А зозуля накувала...



Як тільки в зеленому гаю зозуля "ку-ку" закує,
Я зразу ж вікно відчиняю - і серце радіє моє.
 "Ку-ку"  - зозуля кує щастя й долю.
 "Ку-ку" - іду привітатися з нею...


( Зозулині черевички )

   ( Зозулинець )

А зозуля накувала мені щастя й долі
щоби я біди не знала з милим у любові
накувала ще й сказала жити - не тужити 
у коханні і у парі сто років прожити...

 ( Зозулині черевички )

Ретро-вечірка у Львові з Віктором Морозовим

Бубнявіють думки, проростають словами, Їх пагіння бринить у завихренні днів — Цілий тиждень живу і ходжу між левами,  Недаремно ж і місто взивається — Львів. ( Василь Симоненко )

 Бо де ще є людям так файно, як ту, Тільку ві Львові. Бо де ще зубачиш таку красоту, Тільку ві Львові.

Якби ще десь раз я вродитисі вмів, то Тільку ві Львові. Так люблю той Львів, що бракує ми слів, Львів то є Львів.

1. Батяр я си батяр з малої дитини 2. Тільку ві Львові 3. В Стрийськім парку на фистині 4. То було так давно 5. Закутий батяр Зеник 6. Панна Дорота 7. Пісенька про Абрама 8. Танго "Прошу Пані" 9. На "професорській кольонії" 10.На "кульпаркови" 11.Живу і ходжу між левами 12.Сплять тушканчики ( українська казочка про суддів , гаранта, луценка,помаранчі,юлю, табачніка,нато ,брюсель, кремль...та ведмежі обійми) 13.На вулиці Коперніка (файдулі-фай на сучасний лад) 14.Львів то є Львів

ТО БУЛО ТАК ДАВНО ....

То ніколи си не верне Скорше світ си переверне Так ніколи вже не буде Не то місто Не ті люди

Ретро-вечірка на "Шоколадній бруківці"-2012 з Віктором Морозовим та групою Батяр-Бенд "Галичина" ( Автор відео Тарас Попіль. )

"Нас зiбрала тривога" Євген СВЕРСТЮК

"Вiльна людина у вiльнiй державi " Під таким девізом відбувся Національний Круглий Стіл 5 квітня у Київі  Місія інтелігенції та вільних людей України

 

