Про співтовариство

Тут об’єднуються ті, хто любить свій Край. Ми писатимемо тут про це. Будемо розміщувати цікаві фото, обговорювати проблеми сьогодення.

Увага! Учасником співтовариства може стати блогер, який пише на українську тематику.

Топ учасників

Вид:
короткий
повний

Ми любимо тебе, Україно!

Звернення ветеранів Львівщини по подіям 9 травня

  • 13.05.11, 14:28

Ветеранські організації Львівщини: Іменем ветеранів війни антиукраїнські сили пробують прикрити свої провокації

Представники ветеранських організацій Львівщини засудили дії антиукраїнських сил 9 травня 2011 року у Львові і вимагають притягнути до відповідальності осіб, винних у вчиненні антизаконних дій. Про це йдеться у зверненні, яке ветерани зачитали на позачерговій сесії Львівської обласної ради. Під зверненням підписалися, зокрема, Голова Львівського відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, голова Львівського Крайового Братства ОУН-УПА, голова всеукраїнського Товариства політв`язнів і репресованих, голова Львівської Спілки політв`язнів.

У своєму зверненні представники ветеранських організацій Львівщини висловлюють обурення тим, як нахабно і ницо іменем ветеранів війни антиукраїнські сили пробують прикрити свої дедалі нахабніші вилазки та провокації.

Ветеранські організації Львівщини вважають, що думкою ветеранів намагаються освятити різного роду неподобства, зокрема, побудову пам'ятників тирану і душогубу Сталіну. Посилаючись на ветеранів, Верховна Рада, з подачі комуністів, приймає нікчемне і провокаційне рішення про використання червоних прапорів 9 травня. Вони переконані, що «Спеціальна провокація на цей день готувалася у м. Львові з метою посилення протистояння в суспільстві».

У тексті звернення, зокрема, зазначається: «9 травня міліція і спецпідрозділи перешкоджали на Марсовому полі Львова львівським ветеранам покласти квіти на могили загиблих. Але в той же день міліція і спецпідрозділи допомогли спеціально привезеним провокаторам з «Родіни» і «Русского єдінства» провести свій мітинг під червоними прапорами, не дивлячись на заборону суду.

І нестерпно дивитися і чути, як цих заїжджих екстремістів-україноненависників віком від двадцяти до п`ятдесяти років окремі політикани і деякі засоби масової інформації намагаються показати як ветеранів війни.

Але не менш нестерпно бачити, як цим заїжджим провокаторам з «Родіни» і «Русского єдінства» підіграє і допомагає українська міліція».

Відповідальність за нагнітання ситуації навколо 9 травня, за організацію сутичок і за побиття львів'ян, які протестували проти шабашу заїжджих провокаторі, лежить на правоохоронних органах, - вважають представники ветеранських організацій Львівщини. Також вони засуджують провокативні дії антиукраїнських сил і вимагають притягнути до відповідальності осіб, винних у вчиненні антизаконних дій.

"ОБКОМ"  

http://obkom.net.ua/news/2011-05-13/1303.shtml

В Киев пускают не всех?

  • 13.05.11, 13:32
 ГАИ не пускает в Киев делегации Хмельницкого и Тернопольского руха на ХХ Всеукраинское собрание НРУ, которое состоится 14 мая. Как сообщили в пресс-центре Народного руха Украины, по словам председателя Хмельницкой облорганизации НРУ Игоря КЛЮСА, перевозчики в Хмельницком отказываются транспортировать делегатов в Киев, аргументируя это тем, что предупреждены в устной форме в местной ГАИ. «В случае перевозки пассажиров в столицу 14 мая у них будут проводиться проверки, и они будут лишаться лицензии на право заниматься перевозками пассажиров», – сказал И.КЛЮС. «У нас была предварительная договоренность и составлено соглашение о предоставлении транспортного средства для доставки делегатов на XX съезд НРУ, но 12 мая нам было отказано без каких-либо объяснений. Мы также провели переговоры с более чем 35 туристическими фирмами, организациями, которые предоставляют услуги по перевозке пассажиров, и просто с частными предпринимателями, которые нам также отказали в транспортировке делегатов в Киев 14 мая», – заявил И.КЛЮС. Об аналогичных проблемах заявляют и в Тернопольской краевой организации НРУ, говорится в сообщении. Отчетно-выборное ХХ Всеукраинское собрание (съезд) Народного Руха Украины состоится 14 мая в Киеве в Доме художника. По материалам УНИАН

Кіровоградська обласна газета обізвала львів'ян фашистами

В номері від 12 травня на першій сторінці в першій статті "День Перемоги" найпопулярніша газета Кіровоградської області (21 канал) пише про червоні прапори, які схвально сприймаються кіровоградцями на відміну від, цитую, "львівських фашистів". Приводжу скановані фрагменти газети.











