З мережі

  • 01.06.17, 08:11
Москву називають російським містом, містом заснованим руським князем Юрієм, але чи так це було насправді?
Будь-яка теорія вимагає доказів, як в принципі вимагає доказів і брехня, яку нам частіше за все подають як правду. Крім того, неправдиві теорії весь час вимагають доказів вагоміших ніж істинні теорії, а тому нашарування брехні накопичуваних при формуванні доказів легенди завжди займають значно більше місця чим правда, та і звучить брехня, інколи, куди переконливіше, ніж правда. Чому?

Та тому що істина обмежена в інструментарії, тоді як брехня дозволяє використати безмежну фантазію своїх авторів, дозволяє їм брехати без втоми!

Вершиною державного становлення у старовину стали міста - поліси, міста - держави, країни, які насправді є територією підлеглого місту - столиці.

Згадайте самі - про що ми говоримо згадуючи цивілізації минулого? Які прадавні країни називаємо?

Вавилон? Рим? Дамаск? Бізантіум? Єрусалим? Фіви? Афіни? Спарту?

Ми згадуємо міста, тому як ключем до країни, основою її, тим, що забезпечує державі державність стало місто, а тому наша цивілізація, по суті, це цивілізація полісів міст. І держави - це території цим полісом скорені, обкладені даниною, території тих, які знаходяться під захистом полісу!

Виходить, що місто ставало не просто центром - столицею, але і колискою держави.

У місті-державі формувалися усі державні і релігійні інститути, закони, принципи влади. Місто ставало уособленням влади - закону, центром торгівлі, центром науки, релігійним центром.

Такими центрами стародавнього світу до початку другого тисячоліття нашої ери були: Рим - латинська, католицька столиця, Константинополь - грецька, православна столиця, і Київ - руська столиця.

Важливо розуміти, що місто в давнину ставало не просто релігійним центром - він ставав і науковим центром, оскільки основною наукою старовини була релігія!

Після церковного розколу християнського світу 1054 року, Руська - Київська Церква не приєдналась ні до жодної з конфесій і стала, по суті, представляти окреме релігійне русло, окрему релігійну традицію, і потрібно відмітити мала на те усі підстави!

Київ мав головну властивість для того, щоб заявити про себе як про окрему концесію - Київ говорив з Богом на своїй - руській мові, яка при близькому вивченні виявляється ні чим іншим, як знайомою нам сьогодні українською мовою.

Константинополь, вихід з його конфесії такого релігійного центру як Київ, ніяк не влаштовував. Це звичайно було краще, чим якби Київ прилучився до Риму, але все таки, Київ був столицею величезної північної країни, релігійні доходи від якої дуже радували Константинополь.

Тому, з першого дня релігійної незалежності Києва, за нього велася війна, благо плодючість Київських князів немало тому сприяла.

Великою перемогою Візантії стало укладання шлюбу між династіями, в результаті якого і народився князь, відомий світу як Володимир Мономах. Сина князя Всеволода Ярославича, прозвали Мономахом за ім ям роду матері, яка імовірно була дочкою візантійського імператора Костянтина IX Мономаха.

Навіщо нам усе це знати?



Та тому що, синові Володимира Мономаха Юрієві Довгорукому якраз і приписують заснування міста, міста, що стало потім центром держави, що поневолило Русь, відібрало потім у Києва і його історію, і мову, і що знищило релігію.

Потрібно відмітити що розпочинаючи саме з Володимира Мономаха, Москва починає колекцію реліквій-артефактів, які використовує як доказ божественного походження Московської влади.

Головний убір, яким себе вінчали Московські князі довгі роки, називався саме Шапкою Мономаха, хоча насправді ніякого відношення до трону і до Володимира Мономаху не мав. Шапка Мономаха - це типовий середньоазіатський головний убір, і за легендою, спадкова регалія московських государів була дарована царем Орди Узбеком своєму підданому в Москві Івану Калиті.

Аналогічно вийшло і з Москвою. Згідно з міфом створеному на Московії місто заснував київський князь Юрій. Ім я Юрій похідне від грецького імені Георгій, а Георгій, як ви напевно знаєте, це головний святий, покровитель Константинополя, і відповідно, і Москви, на гербі якої він зображений і сьогодні.

Саме тому Георгію-Юрієві і була приписана честь стати засновником Москви.

Офіційно засновником Москви Довгорукого зробив російський історик Василь Микитович Татіщев, спирався при цьому Татіщев на дуже цікавий історичний літопис: О зачале царствующаго великого града Москвы, како исперва зачатся

Починається літопис міркуваннями про те, як древній Рим і другий Рим - Константинополь виникли на крові, а тому і Москва, як третій Рим, повинна була створитися через кровопролиття . Таким чином, і при заснуванні Москва в всьому рівнялась на своїх попередників - Рим та Константинополь.

І як доказ наводиться розповідь, про те як в літо 6666 або 1158 року, по нашому століттю, великий князь Юрій Володимирович йшов з Києва у Владимир град до сина свого Андрія Юрійовича, і прийшов на місце, де нині царюючий град Москва, по обох сторонах Москви-ріки села червоні. Цими селами володів тоді боярин деякий багатий ім ям Кучка, Стефан Іванов (волзький булгарин, а зовсім не в ятич).

Кучка з князем посварився, боярина стратили, а синів його Петра і Акіма, і дочку Улиту, відіслав у Владимир до сина свого, до князя Андрія Юрійовича.

Після чого повелів на тому місці де страчував Купку побудувати мале дерев яне місто і прозвав Москва місто в честь назви річки, яка протікала під ним, і заповідав синові своєму князеві Андрію Боголюбському град Москву людьми населити і поширити.



Далі в повісті розповідається як брати Кучковичі влаштували змову і вбили Андрія Боголюбського. За смерть якого помстився його брат Михалко.

Судячи з початку, цей твір міг бути написаний не раніше чим в 16 столітті, тоді як під нову релігійно-ідеологічну доктрину Москва Третій Рим писалися численні легенди і байки. Саме на таку думку наштовхують перші рядки.

Але це лише перша з фантастичних теорій заснування Москви, яка офіційно не підтверджується, оскільки запис з Іпатіївського літопису, в якому Юрій Долгорукий запрошує на зустріч в містечку під назвою Москов, новгород-сіверського князя Святослава Ольговича в день П ята на Похвалу Богородиці , тобто в суботу 4 квітня 1147 року.

При цьому знову ж таки, про заснування міста мови не ведеться, йдеться про місце, яке вже населене і живе своїм життям.

Третій варіант сучасним москвичам зовсім не подобається, оскільки засновником Москви за ним стає татарин, а насправді волзький булгарин, Стефан Купка, до того ж за легендою і мусульманин!

Саме він заснував місто, яке ще потім довго називали Москва рекше Кучково , що означає: Москва, тобто Кучково .

Про нього в історії практично нічого не залишилося, окрім назви місцевості: на Москві раніше добре знали урочище Кучково поле, що знаходилося в районі теперішніх Сретенських воріт.

