Місто, де кожен житель має власний сад

Город где каждый имеет свой сад: Городские фермы

Городок Аванчест (Les Avanchets) у Швейцарії - мрія всіх садівників і дачників. За словами французького фотографа і еколога Янна Артюса-Бертрана, тут кожен городянин має свій невеликий міський сад.
 
У місті існує звичай обмінюватися органічними продуктами харчування з сусідами, таким чином розширюючи асортимент свого (здорового!) раціону. Також це сприяє соціальній інтеграції. 
 
Як стверджує Артюс-Бертран, цей звичай передається тут з часів Першої світової війни. Після закінчення конфліктів у 20-му столітті, уряд Швейцарії та інших європейських країн, роздало ділянки сільської землі, щоб кожен мав можливість відновити своє життя, так почалася культура міського сільського господарства в країні.
Через деякий час, після закінчення Другої світової війни, вже з Німеччини, цю модель успадкував Радянський союз, так з'явилися добре всім відомі дачі на 6 соток.
Зараз, коли натуральних продуктів залишилося не так багато, можливо, прийшов час відроджувати та популяризувати традиції дачних ділянок, для вирощування овочів і фруктів та обміну насінням, а не продавати їх під забудову багатоповерхових масивів.


7381АК

Електричний автобус зроблений колишнім співробітником Тесла

Proterra электрический автобус: Экологичный транспорт

Компанія Proterra намагається зробити з автобусами те ж, що Тесла намагається зробити з автомобілями, і це не дивно, так як Райан, звичайний генеральний директор компанії, якого Елон Маск залучає для роботи. Поки електричні автобуси компанії відзначилися своєю ефективністю і легкістю в управлінні. Останній прорив був зроблений на випробуваннях, коли автобус проїхав 430 км без додаткової підзарядки, а в цілому за добу пройшов 1100 км.
Ця нова віха була досягнута за допомогою 8 літій-іонних акумуляторів, здатних тримати 257 кВтг енергії. Середня швидкість автобуса Proterra - 50 кілометрів на годину, що відповідає швидкості руху в міських умовах.
Окрім досить великої дистанції пробігу, найбільш вражаючим фактом стала енергетична ефективність електричного автобуса. Якщо перерахувати вартість енергії, витраченої на пересування, на вартість палива, то витрата електричного палива склала близько 8.7 літра на 100 кілометрів. Це в 6 разів менше витрати автобуса з дизельним двигуном і в 7 разів менше витрати автобуса з двигуном на природному газі.
Крім цього, він має ряд екологічних переваг, тому що істотно зменшує кількість викидів від пасажирських перевезень, що може вплинути на оподаткування транспортних компаній. Також електричний автобус дозволяє різко скоротити витрати на технічне обслуговування особливо в довгостроковій перспективі.


7381АК

Якими повинні бути українські викладачі? Портрет професії....

 

Протягом багатьох років професія викладача залишається однією з найпотрібніших і затребуваних. Прогнози щодо того, що дистанційна освіта витіснить школи та університети, поки не виправдовуються, і в більшості випадків вчителі продовжують передавати знання шляхом міжособистісного спілкування. Проте в робочому процесі викладачів відбулися деякі зміни, у зв'язку з чим до представників цієї професії висувають все нові вимоги.
 
Роботу вчителя і викладача не можна назвати легкою. Крім глибоких знань предмета та вміння викладати, необхідно любити свою роботу і викладатися на сто відсотків. На жаль, розмір зарплат у цій галузі залишає бажати кращого і, як наслідок, невисоким є престиж професії. Аналітика бази резюме hh.ua показує, що середні зарплатні очікування претендентів знаходяться на рівні 12 тис. грн. Саме стільки хотіли б заробляти українські працівники освіти. Однак, розуміючи реальну ситуацію на ринку праці, більшість з них в графі зарплата вказують 3-4 тис. грн.
 
Низькі заробітні плати і непрестижність професії привели до того, що чоловіки не поспішають її освоювати. Традиційно серед вчителів та викладачів більше представниць прекрасної половини (75% конкурсної аудиторії). Також нечасто йдуть працювати у сферу освіти молоді люди. Троє з чотирьох претендентів на викладацькі посади - у віці від 26 до 45 років. Як правило, це фахівці з неповною вищою або вищою освітою (бакалавр, магістр).
 
Більшість претендентів, які хочуть працювати вчителем, викладачем або репетитором, в професії не перший рік. Понад половини мають стаж більше 6 років, кожен п'ятий - 3-6 років, а кожен сьомий - 1-3 роки. Без досвіду роботи тільки 7% зареєстрованих претендентів. Що стосується знань англійської, то тут ситуація неоднозначна. Більше половини українських працівників освіти не володіють іноземною мовою або мають базовий рівень. Майже кожен п'ятий може читати професійну літературу, а кожен шостий - готовий спілкуватися англійською під час співбесіди. Ще 13% знають мову на рівні fluent.
Що потрібно здобувачам, щоб знайти хорошу роботу в сфері освіти? Аналіз вакансій показує, що, крім вищої педагогічної, а іноді і психологічної освіти, роботодавці вітають наявність сертифікатів та інших кваліфікаційних документів. Наприклад, для викладача англійської додатковою перевагою буде сертифікат CELTA. А для викладачів у сфері IT-технологій практичні навички в дизайні і програмуванні (наявність портфоліо) будуть мати більше значення, ніж формальна освіта. Також викладач повинен бути готовий працювати за програмою роботодавця або надати авторську методику навчання.
 
