Василь Сухомлинський про предмет української мови...

...першим до нас приходить слово. З колисковою материнською піснею, тихо казкою, доброю ласкою. Які дивні перші двоскладові слова! А потім назі знання зі словесності поширюються. Дитина, яка зіп'ялася на ноги, пізнає за день десятки нових слів. Співучих і красивих! І з кожним словом світ ширшає, розкриває свої принадні обрії... Світ, мов казка. І пізнаємо ми його за допомогою слова..
Збагачені словом, ми приходимо до школи. І за допомогою його пізнаємо таємничість і складність всіх інших наук.. Від того, наскільки ми озброєні словом, залежитьнабуття нами знань з історії, географії, біології, фізики, хімії, математики. Отже, словесність - початок всіх наук.
Слово увійшло в моє серце, в усе моє єство, воно стало моєю душею. Слово полонило мене, я став його поборником, носієм, слугою. І я буду нести його все своє життя, як прапор, як зброю. Так, я словесник. І вважаю: найголовніше завдання учителя мови і літератури в тому, щоб за допомогою слова не тільки відкривати дітям світ краси й радості... Слово стало для мене формою власного виявлення душі, як людини і вчителя. Цьому я хочу присвятити все своє життя.

Музейна витинанка

       У вересні 2018 року в етнографічних музеях закладів освіти Деснянського району міста Києва (№ 212, 278, 294, 189, ЦДЮТ) розпочато систему тематичних заходів народознавчого спрямування «Музейна витинанка» для учнів 6-7 класів.

      Теми занять І семестру:«Облаштування українського житла», «Історичне минуле нашої місцевості» («Відголоски минулого»), «Українська оселя у народних символах та повір’ях», «Мова рушникова».

       26 вересня2018 року в етнографічному музеї школи І-ІІІ ступенів № 294 Деснянського району , в рамках системи тематичних заходів народознавчого спрямування «Музейна витинанка» , відбулася творча зустріч, у ході якої учні сьомих класів дізналися  від керівника музею Любові Митрофанівни Музики,  коли був створений шкільний музей, з якою метою, хто докладав протягом майже 10 років зусилля для розвитку «Української світлиці»; з’ясували символічність назви «Музейна витинанка» з ведучим екскурсоводом  музею, ученицею 9-го класу, Марією Білогубець; прослухали цікаву розповідь про повір’я та символи, пов’язані з українською оселею; взяли участь у майстер - класі з виготовлення ляльки – оберегу «Дзвіночок», який підготувала керівник творчої групи, Олена Юріївна Білогубець.

     Наприкінці зустрічі порадувало бажання дітей самим долучитися до команди юних  кскурсоводів.









Чорнобиль не має минулого часу

   26 квітня 2018 року в нашій школі  учнями 8-А класу було проведено  захід, присвячений  річниці Чорнобильської трагедії.

              Присутніми були  учні  7-Б, 8-В та 9-А класів, вчителі.

               На меті заходу було ознайомлення учнів з однією із трагічних сторінок України; вшанування пам’яті  трагічно загиблих під час ліквідації наслідків аварії, жертв чорнобильської катастрофи; розкрити  наслідки трагедії, щоб запобігти подібному лиху; допомогти учням визначити для себе моральні і ціннісні пріоритети.

                          Важливо пам’ятати та доносити правдиву інформацію до нових поколінь про трагедію, яка торкнулася мільйонів людей. Тоді ніхто не задумувався про наслідки, ніхто не думав про здоров’я, про пільги, нагороди. Люди йшли самовіддано виконувати завдання, тому що не можна було інакше. Сьогодні, ми по-іншому сприймаємо трагедію і оцінюємо величезний подвиг, який зробили 32 роки  тому всі, хто зупинив небезпеку ціною свого здоров’я. Хай залишиться у минулому й ніколи не повториться жах чорнобильської катастрофи. А пам’ять про ті події навчить нас цінувати мир і спокій

                  Емоційність, глибина почуттів, з якими виступали діти, настільки вразили глядачів, що навіть після завершального слова Ірини Григорівни, класного керівника 8-А класу, у залі ніхто з присутніх навіть не поворухнувся,запала мертва тиша...

[ Читать дальше ]

Майстер-клас з виготовлення квітів маку

                25 квітня 2018 року у школі №294 міста Києва відбувся майстер-клас з виготовлення квітів маку до Дня пам’яті й примирення з нагоди перемоги над нацизмом у Європі та завершення Другої світової війни.