Нас зібрала тривога: ми втрачаємо відчуття справжности життя і відчуття ґрунту під ногами. Хтось, може надіється, що сьогодні даватимуть індивідуальний рятівний пояс. Насправді все простіше: нам треба заглянути один одному у вічі, взятись за руки і відчути себе громадянами України. У висліді «класової боротьби» двох ідеологій ми опинилися в полоні споживацького матеріялізму, що більше відповідає нахилам людської натури і рівневі науково-технічних досягнень. Правду казав покійний Айятола Хомейні: американський матеріялізм страшніший, він витворив диявольську індустрію спокус для людини, як виявилося — проти людини. Наша напівголодна людина потрапила, як дикун на ярмарок секонд-хенду, і упали всі перегородки. З комсомольськими чеснотами вона не встояла, бідна, і вмить розміняла рештки свого морального капіталу. Найтяжче виявилося перетравлювати крадені народні багатства: вона дуріє, вона поводиться неадекватно. Вона думає, що влада буде її гарантією і не задумується: навіщо це все? Духовні вартості стукають у двері і в скроні. Вони єдині справжні. В них наш єдиний порятунок. Як і сто, як і тисячу років тому. Той дзвін тривоги зібрав нас на Національний круглий стіл. Двоє слів про «пошуки нових вартостей». Ініціятива «1 грудня» — то ініціятива церков, які мають сталі, традиційні вартості і культивують їх. Утрачені комуністичні вартості були в основному християнськими вартостями навиворіт, тобто правда, але класова, добро — з кулаками, закон — але не для всіх, служіння — але вождеві… І нарешті ідеал — щастя для майбутніх поколінь, своєрідна заміна потойбічного життя. Але повертатися до справжніх вартостей розбитими дорогами непросто. Та й чи були вони глибоко закорінені в народі? Даю коротке пояснення уживаних понять. Домінування духовного начала — це готовність діяти за Законом Божим, за совістю, за правдою. Вільна людина — не раб обставин. Вільна країна — країна вільних і гідних громадян. Громадський обов’язок — добровільна праця для загального добра. Демократичні цінності — ненасильство, толерантність, пошанування іншого. Інтеліґентність — здатність до творчих і духовних зусиль і безкорисних дій. Матеріялістичний світогляд — зацикленість на матеріяльному, побутово корисному, не виключає гоббі — творення кумирів і утопій. Позитивна альтернатива — готовність творити позитивний приклад. Усі ми розуміємо. що ще ніколи в історії люди не змінювалися під впливом логічних аргументів. Любов і голод рухали ними— первісні біологічні потреби. В епоху споживацтва і любов, і голод притуплені. Людина, зледащіла від переситу, сміється з колишніх романтиків, спраглих високої любови, з революціонерів, спраглих справедливости, і навіть з авантюристів, готових на великий ризик. Зневажений і віками висміяний міщанин нині купається, як вареник у маслі. Йому служать телебачення, рекляма, інтернет і фітнес-центри. Його захищають філософія споживацтва і морально амбівалентний закон. Йому улещає мистецтво постмодернізму. Його підтримує мода — мода на ситість, успіх і комфорт. Він дбає про своє тіло, і тільки тіло. Як це схоже на ферму бичків сталінського академіка Лисенка, який методом посиленого відгодовування хотів вивести вищу породу! А ми говоримо про нонконформістів, які зламають мури інертности мас. А ми апелюємо до ідеалістів, що не приймають масової психології. Ми звертаємося до розуму, який вказує на прірву під ногами. Ще ніколи люди не злякалися прірви і не послухали попереджень. Але завжди якась незрима рука їх зупиняла, і вони задумувалися над своєю вигодою: далі простувати тією дорогою невигідно мені, мені вигідно, щоб сусідові теж було добре, щоб він був влаштованим і не аґресивним… Виходила ніби любов до ближнього. В українських реаліях всі українські партії посткомуністичні. Усі вони вирощені тим режимом, який заколисував ідейними словами своє утробне прагнення до справжнього матеріялізму. Тільки одні любили матеріялізм з кримінальним ухилом, інші — з авторитарною державністю, інші матеріялісти мали національні сентименти. Є і матеріялісти з християнсько-демократичним забарвленням. «Дай, дай, дай!» — моляться вони. Нам треба відмежуватися від корисливого матеріялізму і пошукати сміливих людей нонконформістів з ясним розумом і доброю волею. Фактично з цього починали усі реформатори і піонери. У нас є арґументи: — Світ завжди тримався на Божому Законі і на правді. Часто він відхилявся, але зрештою мусив повернутися до норми: в людині закладено моральні начала. — Криза підвела нинішній світ буквально на грань прірви, і ми надіємося на рятівний інстинкт самозбереження, а особливо на зусилля тих праведників, які є в народі і завдяки яким світ може бути врятований з їхньою діяльною участю; — Сатанинський світ неґативних емоцій, насильницьких методів та ілюзорних перемог — він засліплює і полонить як мильна бульбашка. Але він приречений. Він самознищиться. Як у псалмі: « А путь нечестивих загине». Головний наш арґумент: людина і суспільство хочуть жити і бути здоровими, хочуть лікуватися від смертельних недуг і запобігати їм. Ми апелюємо не так до розуму, як до інстинкту самозбереження. Ми віримо, що люди морально здорові — дужчі, і їм допомагає Бог. Ще в античності знали: треба лікувати душу, а тоді вже тіло. Одна з ледачих ілюзій нашого соціюму — надія на порятунок в Европейському союзі. Але для цього передусім треба реформуватися — і психологічно, і морально, і адміністративно. Усі мусимо піднятися вище до европейських стандартів. Але коли ми піднімемось і