не збирається. Виключно по дружбі – як завжди.

Євген Магда

http://www.unian.net/ukr/news/news-453557.html

Українська незалежність. дві революції.

  • 29.08.11, 13:20
Акція «України без Кучми» і Помаранчева революція. Унікальні кадри хроніки, спогади організаторів акцій та очевидців, розповіді Юлії Тимошенко та Юрія Луценко про події тих днів - у документальному фільмі з циклу «Українська незалежність».  

Е. Лукас: ще 10 років Україні буде важко

  • 29.08.11, 12:40

Британський експерт із питань центральної і східної Європи Едвард Лукас вважає, що в найближчі 10 років внутрішньополітична ситуація в Україні залишатиметься нестабільною з огляду на тиск з боку "путінської" влади Росії.

Едвард Лукас

Едвард Лукас вважає, що найбільша проблема України - скорумпований і нікудишній політичний клас, здатний ще наробити багато шкоди. Пан Лукас, заступник редактора британського часопису Economist, - автор книги "Нова холодна війна і як її виграти" (2008). На початок - у чому він вбачає головні здобутки і найбільші прорахунки української влади за 20 років української незалежності?

Едвард Лукас: З того, що вдалося, - це те, що Україна стала повноцінною незалежною державою з власною політичною системою, економікою і з власною ідентичністю. 20 років тому впевненості в цьому не було. Зараз це видається надто різким, але тоді багато хто говорив, що Україна не є нормальною країною, що всі її кордони - штучні: чому там опинилися Одеса, Чернівці, Крим, Львів і т. д. 
"20 років незалежності утвердили в свідомості людей ідею України як окремої держави" Е.Лукас
Дехто висловлював досить легковажні припущення, що мовні поділи всередині України призведуть до невдачі спроб створити державу. Це змінилося. Україна має свою ідентичність як країна. Гадаю, це чудово ілюструють футбольні матчі між командами України і Росії, коли незалежно від мови спілкування, вболівальники підтримують українську збірну. 20 років незалежності утвердили в свідомості людей ідею України як окремої держави. Україна - не Росія  Інша позитивна річ - політична система України відрізняється від російської. Наприклад, українських призовників не посилають воювати у Чечні або у Грузії. І хоча я стурбований тенденціями останніх кількох років, але все одно в Україні і засоби масової інформації, і політичний ландшафт відзначаються плюралізмом, якого і близько немає в Росії: тут немає відповідника Владіміра Путіна, немає відповідника російської ФСБ - українських "силовиків", так би мовити. Це позитивні моменти.
"Михоч і не повністю змарнували ці 20 років, але це були 20 років здебільшого втрачених можливостей у справі інтеграції України в ширшу європейську родину." Е.Лукас
А негативом стала неспроможність швидко інтегрувати Україну з Європою. Це можна пояснити значною мірою тим, що Україна успадкувала некомпетентний, непридатний, провінційний радянський чиновницький

апарат, який був просто нездатний готувати країну до інтеграції з ЄС. Зі свого боку, Європейський Союз також не продемонстрував стратегічного бачення в ставленні до України. Тому ми хоч і не повністю змарнували ці 20 років, але це були 20 років здебільшого втрачених можливостей у справі інтеграції України в ширшу європейську родину.

Бі-Бі-Сі:

Чи не такі самі висхідні позиції - зокрема, успадкована з радянських часів бюрократична машина - були в балтійських держав? Але вони вміло використали шанс. Тут ще важить фактор історичний? 

Едвард Лукас: Балтійські країни - це особливий випадок. Вони ще мали історичну пам'ять про незалежну державність. Там були люди на зразок Леннарта Мері, Валдаса Адамкуса, Вайри Віке-Фрайберги і інші, які мали досить чітке уявлення про незалежність Естонії, Литви, Латвії. Їм дуже пощастило, що їхні країни були під радянською владою набагато менше, ніж Україна: вони не пережили жахливого "обезголовлення" внаслідок голодомору, який залишив глибокі історичні шрами. Крім цього, вони дуже маленькі, а в країні на кілька мільйонів легше проводити зміни, ніж у великій країні на 40-50 мільйонів. Та й суто географічно вони розташовані ближче до Заходу, що дало можливість Фінляндії, Швеції, Данії прийти на допомогу їхнім сусідам. Як на мене, порівняння з балтійськими країнами досить цікаве, але не дуже показове. 

