Новітній російський винищувач виявився провалом?

Зміна планів російського військового керівництва щодо кількості новітніх винищувачів ПАК ФА (перспективний авіаційний комплекс фронтової авіації – ред.) «Сухой Т-50», які мали надійти на озброєння російської армії, можуть бути зумовлені не лише браком необхідних фінансів, але і критичними недоліками у самому винищувачі, який у Росії називали «найпрогресивнішим у світі». Про це йдеться у статті аналітичного проекту «War is boring».

Видання відзначає – причиною заяви заступника міністра оборони Росії Юрій Борисова від 24 березня про плани закупівлі лише 12 Т-50 замість запланованих 52, може бути не лише нестача коштів у Росії.

Літак має значні технічні проблеми, як стверджує видання, відштовхуючись від повідомлень з Індії, яка тривалий час брала активну участь у проекті створення літака з прицілом на закупівлю його експортної версії для власних ВПС. Усього Індія вже вклала у проект ПАК ФА 5 мільярдів доларів.


Росія тривалий час рекламувала ПАК ФА, як перший російський літак 5-го покоління та відповідь на американські літаки F-22 та F-35. При цьому Москва робила наголос на те, що у літаку використані технології малопомітності, досконалі радарні системи та інші характерні особливості літаків так званого п'ятого покоління.

Висвітленням численних проблем з обома варіантами літака, власне призначеним для ВПС Росії та його експортним «братом», більше року займались в індійському Business Standard.

У грудні 2013 року там повідомляли про дороговизну літака та слабкість його двигунів та небажання росіян ділитись технічною інформацією з індійськими колегами.

За місяць потому видання повідомило, з посиланням на джерела серед індійських військових, що літак має «неадекватний радар», а його конструкція, яка власне і має забезпечувати малопомітність для радарів – «погано спроектована».

Пізніше стало відомо і про те, що під час одного з випробувань ПАК ФА у червні 2014-го, літак загорівся після посадки.

ЗМІ також повідомляли, що росіяни категорично відмовились допустити індійську технічну команду до огляду літака після аварії.

Проект «War is boring» повідомляє, що внаслідок цих подій Індія та Росія перервали усі контакти по літаку, який критично залежить від фінансування з Делі.

«Російські ЗМІ заявляють, що саме падіння цін на нафту зумовило скорочення замовлення на Т-50... Якщо це так, то після покращення в економіці, виробництво Т-50 може бути повернуто на запланований рівень, хоч і з запізненням. Це найкращий варіант розвитку подій. Найгірший варіант включає серйозні поки що вкриті таємницею технічні проблеми. Якщо ж Індія піде ще далі і покине участь у програмі ПАК ФА, Т-50 перетвориться з проекту з серйозними проблемами на повну катастрофу», – пишуть у «War is boring».

Водночас у згаданому індійському виданні Business Standard зазначали, що причиною численних нарікань Делі на ПАК ФА може бути бажання вийти з проекту з метою зекономити кошти для закупівлі французьких винищувачів Rafale. Ціна останньої угоди оцінюється у 18 мільярдів доларів. Треба додати що наразі готовими є тільки декілька  російських досліднидних варіантів ПАК-ФА. Експортний варіант під назвою FGFA до цих пір існує тільки на папері Очевидно ця обставина, численні відстрочки російської сторони, недопуск індійських спеціалістів до розробки ПАК ФА змусили індійських посадовців шукати альтернативні варіанти.В кінці 2012 року було проведено тендер, на якому переміг французький винищувач RAFALE.

Раніше про ПАК ФА повідомляли, що перша партія цих літаків мала відправитись до західного військового регіону Росії для відповіді на «загрозу НАТО».

Усього на озброєння Росії мали надійти до 60 новітніх літаків. Для порівняння Для порівняння на озброєнні США перебуває 187 винищувачів 5-го покоління F-22. При цьому F-22 вже використовуються у авіакампанії проти бойовиків «Ісламської держави» у Сирії та Іраку. В 2012 році в зв’язку з скорченням військового бюджету F-22 були зняті з виробництва на користь програми F-35 і безпілотників

Раніше Russia today повідомляла, що сильними сторонами російського ПАК ФА є висока маневреність, а недоліками – перегрівання двигуна та обмежена функціональність радара, який буцімто може виявити присутність іншого літака винищувача, але не здатен захопити його у приціл.


Нашого цвіту - по цілому світу...

Український інститут національної пам'яті підготував добірку українців, які зробили свій неоціненний вклад у боротьбі з агресором у Другій світовій.




Конструктор небесних двигунів.

Пам`ятаю якось дуже вже давно мені у якомусь огляді попався список авіаційних двигунів, які застосовувалися в радянських і російських літаках. Багато назв двигунів у цьому списку починалися літерами АЛ. Мене зацікавило що воно за абревіатура така, АЛ.Я знав що літаки в Союзі переважно називають іменами своїх творців. Але це не стосувалося двигунів.Не було такої практики і у світі. Щоправда шукати важкувато було тоді.Інтернету ще не було у мене тоді, Великої Радянської Енциклопедії теж не було під рукою..І тільки випадково почута програма по українському радіо, "колгоспнику", як у нас називають нагадала мені про мої колишні пошуки.Виявилося, таємничі літери АЛ на двигунах розшифровуються дуже просто АЛ - Архип Люлька. Уперше в світі реактивний двигун отримав ім`я свого творця.Хоча якщо пригадатати життєвий шлях Творця, термін "уперше в світі" доведеться промовляти часто.Але про все по порядку.