Не збираюся дискутувати з тими, хто повністю поділяє таке визначення, хто налаштований на загострення протистояння між регіонами, містами України. Думаю, що якщо у НОРМАЛЬНИХ ЛЮДЕЙ з інших міст буде бажання написати листи до редакції газети з висловленням обурення стосовно такого таврування мешканців великого міста, якщо таких листів буде багато, то це було б корисно. Можливо де в кого якісь думки з'являться, щось у голові зачухається?

Якщо продублювати листи ще й на адресу Обласної Держадміністрації (25002, м. Кіровоград, площа Кірова, 1), то може й очільники області звернуть увагу на неприпустимість таких висловлювань.

Пятдесят сьома Заставка

"Добрые слова слушать легко, но вес у них очень большой."

Перше заварювання зеленого чаю триває 3 хв. друге заливання кропом 4 хв. третє заливання кропом складає 6 хв.

Коли я досліджував механізм годинників і надалі лагодив їх то вдало змайстрований годинник ставив поряд і з його показанням заварював чай. А коли я почав вивчати радіотехніку і лагодити радіоли, магнітоли то вмикав вдало змайстроване радіо і заливав кропом коли починалася пісня, а в наступну пісню заливав кропом вдруге, а в наступну заливав настоювання втретє. Одна музична композиція складає не менше три хвилини, отже заварювання зеленого чаю вкладається в графік.

Думаю ми встигнемо зробити першу заварку поки прочитаємо нову щасливу історію, ну... може і ні. Це залежить відтого як дуже заглибитись і зосередитись на ній:

Я віруюча 10 років, і за цей час Бог зробив у моєму житті багато чудес. Він дарував мені чудових пастирів, друзів, чоловіка, дітей. Свідоцтво про Боже диво у моєму житті заключається в тому, що, як казали лікарі, у мене не могло бути дітей. Але завдяки Богові, я народила і виховую зараз двох чудових доньок. Слава Богу! Моя мати і двоє братів отримали спасіння. Бог дав усе необхідне для мого життя. А найголовніше – вічне життя, мир, любов і радість!

http://emmanuel.org.ua/ukr/II/music/regions/ukraine/ayperepeleetsa/miracles/index.htm

http://emmanuel.org.ua/ukr/II/music/regions/ukraine/ayperepeleetsa/index.htm

Українське село – колиска національної культури та менталітету

  • 12.05.11, 22:55

Будь-які свідчення чужинців про Україну та українців викликають у нас зрозумілу, природню зацікавленість. Звернемося до деяких з цих свідчень. У 1768—1770 роках, подорожуючи Центральною та Східною Європою, англійський дипломат Джозеф Маршалл у своїй "Книзі мандрів" про українців і Україну писав таке: "Сучасне населення України – це цивілізований народ, найкращі хлібороби в усій Російській імперії", а сама "Україна є найбагатішою її провінцією", причому не тільки "завдяки щедрій природі, родючості ґрунту, але й завдяки гарному господарюванню її населення… Я не зустрічав жодної країни, яка була б так схожа на найкращі провінції Англії" (1, сс. 426-427).

На початку літа 1846 року вперше і востаннє відвідав Україну один з найвідвертіших її ворогів В. Бєлинський. Перебуваючи у Харкові, 27 червня він написав дружині листа, в якому зауважив: "Верстов за 30 до Харкова я побачив Малоросію, хоча ще й перемішану з брудним москальством. Хати хохлів скидаються на будиночки фермерів – охайність та краса невимовні… Вони готують пресмачно та страшенно чисто. І це селюки! Діти дуже втішні, тоді як на руських дивитися не можна – гірші та брудніші за свиней… Малоросія – країна поетична і оригінальна вищою мірою. Малоросіяни обдаровані незрівнянним гумором; у житті їхнього простого народу так багато людяного, шляхетного. Любов становить чільну стихію життя… Трудно знайти щедріше джерело поезії, аніж малоросійське життя" (2, с. 3).