Відносно новими вимогами до викладачів є застосування інтерактивних методів у роботі (презентація, відеоряд, ігрові форми взаємодії у разі роботи з дітьми). Іноді зустрічаються вакансії для прихильників дистанційної освіти. Тут обов'язковою умовою є вміння викладати по Skype.
 
Серед особистісних якостей роботодавці виділяють:
 
грамотну мову і володіння ораторським мистецтвом
прагнення до лідерства і вміння працювати в команді
індивідуальний підхід до учнів і різним аудиторіям слухачів
творчі здібності, готовність не тільки навчати, але і вчитися
стресостійкість, позитивний настрій
любов до дітей і професії.


7381АК

Ринок праці у вересні

Ситуація з зарплатами на ринку праці незмінна. Як і в попередньому кварталі, в цьому періоді значних змін ні в зарплатній політиці, ні у зарплатних очікуваннях претендентів не спостерігалося.
 
Середня офісна зарплата по Україні складає 3-5 тис. грн, в Києві цей показник традиційно вища - 5-7 тис. грн. Найвищі зарплати пропонують програмістам та іншим співробітникам аутсорсингових ІТ-компаній.
 
Найнижчі - новачкам і тим, хто готовий віддати перевагу фіксованому заробітку, а не роботі за бонуси і відсотки.
 
Очікування претендентів перевищують пропозицію в середньому на 20-25%: середня очікувана зарплата по Україні - 4-7 тис. Грн, по Києву - 6-8 тис. Грн.
 
Найвища конкуренція спостерігалася в Києві, Запоріжжі, Полтаві, Харкові та Дніпропетровську. Найнижча - у західних областях: Тернопільській, Львівській, Волинській, Івано-Франківській та Хмельницькій.
 
Фактично не змінюється і рейтинг тих, на чиї послуги попит значно менше пропозиції. У першу чергу, складно було знайти роботу керівникам, юристам, економістам.
 
Традиційно найбільш затребувані на ринку праці програмісти, страхові агенти, мед. представники, фахівці з продажу та робочий персонал.
 
Лідерами зарплатних пропозицій залишаються компанії, які можуть запропонувати зарплату у валютному еквіваленті - міжнародні компанії, аутсорсингові ІТ-компанії, міжнародні проекти. Нагадаємо, що з зазначенням заробітних плат публікують не більше ніж 25% всіх вакансій.
 
Зарплати в Києві
 
Професія Зарплата
1 Chief Software Architect - .NET                                   8000 USD
2 Team Leader / Senior PHP developer                           70000 грн.
3 Head of Analysis (Financial and operational modeling)     3000 USD
4 Senior Tech Lead (Java)                                      2 400-3 200 USD
5 Legal Associate (Lawyer)                                      2 000-3 000 USD
6 .NET розробник                                                 40 000-60 000 грн.
7 Сorporate sales manager                                                36400 грн.
8 Керівник фінансово-інформаційного департаменту        До 40 тис.грн
9 National building management officer                                  1691 EUR
10 Web аналітик                                                                33000 грн
   
 
 
ТОП-10 зарплат в регіонах.
 
У вересні в регіонах, як і в столиці, найвищі зарплати пропонують програмістам, керівникам та директорам регіональних представництв. 
Професія                                     Регіон                                       Зарплата
Java-developer                                 Львів                                    Від 3000 USD
Erlang-розробник                         Дніпропетровськ                               35 тис. Грн
Керівник напрямку виробничої логістики            Вінниця                                  Від 30 тис. Грн
Керівник виробництва                               Одеса                               Від 25 тис.грн
Flash / Flex-розробник (Senior)                   Запоріжжя                             Від 25 тис. Грн
Головний інженер проекту                        Львів                                    25000 грн
PHP JS розробник                                    Харків                                   16000 грн
Супервайзер торгових представників                   Львів, Рівне                            15000 грн               
Адмістратівний директор                        Одеса                            15000 грн
Головний лікар медичного центру        Харків                          150


Детальніше тут: http://slovo-motivator.webnode.com.ua/news/rinok-pratsi-u-veresni/

На що ми тратимо наші "злидні"!