   Архип Люлька народився 23 березня 1908 року в селі Саварка тепер Богуславського району на Київшині у бідній селянській родині.Його батько,Михайло Люлька після поверненя з солдатської служби 1907 року одружився з багатодітною вдовою Олександрою Бебешко. До 5 вдовиних дітей додається ще троє. Архип був найстарший з цих трьох.У семирічному віці помирає мама Архипа і батько залишається з 8 малолітніми дітьми. Але батько хоче бачити дітей освіченими і всі діти вчаться у сільській семирічній школі.У важкі роки Громадянської війни рятуючись від голоду, в село приїжджають викладачі київських вузів:математик Михайло Кравчук та поет Дмитро Загул.У 1919-21 роках Михайло Кравчук був викладачем і директором школи. Саме ці дві непересічні особистості прищепили селянським дітям любов до поезії та математики. Без перебільшення можна сказати, що саме вони підтримали Архипа Люльку в тяжкі хвилини його життя, адже через п’ять років після смерті матері трагічно загинув його батько. Архипу було 12 років. Опікуном над малолітніми дітьми став найстарший у сім’ї, одружений на той час, Антін Григорович Бебешко.Сам Архип Люлька з теплотою згадував і свою першу вчительку Марію Калинівну Іщенко.
      Після семирічки Архип Люлька вступає навчатися до профтехшколи у Білій Церкві. Закінчивши її, пробує вступити до Київського політехнічного інституту, але не проходить за конкурсом.Невдача з вступом не лякає юнака.Рік напруженої самопідготовки — і в 1927 році Архип Люлька стає студентом механічного факультету Київського політехнічного інституту. Через два роки стає студенткою сільськогосподарського інституту його землячка з Саварки Галина Процак, а ще через рік молодята побралися і прожили у злагоді багато років життя.

По закінченні інституту Архипа Люльку зарахували аспірантом при Харківському науково-дослідному інституті промислової енергетики. Та не закінчивши аспірантури, він іде працювати інженером-дослідником на Харківський турбінний завод. А далі в життя Люльки втрутився його величність випадок.

З путівкою комсомолу Архипа посилають у Харківський авіаційний інститут. Тут він працює на кафедрі авіаційних двигунів і саме тут доходить думки, що вік поршневих двигунів вичерпався. Спочатку молодий дослідник думав створити паротурбінний двигун.Паротурбінний двигун - своєрідна фішка цього часу.Багато іменитих дослідників вважали його перспективним для авіації.  Але в процесі роботи Люлька приходить приходить до висновку що у паротурбінного двигуна немає перспективи.Майбутнє авіації - величезні швидкості польоту,  Ні поршневі, ні паротурбінні двигуни не здатні їх дати. І Люлька пропонує зовсім іншу концепцію, - газотурбінного двигуна з величезною швидкістю витікання розжарених газів.А на додачу створює ще і схему двоконтурного реактивного двигуна.Схему реєструють як винахід спочатку в СРСР а потім і в світі. Вона отримує авторське свідоцтво а згодом і патент що на той час само по собі було неабияким досягненням.

Але ж від ідеї до реалізації ой, як далеко, а ще коли доводиться ламати стереотипи. До того ж, шаленів репресіями зловісний 37-й рік.Архип Люлька сповідував у житті принцип — «… ні перед якими труднощами не пасувати і добиватися перемоги». Його підтримує завідуючий кафедрою аеродинаміки в ХАІ, відомий вчений, академік Григорій Проскура, вчена рада інституту рекомендує обговорити матеріали проекту з експертами в Москві. Якраз тут Люлька отримує підтримку і схвальні відгуки професора Володимира Уварова, Комітету по винаходах. Але на заводі справа не пішла, реалізація ідеї турбореактивного двигуна застрягла.

      Тому Люлька бере свої креслення і їде до Москви на прийом до наркома авіації.Нарком відмовляється прийняти молодого ученого впродовж 13 днів, але все таки поступається настирності Люльки, на 14 день він призначає йому зустріч на 2 годину ночі.Вислухавши Люльку, нарком запитав: «А яку швидкість можна отримати за допомогою Вашого ТРД?» «900 кілометрів за годину, а в перспективі ще більше»… — була відповідь.

Нарком терміново скликав провідних фахівців і на нараді, яка тривала до ранку, Люльку призначають керівником проекту по ТРД і переводять з Харкова до Ленінграда. Новий двигун обіцяв переворот в авіатехніці. Реактивний. Без гвинта. Фантастично!

Але почалася війна. Коли постала загроза блокади Ленінграда, Люльку разом з групою спеціалістів евакуюють на Урал. Частину креслень він евакуював, частину креслень та деталей закопав на Кіровеькому заводі, а частину забрав із собою. Він вірив, що завтра РД-1 все одно буде потрібний.

Спочатку Люлька працював на Челябінському тракторному заводі, де удосконалював повітроходи у танках. Але через рік Наркомат озброєння і керівництво авіаційної промисловості знову повернулися до якнайшвидшої реалізації ідеї створення ТРД. Можливо, це було зумовлено і тим, що на фронті почали з’являтися німецькі реактивні винищувачі «Мессершмідти», що літали зі швидкістю 860 кілометрів за годину. Люльку відкликають у Москву. Звідти направляють літаком у супроводі винищувачів у блокований Ленінград. На щастя, вдалося знайти закопані креслення, вузли і агрегати ТРД. Роботи продовжилися в невеличкому місті Билимбай, а з 1943-го року в Москві в Центральному інституті авіаційних двигунів. А ще через три роки Люлька очолює бюро по конструюванню реактивних двигунів.Саме тут він створює своїх рекордсменів.

