Доля фаворита і наша
- 11.12.25, 21:59
- Свобода і справедливість
А ХТО ТАМ ПРОТИ СОРОСА, КОТРИЙ ДЖОРДЖ?!
Давно ця книжечка лежала серед тих, які варто прочитати: Джордж Сорос “Советская система: к открІьтому обществу” - від 1991 року, коли і була випущена і це не Україна. Зрозуміло, що на тій клятій мові, а на український переклад видно грошей не вистачило. Шкода, хоча чогось особливого в книжці немає окрім певних моментів. Найперше, що мене здивувало, коли людина з величезними коштами та можливостями спілкування з найвищими особами багатьох країн, не стала успішною в своїх соціальних починах. В рідній Угорщині Джордж Сорос фактично “persona non grata”, як і в довбаній рефії, куди вклав величезні гроші, він як “исчадие ада”. І в Україні хоч є ще його фонд “Відродження”, але симпатії значної немає. Навпаки, є оте як лайка “соросята”, хоча оті всі Міндічі та Цукермани є породженням комуно-кедебіської номенклатури, але вони якби кращі для нас, бо не “соросята” - то рідна своя нами виплекана наволоч нас обкрадає і це краще за порядних “соросят”, бо начебто саме вони розкрадають Україну, хоча доказів немає, але народ в те вірить.
Скоро Україна буде відзначати свято Святого Миколая, також великого мецената, якого всі ми любимо і пам’ятаємо з прадавніх часів християнства. І ось Джордж Сорос, четверта людина світу за своєю благодійністю, бо витратив понад 33 мільярди доларів своїх коштів на всіляку доброчинність, але має зовсім протилежну негативну опінію в Світі — чому? Що не так? Моя думка, що різниця в тому як і кому допомагати. За життя святий Миколай сам дізнавався, кому потрібна допомога і переважно то були дівчата на виданні без посагу, а отже і без шансів вийти заміж, мати свого чоловіка і свою сім’ю. Переважна більшість таких дівчат без посагу ставали повіями, що дуже засмучувало Святого Миколая, тому він назбиравши пристойну суму, тихцем підкидав мішечок з грошима до обійстя бідної дівчини на видання і тим рятував її долю, тобто змінював ціле життя з поганого на гарне майбуття. Навпаки, до Джорджа Сороса треба було йти прохати, неначе жебраки, хоча зовні це виглядало благородно як подача запитів на гранди заради справи. Спробуйте пригадати, коли ви особисто стикалися зі справою когось, що профінансована фондом “Відродження”? Особисто я не пригадую жодного такого випадку. І знаю чому: бо то не то, що мене турбувало. Поясню це жартом.
В одному поселенні провели два дослідження на одну тему: яка довжина пісюнів у чоловіків тут і перше дослідження встановило, що в середньому 20 см., а друге встановило, що всього 12 см. Різниця виникла через різну методологію: перше дослідження було через опитування, а друге — через вимірювання. Смішно ж для мене особисто інше: хто взагалі замовив і оплатив ці дурнуваті дослідження? Здогадалися? Хтось скаже, що я видумую, тоді най дасть відповідь на всім відомий двіж “Реанімаційний пакет реформ”, що навіть до Верховної Ради України теперішнього скликання дав депутатів. Перепрошую, а кого збираються “реанімувати”? Та як кого? І дурню зрозуміло! Українську економіку! Тобто прогресивні реформатори намагаються реанімувати стару комуністичну сталінсько-тоталітарну економіку в її кращих часах? А це можливо? Тоталітаризм має бути відновлено! І ще більш важливо: а це потрібно? Пригадую, як директора великого заводу запитали, чи йому вигідно мати всього 30-40% відсотків від прибутку, на що той відповів: -Звичайно, що вигідно, бо мені надають сировину і мені головне з неї виготовити замовлений продукт, а його збут мене не обходить. Чи таке можливо зараз? Власне серусеру і розвалився тому, що виробляли непотріб, але всі працювали і своє заробляли. Чи дивує, чому наші пенсіонери в таких злиднях, хоча це все ваших рук справи, нешановні! Ви може і чесно працювали, проте непотріб виробляли переважно, тому онуки голі й босі вас зневажають досі. Як сказав один економіст: - За Брежнєва ми жили за рахунок майбутнього і нам зараз тому погано, що раніше було добре незаслужено. Будемо таке реанімувати? Не варто, як на мене. Однак процес своє бере і гроші дере на оцей непотріб “реанімаційний”
.
