1. Знайте ім'я прибиральниці
Коли я був на другому рівні інституту, наш професор влаштував нам письмовий тест. Я був старанним студентом, і тому відповів на всі питання, крім останнього: «? Як звуть жінку, що прибирає наш корпус інституту»
Мені здалося, що це якийсь жарт. Ну так, я кілька разів бачив нашу прибиральницю. Вона була високою темноволосої жінкою злегка за 50, але звідки мені було знати її ім'я? Я здав тест, так і не давши відповіді на це питання. Перед самим закінченням заняття один зі студентів запитав, чи буде це питання враховуватися у виставленні підсумкової оцінки.
«Природно», сказав професор. «На яку б ви роботу не влаштувалися, вам неодмінно доведеться спілкуватися з багатьма людьми, і серед них немає тих, хто абсолютно не важливий. Вони заслуговують вашої уваги і турботи, навіть якщо це звичайне вітання ».
Я проніс цей урок через усе своє життя. А ще я дізнався, що ту жінку звали Дороті.
2. Не залишайте людину мокнути під дощем
Одного разу рівно о 23:30 одна літня жінка стояла на узбіччі траси в Алабамі під проливним дощем. Її машина зламалася, але їй було дуже потрібно дістатися до пункту призначення. Вона вирішила спробувати зупинити машину - хоча вийшовши під дощ, відразу ж промокла наскрізь.
Незабаром зупинилася машина, з якої вийшов молодий чоловік, відразу ж погодився їй допомогти - річ, нечувана в повних конфлікту 60-х. Чоловік не лише довіз її до місця, але й допоміг їй висушитися, і навіть викликав таксі.
Хоча жінка кудись дуже поспішала, вона все ж знайшла час подякувати йому, а також запитати його ім'я та адресу. І через сім днів у двері чоловіки пролунав стук. Як же він здивувався, коли побачив, що там стояла коробка з величезним плоским телевізором.
У листі, доданому до коробки, було написано: «Спасибі, що допомогли мені тоді на трасі. Той дощ промочив наскрізь не лише мій одяг, але й надію. А потім з'явилися ви. І завдяки вам я все-таки встигла побачитися з вмираючим чоловіком перед самою його смертю. Спасибі, що допомогли мені, не чекаючи нічого взамін. З повагою, місіс Нет Кінг Коул. ».
3. Не забувайте про тих, хто вам прислуговує
У ті далекі дні, коли морозиво з шоколадом коштувало куди менше, ніж зараз, один десятирічний хлопчик зайшов у кафе при ресторані, і присів за столик. Офіціантка поставила перед ним склянку води. «Скільки коштує морозиво з шоколадом»? - Запитав він. «50 центів», - відповіла офіціантка.
Хлопчик порився в кишені, дістав звідти монети і перебрав їх.
«А скільки коштує звичайне морозиво?» - Запитав він. До цього часу за інші столики сіло ще кілька людей, і офіціантка почала втрачати терпіння. «35 центів!» - Різко відповіла вона.
Хлопчик ще раз перерахував монетки. «Тоді мені звичайне, будь ласка», - сказав він. Офіціантка принесла йому морозиво, рахунок, і пішла. Хлопчик з'їв морозиво, розплатився з касиром, і вийшов з кафе.
Коли ж офіціантка повернулася за той столик і почала його витирати, вона ледь не розплакалася. Під порожньою тарілкою лежали дві монетки - по десять і п'ять центів. Хлопчик відмовився від морозива з шоколадом, щоб залишити їй чайові.
4. Прибирайте перешкоди на вашому шляху
Давним-давно в одній далекій країні її король наказав покласти посеред жвавої дороги величезний камінь. Після він сховався на узбіччі, щоб подивитися, чи зможе хтось прибрати його з дороги. Спершу по дорозі проїхало кілька придворних і багатих купців в каретах - всі вони просто об'їхали камінь, багато хто ще й голосно засуджували короля за те, що на дорогах біля столиці твориться подібне але ніхто не зробив нічого, щоб прибрати камінь з дороги.