Про те, що Руські, Київські князі не мають відношення до Москви говорить і той факт що слово Кремль - назва серця Москви, походить від тюркського Крилма - Фортеця , Замок ! Назва Кремль не просто так схоже з назвою Крим, Крим - ця тюркська назва грецького півострова Таврида.

Що ж до дати заснування, то тут взагалі забавна історія виходить, згідно з переписами населення, які проводилися в Золотій Орді, то Москва не могла бути заснована ні в 1147 році, ні раніше, оскільки ні при першому переписі населення Золотої Орди, яка пройшла в 1237-1238 роках, ні при другій в 1254-1259 роках ніякої Москви в документах не було! Як і немає абсолютно ніяких про неї згадок!

Насправді уперше згадка про Москву з явилася тільки в третьому золотоординському переписі, який проводився в 1272 році!

Ну і останнє: Георгій, він же Юрій Довгорукий, ніколи не зустрічався із засновником міста татарином Купкою, а тому ніяк не міг стати співзасновником одного з найбільших мусульманських міст світу.

Але і не це важливо!

Москва просто ніяк не могла бути заснована Київським князем, унаслідок того, що він був слов янином і імена містам давав виключно слов янські, а тому міста, закладені Київським, Руським князем Юрієм, носили назви: Дмитрів, Переславль, Юр єв!

Ніяк не могло місто, засноване Київським князем, бути наречене тюркським ім ям Москва, Рязань або Тамбов. Ні мордовською Костромою!

Так що, як писав один з найвідоміших російських істориків, татарин Н.М. Карамзін (Чорний Мурза (Кара Мурза), у своїй праці Історії держави Російської : Саме ординські хани, завдяки політиці толерантності, поваги до інших віросповідань і, передусім, до православ я, відкритості для діалогу з іншими культурами, багато що зробили для того, щоб Москва до початку 14 століття стала офіційною столицею державою .

Орда заснувала Москву, заснувала як місто рівне зруйнованому нею ж Києву, місто завданням якого було - стати таким як Київ.

Орді Москва зобов язана своїм становленням. І єдина причина, навіщо Москва все своє життя тягне на себе ковдру Київської - Руською - Українській історії це бажання затьмарити Київ, стати другим Києвом, стати вище за Київ, стати духовною столицею Русі, що в принципі неможливо.

Хоч би тому, що не може бути духовності, сакральності, щирості штучної, притягнутої, поневоленої, вкраденої або захопленої в полон.

Москві ніколи не стати Києвом. У цьому її трагедія і це її страшний хрест - завжди бути Такою як Київ , Майже як Київ , Рівною Києву , але не самій собі, містом зі своєю душею, своєю історією, своїм народом і культурою.

Москва навіки приречена бути бездушною пародією на Київ - столицю, матір, серце Русі.

Використана література: джерело

Здавалось би парадокс...

  • 20.05.17, 11:44
Гагра. 1974 рік. Табір підводників-аквалангістів "Дельфін". Кожного ранку йдемо, повз зупинку автобуса, до магазину скупитися, щоб вдень не морочити собі голову, вистоюючи довжелезі черги за продуктами, відбираючи дорогоцінний час у сонця, моря, акваланга. 
     Кожного ранку бачимо на автобусній зупинці жінку... Те, що це жінка, можно було лише припустити з-за шикарної зачіски, туфлів на "шпильках" та сумочки. А щодо іншого, ця істота, (прости мені Господи за цей термін) складалась з велетенського косого горба з абияк припасованих до нього покрученими руками-ногами. Дивним дисонансом до всього цього були кисті рук; витончені, прямо-таки ідеальної форми, з бездоганним манікюром, одна з яких граціозно спиралась на майстерно вирізану вибагливим визерунком паличку, а друга тримала невеличку, вишиту бісером, жіночу сумочку...
     Довга чуприна завдає аквалангісту певних незручностей, отже вирішили ми з товаришем підстригтися під "їжачка" і пішли у місто шукати перукарню.
     В перукарні було два зали; чоловічий і жіночий. Крізь велике, наче вітринне, скло ми побачили нашу знайому. В білому халатику, на спеціально змайстрованому кріслі, вона зосереджено трудилася над нігтями повногрудої красуні, надаючи їй ще більшої привабливості... Поруч, за сусіднім столиком, нудьгувала ще одна майстриня-манікюрщиця, але черга з кількох красунь була саме до нашої знайомої.
     Жінка, волею долі, позбавлена не те що зовнішньої жіночої краси, але й, навіть, подоби нормального людського тіла, щедро дарувала красу іншим, непозбавленим...