зберемося з силами, то відчуємо, що нам потрібне входження до Европи на рівних. Европа охоче привітає Україну не згорблену і зрусифіковану, а гідну й певну себе та свого демократичного шляху. Треба пізнати свої сили і покладатися на свої сили. Слава Богу, нас не затягують в минуле пастки гордині і величі, як Росію. Якщо ми витримали гніт голодоморів і окупацій, то витримаємо й іспит на зрілість. Але тут потрібна мобілізація усіх сил душі — сміливі починання і вольові зусилля. Потрібна послідовна праця. Моральний опір особистостей — то завжди велика сила. На людину наступає ринок спокус, а захист у людини — тільки совість і старий реквізит заборон, поставлених собі. Духовний захист. Але то захист здорового живого — проти хворого світу. І тут паросток пробиває бетон. Ми 70 років будували соціялізм «в одній окремо взятій державі». Нині будують в одній окремо взятій державі приватизовані зони для виродків, одурілих від безвідповідальности. То метастази старої пухлини. Вони приречені— в нашому світі, що тяжіє до єдности — і в екології, і в законодавстві, і в медицині… Зараз основний захист — то позитивна альтернатива. Потрібно оживити надію на позитивну альтернативу і силу позитивного прикладу, на який здатен кожен з нас. Замість лаяти темряву — запалити свічку. Стеля опускається на оспалих. Вищий рівень треба системно культивувати і підіймати, інакше не буде альтернативи тотальній пересічності. Першого грудня 1991 року у нас був спонтанний вибух національної самосвідомости. То міг бути сигнал для старту народних сил. Їх бракувало. Людей діла не знайшлося навіть для елементарного усунення тоталітарних символів, які досі розчленовують свідомість людей, що давно вже знають про злочини тих, чиї пам’ятники стоять і леґалізують злочини. Зате спішно задіяли кримінальні клани, які визріли в надрах соціялізму. Покірні радянські люди виходили на роботу без зарплати і без пенсії… Коли в суспільстві бракує волі і активности до демократичної перебудови, тоді починається зворотний процес, авторитарний поворот назад. Так було в 90-ті роки, так маємо тепер. Треба віддати належне українцям, що спершу втікали за кордон від кучмівського режиму, а потім отямилися і організували Помаранчеву революцію. Малодухи й криводухи кажуть, що то не була революція… То не була революція типу жовтневої, бо там був переворот, організований терористичною партією. Тут таки була духовна народна революція — на очах у всього світу! Інша справа, що не було належного продовження, офірного служіння, реформування державних інституцій. Велика вина в тому українських політичних партій, які засідали у своїх патріотичних кублах. Навіть гірше — вони часом розносили про своїх людей негативні чутки, підкинуті їм чужою аґентурою. Рух дискредитував себе, коли десь зникли особи, які рухають, ворушать оспалих, працюють в народі. Без активної щоденно позитивної організаційної просвітної роботи поняття «рух» стало смішним. Нарешті про український гріх духовної оспалости і фуршетної розслаблености. Коли в нас , за диявольським сценарієм, державна влада роздвоїлась і на сміх людям Прем’єр і Президент взаємно знищувались — весь народ мав піднятися і день і ніч скандувати біля їхніх кабінетів: «Не ганьбіть Україну!» «А ми дивились і мовчали та мовчки чухали чуби» (Т.Шевченко). Зараз щоденно п’ємо повну чашу ганьби, приймаємо зневагу і західного і східного світу, який називає корупційний антинаціональний уряд УКРАЇНСЬКИМ. Сьорбаємо «утиный суп Табачника», який і не приховує своєї зрадницької суті, так як Литвин не приховує, що був сексотом. Хіба цього мало, щоб назвати владу нелеґітимною? Не може нація, приголомшена цинізмом кримінального штибу, довго мовчати і чекати чергових репресій. Свобода слова — то називання речей своїми іменами. Але то мають робити особистості, у яких за словом іде діло. Україна сьогодні у пригніченому стані моральному і матеріяльному. У владі засіла пересічність. Вона всьому задає тон. Стеля культури опускається. ЗМІ пристосовуються до пересічности. За цим ховається тенденція деґрадації суспільства, яке перестає адекватно реаґувати на системну дискредитацію державних інституцій — фінансів, права, освіти, культури… Ось чому такою актуальною є самоорганізація і структурування суспільства.Форми самоорганізації давно відомі. Згадаймо, з чого починали «визволителі» в 1939-40-х роках в Західній Україні та в Прибалтиці. Розігнали всі політичні організації. Розпустили всі молодіжні, навіть спортивні організації, розігнали Пласт, розпустили харитативні організації, ліквідували навіть кооперативи «Самопоміч». Навіть товариства тверезости. От ці і подібні об’єднання треба творити. Урухомити роботу бібліотек, культурних осередків. І що особливо актуально — організувати духовно просвітню роботу при церквах… Отже, йдеться не про політичні прожекти чи політичні клуби, а про урухомлення життя в нашій Immobile State — у нерухомій, ізольованій, опущеній країні. Ми починали розмову з довіри, доброзичливости, відкритости людини одна до одної. І закінчимо тим самим. Під лежачий камінь вода не тече. Саме по собі суспільство не створиться: його треба творити постійно і наполегли­во. І постійно очищатися від омертвілого псевдопатріотичного баласту. Не шукайте моральних авторитетів у Київі — творіть, плекайте, підтримуйте живі моральні приклади по всій Україні. Вчімося любити й цінувати людину чесної сміливої думки і дії. Ті, що тут зібралися — то лише маленький острівок. Україна велика й багата. Любім Україну!