В енциклопедичному словнику Брокгауза та Єфрона" в статті "Малороси" про українців читаємо: "І за темпераментом, і за характером" вони "відрізняються від великоросів багатьма рисами своєї розумової та моральної ментальності, своїм ставленням до релігії, до жінки, до родини, до власності тощо. Вони мають особливі чоловічі та жіночі строї, їх поселення (з хат) мають інший вигляд, ніж у великоросів, воли у них мають більше значення, ніж кінь, їх "громада" є не тим, що великоросійський "мир", їх пісні, думи, поговірки, казки просякнуті іншими почуттями, думками та спогадами” (3, с. 485).

Все це писалося про українців у той час (18-19ст.), коли 95% з них займалися хліборобством (4, с. 8). За комуністичної влади у відповідності до загальносвітових, але перекручених тоталітарним режимом процесів урбанізації до 1989 року селяни становили вже лише 33% (5, с. 155). Можливо, переселення у міста змінило риси українців як яскраво виражених типових представників землеробської культури? Але етнопсихологи помітили, що, опинившись у містах, землероби зберігають тисячолітню культуру й менталітет села (6, с. 8). Це особливо важливо зазначити, оскільки у середині 20-го століття світова історична наука визнала Україну батьківщиною індоєвропейських народів та місцем, де відбулося формування землеробської культури людства (7, сс. 5, 8). Щодо білорусів та росіян, то незаангажованими істориками визнано, що вони від мисливства та рибальства перейшли до підзольного землеробства тільки в першій половині 13-го ст. після Р. Х. (8, р. 137).

Отже, сучасна історична наука свідчить про різність цих трьох народів. Для того, аби впевнитися, що білоруси, росіяни та українці є дійсно різними народами з фізичної, духовної та моральної точки зору (хоча їх штучно зараховують до числа східнослов’янських народів, які нібито до 14-го століття складали один давньоруський народ), спробуємо за допомогою конкретних прикладів проілюструвати правоту бодай автора статті в "Енциклопедичному словнику".

Коли автор згаданої статті говорить про темперамент, характер, розумові здібності, родинну та релігійну мораль, ставлення до власності, він торкається того, що ми називаємо менталітетом. А коли він говорить про села, хати, усну народну творчість, громаду, волів, одяг, то ілюструє видимий прояв культури, внутрішній зміст якої – теж менталітет.

В країнах, де ніколи не було сіл – США, Канаді, Австралії тощо, нації історично складалися з емігрантів, котрі на нових землях або втрачали власні національні риси, або відокремлювалися у відносно автономне культурне існування, “інкрустоване” у загальний полікультурний масив нової нації, (“чайнатауни”, італійські, ірландські, єврейські квартали або райони). Безумовно, певні спільні риси представники цих країн під впливом соціальних та історичних чинників виробили, проте власно національних культур у традиційному смислі слова там не існує. Є лише те, що культурознавці називають цивілізацією (від civil – місто), тобто той комплекс технічного влаштування життя, без чого людина не може нормально існувати. Це те, що її гріє, возить, пов'язує з іншими людьми тощо. Такі суспільства зазвичай називаються споживацькими, вони можуть досягати значних успіхів у розвитку високотехнологічної цивілізації, але фактично залишаються позакультурними суспільствами.

У підвалинах будь-якої культури лежать найпростіші здобутки, з яких виростають наступні більш досконалі досягнення (9, с. 352). Основу культури, її початки, на перших щаблях розвитку створює весь народ. Цей колективний автор власно творить не лише культуру. Адже на нижчих щаблях розвитку культура в повному значенні цього слова невід'ємна від того, що ми називаємо цивілізацією. Одначе утилітарні речі з розвитком культури починають нести також і символічно-культурне навантаження, коли проста сорочка стає сорочкою-вишиванкою, а чепіги плуга оздоблюються красивим різбленням тощо. Такий синкретизм, коли в одному предметі збігаються прекрасне й корисне, ми й досі зустрічаємо в культурі українського села.