<p>Треть заработанного уходит на бензин и "вредные привычки"</p>

Найбільше грошей люди витрачають на бензин, алкоголь і сигарети, а на меблі та килими йде мінімум
За перше півріччя середній українець залишив в магазинах 5160 гривень, або приблизно п'яту частину свого заробітку, підрахувала Держслужба статистики. Це приблизно 850 грн на місяць.
З них 42% пішло на купівлю продуктів, а 58% на придбання промтоварів. Рік тому українці витрачали менше - 4 679 грн, а витрати співвідносилися як 43 і 57% відповідно.
Насправді українці, звичайно, витрачають більше, але не всі їх витрати можна порахувати. Як роз'яснили нам у Держстатистики, вони враховують витрати громадян тільки в тих торгових точках, де видають товарні чеки, і не враховують покупки на базарах.
Адже витрати по окремих позиціях (яйцям, м'ясу, молокопродуктам, овочам), - в 2-3 рази вище, ніж витрати магазинні. Так, за даними Держстату, за півроку кожен з нас придбав всього 20-25 яєць (витрати на них - 35 грн при середній ціні десятка 12-17 грн). Насправді ж, за підрахунками учасників ринку, середній українець їсть на рік 220 яєць, тобто 80% цього продукту він купує на ринку.
"З продуктів більш репрезентативні статдані по бакалії, тютюну, спиртному, ROSHENу. Тобто тому , що не продається (спиртне, тютюн) або мало продається на ринках, - пояснив нам економіст Віктор Лисицький. - У непродовольчій сфері статдані також точні, так як покупку цих товарів, як правило, оформляють офіційно ".
ЗВИЧКИ ЗМІНИЛИСЬ. Президент Украналітцентра Олександр Охріменко, проаналізувавши дані, робить висновок, що життя і звички пересічного українця за рік серйозно змінилися.
"Нафтопродукти за рік подорожчали майже вдвічі, а витрати населення на них збільшилися всього на 14%. Тобто люди стали менше їздити на своїх автомобілях  або використовують більш дешеве паливо, - розповів нам Охріменко. - Зростання витрат на ліки на 30% пояснюється тим, що вони серйозно подорожчали, а економити на здоров'ї, на відміну від поїздок, навряд чи вийде. А ось автомобілів купують набагато менше: бачимо падіння витрат на них з 7,2% до 5%. Цікаво, що залишилися колишніми витрати на молокопродукти та " шкідливі звички ". Пояснення просте - покупці перейшли на більш дешеве молоко, сири, сметану, масло, а також спиртне і сигарети. Але хочеться вірити, що курити і пити стали менше (це вже точно - ні! , власне спостереження)".
Експерти прогнозують, що якщо гривня залишиться стабільною (до виборів від сили) і не буде нових потрясінь в економіці (сумніви беруть, аж грім гремить), то в 2016 році рівень споживання товарів мало зміниться (красти будуть більше - їсти щось треба). "Люди вже звикли себе обмежувати (та ну?!). Але за рік життя стало набагато гірше (здивував!!!)", - резюмує Охріменко


7381АК

Як скромний учитель Ма Юнь перетворився на мільярдера.

 Forbes оценил состояние Ма в $22,7 млрд

Історія про те, як скромний учитель Ма Юнь створив мегакомпанію, яка контролює ринок інтернет-торгівлі Китаю і розповзається по всьому світу, а сам він перетворився на мільярдера Джека Ма
Він народився в Ханчжоу, його батьки були провінційними музикантами, і до 16 років він нічого не тямив у сучасних технологіях. Потім він став скромним вчителем англійської мови, а вже через пару десятків років - одним з найбагатших людей в Китаї. Така історія Ма Юня, також відомого як Джек Ма, 16 років тому створив Alibabа Group - торговий інтернет-гігант, на який тепер припадає близько 80% китайської електронної комерції.
 
Сьогодні бізнес-імперія Ма включає в себе кілька напрямків, серед яких інтернет-магазини Alibaba. com, AliExpress, Taobao (китайський варіант американського аукціону eBay), а також платформу для здійснення електронних платежів онлайн Alipay.
 
Торік первинне розміщення акцій компанії на Нью-Йоркській фондовій біржі закінчилося небувалим успіхом: вона провела рекордне IPO на $ 25 млрд.
 
У перший же день торгів акції Alibaba подорожчали на 38%, злетівши до $ 68 за штуку, а ринкова капіталізація компанії досягла $ 231 млрд, що за сукупною вартістю більше лідерів інтернет-торгівлі Amazon і eBay. Фінансові акули з Уолл-стріт ахнули - це IPO виявилося найбільшим в історії Нью-Йоркській біржі, та й усіх торгів світу. Слідом за цим Ма став першим китайським підприємцем, що потрапив на обкладинку американського ділового видання Forbes.
 
Компанії з казковою назвою - казковий успіх. Виручка холдингу за останній фінансовий рік (закінчився 31 березня 2015 року) склала $ 76200000000, що на 45% більше, ніж роком раніше, а чистий прибуток продемонструвала зростання на 4%, досягнувши $ 24300000.
 
Нещодавно Forbes оцінив статки Ма в $ 22700000000, розмістивши його на другому місці в списку найбагатших китайців і на 33-му місці в списку найбагатших людей світу.
 
Втім, куди більше цифр вражає історія успіху самого власника Alibabа, який тепер в Китаї вважається культовою фігурою і прикладом для наслідування молоді.
 
"Alibaba є гарним прикладом компанії, що з'явилася в правильному місці і в правильній галузі і має правильну бізнес-модель", - коментує приголомшливий успіх китайського підприємця економіст Ден Стейнбок, експерт шанхайського Інституту міжнародних досліджень і американського Інституту Індії, Китаю та Америки.
 
