Рейтинг українських вузів, які дали найбільше топ-менеджерів

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Найкращі керівники в галузі фінансів виходять з КПІ-шних кібернетиків, вважає  колишній фінансовий директор української "дочки" банку UniCredit, а нині - заступник голови Нацбанку. З менеджерськими якостями випускників факультету інформатики та обчислювальної техніки Національного технічного університету України (НТУУ) КПІ, можуть посперечатися хіба що люди, що відучилися в Київській школі економіки, - навіть колишні студенти престижного Київського інституту міжнародних відносин у своєрідному рейтингу замглави НБУ котируються помітно нижче.
 
Досвід банкіра суб'єктивний, але він вірно відображає національну тенденцію: більшість топ-менеджерів в найбільших українських бізнес-структурах дійсно є випускниками НТУУ КПІ. Такі дані отримала міжнародна дослідницька компанія HayGroup, опитавши представників 226 фірм.
 
До четвірки лідерів увійшли ще три столичні інститути: Національний університет імені Тараса Шевченка, Київський національний економічний університет (КНЕУ) та Києво-Могилянська академія (НаУКМА).
 
Але на п'яти грандам, за даними опитування, наступають невеличкі молоді університети, які сповідують нову, більш гнучку філософію освіти і приділяють увагу не тільки академічним дисциплінам, а й розвитку практичних навичок та презентації власних ідей. Це відповідає вимогам ринку, і навіть вузи-лідери вже відчули потребу в догоду цьому змінити власні навчальні програми.
 
Кузня кадрів
 
Популярність КПІ пояснюється тим, що це один з кращих вузів країни, який готує фахівців для всіляких галузей економіки, пояснює Олена Меньшикова, керівник напрямку HR-інструментів HayGroup в Україні. Вона зазначає, що оскільки студенти там в основному вивчають точні науки, то, як правило, мають важливий для керівника аналітичний склад розуму і тип мислення. "Гуманітарні вузи тут поступаються", - додає Олексій Комличенко, керуючий партнер компанії з підбору персоналу Talent Advisors.
Юрій Якименко, перший проректор Київського політеху, вважає: причиною, по якій його вуз став кузнею управлінських кадрів, стало те, що вчитися тут складно. "Менше 70% студентів нашого університету, на жаль, доходять до випуску", - говорить він. Ті, хто проходять цю дорогу до кінця, володіють непоганим виживанням і здатністю до напруженої роботи.
 
Вдобавок, як зазначає Комличенко, співробітника з хорошою математичною базою можна навчити гуманітарних навичок, а от навпаки - набагато складніше.
 
Конкурентні умови
 
Столичному політеху варто тримати носа по-вітру. З кожним роком компанії, за словами Меньшикової, в числі шкіл, з яких хотіли б отримати співробітників, все частіше згадують Могилянку та Український католицький університет (УКУ). При цьому популярність КПІ та КНЕУ практично не змінюється, а Київського національного університету ім. Шевченко - навіть падає.
 
Могилянка могла б виявитися і лідером рейтингу HayGroup, якби в ньому враховувалося не просто число топ-менеджерів з дипломом певного вузу провідних українських компаніях, а їх співвідношення із загальною кількістю студентів даного навчального закладу. "Ми в порівнянні з гігантом КПІ - бутік, пропонуємо якісне унікальне утворення: там - порядку 40 тис. студентів, у нас - 3 тис.", - Говорить Валентин Королько, завкафедри зв'язків з громадськістю, психології та педагогіки Могилянки.
 
НТУУ КПІ закінчили 48 топ-менеджерів, що потрапили в опитування HayGroup, а Могилянку - 36.
 
Цифри близькі, що доводить - на ринку стає тісно, і вузи реально почали конкурувати, причому не тільки один з одним. Приміром, у київській компанії GoIT, яка займається навчанням програмістів і тестувальників, вважають, що отримати ці популярні спеціальності можна і без університету. "Ми знаходимо досвідчених менеджерів і програмістів, і вони навчають молодих перспективних хлопців. Так вони можуть стати керівниками проектів ", - пояснює Олександр Кузьменко, директор з продажу компанії.
 
Втім, подібні тенденції навряд чи стануть домінуючими. "Університет важливий. Навіть по розмові видно людину з вищою освітою ", - говорить Андрій Герус, виконавчий директор інвесткомпанії Concorde Capital.
 
Інша справа, що в бізнесі зростає попит не тільки на людей, які добре знають свою справу, але і тих, хто має якості успішного керівника.
 
"Зараз є попит на фахівців, які можуть працювати в невизначених умовах", - говорить Софія Опацька, декан Львівської бізнес-школи при УКУ. За її словами, криза триває вже сім років, і люди розуміють, що "нірвани не буде", грошей немає, а тому потрібні ті, хто в силах знайти нестандартне рішення в будь-якій ситуації.
 
