Co2 - на продаж

Изображение
Изображение
Фірма Climeworks, компанія Федеральної вищої технічної школи Цюриха, будує у швейцарському Хінвілі першу промислову установку з фільтрації СО2 із повітря.
З середини 2016 року Climeworks буде відфільтровувати із атмосфери 900 тонн СО2 на рік у місцевості Цюрхер Оберланд. Обсяг парникового газу відповідає середнім викидам діоксиду вуглецю близько 180 швейцарців.

Фірма має намір вперше у світі продавати клієнтам атмосферний СО2. Парниковий газ має на 20% прискорити ріст таких рослин, як томати, огірки або салат, у розташованій поблизу теплиці Primanatura AG.
У планах компанії постачання СО2 із ще однієї установки виробникам напоїв. Як повідомляє компанія, 900 тонн СО2 можна перетворити на майже 100 млн літрів мінеральної води з вугільною кислотою. Climeworks вже налагодив співпрацю з німецьким автоконцерном Audi, щоб застосовувати відфільтрований з повітря СО2 для виробництва синтетичного палива.
Пілотний і демонстраційний проект отримав фінансову підтримку Федерального відомства з енергетики Швейцарії. Витрати на розробку та будівництво установки сягають 3-4 мільйони євро.

Економія по-львівськи!

Изображение
Изображение
Український інноваційний стартап uMuni лише за перших сім місяців 2015 року дозволив Львівщині зекономити 18 млн грн, а в найближчі роки планує стати найбільшою українською “розумною” енергетичною платформою, яка дозволить організаціям без значних фінансових інвестицій впроваджувати найсучасніші інноваційні технології для управління енергоспоживанням.
Рішення по енергоменеджменту існують вже давно, проте більшість з них фокусуются на місячних даних, тобто скільки будівля спожила за місяць, а це створює значну затримку в прийнятті рішеннь. Коли в будівлі щось сталось, це буде відомо аж по завершенню місяця, коли прийде більший рахунок за споживання. Ми побачили, що перехід на щоденний збір даних по будівлі суттєво підвищує швидкість та ефективність рішень. 
Окремим елементом є поведінкові зміни. Дані вводять люди відповідальні за будівлю. До використання системи вони просто сплачували великий рахунок за комунальні послуги. Коли за допомогою системи вони переходять на щоденний збір, навіть без реакції з центру, вони більш свідомо починають ставитись до споживання, оскільки вони бачать динаміку в розрізі днів. Коли ви декілька днів вводили одинакові покази споживання, і тут несподівано у вас йдуть значення у 3 рази вищі, більшість людей чисто з цікавості почнуть виясняти причину. Відповідь на таке питання допоможе ще додатково зекономити кошти.
Крім того, в системі є великий асортимент аналітичних інструментів для оцінки ефективності, аналізу споживання, орендарів, питомого споживання для всіх будівель, що допомагає виявити які будівлі чи заходи вимагають першочергової уваги, що суттєво підвищує ефективність енергоменеджерів.
Наш базовий сценарій при ручному зборі даних дає мінімум 3%-5% економії ресурсів, при автоматичному 5%-10%. Якщо систему використовують кваліфіковані енергоменеджери, ефективність у перший рік може доходити до 15% економії ресурсів.

Система підтримує не тільки електричні покази, а також і інші типи даних, наприклад вода, тиск чи температура. Ідея нашого автоматичного збору полягає в уніфікації джерел даних. Ми побачили, що в реальних підприємствах є цілий зоопарк обладнання, яке не сумісне одне з одним, плюс декілька внутрішніх старих та нових систем. uMuni це платформа, де ці дані сходяться в одне ціле і їх можна ефективно аналізувати. 
Наприклад, аналіз споживання району міста з житловими будинками - будинкові лічильники, об’єднані в одну мережу - зв'язки даних, в розрізі квартир - квартирні лічильники, з метою виявити потенційний прорив каналу. Це типовий наш сценарій аналізу.

Місцева влада була найбільш активною у впроваджені цього сервісу та давала якісний відгук по роботі системи. Оригінально система була започаткована на хакатоні, який був організований Greencubator та LvBS. На цій зустрічі були представники Львівської Мерії, які досить відкрито поділились своїм баченням та проблемами, які не дозволяли їм перейти на наступний рівень енергоменеджменту. 
Після розробки першої версії почався пілот, який впроваджувався за тісної співпраці з відділом Енергоменеджменту ЛМР. Результатом такої співпраці стала система, яка має функціонал, що дійсно використовується і який реально потрібний. Відділ Енергоменеджменту ЛМР взяв досить хорошу швидкість впровадження і до кінця літа 2015 року в системі вже було близько 500 будівель комунальної власності. За кожною будівлею стоїть як мінімум одна людина-користувач системи і додатково районні енергоменеджери.

Бюджетні організації були першими, з ким ми почали працювати, так як були найбільш проактивними. Після успішного закінчення пілоту з ЛМР ми почали спілкуватись з приватними компаніями які володіють чи управляють великою кількістю нерухомості. По суті велика компанія, яка має 100+ будівель не сильно відрізняється в управлінні від міста. Є свій рівень складності та викликів. Зараз ведуться пілотні проекти з приватними компаніями і ми виявляємо речі, які унікальні для них. 
Що важливо: хороші напрацювання по бюджетній сфері стають корисними приватним компаніям, і так само напрацювання з приватного бізнесу допомагають бюджетним організаціям. І це все в межах однієї цілісної системи.

Іспанські відходи....

Изображение
Відтепер в Іспанії в містечку Оскотс є будинок, в якому встановили незвичну систему опалення – працює вона на відходах життєдіяльності людей. Це перша в світі будівля, що перейшла на повний «самообігрів» за рахунок такого нетрадиційного біопалива, повідомляє ресурс Еspanarusa.com.

Крім альтернативної опалювальної системи, в будинку встановили сонячні батареї і вітрогенератори, а також установку очищення води, що дозволяє повторно використовувати відпрацьований ресурс для господарських потреб.
 
Будівництво повністю екологічної садиби обійшлося власникам у 540 тис. євро (включаючи купівлю землі та будівництво підсобних споруд).

Принцип дії «опалення з каналізації» такий: відходи за відсутності кисню піддаються біодеструкції або, простіше кажучи, розкладанню. Під час цього процесу виділяється метан (подібний процес також проходить на очисних споруд міської каналізації). Далі газ спалюється, нагріваючи воду в трубах системи опалення. 

Власники будинку стверджують, що така технологія обігріву приміщень за рахунок фекальних відходів може застосовуватися і в міських багатоквартирних будинках.

Китай і глиняний пластик

Изображение
Очікується, що в майбутньому нова технологія, розроблена китайськими вченими, дозволить вирішити проблему так званого «білого забруднення» (забруднення пластиковими відходами). 

Використовуючи крохмаль (отриманий з кукурудзи і маніока) та глину, в Китаї зробили міцну та екологічно чисту «пластмасу». Вироби з такого матеріалу повністю розкладаються на воду, двоокис вуглецю і азот.