Уроки англійської
 
У дитинстві Ма нічого не знав про західну культуру, однак після того як в 1972 році президент США Річард Ніксон відвідав Ханчжоу, рідне місто Ма став справжньою туристичною Меккою. Приїжджі іноземці манили Ма, немов магніт, тому, будучи підлітком, протягом восьми років він рано вранці приїжджав на велосипеді до входу готелю, розташованого недалеко від Ханчжоу, і пропонував приїжджим безкоштовні екскурсії по своєму рідному місту. Так він удосконалював англійську.
Пізніше Ма визнав, що спілкування з людьми західної культури змінило його. Туристи відкрили двері в зовсім інший світ, і все, що вони йому говорили, повністю відрізнялося від того, що він чув у школі і від батьків. Примітно, що ім'ям Джек, під яким він придбав всесвітню славу, його нарекла одна з туристок.
 
Тепер бізнесмен зізнається, що пережив чимало невдач. Він двічі намагався вступити до коледжу і двічі провалювався. У підсумку йому вдалося потрапити в Педагогічний інститут Ханчжоу, який, за словами Ма, вважався найгіршим навчальним закладом міста. Закінчивши вуз, майбутній мільярдер став викладати там же англійський, отримуючи всього $ 12-15 на місяць.
 
У 1992 році в Китаї з'явилися перші провісники економічного підйому, і Ма спробував поміняти роботу, але йому скрізь відмовляли. Тепер він з подивом згадує час, коли не зміг отримати навіть місце помічника менеджера в ресторані мережі KFС.
 
"Всього в компанію звернулися 24 людини, - розповідає Ма.- 23 кандидата були прийняті на роботу, відмовили тільки мені. У поліцію прийшли влаштовуватися п'ятеро осіб, четверо отримали мундири, а мені відмовили. Гарвард відмовляв мені десять раз, коли я подавав заяву на зарахування ".
 
Намагаючись підробити, Ма заснував невеликий перекладацький бізнес, а в середині 90-х відправився на заробітки в Сіетл. Тільки там Ма дізнався, що таке інтернет. Навчившись користуватися комп'ютером, він вбив у пошуковик слово пиво і не знайшов жодного китайського виробника цього напою. Тоді Ма відправив в якості запиту слово Китай і знову отримав нульовий результат. У той момент він зрозумів, що Піднебесна є неораним полем для інтернет-стартапів.
 
Повернувся додому Ма окрилений. Твердо вирішивши створити свою інтернет-компанію, він за допомогою дружини і друзів зібрав стартовий капітал в $ 2 тис. Ма розповів їм про те, що бачив в Америці, - а саме повсюдно сидячих за комп'ютерами людей. Вперше підключаючись до інтернету в Китаї, Ма зібрав знайомих - сторінка вантажилася близько трьох годин, але майбутній бізнесмен був надзвичайно гордий.
 
"Я довів друзям: інтернет існує", - згадує він.
 
Американський китайський
 
Тоді Ма Юнь з дружиною заснували свою першу інтернет-компанію Китайські жовті сторінки, збирала інформацію про місцеві організації. Бізнес розвивався настільки успішно, що через деякий час, в 1997 році, першопрохідника разом з його командою навіть запросили попрацювати на уряд - вони розробляли сайти для міністерства економіки і торгівлі та деяких інших державних структур.
 
Досвід роботи чиновником допоміг Ма в майбутньому, вважають аналітики. "Бізнес в галузі електронної комерції тоді міг створити тільки той, у кого були хороші стосунки з урядом", - вважає Лоуренс Ріардон, професор Нью-Гемпшірского університету, який спеціалізується на Китаї.
Якраз тоді Ден Сяопін, який очолив Китай після Мао Дзедуна, вніс значні зміни в економічний курс країни, прагнучи переорієнтувати її на зовнішні ринки і підштовхнути до ринкової економіки. Поліпшення бізнес-клімату в країні прямо-таки штовхало в спину підприємливого Ма, і він хотів йти далі. У пошуках інвесторів він відправляється в інноваційну Мекку світу - Кремнієву долину. Однак тут його чекало розчарування: в Америці ніхто не повірив китайцеві, який розповідав про свої наполеонівські плани.
 
Пізніше він, вже будучи мільярдером, скаже, що не пише бізнес-планів - це бажання у нього пропало після того, як американські інвестори заявили, що бізнес-план у нього нікудишній.
 
Проте інвестиції наполегливий підприємець все ж знайшов, правда, вже в Китаї. За допомогою 18 друзів йому вдалося зібрати $ 60 тис. Цієї суми вистачило для початку казки під назвою Alibaba.
 
Сезам, відкрийся!
 
Первісна концепція була дуже проста. Ма знав, що в Китаї величезна кількість виробників різної продукції, які жадають знайти покупця закордоном. У пошуках клієнта доводиться брати участь у виставках, що не завжди по кишені компанії. Саме для таких виробників Ма і вирішив створити інтернет-платформу, яка надасть постачальникам можливість за допомогою декількох простих дій розміщувати пропозиції товарів, які покупець зможе придбати безпосередньо.
 
На його сайті кожна компанія отримала можливість безкоштовно створити сторінку і запропонувати свої товари. За додаткові рекламні послуги Alibaba призначила плату.
 
Так само, як чарівна фраза "Сезам, відкрийся!" У відомій казці Алі-Баба і сорок розбійників відкривала вхід до печери зі скарбами, компанія Ма мала відкрити китайським виробникам вихід на міжнародний ринок.
 