Не раз він готовий був власноруч усувати технічні неполадки. При цьому любив говорити українською мовою: «Ну, що, хлопчики, доведеться лізти мені!» Вони були впевнені, що конструктор ліквідує будь-яке пошкодження або вдосконалить той чи той технічний вузол, бо знали ціну слова свого керівника.

І вже у липні 1946 року за успішні стендові випробовування вітчизняного турбореактивного двигуна С-18 головний конструктор Архип Люлька та його найближчі сподвижники Лусс, Козлов, Новиков, Тарасов були нагороджені орденами.

А 16 травня 1947 року було видано указ Президії Верховної Ради СРСР про нагородження головного конструктора авіаційних двигунів Архипа Люльки орденом Леніна.

В лютому 1947-го року двигун ТР-1 пройшов державні випробовування. Оцінка летунів-випробовувачів засвідчувала, що робота двигунів TP-1 вигідно відрізняється від німецьких двигунів ЮМО і БМВ. ТР-1 забезпечує надійний політ літака на всіх режимах швидкостей і на висотах від 0 до 9 тисяч метрів.

Згодом конструкторське бюро Архипа Люльки працює над створенням двигунів ТР-2 і ТР-3. У п’ятдесятих роках з’являється авіаційний двигун АЛ-7, а невдовзі — АЛ-7Ф. Вперше реактивний двигун став носити ім’я свого творця.

На початку 50-го року турбокомпресорний стартер Люльки отримав популярність, як найнадійніший і наймалогабаритніший. Це був один із кращих в світі стартер, на нього Люлька, Лусс і Новиков отримали патент.

На літаках, де використовувалися двигуни Люльки, було встановлено більше десяти світових рекордів. Це була велика перемога головних конструкторів Павла Сухого та Архипа Люльки і очолюваних ними колективів.

1969 рік. Аеродром Ле Бурже біля Парижа. Авіаційний салон. Після його закінчення в одній із статей писалося: «На 29-му міжнародному салоні авіації та космонавтики була присутня численна радянська делегація (понад 200 осіб). Серед найвидатніших представників можна відзначити генерального конструктора Архипа Люльку, спеціалістів в ділянці військових реактивних двигунів. Не дивлячись на те, що його ім’я не було відоме широким колам на Заході, немає сумніву в то му, що Люлька — один із найвидатніших спеціалістів — творців авіаційних двигунів». І Архип Люлька був великим творцем, великим конструктором, але разом з тим, він ніколи не забував свій рідний край, завжди послуговувався своєю рідною мовою. Він часто приїжджав у Саварку, зустрічався з земляками. І тоді можна було чути серед односельців слова: «Чи чули — Архип приїхав». В Саварці любили його, щирого, привітного, завжди упевненого в собі. Тут вдячно пам’ятають його і нині. Створили музей Архипа Михайловича. Часто навідуються туди діти, школярі, численні гості…Ось що згадував про зустріч з Люлькою один з його сучасників, український журналіст Микола Сорока:

"Тоді, в 1966-му, мене подивувала не тільки українська мова Архипа Михайловича. Звичайно, за тридцять років її можна було й забути. Вразили мене книги на полицях: «Історія України» Михайла Грушевського, «История украинского народа» Олександри Єфименко, двотомник Дмитра Яворницького «Запорожье в остатках старины и преданиях народа», багатотомне видання творів Володимира Винниченка... На якусь хвилю я навіть сторопів.
 - Такі книги і на видноті? - поцікавився. - В Україні за них у мордовські концтабори відправляють!
 - О-го-го! - розкотисто засміявся Архип Михайлович. - Люльку - в концтабір! Хоч, чесно кажучи, - спохмурнів Генеральний, - були... були такі наміри. А український націоналізм, та ще й буржуазний, мені часто закидають. Хто жартома, а хто... Та я не перестаю відповідати: люди добрі, я люблю і Росію, своєю працею ніколи її не підведу. Але дозвольте мені Україну любити дужче! А потім - у мене так, як у нашого славетного Івана Козловського. Мешкає він у двоповерховій квартирі. Так от, розповідав мені Максим Рильський, побувати на другому поверсі в нього удостоїлося лише троє: Олександр Довженко, він, Рильський, і Андрій Малишко. Більше маестро нікому не довірявся показати на всю стіну розіп’ятого Христа. А в цих стінах воля - тільки синам і найближчим друзям...
 І розмова потекла про історію України, її багатостраждальні літературу і культуру.
 - У мене добра тисяча томів україністики, - окинув зором триметрової висоти стелажі Архип Михайлович. - Рік у рік передплачую журнали «Вітчизну» і «Дніпро», «Літературну газету». А звернули увагу на портрет Тараса Шевченка? Спеціально замовляв!
 І тут я вдруге завважив у його сірих очах болісну ослону смутку.
 - Бачте, як воно виходить, - мовив Архип Михайлович по паузі. - Народився на Богуславщині, навчався у стольному Києві, а працюю в Москві. А воно б... Пам’ятаєте, в Івана Драча: «Люлька звикла до гурту, бо ж козацька душа». Воно б - до свого «роду і народу»...
 Архип Михайлович напам’ять продекламував «Баладу роду».
 - І за що б’ють поета? - вів далі. - І сміх, і гріх! Ви ж читали його «Баладу про випрані штани»? Прекрасна річ! А вони наввиривки стоголосять... Невже у вашому партійному цека - одні тупиці? Не розуміють, що в Драча талант від Бога? Передайте Іванові, що я захоплююся ним! І Миколі Вінграновському тисну руку...
 На схилі літ Архип Михайлович змінив традиційне місце відпочинку. Замість сочинських курортів обрав оздоровниці під Києвом - в Кончі-Заспі і Пущі-Водиці. Щоразу, коли він приїжджав на рідну землю, ми зустрічалися. І, звичайно ж, наші розмови точилися про нові здобутки в авіаційній техніці, польоти в космос, про життєві долі видатних творців науки і техніки.
 Під час чергової зустрічі я запитав Генерального:
 - А ви для космосу щось робите?
 Архип Михайлович різко зупинився, роззирнувся навкруги, немов хтось міг підслухати його. Це було в Кончі-Заспі, ми наближалися до Дніпра.
 - Це вас дуже цікавить? - перепитав він.
 - А хіба не прикро: американці першими висадилися на Місяць. Чому так сталося?
 - На жаль, всієї правди я навіть тут, у лузі, не можу сказати, хоч вона мені пече. Часом помиляються і досвідчені теоретики. Так коли вони не хочуть зізнатися в цьому, визнати свої невдачі - біда! Збагніть: аби створити новий авіаційний двигун, треба не рік і не два, а довгих сім-вісім. Щоб побудувати нову ракету - десять-дванадцять. От і відстали ми від американців...
 Що робив, а напевне робив, Архип Михайлович для космосу, залишилося без відповіді."