Село до недавніх часів було головним місцем мешкання українців. У 18-19-х століттях в селі мешкало 95% українців, а ще в 30-ті роки їх чисельність там доходила до 90% (4, с. 13). В сучасній Україні 67% українців живуть у містах. Проте ця обставина, за умови грамотного планування економіки, не може негативно вплинути на фізичне, духовне й моральне здоров'я нації.

Перед початком більшовицько-фашистського зіткнення в межах Другої Світової війни Ю. Липа, передбачаючи відплив українців у міста, в роботі "Українська раса" писав: "Перед усім у нас немає потреби повертатися до давньої структури села. Село як громада не має вже такого значення, як раніше. Немає тепер необхідності засновувати багатолюдні села в балках, долинах і на берегах річок (аби легко добувати воду). Нині всюди може бути побудований хутір – двір українського селянина… Цінність нового села – в його служінні нації-роду. Воно буде центром здорових родин… Інакше кажучи, ті, хто продовжує почесну традицію й трудиться на святій землі, – ті створюють зміст нового села. Зате всі останні хай кидають села. Звичаї та закони покажуть, хто з синів і дочок залишиться, всі останні хай не заважають. Тоді нове село буде мати те обличчя, яке воно повинно мати, – кровне джерело нації-роду. В цьому його значення та сила" (10, с. 4). Адже, як твердив свого часу В. Липинський, старі традиції є лише тим, що має бути підставою для створення нової традиції, як того вимагає час: "У козацьких шароварах на мотоциклі не поїдеш" (9, с. 352).

Зростання питомої ваги міського населення в Україні не веде до переносення джерела культури, менталітету та здоров'я нації з села в місто. Характер українця 21-го століття не можна буде збагнути, не розуміючи суті нашого села, оскільки наші фізичні, духовні, релігійні та соціальні коріння – в селі, з усією його розгалуженою системою предметних проявів та культурних значень.

Павло Алєпський, що переїздив через Україну в 1654-1655 роках, із захопленням писав про українські сади, "яким не було числа і в яких було багато вишень, абрикос, горіхових дерев, шовковиць та виноградної лози". Він засвідчує, що "кожна хата в козацькій землі потопає у саді, а земля засаджена капустою, морквою, ріпою, петрушкою тощо” (11, с. 84). У цій любові до садів та взагалі всілякої зелені (згадаймо хоча б кручені паничі, барвінок, акацію, тополю) бачимо тісний зв'язок українців з природою та їх схильність до краси. У цьому виявляється також така наша національна риса, як безкорисливість – адже декоративні дерева та квіти прибутків не дають. Близькість українців до краси й природи наближають їх до Творця природи, який "витає над селом".

Українське село ще від часів Трипілля, коли починається наша історія, мають в основному вигляд "гуртового" поселення, багатолюдного та зосередженого на невеликому просторі. Його форма – це неправильне коло чи еліпс. Оскільки від трипільських часів до прийняття християнства та сьогодення наш народ був та залишається сонцепоклонником, то села у плані забудовувалися так, нібито вони є земними відбитками Сонця (4, с. 12; 12, сс. 32, 33). У селі багато вуличок, крутих й переривчатих, які часто кінчаються біля воріт окремої хати. Це є свідченням індивідуалізму: українець не любить одноманітності, він селиться там, де йому подобається. На місце побудови хати впливають ще й повір'я: хата будується там, де ляже собака. Якщо кішка лягає на "нечистому" місці, то собака – лише на "чистому".

Усі дослідники трипільських поселень знаходять певні аналогії між їх плануванням та плануванням українського села. Свого часу лігурійці визначили вигляд французького, пікти – британського, а трипільці – українського села (4, с. 13). Є багато даних, що не лише форми українських сіл, зовнішній та внутрішній вигляд хат, але й головні дороги дісталися українцям від їх трипільських пращурів (4, с. 15).

Росіяни та білоруси будують свої деревні в основному одновуличними, що розтягуються на довжелезну відстань. Ізби будуються одна напроти одної без будь-якої огорожі. Це є свідченням колективізму цих народів. Гуртове та хаотичне планування українських сіл говорять про індивідуалізм та прив'язаність до громади, що можна назвати солідаризмом. В Україні, ясна річ, є й одновуличні села, але лише там, де цього вимагають рельєфні умови – у долинах рік, в горах та у степових балках. Крім гуртових сіл, в Україні відомі також і розкидані хутори сміливих та ініціативних хліборобів, що розорювали незаймані землі, збільшуючи тим самим площі орної землі, яка переходила у власність українських селян.