Цей проект став по-справжньому успішним - пізніше в нього інвестували такі гіганти, як пошуковик Yahoo! і інвестиційна компанія Goldman Sachs. А сам Ма перетворився на гуру китайського бізнесу, ідеї якого здатні викликати захоплення у західних бізнес-фахівців.
Приміром, за його твердженням, справжні можливості лежать там, де їх ніхто не бачить. Тому якщо на нараді якусь його пропозицію підтримують 90% присутніх, Ма тут же знімає її з голосування і викидає в кошик, оскільки вважає, що це бізнес-рішення лежить на поверхні, а значить, воно доступно конкурентам, і про лідерство в даному питанні можна забути.
 
Хоча ЗМІ називають Ма китайським Цукербергом, він, на відміну від творця соціальної мережі Facebook, погано розбирається в сучасних технологіях і нерідко для того, щоб закачати фільм або програму на свій гаджет, просить допомоги колег.
 
Він зізнався, що ніколи не обговорював з підлеглими технології, необхідні для створення і просування тих чи інших продуктів. Ма вважає, що глава компанії не повинен контролювати кожен крок розробників, проте в якості користувача він завжди тестує, наскільки зручно здійснювати ті чи інші операції, які пропонує його компанія.
 
Бізнесмен відрізняється власною унікальною філософією, через яку ЗМІ нерідко називали його божевільним Джеком. "Божевільний - не означає дурний", - парирує бізнесмен.
 
Він запропонував своїй компанії безліч талановитих ідей, які привели її до успіху, стверджують фахівці. Так, у боротьбі з глобальною експансією американського eBay Ма у своєму аукціоні Taobao перестав обкладати угоди комісією і таким чином не просто зберіг, а примножив кількість клієнтів.
 
"EBay - це акула в океані, але я - крокодил у річці Янцзи, - заявив, задоволено потираючи руки, Ма.- Якщо будемо битися за океан, то програємо, але ми-то б'ємося за річку і одержуємо  верх".
 
На думку Стейнбок, Ма тонко відчував ринок. Приміром, коли проникнення інтернету було не таким сильним, він обрав бізнес для бізнесу - тобто надавав можливість компаніям знайти клієнта. Коли ж в Китаї почався споживчий бум, Ма вчасно зробив ставку на звичайного покупця і запустив інтернет-аукціон.
 
Зараз, за словами аналітика, в Китаї 670 млн інтернет-користувачів, і їх кількість постійно зростає. Тобто для розвитку інтернет-торгівлі тут як і раніше величезний простір.
 
Сьогодні у Alibaba купують товари 376 млн покупців на рік, однак експерти стверджують, що потенціал інтернет-компанії значно вище. 11 листопада 2014, в День холостяка - у Китаї так називається день, який схожий до американської "чорної п'ятниці", - Alibaba змогла продати товарів на $ 9 млрд.
 
Мільярди мало змінили уклад життя скромного вчителя. Досягнувши 51-річного віку, Ма стверджує, що бути багатим - важкий тягар. Колись в молодості він мріяв снідати, обідати й вечеряти щоразу в різних країнах, проте зізнається, що тепер вважає таке бажання жахливим.
 
Він, як і в молодості, захоплюється кунг-фу, навчає цьому мистецтву своїх підлеглих, а також вкладає величезні кошти у захист навколишнього середовища. Будучи закінченим ідеалістом, Ма закликав своїх співробітників використовувати зароблені ними гроші для того, щоб стати по-справжньому благородними, добрими і щасливими людьми, здатними допомагати ближньому. Саме тому в його компанії працює багато жінок, так як вони, на думку бізнесмена, більш схильні піклуватися про інших.
 
Щоб мати більше особистого часу, в 2013 році Ма залишив посаду президента компанії, хоча залишився головою ради директорів. "Я завжди кажу собі, що ми народжені не для роботи, а для того, щоб насолоджуватися життям і робити життя інших людей краще", - підкреслив Ма.
 
П'ять порад від Джека Ма:
 
1. В якості партнера ви повинні знайти когось, хто доповнює ваші вміння. Вам не потрібен хтось успішний - шукайте правильних людей, а не кращих.
 
2. Безкоштовно - дуже дороге слово.
 
3. Сьогодні буде непросто, завтра буде ще гірше, але післязавтра все буде прекрасно.
 
4. Справжні можливості лежать там, де їх ніхто не бачить.
 
5. Номер один - це клієнти. Номер два - співробітники. І тільки потім, під номером три - акціонери.


7381АК

Вчися вчитися: 5 способів швидко оволодіти новим навиком

1. Знайдіть велику мету
Коли нас захоплює навчання, ми кидаємо на неї масу енергії, і це допомагає утримати в голові засвоєне. Пам'ятаєте, як під час фільму або презентації ваші очі були прикуті до екрану або оратора, і навіть через тижні і місяці ви були в змозі пригадати, що відбувається в подробицях? Ось тому потрібна якась велика мета, пояснення, чому ми щось вивчаємо. І важливо вміти наочно уявити собі цю мету, інакше наш мозок не включиться на повну потужність і не буде зберігати засвоєне.
 