Міністр агрополітики Олексій Павленко, в минулому випускник НаУКМА, що працював на ключових посадах у великих компаніях, каже, що саме цьому його і навчили в університеті. "У Могилянці нас вчили бути універсальними солдатами, які вміють навчатися і брати на себе відповідальність", - згадує чиновник.
 
Попрацювавши в різних бізнес-структурах, він оцінив те, що в рідному вузі не було обов'язкових відвідувань, але був присутній ключовий критерій - складений іспит. Це стимулювало до самостійності. "Списати в університеті було, звичайно, можливо, але навіть запитати про це було соромно", - говорить Павленко.
 
В результаті, коли йому надалі довелося працювати в західній компанії і вчитися на ступінь магістра бізнес-адміністрування (МВА), він не побачив відмінностей від того, до чого звик у Могилянці. І це допомагало будувати кар'єру в умовах, коли у випускників інших вузів були хороші знання за фахом. "Вони добре розбиралися в бухгалтерії і подвійних проводках. Але коли справа доходила до комплексних нестандартних завдань, тут у наших випускників виходило краще ", - запевняє міністр.


7381АК

6 років кращому освітньому порталу Osvita.com.ua

  1 вересня Osvita.com.ua святкує свій шостий день народження. Проект народився в день знань, і це не випадково. Адже він допомагає знаходити навчання користувачам по всій Україні.

 
Минулий рік був дуже насиченим для порталу,і ьуло багато чого зроблено.
 
Що змінилося за цей рік?
Було покращено  зручнісь в користуванні, якістя і просування сайту:
 
вже в жовтні був відкритий новий розділ «Репетитори»;
 
Листопад приніс поліпшення в розділ «Курси»: запущено пошук, змінено видачу результатів і введено нові пакети послуг для клієнтів;
 
крім того, команду було розширено в 2 рази!
 
Що корисного зроблено?
Головна  мета - допомагати людям знаходити навчання:
 
2 млн абітурієнтів відвідали  сайт за період вступної кампанії, щоб дізнатися більше про вузи і коледжі, і зробити свій вибір;
більше 1 млн користувачів вибрали відповідну школу і залишили про неї відгук;
ще 1 млн відвідувачів шукали для себе курси;
360 тис. батьків скористалися сайтом для пошуку дитячого садка;
170 тис. чоловік визначилися, де хочуть вчитися за кордоном;
близько 100 тис. учнів звернулися до нашого ресурсу для вибору репетитора.
Цього року аудиторія сайту зросла ще на 10%. 
 


7381АК

Дайте спокій батькам

«Прости їм, бо не відають, що творять»
 
Дивлячись на божевільну кількість поп-психологічних статей, написаних на тему відносин з батьками, думалось, що тема давно себе вичерпала. Вже, начебто, і додати нічого: все розказано і про образи, і про травми, і про інші негаразди.  Але проблема чомусь поводиться подібно горезвісній гідрі: чим частіше її згадують, тим більш поширеною вона стає. Волею-неволею даний факт наштовхує на крамольну думку - може, ми дивимося якось не так? Може, щось важливе вислизає від уваги?
 
Почавши порівнювати подібні статті між собою, я помітив три основні авторські позиції:
 
Одні намагаються пояснити, що з читачем робили в дитинстві не так і чому в результаті він вийшов настільки нещасний, невмілий або ще який. Що робити далі з цим сакральним знанням, найчастіше не говорять.
Інші волають до відповідальності дорослих дітей. Мовляв, що ж ви самі за себе досі не вирішуєте? Заклик зрозумілий, але чомусь в ньому чується знайомий з дитинства докір, якому автоматично хочеться зробити на зло.
Треті запевняють, що батько вже давно сидить у нас в голові, і домовлятися тепер треба з ним, а не з реальними предками. З цим теж можна погодитися, хоча не можна сказати, що переклад конфлікту з зовнішнього у внутрішній сильно спрощує ситуацію.
Ще трохи узагальнимо і спростимо: з трьох позицій виходять питання «Чому так склалося?», «Що тепер робити?» І «як з цим жити?». Питання по-своєму корисні. Але, на мій погляд, ще одного не вистачає: «навіщо?». Спробуємо відповісти на нього в різних варіаціях і подивимося, що це дасть.
 