При цьому за зовнішнім виглядом, кольором, міцністю та еластичністю матеріал нічим не відрізняється від пластикових товарів, до яких ми звикли.

Власником нової технології виступає китайська компанія «Хуавей» з міста Вейфан (провінція Шаньдун). З «екологічного композитного матеріалу на основі бентонітової глини і крохмалю» компанія вже встигла виробити та протестувати пластикові коробки для їжі, ложки, палички для їжі, пакети для покупок, плівки для сільськогосподарських потреб, які за своєю зручністю та функціональністю нічим не відрізняються від аналогічних пластикових товарів, які продаються в магазинах.

У вересні 2015 року ця нова технологія пройшла частину сертифікацій ЄС на відповідність стандартам для пластикових пакувальних матеріалів, що стосуються вмісту важких металів, вуглецю, а також розкладання.

ЕНЕРГІЯ ОКЕАНУ, 15 РОКІВ ТА $ 25 000

Изображение
15-річна винахідниця з Флориди Ханна Хербст (Hannah Herbst) представила недорогий метод виробництва енергії з океанських течій. За свій винахід школярка отримала головний приз на конкурсі молодих вчених Discovery Education 3M Young Scientist Challenge 2015 у розмірі $ 25 000 і удостоєна звання America's Top Young Scientist («Передові молоді вчені Америки»).

15-річна Ханна розробила пристрій під назвою «Ocean Energy Probe», використовуючи всього $ 12 для покупки матеріалів, в тому числі 3D-надрукований гвинт (для друку використовувався еко матеріал), ПВХ трубу, шків, гідрогенератор, успішно протестувавши його у одній з водойм Флориди. 

Доступна ціна приладу була однією з цілей Ханни - розробка повинна стати корисною для жителів бідних країн.
Наразі невеликий прилад здатен виробляти достатню кількість електрики для роботи всього кількох світлодіодних лампочок. Але винахідниця запевняє, що ефективність пристрою можна збільшити і воно зможе виробляти достатньо електрики для зарядки трьох автомобільних акумуляторів приблизно за одну годин. Його також можна використовувати для живлення опріснювальних насосів або медичних пристроїв, таких як сепаратор для крові.

Винахід Ханни було визнано кращим серед інших дев’яти проектів-фіналістів. Останні три місяці учні працювали з ученим компанії 3M Джеффрі Емсландером, удосконалюючи свої винаходи для конкурсу. 

Дівчина буде продовжувати працювати з Джеффрі, щоб поліпшити свій пристрій Ocean Energy Probe. Значну частину отриманих коштів вона планує зберегти у фонді коледжу.

6 причин чому багатії нової епохи носять одне і те ж кожен день

1. Менше рішень - менше втоми.

Цей феномен вже помітили і довели вчені-психологи. Про нього навіть написано у "ВІКІПЕДІЇ". Суть в тому, що для вашого мозку немає різниці: важливі вирішення приймаєте чи ні. На рішення, що вдягнути перед поїздкою  в офіс, потратиться стільки ж енергії, як би ви вирішили випросити надбавку

Для людей, які приймають важливі рішення кожного дня, зникнення одного з них вже є важливим плюсом. Відмовтесь від зайвих питань і у вас залишиться більше ментального простору і енергії на важливі справи і завдання
Цьому правилу слідує, наприклад Президент США Барак Обама.
"Ви могли  помітити, що я ношу тільки сірі та блакитні костюми. Я намагаюсь зменшити  кількість рішень, які потрібно прийняти. І не хочу думати, що на мені і що вдягти. У мене багато інших важливих питань, на які треба дати відповідь".


Марк Цукурберг  робить те ж саме по тим же причинам. Більше того, молодий міліардер досі їздить  на старій Honda Accord. Просто не хоче міняти авто, щоб не гаяти час на адаптацію до нього.


"Я відчуваю,  що не зможу робити свою роботу, якщо буду витрачати енергію і сили на дурні і необов'язкові  в житті речі......"



2. Менше витрачаєш часу.

Ми навіть не підозрюємо, скільки всього можна встигнути, якщо не тратити час на зайві речі.  Але як тільки ви  почнете це робити , зрозумієте скільки у вас свободи та можливостей. 


П'ять років тому я вперше спробував себе в експерименті Prjocet 333. Суть в тому, щоб за три місяці  скоротити кількість предметів власного гардеробу до 33. Проста ідея виявилась, ще й дуже корисною.

Перевага мінімалистичного гардеробу : ви даруєте собі час. Вранці вам легше зібратись на роботу. Менше тратите часу на покупки одягу, прання та прасування. 


3. Менше стресів.

Матільда Каль, арт-директор, теж носить одні й ті ж наряди кожен день.  Це дозволяє позбутись зайвих стресів, пов'язаних з продумуванням свого зовнішнього вигляду вже через кілька хвилин після сну.    
"Це   надто формально. А це - вульгарно. Надто коротке.  Яким би вибір не був, виходячи на вулицю доводиться шкодувати про нього. Тепер - шовкова сорочка і чорні штани. Найкращий вибір. І мінус одне переживання.  "

4.Економія часу.

Крістофер Нолан автор двох останніх "БЕТМАНІВ" .

Так от, газеті  New York Times Magaizne він сказав, що "вирішувати  щоранку, що вдягнути -  це порожня трата свого життя". Вузький темний піджак, блакитна сорочка, чорні штани - його вибір .

5. Це ознака зрілості .

Аліса Грегорі,письменниця,  журналу J.Crew - " ... люди повинні ставитись до одягу, як до уніформи, але модна індустрія забила їм мізки"
"Одяг - найдешевший, простий і розумний спосіб відчути себе знаменитістю. І коли ви продовжуєте наряжатись, це швидше ознака ментальної незрілості. З віком у людей пріоритети змінюються...."
Сама Аліса завжди носить тільки темні кофти і джинси


6. Менше грошей будуть потрачені даремно.

Середній американець витрачає на одяг $ 1 700 на рік. В Україні на одяг витрачають близько 10% власного бюджету. Може здатись, що це не так багато, але здебільшого це гроші витрачені на одяг в якому не має потреби. 
Якщо ставитись до свого іміджу не так прискіпливо, то можна знайти краще використання власним грошам.

Співробітник, що вміє атаптуватись

Топ-5 найбільш затребуваних серед роботодавців професій включає фахівців з продажу, маркетологів, айтішників і адміністративний персонал. А ще ринку потрібні ті, хто тільки починає кар'єру
Изображение
ЩО ТАКЕ КРИЗА І НЕОБХІДНІСТЬ ШУКАТИ НОВЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ, ОЛЕКСІЙ СИДОРЧУК, АРХІТЕКТОР ЗІ СТАЖЕМ, ТЕПЕР ЗНАЄ З ОСОБИСТОГО ДОСВІДУ. СПАД УКРАЇНСЬКОЇ ЕКОНОМІКИ ВДАРИВ ПО ЗАБЕЗПЕЧЕНИХ КЛІЄНТАХ, ВІД ЯКИХ ЗАЛЕЖИТЬ ДОБРОБУТ ПРОЕКТУВАЛЬНИКІВ БУДІВЕЛЬ. СИДОРЧУК НЕ СТАВ ЧЕКАТИ, ДО ЧОГО ВСЕ ЦЕ ПРИЗВЕДЕ, І ВИРІШИВ ЗМІНИТИ ПРОФІЛЬ РОБОТИ - ТЕПЕР ВІН ОСВОЮЄ ДРУК УПАКОВКИ НА 3D-ПРИНТЕРІ. "ЗАРПЛАТА НЕ НАЙВИЩА, АЛЕ ЗАТЕ СТАБІЛЬНА. А В АРХІТЕКТОРІВ СЬОГОДНІ ПОСТІЙНІ ПЕРЕБОЇ ІЗ ЗАМОВЛЕННЯМИ ", - ПОЯСНЮЄ ВІН.

