Нове програмне забезпечення поліпшить захищеність солдатів у ход


Захищеність особового складу збройних сил на полі бою може бути істотно підвищена після реалізації програми з розробки нового програмного забезпечення (ПЗ) SPNB ( Signal Processing in the Networked Battlespace). Про це АРМС-ТАСС повідомили представники Единбурзького університету.

У ході здійснення цієї програми з бюджетом 4 млн. фунт. ст. передбачається розробка нового ПЗ, призначеного для обробки інформації, що надходить з численних датчиків різних видів, присутніх на сучасному театрі військових дій (ТВД) - від РЛС до мобільних телефонів. Кінцевою метою програми SPNB, розрахованої на термін у п'ять років, є забезпечення можливості військовослужбовцям швидко аналізувати загрози і відповідати на них.

Представники Единбурзького університету та університету Херіота-Уотта (Herriot-Watt University , які співпрацюють в рамках програми, висловлюють надію на те, що їхнє рішення знайде застосування при веденні бойових дій на суші, на морі і в повітрі. Вчені намагатимуться розробити ПЗ, яке зможе оперативно і точно збирати дані, що надаються різним обладнанням в широкому просторі. Це, в свою чергу, дозволить військовослужбовцям швидко реагувати на ситуацію, що склалася.

У числі найбільш важливих проблем, які належить вирішити в ході здійснення програми - поділ потоку голосових даних і фонового шуму, а також забезпечення контролю за уривчастою передачею даних при зміні радіочастот або при пересуванні об'єкта.

У ході роботи над програмою дослідникам належить створити невеликі легкі ЕОМ , які зможуть легко обробляти велику кількість даних, отриманих при веденні бойових дій.

Університети координують свої зусилля в рамках програми університетського співробітництва з питань оборонних досліджень у сфері обробці даних UDRC SP (University Defence Research Collaboration on Signal Processing). Фінансування SPNB здійснюється міністерством оборони Великобританії та Радою з інженерних та фізичних наукових досліджень EPSRC (Engineering and Physical Sciences Research Council).

Кліп "Армія з народом"!!!

Військово-музичний центр Сухопутних військ Збройних сил України, що у Чернігові, презентував свій новий доробок - кліп на пісню «Армія з народом». 

Слова цієї пісні в центрі з'явилася завдяки старшому лейтенанту Івану Шерстюку, який служить у Львівській академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. 

Проста мелодія і текст, що легко запам'ятовується, розраховані на виконання під гітару. Ця пісня, можливо, і не підходить для великої сцени, але в самий раз для БТРа, окопу чи багаття на полігоні, а головне — точно припаде до серця тим, хто сьогодні боронить спокій українців, як у фильмах военных лет пісня про "Синій платочок". І в цьому виконавець - прапорщик Юрій Гірчак, переконався під час зйомок кліпу в одній з військових частин. 

За словами військових це лише перша ластівка, адже у такі часи треба усіма силами підтримувати бойовий дух, а пісня для цього підходить якнайкраще. Нібито прості рядки цього твору, все таки мають глибокий, і для кожного свій зміст.

Також Нацрада з питань телебачення і радіомовлення закликала телекомпанії розмістити у своєму ефірі соціальну рекламу, запропоновану Міністерством оборони. 

У Міноборони стверджують: «Цей патріотичний і зворушливий відеокліп для нас зробили добровольці з власної ініціативи безкоштовно». 

Нацрада з питань телебачення і радіомовлення на прохання РНБО закликала телекомпанії розмістити соціальну рекламу «Армія з народом, Народ зі своїм військом» у своєму ефірі. Про це йдеться у зверненні Нацради до керівників телерадіокомпаній.

Що перешкоджає євроінтеграції України в ЄС?

