хочу сюди!
 

Людмила

47 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 45-55 років

9 маніпуляцій, які керівники застосовують до співробітників

Маніпулятивні прийоми
Часто ці реакції родом з дитинства, тому в основі найбільш ефективних маніпулятивних прийомів лежать типові фрази, які колись вимовляли батьки. Схожість легко можна побачити на прикладах.
 
1. Тиск на жалість
У дитинстві: «Ти збираєшся на вечірку, а бабуся погано себе почуває! Залишся дома, позалицятися за нею, більше нікому ».
 
Зараз: «Звичайно, ви зараз у відпустці, але у нас намічається дуже важливий проект, і без вас важко буде виконати все якісно. Вийде ввечері вийти в скайп? »
 
Відповідно до теорії Еріка Берна в такому посланні на явному рівні спілкуються двоє колег- «дорослих», а на прихованому - начальник стає на позицію «дитини», який просить «батька» допомогти . Рідко хто упустить можливість відчути себе рятівником в такій ситуації. Почуття власної значущості - одна із самих ненасичуваних людських потреб.
 
2. Гра на почутті провини
У дитинстві: «Як безвідповідально з твого боку йти на вечірку, коли бабусі погано! Ми з сил вибиваємося, а тобі лише б розважатися! »
 
Зараз: «Ви і так у відпустці, а у нас гарячий сезон, у вас вийде хоча б в скайп вийти?»
 
Ситуація та ж, але послання інше. У цьому випадку позиція начальника батьківська, а підлеглому дістається роль «дитини», неслухняної й винуватої. Звичайно, щоб заслужити любов і визнання «батька», «дитина» відмовиться від зручного часу відпустки, вийде понаднормово і буде орати за трьох.
 
3. Порівняння
У дитинстві: «Маша на одні п'ятірки вчиться, а у тебе навіть з малювання четвірка!», І у зворотний бік: «Ну і що, що все списували, а якщо всі з даху стрибати будуть?»
 
Зараз: «Ваші показники гірші всіх у відділі, вам слід більше старатися» або «Таку дурну помилку іноді допускають недосвідчені співробітники, але від вас я цього не очікував!»
 
Ситуації оцінювання і порівняння, коли вони не в нашу користь, вкрай неприємні. Цей прийом давно перестав бути таємним: дошки «Кращий працівник місяця» і витоку результатів ассессмента - теж прийоми управління, засновані на порівнянні. Звичайно, всім хочеться бути кращим за інших, скільки б психологи, філософи і любителі глибокодумних статусів в соцмережах не стверджували, що порівнювати себе сьогодні потрібно  тільки з собою вчора.
 
4. На слабо
У дитинстві: «Тобі ніколи не вступити до цього вузу!»
 
Зараз: «Клієнт сумнівається, схоже, не дуже довіряє твоєму досвіду, може, доручити це комусь іншому?»
 
Добре працює з людьми, які люблять проявляти себе в екстремальній ситуації. Коли все спокійно і розмірено, вони нудьгують, виконують роботу абияк. Зате в ситуації форс-мажору вони здатні проявити свої найкращі якості. Скепсис з боку начальства підстьобне такого співробітника всім на зло доводити свій професіоналізм, завзяття й цілеспрямованість. Такий підхід грубуватий, тому керівники часто використовують третю особу, щоб донести до співробітника свої сумніви в його силах.
 
5. Лестощі
У дитинстві: «Ти найрозумніший! Ніхто не зробить це краще за тебе! »
 
Зараз: «Я не можу довірити це важливе завдання нікому, крім вас».
 
Створюючи якийсь образ в очах оточуючих, ми хочемо виглядати цілісною, несуперечливою особистістю і намагаємося діяти послідовно. Чиясь віра і підтримка можуть зарядити енергією і додати сил. Лестощі до того ж можуть використовуватися для нав'язування своєї точки зору: «Ви ж такий розумний і розумієте, що найкращим варіантом було б ...».
 
Комунікативні прийоми
Крім відкритої маніпуляції, можна зустріти ще й приховану - так звані комунікативні прийоми. Силу такого впливу можна відчути не тільки на роботі, а ще й у рекламі, при продажах і в інших ситуаціях.
 
1. Описова похвала
Приклад: «Ви відмінно виступили з презентацією, знайшли переконливу аргументацію, використовували різні джерела, відразу видно, що потрудилися».
 
Описова похвала відноситься до прийомів, які педагоги і психологи рекомендують батькам. Від звичайної вона відрізняється тим, що відноситься не стільки до результату зусиль (від похвали за результат може з'явитися страх не досягти кращого результату в майбутньому) і особистості самої людини (я і так гарний, навіщо мені ще напружуватися?), Але до тих зусиль, які вона доклала, щоб досягти результату. Простого «Добре!» Або «Молодець!» Недостатньо, щоб мотивувати співробітника діяти в потрібному напрямку. А ось якщо описати конкретні дії, наступного разу людина намагатиметься ще більше.
 
2. Ви-пропозиції
Приклад: «Якщо ви будете дотримуватися цього плану, зможете збільшити продажі на 30%».
 
Для налагодження ефективного робочого діалогу використовують тактику «Ви-пропозиції», адже людині насамперед цікава вона сама і те, що вона зможе отримати. Психолог Аллан Піз називає це одним із принципів людської природи. Для порівняння - менш ефективна фраза: «Я розробив цей план і хочу впровадити його в роботу, розраховуючи на 30-відсоткове збільшення продажів».
 
3. Принцип Бенджаміна Франкліна
Приклад: «Минулого разу ви виручили весь відділ, я так вдячний вам, можете поглянути на цей звіт і сказати свою думку?»
 
Принцип Бенджаміна Франкліна говорить: охочіше нам назустріч ідуть ті, хто вже надавав допомогу раніше. Через це часто виникає ситуація, що більше термінової роботи звалюється на більш лояльних співробітників. Однак є й принцип взаємного обміну, який полягає в тому, що гарну дію відносно когось народжує відповідне бажання зробити щось хороше.
 
4. У термінах мети
Приклад: «Наступного разу, перш ніж відправити пропозицію, подивіться схожі в інших компаній, це дозволить вам зробити нашу пропозицію більш конкурентоспроможною».
 
Коли керівник вказує на помилки співробітника або дає якесь завдання, при цьому говорить про мету, уникаючи частки «не» і формулюючи критерії досягнення.
 
 
Це і є найпоширеніші прийоми маніпуляцій. А тепер давайте подумаємо разом: якщо ви розумієте, що вами маніпулюють, чи варто довіряти керівнику так само, як колись? 
 
Можливо, комусь буде корисно перестати обманювати себе, бути впевненішими в собі і навчитися говорити «ні», щоб перестати бути жертвою маніпуляцій. А тим, кому подобаються ігри маніпуляторів варто нагадати, що життя без обману простіше, зрозуміліше і економить час.


7381АК
0

Коментарі