Бі-Бі-Сі: Повертаючись до досягнень і прорахунків за минулі 20 років, як часто вам, як експертові з питань східної Європи і колишнього радянського простору, доводиться розтлумачувати різним аудиторіям у Британії чи США відмінності між Україною і Росією, пояснювати, чому Україна важлива. Як змінилося сприйняття української держави на Заході?  Байдужість як норма? Едвард Лукас: Чесно кажучи, я вважаю це запитання дещо неврастенічним - і відповім на нього непрямо. Воно досить поширене. Про це скрізь запитують, від Естонії - до Грузії та Азербайджану: "Що про нас думають за кордоном?" Відповідь завжди одна: більшість людей не дуже замислюються про зовнішню політику. Коли думають про зовнішню політику, то говорять про кілька великих країн на зразок США. 
"Я не думаю, що багато британців зможуть правильно розрізнити на мапі Марокко та Алжир. І я думаю, що їм так само складно буде відрізнити на мапі Європи Україну від Білорусі. Це не є частиною їхнього життя - і це нормальний стан справ." Едвард Лукас
Ніколи не буде так, щоби люди, які не є експертами із закордонної політики, цікавилися особливостями розвитку чи проблемами далеких країн. Віддалені європейські країни цікаві британцям не більше, ніж країни Північної Африки. А я не думаю, що багато британців зможуть правильно розрізнити на мапі Марокко та Алжир. І я думаю, що їм так само складно буде відрізнити на мапі Європи Україну від Білорусі. Це не є частиною їхнього життя - і це нормальний стан справ. У середовищі експертів і політиків існує чітке розуміння: Україна - велика. Тому, з одного боку, тут поділяють відому тезу про те, що Росія плюс Україна буде імперія; і усвідомлюють, що якби Україна стала частиною ширшого проекту російської гегемонії, то це було би стратегічною поразкою. А з іншого боку, розмір країни став перешкодою, бо це викликало страх у Євросоюзі: одна річ - прийняти до організації невеликі країни центральної і східної Європи, бо пов'язані з цим проблеми міграції, торговельних потрясінь і т. д. - великі. 
'Розмір означає, що, з одного боку, ви маєте значення, а з іншого, що вас остерігаються. Ось у такому ракурсі точаться політичні дебати про  Україну" Едвард Лукас

Інша річ - переговори про зону вільної торгівлі з Україною: зернове лобі відразу висловлює застереження щодо того, як конкурентне українське зерно вплине на фермерів у країнах ЄС. Проблема міграції також набагато більша. Такі аргументи, як на мене, непереконливі, але ілюструють мою думку. Розмір означає, що, з одного боку, ви маєте значення, а з іншого, що вас остерігаються. Ось у такому ракурсі точаться політичні дебати про Україну.

Бі-Бі-Сі:

І для української опозиції, і для української влади зовнішня підтримка чи заяви про таку підтримку (або її відсутність) за ці 20 років були важливим внутрішньополітичним чинником, як і для медіа-середовища в Україні. Зокрема, заяви з боку низки європейських країн і США щодо арешту Юлії Тимошенко посилають для української влади важливий зовнішньополітичний сигнал, чи не так? 
"Як на мене, це одна з характеристик політичних дебатів у посткомуністичних країнах, коли всі переймаються тим, як їхні дії виглядають на погляд із Брюсселя чи Вашингтона"
Едвард Лукас
Едвард Лукас: Це ознака недорозвинутої політичної системи, коли всі повсякчас говорять:"А що подумають за кордоном?" Коли щось іде не так, коли у Лондоні спалахнули вуличні заворушення, ми не думали, що про це напише Washington Post: десь на третіх-четвертих шпальтах одним абзацом газети згадували закордонну реакцію. Ми не проводимо свою політику так, наче ми виставлені у вітрині магазину чи десь на сцені - і на нас дивляться. Як на мене, це одна з характеристик політичних дебатів у посткомуністичних країнах, коли всі переймаються тим, як їхні дії виглядають на погляд із Брюсселя чи Вашингтона. Мене це не дивує, але вражає. Візьмімо Фінляндію: там нікого не хвилює, що за кордоном думають про партію "Справжні фіни". Тоді як у Латвії всі переймаються тим, чи партія "Все - для Латвії" (не ультра-права, а праворадикальна партія) не буде сприйнята за кордоном як неонацистська. Різниця у ставленні велика. Коли мова про суд на пані Тимошенко, то я вважаю його фарсом. Я вважаю, що він не сприяє гарному іміджеві України у світі - але набагато важливіше, що цей суд не сприяє утвердженню в Україні верховенства права і конституційності.