Якщо ви хочете вивчити іспанську, у вас буде більше мотивації досягти вільного володіння мовою, якщо вам через 3 місяці потрібно виїхати в Іспанію, ніж якщо ви вчитеся просто заради того, щоб знати більше мов. Або якщо ви хочете навчитися більш ефективній комунікації, у вас буде більше мотивації, якщо ваша мета - стати відомим оратором і виступати перед тисячами людей, а не розповідати анекдоти в компанії друзів.
 
Цей простий поворот в нашому ставленні до справи визначає, наскільки ми мотивовані під час вивчення чогось нового, і це дозволить нам зробити все необхідне, щоб запам'ятовувати більше. В тому числі…
 
2. Записуйте
Під час лекцій або виступів ви віддаєте перевагу веденню нотаток на ноутбуці або старому доброму способу - в паперовому блокноті? Якщо друге, вам пощастило.
 
Дослідження, опубліковане в журналі Psychological Science, показує: навіть якщо студентам дають час на те, щоб повторити матеріал, ті, хто робить замітки в зошиті,здають тести значно краще. Навіть краще тих, хто розшифровує лекції цілком. В цілому ті, хто веде замітки в друкованому вигляді, ризикують робити це бездумно. Старомодні записи на папері допомагають зміцнити і пам'ять, і здатність розуміти концепції і факти.
 
3. Вивчайте інших
Коли ви пояснюєте концепцію або проблему комусь іншому, вам доводиться спрощувати концепцію, щоб допомогти людині зрозуміти її. Тим самим ви допомагаєте і собі вникнути в неї більш чітко.
 
Як показують дослідження, людям вдається запам'ятати:
 
- 5% того, що вони дізнаються, слухаючи лекцію.
 
- 10% того, що вони дізнаються за допомогою читання.
 
- 20% того, що вони пізнають аудіовізуальним шляхом.
 
- 30% того, що вони дізнаються з наочної демонстрації.
 
- 50% того, що вони дізнаються, беручи участь у груповій дискусії.
 
- 75% того, що вони дізнаються, коли практикуються у вивченому .
 
- 90% того, що вони розуміють, коли вчать когось  або коли застосовують отримані знання негайно.
 
Спирайтеся на асоціації, щоб допомогти і тим, кого ви вчите, і самому собі пов'язувати все в єдине ціле. Уявляйте собі картини, історії, наочні приклади. Чим більш випадкова і дивна буде історія, тим легше буде запам'ятати, так що спробуйте. Можна скористатися і «ментальними картами» (mind maps), щоб візуально представити досліджувані зв'язки.
 
4. Застосовуйте або забудьте
Якщо ви вивчаєте нову мову, то ви, напевно, чули історії, як хтось освоїв мову, навіть вільно її опанував, але потім перестав практикуватися - і майже все забув. Це одна з головних причин, чому навички губляться - відсутність практики. Так як же організувати своє навчання, щоб достатньо практикуватися?
 
Робіть це за графіком
 
Це стосується не тільки закріплення нових навичок, а й взагалі продуктивної роботи: будь-який коуч скаже вам, що кращий спосіб зробити справу - занести її в календар. Я змушую себе планувати все, що для мене важливо, особливо вранці - вивчення англійської, читання, робота над моїм проектом Rype.
 
Якщо ви хочете закріпити якийсь навик, виділіть 30-60 хвилин в день на те, щоб практикуватися в ньому, і незабаром (дослідження говорять, що приблизно через два місяці) це перетвориться на звичку.
 
Будуйте відповідне оточення
 
Ми - це середнє з 5 людей, з якими ми найчастіше спілкуємося. Ви напевно чули цю фразу, але її варто повторити: вона безпосередньо стосується і освоєння нових навичок. Якщо ви хочете освоїти нову мову і знаходитеся при цьому в Аргентині, ви мало що освоїте, спілкуючись з іноземцями. Потрібно заштовхувати себе в ситуації - нехай навіть некомфортні - коли ви змушені говорити по-іспанськи.
 
Саме тому підприємці спілкуються з підприємцями, а коміки - з коміками. Це дозволяє постійно підтримувати в собі установку на навчання і відповідний режим, адже тоді навколо вас люди, які або вміють щось краще за нас. І ви постійно отримуєте зворотний зв'язок.
 
Використовуйте інтернет
 
Якщо поруч немає таких людей, спілкуйтеся в інтернеті. Сьогодні є маса рішень, які допомагають вчитися швидше і значно покращувати свої навички.
 
5. Піклуйтеся про себе
Ще з університетських днів у багатьох закріплюється уявлення, що нічні зубріння дозволяють швидко освоїти новий навик. Але ефект виходить зворотний. Таке нічне зубріння, може, і допомагає помістити щось в короткострокову пам'ять, але якщо ви хочете, щоб навик закріпився надовго, це просто не працює. Десятки досліджень показують, що чим більше ви спите, тим більше вам вдається запам'ятати надовго.
 
Дослідники перевіряли це: людей вчили новим навичкам, а потім сканували їх мозок після певного часу, проведеного у сні або без такого. Коли у людей був шанс поспати після того, як вони, наприклад, розучували гами на піаніно, ділянки мозку, відповідальні за швидкість і точність рухів, були більш активні, ніж у людей, які не спали.
 