В родині Архипа Люльки виросло троє дітей. Його сини В’ячеслав, Володимир, донька Лариса пішли батьковою стежкою — стали фізиками, техніками і дослідниками. Діти продовжили справу батька.

Немає сьогодні відомого вченого серед нас. Пішов він із життя, похований у Москві. Але піднімімо голови, коли пролітають з гуркотом у небі сріблясті стріли літаків і згадаймо, що життя в них вдихнув наш славетний земляк — наш славетний Архип Люлька.

І так все було зрозуміло

Рейс МН 17 сбит расчетом Бук М1 из Курска - расследование СМИ
10.01.2015 14:00
Печать
Журналистское расследование подтвердило, что малайзийский пассажирский самолет над Донетчиной сбили российские военные
Рейс МН 17 сбит расчетом Бук М1 из Курска - расследование СМИ
БУК М1 (фото - structure.mil.ru)

Boeing 777 малайзийских авиалиний был сбит 17 июля над Донетчиной выстрелом из зенитно-ракетного комплекса БУК М1, доставленного из Курска. Об этом свидетельствуют результаты расследования, проведенного организацией журналистских расследований CORRECT!V.

В ходе журналистского расследования его авторы связались с экпертом по российской ПВО Рупертом Шмидом (настоящая фамилия не раскрывается). Эксперт рассказал, почему самолет мог быть сбит только ракетой БУК М1. В свою очередь, британские журналисты из группы Bellingcat.com доказали, что БУК, из которого расстреляли самолет, был завезен российскими военными из 53-ей зенитно-ракетной бригады, базирующейся в Курске.

По словам Шмида, версию о попадании в Boeing ракеты из БУК М1 подтверждает то, что ракета класса "земля-воздух" запрограммирована на взрыв только спереди и над самолетом-жертвой. Самолет вынужден лететь через убийственное облако осколков, о чем говорится в отчете голландских экспертов: "объекты, обладавшие высокой энергией, пробили самолет сверху и спереди".

По словам Шмида, если это была зенитная управляемая ракета, это мог быть только БУК М1, убийца самолетов, разработанный в СССР. БУК М1 - высокомобильный комплекс, он может поражать самолеты на высоте при предельной точности. Он способен достигать свою жертву на высоте 15 км на скорости, превышающей в три раза скорость звука. Его боеголовка содержит 70 кг взрывчатки. Перед поражением ракета взрывается на тысячи убийственных осколков - "объекты, обладающие высокой энергией".

В боевой состав комплекса БУК входят четыре машины, которые могут дислоцироваться в километрах друг от друга: первая - командный пункт, оттуда офицеры дают команду "огонь"; вторая - радиолокационная станция обнаружения целей; третья - до шести самоходных огневых установок; четвертая - до шести пускозаряжающих установок. А также сами зенитные управляемые ракеты и машины технического обслуживания. БУКи используются для сопровождения танковых частей - именно для защиты российских танков, вторгшихся на украинскую территорию использовался БУК, уничтоживший пассажирский самолет.

Данные британской группы Bellingcat.com указывают, что 17 июля машина БУК проехала по донецкой дороге №21, и покинула Донецк примерно в 11:00. Затем она направилась в Снежное, откуда и был сделан фатальный выстрел.

Snizhne_Ersatz-fuer-seite-20.jpg

"Ее перевозят на грузовой платформе с белой кабиной. Фотограф французского журнала Paris Match сделал снимок из движущегося автомобиля. Он был близко и отразил боковую часть БУКа - его идентификационный номер и другие опознавательные знаки небрежно закрашены. На грузовой платформе с БУКом - номер телефона. Она принадлежит компании по аренде машин в Донецке. Владелец компании позже сообщил, что его машина была украдена в июне пророссийскими сепаратистами", - говорится в расследовании.