               

[ Читать дальше ]


Схема-алгоритм фiлологiчного аналiзу тексту

Художнiй текст здебiльшого в цiлiсностi та завершеностi поєднується зi своїм автором – вiдправником iнформацiї. Адресатiв – отримувачiв iнформацiї – необмежена кiлькiсть у часопросторовому вимiрi. Кожне ознайомлення з текстом – суто iндивiдуальне. Тож зрозумiло, що суто iндивiдуальним, неповторним є всякий (окремо взятий) фiлологiчний аналiз тексту (текст – незмiнний; змiнними є час, можливо, простiр, отримувачi iнформацiї (адресати)). Пропонуємо схему-алгоритм фiлологiчного аналiзу тексту:

[ Читать дальше ]

Що таке карти пам'яті?

Що таке карти пам'яті?

Майндмеппінг (mindmapping, ментальні карти) — це зручна і ефективна техніка візуалізації мислення та альтернативного запису. 

 

Карти пам'яті (англ. Mind map) — спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем. Також може розглядатися як зручна техніка альтернативного запису. Карти пам'яті використовуються для створення, візуалізації, структуризації і класифікації ідей, а також як засіб для навчання, організації, вирішення завдань, ухвалення рішень, при написанні статей. 

 

Карта пам'яті реалізується у вигляді діаграми, на якій зображені слова, ідеї, завдання або інші поняття, зв'язані гілками, що відходять від центрального поняття або ідеї. В основі цієї техніки лежить принцип «радіантного мислення», що відноситься до асоціативних розумових процесів, відправною крапкою або точкою дотику яких є центральний об'єкт. (Радіант - точка небесної сфери, з якої  виходять видимі шляхи тіл з однаково спрямованими швидкостями, наприклад, метеоритів одного потоку). Це показує нескінченну різноманітність можливих асоціацій і, отже, невичерпність можливостей мозку. Подібний спосіб запису дозволяє карті пам'яті необмежено рости і доповнюватися. 

В українських перекладах термін може звучати по-різному — «карти розуму», «карти пам'яті», ментальні карти.

Переваги викладання за допомогою інтелект-карт

  1. Привертають увагу аудиторії, тим самим роблячи її сприйнятливішою і готовою до співпраці.
  2. Роблять заняття і презентації органічнішими, такими, що приносять радість як вчителеві, так і учням.
  3. Лекційний матеріал на основі інтелект-карт є гнучким, його легко пристосовувати до умов, що змінюються. У наш час стрімких змін і розвитку всіх сфер життя викладач повинен легко і без значних витрат часу вносити корективи до своїх лекцій.
  4. Оскільки інтелект-карти ілюструють лише інформацію, що безпосередньо стосується предмета лекції, учні краще засвоюють матеріал.
  5. На відміну від лінійного тексту, інтелект-карти не тільки зберігають факти, але і демонструють взаємозв'язки між ними, тим самим забезпечуючи глибше розуміння предмета учнями.
  6. Фізичний об'єм лекційного матеріалу викладача значно зменшується.

Предмет і тема (приклади)

Наука - використання карт, щоб визначити процеси, такі, як біологічні цикли життя або організувати інформацію, таку як властивості матеріалів. Використовуйте для експерименту дослідження і планування. 
Українська мова - складання карт може допомогти розблоковувати творчу уяви, скласти план написання есе. З її допомогою можна резюмувати книги, вірші і п'єси або навіть аналізувати засоби масової інформації і друкарські статті. 
Математика - Карти розуму можуть бути використані для запису даних і сортування формул. 
Історія - використання Карти для підсумовування інформації і сортування фактів, що мають відношення до історичних подій. 
Іноземні Мови - використання Карти розуму допоможе переглянути і нагадати словарний запас, організацію ключових фраз, використані в есе. 
Географія - Карти розуму прекрасно підійдуть для унаочнення різних областей. 
Дизайн і технології - використання Карти дозволить планувати обширні курсові роботи і оцінювання різних областей діяльності. Ідеальне рішення для планування і підведення підсумків дослідження.

Українська світлиця

Таку світлицю-музей створила вчитель української мови і літератури ЗСШ №294

                                                                м. Києва

                                                 Любов Митрофанівна Музика  

[ Читать дальше ]

Сторінки:
1
2
3
4
5
6
7
8
10
попередня
наступна