«Навіщо нелюди-батьки все це з нами робили?» Якщо ви вже самі встигли стати батьками, то можете помітити, що ваші власні стосунки з дітьми в безлічі випадків включені в процес вирішення побутових завдань. Потрібно готувати, прибирати, працювати, ходити в магазин, відвідувати лікаря. При цьому хочеться якось встигнути відпочити, зустрітися з друзями, зайнятися улюбленим хобі. І в цьому у всьому потрібно не просто зібрати дитину, нагодувати і вимити - їй необхідно приділити емоційну увагу. Тут і криється основна проблема: щоб усе встигнути без стусанів, лайки і «тому що я так сказав», потрібно володіти рядом психолого-педагогічних знань і умінь. Зараз їх придбати не проблема: книгарні ломляться від тематичної літератури на будь-який смак, Інтернет пропонує сотні вебінарів, майстер-класів та тренінгів, а психологічний центр з потрібним фахівцем можна знайти мало не через дорогу. Дитяча психологія стала найбільш затребуваною і багатою на пропозиції галуззю психології, тому було б бажання. А що з цього було у ваших батьків? Ось і перша відповідь: у більшості випадків ніхто не збирався жолобити вашу незміцнілу психіку, просто потрібно було вирішувати життєві проблеми, в які вас, через незнання, не завжди вдавалося грамотно включити.
 
«Навіщо згадувати минуле?» Різні часи виставляють різні вимоги до людини, а у нас умови радикально змінювалися кожне покоління. Те, що було нормою тоді, зараз часто виглядає дикістю. І це стосується не тільки інструментів виховання, але і його цілей. Чому навчати, до чого готувати дитину, якщо вже сам не дуже розумієш, як жити правильно? Оскільки єдині цінності виявилися втрачені, кожній родині доводилося відповідати на це питання по-своєму. Так, далеко не всі рішення виявилися вдалими, але іншого в такій ситуації важко очікувати. Так чи інакше, це  вже  факт, що стався, який змінити не можна. Тому друга відповідь: копання в дитинстві допомагає розібратися в собі, але тільки якщо мета - навчитися приймати минуле і себе в сьогоденні.
 
«Навіщо вибудовувати відносини з батьками?» Ви, ніби як, вже самі дорослі люди, можливо навіть зі своїми дітьми. У вас, припустимо, немає бажання ні звинувачувати когось, ні виправдовувати. Ви просто хочете будувати своє життя без оглядки на минуле. Це, безумовно, гідна позиція, але заново винаходити велосипед не завжди доцільно. У нуклеарній сім'ї (мама-тато-я) в порівнянні з розширеною (з натовпом тісно взаємодіючих родичів) є і плюси, і мінуси. Головний плюс - незалежність, а головний мінус - втрата родового досвіду і зв'язку поколінь. Якщо не у кожного, то у більшості є успадковані риси характеру, звички, установки та інші речі, від яких хочеться позбутися. Нам може не подобається цей багаж, ми можемо боятися передати його вже своїм дітям, але в спробах відмовитися від нього, ми приречені здійснювати ті ж помилки, що і наші батьки. Якщо, звичайно, ми не знаємо, які перешкоди вони долали, як і з яким результатом. І це третя відповідь: не потрібно ні звеличувати, ні знецінювати батьків, але корисно враховувати їх досвід. Він нас самих може зробити впевненіше.
 
На завершення узагальню сказане. Дитячо-батьківські відносини заслуговують, щобїм  приділяли увагу. Але колупатися в них, щоб виправдати свої нинішні невдачі  зовсім безцільно і  не має сенсу. Куди корисніше дізнаватися, як жили батьки, використовувати те, що вони вам дали, і вчитися прощати їхні помилки, щоб розумно ставитися до своїх.


7381АК

Клімат, фото-проект

Проект був запущений в Інстаграме в січні цього року, і в даний час на нього підписалося більше 29500 послідовників і зібрано понад 3000 зображень, які позначені хештегом #everydayclimate.
 
Все почалося з фотографа Джеймса Делано, який зустрівся і запросив кілька талановитих фотографів щоб висвітлити проблему зміни клімату в фотографиях. Він запропонував позначати кожне зображення хештегом #everydayclimate. Потім до цієї ідеї приєдналися інші творчі люди і рух набув вірусний характер.

каждый день климат меняется: Изменение климата

выброс пластикового мусора после шторма: Изменение климата

таяние ледников в Гренландии: Изменение климата

собиратели льда в Эквадоре: Изменение климата

Більш детально ознайомиться з самим проектом можна тут


7381АК

3D коференція в Києві

3D Print Conference Kiev відкриє двері у світ інновацій 10 вересня 2015 в НСК «Олімпійський». Виставка-конференція передових адитивних технологій збере представників галузі не лише з України, а й з усього світу, буде сповнена тематичних експозицій, а також зможе похвалитися широкою програмою заходів.

До початку головного 3D-івенту року залишилося менше двох тижнів і експерти дуже чекають зустрічі з учасниками заходу, готові показати своє найкраще обладнання, дарувати гарний настрій і 3D-фото всім бажаючим. На стенді  зокрема компанії 3D Printer можна буде побачити: 

5 моделей розроблених компанією 3D-принтерів з обширними областями для друку. 

- модель 2 в 1, яка представляє собою принтер і сканер. 