Detail-Snizhne-3.jpg

Поле, откуда могла быть выпущена ракета

Участники Bellingcat пришли к выводу, что установка с идентификационным номером 3 * 2, сфотографированная в июне среди военного конвоя, следовавшего из Курска в направлении украинской границы, - тот самый БУК, который был снят Paris Match на востоке Украины. 

В конвой БУКа входил командированный отряд 53-й зенитно-ракетной бригады, базирующейся в Курске. Он въехал на территорию Украины еще в конце июня. Незадолго до отъезда сержант бригады Иван Краснопрошин опубликовал в соцсети Вконтакте фото, подтверждающее увольнение его и трех его сослуживцев с военной службы. Авторы расследования отмечают, что это было связано с отправкой на войну в Донбассе.

На вопрос участников расследования, кто мог выпустить ракету из БУКа, и эксперты, и бывшие солдаты 53-й бригады ПВО в Курске ответили, что это мог сделать только российский военный.

"Нет сомнений, что приказ стрелять по MH17 отдал российский офицер", - заключают авторы расследования.

karte-kampfgebiet1.jpg

Напомним, Boeing-777 Малайзийских авиалиний был сбит 17 июля в Донецкой области на высоте свыше 10 км. На его борту находились 298 человек, среди них 192 голландца, 38 австралийцев и 43 малазийца. Все пассажиры и члены экипажа погибли.

Ранее сообщалось, что голландская прокуратура считает наиболее вероятной причиной падения Boeing 777 в Донецкой области ракету класса "земля-воздух".

9 сентября Совет безопасности Нидерландов опубликовал предварительный отчетотносительно обстоятельств падения Boeing 777 в Донецкой области. Согласно документу, никаких признаков технических неисправностей или ошибки экипажа не было - самолет распался на части в воздухе в результате повреждения множеством "высокоактивных объектов" извне.

Руанда

Есть на карте такая страна — Руанда

Испокон веков жили в ней тутси и хуту. Жили бедно, электричество было только в столице, и руандийцы узнавали новости по радио. Было у них такое «Свободное радио и телевидение тысячи холмов», которое вещало из двух передатчиков, располагавшихся на этих самых холмах.

Случился в Руанде весной 1994 года государственный переворот. И обвинило «Свободное радио» в этом перевороте представителей тутси. И начало радио разжигать ненависть между тутси и хуту. И не стеснялось радио в выражениях, называло радио тутси «тараканами» и призывало с ними «работать». И взяли руандийцы в руки мачете и пошли в ополчение. И всего за 100 дней погибло в стране 800 тысяч ни в чем не повинных тутси и нелояльных к ополченцам хуту.

В Гааге был суд, перед которым предстали организаторы этой бойни. На скамье подсудимых был и ведущий «Свободного радио». Ведущий утверждал, что он не призывал к убийству, а лишь констатировал факт вражды между тутси и хуту. Но нашелся эксперт, который подметил одну интересную деталь.

Руанда страна холмов. И были места, где не принимался сигнал «Свободного радио». Эксперт взял карту рельефа, взял данные о количестве ополченцев, осужденных за геноцид и с легкостью показал, что в местах уверенного приема «Свободного радио» осужденных было на 60-70% больше, чем в местах где «Свободное радио» не работало. То есть, раздувание межнациональной розни было причиной, а не следствием кровопролития. Ведущий признал свою вину и с учетом раскаяния получил 12 лет тюрьмы.

Читал я статью про Руанду и вдруг обнаружил ответ на вопрос, который мучил меня долгое время. Почему на Донбассе, где все всегда говорили по русски, люди воюют за то, чтобы говорить по-русски? Почему в Одессе, Харькове, Николаеве и Запорожье сначала кидались друг на друга с битами и арматурой, а теперь успокоились? И самое главное, почему в самых «бандеровских» областях Украины русские и украинцы по сей день живут мирно?

Ответ напрашивается сам собой. Все беспорядки в Украине в пространстве и во времени совпадают с ореолом вещания кремлевской пропаганды. 


Як пропагандони промивають мізки ваті

В сети разоблачили кремлевскую пропагандистку, которая по глупости выболтала, как на самом деле кремлевское ТВ снимает фильмы о "Новороссии" в Арзамасе (Нижегородская область, Россия) и "бои в Славянске" в Ростове.
Как сообщил журналист Олег Леусенко в своем блоге, он недавно наткнулся на видеоролик в интернете под названием "Война за свободу". 
В этом, с позволения сказать, фильме в течение примерно 5 минут рассказывается о "героях "Новороссии". 
На первых кадрах показано, как в одной из школ Донецка дети сидят на уроке истории, а учитель убеждает их в том, что "фашистская хунта истребляет безвинных героев молодой страны "ДНР".
"7 апреля 2014 года войска фашистской хунты напали на "Донецкую Народную Республику". Ужас и страх испытал каждый житель "Новороссии". 
Война продолжается до сих пор..." - внушает учительница детям на видео.
Ролик естественно оказался постановочным и снятым даже не на территории Украины. 
Как написал Леусенко, его друг, пользователь под ником "v_n_zb", набравшись сил и досмотрев ролик до конца, увидел в титрах к фильму имена авторов сценария и режиссера. Также в конце ролика "особая благодарность" выражается "Арзамасскому страйкбольному объединению "Барракуда" и директору школы № 10 Шалановой Ирине Вадимовне.