Після всіх них на дорозі з'явився селянин, несучих за спиною мішок з овочами. Підійшовши до бруківки, він поклав мішок на землю, і спробував зіштовхнути камінь на узбіччя. Йому довелося для цього попотіти, але все-таки в підсумку йому це вдалося. І після того, як він знову звалив мішок на плечі, він побачив, що під прибраним каменем лежить гаманець, повний золотих монет, і лист від короля, в якому він дарував гаманець разом з його вмістом тому, хто прибере камінь з дороги. Селянин зрозумів те, що багатьом з нас не вдається зрозуміти ніколи -
«Кожна перешкода - можливість поліпшити наше становище».
5. Віддавайте, коли це потрібно
Багато років тому, коли я працював волонтером в лікарні, я познайомився з маленькою дівчинкою на ім'я Ліза, що страждала від рідкісної і серйозної хвороби. Її єдиним шансом на порятунок було переливання крові від її 5-річного брата, який вже перехворів цією хворобою, і виробив антитіла, здатні з нею впоратися. Доктор пояснив її братові, що від нього потрібно, і запитав, чи готовий він віддати сестрі свою кров. Він коливався не більше секунди, а згодом сказав: «Якщо це врятує її життя, я згоден».
Коли йшло переливання, він дивився, як і всі ми, на те, як на бліді щоки його сестри повертався рум'янець, і посміхався ... Але після він раптово спохмурнів і запитав у доктора тремтячим голосом: «А я скоро помру»?
Після ми дізналися, що хлопчик неправильно зрозумів доктора, і вирішив, що для того, щоб врятувати сестру, він повинен віддати всю свою кров.
З кожним роком у світі зростає кількість людей, які не уявляють своє життя без інтернету і мобільного зв'язку. Навіть вирушаючи на відпочинок, вони підшукують готель з wi-fi, використовують мобільний інтернет або підключають роумінг. Це пов'язано не тільки з бажанням підтримувати зв'язок з рідними і близькими або мати доступ до соц. мереж. Для більшості офісних працівників ця необхідність, продиктована умовами роботи в компанії. За даними опитування hh.ua , дев'ять з десяти «білих комірців» так чи інакше повинні залишатися на зв'язку під час відпустки. Для третини опитаних це обов'язкова вимога роботодавця. Двом з п'яти бути в зоні доступу необов'язково, але вкрай бажано. Кожен п'ятий готовий підтримувати зв'язок з офісом у виняткових випадках. І тільки кожен десятий офісний співробітник може дозволити собі вимкнути мобільний і не заходити на робочий E- Mail.
Серед тих, кому в обов'язковому порядку потрібно триматися на зв'язку, найбільше юристів, автотрейдерів та працівників оптової торгівлі. Найменше така потреба виникає у айтішників, працівників медіа, а також лікарів і фармацевтів.
В цілому «білі комірці» звикли до такого режиму і готові до дзвінка з роботи, навіть перебуваючи у відпустці. Половина з них ставиться до цього спокійно за умови, що не смикають через дрібниці. А кожен шостий вважає постійне спілкування з клієнтами, колегами та керівництвом частиною своєї роботи. Кожен десятий бачить у необхідності бути на зв'язку тільки позитивні сторони , оскільки таким чином може не втрачати контроль над справами. Тим часом чверть офісних співробітників проти, щоб їх турбували, і відстоюють своє право на особисте життя.
Жінки частіше за чоловіків висловлюють своє невдоволення тим, що доводиться вирішувати робочі питання віддалено. Також більшою мірою негативно ставляться до такої необхідності люди у віці 20-40 років . А ось ті, кому за 40, частіше за інших висловлюють нейтральне ставлення до дзвінків і листів по роботі під час відпустки.