- сканер, який на конференції буде використовуватися для 3D-фотозйомки гостей.

 

Verbatim: новый участник из Германии на 3D Print Conference Kiev У розріз  із спільним баченням ця мегакорпорація займається не тільки виробництвом компакт-дисків і флеш-карт. Мало хто знає, що Verbatim входить до складу найбільшого промислового концерну Mitsubishi, і з початку 2014 впритул займається розробкою ниток і нових видів полімерів для 3D-друку.

На основі виробничої бази хімічного підрозділу Mitsubishi Chemical компанія змогла створити новий вид надміцного і еластичного витратного матеріалу PRIMALLOY для 3D-принтерів, який являє собою вид термопластичного еластомеру (TPEE).
Вперше матеріал був презентований на найбільшій європейській виставці побутової електроніки IFA +2014, після чого зарекомендував себе у колі фахівців як надійна альтернатива традиційному ABS- і PLA-пластику.
У першу чергу це обумовлено високою стійкістю матеріалу до різних олив і хімікатів, що дозволяє сервісним центрам і підприємцям запустити незалежні лінії друку запчастин для своїх закладів.
10 вересня на 3D Print Conference Kiev співробітники Verbatim спеціально з Німеччини привезуть зразки нового полімеру для 3D-друку, який розширить горизонт можливостей підприємців.
Першими в Україні можливість особисто поспілкуватися з представниками Verbatim та укласти ексклюзивні дилерські контракти для співпраці із закордонним партнером отримають учасники 3D Print Conference Kiev.
 
 
Прямиком из Гонконга: Inno3D – новый участник 3D Print Conference KievМожливо, комусь назва цієї фірми буде знайомою. Дійсно, хлопці вже давно (а точніше - з 89 року) виробляють відеокартки і мультимедійну продукцію для ПК. Однак з недавнього часу інженери Inno3D взялися за розробку 3D-принтерів і вже випустили цілих три вдумливих машини: M1, D1 і M1 mini.
Кожен з 3D-принтерів має відкриту архітектуру, працює чітко і злагоджено, має доступну ціну. Всі пристрої розташовані модульною будовою екструдера, що дозволяє легко кастомізувати апарат.
                       
До всього іншого, старшенькі моделі компанії (M1 і D1) можуть похвалитися вбудованою системою контролю повітряних потоків і температури, а також видають вражаючу для цього цінового сегмента точність в 0,1 мм.
 
 
В Україну хлопці приїдуть вперше, і на 3D Print Conference Kiev в НСК «Олімпійський» готують солідну презентацію своєї продукції. Більш того, 10 вересня співробітники Inno3D розраховують особисто познайомитися з представниками вітчизняної 3D-друку, щоб налагодити торговельні відносини і знайти в країні надійних партнерів.

Учасники 3D Print Conference Kiev будуть робити 3D-Селфі

Таку можливість надасть перша українська студія 3D-Селфі. Вона везе на захід унікальний 3D сканер з інфрачервоними світлодіодами, який за кілька хвилин відображує образ людини і перетворює його в реальну 3D-модель.
Процес відбувається наступним чином: спочатку ваш образ сканують, потім кращі фахівці в сфері 3D-моделювання коректують і деталізують його. Експерти в процесі підготовки візьмуть у облік всі деталі - від рис обличчя, кольору волосся, відтінку шкіри до дрібних нюансів макіяжу. На стенді 3D-selfie міні-модель відкоригують і деталізують, щоб отримати максимальну схожість.
 

Як відомо, колірна палітра 3D-моделей обмежена одним або максимум двома кольорами, що закономірно впливає на реалістичність створюваних продуктів. Одним із способів розширити гамму є використання нових витратних матеріалів та удосконалення конструкції 3D-принтера для почергового наплавления декількох видів пластику.
Ще більш радикальне рішення пропонує повнокольоровий друк гіпсом, що дозволяє створювати архітектурні макети, фігурки і сувеніри відразу ж в потрібному кольорі, що робить їх максимально наближеними до дійсності. Тим більше що точність кольорового 3D-друку гіпсом може досягати 15 мікрон.
Ефективність кожного з двох методів зможуть перевірити учасники 3D Print Conference Kiev . Адже під час заходу виступить компанія 3DDevice - офіційний дилер і дистриб'ютор 3D-принтерів, сканерів та витратних матеріалів для 3D-друку.
На сьогоднішній день до складу компанії входить Центр 3D-друку для виробництва 3D-моделей на замовлення. Ця практика принесла співробітникам 3DDevice величезну базу потреб клієнтів і сформувала ходову добірку пристроїв та витратних матеріалів для 3D-друку, які користуються попитом на українському ринку.
У рамках заходу 3DDevice представить актуальний метод повноколірного друку гіпсом і унікальні види витратних матеріалів: дерев'яний і мідний пластик, нейлон і гума.
Крім того, компанія презентує свіжі моделі 3D-принтерів і сканерів:
Ultimaker Maxi.
Velleman Vertex K +8400.
Malyan Desktop METAL.
3D сканер Portable P-01.
Більш того, 10 вересня учасники 3D Print Conference Kiev зможуть безкоштовно випробувати 3D-ручку для швидких об'ємних малюнків.