Без адекватного сну і відпочинку перевантажені нейрони більше не в змозі правильно направляти інформацію, і ми втрачаємо можливість доступу до того, що вивчили до цього. Але важливо не тільки кількість сну, але і якість. Поганий сон негативно впливає на настрій, а це погано позначається на навчанні.
 
Як спати краще? Наприклад, займатися спортом. І у фізичних вправ є інші переваги в плані більш ефективного освоєння навичок. Вони надають потрійний ефект: 1) підвищують вашу уважність і мотивацію; 2) готують нервові клітини до з'єднання, що допомагає мозку освоювати нову інформацію; 3) заохочують розвиток нових нервових клітин в ділянках мозку, пов'язаних з пам'яттю і навчанням.


7381АК

9 маніпуляцій, які керівники застосовують до співробітників

Маніпулятивні прийоми
Часто ці реакції родом з дитинства, тому в основі найбільш ефективних маніпулятивних прийомів лежать типові фрази, які колись вимовляли батьки. Схожість легко можна побачити на прикладах.
 
1. Тиск на жалість
У дитинстві: «Ти збираєшся на вечірку, а бабуся погано себе почуває! Залишся дома, позалицятися за нею, більше нікому ».
 
Зараз: «Звичайно, ви зараз у відпустці, але у нас намічається дуже важливий проект, і без вас важко буде виконати все якісно. Вийде ввечері вийти в скайп? »
 
Відповідно до теорії Еріка Берна в такому посланні на явному рівні спілкуються двоє колег- «дорослих», а на прихованому - начальник стає на позицію «дитини», який просить «батька» допомогти . Рідко хто упустить можливість відчути себе рятівником в такій ситуації. Почуття власної значущості - одна із самих ненасичуваних людських потреб.
 
2. Гра на почутті провини
У дитинстві: «Як безвідповідально з твого боку йти на вечірку, коли бабусі погано! Ми з сил вибиваємося, а тобі лише б розважатися! »
 
Зараз: «Ви і так у відпустці, а у нас гарячий сезон, у вас вийде хоча б в скайп вийти?»
 
Ситуація та ж, але послання інше. У цьому випадку позиція начальника батьківська, а підлеглому дістається роль «дитини», неслухняної й винуватої. Звичайно, щоб заслужити любов і визнання «батька», «дитина» відмовиться від зручного часу відпустки, вийде понаднормово і буде орати за трьох.
 
3. Порівняння
У дитинстві: «Маша на одні п'ятірки вчиться, а у тебе навіть з малювання четвірка!», І у зворотний бік: «Ну і що, що все списували, а якщо всі з даху стрибати будуть?»
 
Зараз: «Ваші показники гірші всіх у відділі, вам слід більше старатися» або «Таку дурну помилку іноді допускають недосвідчені співробітники, але від вас я цього не очікував!»
 
Ситуації оцінювання і порівняння, коли вони не в нашу користь, вкрай неприємні. Цей прийом давно перестав бути таємним: дошки «Кращий працівник місяця» і витоку результатів ассессмента - теж прийоми управління, засновані на порівнянні. Звичайно, всім хочеться бути кращим за інших, скільки б психологи, філософи і любителі глибокодумних статусів в соцмережах не стверджували, що порівнювати себе сьогодні потрібно  тільки з собою вчора.
 
4. На слабо
У дитинстві: «Тобі ніколи не вступити до цього вузу!»
 
Зараз: «Клієнт сумнівається, схоже, не дуже довіряє твоєму досвіду, може, доручити це комусь іншому?»
 
Добре працює з людьми, які люблять проявляти себе в екстремальній ситуації. Коли все спокійно і розмірено, вони нудьгують, виконують роботу абияк. Зате в ситуації форс-мажору вони здатні проявити свої найкращі якості. Скепсис з боку начальства підстьобне такого співробітника всім на зло доводити свій професіоналізм, завзяття й цілеспрямованість. Такий підхід грубуватий, тому керівники часто використовують третю особу, щоб донести до співробітника свої сумніви в його силах.
 
5. Лестощі
У дитинстві: «Ти найрозумніший! Ніхто не зробить це краще за тебе! »
 
Зараз: «Я не можу довірити це важливе завдання нікому, крім вас».
 
Створюючи якийсь образ в очах оточуючих, ми хочемо виглядати цілісною, несуперечливою особистістю і намагаємося діяти послідовно. Чиясь віра і підтримка можуть зарядити енергією і додати сил. Лестощі до того ж можуть використовуватися для нав'язування своєї точки зору: «Ви ж такий розумний і розумієте, що найкращим варіантом було б ...».
 
Комунікативні прийоми
Крім відкритої маніпуляції, можна зустріти ще й приховану - так звані комунікативні прийоми. Силу такого впливу можна відчути не тільки на роботі, а ще й у рекламі, при продажах і в інших ситуаціях.
 
1. Описова похвала
Приклад: «Ви відмінно виступили з презентацією, знайшли переконливу аргументацію, використовували різні джерела, відразу видно, що потрудилися».
 