ЗМІНИ, ЧАСТИНОЮ ЯКИХ СТАВ СИДОРЧУК, НОСЯТЬ В УКРАЇНІ ГЛОБАЛЬНИЙ ХАРАКТЕР. КРИЗА, ЗА ДАНИМИ МІЖНАРОДНОГО КАДРОВОГО ПОРТАЛУ HEADHUNTER ЗА ТРЕТІЙ КВАРТАЛ ЦЬОГО РОКУ, ВИНІС НА ПІК ПОПИТУ З БОКУ РОБОТОДАВЦІВ ФАХІВЦІВ З ПРОДАЖУ (31% ВАКАНСІЙ).

МАЙЖЕ ВДВІЧІ РІДШЕ ШУКАЮТЬ ТИХ, ХТО ЛИШЕ ПОЧИНАЄ КАР'ЄРУ, - 18%. ПРИ ЦЬОМУ ОТРИМАНА ОСВІТА РОЛІ НЕ ГРАЄ.

ТАКОЖ ЧАСТО РОБОТОДАВЦЯМ ПОТРІБНІ І ФАХІВЦІ ЗІ СФЕРИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.

ЗАВЕРШУЮТЬ ТОП-5 НАЙБІЛЬШ ЗАТРЕБУВАНИХ СПІВРОБІТНИКІВ МАРКЕТОЛОГИ, ФАХІВЦІ З PR ТА РЕКЛАМИ (10%) І АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПЕРСОНАЛ (7%).

У HEADHUNTER ВІДЗНАЧАЮТЬ, ЩО В ЦІЛОМУ ЗАРАЗ ВИРІС ПОПИТ НА ПРОДАВЦІВ І МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ. ТАКОЖ ПРАКТИЧНО НЕ ЗМІНИЛАСЯ ПОТРЕБА В IT-ФАХІВЦЯХ. А ОСЬ ЮРИСТІВ ТА ЕКОНОМІСТІВ В П'ЯТІРЦІ ТОПОВИХ ВАКАНСІЙ НЕМАЄ.

КОРЕКЦІЯ ПОТРЕБ

ЮРИСТИ ДІЙСНО НИНІ НЕ В МОДІ. ІННА СОВСУН, ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ОСВІТИ, ВИСТУПАЮЧИ В ЕФІРІ ГРОМАДСЬКОГО РАДІО, ЗАЯВИЛА: В НАЙБІЛЬШОМУ ЮРИДИЧНОМУ ВУЗІ КРАЇНИ - НАЦІОНАЛЬНІЙ ЮРИДИЧНІЙ АКАДЕМІЇ ІМ. ЯРОСЛАВА МУДРОГО - ДО КІНЦЯ ВСТУПНОЇ КАМПАНІЇ 2014 НАВІТЬ ЗАЛИШИЛИСЯ ВІЛЬНІ БЮДЖЕТНІ МІСЦЯ.

І НЕВИПАДКОВО. "В УКРАЇНІ ДОСИТЬ БАГАТО ФАХІВЦІВ З ЮРИДИЧНОЮ ОСВІТОЮ. АЛЕ НЕ ВИСТАЧАЄ ТИХ, ХТО ДОБРЕ ЗНАЄ ІНОЗЕМНУ МОВУ, МАЄ ДОДАТКОВУ ЗАРУБІЖНУ ОСВІТА І ГОТОВИЙ СТАРАННО ПРАЦЮВАТИ ", - ПОЯСНЮЄ ВІКТОРІЯ БІЛАН, HR-ДИРЕКТОР МІЖНАРОДНОЇ ЮРИДИЧНОЇ ГРУПИ ASTAPOV LAWYERS.

АЙТІШНИКАМ ПОЩАСТИЛО БІЛЬШЕ - В ЇХ ПОСЛУГАХ ВСЕ ЩЕ  Є ПОТРЕБА. АЛЕ І ЦЯ БЛАГОПОЛУЧНА СФЕРА ВИЯВИЛАСЯ СХИЛЬНА ДО КРИЗИ, А ЗНАЧИТЬ - ДО ЗМІН.

ПІСЛЯ ВИКЛИКАНОГО ВІЙНОЮ ПАДІННЯ ЕКОНОМІКИ, ЩО СПРОВОКУВАВ ОБВАЛ КУРСУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ВАЛЮТИ, IT-СПІВРОБІТНИКИ ОПИНИЛИСЯ НА ГРЕБЕНІ ХВИЛІ. ОСОБЛИВО ТІ, ХТО ПРАЦЮВАВ В АУТСОРСИНГУ, ТОБТО ПІД ЗАМОВЛЕННЯ ІНОЗЕМНИХ КОМПАНІЙ. І, ВІДПОВІДНО, ОТРИМУВАВ ОПЛАТУ В ДОЛАРАХ АБО ЄВРО.
ЇХ І БЕЗ ТОГО ВЕЛИКІ ЗА УКРАЇНСЬКИМИ МІРКАМИ ЗАРПЛАТИ В ГРИВНІ ЗБІЛЬШИЛИСЯ СПОЧАТКУ В ДВА, А ПОТІМ І В ТРИ РАЗИ. А ЦІНИ ПРИ ЦЬОМУ РОСЛИ НАБАГАТО ПОВІЛЬНІШЕ. ОСЬ ТОДІ БАГАТО І ВИРІШИЛИ ЗАЙНЯТИСЯ ПРОГРАМУВАННЯМ.

"РОБОТУ ПРОГРАМІСТА ОТРИМАТИ НЕСКЛАДНО. ВІДРАЗУ ЗАРОБЛЯТИ $ 2-3 ТИС. НЕ ВИЙДЕ, АЛЕ З ЧАСОМ ЦЕ МОЖЛИВО ", - РОЗПОВІДАЄ МАКСИМ ПОЛЬЩИ, ЩО ПРАЦЮЄ В СФЕРІ АУТСОРСИНГОВОГО ПРОГРАМУВАННЯ. ХОЧА ПО-СПРАВЖНЬОМУ ВИСОКІ ЗАРПЛАТИ, ЯК УТОЧНЮЄ ВІН, В ЦІЙ СФЕРІ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ ТІЛЬКИ ТОПОВІ ФАХІВЦІ З ХОРОШИМ РІВНЕМ ЗНАННЯ МАТЕМАТИКИ.

