хочу сюда!
 

Лида

34 года, водолей, познакомится с парнем в возрасте 35-43 лет

Війна за бізнес у державних школах



Реформа шкільної освіти болісний процес. І в першу чергу тому, що сьогодні ламаються не тільки стереотипи – якої бути школі майбутнього, але й цілі бізнес-конструкції, які розквітли в українських школах за часи Табачника.

Нове МОН намагається реформувати школу, впровадити європейські цінності та стандарти освіти,  але не усім це подобається.  

Днями розгорівся скандал навколо платних навчальних програм, таких як Інтелект України, Крила успіху, Росток и декількох  інших, яки не пройшли затвердження МОН. Причина проста - усі ці програми платні - батьки дітей повинні кожен місяць сплачувати по 200 гривень за навчальні зошити. Офіційна позиція МОН, цитую: «Містять потужний “комерційний” компонент. Начебто батьки мають кожного місяця купувати робочі зошити та інші навчальні матеріали, що є порушенням рівних можливостей доступу до державної освіти».

Цікаво, що батьки, вчителі, та так звана «освітяньска громадкість» горою стали на захист платного навчання, отак юрбою кинулися підтримувати приватний бізнес в державних школах. Що тільки не закидали чиновникам, яки намагаються дати всім дітям рівні шанси на освіту. Виявилося, що майже 2 тисячи гривень за рік навчання, це не кошти зовсім, усі заможні та спроможні!  Держава за державні кошти готова забезпечити всіх школярів підручниками, та ні не треба, кажуть активісти, хочемо платити, «бджоли против меда»!  А ось коли проїзд на гривню дорожчає, так усі хоч пішки йти готові!

Не тільки платне навчання панує в наших школах, а ще і конкурси і іспити, список яких вже складає десятки назв - це теж бізнес. Освітяне-підприємці, за тих же часів Табачника, розробили цікаву систему підробітку на дітлахах, запровадивши такі конкурси як «Геліантус», «Кенгуру», «Левеня».

В ЗМІ за останній період вийшла низка гучних матеріалів, автори яких розклали по поличках не тільки абсолютно непрофесійно розроблений контент конкурсних завдань "Геліантуса" та його чорну касу, але й розповіли про російське походження цього контенту. 

Як і в випадку з «Інтелектом України», де автори та засновники, усі професора, та доктора, «Геліантус» теж вигадав заслужений вчитель України Руслан Шаламов. Міжнародну, тобто україно-російську гру "Геліантус" Шаламов започаткувал ще в 2010 році. Спочатку гра була безкоштовна, однак потім вона тихесенько переросла в прибутковий бізнес відомого автора підручників та його російських спільників.

За  традицією заробляють освітяни-підприємці  на шкільних зошитах та на брошурках. Вартість яких «3 копійки», але батьки чомусь купляють їх за зовсім іншим цінам.

Наприклад, брошурки «Геліантуса» продають по 16-20 гривень - 4 маленьких сторінки,  надрукованих на «туалетному»  папері. За словами вчителів, вони збирають кошти по класам та передають їх методистам, яки потім відправляють «касу»  організаторам - ТО «Соняшник». Може й не дуже добре рахувати чужі гроші, але я не втримався - за приблизними розрахунками чорна каса (яка йде мимо ДФС прямісінько в кишеню засновників ТО «Соняшник» Руслана Шаламова та Юрія Морщавки ) може складати  мільйони гривень!

Сьогодні в Україні понад 3,5 млн. школярів, які навчаються в 1-11 класах, тому зрозуміло, що бізнес на освіті – це дуже прибуткове зайняття. Тому буде дуже непросто навести порядок в школах та видворити з навчальних класів всіх цих підприємців, які звикли, що на дітях можна і потрібно заробляти.