  • 13.03.12, 11:12

Під час ефіру передачі «РозворотUA» на радіо «Радіо-Ера FM» заступник директора філії інституту країн СНД в Україні Д.Денисов заявив про те, що поступова інтеграція української держави в європейські організації, зокрема, приєднання до підписання договору про Асоціацію в Євросоюзі, передбачає негативні наслідки для Росії, Казахстану і Білорусії.

Він переконаний, що якщо український уряд підпише цей договір, то держави, що входять в Митний Союз, будуть змушені захищати свою національну економіку. Разом з тим, Денисов також підкреслив, що всі розмови з приводу того, що прихід до влади в Росії Володимира Путіна буде загрожувати цілісності української зовнішньополітичної стратегії, в тому числі і української газо-транспортної системи, є не більше, ніж черговими страшилками.

Разом з тим, на думку Денисова, новий вектор зовнішньої політики Путіна може припускати посилення позицій російського уряду щодо України в деяких питаннях.

Він також зазначив, що євроінтеграція української держави в Митний Союз і Єдиний Економічний простір піде їй тільки на користь.

У той же час, Міністр закордонних справ України К.Грищенко заявив, що на шляху просування України в ЄС завжди буде знаходитися якась держава, яка буде блокувати цей процес. На думку міністра, на шляху інтеграції країни не буде ні субсидій, ні консенсусу.

Грищенко також зазначив, що нова Європа посилює вимоги до кандидатів на членство в Союзі. Крім того, що стосується проблеми наближення до євростандартів, то Україні необхідно переймати досвід Туреччини та Польщі. Досвід поляків зводиться до того, що керівництво країни проводить політику реформування за європейським зразком, і проводить реалізацію цих реформ, отримуючи при цьому відчутну підтримку Євросоюзу на кожному етапі. Турецька модель приблизно така ж, але з тією тільки різницею, що підтримка ЄС не є визначальним фактором.

Таким чином, Грищенко впевнений, що польська модель - це проведення модернізації за європейськими критеріями в ході набуття членства в ЄС, а турецька - це проведення модернізації за критеріями Євросоюзу, але в умовах повної невизначеності щодо членства в організації.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Великобританія, Швеція, Чехія, Польща і Німеччина вважають, що підписання договору про інтеграцію між Євросоюзом і Україною заблоковано через відсутність демократії в державі.

Між тим, все той же Міністр закордонних справ впевнений, що Україна повинна триматися за можливість членства в ЄС. По-перше, незважаючи на те, що ідеологічна складова розширення ЄС зменшилася, це зовсім не означає, що буде зменшуватися і економічний імпульс. Твердження про те, що Європа потребує об'єднання технологічних ресурсів на Заході і енергетичних - на Сході, має право на існування. Такий стан речей може в підсумку привести до нової форми європейського об'єднання за участю Туреччини та країн пострадянського простору за принципом чотирьох європейських свобод - свободи капіталів, товарів, людей і послуг.

Більше того, прив'язка до ЄС потрібна Україні і як приклад побудови успішного соціально-політичного ладу. До того ж, образ Євросоюзу - для багатьох українців є образом успіху. Орієнтація на євроінтеграцію стала пунктом єднання практично усіх політичних сил України. І якщо зараз вибити з-під ніг цей грунт - в країні остаточно настане хаос.

Процес інтеграції української держави до Європи повинен стати більш прагматичним, оскільки для країни в першу чергу важлива модернізація держави.
Вчора К.Грищенко заявив про те, що Євросоюз більше не буде займатися фінансуванням реформ в країнах-кандидатах у члени ЄС. На сьогоднішній день у керівництва Союзу немає ні ресурсів, ні бажання бачити українську державу в якості кандидата. Але, на думку міністра, така позиція ЄС зовсім не означає, що Україна відмовиться від євроінтеграції.

Україна повинна зробити певні кроки, щоб довести, що вона - насправді повністю незалежна держава. Уряд має на ділі довести, що в країні дотримуються права людини, але не на папері, а в реальному житті. Це стосується і національних меншин.