Якщо все ж співробітник відмовиться залишатися на зв'язку під час відпустки, то в половині випадків нічого страшного не станеться. Кожен четвертий «білий комірець» сам не уявляє ситуацію, щоб він відмовився бути доступним на пошті або по телефону. 15% допускають можливе погіршення відносин з керівництвом. А ось такі радикальні заходи, як штраф або звільнення, в українських компаніях непопулярні. Лише двоє зі ста офісних співробітників піддадуться фінансовим стягненням і стільки ж можуть бути звільнені. Серед інших можливих неприємностей «білі комірці» називають страх «провалити» проект, втратити клієнтів, позбутися замовлень і, як наслідок, понести матеріальні збитки, які позначаться як на прибутку компанії, так і на зарплаті співробітника.
Кожен роботодавець хоче знати максимум про кандидата, якого розглядає на ту чи іншу позицію. Звичайно, адже з цією людиною доведеться працювати всій команді, а в разі конфлікту, винен буде той, хто її найняв. Саме тому роботодавці все частіше шукають профілі кандидатів у соціальних мережах. Адже потрібно бути точно впевненим, що людина впишеться в команду. При цьому, найчастіше, для кандидата це рішення може бути куди більш важливим, ніж для компанії роботодавця.
Адже в компанії, в якій належить працювати, можуть, наприклад, мати звичку голосно слухати хард-рок всім відділом під час роботи або всім разом в обід бігати невеликий марафон на 10 кілометрів. Саме тому роботодавцю так важливо, чи будете ви "на хвилі" з усім колективом.
Навіщо роботодавцям потрібні мої профілі в соціальних мережах?
Нам відомо, що роботодавці так чи інакше перевіряють здобувачів, відшукуючи їх профілі в соціальних мережах за допомогою пошукових систем. Відбір кандидатів - складний і відповідальний процес, тому для рекрутерів важливо знати, що з себе представляють здобувачі, так як резюме не завжди дає повну картину про кандидата.
Що буде бачити роботодавець на моїх сторінках у соціальних мережах?Роботодавець може бачити в соціальній мережі рівно те, до чого автор профілю допустив його за допомогою налаштувань конфіденційності.
А якщо я не хочу, щоб роботодавець бачив мої профілі в соціальних мережах?У соціальних мережах можна закривати сторінки або певну інформацію від осіб, які не є вашими друзями, настройками видимості або конфіденційність. Ви в будь-який момент можете змінити настройки видимості в своїх профілях. Слід лише пам'ятати про те, що ваші сторінки в соціальних мережах можуть позитивно вплинути на працевлаштування і служити аргументом на користь ухвалення рішення про наймання вас на роботу. Наприклад, якщо роботодавець бачить, що ви підходите компанії по корпоративній культурі і цінностям. Адже так приємно працювати в компанії, з якою у вас єдині цінності і інтереси!
Чому поруч з моїм резюме чужі профілі?Справа в тому, що частина інформації з вашого резюме збігається з частиною інформації в профілях інших людей. Ми рекомендуємо вам вказати максимально детальну і точну інформацію про себе в резюме, щоб при пошуку в першу чергу показувалися посилання на ваші профілі.
Як скоро мій профіль у соціальних мережах перестане потрапляти в пошукову видачу?Якщо ви закрили свій профіль, то приблизно через місяць ви перестанете розпізнаватися системою і потрапляти в пошукову видачу. Ми рекомендуємо вам не закривати профіль, щоб роботодавець зміг переконатися в тому, що ви своя людина. Це допоможе вам знайти роботодавця, більш підходящого вам за цінностями.
А якщо зміню своє ім'я та інші дані про себе в соціальній мережі, мене зможуть знайти?Залежить від того, скільки буде різночитань у вашому резюме і виправленому профілі в соцмережі. Чим більше збігів в резюме і профілі, тим більше вірогідності, що система видасть вас в результатах пошуку. Але краще не міняти дані в соціальних мережах - буде набагато краще, якщо роботодавець зможе вас знайти, щоб скласти про вас повну картину як про кандидата. Можливо не варто себе соромитися?