Менталітет

  • 09.05.17, 08:32
Довелось нам, якось, виконувати пуско-налагоджувальні роботи на цукрових заводах Литви та Латвії. Розкажу про кілька кумедних випадків, пов'язаних з незвичним для нас прибалтійським і нашим, але західним менталітетом.
Почну, мабуть, з опису деяких труднощів в спілкуванні з місцевими незнайомими людьми.
Одержати вичерпну відповідь від перехожого, звернувшись до нього російською мовою, на 80% нереально, але колега мій, Леонід, (blog.i.ua/user/1963168/1614002/) винайшов засіб, завдяки котрому можно було знайти спільну мову з будь-яким щирим прибалтом. Ось приклад:
Йдемо з Льонею вулицею Вільнюса, шукаємо їдальню. Питаємо першого зустрічного:
- Скажітє пожалуйста, как пройти к столовой? Чуємо відповідь:
- Ізвеніте, я по рюскі, ето, ну, в общєм, не очень, понимай... Ізвіните... Питаємо другого, третього... - Відповідь, з невеличкими варіаціями, маже однакова, - ввічливо-призирлива. Льоня каже:
- А тепер я покажу тобі фокус - дивись і вчись! Звертається до наступного зустрічного дядька з тим же питанням, отримує ту ж, як завжди, відповідь, Льоня скрушно розводить руками і говорить:
- Я перепрошую, шановний, коли ласка, дозвольте сірника у вас попрохати, бо ми такі голодні, що й цигарки не маємо чим припалити...
Дядько ошелешено дивиться на Льоню, кліпає очима и нарешті, немов через силу, вичавлює:
- Ч-что?
Льоня якось дивно наморщує чоло, ніби намагаючись щось згадати, клацає кілька раз пальцями...
- Ну, как єто по-русскі... Дістає пачку цигарок і чиркає по ній уявним сірником...
- Спічкі? - здогадується кмітливий дядько і дістає з кишені запальничку. Льоня пригощає дядька і мене сигаретами, всі , втрьох затягуємося і зав'язується некваплива розмова про красу Вільнюса, про цікаві місця і музеї, які неодмінно треба відвідати. Ми намагаємося говорити суржиком, поправляючи і перекладаючи один одного, щоб знищити найменші сумніви в нашому українському походженні. Льоня, навіть записує транскрипцію назв визначних місць Вільнюса і ми повторюємо їх, намагаючись відтворити без помилок. Дядько ж говорить російською без найменшого акценту, хоч кілька хвилин тому і двох слів російською скласти не міг... Кінець кінцем, довідавшись, що ми з САМОГО Києва, розчулений дядько веде нас до їдальні і щось про нас каже дівчатам на роздачі та касиру своєю мовою. Дівчата розцвіли найдоброзичливішими посмішками і нагодували нас краще ніж в ресторані...
Аналогічний випадок трапився, коли нам закортіло кілька днів відпочити на Ризькому узмор'ї. Була весна, до курортного сезону було ще далеченько, отже нам здавалось, що найняти у когось кімнату для нас, трьох хлопців, на пару днів, можно буде без проблем... Нам так здавалось... Але ми не врахували, що Прибалтика - не Крим! Йдемо, майже, безлюдною вуличкою. Обабіч ошатні приватні будиночки. Йдемо, вибираємо... ... Вибрали, кличемо до паркану жіночку, що порається у дворі.
- Здравствуйтє!
- Здравствуйтє!
- Скажітє, нє найдьотся лі у вас комната для нас на пару-тройку днєй?
- Ізвініте, я нє очен хорошо по-рускі, я мужа позову... Входить її чоловік. - Вітаємось. Повторюємо своє прохання.
- Ізвініте, у нас не отшень много мєста, ми нє сдайом. (Будинок великий, з мансардою), але для нас місця нема... Йдемо далі, будинок ще більший за попередній, знову питаємо:
- Ізвініте, к нам прієхалі гості, ми не сдайом... Йдемо далі. - Ще кілька подібних відмов. Стає зрозумілим: - а ні ми, а ні наші гроші тут не потрібні... Згадую льоніну вигадку, розповідаю колегам, але, на біду, їхня українська ще гірша за російську в латвійському виконанні.
- А давай, ти будеш українським суржиком користуватись, а ми тарабарщину придумаємо, - пропонує Женя.
- А ти на карті зможеш свою рідну країну Тарабарію показати? - кепкую я - вони ж спитають, звідки тебе, красеня, сюди нечистий приніс!
- Скажу - з Елісти...
- А це де?
- Десь там, - Женя невпевнено маше рукою в сторону моря, - Висоцький про неї співав, - мабуть Татарія, або Башкирія... Його герой там "нашёл вставные челюсти размером с самогонный аппарат"...
- Він там і про скіфів співав. Може так і скажеш, що ти скіф з київською пропискою, бо було ж Велике Переселення Народів! - продовжую знущатися я.
Поки ми отак розважалися, Толік щось зосереджено писав в кишеньковому блокнотику, раз з разом відриваючи списані аркуші. Ще раз, уважно прочитавши написане, набравши серйозного, поважного вигляду, мовив, звертаючись до нас:
- Якщо не маєте бажання ночувати он там, на пісочку, то припиніть пустопорожні балачки, вивчіть оцей текст і будемо діяти за таким сценарієм: - питаємо про житло, як і раніше, отримуємо відповідь, як і раніше; про гостей, про пожежу, повінь і т.п. і проговорюємо цей чудернацький текст по черзі, а ти, - звертаючись до мене, - по ситуації - суржиком все це відполіруєш. Згода?
- А чого ж, спробуємо! - погодились ми.
Хазяїн наступного маєтку, як і очікувалось, став вибачатись, посилаючись на ремонт, Толік, ляснувши себе обома руками по стегнах, з відчаєм промовив:
- АЗОХІНЕ МАМІНЕ!
- МУХТАБС МУХАРАБС! - патетично потрясаючи піднятою правицею, виголосив Женя.
- А-а-а, ШАНКІНС ДЕКАМОНС! - безнадійно розвів руки я, поволі повертаючись, наче збираючись йти далі.
- Падаждітє! - зупинив нас хазяїн. А ви, ізвінітє, откуда самі будєтє?
- Із дальокой Елісти, - відповів Женя, - і у нас моря нєт, чомусь поскаржився він і, помітивши, що литвин ще щось от-от спитає, молитовно притиснувши руки до грудей, продовжив: - ну, понімаєтє, ну совсем, абсолютно совсем, ну никакого моря совсєм нєт. А у вас его столько - аж схлипнув, сьорбнувши носом... Дядьку стало невимовно соромно за володіння таким казковим багацтвом і він став, вибачаючись, виправдовуватись, показуючи на штабель цегли у дворі і електричну бетономішалку :
- Очен жалко, но ви відете, ремонт, стройка, но ви пойдіте в во-о-о-т тот дом, спросите Юргаса, ето мой болшой друг, скажете, - от Пятраса. Он будет помогат!...
Юргаса ми вдома не застали, але його дружина, ледь почувши про Пятраса, запросила нас в будинок і проблема трьохденного відпочинку була вирішена за кілька секунд.
Запам'ятався ще один схожий випадок, на цей раз, у Львові. Зараз вже мало хто знає що таке елан, кримплен, болонья, а в семидесятих, коли всім чоловікам доводилось щоранку випрасовувати свої брюки, наводячи гострі "стрілки" замість вечірніх "пухирів" на колінах, придбання такого одягу з елану, або сорочку з кримплену, було і престижем, і невимовним везінням. До того ж ми не питали один у одного: - де КУПИВ... Питали - де і як ДІСТАВ!... Втім, навіть не питали, бо у нас між собою секретів ніколи не було, отже питати не доводилось. Більше того, кожен з нас намагався турбуватися не лише про себе. Кожен думав: - як це я зможу з'явитися з новеньким "дипломатом", в елановому костюмі, в крімпленовій сорочці, в той час, коли колеги мої в неоковирних м'ятих костюмах від фабрики "Більшовичка"...
Отже, як тільки хлопці довідались в якому склепі (магазині) "викинули" еланове чудо, тут же повідомили про це і інших членів бригади.
- Тільки не здумай питати, чи є "брюкі на продажу" тут "брюк" не носять! Треба казати, обов'язково вживаючи безособовий зворот:
- Чи має пані еланові сподні до спродажу?
Ну, звісно, майнув я чимшвидше до "склепу". Привітався, запитав, як вчили... Миловида продавчиня уважно змірявши мене поглядом, відповіла питанням:
- А який розмір пан потребує? - Відповів. - Най пан в примірочній хвильку зачекає!
Йду в примірочну, за хвилину продавчиня приносить мені паперовий пакет з "сподніми". Міряю. Не вгадав, щось тиснуть. Звертаюсь до продавчині:
- Я перепрошую, коли ласка, чи на можно на розмір більше? Простягаю знову загорнуті в папір "сподні" і одержую інші, теж загорнутий в папір. Знову пріміряю - супер! Виходжу з кабінки, покупка знову загорнута в папір від зайвого ока. Дякую, розраховуюсь. В цей час до "склепу" заходить молодик з зачіскою "кок", з зеленим шнурком на шиї замість краватки, в брюках "дудочка", з верещащим транзистором в руці... І не вітаючись:
- Ска-а-ажіце па-а-ажалуста, єсть лі у вас ела-а-ановиє брюкі?
- Ні, нема, не було і, мабуть, не буде, - каже продавчиня, перев'язуючи шпагатом і вручаючи мені мою покупку...
На дворі був 1972 рік...
А ось сюжет 1992 РОКУ:
До нашого заводу з якоюсь непевною метою, типу " обміну досвідом", завітала московська делегація, десь з десяток осіб. Мені виділили "Рафік" і доручили зустріти їх на вокзалі і доставити на завод. Зустрів, привітався, запросив до "Рафіка", що очікував на Привокзальній площі. Помічаю якусь дивну нервозність гостей; збились щільною купкою, йдуть, якось полохливо озираючись. Питаю, як доїхали, чи все гаразд... Відповідають, що все добре, жодних проблем, але ж я бачу їх нервозність. Більше за всіх нервує опецькуватий лисуватий товстун. Вже на площі він, пропустивши всю групу в "Рафік" і відтиснувши мене від дверцят, з нервовим смішком запитав:
- Скажітє, а нас тут, у вас, біть нє будут?
...Гарна погода, гарний настрій і таке безглузде питання... Згадалась реплика Іпполіта Матвєєвіча Воробьянінова (Кіси) з «Двенадцать стульев» - Господа! Неужели вы будете нас бить?", - трохи здивований московським гумором - (я його саме так тоді і сприйняв) поплескав товстуна по плечу і дуже приязно усміхаючись, сказав:
- А як же! Чому ж не будуть? Обов'язково будуть! По заслугам і честь!
Те що він не жартував, я зрозумів набагато пізніше. Я теж, виявляється, не жартував, хоча й підсвідомо... Але ж, що цікаво, вони ще в дев'яностих вважали, що заслуговують, як мінімум, на побиття, а ми так довго вагались...