Блогеры пошли дальше и нашли через Google школу № 10, которая находится в Арзамасе (Нижегородская область, Россия), сравнили фото школы с кадрами из видео и вот что получили:

Школа, выдаваемая за донецкую, оказалось российской. Google также помог подтвердить, что директором арзамасской школы № 10 действительно является Шаланова Ирина Вадимовна, позвонить, правда, в школу пользователям сети не удалось. 
Горячей линии там нет. 
Но блогеры выяснили, кто распространяет "документальное кино" - "Первое информационное агентство", которое находится по адресу Россия, город Москва, переулок Колымажный,7. Главным редактором издания является некий Крамар Андрей Петрович.
Но самое интересное, что указанная в титрах к "фильму про ополченцев" как второй режиссер Кристина Селиваненко оказалась та самая актриса, которая снималась в роли учительницы. 
"В главной роли "сексапильной училки" снялась "второй режиссер" - Христина Селиваненко (ее страница "Вконтакте") Не она? Да ладно! 
Покопавшись на ее странице, таки нашел - она сама же и не скрывает, что фильм постановочный. 
Кроме того, она признается, что снимает для КремльТВ постановочные фильмы под "документалистику" - бои с украинскими войсками", - написал блогер и приложил скрины с ее страницы в соцсети.

И действительно, если пролистать ленту ее новостей на странице, то можно найти много записей, где она поддерживает террористов на Донбассе, хвалит их "подвиги" и "выгораживает" Россию.
Кристина Селиваненко также дала небольшой комментарий к тому самому "фильму", где она сыграла главную роль: "Пересмотрела я ещё раз наш ролик..свежим взглядом…обалденный! Боевые парни отлично сыграли, типажные, красавцы, взрывотехник - просто молодчинка, оператор наш…только с ним будем работать, уровень то ,что нужно. 
Редко, когда люди понимают, что тебе хочется видеть и могут воплотить это в жизнь, т.е. человек в работе понимает с полуслова и делает всё, как нужно, быстро и качественно. 
Это именно художественная, красивая работа. 
И кровь у нас получилась, и поле с бабочкой и короче все нюансы, как хотелось, даже лучше. И снимали с большой скоростью, были конкретные ограничения по времени и по бюджету. Несколько часов на одну сцену и несколько часов на другую - это высокий уровень.
 Было бы больше денег, то на 50 % было бы круче, но и так хорошо. 
А скоро доснимаем важные две сцены, и тогда можно в эфир пускать. Пока не отдаём. А в следующем ролике хотелось бы, конечно, видеть танки. 
Сценарий уже есть, а про гражданских можно снять красиво, можно снять так, что зрители будут плакать, но меня лично пока пережимает снимать такое горе. 
Как решит режиссёр, так и будет, последнее слово за ним, а я поддерживаю", - написала она.
Но, по словам блоггеров, девушка оказалась довольно глупой, ибо открытым текстом на публичной странице в интернете обсуждает пикантные вопросы съемок "фильмов про боевиков". 
Блогеры-журналисты также нашли в ее переписке с одним из друзей диалог, в котором девушка сама выдает тот факт, что "фильм" снимался не в Украине, да и сама она в Украине никогда не была, и не знает какие тут пейзажи: "А там, в "укропии", вообще березки есть?".
"Вот так кремлевская пропаганда фильмы снимает. 
А "вата", насмотревшись этих фильмов, в комментариях пишет - мы, мол, в новостях видели, мы кино с передовой видели, там дети, которых распяли, рассказывали...
И хорошо, что существуют в этих командах подобные дуры, которые всю подноготную на страничках в соцсетях выкладывают", - подвел итог своего расследования блогер.