Дослідження HeadHunter підтверджують, що 76% роботодавців переглядають профілі потенційних кандидатів.
Морські транспортні контейнери коштують трохи більше за інші методи будівництва, розглянуті нижче, однак їх довговічність більша, ніж їх вартість. Ось деякі дивовижні будинки, які були побудовані з морських контейнерів.
Будівлі з солом'яних тюків можуть бути дуже доступні і набагато комфортніші ніж ви думаєте. Зараз існує достатньої широкий вибір конструкцій, щоб побудувати хороший солом'яний будинок для великої родини.
Піддони - це дешево або безкоштовно в більшості місць, так що це не дивно, що вони стали популярним матеріалом для споруди альтернативного житла. Ваш будинок, звичайно, не буде фортецею, але зате він відмінно підійде в якості тимчасового житла, літньої кухні, дачі або робочого кабінету.
Не обов'язково ставати хоббітом, щоб жити в такому будинку. Багато людей у всьому світі будують землянки вдома, тому що це дешево, міцно і надійно.
Використання мішків з землею і глиною при будівництві будинків, це одна з найстаріших технологій споруди житла. Земля прекрасний ізолятор, вона є скрізь і не буде коштувати вам ні копійки. У той час, як структура самої споруди буде настільки міцною, що більшість інших конструкцій поступатимуться їй по міцності і стійкості.
Зелена революція відкрила перед нами величезний потенціал створення житла з матеріалів, які, як правило, ігноруються в будівництві. Пляшки пластикові та скляні зараз дуже широко застосовуються для споруди екологічного житла, це дуже доступно, дешево і, можливо навіть безкоштовно.
Купол це дуже стійка конструкція. Такі будинки відносно дешеві і прості в будівництві. Відкритий простір в куполах допомагає вільно переміщатися повітряним потокам по всьому будинку, надаючи йому дуже постійну температуру. Куполи також дуже стійкі до вітру і важкого снігу завдяки своїй монолітності. Ви можете купити або побудувати такий купольний будинок досить швидко.
Що ви отримуєте, коли змішуєте будинки на деревах і сфери? Ви отримуєте дивовижний проект, інакше будинок на дереві для дорослих. Такий будиночок буде дорожче і своїми руками його буде зробити складніше. Але він може служити окремим простором, щоб усамітнитися де-небудь глибоко в лісі.
У дитинстві кожен з нас мріяв про будиночок на дереві, в якому є все необхідне для життя. Деякі досить дивні будинки на дереві, можна побудувати з обмеженим бюджетом і навичками в будівництві.
Отже в обов'язки дівчинки входило:
І це ще не все! Деякі дитячі обов'язки не просто описати, тому що ми цього ніколи не робили і навіть не бачили. Наприклад, дівчинка 10 років допомагала дорослим робити кізяки - спеціальне паливо для печі. Або тіпала льон. снували - спеціально готувала нитки, з яких потім ткали. Список справ іноді доходив до півсотні! Не дарма в народі кажуть: «Доньці десять років - матері справи немає». Це як в оповіді Павла Бажова «Срібне копитце» - Дід Кокованя взяв до себе дівчинку Даринку. І вона «в хаті прибирала, юшку та кашу варила». Адже їй було «по шостому році» - тобто всього п'ять років!
Зарплата близько $ 7000, зустрічі з топ-менеджерами та атмосфера суворої секретності
Видання Business Insider опублікувало розповідь розробника, що недавно пройшов стажування в Apple. Фахівець розповів про особливості найму і роботи в Apple і пояснив, чому стажисти не повинні нікому говорити про те, де вони проходять практику.
«Уявіть: ви отримали роботу своєї мрії, але не можете про це нікому розповісти - ні оновити статус на Facebook, ні додати інформацію про нове місце роботи в резюме», - саме так, як стверджує видання Business Insider, можна описати стажування в Apple.