Вступ до ЄС перш за все означає, що держава визнана в політичному плані. Такі країни мають політичну, соціальну та економічну стабільність. До того ж, прагнення українців до ЄС має і психологічну складову - оскільки всі хочуть жити в облаштованій, економічно розвиненій державі.

Деякі експерти бачать в політиці Євросоюзу і позитивні сторони. Оскільки він не відмовив в інтеграції, Україна має час, щоб краще підготуватися. Тому термін для вступу української держави до Європейського Союзу в 5-10 років - це компроміс між реаліями європейської дипломатії і української політики, а також бажання вийти на європейський рівень життя.

За матеріалами "Військової Панорами"

Кому потрібний бідний Ємен?

Арабських вогнищ бойових дій стає на карті світу дедалі більше. Продовжує палахкотіти Лівія, що втягнута у криваву міжусобицю, не змовкають постріли на вулицях сірійських міст, все більш жорстокішим стає протистояння між урядовими силами Ємену і бойовиками Аль-Каїди. При цьому, саме в Ємені зіткнення регулярних армійських підрозділів з терористами набуває характер великомасштабних боїв. Не так давно керівниками Аль-Каїди на території Ємену була спланована по-справжньому великомасштабна операція по нападу на урядову військову базу, в результаті чого було вбито більше двох сотень єменських військовослужбовців і кілька десятків захоплені у полон. 

До речі, напади з боку терористичних груп явно почастішали після відходу колишнього президента Салеха у відставку. Ще до своєї відставки Салех говорив, що його відхід може спровокувати активізацію банд-формувань. Це зайвий раз підтверджує тезу, що з'явилася зовсім нещодавно, про те, що експорт демократії сьогодні можна прирівнювати до експорту тероризму. Сьогодні Ємен разом з Афганістаном вважаються справжнім оплотом Аль-Каїди, яка тут дозволяє собі не просто поодинокі вилазки, а справжнісінькі військові операції, маючи за спиною надійний тил у вигляді захоплених під свій контроль територій. 

Багато громадян Ємену підозрюють Селеха, який покинув свій пост, у тому, що це саме з його подачі відбулася активізація терористів. Але такі звинувачення навряд чи можна назвати виправданими з цілої низки причин. По-перше, і під час президентства Салеха Аль-Каїда нерідко влаштовувала напади не просто на окремі об'єкти, а й на цілі міста. По-друге, тоді можна звинувачувати у зв'язках з терористами главу любої арабської держави, яку спіткала «арабська весна», адже саме після і під час цих «весен» рівень терористичної загрози виріс у багато разів і в Єгипті, і в Лівії, і в Ємені, і в Сирії. 

Після нападу терористів Аль-Каїди на військову базу НД Ємену, місцеве командування вирішило завдати удар у відповідь. При цьому в небі Ємену з'явилися не тільки літаки єменських ВПС, а й безпілотники ВПС Сполучених Штатів. Саме удар з борту американських БПЛА призвів до того, що загинули близько трьох десятків терористів Аль-Каїди, яка до цього часу міцно влаштувалася на півдні країни. 

В умовах постійно триваючих військових операцій страждає і без того хистка єменська економіка. Сьогодні Ємен вважається однією з найбідніших арабських країн, і протистояння нової влади з Аль-Каїдою може бути першим явно не по зубах без зовнішнього втручання. А зовнішнє втручання наявне, тільки замість регулярної активної військової допомоги з боку Заходу, територію Ємену намагаються освоїти американські та французькі нафтові компанії. Здавалося б, як у таких умовах, коли великий відсоток території країни знаходиться під контролем головної терористичної сили в світі, можна вести розробку старих нафтових родовищ та пошук нових? При цьому ще більша загадка криється у тому, навіщо тим же французам з компанії Total продовжувати працювати в Ємені в буквальному сенсі слова під градом куль і на тлі вибухаючих не без допомоги терористів нафтопроводів, якщо за свідченнями геологорозвідки, проведеної ще на початку 90-х, Ємен далеко не настільки багатий вуглеводнями як сусідні аравійські держави. 