Про анархію мою особисту

Тема анархізму не є для мене ідея-фікс, а це просто реакція людини, яка постійно була в тюрмі, де житло і харчі дають, де наглядачі наглядають, а ти взамін щось начебто робиш. Нагадаю, що в радянському союзі хто не працював – того судили і відправляли в зону реальну з режимом примусової праці. Закон про тунеядців існував. Кримінальний злочин якщо не працюєш, бо повинен десь працювати. А де? Правильно! Десь в державній установі чи на заводі, фабриці і тому подібне, тому що усе навколо тільки державне – усе! Відповідно, коли усе навколо державне то і люди так само державні! Тобто – раби! Не знаю як для кого, але свобода, це коли ти вибираєш, як жити, де жити, в що вірити, де робити і все інше – ти вибираєш! І навпаки. Є гарна українська глибоко наша народна приповідка, коли бандити пограбували селянина і вирішують, що далі з ним робити: Один каже: Зріжемо! Інший каже: Повісимо! Ще інший: Утопимо! А селяни на те: Ой, робіть як воно найліпше…
Життя-буття в тюрмі навіть дуже великій як серусеру було в більшості вибір без вибору в усьому. Комуністична партія узурпувала абсолютно всю владу, що навіть було усталено в Конституції, отже простим людям, щоб чогось в житті добитися, потрібно було вступити в компартію і там робити свою життєву кар’єру. Або йти просто десь працювати як раб-роботяга. Зрозуміло, що в кожного своє виходило комусь ліпше, комусь гірше, але людина до всякого призвичаюється, тому і вижила в процесі еволюції за Дарвіном. Я визначав цей стан життя в радянському союзі як державний феодалізм, коли є певний рівень особистої свободи, але суто в межах дозволу від господаря, тобто держави, тобто від комуністів.
Тепер поговоримо про термін «держава», бо досить частенько доводилось чути: - Держава має зробити це! І це! І оте! Держава мусить! Тобто для багатьох людей існує своєрідний фантом Держави, як якогось чарівника, що може робити чудеса і все тільки хороші та для всіх одночасно. Я іноді іронічно питаю: - Ви де і коли бачили державу особисто? І сам відповідаю на це риторичне запитання: Отож і воно, що ніде і ніколи. Бо скрізь ви стикаєтесь не з державою, а з людиною, а точніше: з чиновником, що є носієм певних державних функцій. За ідеєю багатьох, держава має бути як універсальний механізм, тобто чиновник має бути як коліщатко чи бездоганний пристрій з чітко вивіреними функціями, але ж так не є. Людина скрізь людина з усіма своїми якостями і вадами. І вадами! Ось в цьому моменті й головна проблема отої міфічної держави: бюрократія! Тобто славнозвісна Система замість Держави! А це не тотожні речі. Тому що Держава є для всіх, а Система тільки для своїх, кого включено до її числа. Всі інші буквально там десь. Коли Система підміняє Державу, то вона, держава!, просто зникає, що і сталося з радянською країною, яку знищила комуністична партія – основа Системи. На привеликий жаль, але метастази отої комуністичної Системи дотепер мордують Україну, яка ніяк не стане Державою саме через те. Отож у підсумку не наше українське прислів’я, але нас стосується повністю: Не було б щастя, так нещастя посприяло. Війна формує Українську Державу і знищує злочинну Систему підкилимних договірняків і усе тому подібне. Усім розумним і не дуже людям України потрібно чітко зрозуміти, що Держава – це всі ми сукупно! Всі ми! Ми справді є всі – президенти! Просто кожен – по-різному. Яким вже вийшов його формат – таким він і є, а називається він однаково: громадянин Держави Україна. В Одесі на тепер особливо зрозуміла різниця в цьому. Шабаш з державою і знову до анархії.