7381АК

7 ФАКТІВ про те, що бути чоловіком небезпечно для здоров'я.

Чому бути чоловіком небезпечно Цікаві факти
1. Як це не дивно може здатися, але бути чоловіком дійсно небезпечно. З самого моменту зачаття. В утробі матері ембріону доводиться боротися за те, щоб стати чоловіком. Чоловіки більш схильні до генетичних та інших захворювань, у них в будь-якому віці вище показники смертності, і їх тривалість життя майже на 10% менше, ніж у жінок.
 
2. Біологічно набагато легше стати жінкою. Можна сказати, що розвиток ембріона в жінку - це правило, а в чоловіка - виняток. Доктор Альфред Хоет писав: «Основна форма людського організму, здатна до виживання, - це жінка, а чоловік - щось додаткове».
На думку докторів Міхаеля Л. Густафсона і Патрісії К. Донахью, щоб з'явився чоловік, «в потрібний час і в певній послідовності повинен відбутися цілий каскад складних молекулярних і морфологічних перетворень». Якщо в ході цих змін що-небудь піде не так, то ембріон розвинеться в жінку.
 
3. Те, що чоловік, на відміну від жінки, наділений Y-хромосомою, схоже, додає йому багато проблем. Існує більше 30 генетичних захворювань, які набагато частіше зустрічаються у чоловіків, ніж у жінок, - починаючи з відсутності передніх зубів і закінчуючи синдромом Ван ден Боша (вроджене слабоумство, деформації скелета, відсутність потових залоз і т. Д.). Крім того, є ще принаймні 63 хвороби, до яких чоловіки більш схильні, ніж жінки.
 
4. Коефіцієнт смертності дітей чоловічої статі до народження вище, ніж у дітей жіночої статі. Після зачаття на 100 немовлят жіночої статі формуються від 120 до 150 зародків чоловічої статі, але на 100 дівчаток народжуються тільки 105 хлопчиків. Причини того, чому в утробі гине більше немовлят чоловічої статі, досі невідомі.
 
5. Подібна тенденція простежується і після народження: в перший рік після народження на кожну померлу дівчинку припадає три померлих хлопчика; у віці 21 року на кожну померлу молоду жінку припадає майже два померлих молодих чоловіки. Тривалість життя у чоловіків коротше на 10%, і це природна норма для них.
Починаючи з самого народження і далі, чоловіки слабкіше жінок буквально у всіх аспектах поведінки. Виняток становлять фізична сила, м'язова координація та сприйняття простору. Наприклад, захоплення кисті руки у п'ятирічного хлопчика найчастіше у два рази сильніше, ніж у п'ятирічної дівчинки. Однак у жінок, як правило, краще розвинена мова, і це найчастіше дає в сучасному суспільстві бльші переваги.
 
6. Середньостатистичні хлопчики характеризуються тим, що:
 
- Починають пізніше говорити;
- Мають в дошкільному віці менший словниковий запас;
- Пізніше починають використовувати в мові пропозиції;
- Пізніше і повільніше вчаться читати;
- Гірше завершують пропозиції і розповіді;
- Значною мірою гірше утворюють лінгвістичні зв'язки, як, - наприклад, у тестах, де потрібно створити штучну мову;
- Менш уважні до звуків;
- Повільніше вивчають іноземні мови;
- Проявляють гірші, ніж у дівчаток, здатності до запам'ятовування;
- Гірше проходять тести на логіку;
- Володіють біднішою уявою.
 
7. Дослідження показують, що чоловіки менш захищені в емоційному плані. За словами доктора М. Роббінса, «дослідники прийшли до згоди ... що жінки більш соціально орієнтовані, а чоловіки більш егоїстичні». Жінки міцніші в емоційному плані, тому вони можуть дозволити собі бути товариськими.


7381АК

"Чому саме у нас?". П'ять відповідей!

 

Йому не цікаво, скільки місяців ви шукаєте роботу: він хоче знати, що в описі вакансії вас привабило. Зацікавлений співробітник працює в компанії краще і довше, і знайти такого - радість для роботодавця. Тому спробуйте зрозуміти, чого чекаєте від майбутньої роботи. Це додасть впевненості на співбесіді: ви будете знати, куди і навіщо прийшли. Ми знайшли п'ять прикладів, які допоможуть дати чесну і цікаву відповідь.
 