Загальнодоступні секрети "старшого брата".

  • 20.04.17, 23:41
- Мы все учились понемногу, чему-нибудь, и как-нибудь, - казав один поет.
- Не минайте а ні титли, а ні тої коми, - закликав другий.
Чому ж ми не чуємо голос НАШОГО ПРОРОКА?
...В досить зрілому віці потрапила мені до рук одна з книг Віктора Суворова. Автор вразив мене тим, що всі секретні ТЩАТЄЛЬНО прихованої інформіції він знаходив в часописах та журналах, співставляючи одне з одним і роблячи неспростовні висновки. При такому підході ніщо таємне на сховається. Все лежить майже на поверхні, треба лиш не тупо складати літери в слова, а слова в речення, треба читаючи, аналізувати прочитане. Ось приклад з класики; Мабуть неможливо знайти в межах колишнього Союзу людини старшої за 40 років, яку б школі не змушували вчити на пам'ять поему Лермонтова "Мцирі".
- Ну, вчили, та й вчили... І що з того?
- А давайте ще раз прочитаємо, але будемо уважно вчитуватись і аналізувати, "не минаючи а ні титли, а ні тої коми"...
Отже:
Немного лет тому назад,
Там, где, сливаяся, шумят,
Обнявшись, будто две сестры,
Струи Арагвы и Куры,
Был монастырь. Из-за горы
И нынче видит пешеход
Столбы обрушенных ворот,
И башни, и церковный свод;
Но не курится уж под ним
Кадильниц благовонный дым,
Не слышно пенье в поздний час
Молящих иноков за нас.
Теперь один старик седой,
Развалин страж полуживой,
Людьми и смертию забыт,
Сметает пыль с могильных плит,
Которых надпись говорит
О славе прошлой - и о том,
Как, удручен своим венцом,
Такой-то царь, в такой-то год,
Вручал России свой народ.
(Ви можете собі уявити того задрюченого царя, який, не знайшовши в своєму царстві жодної достойної людини, взяв і передав, як ту тару овець, весь свій народ якійсь іншій державі?
Я - не можу таке уявити, але, чого в світі не буває! Що ж з цього вийшло?
- Читаймо далі:
И божья благодать сошла
На Грузию! Она цвела
С тех пор в тени своих садов,
Не опасаяся врагов,
3а гранью дружеских штыков.
- Ну, слава Богу! Мудрим, таки виявився "Такой-то" царь. Знайшов державу, яка взяла на себе турботи по охороні і розквіту іншої нації! А як же "благодєнствувала" Грузія в "сошедшей божьей благодаті" - Читаємо далі.
- Однажды русский генерал
Из гор к Тифлису проезжал; ( Ну, мабуть, іхав з інспекцією від самого царя-батюшки, який пригорнув і осипав благодаттю осиротілий і заплаканий народ грузинський, щоб впенитись, а чи нема десь "в тєні своіх садов" ще когось не достатньо "облагодєтельствєного".)
- Читаємо далі.
...Ребенка пленного он вез... Стоп, стоп, стоп! РЕБЬОНКА? ПЛЄННОГО? РУССКІЙ ҐЄНЄРАЛ???
Русскій гєнєрал в жорстокій битві за "благодєнствіє" , "не щадя жівота своего" брав в полон дітей шестирічного віку?...
- Слава! Хортам, і гончим, і псарям, і нашим батюшкам-царям СЛАВА!!!
- Тот занемог, не перенес
Трудов далекого пути;
Он был, казалось, лет шести,
Как серна гор, пуглив и дик
И слаб и гибок, как тростник.
Но в нем мучительный недуг
Развил тогда могучий дух
Его отцов. Без жалоб он
Томился, даже слабый стон
Из детских губ не вылетал,
Он знаком пищу отвергал
И тихо, гордо умирал.
Из жалости один монах
Больного призрел, и в стенах
Хранительных остался он,
Искусством дружеским спасен. ("Із жалості" шестирічний полонений був перетворений "іскусством дружєскім" в довічного в'язня!)
Но, чужд ребяческих утех,
Сначала бегал он от всех,
Бродил безмолвен, одинок,
Смотрел, вздыхая, на восток,
Гоним неясною тоской
По стороне своей родной.
Но после к плену он привык,
Стал понимать чужой язык...
Звісно, нащо окупантам, зайдам-благодєтєлям вчити мову пригноблених народів!
Русскій изик зобов'язані вчити навіть "нєґри почтєнних ґодов"!
Не кажучи вже про "облагодєтєльствованних"...
- До нас в науку! ми навчим,
Почому хліб і сіль почім!
Ми християне; храми, школи,
Сам Бог у нас!
Нам тілько сакля очі коле:
Чого вона стоїть у вас,
Не нами дана; чом ми вам
Чурек же ваш та вам не кинем,
Як тій собаці! Чом ви нам
Платить за сонце не повинні!
Та й тілько ж то! Ми не погане,
Ми настоящі християне,
Ми малим ситі!.. А зате!
Якби ви з нами подружили,
Багато б дечому навчились!
У нас же й світа, як на те —
Одна Сибір неісходима,
А тюрм! а люду!.. Що й лічить!
Од молдованина до фіна
На всіх язиках все мовчить,
Бо благоденствує!...
...Все покажем! тілько дайте
Себе в руки взяти.
Як і тюрми муровати,
Кайдани кувати,
Як і носить!.. і як плести
Кнути узловаті —
Всьому навчим; тілько дайте
Свої сині гори
Остатнії... бо вже взяли
І поле і море.
- Ну що сказати на закінчення? Хіба хтось може сказати краще Тараса Григоровича -
...Та читайте
Од слова до слова,
Не минайте ані титли,
Ніже тії коми,
Все розберіть… та й спитайте
Тойді себе: що ми?..
Чиї сини? яких батьків?
Ким? за що закуті?..
... - Не дуріте самі себе!
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
Бо хто матір забуває,
Того бог карає,
Того діти цураються,
В хату не пускають.
Чужі люди проганяють,
І немає злому
На всій землі безконечній
Веселого дому.
Амінь!