З цього приводу існує одна достатньо цікава думка. Воно полягає у тому, що насправді французи встигли провести нову геологічну розвідку на території Ємену, яка показала, що тутешні нафтові запаси воістину грандіозні. Це цілком об'єктивно пояснює тягу французів до єменських надр навіть при наявності такої об'єктивної загрози як Аль-Каїда. Адже якщо б мова йшла про копійчані вигоди, то фахівці Total, що працюють тут з кінця вісімдесятих, вже давно б згорнули свою «місію». 

У зв'язку з можливим вмістом в надрах Ємену великих запасів вуглеводневої сировини, вичікувальну позицію зайняли й американці. Сьогодні, коли США занурюється у пучину президентської кампанії, починати великомасштабну війну з Аль-Каїдою на території Ємену - буде справою вкрай витратною для американського бюджету і мало популярною в американському суспільстві. Обама може просто «прогоріти» на тлі звинувачень з боку опонентів у тому, що він знову намагається збільшувати держборг на основі ще однієї великої військової операції. Але от проводити так звані зачистки - цілком прийнятно. 

У той же час і кидати Ємен напризволяще Сполучені Штати взагалі не мають наміру. Адже, крім гіпотетичних величезних нафтових покладів, є у Ємену й ще один козир, причому вже далеко не гіпотетичний. Цим козирем можна сміливо називати Баб-ель-Мандебську протоку, що сполучає Червоне море на півночі з Аденською затокою на півдні. Це справжній стратегічний джокер, адже через Баб-ель-Мандебську протоку йде шлях з Азії та Австралії до Європи і назад. Можна собі уявити, які дивіденди можна отримувати з контролю над протокою, адже одних тільки китайських, в'єтнамських і малазійських вантажів до країн Євросоюзу через неї проходить на десятки, а то й на сотні мільярдів доларів у сезон. У такій ситуації Баб-ель-Мандебська протока для Сполучених Штатів може покрити всі їхні витрати, які вони встигли витратити на військову операцію і готуються витратити ще. Безумовно, Вашингтон не стане у відкриту говорити про свій контроль над цими морськими воротами, але новому єменському президенту Мансуру аль-Хаді просто нічого не залишиться, крім як фактично закріпити контроль над протокою за США. 

У підсумку можна констатувати, що битва за Ємен ще тільки починається. А її активну фазу буде розпочато, найімовірніше, після президентських виборів у США.

Американський генерал: «Сирійська ППО ускладнить можливі дії США

«Передові засоби ППО, поставлені Росією режиму Сирії, ускладнять встановлення зони забороненої для польотів у якості частини можливої допомоги повстанцям», - заявив сенаторам командувач силами США на Близькому Сході. 

Генерал Джеймс Маттіс (James Mattis), керівник Центрального командування США, відмовився детально описувати будь-які військові сценарії, розроблені Пентагоном для дій проти режиму Асада. Але він заявив перед членами комітету Сенату з питань збройних сил (Senate Armed Services Committee), що будуть потрібні значні військові зусилля навіть для створення в Сирії зон, куди може бути доставлена допомога, як це запропонував в понеділок (5-го березня 2012-го року) сенатор Джон Маккейн (John McCain). 

Маттіс зазначив, що він не займався детальним плануванням створення спеціальних зон на території Сирії, де могли б тренуватися опозиційні сили. Але він також додав, що оскільки в Сирії немає підходящої місцевості для створення захисного бар'єру, то повинно бути використано велику кількість міжнародних військ. 

Президент США Барак Обама заявив у вівторок 6 березня 2012, що односторонні військові дії США проти сирійського режиму були б помилкою і що ситуація в Сирії є більш складною, ніж це було в Лівії. 