Бі-Бі-Сі: На останок - де ви бачите Україну через наступні 20 років? 

Фактор Росії

Едвард Лукас: Справді великою зміною через 20 років буде те, що "путінізм" вважатиметься великим провалом. Через 20 років Росія серйозно постраждає від демографічної кризи, занепаду інфраструктури, і люди запитуватимуть:"Куди ж поділися всі гроші від нафти і газу?" 
" Коли мова про часові рамки 20-25 років, то я налаштований оптимістично щодо майбутнього України ... Доти - особливо найближчі 10 років - буде дуже складно, тому що ви маєте, по суті, скорумпований і нікудишній політичний клас, який ще може наробити багато шкоди. " 
Едвард Лукас 
Здатність Росії впливати на українську політику зменшиться - хоча доти вона буде намагатися диктувати Україні - і попереду ще непрості стосунки. Але через 20 років здатність росіян маніпулювати українською політикою може бути меншою. І хочеться вірити, що через 20 років Україна буде або у Євросоюзі, або так близько інтегрована, що це не матиме значення, - за моделлю Норвегії чи Швейцарії. Але через 25 років - це точно станеться. Україна потрібна Європі - з демографічних причин і зі стратегічних міркувань.

Тому коли мова про часові рамки 20-25 років, то я налаштований оптимістично про майбутнє України.

Алевважаю, що доти - особливо найближчі 10 років - буде дуже складно, тому що ви маєте, по суті, корумпований і нікудишній політичний клас, закладений ще з самого початку існування України, який ще може наробити багато шкоди. Крім того, ви маєте проблемних сусідів - як Туреччину на півдні, так Росію на півночі. 

Доля України - більшою мірою, ніж будь-якою іншої країни, бо вона така велика, - лежить у руках самих українців. Ніхто з-за кордону не змушував Ющенка бути некомпетентним і не боротися з корупцією- він сам був некомпетентним і був корумпований; ніхто сторонній не примушував Тимошенко бути корумпованою - вона також не могла не  бути не корумпована в такій системі, ніхто не підштовхував Януковича до того, аби бути бандитом - він був бандитом і так його і сприймають на. Це все домашні українські явища - і врешті-решт, відповідальність за них лежить на самих українцях.

Я зустрічаю в лондонському Сіті, на міжнародних конференціях багато талановитих добре освічених українців. Може, настане час, коли ці люди підуть у політику. Бо поки що подібного між українськими політичками набагато більше, ніж відмінного - і це не комплімент.

Соціолог пояснила, чому схід України відрізняється.

Думка і оцінка подій серед мешканців сходу України істотно відрізняється від інших, повідомила в інтерв'ю Главкому директор Фонду Демократичні ініціативи Ірина Бекешкіна.

Зокрема, за словами соціолога, відповідно до одного з досліджень, за 20 років незалежності України лише 9% населення східної України були за кордоном (західної - 30%) у західних країнах та їх погляди разюче відрізняються від решти населення їхнього регіону.

"Ми запитували в одному з досліджень: "Чи доводилося вам коли-небудь бувати в країнах, які зараз є членами ЄС, Канади чи США "? Цифри дуже малі - всього 14%. До того ж, розподіл між регіонами України величезний. 30% населення Західної України були на Заході, а Східної - всього 9%", - заявила вона.

"Звичайно, ці люди молодші, більш мобільні й активні. Їхня думка та оцінка подій суттєво відрізняється від інших людей. Перш за все це відзначається на прихильності європейській інтеграції, вступі в ЄС та інших речах. Те, що там бачили, для них є аргументом" , - розповіла Бекешкіна.