НАПЛИВ НОВОЯВЛЕНИХ ФАХІВЦІВ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА РАХУНОК ЗВІЛЬНЕНИХ СПІВРОБІТНИКІВ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ, ЗАТОПИВ РИНОК, І ЦЕ НЕ МОГЛО НЕ ПОЗНАЧИТИСЯ НА ЗАРОБІТКАХ - ЧЕРЕЗ ЗРОСТАННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ВОНИ ПОЧАЛИ ЗНИЖУВАТИСЯ.

ВИСОКІ ДОХОДИ АУТСОРСЕРІВ ПРИВЕРНУЛИ НЕ ТІЛЬКИ НАТОВПИ НОВИХ ПРАЦІВНИКІВ, А Й ФІСКАЛЬНІ ОРГАНИ. ТІ СТАЛИ ЗАНАДТО ПРИСКІПЛИВО ПЕРЕВІРЯТИ IT-КОМПАНІЇ. У РЕЗУЛЬТАТІ ТІЛЬКИ ЗА ОСТАННІЙ МІСЯЦЬ КРАЇНУ ПОКИНУЛИ АБО ЗАЯВИЛИ ПРО МОЖЛИВІСТЬ ПЕРЕЇЗДУ ВІДРАЗУ КІЛЬКА ФІРМ ПОДІБНОГО ПРОФІЛЮ.

ЇДУТЬ НЕ ДУЖЕ ДАЛЕКО - НАПРИКЛАД, ДО ПОЛЬЩІ. І СПРАВА НАВІТЬ НЕ В ТОМУ, ЩО ТАМ МОЖНА БІЛЬШЕ ЗАРОБИТИ. ЯК РОЗПОВІВ  ПЕТРО КЛЕМЕНТОВСКІЙ, ПОМІЧНИК МЕРА НЕВЕЛИКОГО МІСТЕЧКА ЄЛЕНЯ-ГУРА В ПОЛЬСЬКІЙ СІЛЕЗІЇ, У НИХ НЕМАЄ НІЯКИХ ПІЛЬГ ДЛЯ ПРОГРАМІСТІВ. АЛЕ ВОНИ ВСЕ ОДНО ПРИЇЖДЖАЮТЬ. ТОМУ ЩО ТАМ ЗРОЗУМІЛІ УМОВИ РОБОТИ. КРІМ ТОГО, Є ГОРИ І МОЖНА ЗАЙМАТИСЯ ЕКСТРЕМАЛЬНИМИ ВИДАМИ СПОРТУ.

У РЕЗУЛЬТАТІ ПОПИТ НА АЙТІШНИКІВ В УКРАЇНІ ПОЧАВ ПРОСІДАТИ. І ЦЯ ТЕНДЕНЦІЯ ДАЛІ БУДЕ ЛИШЕ ПОСИЛЮВАТИСЯ.

НА ДУМКУ ЕКСПЕРТІВ З HEADHUNTER, В НАЙБЛИЖЧОМУ МАЙБУТНЬОМУ В IT-СФЕРІ БУДУТЬ ПОТРІБНІ НЕ ПРОСТО КОДЕРИ, А, НАПРИКЛАД, ДИЗАЙНЕРИ ВІРТУАЛЬНИХ СВІТІВ, ПРОЕКТУВАЛЬНИКИ НЕЙРОІНТЕРФЕЙСУ. АБО БІЛЬШ ПРИЗЕМЛЕНІ ПРОФЕСІЇ: МЕРЕЖЕВИЙ ЮРИСТ, ОРГАНІЗАТОР ІНТЕРНЕТ-СПІЛЬНОТИ, ФАХІВЕЦЬ З КІБЕРБЕЗПЕКИ.

АКТУАЛЬНІ ПРОФЕСІЇ

НИНІШНЄ КРИЗОВЕ ЗРОСТАННЯ ПОТРЕБИ У ФАХІВЦЯХ З ПРОДАЖУ ДЛЯ ЕКСПЕРТІВ ВИГЛЯДАЄ ЛОГІЧНИМ - КОЛИ ПЛАТОСПРОМОЖНІСТЬ НАСЕЛЕННЯ ПАДАЄ, САМЕ НА ПОДІБНИХ ПРАЦІВНИКІВ ПАДАЄ ДОДАТКОВЕ НАВАНТАЖЕННЯ.

ПОПИТ ЖЕ НА МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ, ЯКІ НЕ МАЮТЬ ДОСВІДУ РОБОТИ, ЩО ВИЯВЛЯЄТЬСЯ ОСТАННІМ ЧАСОМ, БАГАТО В ЧОМУ ПІДІГРІТИЙ АГРАРІЯМИ. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО НА СЬОГОДНІ СТАЛО В УКРАЇНІ НАЙБІЛЬШ ПЕРСПЕКТИВНИМ НАПРЯМКОМ ДЛЯ БІЗНЕСУ. АГРОСЕКТОР ЗРОСТАЄ, І ЙОМУ НЕ ВИСТАЧАЄ ПРАЦІВНИКІВ БУКВАЛЬНО ВСІХ ТИПІВ: АГРОНОМІВ, ВЕТЛІКАРІВ, ЗООТЕХНІКІВ.
ПРО ЦЕ ГОВОРИТЬ ОЛЕНА ДЯТЛОВА, HR-КОНСУЛЬТАНТ, ЩО ПРАЦЮВАЛА В ОДНІЙ З НАЙБІЛЬШИХ АГРОКОМПАНІЙ КРАЇНИ. СЬОГОДНІ ПОДІБНІ ПІДПРИЄМСТВА, ЗА ЇЇ СЛОВАМИ, ЗАЦІКАВЛЕНІ В МОЛОДИХ ФАХІВЦЯХ. ВОНИ ГОТОВІ БРАТИ ВИПУСКНИКІВ СПОЧАТКУ НА НЕВИСОКІ ЗАРПЛАТИ І НАВЧАТИ ЇХ ШЛЯХОМ НАСТАВНИЦТВА. ТОМУ ЩО ЗНАНЬ, ЯКІ ДАЮТЬ КОЛЕДЖІ ТА УНІВЕРСИТЕТИ, НЕ ВИСТАЧАЄ ДЛЯ РОБОТИ В РЕАЛЬНОМУ АГРОБІЗНЕСІ. А ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ ЧАСТО НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ СУЧАСНИМ ТЕХНОЛОГІЯМ.

ГОЛОВНЕ, НА ЩО ДИВЛЯТЬСЯ ПРЕДСТАВНИКИ СЛУЖБ ПЕРСОНАЛУ АГРОКОМПАНІЙ, - НАСКІЛЬКИ КАНДИДАТ ГОТОВИЙ ВЧИТИСЯ І МАЄ ПОТЕНЦІАЛ ДО РОЗВИТКУ. ВАЖЛИВА ТАКОЖ ГОТОВНІСТЬ ЗМІНИТИ ЗВИЧНИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ, МОБІЛЬНІСТЬ. НАПРИКЛАД, ПЕРЕЇХАТИ В ПОЛТАВСЬКУ ОБЛАСТЬ ЧИ ЗАХІДНУ УКРАЇНУ. ОТРИМАНІ У ВУЗІ ЗНАННЯ І ДИПЛОМ В ТАКОМУ ВИПАДКУ ВІДІГРАЮТЬ ДРУГОРЯДНУ РОЛЬ.