Редакція Business Insider поспілкувалася з колишнім стажистом Apple, який попросив не розкривати свого справжнього імені і називати його Бредом. Молодий чоловік стверджує, що такі запобіжні заходи пов'язані з тим, що Apple хоче зберегти максимальну таємність щодо своїх продуктів. Стажери, за його словами, мають право розповісти про нову роботу тільки членам своєї сім'ї.
Більшість співробітників при цьому, за словами Бреда, дуже лояльні до компанії - і в поєднанні з політикою нерозголошення це робить культуру компанії «унікальною».
Отримання роботи в Apple
Процес найму стажистів в Apple, каже Бред, відрізняється від рекрутингу в Google або Facebook. Коли молода людина влаштовувався на стажування в Facebook, за його словами, з нею НЕ проводять співбесіду на якусь певну позицію - інтерв'ю швидше було загальним, а вже після найму її повинні були влаштувати в конкретний відділ. Від своїх друзів, що проходили стажування в Google, молодий чоловік дізнався, що і в цій корпорації все влаштовано приблизно так само.
В Apple, каже молодий чоловік, зі стажистом проводять співбесіду відразу на конкретну позицію, а проводить інтерв'ю керівник відповідного проекту. Бред не зміг розповісти Business Insider про питання, які йому задавали на співбесіді, але зазначив, що протягом майже двох годин він і його інтерв'юер розмовляли, в основному, про попередній досвід роботи потенційного стажиста.
Зарплата стажиста
За словами Бреда, в середньому стажистам в Apple платять $ 38 на годину. На місяць стажист отримує близько $ 6700. При цьому якщо стажист працює більше 40 годин на тиждень, то за кожну додаткову годину йому платять $ 57. Якщо більше 60 - $ 76. Крім того, стажистам не доводиться платити за житло - Apple надає фахівцям місця для проживання в своєму кампусі .
За словами Бреда, стажувався в Apple в 2008 році в команді Safari, одним з найяскравіших вражень про проходження практики стало знайомство з іншими стажистами - на його думку, проживання з ними допомогло йому дізнатися багато нового про інші культури та знайти нових знайомих.
Якщо стажист хоче жити окремо, Apple додатково виплачує йому $ 1000 на оренду житла. При цьому якщо фахівець переїжджає до Кремнієвої долини з іншого регіону для того, щоб працювати в Apple, компанія виділяє $ 3300, щоб покрити витрати на переїзд (квитки на літак, доставка речей і так далі).
За словами Бреда, Apple шукає талановитих професіоналів з усього світу, і не хоче, щоб переїзд в Кремнієву долину став для них перешкодою. Бред відзначає, що компанія допомогла йому з отриманням візи і оформленням відповідних документів (колишній стажист родом із Франції).
Атмосфера таємності
Мета компанії, говорить Бред, - «дивувати і захоплювати» користувачів. Тому для керівництва важливо, щоб ніхто не знав, чим займаються співробітники Apple. Працівників з різних відділів ІТ-гігант розселяє в різні будівлі, щоб у них було менше можливостей постійно спілкуватися. Таким чином навіть співробітники різних департаментів найчастіше не знають, що відбувається в інших відділах.
«Будь-яка зйомка на території кампуса заборонена. Це божевілля », - говорить Бред.
Іноді співробітники Apple не можуть з упевненістю сказати, над чим вони працюють. За словами Бреда, в кампусі він познайомився з людиною, яка розробляла перший iPad. Вона працювала над великим екраном, але поки планшет не був презентований публіці, не знав, навіщо він цим займається.
«Команда не знала, чи буде це великий смартфон, чи невеликий ноутбук», - розповідає колишній стажист. «Тільки коли вони побачили, як Стів Джобс виходить на сцену і показує iPad глядачам, вони зрозуміли, над чим працювали останні два роки».
Зустрічі з вищим керівництвом
Спеціально для стажистів Apple проводить зустрічі з членами керівництва, щоб ті могли задати питання та дізнатися більше про життя компанії. На таких бесідах, як правило, топ-менеджери розповідають, як їм вдалося досягти такої високої позиції в компанії, а потім молоді фахівці ставлять їм свої питання.