Московсько-комуністичні поневолювачі намагалися знищити традиційний вигляд українського села, в особливості – хутори, яким, як передбачав Ю. Липа, належало майбутнє. Насаджуючи колективне господарювання, ці правителі вимагали, аби селяни жили поруч один одного, щоб вулиці в селах були прямими. У такому селі поліційний нагляд за його мешканцями полегшувався. У 1960-1980-ті роки радянська тоталітарна держава, що прагнула до загальної уніфікації шляхом нівелювання усього національно-особливого, змінювала вигляд не лише сіл, але й будинків, в яких, як в містах, оселялось декілька родин. Такі села позбавляли селян індивідуалізму, перетворювали в звичайних наймитів, позбавляли прихильності до землі, до краси садиб з садами та квітами, тобто вбивали в українцях поетичність і високу духовність.

У традиційному українському селі на відміну від російського вся садиба була обгороджена плетеним "плотом", "тином" чи дерев'яним "парканом". В огорожі вчені вбачають бажання виокремити себе з числа інших, прагнення проявити індивідуальні риси, намагання підкреслити своє "я”, вказати на самостійність своєї родини та підкреслити приватність майна (4, с. 15) Про тяжіння до приватної власності говорить і планування українського двору на всій етнічній території України. Комплекс господарчих будівель разом з хатою – комори, стодоли, клуні, шопи, возові чи літні кухні – складають замкнений чотирикутник, куди можна потрапити лише через ворота (4, с. 8). Як засвідчують археологи, такі двори українцями також успадковані від давніх трипільців (13, с. 32, 14, с. 150).

Центром українського села в усі часи була церква, яка завжди будувалася на найвищому місці. Поряд з нею будувалися школа, управа, одна-дві крамниці й притулок, де знаходили собі захист самотні й хворі, за яких піклувалася громада. Для української церкви властиво те, що дзвіниця будується окремо, бо це була ще й звичайна вартова вежа, з якої наші пращури стежили, чи не наближається ворог до села. Дзвони скликали не лише на богослужіння, але й до бою. Українські сільські церкви у своїй більшості мають хрестоподібний фундамент, що робить їх схожими на зороастрійські та наші дохристиянські храми. Хрест – це символ зафіксованого положення Сонця в небі – обличчя Творця Всесвіту Сварога. В зороастрійських та наших древніх храмах у плані в центрі хреста горів священний вогонь – символ Сонця (15, сс. 226-233). А ми були й залишаємося поклонниками саме цього вогню, про що говорять страсна свічка, обпалена в страсний четвер, купальські вогні (16) або сонячні зображення разом з хрестами на церквах Києво-Печерської Лаври тощо.

Вдачу українця, його душу розкриває й сама хата. Її тип є достатньо однорідним на всьому етнічному просторі, хоча будівельний матеріал при цьому застосовувався різний (17, сс. 16-17). Етнографи зафіксували, що у 1924 році в Україні хат з дерева було 50%, з глини – 33%, з каменю – 6% (4, с. 10). Українська хата, на відміну від російської та білоруської ізби, обмазувалася глиною й білилася, що теж говорить про любов до краси. Є ще одна суттєва риса, що відрізняє українську хату від польського будинку, білоруської та російської ізби. Українські хати мають чотирьохсхильні дахи і якщо криті соломою чи очеретом, то лагідно, охайно, снопик до снопику. Це споріднює наші хати зі словацькими, угорськими та румунськими будинками, тобто будинками народів, які теж населяють колишні трипільські землі. Польські будинки, білоруські та російські ізби мають двосхильний дах, а коли й криті соломою, то жужмом (4, с. 14). В Україні двосхильні хати подекуди теж зустрічаються, але тільки там, де українці межують з поляками, білорусами або росіянами.

Спорідненість польської, білоруської та російської архітектури не випадкова. У "Повісті минулих літ" читаємо: "Були дав брата – ляхи Радим і Вятко. Один сів на Вятці, а другий на Сожі" (18, с. 14). Від Радима пішли радимичі, пращури теперішніх білорусів, а від Вятка – вятичі, пращури акаючих та якаючих росіян. Археологія, антропологія, палеолінгвістика та етнографія нагромадили багато доказів спорідненості росіян, білорусів та поляків (19, с. 266). Але, крім лінгвістичних, не існує жодного доказу спорідненості цих народів з українцями.