РИНОК ПРАЦІ ЧЕКАЮТЬ І ІНШІ ЗМІНИ. ЕКСПЕРТИ ПРОГНОЗУЮТЬ, ЩО В ОБСТАНОВЦІ ЗАГАЛЬНОЇ НАПРУГИ І СТРЕСУ ЗРОСТЕ ПОПИТ НА ТИХ, ХТО ЗМОЖЕ ПЕРЕДБАЧАТИ РИЗИКИ, - АНАЛІТИКІВ, БІЗНЕС-КОНСУЛЬТАНТІВ.

ТАКОЖ КОРИСТУВАТИСЯ ПОПИТОМ БУДУТЬ КРЕАТИВНІ УПРАВЛІНЦІ. ПРЕДСТАВНИКИ ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ ВЖЕ ВІДЧУЛИ ПОТРЕБУ В ТАКИХ КАДРАХ. НАТАЛЯ ТРИФОНОВА, ДИРЕКТОР ПО РОБОТІ З ПЕРСОНАЛОМ КОМПАНІЇ ФІЛІП МОРРІС УКРАЇНА, ВІДЗНАЧАЄ, ЩО ДЛЯ МОЛОДИХ ЛЮДЕЙ, ЯКІ ПОЧИНАЮТЬ СВОЮ КАР'ЄРУ СЬОГОДНІ, ХАРАКТЕРНО ПРОХОЛОДНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ТРАДИЦІЙНИХ ІНСТИТУТІВ - УРЯДУ АБО ВЕЛИКИХ КОРПОРАЦІЙ. АЛЕ САМЕ ЦЯ МОЛОДЬ Є НАЙБІЛЬШ АКТИВНОЮ І КРЕАТИВНОЮ ГРУПОЮ, А ЗНАЧИТЬ, МОЖЕ ПРИНЕСТИ ВЕЛИКИМ КОМПАНІЯМ МАКСИМАЛЬНУ КОРИСТЬ. ТОМУ ТАКИХ ХЛОПЦІВ ДОВОДИТЬСЯ ПЕРЕКОНУВАТИ, ЩО УПРАВЛІННЯ КОРПОРАЦІЄЮ МОЖЕ БУТИ НЕ МЕНШ ЦІКАВИМ, НІЖ ЯКИМ-НЕБУДЬ СТАРТАПОМ. ЗАРАДИ ЗАЛУЧЕННЯ ПОДІБНИХ КАДРІВ КОРПОРАЦІЇ, НАПРИКЛАД, МОЖУТЬ ДОЗВОЛИТИ ЇМ САМИМ АБО З ГРУПОЮ КОЛЕГ ЗАЙМАТИСЯ ЯКИМОСЬ СОЦІАЛЬНИМ ПРОЕКТОМ В ОДИН З РОБОЧИХ ДНІВ.

АЛЕ ГОЛОВНЕ, ЩО БУДУТЬ ЦІНУВАТИ РОБОТОДАВЦІ, - ЗДАТНІСТЬ АДАПТУВАТИСЯ. ЇЇ СТАНУТЬ ОЦІНЮВАТИ НА ПІДСТАВІ ТОГО, ЯК ЛЮДИНА ОСВОЮЄ НОВІ НАВИЧКИ І ВИКОНУЄ ПОСТАВЛЕНІ ЗАВДАННЯ. "РОБОТОДАВЕЦЬ ПОВИНЕН БАЧИТИ, ЩО ТИ РОЗВИВАЄШСЯ", - ГОВОРИТЬ РУСЛАНА БЕРЕЗОВСЬКА, КЕРІВНИК ЕКСПЕРТНО-АНАЛІТИЧНОГО ЦЕНТРУ HEADHAUNTER УКРАЇНИ.

B (pack) - надувна подушка з біогазом замість дров

Изображение
Изображение
Німецький соціальний проект (B) energy розробив спеціальні мішки для транспортування біогазу у важкодоступні місця для бідних. Наповнений газом мішок важить близько 5 кг і забезпечує близько 4:00 роботи газового пальника для приготування їжі.
Таким чином бідні сільські громади можуть перетворити свої органічні відходи - гній або кухонні відходи - в енергію.

Засновник (B) energy, Катрін Puetz, сільськогосподарський інженер, дізналася про потенціал біогазу під час навчання в аспірантурі.
«Гній однієї кози, змішаний з кухонними відходами та стічними водами виробляє достатньо біогазу, щоб забезпечувати добову потребу в енергії трьох людей.», розповідає вона.
Газ генерується в спеціальних біогазових установках з гною і органічних відходів. Потім порожні сумки для транспортування газу приєднуються до системи і наповнюються газом.
Зараз ця новаторська схема тестується в Ефіопії та Судані....

8 успішних людей, які були в кроці від повного провалу

Изображение
1. Винахідник Томас Едісон
Учитель Томаса Едісона назвав його «занадто дурним, щоб вивчити щось». Едісон ходив до школи тільки 3 місяці, після цього батьки дозволили йому залишити школу і отримувати освіту вдома. Так Едісон з самих ранніх років почав займатися різноманітними експериментами, в 22 роки - отримав перший патент, а за все життя запатентував більше тисячі винаходів, включаючи лампу розжарювання і певий прилад для звукозапису і відтворення звуку - фонограф.

Изображение
2. Мультиплікатор Уолт Дісней
Творця компанії Disney Уолта Діснея звільнили з газети через те, що у Діснея, за словами видавця, «не вистачало уяви і хороших ідей». Крім того, перша студія Діснея Laugh-O-Gram, заснована в Канзас-Сіті, загрузла в боргах і прогоріла. Тим не менш, це не зупинило мультиплікатора переїхати до Голлівуду, щоб продовжити кар'єру..

Изображение
3. Режисер Стівен Спілберг
Спілберг з дитинства хотів стати режисером, проте його не прийняли в Школу кіномистецтва Університету Південної Кароліни через його низькі оцінки. Спілберг поступив в інший університет на спеціальність «англійська мова», але паралельно працював стажером у студії Universal Studios. Пізніше він дістав можливість зняти короткометражний фільм Amblin ', який настільки вразив віце-прездідента студії, що Спілбергу був запропонований семирічний контракт. Він залишив коледж і почав професійно займатися створенням телепродукту..

Изображение
4. Дизайнер Віра Вонг
Всесвітньо відомий дизайнер весільних суконь Віра Вонг почала займатися дизайном тільки в 90-х, коли їй виповнилося 40. До цього вона 17 років працювала редактором у журналі Vogue, проте покинула видання, коли їй відмовили у підвищенні і вона не змогла зайняти пост головного редактора. Після цього Вонг відкрила власний бутик суконь. За час роботи вона пошила весільні вбрання для багатьох знаменитостей, таких як Шерон Стоун, Ума Турман і Мерайя Кері.