Дуже часто для пояснення людям хочеться наочно побачити як воно є і я пропоную вийти в будній день в так звану «годину пік» на центральну вулицю свого міста і подивитись на стовписько людей на ній. На перший погляд це якийсь хаос, в чому часто звинувачують анархізм, але якщо уважніше придивитись, то виясниться, що ніякий це не хаос і навіть не «броунівський рух», а кожен йде скеровано за своїм бажанням – кожен має свою програму проходу. Навіть гуляки, бо вони гуляють! Щось подібне можна побачити на великих автотрасах: Йой! Що то діється?! Куди всі їдуть? Відповідь проста: кому куди треба – той туди і їде. Тобто класика анархізму! Але…
Існує велике АЛЕ для всього анархічного руху, який жорстко і навіть жорстоко заперечує існування держави як апарат насильства. Так, тільки держава має законне право на насильство над іншими, бо є ЗАКОН! Право! Змушений знову повернутися до теми держави, де, як відомо, задіяні люди і не знаю як в інших країнах, а в Україні їх влучно означено як правоохоронці: це поліція, прокуратура, судді і всі інші силові структури, окрім армії. Хоча армію також можуть залучити, але це незаконно коли, тому що основні функції держави є безпека своїх громадян! Безпека внутрішня і зовнішня. Зрозуміло – кожному своє: армія пильнує зовнішню, а всі інші – внутрішню безпеку. Для анархізму ці питання проблемні, бо він не обумовлює ні першого, ні другого. Теза основна анархії: «маємо домовлятися і дійти згоди добровільно» дуже і дуже сумнівна, а тому – держава мусить бути! Основне в тому: яка? Держави бувають різні і всі ми то знаємо. В основному спрацьовує принцип: які ми – така і наша держава. Або: які ми – така і наша влада. Саме тут ми маємо другу головну проблему анархізму: людина.
Переважна кількість теоретиків анархізму та його популяризаторів дотримуються ідеї природнього альтруїзму в людині та вродженого добропорядного поводження в житті, але його псує середовище, в якому людина опинилась. На жаль, все до навпаки, чому свідчать випадки типу Мауглі: діти, які вижили серед диких тварин і потім у старшому віці попали до людей – ніколи не ставали нормальними людьми. Ніколи! Новонароджена дитина має тільки генетичні особливості, а в усьому іншому це буквально «чиста сторінка»: що вкладемо – те і будемо мати, а що вкРадемо – того не будемо мати. Інакше кажучи, мова йде про виховання, або науково: процес соціалізації. Варто визнати, що Світ є таким, які люди в ньому живуть. Анархізм навряд чи буде світовою ситуацією, а, можливо, і не треба. Просто новий час глобалізації змушує людей бути мобільними, щоб вижити і добре жити. Доведеться змінювати місця життя та роботи, країни і середовища. Багатьом доведеться покладатися суто на себе, що по факту є анархізмом, а визнавати себе анархістом чи ні – то не є суттєвим. Будь людиною і користуйся принципом: живи сам і дай жити іншим. А якщо ні, то прошу пана до гілляки! Гарна українська приказка перед повішанням злочинця, якого в Україні не було багато, оскільки частіше на кілок саджали. Тобто: прошу пана до держави з її правом на насилля.
На завершення: постарайтесь зрозуміти і не плутати анархізм з тероризмом та іншими різними актами насилля. Стан анархізму існує для кожного тоді і тільки тоді, коли він робить свій вибір. І все! Далі він той, що вибрав: порядна людина або ні, тобто терорист, злодій, чи ще якась паскуда, що є в чомусь схожими до анархістів, але реально ними не є і навряд чи будуть, хоча стати добропорядною людиною завжди можливо. Для яких це і написано.
Богдан Гордасевич
12:52 18.10.2025