Російська та білоруська ізби до недавнього часу були чотирьохстінними чи п'ятистінними й опалювалися по-чорному. Українська хата, навіть найбідніша, була шестистінною, обпалювалася по-білому і зі зростом заможності мешканця кількість її стін зростала. З двору до шестистінної хати входили з сіней, прямо була кухня, в бік вулиці – кімната. У хатах середняків у бік городу з'являлася комора, тобто хата ставала семистінною. З подальшим ростом заможності комору будували окремо, а комору, до якої входили з сіней, перебудовували в світлицю. Кімната ж перегороджувалася стіною (восьмою) і таким чином утворювалася спальня та менша кімната. У спальні була піч, яку палили з кухні, піл (лежанка), в кімнаті мисник на внутрішній стіні, вздовж передньої й бокової стін – лавки. А в кутку, де сходяться лавки, було покуття – святий куток. Там стояв стіл, на стінах – ікони, перед якими висіла вічно запалена лампадка. Підлога в кімнаті та ванькирчику (спальні) застилалася доріжками домашнього ткання. На іконі, що була в кутку, був вишитий рушник. Саме перед нею горіла лампадка.

Світлиця мала інший вигляд і не завжди обпалювалася. Під стіною, що відокремлювала світлицю від кухні, завжди стояла розписана чи різьблена скриня. Стіни покривали килими. Майже неодмінним елементом був портрет Тараса Шевченка, облямований вишитим рушником. Вздовж стін стояли лавки, на підлозі лежали доріжки. В кутку, між крайнім вікном та боковою стіною – теж покуття – святий і почесний кут, у якому садовили дорогого гостя. Сволок у кімнаті й світлиці обов'язково був різьбленим. Піч, передня стіна та стіна з боку вулиці розписувалися.

Цікаво, що розписи теж споріднюють українську хату з трипільською. І тоді, і тепер вони мали й мають магічний та космогонічний характер (20; 21, с. 61-90; 22, с. 41-114). Та й в трипільських хатах, там де в теперішніх наших хатах покуття, на підлозі був рівноконечний хрест – місце для священного вогню. І саме в цих кутках археологи знаходять скульптурні зображення Богині Великої Матері (15, с. 68-69). Розписи, вишиті рушники, килими, священні покуття – вс це докази давнього розвитку нашої національної культури та ментальності, що попри численні біди, розвивається безперервно, за думкою історика Ю. Шилова, ось уже якихось чотирнадцять тисячоліть (21, сс. 221-222). Українська хата була вогнищем високої національної культури у такому культурному середовищі, як село, вихідці з якого засновували наші давні міста чи переселялися до них пізніше.

Як бачимо, особливості нашого села є доказом культурної й соціальної самобутності та оригінальності нашого народу, його характеру. Нам можуть зробити закид, що в більшості міст України лунає переважно російська мова, а мова, як відомо формує менталітет і є виразом культури. Але ще минулого століття російські вчені, серед яких такі наукові авторитети, як М. Трубецькой (23, сс. 116-122) Д. Святополк-Мірський та інші визнали, що первинна мова теперішніх росіян “згоріла разом із протопопом Аввакумом” (24, сс. 342, 349) та що сучасна російська мова є останнім києво-могилянським варіантом церковнослов'янської мови. Інакше кажучи, тієї мови, якою говорили предки сучасних росіян, сьогодні не існує. Києво-могилянський варіант церковнослов'янської мови як основи сучасної російської мови створювався на базі української і був мовою навчання, науки та освічених мешканців міст, що йшли своїм корінням у культурні традиції нашого села.

Освічені представники нації є, як відомо, найбільш репрезентативними носіями культури та духовності свого народу. Тому говорити про давній вплив на нашу культуру російської культури буде не коректно. Радше можна говорити про значний зворотній вплив української культури на російську. Адже російських сіл в Україні майже немає, є лише питомо незначна кількість етнічно російських старообрядницьких сіл та переселенських “населених пунктів районного підпорядкування”. А старообрядці, як і протопоп Аввакум, ні релігійно, ні мовно, ні культурно з сучасними росіянами нічого спільного не мають, тобто для російської культури в Україні грунту не існує. А наші міста, мешканці яких розмовляють українською книжною мовою 17-18 століть, розвиваються й живуть тією культурою, коріння якої в лежить в українському селі. Добре відомо, чиї села навколо міст, тим і належать міста, тобто в Україні всі міста українські. А сучасна книжна мова неодмінно повернеться до наших міських співвітчизникам, тому що іншої мови у носіїв української культури й бути не може.