1. «Я користуюся вашим продуктом день / тиждень / все життя. Він мені подобається, тому що ... »Зацікавленість в результаті роботи - найкраща мотивація. Спробуйте дізнатися про діяльність компанії, особливо якщо раніше про неї не чули. Ви зрозумієте, чим належить займатися, і розповісте, що можна поліпшити.
 
2. «Я багато чув про корпоративну культуру у вашій компанії. Мені здається цікавою система мотивації і подобаються умови роботи ». Комфортні умови - запорука того, що ви затримаєтеся на цій роботі довше. Зайдіть в розділ «Про компанію» на сайті: це головне джерело інформації. Прочитайте відгуки, подивіться сторінки в соціальних мережах. Розкажіть про свої враження на співбесіді. Навіть якщо чули щось тільки від працюючих в ній друзів, це покаже, що ви не випадкова людина.
 
3. «Мені подобається, що ви дбаєте про якість життя людей і поліпшення ситуації в галузі». У багатьох компаній є ідеологія. Розкажіть, чому вважаєте це важливим.
 
4. «Я знаю людей, які працюють у вас. Бачив акаунти співробітників в фейсбуці: у нас багато спільних інтересів. Упевнений, що ми знайдемо спільну мову ». Влитися в робочий колектив на новій роботі - непросте завдання. Якщо ви відчуваєте, що будете «своїм», скажіть про це на співбесіді.
 
5. «Я хочу розвиватися в своєму напрямку, і мені подобається корпоративне навчання у вашій компанії». Відкрито говоріть про кар'єрні цілі. Якщо амбіції обгрунтовані, рекрутер оцінить вашу зацікавленість.
 
Уникайте занадто загальних або коротких відповідей. Спробуйте запитати, чому саме вас запросили на співбесіду. Це стане початком цікавого діалогу та відведе від відповідей на нудні питання.


7381АК

Що в IT-шниках не так

У порівнянні з українським ринком праці в цілому, працівників галузі ІТ / телекому можна назвати щасливчиками, адже саме ця галузь є найбільш високооплачуваною. Більше того, через брак кадрів роботодавці створюють максимально привабливі умови праці, щоб привернути талановитих фахівців. Як показало дослідження Міжнародного кадрового порталу , саме айтішники демонструють найбільш високу задоволеність роботою, і, як наслідок, більш лояльні до свого роботодавця.

Програми мотивації співробітників, за підсумками опитування, є в 84% ІТ-компаній, що істотно більше, ніж в інших галузях. Вони давно стали звичною і невід'ємною частиною внутрішнього маркетингу, оскільки в умовах дефіциту кадрів, лояльність співробітників має величезну цінність. На відміну від ринку вцілому, ІТ-та телеком-компанії надають, в першу чергу, гнучкий графік роботи (44%). Вони також часто вдаються до засобів матеріальної мотивації співробітників: системі премій і бонусів (43%), а також перегляду заробітних плат (42%), причому останній трапляється значно частіше, ніж в інших галузях.
 
Крім цього, нематеріальні мотиваційні програми в даній галузі також популярні, і, особливо - програми навчання. У багатьох компаніях є внутрішні корпоративні програми навчання (36%), в деяких складається план індивідуального професійного розвитку (16%), а нерідко роботодавцем навіть оплачується підвищення кваліфікації співробітників (18%).
 
Також в даній галузі далеко не рідкість програми медичного страхування (32%) або страхування життя (8%), які більшість роботодавців на українському ринку праці навіть не збираються впроваджувати.
 
Тому, якщо казка й існує, її можна знайти в ІТ-компаніях.
 
Говорячи про ефективність мотиваційних програм, то більше 75% працівників відзначають їх ефективність. В основному підвищується особиста мотивація і ефективність роботи співробітників (49%), але також спостерігається позитивний вплив на атмосферу в компанії і клімат у колективі (28%). При цьому саме в ІТ-галузі мотиваційні програми найбільш ефективні.
 
Якщо запитати програмістів безпосередньо, що б їх мотивувало працювати краще, то їхні відповіді не будуть особливо відрізнятися від відповідей фахівців інших галузей. І, в першу чергу, поліпшити показники праці могла б перспектива додаткового доходу (підвищення зарплати, бонуси, премії) - це стимулювало б 66% працівників. Крім цього, для багатьох стимулом до роботи стануть цікаві завдання (54%), а також реальна можливість кар'єрного росту (39%). При цьому, програмістам аж ніяк не чуже бажання отримати визнання з боку колег і керівництва, що може стати хорошим стимулом до дії.
 
Тим не менш, знаходяться ті рідкісні співробітники, які самі визнають, що все одно працювати ефективніше не стануть ні за яких нововведеннь в компанії. Але таких небагато, всього 2%.
 
Останній рік став сильним випробуванням, як для роботодавців, так і для співробітників. Але стрімкий курс долара щодо гривні, який вдарив по гаманцях українських співробітників в цілому, позитивно відобразився на ІТ-фахівцях, збільшивши їх доходи і фінансові можливості.
 