Під час свого стажування Бред відвідав зустріч з керівником відділу, який займався розробкою камери для iPhone. На заході він дізнався, що дизайнерові Джоні Айву не подобалась виступаюча камера в iPhone 6, але вирішити цю проблему можна було тільки двома способами: збільшивши обсяг смартфона або погіршивши характеристики самої камери.
Крім того, Бред прослухав лекцію віце-президента з операцій Apple, з якої дізнався, що певна частина смартфонів, яка сходить з конвеєра, погано працює або має гандж - і її не можна продавати в магазинах. «Було цікаво почути про проблеми, які виникають в ході виробництва», - говорить колишній стажист.
Лояльність співробітників
Працівники Apple, за словами Бреда, зазвичай співпрацюють з компанією дуже довго - від 25 до 35 років. За словами Бреда, в інших ІТ-корпораціях, наприклад, Google і Facebook, нерідкі ситуації, коли через кілька років або навіть місяців роботи в компанії співробітники йдуть в інше місце або створюють власні стартапи. В Apple все по-іншому.
Apple щедро винагороджує працівників за відданість, відзначає Бред - це стосується навіть співробітників нижчого рівня.
Підходячи до кампусу, ви побачите, як працівники під'їжджають до офісу на спортивних авто - це не менеджери, це звичайні розробники. Ясно, чому вони не хочуть йти кудись ще.
Як кажуть, все геніальне просто. Щоб добре себе почувати і краще справлятися із завданнями на роботі, потрібно не так вже й багато: потрібно потурбуватися про своє фізичному і психологічному комфорті. Як? Ось чотири прості виверти, користь яких підтверджена серйозними науковими дослідженнями.
Ранок. Квіти розпускаються, пташенята пробивають клювиками шкаралупу, колоски тягнуться вгору, все живе йде, повзе і волочиться зі своїх нір, молоді олені б'ють копитами, поводять рогами і починають змагатися. А ти - так-так, саме ти - провалявся в ліжку півдня і все ще відчуваєш себе втомленим. І ти думаєш, що добові ритми (або внутрішній годинник), які впливають на всіх живих істот, тебе ніяк не стосуються? Та кинь.
Твоїм внутрішнім хронометром управляє маленька групка нейронів - супрахіазматічне ядро. Воно розташоване в передній частині гіпоталамуса. Ця частина мозку регулює хімічні реакції, які визначають, коли тобі бути бадьорим, а коли млявим.
2. Люби те, що ти робиш
Робота - це пошук сенсу життя і хліба насущного, визнання і грошей, інтересу, а не байдужості, коротше кажучи - пошук життя, а не поступового, з понеділка до п'ятниці, вмирання.
Так що ж робить одну роботу хвилюючою, а іншу спустошує? Нещодавно вчені вирішили вивчити це питання і провели лабораторні експерименти, що включають дослідження і роботу з великим обсягом даних. На основі зібраної інформації можна зробити п'ять важливих висновків, які стануть у нагоді під час робочого тижня і не тільки.
Домагайся результатівПрофесор Гарвардської бізнес-школи Тереза Амабілія і психолог Стівен Крамер зібрали близько 12 000 щоденних записів від 238 працівників семи великих компаній, намагаючись зрозуміти, що складає їх ідеальний робочий день. Що ж вони змогли з'ясувати? Найбільшим мотиватором було «досягнення прогресу в значущій роботі». У день, коли співробітники досягали успіху в чомусь - не важливо, відремонтували вони авто або зашили дірку на одязі, - їх мотивація і активність різко зростали.
Зроби сам
Висновок: те, як ти оцінюєш свою діяльність, залежить від того,чи рухаєшся ти вперед і
чи радієш своїм досягненням.