Література:

1. Цит. за: Наливайко Дм. Очима Заходу: Рецепція України в Західній Європі ХІ-XVIII ст. – К., 1988.

2. Цит. за: Зленко Г. Україноненависник // "Чорноморські новини" – 10.02.1998.

3. Энциклопедический словарь Брокгауза и Эфрона. – Т. 18. – С-Пб., 1896.

4. Янів В. Короткий нарис української культури. – Н.-Й., 1960.

5. Заставний Ф. Географія України. – У 2-х книгах. – Львів. – 1994.

6. Макаров Д. Кто по национальности сапожник? // "Аргументы и факты (Украина)". – 1999. – № 1.

7. Шилов Ю. Прародина ариев. – К., – 1995.

8. Wooley L. The Beginning of civilization. – Vol. I. – Part II. – N.Y., 1965.

9. Липинський В. Листи до братів-хліборобів. – Н-Й.: Булава, 1954.

10. Липа Ю. Українська раса. – Варшава. – 1940.

11 Цит. за: Кордт В. Чужоземні подорожні по східній Європі до 1700 року. – К., 1926.

12. Колесников А. Трипольское общество Среднего Поднепровья. – К., 1993.

13. Пасек Т. Трипільське поселення Коломійщини. // Трипільська культура. – К., 1940. – Т. І.

14. Пасек Т. Периодизация трипольских поселений // МНА. – 1949.

– № 10.

15. Кузич – Березовский Ів. Оріяна. – Торонто, 1973.

16. Воропай О. Звичаї нашого народу. – К., 1991. – Т. 1. – С. 362; т. ІІ. – С. 182.

17. Самойлович В. Народное архитектурное творчество України. – К., 1989.

18. Повесть временных лет. – М., 1950.

19. Седов В. Восточные славяне в VI – XIII вв. – М., 1982.

20. Начала цивилизации: Даниленко В. Н. Космогония первобытного общества.

21. Шилов Ю.А. Праистория Руси. – М., 1999.

22. Дмитренко М., Іваннікова Л. та ін. Українські символи. – К., 1994.

23. Трубецкой Н.С. К украинской проблеме // Русский узел евразийства. – М., 1997.

24. Святополк – Мирский Д.П. О московской литературе и протопопе Аввакуме // Русский узел евразийства. – М., 1997.

* * *

Автор: Василь Барладяну–Бирладник

А за УПА я в суд подам

  • 12.05.11, 19:21

Народний депутат парламенту України першого скликання, а нині відомий у патріотичних колах як «невтомний правозахисник» та «незламний бунтар» Іван Макар вимагає від вищого керівництва держави визнання Української Повстанської армії воюючою стороною в роки Другої світової війни та в післявоєнні роки. Оскільки «державні мужі» не прислухаються до «голосу народного», вирішив Іван Макар звернутися до судової гілки влади. Маючи на руках вагомі докази — архівні матеріали «з фонду» радянських каральних органів 40—50 років (НКВС та МДБ) минулого століття, нещодавно оприлюднені Службою безпеки України — позивач упевнений у своїй перемозі.
«Я прагну юридичного рішення (у справі визнання УПА. — Авт.), яке зобов’яже українську владу виконати свій обов’язок і віддати належне своїм героям. Потрібне навіть не рішення парламенту, бо воно буде політичне, а указ Президента чи постанова уряду про визнання УПА — цього більш ніж достатньо. Доказів і підстав для задоволення моїх вимог вистачає», — переконаний у своїй правоті та невідворотності прийняття судом позитивного для себе рішення Іван Макар.
У розмові з журналістом «УМ» згадує правозахисник і про міжнародні правові норми, прийняті свого часу Верховною Радою радянської України. Йдеться, насамперед, про 4–ту Гаазьку конвенцію, так звану «конвенцію про комбатантів» (сторін учасників війни. — Авт.), де чітко вказані категорії, за якими визначається статус військових формувань. «Згідно з нею, УПА, безсумнівно, є військовим формуванням, що захищало свою країну, свій народ від агресорів зі сходу і заходу, і статус воюючої сторони для неї є цілком відповідним», — переконаний пан Макар.
Судова тяганина за позовом правозахисника триває з перемінним успіхом уже впродовж останніх чотирьох років — суд першої інстанції, горезвісний Печерський районний суд, відмовив у задоволенні позову, а Апеляційний закрив провадження. І тільки Вищий адміністративний суд відновив і знову «спустив» його на розгляд «по суті» до Київського апеляційного суду. Судове засідання мало відбутися вчора, проте його було перенесено на 17 лютого через хворобу судді.