із газети "Наша Віра"

Зоре моя вечірняя...


Ця пісня живе в моєму серці з тих пір , як  я себе пам"ятаю ...
Кадри із кінофільму "Українська рапсодія" (реж. С.Параджанов).

ТАРАС ШЕВЧЕНКО - УКРАЇНА !!!

Я не нездужаю, нівроку, А щось такеє бачить око, І серце жде чогось. Болить. Болить, і плаче, і не спить....
 
Стоїть в селі Суботові  на горі високій ...

Бог ся нам об'явив......Рано-вранці - на Йордан

Бог ся нам об'явив в трьох святих Особах, Як Христос ся хрестив на Йорданських водах, Як Христос ся хрестив на Йорданських водах.

Із небесних вижин Бог Отець голосить:heart То є мій милий Син, що нам мир приносить! То є мій милий Син, що нам мир приносить! А горою Бог Дух голубом злітає,heart І надземський воздух світлом наповняє! І надземський воздух світлом наповняє! Здивувався Йордан, що то за новина, Що Предтеча Йоан хрестить Бога Сина.heart Що Предтеча Йоан хрестить Бога Сина. Повертають назад аж від моря води, На Спасителя зрят людської природи. На Спасителя зрят людської природи. Вірний нарід спішить на ріку-керницю, Де Дух Божий святить для життя водицю.rose Де Дух Божий святить для життя водицю. На Йордан виходім по воду свячену, І свою обновім душу охрещену.rose І свою обновім душу охрещену. Най Йорданська вода нам свята поможе, А Тобі на всегда честь най буде, Боже!rose А Тобі на всегда честь най буде, Боже!

                          heart   heart

Христос Хрещається!  В ріці Йордан!

Христос ся Рождає! Славімо Його!

Бог ся рождає, хто ж Го може знати! Ісус Му ім’я, Марія Му Мати!

Приспів: Тут Ангели чудяться, Рожденного бояться, А віл стоїть, трясеться, Осел смутно пасеться. Пастиріє клячуть, В плоти Бога бачуть, Тут же, тут же, Тут же, тут же, тут! Марія Му Мати прекрасно співає, І хор Ангельський їй допомагає!* Йосиф старенький колише Дитятко: – Люляй же, люляй, мале Отрочатко! Три славні царі к вертепу приходять,** Ладан і смирну, золото приносять.*** А пастиріє к Ньому прибігають, І яко Царя своєго вітають. І ми днесь вірно к Ньому прибігаймо,  Рожденну Богу хвалу, честь віддаймо.

Далекий світ, великий час, Пливуть літа рікою... Гей, що чувати там у вас? Чи йдете з колядою? Чи й нині мерехтять зірки Над хатою старою?.. Гей, краю мій, чи знаєш ти, Як тужу за тобою?..                                                                               Богдан Лепкий

Українські колядки

...хороші українські новини...від Оксани Забужко

Наступного року нас очікує багато бруду в політичному житті - Оксана Забужко

Що вас найбільше здивувало цього року?

— Насамперед, пробудження російського суспільства. Це для багатьох стало несподіванкою....

А що розчарувало?