Изображение
5. Актор Харрісон Форд
Початок кар'єри Харрісона Форда було вкрай невдалим - він отримував маленькі ролі, і його ім'я навіть не вказувалося в титрах. Подейкують, що один із режисерів навіть сказав Форду, що тому ніколи не стати актором. Втомившись від цих невдач, Форд вирішив взятися за щось інше і зайнявся виготовленням меблів. Це допомагало йому утримувати сім'ю. Проте пізніше він потрапив на прослуховування на фільм «Американські графіті», де зміг привернути увагу Джорджа Лукаса, фільми якого, зокрема роль Хана Соло в «Зоряних війнах», у підсумку принесли Форду світову славу.

Изображение
6. Співак Елвіс Преслі


Елвіс Преслі на початку своєї кар'єри отримав чимало відмов. Спочатку Преслі не взяли до місцевого квартет Songfellows в Мемфісі, порахувавши що він «не вміє співати». Працюючи водієм вантажівки, Елвіс прослуховувався ще в одну групу, однак також отримав відмову. Після прослуховування вокаліст гурту Едді Бонд порадив йому й далі водити вантажівку, так як він «ніколи не зможе стати співаком».

Изображение
7. Інженер Генрі Форд
Перші дві автомобільні компанії, створені Генрі Фордом, - прогоріли. Форд був захоплений створенням «транспорту без коня», він зумів створити перший проект автомобіля, переконати групу бізнесменів підтримати його, однак він нічого не знав про ведення бізнесу, що в результаті вилилося в невдачу. Однак це не зупинило підприємця і його третя компанія, яка стала основою Ford Motor Company, стала успішною. Через кілька років після створення, компанія створила автомобіль, який став найбільш продаваним в країні, а через рік представила легендарну Model T, яка відразу «захопила» американські дороги.

Изображение
8. Співак Джон Леннон

Оцінюючи талант і майбутні перспективи знаменитостей, помилялися не тільки представники індустрії, а й найближчі люди. Приміром, фраза тітоньки легендарного співака The Beatles Джона Леннона буквально увійшла в історію: «Гітара це, звичайно, добре, Джон, але цим ти ніколи не заробиш собі на життя». Це, проте, не зупинило музиканта. 
7381АК

Почати спочатку: історії українців, які вирішили змінити

Изображение
Юлія Подобєд, дизайнер

Піарник, який навчився «шити щастя». Створила свою творчу майстерню Podobed Studio з індивідуального пошиття жіночого одягу. Особлива любов у Юлії до створення суконь і спідниць. Запустила лінію аксесуарів Le Detail.

Тільки на останньому місці роботи в топовому PR-агентстві я зробила себе і зрозуміла, скільки я насправді «стою». Там я познайомилася з принципами, які потім перенесла в свою роботу.Перше - всього не переробиш. Друге - людина, яка має хобі, вирішує свої завдання швидше, тому що їй хочеться звільнити час для свого захоплення. Третє - якщо робота і хобі збігаються, робіть свій відпочинок якісним, освітнім,таким, що приносить задоволення.

Багато хто страждає через те, що не знають, чим хочуть займатися. А я ж знала, що хочу робити, але не знала, як заробити на своєму захопленні шиттям, яке вже було у мене зі школи...
Я шила тільки для себе і за невелику плату виконувала замовлення від друзів і знайомих з ремонту одягу. Але, наприклад, без уміння робити викрійки я була прив'язана до таких журналів як Burda. Клієнти ж просять шити не по журналу, тому в таких випадках відразу відмовлялася від замовлення.

Три роки тому отримала базову освіту за спеціалізацією «кравець». Після курсів у мене звільнилися руки (мій викладач навчив шити без викрійок!) - І в останні півроку перед звільненням я спала тільки по 5 годин на добу, відшиваючи замовлення.

Моя ніша - між ательє з ремонту одягу та подіумом. Я шию для людей середнього та вище середнього класу, які не люблять пафосу. Вони хочуть поговорити про життя перед приміркою, випити кави і носити якісний, ексклюзивний і стильний одяг.

За рік до звільнення я почала підготовку. Заплатила за квартиру на кілька місяців вперед, відклала певну суму на перший час, купила швейну машину, оверлок, манекен, доменне ім'я, матеріали, створила логотип, зробила бирки, придумала слоган «вміємо шити щастя». Я була готова до старту.
Перший рік після переходу в нову сферу став роком знайомства з собою. Так, працюючи в колективі, ми «обростаємо» звичками, які нам насправді не властиві: пити каву по 10 разів на день, починати роботу в певний час і т.д. На вільних хлібах я зрозуміла, що ефективніше працюю, наприклад, вставши о 5 ранку і закінчивши до 10. Коли я працюю, то телефон і соціальні мережі відключені. Також я завжди складаю список замовлень, розподіляю їх по днях та строками. А щоб день не складався тільки з шиття, планую зустрічі з людьми.

У мені вдало поєдналися вміння хендмейдера і піарника. Після старту я завела невеликий сайт-блог, сторінку на Facebook і аккаунт в Instagram, плюс допомагає сарафанне радіо. Пишу про свої роботи на Facebook, але тільки тоді, коли є настрій...

Одного разу я пошила собі сукню за 220 хвилин. Я згрупувала типові завдання, визначила порядок справ, щоб зменшити витрати часу, і зрозуміла навіть те, як часто потрібно міняти оверлок! Природно, клієнтові я так швидко шити Не буду ніколи.
Моє нинішнє фінансове становище покращилося, в порівнянні з серединою року самостійної роботи. Тоді мені знадобилася позика на запуск лінії аксесуарів з моїм бізнес-партнером і на звичний мені відпочинок закордоном, нехай і бюджетний. Мій висновок: для безболісного переходу зі стабільного доходу на «проектний» - почніть вести облік витрат і проаналізуйте їх у звичайній таблиці Excel. Моїм завданням було позбутися деяких другорядних витрат і навчитися отримувати за меншу суму все те ж, що й раніше. Впоралася.
Було багато уроків. Прислухайтеся до інших людей, але приймайте свої рішення. Не звертайте уваги на тих, кому за 40, але вони досі сидять в офісі на ненависній роботі без керівної посади.

Щоб розвиватися швидше, спілкуйтеся з тими, хто розумніший і сильніший вас.

Шукайте свою унікальність. Беріть давно створені речі, завертайте в нову оболонку і продавайте. Мій директор з PR-агентства створив зі своїх захоплень Kyiv Running Tours. Він поєднав свої вміння і захоплення (біг, знання англійської та Києва) і тепер проводить ранкові пробіжки з іноземцями, розповідаючи їм про столицю.

Не кажіть іншим «так», кажучи собі «ні». Ми часто погоджуємося на те, що нас не влаштовує.
Немає пігулки щастя, поки ви не знайомитеся з собою. Пробуйте себе в різних сферах, не турбуйтеся через невдачі. Але помічайте ті справи, невдачі в яких викликають у вас бажання повторити і спробувати ще раз.
За рік після відпочинку влітку 2014 я пошила 100 суконь і 40 спідниць. До речі, три чверті клієнтів, які звернулися до мене одного разу, повернулися в другий і третій раз. А деякі - в 12-й! Моє досягнення в тому, що я не зійшла зі шляху, що змогла знайти підтримку в своєї мами і що мене оточує нереальна кількість крутих людей.
Изображение
Юлія Патяк, дитячий фотограф

Успішний менеджер фінансової компанії вибрала для себе нішу - фотографія майбутніх мам і новонароджених дітей.