Придурки невмирущі!

  • 11.04.17, 11:27
Придурки невмирущі!
Працювала, якось, наша зведена комплексна бригада на пуску нового котла одного з цукропереробних заводів. В склад бригади входили електрик, хімік, теплотехник і я, як інженер по налагоджуванню контрольно-вимірювальної апаратури і автоматики (КВПтаА)
Електрик під'єднав свої три фази, куди треба, підписав процентовку, побажав нам здоров'я і "ба-а-альшо-о-ого чєловєчєского счастья", та й поїхав. Хімік займався хімводоочисткою, а ми з Славіком-теплотехніком - на котлі. Котел пройшов режим просушки - дуже важливий етап, щоб надалі справжній жар не зруйнував свод і весь корпус, а тепер стояв, - як казав Славік, "стабілізувався". Славік займався якимись вімірами та розрахунками, я настроював датчики та виконавчі механізми, інколи допомогаючи Славіку в його вимірах.
Одного разу, треба було перевірити якийсь розмір в топці. Я з рулеткою лишився зовні, а Славік з ліхтарем поліз через люк всередину топочного простору. За хвильку звідти почувся роздратований голос Славіка і чиєсь бубоніння, а потім з люку полетіли якісь ганчірки, пара драних ватних курток, кілька порожніх "чекушок" і, нарешті, майбутній кочегар, що повинен був весь час бути біля теплотехніка і, помогаючи йому, вчитися... А в котлі темно, тихо, тепло, пляшка з собою... Словом, всі умови для "культурного відпочинку"...
- Ти, дурна голово, хоч розумієш, що ми могли тебе разом з твоїм кублом, живцем спалити?
Стоїть, сопе, блимає п'яними очицями.
- Йди геть з заводу, проспись, бо зараз начальнику котельної скажу - і духу твого на заводі більше не буде! Ми ж з-за тебе, алкаша, в тюрму сісти можемо!
- Так я ж теє... Пробачте... Воно, якось так саме получилось. Не скажете? - Дякую...
На другий день, те чудо з ранку коло Славіка крутилося, в очі заглядало, дякувало, а з обіду пропало... Я хотів знайти його, щоб наказати прибрати лахміття з котельної, але лахміття вже не було... Десь пропало. Може, б на тому я й заспокоївся, (подумав би, що він сам догадався, виніс компромат), але залишені, порожні пляшки навели мене на іншу думку... Та й люк відкритий... Тихенько встромивши голову в люк, я почув смачний храп. Підійшов я до Славіка, та й кажу:
- Кинь свої обчислення, йди до начальника котельної, хій рятує і нас і себе від тюрми!
- Та ти що? Знову на гнізді?
- А де ж йому яйця висиджувати? - Звісно, на гнізді!! Йди вже, зви!
Потер Славік підбіріддя та й каже:
- Знаєш, воно ж таке дурне, ну виженуть його звідси, воно десь в іншому місці в халепу встряне та й загине... Давай людину врятуємо!
- Це ж як? - питаю.
- А як Макаренко вчив!
- А хіба Макаренко вчив як алкоголіків перевиховувати? - дивуюсь я.
- У Макаренка вчення універсальне, - сміється Славік. - Ти, он там коло щита стій і виконуй мої команди, голосно повторюючи їх. Добре?
- Добре, - кажу я і йду до щита керування.
Славік зачинив люка на міцний зовнішний засов, взяв відро з соляркою, намотав ганчірку на шматок арматурини, намацав в кишені сірники... Розуміючи що газ перекритий і на котлі і на ГРП, та ще й вентилі опломбовані, я з цікавістю очікую, що буде далі. Славік підходить до котла і, склавши долоні рупором кричить в лєток:
- Пробне розпалювання котла! Володя! Включай димосос!
- Єсть димсос! Включаю! З котла чути якийсь стук, - мабуть наш"вихованець" намагається видчинити люк.
- Включай вентилятор!
- Єсть вентилятор! - кричу я так, що, мабуть, і на прохідній чути. - Включаю!! Реве вентилятор, з котла чути крик. Але ми "не чуємо". Славік вмочує віхоть в солярку, чиркає сірником і підносить факел до лєтка...
- Володя! Подавай газ на факел!!! Котел пожадливо всмоктує багрове полум'я факела...
- Єсть газ на факел!!! Дикий крик з котла перебиває і шум димососа і виття вентилятора. Славік висмикує факел з лєтка і, знову, склавши долоні рупором кричить в лєток:
- Володя! Ти щось чув, чи мені здалося?
- Нічого не чув! - на всі легені кричу я, хоча несамовитий крик з котла, хоч і нерозбірливий, але гучніший за мій...
- Володя! - знову гукає Славік в котел - а де той придурок, якого ми вчора ледве не спалили?
- Я тут! Я тут! - випереджаючи мою відповідь, верещить придурок.
Далі те ж саме, але в зворотньому напрямі і з матюками:
- Перекрий газ, щоб не засмажити цього *** придурка!
- Виключи вентилятор, щоб цей *** *** не ***!
- Виключи димосос, бо *** *** на ***!
Нарешті знову запала тиша, що раз у раз переривалась схлипуванням та скавучанням. Славік відкрив люк. Звідти повалив сизий димок і витнулась скуйовджена голова з засопленим обличчям.
- Куди? - гаркнув Славік. - А кубло твоє хто прибирати буде?
- Я не можу... Я потім... Воно зараз горить!...
- Як горить? Що горить? Чого? - Розгубився Славік.
- А я ж тілогрійкою форсунку затуляв, щоб ви мене не спалили газом...
Славік плюнув з пересердя,
- Володя, включай димосос!
- А газ? - не втримався я.
- Включимо, як знову залізе! ...Придурок, ***!
Пам'ятаю, спитав я тоді Славика - чи не занадто суворе випробування ми вчинили? Славік подивився на мене уважно і відповів питанням:
- У тебе скільки діток? Двоє? І у мене одне. А у начальника котельної аж троє... То ти хотів би, щоб ми втрьох сіли, а діток наших той придурок виховував?
Подальша доля алкаша-придурка мені невідома. Наступного дня він звільнився, не витримавши "педагогічної поеми" в нашому виконанні, а напівзгоріле, "кубло" довелись витягати Славіку, щоб не було звинувачень в недбалості з його боку...
...Через кілька років, під час роботи на іншому підприємстві, в іншому місті, ми удвох з моїм колегою Геною налагоджували регулятор рівня в здоровенному, поки ще порожньому, баку для гарячої води. В розмові, між іншим, повідав я йому ту давню історю. Посміялись. В баку був квадратний люк, десь 60Х60см. Важка металева кришка була відкрита і спиралась на огорожу. До низу йшла, гублячись в темряві, металева драбина. Підійшов Гена до люку і сказав, повертаючись до мене:
- А поспоримо, що тут теж родич вашого придурка спить, - і, нахилившись над отвором і склавши долоні рупором, наче Славік, гукнув в темну порожнечу:
- Володя! Включай гарячу воду!!! І штовхнув кришку. Кришка впала з артелерійським гуркотом, а Гена став на неї обома ногами і ще добавив:
- Ну що ти там чухаєшся? Відкривай швидче!
Кришка під ногами Гени раптом засіпалась, Гена перелякано зіскочив, кришка відкрилася і з люку полізло... Ну, словом близьке по духу створіння того далекого придурка...
- Да-а-а! - сказав я придурки невмирущі. Вони і у вогні не горять і в воді не тонуть!
- А жаль, - підвів риску Гена.