Є якийсь вірус загальної прибитості. Не мобілізація внутрішніх ресурсів, аби самим захистити своє життя й зорганізувати його, а виглядання когось, хто прийде та скаже, як жити. Щоразу моторош бере, коли вже письменники опиняються в цій функції. Зрозуміло, що в будьякій ситуації суспільного сум'яття націю повинні приймати на себе моральні авторитети. Не відбулась би Чехія, якби не було Вацвала Гавела. І поляки з усією своєю "Солідарністю" не були б там, де є, якби не Іван Павло II, Папаполяк. Ціла нація мала таке велике моральне забезпечення. А наше водіння очима відкриває ворота для купи шахраїв і негідників, які прийдуть і скажуть "знаю, как надо" з достатнім металом у голосі. І за ними потягнуться, мов діти за щуроловом у одній німецькій легенді. Це як у Євангелії: "прийде багато лжепророків". Для мене хороші українські новини минулого року – це сюжет із Черкащини, де місцеві партизани викурили призначеного їм керівника"регіонала". Силами місцевого опору й певної самоорганізації. Такі сюжети свідчать про те, що народ живий....

Юлія Тимошенко запропонувала очолити єдиний список опозиційних сил людині рівня Ліни Костенко.

— Ліні Костенко 81 рік. Вона ніколи не була громадським діячем. Використовувати її в тій ролі, у якій два роки тому виступала Тигрюля, з якою фотографувалися, – це цинічний і шахрайський піархід. Нахабство, що перевершує все. От ставимо на чолі списку людину, яку два покоління знають зі шкільної лави, і вона прикриє всіх інших, невидимих. Та дайте спокій, не юзайте вже цих стариків. Левка Лук'яненка поюзали, Дмитра Павличка – всіх за списком, кого можна було, вже використали.

А вам пропонували очолити якийсь список?

Відчуваєте ситуацію зламу? Багато людей говорять, що 2012го будуть грандіозні зміни.

— Безперечно, людям набридло. Нинішня влада прийшла для заповнення порожнечі, тому й виринула радянська та пострадянська пліснява. Кулаком по столу, зі словами "порядок і дисципліна" – інакше вони не вміють управляти. Дороги й стадіони будують, у корупційних схемах також тримають порядок і дисципліну.

Це від того, що ми реально не провітрювали авгієвих стаєнь. У 1990х швиденько знищили архіви КДБ, аби не знати, хто й куди стукав. Виросло покоління, яке не уявляє, звідки країна вийшла й що в ній поганого. Ніби ж усе нормально: світло є, машини їздять, магазини не порожні, в Туреччину можна злітати, інтернет працює – а погано.  Бо це все – зовнішній костюмчик. Структура як була пострадянська, так і залишається. Цей "пост" у нас, як бляшанка на хвості в собаки, весь час тарабанить і не дає вийти на інший рівень. Рівень системних реформ, які зробили інші колишні соціалістичні країни. Для цього потрібна альтернатива пострадянським менеджерам.

Ви казали про Віктора Януковича як про сучасного Леоніда Брежнєва. А чи зможе він перевтілитись у Юрія Андропова?

Українцям треба менше дивитися політичні новини, а більше уваги звертати на дітей. Читати хороші книжки, слухати музику або просто дивитися на зорі. Це дозволить зберігати ясність думок.

А може, у нас і далі еліта змінюватиметься, а в країні нічого не мінятиметься?

"Бютівці" звинувачують "противсіхів" у долі Юлії Тимошенко. Як ви до цього ставитеся?

— Це цілком "бютівська" логіка – треба ж на когось свою провину зіштовхувати, направляти суспільну агресію. Це також і логіка Юлії Тимошенко. Дівчинка знає, як управляти класом: треба посварити хлопчиків у ньому.

Вам шкода Юлії Тимошенко?

— Шкода. Кожна людина вартує або поваги, або співчуття. Мені шкода й усіх тих, які оскаженіло летять на гроші й владу, творячи на цьому шляху купу зла. Ще Еріх Фромм говорив: жодна самодостатня людина не жадає влади, це від комплексу недолюбленості. Такій людині внутрішньо необхідні оплески. З цієї точки зору мені шкода Юлю. Вона стільки зла посіяла. Я не про газові контракти, енергозалежність – зло в плані духовного розтління нації вірусом ненависті.

Чого ви чекаєте 2012 року?

....хороші українські новини... від  Оксана Забужко