Сенатори неодноразово наполягали на різних варіантах з метою зупинити жорстокий наступ проти сирійського народу, що проводиться режимом президента Башара Асада. Вони також розглядали участь Ірану в тому, що відбувається в Сирії, а також зусилля Тегерана зі створення ядерної зброї. 

Маккейн сказав, що його переповнює обурення з приводу наведених США та іншими країнами аргументів, що необхідно спочатку з'ясувати, що представляє із себе сирійська опозиція і лише потім надавати їй більше допомоги. «Багато людей загине, перш ніж це відбудеться»,- додав він. 

«Я пропоную з'ясувати, хто ці люди і я гарантую вам, що ви переконаєтеся, що це не Аль-Каїда, - сказав Маккейн. Це люди, які мають прагнення, є універсальними, і це свобода, демократія і дані нам Богом права». 

Адміністрація Обами і інші світові лідери виступають проти військового втручання в Сирію, а замість цього наполягають на посиленні санкцій. 

Маттіс визнав, що Асад набирає силу на полі бою. 

«Я гадаю, він буде продовжувати використовувати ще більш важке озброєння проти свого народу. Я думаю, що буде ще гірше, перш ніж ситуація зміниться на краще» - сказав Маттіс. 

Він додав, що, якби було прийняте рішення втрутитися в ситуацію в Сирії, то Іран став би використовувати сурогатні збройні сили для розпалювання насильства і підтримки режиму Асада, але, швидше за все, спробував би уникнути відкритої військової підтримки. 

Відповідаючи на запитання сенатора Джозефа Лібермана (Joseph I.Lieberman) про дії Ірану в конфлікті у Сирії, Маттіс заявив, що Іран надає зброю для придушення опозиції, а також сприяє сирійській розвідці, з'ясовуючи місця розташування повстанських мереж і фахівців з придушення опору.

Зі слів Маттіса, Сирія має «істотний» арсенал хімічної та біологічної зброї і тисячами переносних зенітно-ракетних комплексів. До цього часу американські військові значною мірою відмовлялися від опису зброї, наявної у розпорядженні режиму президента Башара Асада. 

Він сказав, що назріває перспектива громадянської війни в Сирії і «варіанти врегулювання ситуації є вкрай складними». 

Американські офіційні особи стверджують, що на відміну від військової кампанії в Лівії в минулому році, яка повалила Муаммара Каддафі, проведення військової кампанії в Сирії було б набагато важчим, вона не отримає підтримку з боку Ради Безпеки ООН і буде утруднена менш скоординованими опозиційними силами. Росія і Китай заблокували зусилля Ради Безпеки, покликаними покарати Сирію. 

Сенатори також цікавилися, чи працюють санкції проти Ірану. Маттіс сказав, що військові дії проти Ірану лише відстрочать зусилля зі створенню ним ядерної зброї і лише іранський народ може змусити режим піти на реальні зміни. 

Коментарі Маттіса прозвучали після зустрічі адміністрації Обами з ізраїльськими лідерами цього тижня, яка була присвячена ескалації іранської загрози і можливості превентивного удару Ізраїлю по Ірану. 

Маттіс застеріг керівництво від спроб зменшити присутність і боєготовність флоту в регіоні, заявивши, що загрози з боку Ірану та інших країн зажадають більше кораблів і морської складової протиракетної оборони. 

Маттіс заявив, що на тлі приблизно $ 500 мільярдного скорочення бюджету Пентагону протягом наступного десятиліття США повинні використовувати свій військово-морський флот і сили спеціального призначення для підтримки меншої, але все ще сильної військової присутності на Близькому Сході, поки не завершиться війна в Іраку та Афганістані . 

«Зростаюча іранська загроза ... балістичні ракети дальнього радіусу дії, міни, малі катери, крилаті ракети і підводні човни вимагають сильної військово-морської присутності і здатності захистити життєво важливі морські шляхи», - сказав Маттіс. 