Піти з основної роботи я вирішила тоді, коли моє хобі - фотографія - стало займати занадто багато місця в моєму житті. До відходу я працювала у фінансовій компанії, де була досить успішним менеджером. Саме цей фактор дав мені можливість мати таке дороге хобі як фотографія.

Довгий час я займалася фото на аматорському рівні, підробляючи на невеликих замовленнях для друзів. Мені хотілося вчитися, щоб знати більше, тому я ходила на майстер-класи, їздила на навчання за кордон і брала участь у виставках.

У міру розвитку часу на обидві сфери вже не залишалося. Та й інтерес до поточного заняття став холонути - все-таки я присвятила йому 7 років. Тоді я й зробила свій вибір. З жовтня 2014 я ніяк не пов'язана з фінансовою сферою. Тільки фотографія на професійному рівні.
Іти у нікуди, покладаючись тільки на власні емоції і бажання, - не можна. Треба адекватно оцінювати свої здібності і можливості, а також вчитися і готуватися до вільного плавання. Вибирати для цього потрібно те, що не тільки подобається, але і добре виходить. Ці два моменти не завжди йдуть рука об руку. Навчання та профільні конкурси допомагають це прояснити. Стане зрозуміло, чи підійде взагалі вам ваше хобі як заняття з довгостроковою перспективою, і володієте ви достатніми навичками, щоб успішно себе презентувати на ринку.

Якщо не станете кращим - не будете заробляти багато, тому потрібно готуватися до зміни професії. Так, чотири роки до відходу з фінансової сфери я «варилася» у фотографії, вчилася, напрацьовувала навички, набивала шишки і отримувала досвід.

Зйомка вагітних і новонароджених малюків - це і маркетинговий хід, і особиста потреба. У цей період сім'я щаслива, а, значить, і фото завжди радісні, світлі - і я працюю в оточенні одного тільки позитиву і щастя.
Робити щось добре - мало, якщо ви не можете це продати. Перехід у фотографію зі стану успішного менеджера багато в чому визначив мій успіх. Продавати себе я вміла завжди.

Але без труднощів не обійшлося: спочатку робочий процес був не дуже добре організований, тому замовлень виявилося більше, ніж я могла потягнути фізично. Навичок обробки не вистачало - я затримувала терміни віддачі фото. З реквізитом теж нелегко - знадобилося приміщення для його заготівлі. Зараз я вирішила всі ці моменти - я працюю з командою надійних профі, які займаються в  постпродакшені, весь матеріал віддається чітко за графіком, у відмінній якості, а нова квартира-офіс передбачає величезний зал для зберігання реквізиту.
Було таке, що невідомість лякала кожен місяць. Коли я залишилася наодинці з фотографією, у мене з'явилися складнощі з плануванням бюджету, часу і т.д. Фактора постійної зарплати тепер не було. Пішло 2-3 місяці, поки я розібралася з цим.

Тоді ринок дитячої фотографії я знала мало. Але мій сегмент дуже вузький, тому я зробила ставку на його ексклюзивність (крім вагітності та немовлят до 1 року, я не знімаю нічого) і правильну подачу. Правильна подача - це вузько «заточений» сайт з інформацією тільки про даний вид зйомки, це позиціонування себе у всіх засобах, де можна про мене почитати, - тільки як фотограф новонароджених і все, це статті про цікаві факти тільки по темі.

Сарафанне радіо - кращий «движок» в моїй справі. Але також для промо своїх послуг я створила сайт, «залила» портфоліо в Facebook. Туди я активно пишу статті з практики, все - з досвіду з оригінальними текстами. Намагаюся уникати шаблонів - тому мої клієнти знають, що отримають щось таке, чого немає більше ні в кого. Це і кілька стелажів, і полиці з незвичайним реквізитом, і інший підхід до кожної нової зйомки, і нетипова розкадровка.
Якщо у мене з собою візитки-буклети, я не соромлюся роздавати їх майбутнім мамам. Фотографи-колеги сміються, що я мам за руки хапаю, і це не красиво. Але мені абсолютно все одно, що про мене говорять конкуренти. Головний показник того, чи правильно я щось роблю, - це кількість замовлень і ті суми, які клієнти готові за них платити. У мене щоденні записи на зйомку і свою відпустку я планую в тій країні, куди хочу поїхати, а не куди вистачає грошей. Це показник для мене.
Я завжди хотіла робити все краще, дороге і впізнаване - зараз, нарешті, це у мене виходить. На самому початку мені коштувало це величезних вкладень - всі зароблені від зйомок гроші йшли на купівлю кращого реквізиту, який я могла знайти, замовляла його з-за кордону. До слова, це найбільша помилка наших фрілансерів - вони витрачають зароблені гроші на проживання, замість того, щоб вкладати в себе.

Родичі досі називають мене безробітною. Колеги щиро дивуються і досі не розуміють, як можна жити на доходи від фотографії. Ну, а вірні друзі радіють і підтримують, що дає мені сили і натхнення продовжувати.
Изображение
Марина Попехіна, перукар
Юрист, який через непереконливі перспективи своїх досягнень змінила престижну, але не улюблену професію, на крісло перукаря, щоб працювати у вихідні і отримувати від цього задоволення.
Одного разу представила себе 50-річної. Банк, офіс, крісло, монітор, купа паперів, таблиці, розпорядження, накази та кава-кава-кава ... У дзеркалі - заклопотане обличчя з приємним сірим відтінком. Обличчя жінки, що стала директором чогось в чиїйсь компанії, в нервовому стресі, з випадаючим від перенапруги волоссям. Прийшло усвідомлення того що, я зайнята престижною роботою, яку не люблю і не хочу робити. Кар'єрні сходи і навіть велика кількість друзів не давали мені такого задоволення, яке б перекривало величезне навантаження по роботі.
Біля мого будинку був салон краси, в чудову атмосферу якого я завжди приходила після судових засідань. Робочий день перукарів виглядав ідеально - вони робили те, що любили, дарували красу і гарний настрій собі і клієнтам. Я ж проводила нескінченні тужливі годинни в судах, прийомних та інших інстанціях, живучи в очікуванні вихідних. Все частіше виникало питання: на що, власне, я витрачаю своє єдине життя?
Бажання змінити роботу зріло близько двох років. Пам'ятаючи про дивовижну атмосферу салону краси, я вирішила відкрити власний. Ми з родиною переїхали до Києва. Але в столиці бізнес-старт - більш витратне підприємство, ніж в Маріуполі, тому в мене народилася думка про навчання. Я вирішила закінчити курси перукарської справи, раз вже поки не можу дозволити собі бути власником.
У мене був план: по завершенні курсів орендувати місце і працювати без клопоту. Однак навчання все перевернуло - мені перехотілося іти з компанії, де я проходила навчання, так як побачила там безліч перспектив для свого розвитку.
Сьогодні я вже майстер-модельєр. Також проходжу навчання на технолога бренду. У мене сформувався план на найближчі п'ять років. Розворушилися і мої друзі, ми стали частіше бачитись наживо, а не онлайн. Як мінімум раз на місяць вони вибираються з Facebook до мене в салон на регулярний «техогляд».
У своєму графіку роботи я підбудовуюся під клієнта. Якщо необхідно вийти в конкретний день в певний час - я в салоні. У мене немає конкретного вихідного дня, можу працювати і рано вранці, і пізно вночі. Це мій особистий вибір, який дає результат, - на сьогодні у мене практично весь день розписаний. Клієнти дуже цінують такий підхід - вони повертаються.
Я не очікувала, що перукарська справа - це настільки важке навантаження, коли з 9 ранку і до 21 вдається присісти всього пару разів. Це найнесподіваніший мінус. Тому в спортзалі на тренуваннях я особливу увагу приділяю тренуванні спини.
Я з першого дня стала заробляти. Це було дуже несподівано! Навчання, покупка інструментів та інвентарю окупилися в перші три-чотири місяці. У нашій професії все залежить від участі - якщо пішов у відпустку, то не заробляєш. На сьогодні мене все влаштовує. Але я хочу більше. І буде більше.
Перед зміною професії все добре обміркуйте і ... зробіть це поступово, маленькими кроками. Будьте готові до несподіванок і будьте гнучкими. Навіть якщо у вас є план, не можна передбачити, що станеться після початку - можуть відкритися такі речі, про які ви і не здогадувалися.
Один з найголовніших уроків - у мене дуже багато сил для змін. На щастя, я зроблена з міцного матеріалу.
Тепер я знаю, що у свої 50 років у мене буде як мінімум два салони, де я буду арт-директором. У мене є донька, якій я могла б залишити розпочату справу, якщо їй це здасться цікавим. Ще мені здається, що я стану хорошим прикладом для неї. Це дуже надихаюча перспектива для мене.
Изображение
Галина Єфімова, миловар