Подумай про свої робочі обов'язки. А тепер забудь про них. Їх виконання часто залежить від здатності вийти за рамки зобов'язань. Управління Єльськю школою менеджменту Емі Резнескі називає ручною роботою. При навчанні персоналу для лікарень, продавців та інших фахівців вона і її колеги виявили, що найбільш задоволені люди часто виконують роботу без вказівок з боку керівництва, просто для прояву своїх сильних сторін і бажань.
Заводь друзівІнститут Геллапа, що регулярно провідить опитування трудящого населення Америки, пропонував працівникам відповісти на 12 питань: «Чи є у вас найкращий друг на роботі?» Співробітникам, які відповідали ствердно, подобалося бути залученим в свою роботу в сім разів частіше, ніж звичайним трудягам. Робота - це обов'язок. Але це ще й спілкування. Тому, якщо можеш, оточи себе парою чоловік, які тобі дійсно подобаються і яким ти довіряєш. Завдяки їм ти зможеш отримувати більше задоволення від роботи.
ЗмінюйсяКарл Піллемер, геронтолог з Корнельського університету, провів кілька років, опитуючи тисячі людей від 65 років і старше. Головний висновок дослідження звучав так: якщо ненавидиш щось робити - не роби.
Зрозумій значимість роботи
Проводити роки на роботі, яка не подобається, - трагічна помилка і прямий шлях до подальшого жалкування.
Торік Резнескі з Єля в співавторстві з Баррі Шварцем з Суортмор-коледжу опублікували статтю за результатами десятирічного дослідження кадетів Військової академії. У ньому взяли участь більше 10 000 чоловіків і жінок, які надійшли в академію з самими різними мотивами. Деякі - з «інструментальними», щоб згодом просуватися по кар'єрних сходах. Інші - з «душевними» мотивами: вони прийшли вчитися, щоб захищати свою країну і стати ефективними керуючими.
Через роки виявилося, що ті, хто мав переважно «інструментальні» мотиви, досягли менших професійних висот. Ті, хто хотів і просунутися по кар'єрних сходах, і в той же час мав «душевні» мотиви, в плані кар'єри відставали від тих, хто дотримувався однієї конкретної установки. Це парадокс: кращий спосіб досягти в чомусь успіху - мати безкорисливі мотиви. Іншими словами, потрібно запитувати себе не про те, що робота може дати тобі, а про те, що ти можеш дати своїй роботі.
3. Спи на роботі
Зроби собі послугу: трохи поспи. Більше того, зроби це прямо зараз. Навіщо? Після сну ти краще зрозумієш і запам'ятаєш цю статтю.
А ще підвищиться креативність і покращиться моторика (якщо вірити Сарі Медник, психологу з Каліфорнійського університету в Ріверсайді, яка вивчала користь сну). Полуденний сон додасть сил, навіть якщо ти виспався вночі.
Звичайно, сон на роботі може бути проблемою - може здатися, що ти недостатньо працюєш, та й взагалі ледачий. І так, кілька банок енергетика допоможуть створити видимість того, що ти в строю (якщо ти ні в що не ставиш власне здоров'я). Але всього кілька хвилин сну допоможуть повернути тобі активність набагато швидше. «Якщо короткий сон допоможе людям бути продуктивніше, але він не дозволяється в офісі, цілком можливо, що вони просто змінять роботу», - впевнена Медник.
А Джемі Зайтзер зі Стенфордського університету радить перед тим, як подрімати, випити чашку кави. Кофеїну, щоб подіяти, потрібно близько 45 хвилин - цілком достатньо, щоб швидко зануритися в сон в тихій кімнаті або, наприклад, в машині. Зате потім прокинешся бадьорий і задоволений, а не як з похмілля. «Але якщо є вибір: випити кави або піти подрімати, йдіть спати», - говорить Зайтзер.
4. Щасливі очі, що щасливі мізкиЯкщо відчуваєш, що перед очима все розпливається і починає боліти голова через безперервне гіпнотизування монітора, спробуй f.lux . Ця безкоштовна програма поступово регулюватиме відображення кольорів і світла монітора.