Тому не дивно, що більшість працівників ІТ-галузі навіть не думають про звільнення з компанії, маючи не тільки відмінний дохід, але й різні «мотиваційним фішки» від роботодавця. У той же час, на ринку в цілому спостерігається протилежна ситуація: 44% працівників збираються найближчим часом змінювати місце роботи.
 
І якщо звичайного середньостатистичного працівника утримує від відходу з компанії страх опинитися безробітним і не знайти іншу роботу, то ІТ-спеціалісти залишаються в компанії, в першу чергу, завдяки хорошим стосункам у колективі і доброзичливій атмосфері в компанії. І тільки на другому місці для айтішників - відсутність іншої роботи поряд з уже наявною гарантованої зайнятістю (34%). Крім цього, саме айтішники можуть працювати в компанії, тільки насолоджуючись цікавими завданнями (24%). Також від написання заяви про звільнення утримують перспективи збільшення зарплати (21%) і професійні перспективи (16%), хороші стосунки з керівництвом (17%), і, крім іншого, гнучкий графік роботи (15%), яким можуть похвалитися в основному саме програмісти.
 
Тим не менш, кожного 5-го співробітника, що прийняв рішення звільнитися, нічим утримати в компанії вже не вдасться.
 
Коли для всіх працівників питання заробітної плати є ключовим, програмістів про зміну місця роботи змушують  задуматися рутинні, нецікаві завдання і відсутність перспектив зростання. У порівнянні з іншими фахівцями, програмісти менше уваги приділяють заробітній платі, маючи найбільш оплачувану роботу. Тим не менше, їх також може підштовхнути до звільнення скорочення додаткових виплат (17%), а також «чорна» або «сіра» зарплата (19%).
 
Крім цього, задуматися про необхідність відходу з компанії можуть змусити регулярні переробки (21%) і погані відносини з керівництвом (18%), що, як і всім працівникам  не додає ні любові до роботи, ні натхнення.
 
Таким чином, зараз для ІТ-фахівців існують найбільш виграшні умови, якщо розглядати ринок у цілому. Завдяки високій оплаті праці, продуманим мотиваційним програмах, програмісти демонструють найбільш високий рівень лояльності компанії порівняно з представниками інших галузей. З іншого боку, досконалості немає меж, і тому підвищення лояльності програмістів, яких на ринку ще дефіцит, цілком можливо. А для цього необхідно більше уваги приділяти донесенню інформації співробітникам про перспективи роботи в компаніях, нові можливості та критеріях оцінки їх роботи.


7381АК

Робота через 10-15 років. Чого очікувати?

Зміни в технологіях і способі життя спричинять трансформації практично у всіх сферах людської діяльності. Будуть з'являтися нові напрямки та спеціальності. Роботодавці почнуть посилено полювати за талантами. Система освіти навряд чи зможе реагувати на настільки швидкі зміни, і університети втратять монополію на знання. Тому на перший план вийде ідея безперервної освіти і самонавчання в процесі роботи.

Фахівці сфери ринку праці відзначають кілька напрямків, які варто враховувати, говорячи про професії майбутнього.
 
Перше - це розвиток інформаційних технологій. Сьогодні бізнес у багатьох галузях «пішов» в інтернет. Наприклад, просування товарів і послуг, підбір персоналу або фінансові операції тепер здійснюються через всесвітню павутину. У зв'язку з цим сучасні «білі комірці», крім професійних навичок, активно освоюють нові інструменти роботи в мережі.
Друге - крос-функціональність. У сучасному світі на вагу золота фахівці, які працюють «на стику» професій. Багато компаній прагнуть сформувати команди професіоналів, що володіють знаннями відразу в декількох областях. Такі співробітники можуть планувати свої дії з урахуванням діяльності колег, відмінно розуміють, яким є внесок кожного в загальний проект, а також відкриті до нового досвіду і готові навчати інших.
Третє - мобільність. Експерти стверджують, що сьогодні часта зміна місця роботи і навіть сфери діяльності є нормою. Освіта, яку отримують молоді люди, часто не визначає рід занять, і те, чим вони займаються зараз, не стане роботою усього їхнього життя. Американські дослідники припускають, що незабаром «білі комірці» зможуть освоїти до 10-14 професій до 38 років.
Четверте - зростання кількості позаштатних співробітників. Доступність інтернет-технологій робить можливою роботу на відстані. Компанії все частіше залучають співробітників «під проект», економлячи на оренді приміщень і обладнанні офісів. У майбутньому кількість фрілансерів буде тільки рости.
П'яте - потреба в «універсальних солдатах». Незалежно від того, в якій сфері працює людина, на перший план вийдуть його універсальні здібності. У ціні будуть фахівці, які володіють кількома іноземними мовами, знають основи менеджменту, маркетингу та фінансів. Дослідники помітили, що кожних два роки кількість інформації у світі збільшується більш ніж в два рази. У зв'язку з цим зростатиме потреба в професіоналах, які вміють працювати з big data. Не виключено, що найбільш перспективні фахівці почнуть вивчати програмування, щоб спілкуватися з IT-шниками на одній мові.
З урахуванням цих тенденцій можна стверджувати, що через п'ять-десять-двадцять років більшість галузей піддадуться переформатуванню і ринок праці буде виглядати дещо інакше.
 