Стосовно україно-російськой гри «Геліантус» журналісти,  разом з громадськими активістами звернулися до МОН з вимогою розібратися з приватними конкурсами в українських державних школах. Але, керівництво Міністерства досі не відповіло на запит спільноти. Більш того, як з’ясувалося, заступник міністра МОН Павло Хобзей, автограф якого стоїть на усіх листах-рекомендаціях щодо проведення гри "Геліантус", переадресував запити до Інституту модернізації змісту освіти.  Неймовірно, але саме цей Інститут і координує діяльність організаторів чисельних «прибуткових» конкурсів в українських школах! Тож, можна собі уявити якими врешті можуть бути відповіді. Але реакція «Геліантуса»  не змусила себе чекати - керуючись принципом - кращий захист, це напад, вони далися до погроз та взаємозвинувачень. 

Тому я знов звертають до Міністерства освіти та науки: чому сумнівні конкурси та ігри російського походження, які проходять за тіньовими схемами, досі  підтримуються МОН та рекомендуються до проведення в державних українських школах? Не хотілося б припускатись думки, що  чиновники МОН також задіяні в корупційних схемах цих вельми дохідних конкурсів та ігор.

6

Комментарии

11.03.18, 11:48

Порошенко как-то так сказал: "Забывайте уже про социализм, у нас рыночные отношения и мы равняемся на Европейские ценности" (извиняюсь, дословно не помню, но смысл такой). Я эти рыночные отношения наблюдаю сплошь и рядом, вот только кроме приравнивания европейских минимальных зарплат и пенсий к нашим, типа как в Австрии, Бельгии или Германии. И обидно, очень обидно, что теперь за лечение и учебу надо платить, Боже мой, Боже! За что наши предки настрадались, строя для нас счастливое будущее?

    21.03.18, 12:55

    Я так и не поняла: сборы по 200 гривен Министерство не пропустило таки?
    Это же вроде бы хорошо)
    Или нет?

      31.03.18, 13:14

      Писав якось розробникам "Інтелект України" копія зберіглася":
      Вітаю. Дуже цікавить хто пише ці посібники хоч інколи працює з дітьми цього віку?
      Читаю пояснення в "Тлумачному словнику" за 2-й клас такого визначення як "Дружба". І там попадаються слова та словосполучення "взаємній", "солідарності", духовній близькості". Тобто що таке "дружба" дитина не знає, зате інші визначення їй зрозумілі. Вибачте - я в шоці!!! Ви пишете для дітей 6-8 років, не для студентів чи учнів старших класів, вони ці слова навіть проказати не можуть. То в тексті попадаються слова на зразок "тощо" котре раніше розглядалось аж в середніх класах. То у віршику за перший клас попадаються русизми "вєрьовка". Візьміть будь ласка це до уваги.
      Дякую."
      Відповіді ноль.

        41.03.18, 13:15

        Далі:
        Для того щоб продовжити цю програму після початкових класів її мають знати всі вчителі, а у нас не хочуть ці самі вчителі перевчатись і далі виникають проблеми бо спосіб засвоєння матеріалу інший.

          аноним

          51.03.18, 13:55

          Это всё - детский лепет на лужайке.
          На самом деле главный бизнес - это бизнес общественных организаций, которые собирают деньги с родителей для хозяйственной деятельности в школах, и распил бюджетных денег на ремонтных работах в школах.

            61.03.18, 15:01

            МОН зборы не приняло. Но идея материла в другом, выходит что сами родители счастливы нести деньги в школы дабы их деточки были довольны, ситы и образованы, а по сути они, точнее мы сами позволяем с нас драть деньги за все что только можно. Сами даем повод к бесконечным поборам, без ограничений. Кто только и что не выдумает, главное с аргументом - это надо вашему ребенку и все!!! Побежали нести! А надо ли? А в чем суть бесплатного образования? Если как в медицине его нет! Тогда точка - коммерция и строгий отчет, кто взял и за что взял и квитанция за все что взяли. А так дыра!!!