Чого чекати Україні від нового російського президента?

 
Незважаючи на те, що В.Путін працював в російському уряді і міг суттєво впливати на її політику по відношенню до української держави, все-таки його прихід на третій президентський термін може стати серйозним і дуже непростим випробуванням для України. І не тільки тому, що український уряд не може ніяк визначитися з вектором зовнішньої політики, але й тому, що постійні зміни у світі просто не залишать йому іншого вибору, окрім як тиску на Київ.

Більшість українських політиків, як пропрезидентської партії, так і опозиції, не сумнівалися в тому, що саме Путін здобуде перемогу. І всі вони впевнені в тому, що українську державу на чолі з В.Януковичем чекають не найкращі часи. Вони переконані і в тому, що українське питання для нового президента буде принциповим. Адже у великій мірі від нього і залежатиме подальший розвиток російської держави. Тому в Україні стурбовані тим, як складуться майбутні відносини двох країн, і що ж чекає РФ в найближче п'ятиріччя.

На думку українського політолога Вадима Карасьова, передвиборна гонка в Росії не пройшла без проведення антипомаранчевої пропаганди. Але головна причина перемоги Путіна на виборах зовсім не в цьому, а в тому, що гідних супротивників для нього представлено не було. Крім того, вибори в країні відбувалися в момент формування нового протестного демократичного руху. Проте, політолог переконаний, що перемога ця - це «кінець путінської епохи», адже відповісти на питання, в чому полягатиме політичний курс нового президента, поки неможливо, та й до того ж проблема легітимності влади до кінця не вирішена.

У такій ситуації можливий розвиток двох можливих сценаріїв для Росії. Перший полягає в тому, що якщо уряд і далі буде проводити конструктивні реформи і візьме під жорсткий контроль всі напрями, обмеживши економічні свободи не тільки простого населення, а й середнього класу - в такому випадку в державі неминуче спалахне революція. Такий розвиток подій можливий вже через кілька років, коли остаточно оформиться і зміцніє опозиція.

Про можливість «Майдану» в Росії говорить і опозиціонер М.Касьянов. Але вона відбудеться тільки в тому випадку, якщо через кілька років команда Путіна не піде з Кремля. У нового президента є кілька років, щоб підготувати стратегію свого відходу. Якщо ж цього не станеться, тоді не тільки середній клас, а й просте населення стануть вимагати від уряду великих змін за допомогою революційних виступів.

Оскільки внутрішні реформи проводилися з перемінним успіхом, більшість з них були провальними, тому В.Путін може зробити спробу вирішити проблему своєї легітимності шляхом невеликої війни, хай навіть економічної. В умовах, коли економіка Росії нестабільна, ресурси скорочуються, а збройні сили за своїм потенціалом не можуть зрівнятися з американцями чи китайцями, то російському уряду не залишається нічого іншого, як розбиратися з більш слабкими супротивниками, Україною і Білорусією. І якщо з білорусами більш-менш можна налагодити конструктивний діалог, то щодо українського президента існують великі сумніви.

Таким чином, не виключена ситуація, коли Україна стане просто пішаком в політиці Путіна, який буде за її рахунок піднімати свій рейтинг. Але ж слабкість держави від цього не зникне.

На думку керівника центру «Стратагема» Юрія Романенко, Путін опинився в ситуації, яка існувала в Україні в 1999-2000 роках, коли до влади знову прийшов Л.Кучма. У той час населення України теж втомилося від марних обіцянок про проведення реформ у житлово-комунальному комплексі, в охороні здоров'я, поступово посилювалося невдоволення з приводу корумпованості чиновників і величезного розриву між соціальними верствами. Кучма чудово розумів, що проблема, яка склалася, вимагає негайного вирішення, проте його найближче оточення не дозволило йому нічого робити. Невдоволення народу урядом спочатку вилилося в «Україну без Кучми», а потім і в помаранчеву революцію. Експерт упевнений, що якщо Путін здійснить ту ж помилку і не проведе внутрішнє реформування, то в Росії відбудеться аналогічна ситуація, народ підніметься з акціями протесту.