Про що мовчать розумні українці

Дурні кричать, а розумні мовчать. Мовчать про те, чому за Порошенка проголосувало так багато. Мовчать про те, чому в Україні зараз такий "сплеск патріотизму".
Таємниця полягає в тому, що в Україні ситуативно, перед зовнішньою загрозою – об'єднались дві групи. Ті, хто любить українську націю та українське як якісний зміст держави Україна – і ті, хто любить саму державу Україна як порожню політичну конструкцію на цій території.
Перші думають, що українці будують Україну як українську державу, у якій можуть проживати представники інших національностей, другі – вважають, що громадяни України будують Україну як "нічию державу для всіх".
Для перших, Україна – держава, що розвиває українську національну культуру, при цьому не перешкоджаючи діаспорам, зберігати власні культури.
Другі – переважно русифіковані українці, які втратили свою національну ідентичність і стали "радянськими людьми", "одеситами", "дончанами", "просто людьми", "громадянами світу" тощо. Вони, як і кожна спільнота, зацікавлені в примножені собі подібних і тому для них небажаний розвиток будь-яких "національних культур". Ідеальна держава для них – безнаціональна, щось на кшталт США.
Перші, скажімо так, "змістовні", другі – "порожні" патріоти. Різниця колосальна, але зараз вони об'єднались проти тих, хто, живучи в Україні, є російським шовіністом і хоче щоб, територія, на якій він живе, була територією Росії та тих, хто є патріотом "України" як ще однієї російської держави на зразок Білорусі чи Придністров'я.
Саме голоси "порожніх" патріотів, з яких більшість колишні виборці Януковича – дали Порошенку такий результат.
Чи є вони патріотами України? Звичайно! Бо патріотизм – це почуття любові/вірності людей будь-якої нації лише до держави, у якій вони живуть у цей момент.
Сьогодні болгарин є громадянином України, живе в Києві і є патріотом України, завтра він громадянин США, живе в Нью-Йорку і є патріотом США, а післязавтра…
Для "порожніх" патріотів патріотизм більш пафосний, показний, бо це єдина "почесна", державно-схвалена ідентифікація, яку вони мають.
Для "змістовних патріотів" патріотизм другорядний, оскільки вони мають більш глибоке почуття – любов до своєї нації, її культури, мови – націоналізм. Ця основа дозволяла народам виживати тоді, коли вони жили не у своїх державах, а циганам – навіть не особливо прагнути її.
Історія українців свідчить, що вони частіше за інших жили в не своїх державах. У них народжувались, росли; ці держави їх лікували, годували, учили. Але при цьому українці всіляко прагли збудувати державу, що опікувалась би українською культурою. Там, де українці становили однозначну меншість – Чехія, Канада тощо – для збереження мови й культури утворювали організовану діаспору.
Патріотизм українців часто був ситуативним, тимчасовим, оскільки держави, у яких вони жили, були не українськими.
Наприклад, Богдан Хмельницький народився й виріс у польській Речі Посполитій. Його батько проливав кров за цю державу. Але чи були Хмельницькі, як і мільйони українців-"громадян" Речі Посполитої, її патріотами?
Чи були патріотами СРСР її громадяни Стус, Чорновіл чи Ющенко? Чи були патріотами Польщі вояки УПА, які народились й виросли в Польщі, і навіть захищали її від нападу Німеччини в 1939 році?
Тимчасово – можливо. Але в не українських за змістом державах українці є найгіршими ворогами патріотів, любителів "єдності та цілісності", бо в зручний для себе момент зрадять. Тому "патріоти" Речі Посполитої, українці-козаки на службі польської армії в критичні моменти переходили на бік одноплемінних повсталих козаків.
Лише тоді, коли українці здобували можливість будувати українську державу під різними назвами – "Військо Запорізьке", Велике князівство Руське, УНР, ЗУНР, "Карпатська Україна" тощо – патріотизм українців ставав змістовним. Хоч через брак державницької практики та часу ми не встигали повірити у власні держави й втрачали їх під натиском держав чужих народів.
Тому зараз ключове питання для українців – чи Україна є українська за змістом держава, покликана для забезпечення на цій території життя й розвитку української культури, мови? Чи це лише чергова, чужа або "нічия" держава, у якій вони виросли, яка їх виховала й навчила?
Лише відповідь на це питання дасть відповідь на питання, яке мовчки задають розумні люди.
Наприклад, такі, як керівник групи "Крила Феніксу", що надає допомогу військовим на Сході. 22 червня він записав у Фейсбуці: "Зачем мы делаем нашу работу… Зачем парни служат там, на передовой… Зачем они идут вперед и гибнут… Зачем… Риторические вопросы".
Дійсно, за що ми вбиваємо інших людей на Сході України, як надісланих туди "своїх", так і "чужих"? За українську державу Україна, як польська Польща? Чи за "порожню", нічию державу "Україна", як США, де українська культура як індіанська є лише етнографічно-музейною екзотикою? Обидва варіанти можливі. Але мотивація вбивства за них абсолютно різна.
"Порожні" держави існують там, де місцеву культуру винищено – переважно в Америці, Австралії, частково Африці. Нема необхідності боронити свою національно-культурну ідентичність – її нема. І лишаються лише інтереси держави як бізнес-корпорації.
Тому патріоти "порожніх" держав воюють за державні інтереси, які є лише економічними – за якусь територію з будь-яким населенням, або без нього, як за економічний ресурс.
Це можуть бути й копалини, і виходи до водних комунікацій, і населення як суб'єкти, що мають купівельну спроможність. Воюють також за поширення економічного впливу держави, через політичне й військове домінування, на території, які неможливо приєднати.
Це може подаватись як боротьба за "демократію", "миротворчу місію".
У нас теж є патріоти, які бачать Україну як порожню державу-корпорацію й готові вбивати інших людей за територію, окреслену юристами, як таку, на якій ця держава матиме визнане іншими державами право використання донецького вугілля, сланцевого газу, заводів, населення з його купівельною спроможністю та робітничим потенціалом тощо.
На словах це звучить: "воюю за мир", "за цілісність та єдність".
Думаю, доля "порожніх" патріотів у нас близько 20-30%. Вони русифіковані і є носіями "русского міра", донорами та споживачами російської культури. Але через те, що ментально вони все ж українці, для них неприйнятна держава Росія з її рабсько-імперським духом. Тому вони є патріотами "порожньої" України.