Змінила посаду фінансиста на майстра миловаріння. Вважає, що даний професійного щастя - в задоволенні від процесу трансформації хобі в прибуткову справу.

Насправді сталося дві зміни професій. У 2008-му році я пішла з банківської сфери, в якій пропрацювала 5 років. Йдучи в декрет, я звільнилася. Вагітність перевернула моє життя - раптово потягнуло на творчість, почався внутрішній пошук.

Вийшовши з декрету, я повернулася в сферу, але вже в рекламний відділ по роботі з банками. Але через 7,5 місяців я звільнилася і звідти. Саме тоді я утвердилася в думці, що якщо і робити рекламу, то тільки своїх проектів. Чим зайнятися? За прикладом подруг зайнялася миловарінням. Так все і почалося.
Піти у вир з головою можуть тільки дуже сміливі люди. У мене ж була фінансова підтримка чоловіка, що дозволило з головою зануритися в миловаріння. При відсутності підтримки - краще починати з малого і йти з основного місця роботи після досягнення певного стабільного рівня доходів. Адже якщо відразу все кинути, то можна впасти в прострацію і депресію, тому що на старті навряд чи ви отримаєте великий дохід. Мені знадобилося близько трьох років, щоб вийти на стабільний рівень заробітку, хоча він все-таки більше сезонний. Але цього мені вистачає на те, до чого звикла.

Я - самоук. По темі миловаріння в інтернеті є настільки великий обсяг інформації, що навіть не потрібно щось особисто відвідувати. Досить і рецептів, і відео-уроків, і майстер-класів. Також я купувала у конкурентів продукцію, придумувала нове, експериментувала і втілювала в життя. Приблизно місяць вивчала способи швидкої і недорогий закупівлі інгредієнтів. Ще місяць знадобився на розробку власної лінії продукції.
На старті зовсім не знала, як рекламуватися. Сайту теж не було. Тому, коли я тільки запустилася, щоб отримати перших клієнтів, я пішла по знайомих, салонам краси, спортзалами та т.д. У студентські роки я займалася розповсюдженням косметики, а коли пішла з банку, то цілий рік присвятила продажу. З того часу у мене відмінні навички продажів. Вихідці з мережевого маркетингу можуть продавати в будь-якій сфері.

Тоді справа йшла до Нового року, тому замовляли більше для подарунків своїм друзям. Точно також я надалі використовувала й інші свята - день Святого Валентина, 8 березня і т.д.


Зрозуміла, що мило - сезонний бізнес, і до теплої пори року він слабшає. Тому до наступного сезону я вже зробила сайт за допомогою консультацій знайомого веб-дизайнера, наповнила його якісними фото, з якими мені допомогла подруга-фотограф, дала рекламу на безкоштовних дошках оголошень і приймала замовлення через сайт. Крім цього, я часто беру участь у спеціалізованих виставках.
У процесі розкрутки корегувала склади своєї продукції за відгуками моїх клієнтів. Я часто готую рецепти нових коштів саме за рекомендаціями. Наприклад, так я розширила асортимент своєї продукції актуальними шампунями і масажними свічками.

Я завжди перевіряю всю продукцію на собі і своїй сім'ї, про що пишу на сайті і в Facebook. Для клієнтів надаю сертифікати на інгредієнти. У сертифікатах зазначено, що інгредієнти гіпоалергенні, пройшли перевірку і т.д. У 1% людей може проявитися алергія. Я пропоную клієнтам повернути гроші за продукцію, якщо з якихось причин вона їм не підійшла, але таких випадків поки не було.

Поки встигаю ночами приготувати 100-200 мив, моя майстерня - кухня. Але планую залучати помічників-миловарів і розширювати свою справу, щоб вирішувати труднощі з корпоративними замовленнями.
За останній рік ціна на інгредієнти виросла в 3 рази - це трудність. Мені довелося на 10% підняти вартість продукції. Більше не можу, так як інші миловари теж не піднімають.

Знайшла вихід із ситуації, як збільшити дохід і заробляти на інгредієнти: з вересня ввела новий продукт - креми для обличчя. Натуральні креми користуються у киянок великим попитом. На таку продукцію можна ставити пристойну ціну. Наприклад, середня ціна мого шматочка мила - 50-60 грн, у конкурентів - 35-40 грн. Моя ціна враховує і витрати на рекламу. Креми ж можна оцінювати в 250 грн. У моїх конкурентів є аналогічна продукція з такою ж ціною. Планую вийти в категорію більш дорогих товарів.

Головне - задоволення. Якби я хотіла заробляти великі гроші, я б залишилася в банку. Але якщо робота приносить мало радості, то не втримає навіть дуже хороша зарплата. Щасливої я стала тільки тоді, коли почала робити те, що мені подобається. У миловарінні я і менеджер, і продавець, і виробник. Все це - моє. У мене немає начальника. У цьому весь кайф.

Не відкладайте в довгий ящик. Починайте нову справу, поки горите ідеєю. Не бійтеся нового. Нікого не слухайте. Зупиняйте тих, хто гасить ваш ентузіазм, навіть якщо це друзі чи батьки.