Більярд

БІЛЬЯРД


З грою в більярд мене познайомив чоловік моєї сестрички Слава, коли мені виповнилося 12 років. Більярд Слава зробив власноруч з товстої фанери, обтягнутої сірою байкою. Замість шарів з слонової кістки використовувались кулькі з дуже великого підшипника. Цокіт тих кульок лунав на всю хату, а якщо траплявся "фол" - тобто якась з кульок перескакувала через борт і летіла на підлогу, цьому раділи лише пес Пірат і кіт Жихарка, що кидались навперейми за блискучою гуркочущою іграшкою. Від мами з сестричкою я всією шкірою ловив дуже невдоволені погляди, а вухами :
- А ти вже всі уроки зробив?... Слава, який був моїм постійним партнером і тренером, казав:
- В більярд треба грати як в шахи - вдумчиво, а не так, наче пацюків ганяєш... Отже цей суворий металевий більярд привчив мене до неспішної, "вдумчивої" гри. За якийсь час я став вважати себе справжнім фахівцем, бо вже іноді і у Слави почав вигравати.
Через кілька років ми переїхали до Києва і там я вперше в житті побачив справжній більярд, що по площі був в 7-8 раз більшим за домашній.
На Володимирській гірці грали духові оркестри, на залених майданчиках читали цікаві лекції про дальні космічні перельоти, що ось-ось мають відбутися. Про Тунгуський метаорит, що прилетів звідти, куди ми ось-ось... Тоді з Подолу по Олександрівському узвозу на площу ім. Сталіна бігав трамвайчик з двома постами керування - "пульман" і я частенько вечорами навідувався до дніпрових круч.
Був теплий літній вечір. Я, як звичайно, їхав тим пульманом, збираючись пройтись наддніпровим шляхом через оркестри-майданчики до Арсеналу. Трамвайчик вже минув альтанку перед сходами до пам'ятника Магдебурського права, наближаючись до Філармонії, коли мою увагу привернув великий павільон з привабливим написом "БІЛЬЯРДНА", що стояв на горбочку поряд з будинком Філармонії. Ну, звичайно, ногі самі понесли мене на зустріч з пригодами.
В кишені я мав аж цілий карбованець і трохи дріб'язку на трамвай, що тоді коштував 3 копійки. За вхід до більярдної треба було заплатити 30 копійок, так, що і на пару пиріжків по 4 копійки і на морозиво "Ескімо Ленінградське" за 20 копійок, та й на Місяць в підзорну трубу подивитись за 15 коп. - цілком вистачало.
Вигляд справжніх більярдів мене вразив. Замість звичних 25 міліметрових сталевих кульок на зеленому сукні лежали майже футбольні м"ячі розміром з мій кулак... А столи... Здавалось, якщо станеш з одного краю, то другий десь в туманній імлі небокраю загубиться... В залі було 6 більярдів. На трьох грали, інші булі вільні. В розгубленій нерішучості я застиг на порозі, не знаючи як діяти далі. На ближньому більярді гра закінчилась і один з гравців, постукуючи києм по долоні лівої руки звернувся до мене:
- Ти сам, хлопче? Може зі мною партійку збацаєш? Його жаргон щодо такої серйозної гри, в яку грав "сам Жаров" мені дуже не сподобався, але я не став сперечатися з людиною "поважних років" (ті, кому за 30, мені, тодішньому, здавались майже патріархами).
- А чому ж? Збацаємо! Відповів я.
- Як гратимемо? Спитав чолов'яга. - Пірамідку, Американку, Відбортяшку, Кутики?
Я вперше чув такі мудрі назви, тому, щоб не виказати себе салагою з села, сказав:
- Ні, без витребеньок! - Звичайну, класичну!
- Класичну, так класичну. - Погодився чолов'яга. Ти, звичайно, "орел"? - Запитав він, мусолячи в пальцях п'ятака.
- Орел.
- Ну а я тоді "решіткою" буду!
Зблиснувши міддю, п'ятак впав на зелене сукно "орлом".
Першим же ударом в другу від основи кулю (як вчив Слава) я поцілив в кутову лузу. Другим ударом зробив "штани" - тобто забив дві кулі в кутові лузи... Коли я забив п'яту кулю, ті, що грали на інших столах, кинули свою гру і підійшли до нас. Почулися глуздливі репліки:
- Ну що, Жека, цей хлопчина тебе сьогодні і ночувати під столом змусить!
- А що, відільються котові мишкині сльози!
- Нарешті! Не все ж йому над нами збиткуватись!
Збентежений черезмірною увагою, я занадто довго і старанно цілився. В результаті рука схибила, куля пронеслась, не зачепивши жодної... Серед вболівальників пронісся подих розчарування, але куля, вдарившись об один борт, вдарилась об другий і, зачепивши зграйку інших куль, влетіла в бокову лузу. Потурбовані нею дві кулі, якось поволі, одна за одною, теж опинились в лузах...
- Карамболь! Абріколь!!! Зарепетували болільники. - Він і абріколем володіє!!!
- Все Жека! Тепер ти все життя під столом сидітимеш! Ти бачив, який він клапштос зробив? З підставочкою!
- А абріколь!!! Трійчатку за раз!!! Такого я ще ніколи не бачив!
- І я!
- І я!
- Партія! Сказав я і, наче вибачився, розвів руками...
- Да, сказав Жека, чухаючи потилицю, давно мене так не взували... Жодного удару зробити не дав! І звідки ж ти такій взявся?
- Ти, Жека, баки не забивай, потім поплачеш! Бабки на стіл! - Підзадорив хтось з глядачів.
- А я що? Колись за мною борг був? - Знизав плечима Жека, кладучи на сукно червонця
- Це що? Нащо? - Перелякався я.
- Як то "що це" - сторопів Жека. - Ти ж сказав, класику гратимемо, на червонця, а не карамболь на 50...
- Та який червонець? Я за так, не треба ніяких грошей!
- Жека! Він тебе, бідного, жаліє! - Зареготали глядачі.
Обличчя Жеки то зблідло, то почервоніло, очі налились кров'ю і він тихо, чеканячи кожне слово сказав:
- А ну, швиденько забирай свій виграш і мотай звідси, щоб за хвилину і духу твого тут не було!
... Наступний раз я зіграв лише років через десять, вже після закінчення інституту! А ті хитромудрі більярдні терміни назавжди застрягли в моїй пам'яті, хоч я про них раніше і уявлення не мав. Та й на гроші грав єдиний раз у житті, бо у мене, всупереч прислів'ю, завжди не перший, а обов'язково другий блін комом...