"Але це в основному представники Західної України. Майже половина тих, хто виїжджав - саме звідти. Потім ми відсікли дані щодо Західної України, і все одно побачили, що погляди представників Сходу, які побували в Європі, ще разючіше відрізняються від думки населення їх регіонів", - додала експерт.

Вона також зазначила, що незважаючи на різке зростання негативного ставлення українців до олігархів, спостерігається і позитивне ставлення в регіонах до конкретних бізнесменів. Так, за її словами, є позитивне ставлення до конкретного бізнесмена Ріната Ахметова в Донбасі.

"Незважаючи на загальне негативне ставлення до багатіїв, в конкретних регіонах до певних багатих людей також спостерігаємо позитивне ставлення - наприклад, до Петра Порошенка у Вінницькій області", - зазначила соціолог.

"Якщо в конкретному місці олігарх робить щось позитивне, то люди це цінують", - сказала Бекешкіна.

Жертви "Синьогори": Президенту-резиденція, селянам-резервація.

Жителi села Гута на Прикарпаттi живуть, наче у в'язницi. Сусiдство з резиденцiєю Януковичка мало б позитивно впливати на життя селян. Але ж нi! Дерева вирубують, родючi грунти вивозять, по гриби не пiдеш -- лiс обгородили колючим дротом...

На ремонт "Синьогори" витратили вже понад 60 мiльйонiв гривень. Видається, Вiктор Федорович забажав вибити зi стiн дачi навiть дух Вiктора Ющенка. Дорогi меблi горять, вишукана плитка здирається i трощиться -- а державнi кошти тануть...

"Як на мене, то хай би вже i Ющенкiв дух, i дух Януковича звiдси пропав. Не треба нам тої резиденцiї, лише клопоти вiд такого сусiдства, -- нарiкає Катерина Фуфалько з Гути. -- Ми через тих президентiв не маємо де подiтися на власнiй землi. Усе купили, обгородили..."

Жодних переваг "сусiди Президента" не мають. Село й досi без газу! "А навiщо їм про нас думати? У них тепло", -- зiтхають селяни. Досi вони палили дровами. Однак тепер пiти в лiс по сухе гiлля  неможливо, бо за селом -- охорона i шлагбаум, а навколо все колючим дротом обгороджено. Лiс давно купили. Тож дрова тепер селянам слiд купувати.

"Пам'ятаю, як ми колись той лiс своїми руками садили. Одна бригада 30 гектарiв засадила. А було таких бригад п'ять. А тепер що? За машину дров 2 тисячi вiддай. Ми його посадили, а тепер купувати маємо! Головне, самi до верху завантаженi лiсовози ганяють. Усе найкраще вирубують. Олiгархам треба дачi будувати", -- нарiкають гутяни.

Дерев'янi котеджi тепер у модi. Тож поряд зi старенькими напiврозваленими хатами селян красуються триповерховi дачi високопосадовцiв. "Хоч би людям вiдходи з вирубаного лiсу залишали, але ж нi! -- обурюється Катерина Фуфалько. -- Нема для людей нiчого! Усе палять або в прiрву скидають".

Є ще одна гостра проблема в селi -- рiчка пiдмиває береги, тож дорога просто змивається. Про укрiплення нiхто не дбає. "А що їм до того? -- знизує плечима селянка.-- До бази нову дорогу поклали, а про цю й забули! По нiй трактори, вантажiвки їздять. I вже згадуванi лiсовози. Порозбивали шлях, та так i лишили. Колишнiй директор обiцяв вiдремонтувати. Уже новий директор прийшов, а дороги нема".

Недавно керiвництво резиденцiї вирiшило помiняти високовольтну електролiнiю до президентської дачi. Для економiї коштiв вирiшили "йти навпростець" -- по людських городах. I не заважає їм нi нескошена трава, нi не викопана картопля. "Пруть по городах, як танки. Аж серце розривається", -- майже плаче панi Катерина.

... При дорозi стоїть похилена старенька хата. Старе прогниле дерево ледь тримається купи. Здається, хатина розвалиться вiд найпершого вiтру. У сусiдньому ж городi красується новий супермодний котедж "олiгарха зi сходу".

Далi -- лiс. Але по ягоди чи гриби йти не можна. Усе обгороджено колючим дротом. Там -- головна дача. Дача Президента...