На думку Романенка, на першому етапі Путіну не залишиться нічого іншого, окрім як виконати деякі програмні положення опозиції, а також взяти до уваги частину ліберальних вимог, висунутих Прохоровим. Цілком можливо, що більше коштів потрапить не в кишені олігархів, а надійде на задоволення потреб народу. Передбачати, до чого це призведе, поки не можна, оскільки існує і зворотна сторона медалі. Якщо він буде загравати з опозицією і лібералами, то цілком може позбутися підтримки тієї частини населення, яка віддала свій голос за нього на виборах.

Основна причина того, що Росія опинилася в подібній ситуації, - це боязнь російського уряду, що проведення реформ щодо посилення країни неодмінно призведуть до серйозних зіткнень зі Сполученими Штатами Америки і Китаєм. Але ж абсолютна пасивність Кремля ніяк не може усунути подібні загрози, вона лише відтягує їх на більш пізній термін. За словами Ю.Романенко, сьогоднішня Росія сильно нагадує Російську Імперію 1914 року, яка теж залежала від іноземного капіталу, не мала потужної військової системи.

Якщо новий російський президент відмовиться від звичної для нього практики передачі повноважень бюрократам і затягування поясів (що, до речі, впроваджує і Янукович в Україні), тоді Росія має шанс знову включитися в процес перерозподілу сфер впливу в світі. Якщо ж цього не відбудеться, країна дуже швидко втратить всякий авторитет, втягуючись у локальні конфлікти, які все більше будуть підривати ресурсну базу.

Що ж стосується ролі України при такому розвитку подій, то, на думку експертів, її неминуче чекає посилення тиску в усіх напрямках - від газових і торгово-економічних відносин і до ідеології. Причому цей тиск зустріне підтримку більшості українського населення. Причина тому дуже проста - Янукович вже протягом декількох років використовуючи проросійські гасла, не просто відмовився від їх реального втілення, але і свої обіцянки поліпшити життя народу втілив в життя з точністю, та навпаки - велика частина українського населення опинилася за межею бідності.

Росія, опинившись перед необхідністю модернізації політичної системи, почне шукати шляхи захисту власних інтересів. І тоді реальністю стануть і погрози Москви припинити транзит газу через українську територію, і заборона на ввезення українських товарів до Росії з метою втягування України в Митний союз. Але це все не настільки важливо. Так, олігархи звикли наживатися на співпраці з РФ, але вони запросто здадуть ту ж газову трубу в обмін на надання гарантій поповнення їх власних рахунків за рахунок створення консорціуму. І це може відбутися в самий найближчий час.

Але в нових умовах завдання Росії буде набагато складніше. Український уряд повинен буде прийняти непросте рішення - і далі залишатися сірою зоною в транші між Росією і Заходом, чи все-таки перейти на бік сусіда. Експерти, між тим, впевнені, що Янукович до такого рішення поки не готовий, вважаючи за краще і далі сидіти на двох стільцях, мотивуючи це євроінтеграцією.

Політологи висловлюють припущення, що для Януковича неминуче схиляння до Росії, оскільки Москва для збереження свого статусу буде чинити сильний економічний вплив. Такий тиск очікується вже восени, коли в Києві буде йти підготовка спочатку до парламентських, а потім і до президентських виборів. І в даний час ні про яку двовекторну політику України говорити не доводиться.

Якщо ж Російська Федерація зробить кроки до екстреної модернізації, то Україна цілком може разом з нею зайняти певне місце в переділі сфер впливу в світі.

Як будуть розвиватися події, і які наслідки вони матимуть для України, покажуть уже кілька наступних років.