Наче про сьогдення

  • 17.01.17, 10:11
Осеннем Парке
В осеннем парке городском
Вальсирует листва берез,
А мы лежим перед броском,
Нас листопад почти занес.
Занес скамейки и столы,
Занес пруда бесшумный плес,
Занес холодные стволы
И бревна пулеметных гнезд.
А на затвор легла роса,
И грезится веселый май,
И хочется закрыть глаза,
Но ты глаза не закрывай.

"Не закрывай! - кричат грачи,
- Там сквозь березовый конвой
Ползет лавина саранчи
На город за твоей спиной!"
И ахнет роща, накренясь,
Сорвутся птицы в черный дым,
Сержант лицом уткнется в грязь,
А он таким был молодым!
И руки обжигает ствол
- Ну сколько можно лить свинец?!
Взвод ни на пядь не отошел,
И вот он, вот уже конец!
Развозят пушки на тросах,
Все говорят: "Вставай, вставай"...
И хочется закрыть глаза,
Но ты глаза не закрывай.
"Не закрывай! - кричат грачи,
Ты слышишь, потерпи, родной."
И над тобой стоят врачи,
И кто-то говорит: "Живой".

В осеннем парке городском
Вальсирует листва берез,
А мы лежим, упав ничком,
Нас листопад почти занес.
Нас листопад почти занес
В осеннем парке городском.
Вальсирует листва берез,
А мы лежим, упав ничком

В осеннем парке городском...

Від Степана Руданського

ГЕЙ, БИКИ!

Та гей, бики! Чого ж ви стали?
Чи поле терном заросло?
Чи лемеша іржа поїла?
Чи затупилось чересло?
Вперед, бики! бадилля зсохло,
Самі валяться будяки,
А чересло, леміш новії...
Чого ж ви стали? Гей, бики!
Та гей, бики! Ломіть бадилля,
Ломіть його, валіть на прах;
Нехай не буде того зілля
На наших батьківських полях!
А чересло моє ізліва,
Леміш із правої руки
Зітнуть під корінь теє зілля,
— Чого ж ви стали? Гей, бики!
Та гей, бики! Зоремо поле,
Посієм яреє зерно,
А спаде дощик, незабаром
В землі пробудиться воно.
Пробудиться і на світ гляне,
І, як дівочії вінки,
Зазеленіють наші ниви,
— Чого ж ви стали? Гей, бики!
Та гей, бики! Зерно поспіє,
Обіллє золотом поля,
І потече ізнову медом
І молоком свята земля.
І все мине, що гірко було,
Настануть дивнії роки;
Чого ж ви стали, мої діти?
Пора настала! Гей, бики!
1859

... А ШО ???...

... А ШО ???...
Сиджу на березі затоки, рибалю. Раптом десь з прибережних кущів - Брязь! Дзенькіт розбитого скла. Потім ближче... ще ближче... Виходить з-за кущів такий от сучасний Гаврош, і абсолютно не зважаючи на мою присутність, б'є горільченою пляшкою об найближчу до мене каменюку...
- Що ти робиш???
- А шо???...
- Так ти ж сам будеш тут купатись, ноги поріжеш!
- А я тут купатись не буду, ги ги ги...

Сусід попросив допомогти засклити балкон. П'ятий поверх. Працюю, піді мною весь двір, як на долоні. Ось вийшов літній чоловік з пакунком сміття в одній руці і з товстою бамбуковою палицею в другій. Запхав пакунок до контейнера, а палицю, трохи повагавшись, притулив до стінки будиночка двірника, (палиця йому не потрібна, але, може, комусь згодиться). 
Працюю далі. З-за рогу будинку вийшов хлопчик років 8-9. Футбольнувши кілька раз порожню пластикову пляшку, швидко втратив до неї цікавість. Підняв камінець, шпурнув в кота, що вигрівався на сонечку. Промазав. Став шукати чим ще кинути, але кіт втік... Побачив намальовані крейдою на асфальті дівчачі "класики" - пострибав на одній ніжці до половини - набридло. Поплентався навмання в одну сторону, в другу и тут, раптом, помітив ту бамбукову палицю... Зраділо схопив її, поклав під кутом, одним кінцем на асфальт, другим на бордюр, наступив однією ногою, намагаючись зламати, потім - обома. Палиця не піддавалася, лише злегка пружинила. У дворі з'явився ще один хлопчик того ж віку. Помітив фізкультурні вправи першого і радо приєднався до нього. Обнявшись, хлопчики спробували подвійною вагою подолати вперту палицю, але палиця не лише легко встояла, але й норов свій показала; - крутнувшись, вислизнула з-під ніг. Хлопчики попадали побивши коліна об асфальт. Намагаючись помститися непокірній палиці, хлопчики, порадившись, притягли шматок бетонної бордюрини, підняли її, скільки змогли і з силою кинули на палицю. Палиця знову спружинила а бордюрина, відскочивши, впала на ногу одному з хлопчиків. Той, заверещавши березневим котом, вчинив кілька балетних піруетів Гранджете на ще неушкодженій нозі... Годі було далі терпіти нахабний опір палиці. Час застосувати радикальні заходи. Схопивши палицю, постраждалий хлопчик, кульгаючи, підбіг до цегляного будиночка двірника і став щосили гамселити палицею об ріг будиночка. Палиця боляче віддавала в руки і все ще трималася. На допомогу другу прийшов його товариш, і палиця, нарешті, здалася... Вона не зламалася навпіл, а розмочалилася посередині. Задоволені перемогою, хлопці шпурнули подоланого ворога на асфальт, для певності ще потоптавши його, зібрались шукати нові пригоди.
Гей, хлопці! - Гукнув я з балкону. А нащо ви ту палицю поламали?
- А шо??? - Майже хором відповіли вони...