 Геннадій БИКОДІР, газ. "Україна молода" 

Ветеран НКВД вспомнил былое..

  • 12.05.11, 18:58
11 мая на сессии Луганского облсовета ветеран НКВД поделился с депутатами воспоминаниями послевоенных лет: о том, как проводились облавы в Карпатских горах и о депортации задержанных в Сибирь.  -- Вы знаете, советскую власть не любили, -- рассказал ветеран. -- Только изберут председателя колхоза -- семью повесили. Только изберут в исполком -- семью повесили. Мы их дивизией с собаками в лесах оцепляли. Ловили, сажали в вагон и всех их, подлецов, в Сибирь! Поэтому они и мстят сейчас и России, и Сталину, и так дальше.  После этих слов в зале прозвучали аплодисменты.  Он также рассказал, как три года назад снова попал на западную Украину -- в санаторий в городе Трускавец.  -- Шо я хочу сказать? Вы очень хорошо говорите -- но очень поздно говорите. Я три года назад был в Трускавце, в санатории «Батьківщина». Там было 50 процентов наших, 50 процентов националистов. Они «добрый день, доброе утро» не говорили, а только «Хайль живе Украина, Хай живе Украина», -- произнося последние слова, ветеран имитировал рукой приветствие гитлеровцев.  По словам выступавшего, в санатории «Батьківщина» не хотели проводить никаких торжественных мероприятий, поскольку опасались, что ветераны передерутся.  -- В следующий раз ехать туда отказался, -- заключил ветеран НКВД.

В Криму 9 травня жорстоко побили “свободівця”

  • 12.05.11, 12:30
 

Новини України. 12 травня. Севастополь. 9 травня 2011, в той час, коли українофоби з допомогою міліції вивішували червоне ганчір'я у Львові, у Севастополі представники тих же організацій, не задовольнившись провокаціями, влаштували звірячий напад на представника Севастопольської міської організації ВО "Свобода".

Про це повідомляє Цензор.НЕТ.

"9 травня вдень голові севастопольської "Свободи" Олександру Болтяну зателефонував невідомий, представившись гостем із Західної України і запропонував зустрітися, бо нібито "має важливу інформацію". Олександр Болтян в той час перебував в іншому місті, тому на зустріч пішов 60-річний свободівець, помічник депутата Тернопільської обласної ради Едуарда Леонова.

[ Читати далі ]

Влада розпочала процес поділу території України

  • 12.05.11, 10:42
 Координатор Громадянського руху "Спільна Справа"  

 До цього вони готувались давно. В стінах Верховної Ради вже готове законодавче забезпечення.

Ще рік тому Рада прийняла законопроект, що містить прямі механізми руйнування територіальної цілісності України 

Мова йде про проект закону «Про Всеукраїнський референдум» № 6278, що був прийнятий Верховною Радою у першому читанні 3 червня 2010 р..

В законопроекті чітко прописана процедура проведення референдуму про зміну території України. Ініціатори прийняття цього нормативно-правового акту хочуть законодавчо врегулювати можливість порушення територіальної цілісності України на підставі «народного волевиявлення» через всеукраїнський референдум.

Враховуючи методи, що застосовуються діючою владою для вирішення її завдань, а також антидержавні погляди абсолютної більшості її представників, можна стверджувати, що свідомо реалізовується план на територіальний розкол України.

Після "шоу", яке було влаштовано 9 травня у Львові, та умисне нагнітання провладними силами антигалицької істерії, очевидно, що першим кроком до розшматування нашої держави має стати відділення Західної України.