Російську мову вони захищатимуть з утилітарних міркувань, через небажання докладати зусиль для переходу на українську й нерозуміння потреби такого переходу. Російська мова в побуті й роботі, література цією мовою, фільми, естрада для них є комфортним середовищем – але поки що не культурною цінністю, на відміну від патріотів Росії.
Для збереження української мови й культури вони не будуть нічого робити, аргументуючи "какая разница, лиш бы"… Варіанти: "человек был хорошим", "платили хорошую зарплату", "был мир во всем мире".
Психологи стверджують, що це виховане століттями малоросійство, психологічний захист комплексу "меншовартості". Серед цієї категорії найбільший відсоток готових стати патріотами будь-якої держави, де "гарно жити".
Для таких патріотів прийнятніше начепити прапорець на машину чи на сайт – банер на підтримку армії, ніж сказати пару речень українською до власної дитини чи зробити україномовну версію сайту. Для них українська мова й уся національна культура – непотріб, музейна екзотика, мертвий світ давно мертвих предків.
Спільно з російськими націоналістами, русифіковані "порожні" патріоти України складають "русскій мір", який культурно домінує в державі "Україна". Тому, наприклад, робити в Україні сайт "Розетка" з українською версією так само не потрібно, як і в Монголії чи Перу.
І все ж, перед "порожніми" патріотами стоїть завдання при збереженні незалежної від Росії держави знищити українську культуру та "змістовних" патріотів: або фізично, або за своїм зразком денаціоналізувати їх через русифікацію. А це не так просто, зважаючи на Західну Україну з багатомільйонним населенням, яке репродукує українську культуру й успішно протидіє русифікації.
Держави зі змістом – це держави Європи та Азії, які протягом історії оберігають свої національні культури, мови, використовуючи для цього економіку, політику, армію. При цьому економічні та політичні моделі в цих державах можуть змінюватись. Нації в таких державах можуть воювати за "державну територію" у двох випадках:
1. Коли мова йде про державну територію, яка співпадає з територією, на якій проживає нація, як носій певної культури й мови.
Наприклад, коли козаки хотіли вирвати в Речі Посполитої території для власної держави, то мова йшла лише про території, на яких більшість населення говорило українською мовою. У цих випадках захист території держави рівнозначний захисту нації. Люди захищають себе та "своїх" від "чужих".
Людей, які вважають Донбас і Крим територіями, на яких живуть носії української культури та мови і яких треба захистити від окупації "чужою" культурою, думаю, не більше 5%. Їхня проблема в тому, що вони не бачать реальності, а живуть фантазіями, або історичною пам'яттю. Часто ці люди в різних державах мріють про "повернення" якихось історичних територій, незважаючи на думку сучасного населення цих територій.
2. Коли йде війна за частину "державної території", на якій відсутні або знаходяться в абсолютній меншості представники нації, яка створила державу.
Мова йде про насильницьке утримання однією нацією території, на якій проживає населення "чужого" народу. Це модель імперій. При цьому нація, що створила "імперію", має бути готова до проблем. Населення захопленої території необхідно або винищити фізично, або національно асимілювати – русифікувати, германізувати, українізувати тощо, або бути готовим до можливого сепаратизму та силового втримання цих територій, у залежності від кількості окупованого населення.
Таких патріотів української України, що думають по-українськи "перетравити Крим та Донбас", близько 30-40%. Проблема цих людей у тому, що статистика свідчить, що українська культура гине не лише в Криму чи Донбасі, а й у центрі України. Тут триває русифікація. Лише кожна третя дитина з україномовної сім'ї продовжує життя української мови.
Загалом усіх патріотів, і "порожніх" і "змістовних", в обох їх версіях близько 60-70%.
Зараз влада держави "Україна" посилає людей на війну за територію при відсутності позиції, навіщо вона державі – крім дурної патетики: за "демократію", "щастя людей".
Влада робить хаотичні кроки, намагаючись догодити всім патріотам України.
Якщо безперспективність зовнішньополітичної багатовекторності вже змусила зробити євровибір, то безперспективність багатовекторності у внутрішній політиці поки не усвідомлюється. Повторюється мантра про захист окресленої юристами території, хоч це не дає відповідь на принципове питання сенсу держави "Україна".
Сенсу, який можна набути, лише знищивши в будь-який спосіб російських шовіністів та одну із двох груп патріотів України:
– або русифікувати українців;
– або українізувати русифікованих українців.
Інакше життя трьох груп в одній державі буде постійно розривати її культурно, політично, військово.
Радив би зробити ставку на традиційні в Європі моделі національних держав, які толерантно ставляться до існування діаспор інших народів і поступово українізовувати русифікованих українців, асимілюючи патріотів сусідніх держав. Розмір та обрис території має другорядне значення.
Не забуваймо, що найстрашніше, що могла б зробити Росія Україні – це віддати Крим, Кубань, Стародубщину та "українські етнічні землі" Слобожанщини. Або взагалі самоліквідуватись та приєднатись до України. Тоді територія держави "Україна" значно зросте, але вона остаточно перестане бути українською.
Олег Скрипка нещодавно сказав: "Якщо люди йдуть на барикади, а потім навідуються в караоке та співають "А бєлий лєбєдь на пруду…", значить, нам ще багато що необхідно змінити в собі… Війни можна було б уникнути. Якби ми всі разом були українцями, знали мову, власну історію, ходили на українські концерти, читали українські книги – неможливо було б створити п'яту колону й спиратися на російськомовних людей, щоб знищувати країну й убивати патріотів на вулицях…
Була б Україна українська, як Франція французька або як Чехія чеська, – цих проблем би не було".
Слава Україні, українській Україні, українській Україні в якій існують діаспори інших народів!
Станіслав Біличенко, спеціально для УП

Русска курва.

Поляки відсвяткували День незалежності маршем у Варшаві. Учасники прийшли до будинку російської амбасади і видали там новий хіт, який посяде належне місце серед таких хітів ПТН-ПНХ, Путін-Хуйло і так далі. smeh lol