        Вхідні двері нашого парадного, обшарпані, обклеєні уривками численних давніх і нових оголошень ніколи не радували око, але тиждень тому, повернувшись з відрядження, я не пізнав їх. Хтось (явно не ЖЕК), ретельно обдер і оголошення і стару фарбу і перефарбував двері в красивий темно малиновий колір. А в ліфті дзеркало повісив. Мені аж ніяково зробилось; я ж теж міг би це зробити, але й на думку не спало... Недовго ми тішились обновою. За тиждень і двері і переговорний пристрій і, навіть, бетонна підлога перед дверима була хаотично спаплюжена білим аерозолем, а дзеркало в ліфті розбито... Подивитися б в очі цьому вандалові і чемно спитати: 
- Голубе, навіщо? - Впевнений, здивовано лупаючи очима, воно відповість:
- А шо???

        Товариш запросив в гості до Барнаула (Алтай) і організував нам з сином незабутню подорож тайгою вздовж Катуні. Був початок вересня, вдень було, навіть, спекотно, але вночі ми добряче мерзли, бо навкруги були лише кремезні модрини, а модрина - то не сосна, в неї голки як трава, з неї пружню підстилку під намет для тепла не зробиш. Вирішили ми з сином пошукати щось більш підходяще і невдовзі набрели на досить велику галявину, на якій стояла, складена з кедрових колод хатина. Так званий зимник.           Йдучи до нього, я став розповідати синові все, що знав про зимники від Арсеньєва - (Дерсу Узала)
        - Там є така полиця і мисливці що заходять в той зимник користуються всім, що там є, а коли йдуть звідти, заготовлюють дрова для тих, хто прийде пізніше, залишають те, без чого можуть обійтися; крупу, сіль, сірники... Такі тут Справжні Люди, так виховав їх Закон Тайги! Може й ми щось добрим людям на згадку про наше перебування залишимо. Цигарки, сірники, абощо.
        Підходимо. Навколо розкидані грубезні кедрові чурбаки, а сама хатина! - Жодного цвяха! Жодної металевої деталі! Навіть завіси і ручка на дверях - дерев'яні! Музейний експонат ХVI cторіччя! З'являється думка - цю ніч переночуємо в теплі, під дахом!
Обережно відсовуємо дерев'яний засов, прочиняємо двері. В хатині напівтемрява. Маленьке віконце ледь-ледь освітлює кімнату, в ніс б'є дивний запах. Поки очі призвичаюються до світла, бачу широку лаву-ліжко вздовж стін, здоровенний чурбан біля віконця (як його сюди вкотили?) виконує роль стола. Вздовж другої стінки піч з лежанкою... 
- Обережно! - Раптом сіпає мане за куртку синок. - Дивись, батьку, під ноги! На долівці і, навіть, на лаві купи лайна... Одна... Три... П'ять... Вісім... - Десятка з півтора... Ошелешені, обережно задкуємо до дверей. Мовчки переглядаємося. Крутиться одне питання: - навіщо??? Це ж не один покидьок наробив, це ж організована група дебілів! Найдальший від хатини чагарник метрів з п’ять, а ближні, взагалі, під хатинкою...
- Переночували в теплі, - сумно хитаю я головою.
- І полицю з крупою-сірниками побачили - вторить синок.
Дверцята на горищі не причинені, крізь отвір проглядає складене там сіно. 
- Не сумуй, козаче, підбадьорюю я сина, - он, бачиш, сіно! Зараз наберемо, скільки зможемо, під намет намостимо, все одно в теплі переночуємо! 
Підкотили чурбан, заліз я на нього, розчинив дверцята, простягнув руку до сіна, а там...       О, леле! Там теж! В сіні теж!!!
Нема у мене, бодай, жодного пояснення, але дуже хочеться подивитися в очі тим веселим придуркам і чемно спитати: 
- Навіщо? - Впевнений, здивовано лупаючи очима, вони хором промовлять:
- А шо???

 

       А от ще: - Крим. 2002 рік. Гаспра. Йду знаменитою ”Царською стежиною” (Колись напишу і про неї і про Ай Петрі) Вздовж всієї стежини, через кожні 100 метрів Були дбайливо встановлені важкі бетонні стели, які повідомляли скільки сот метрів пройдено, скільки лишилось, який висота над рівнем моря і який кут нахилу стежини.

   … Були встановлені…

      На час моєї прогулянки від них лишилась ледь третина… Дикою, безглуздою силою вони були розтрощені і скинуті під укіс. Неможливо уявити, щоб нормальна людина, яка приїхала здаля до теплого моря на відпочинок, подібним чином розважалась… На чудом вцілілій лавочці я зустрів єгеря, який, ледве не плачучи розвіяв мої сумніви і розповів мені про розваги відпочивальників.

     На злу справу - знищення бамбукової палиці, бетонної стели, та інші ”розваги” було витрачено в десятки разі більше енергії ніж могло бути витрачено на добру, - скажімо вкинути ту порожню пляшку в контейнер, а не Футболити її…Чому вони вибирають більш енерговитратний шлях відпочинку?

     Коли в тій же Гаспрі я підтягнув викруткою розхлябані завіси на дверях мого номеру, коридорна прибігла на брязкіт металу, і якийсь час не могла слова вимовити, дивилась на мене, як на представника позаземної цивілізації… 
    Я можу привести ще десятки подібних історій, та й кожен з вас зможе. Але чому, в деяких, зовні абсолютно нормальних людях, незалежно від національності і віку, стільки прихованої гидоти? Гени? Самоствердження? Виховання вулицею? Спосіб життя? Пошук адреналіну?
     Не дано мені цього зрозуміти. Що за дебільна партизанщина? Проти кого? 
Я не маю на увазі тих, зомбованих покидьків, що дарують солдатам мед з вибухівкою, викликають вогонь сепарів на ВСУ, а потім їдуть в Україну за пенсією. Там все ясно. 
Неясно з тими, хто і сам пояснити свою поведінку в змозі лише дебільним:
   -
А шо???

Яблучка і тимірязеви

  • 16.12.16, 08:30
Йду я, якось, базаром, роздивляюсь в усі боки і мою увагу привертають великі червоні яблука, блискучі, як ялинкові іграшки. Підходжу, питаю хазяїна: -
- А що це за сорт?
- "Слава переможцям".
- Хіба? "Слава", вона ж не блискуча, вона ж така димчата...
Дядько аж по стегнам себе ляснув спересердя:
- Ну і розплодилось же вас, мічуриних-тимирязевих... Вже за горлянку хапаєте, дихати не даєте!
- Не зрозумів. - Здивувався я.
- Та що ж тут незрозумілого? От тут, до вас, підійшов до мене такий собі "тімірязев",
та й питає:
- А чого це ви такі брудні яблука продаєте, геть всі в пилюці... Ви їх десь вздовж трасси назбирали?
Ну що ти йому, проФФесору, скажеш? Як тільки відійшов він, взяв я хустку в жінки, обтер яблучка, щоб блищали, як ті котові яйця в березні, а тут вас принесло - чому "димки" немає?...
- Вибачте, шановний, я не дуже розуміюсь на котових яйцях, кажу я, але яблучка ваші мені дуже сподобались, зважте кілограмчик, будь ласка, як компенсацію вашого морального збитку...
( У мене в садку дві яблуні "Слава переможцям" димчаті...) Але ж... Але ж...
-