Оксана ВОЛЧИНСЬКА, Експрес

Карасьов: "Тимошенко треба випускати, бо це безвихідь для влади"

Політолог Вадим Карасьов вважає, що колишнього прем'єр-міністра України Юлію Тимошенко необхідно випустити з Лук'янівського СІЗО, інакше ситуація для нинішньої влади стане безвихідною.

Таку думку він висловив у коментарі для УНН .

"Юлю потрібно випускати, інакше це безвихідь і для влади, і для слідства, і для суду, і зовнішньополітичних стосунків України зі своїми основними партнерами", - сказав Карасьов.

Політолог припустив, що через деякий час Тимошенко все ж звільнять і таким чином влада продемонструє, що в Україні є судова система і вона гуманна і милосердна, а також вміє виправляти допущені помилки.

Спецслужби стали лідером за кількістю генералів армії.

Отримавши найвище військове звання, Валерій Хорошковський, став 14 повним генералом в історії незалежної України, та шостим в історії вітчизняних спецслужб.

Серед представників спецслужб, першим повним генералом 1994 року став Євген Марчук, який очолював СБУ у 1991 – 1994 роках. Також звання генералів армії присвоювалося його наступникам. Зокрема, Леоніду Деркачу (1998 - 2001), Володимиру Радченку (2001 - 2003) та Ігорю Дріжчаному(2005 - 2006).

Крім них, звання генерала армії присвоєно колишньому голові Служби зовнішньої розвідки України Миколі Маломужу.

Серед представників Збройних Сил, звання генерала армії отримали екс-міністри оборони Віталій Радецький (1993 - 1994) та Олександр Кузьмук (1996 - 2001), а також колишні начальники Генерального штабу Володимир Шкідченко (1998 -2001), Сергій Кириченко (2005 - 2009), Іван Свида (2009 - 2010).

Двох повних генералів мають прикордонники. Зокрема, звання генерала армії України удостоєні колишній командувач Прикордонними військами (1991- 1995) Валерій Губенко та нинішній очільник Держприкордонслужби Микола Литвин.

Також звання генерала армії присвоєно Олександру Кіхтенку, який очолював Внутрішні війська МВС України у 2005 - 2010 роках.

Таким чином, після присвоєння Валерію Хорошковському звання генерала армії, вітчизняні спецслужби отримали шостого повного генерала, тоді як у Збройних Силах їх всього п’ятеро.

Як повідомлялось, Віктор Янукович присвоїв голові СБУ, державному раднику митної служби, Валерію Хорошковському військове звання генерала армії «в порядку переатестування».

Нагадаємо, до 20-ї річниці Незалежності України Янукович присвоїв звання Героя України семи українцям, а також нагородив орденами 55 депутатів Верховної Ради, 12 губернаторів та інших чиновників. Більшість нагороджених є членами правлячої партії, чи її сателіти.

У країнах ЄС середній бізнес забезпечує 60% ВВП,в Україні-10-15.

Малий та середній бізнес в Україні забезпечує лише 10-15% національного ВВП, при цьому цей показник зменшується. Про це у статті Українського тижня пишуть Віталій Мельничук та Ростислав Павленко.

Як пояснюють автори, для подолання олігархономіки, основним економічним суб’єктом має стати середній клас, який здатен бути локомотивом важливих, а головне ефективних соціально-економічних перетворень. “Ставку на нього робила більшість держав, як наслідок – швидке зростання ВВП й суттєве покращення соціальних умов громадян”,- йдеться у статті.

Автори зазначають, що у державах Євросоюзу це показник забезпечення національного ВВП малим та середнім бізнесом становить до 60%.

В Україні цей клас поки що слабкий тому тому, що в державі гальмується розвиток малого та середнього бізнесу.

“Після аналізу останніх рішень влади та її ініціатив (обмеження спрощеної системи оподаткування, ідея переселення безробітних із депресивних регіонів до благополучніших – див. Тиждень, №14/2011) складається навіть враження, що це роблять цілеспрямовано, аби перетворити більшу частину населення на дешеву робочу силу для великого бізнесу”, - вважають автори.

Детальніше читайте у статті "Піраміда руїни" у №35 Тижня.