У першу чергу, неможливо уявити сучасний світ без IT-фахівців, професія яких є найперспективнішою. Але й тут, на думку експертів, відбудуться помітні зміни. Наприклад, крім популярних зараз розробників і геймерів, з'являться такі професії, як дизайнер віртуальних світів, проектувальник нейроінтерфейсу, цифровий лінгвіст, організатор інтернет-спільнот, мережевий юрист і фахівець з кібер-безпеки.
 
Також актуальними будуть інженерні спеціальності, без розвитку яких неможливий науково-технічний прогрес. Розуміючи, що запас природних копалин обмежений, вчені роблять ставку на альтернативні джерела енергії. Тут на допомогу прийдуть архітектор енергонулевих будинків, який спроектує енергетично автономні будівлі, чи будівельник «розумних» доріг, який створить дорожнє покриття з датчиками контролю стану асфальту, а також наладчик енергомереж.
 
Не здадуть своїх позицій професії, які пов'язані з маркетингом і продажами. В умовах перенасичення ринку товарами та послугами маркетологам і рекламістам завжди знайдеться робота. Перевершити їх зможуть хіба що фахівці в області сервісу. Салони краси, ресторани і фітнес-зали стануть невід'ємною частиною суспільства споживачів.
 
У всьому світі дуже гостро стоїть питання вичерпності природних ресурсів, забруднення навколишнього середовища і браку якісних продуктів харчування. Тому в майбутньому екологи та фахівці агросектору змушені будуть об'єднати свої зусилля для вирішення цих проблем. З'являться такі професії, як урбаніст-еколог, сіті-фермер (вирощування овочів в міському середовищі) і фахівець з подолання екологічних катастроф.
 
У зв'язку з розвитком небезпечних захворювань і появою нових штамів вірусів незамінними залишаться медики та епідеміологи. Експерти прогнозують появу вузькопрофільних спеціальностей, таких як генетичний консультант, молекулярний дієтолог, консультант з здорової старості і проектувальник ПЗ для медичного обладнання.
 
Вчені все частіше схиляються до думки, що сучасне суспільство - це суспільство ризиків. Тому зростатиме потреба в аналітиках, бізнес-консультантах і форсайтерах. Представникам цих професій належить відстежувати тенденції в економіці, фінансах, транспортній галузі і складати аналітико-прогностичні звіти. Також зросте значимість управлінців, які реалізовуватимуть антикризові програми, налагоджуватимуть співпрацю з інвесторами та держорганами.
 
Нестабільність, наростання ризиків і поява нових викликів позначаться на емоційному і психічному стані людей. Однак на зміну звичайним психологам і психотерапевтам прийдуть фахівці з сімейної траєкторії розвитку, медіатори соціальних конфліктів, бізнес-коучі та персональні бренд-менеджери


7381АК

В Індії з'явився перший у світі аеропорт на сонячній енергії

В Индии появился первый в мире аэропорт, питаемый исключительно солнечной энергией

У місті Кочин (штат Керала, Індія) з'явилася сонячна електростанція, яка повністю забезпечує потреби міжнародного аеропорту в електричній енергії.
 
Електростанція включає 46150 сонячних панелей, розташованих на площі 45 акрів. За запевненням керівництва станції, вона допоможе скоротити викиди вуглецю в атмосферу на 300 тис тонн протягом найближчих 25 років (орієнтовний термін служби сонячних панелей). Це еквівалентно висадці 3 млн дерев або відмови від поїздок на 750 млн миль (близько 1200000000 км). Вартість реалізації проекту оцінюється в $ 10 млн. Повернути інвестиції планується протягом 5 років.
 
Причому, сонячна електростанція здатна більш ніж повністю забезпечити потреби міжнародного аеропорту в енергії. Компанія Cochin International Airport Limited, якій належить аеропорт, має намір продавати надлишки виробленої енергії компанії Kerala State Electricity Board. Також в Cochin International Airport Limited намір і далі досліджувати можливість використання альтернативних джерел енергії. Серед них згадуються як сонячні панелі, так і енергетичні проекти на базі гідроелектростанцій.
 
Відзначається, що уряд Індії рекомендує іншим аеропортам також приступити до використання сонячної енергії. До 2022 року в країні мають намір в 5 разів збільшити вироблення сонячної енергії.


7381АК