Описова похвала відноситься до прийомів, які педагоги і психологи рекомендують батькам. Від звичайної вона відрізняється тим, що відноситься не стільки до результату зусиль (від похвали за результат може з'явитися страх не досягти кращого результату в майбутньому) і особистості самої людини (я і так гарний, навіщо мені ще напружуватися?), Але до тих зусиль, які вона доклала, щоб досягти результату. Простого «Добре!» Або «Молодець!» Недостатньо, щоб мотивувати співробітника діяти в потрібному напрямку. А ось якщо описати конкретні дії, наступного разу людина намагатиметься ще більше.
 
2. Ви-пропозиції
Приклад: «Якщо ви будете дотримуватися цього плану, зможете збільшити продажі на 30%».
 
Для налагодження ефективного робочого діалогу використовують тактику «Ви-пропозиції», адже людині насамперед цікава вона сама і те, що вона зможе отримати. Психолог Аллан Піз називає це одним із принципів людської природи. Для порівняння - менш ефективна фраза: «Я розробив цей план і хочу впровадити його в роботу, розраховуючи на 30-відсоткове збільшення продажів».
 
3. Принцип Бенджаміна Франкліна
Приклад: «Минулого разу ви виручили весь відділ, я так вдячний вам, можете поглянути на цей звіт і сказати свою думку?»
 
Принцип Бенджаміна Франкліна говорить: охочіше нам назустріч ідуть ті, хто вже надавав допомогу раніше. Через це часто виникає ситуація, що більше термінової роботи звалюється на більш лояльних співробітників. Однак є й принцип взаємного обміну, який полягає в тому, що гарну дію відносно когось народжує відповідне бажання зробити щось хороше.
 
4. У термінах мети
Приклад: «Наступного разу, перш ніж відправити пропозицію, подивіться схожі в інших компаній, це дозволить вам зробити нашу пропозицію більш конкурентоспроможною».
 
Коли керівник вказує на помилки співробітника або дає якесь завдання, при цьому говорить про мету, уникаючи частки «не» і формулюючи критерії досягнення.
 
 
Це і є найпоширеніші прийоми маніпуляцій. А тепер давайте подумаємо разом: якщо ви розумієте, що вами маніпулюють, чи варто довіряти керівнику так само, як колись? 
 
Можливо, комусь буде корисно перестати обманювати себе, бути впевненішими в собі і навчитися говорити «ні», щоб перестати бути жертвою маніпуляцій. А тим, кому подобаються ігри маніпуляторів варто нагадати, що життя без обману простіше, зрозуміліше і економить час.


7381АК

10 готелів в палацах

Taj Falaknuma Palace
Хайдарабад, Індія
Althoff Grandhotel Schloss Bensberg
Бергіш-Гладбах, Німеччина
Ciragan Palace Kempinski Istanbul
Стамбул, Турція
Palazzo Magnani Feroni
Флоренція, Італія
Hotel de Crillon
Париж, Франція
Taleon Imperial Hotel
Санкт-Петербург, Росія
The Oberoi Rajvilas
Джайпур, Індія
 

The Gritti Palace
Венеція, Італія
The Xara Palace Relais & Chateaux
Мдіна, Мальта
Palais Coburg Hotel Residenz
Відень, Австрія


7381АК

Дерево, яке виросло з насіння, знайденого археологами через 2000

пальма 2000 лет: Банк семян

На початку 1960-х років, під час розкопок палацу Ірода Великого в Ізраїлі, археологи виявили невеликий запас насіння, покладених у глиняному глечику. Це насіння довго зберігалися в ящику, як експонат, і тільки в 2005 році їх вирішили висадити, як експеримент. Дивно, але через тисячоліття, насіння почало проростати, а в 2011 році молодий саджанець випустив першу квітку.
Фінікова пальма вважалася основним продуктом в Іудейській пустелі, вона була джерелом їжі, даху і тіні протягом тисяч років, і свого часу стала визнаним символом Королівства Іудеї.
 
Щоб захопити контроль над царством в 70 р н.е. Римська імперія вирішила знищити фінікові ліси, які були в той час основою іудейської економіки. До 500 року нашої ери фінікові плантації були повністю вирубані і знищені, що призвело до масового голоду і поневолення царства.
 
Минуло досить час і ця історія пішла в минуле. Поки археологи не відкрили знахідку, глечик з насінням, в самому палаці великого містобудівника Ірода Великого. У нас мало хто знає історію цієї людини і скоріше це ім'я згадують, як прізвисько.
 
Відомо, що в 25 році до н. е. у його царстві був неврожай і страшний голод. І цар Ірод обміняв все золото зі свого палацу на хліб у Єгипті, що зробило його народним улюбленцем на довгі роки.
Отже, минуло майже 2000 років і в 2005 році один ботанічний дослідник, Елейн Соловей, зважився на експеримент. Висадити одне насіння в період посадки фінікових пальм. Шанси на те, що насіння зійде були мізерні. В принципі, прийнято вважати, що насіння втрачають свої властивості до проростання через 20-25 років. Але, о диво! Насіння дало проросток і почало нормально розвиватися, а через 6 років випустило першу квітку - підбадьорюючий знак, що стародавні насінини, які пережили століття, можна відтворити.
 
Було запропоновано схрестити дерево з іншими тісно пов'язаними видами пальм, але повинні пройти роки, поки воно почне давати знамениті плоди оспівані в Біблії. Тим часом, Соловей працює над відродженням інших вікових дерев від їх тривалого спокою.


7381АК