Результати аудиту бюджетної програми

  • 07.04.20, 16:09

Результати аудиту виконання у Харкові бюджетної програми «Утримання та забезпечення діяльності центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді»

 

 Фахівці Північно-східним офісом Держаудитслужби провели державний фінансовий аудит виконання Департаментом праці та соціальної політики Харківської міської ради бюджетної програми „Утримання та забезпечення діяльності центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді” за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 року.

 

Аудиторами встановлено, що на утримання та забезпечення діяльності центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді м. Харкова (далі - ЦСССДМ) на 2017, 2018 та 9 місяців 2019 року Департаментом фактично виділено суму 7,1 млн грн, 9,3 млн грн та 8,4 млн грн відповідно по роках.

 

Підсумовуючи результати проведеного аудиту, можна зробити висновок, що в цілому дії Департаменту та закладів, що належать до сфери його управління направленні на виконання мети та завдань досліджуваних бюджетних програм.

 

Проте, в результаті проведеного аудиторами аналізу встановлено, що нагальним у сфері надання соціальних послуг мешканцям міста Харкова постає питання оптимізації мережі наявних центрів соціальних служб, що сприятиме удосконаленню соціальної підтримки сімей, дітей та молоді, підвищенню ефективності та якості надання соціальних послуг.

 

За результатами проведеного дослідження, інформацію про мережі центрів соціальних служб інших регіонів держави є необхідність реорганізації діючої системи на базі Центру „Довіра” шляхом злиття відділів у районах міста Харкова.

 

За розрахунками аудиторської групи при проведенні оптимізації вищевказаних закладів, створенні нової структури, можливе досягнення економічного ефекту у майбутньому розрахунково лише у 2020 році на загальну суму 384,88 тис. гривень.

 

Крім того,  під час аудиту встановлено, що у періоді, який досліджувався, кошти загального фонду місцевого бюджету спрямовувалися виключно на поточні видатки Центру „Довіра” та районних центрів соціальних служб, на капітальні видатки виділялися кошти лише у 2019 році та становив 0,12 % від загального обсягу здійснених видатків.

 

Отже, низький рівень оновлення матеріально-технічної бази ЦСССДМ, неналежне фінансування та не забезпечення потреби в її оновленні може призвести до зниження якості надання ними соціальних послуг.

 

Більш детально, з аудиторським звітом Ви маєте можливість ознайомитись на сайті Державної аудиторської служби України у розділі: Аудиторські звіти за 2020 рік.

 

Зважаючи на результати проведеного аудиту та для підвищення ефективності витрачання коштів місцевого бюджету, Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, рекомендовано проведення реорганізації шляхом злиття або приєднання районних у місті Харкові ЦСССДМ з Харківським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді „Довіра” та розробити та методологічні підходи по здійсненню спільної діяльності підтримки сім’ям, дітям та молоді, які опинились у обставинах та потребують сторонньої допомоги.

 

Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

Проведено аудит діяльності театру ХНАТОБ

  • 03.04.20, 10:03

Проведено аудит діяльності театру ХНАТОБ

 

Фахівцями Північно-східного офісу Держаудитслужби проведено  аудит ДП «Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка» за період з 01.01.2016 по 30.06.2019 року.   

 

Харківські аудитори виявили, що внаслідок неузгодженості дій органів  виконавчої влади та місцевого самоврядування відбулось розділення майнового комплексу Театру. Частина приміщень майнового комплексу, перейшла до комунальної  власності.

 

Через брак власних приміщень Театр вимушений винаймати зали для репетицій та приміщення для розміщення творчої майстерні, на що витрачено  667, 5 тис. гривень.

 

Частина приміщень майнового комплексу, що залишилась в комунальній власності, тривалий час не експлуатувалась, що позбавило театр можливості отримання додаткового доходу від оренди майна в сумі 395, 4 тис. гривен.

 

Через несвоєчасне відшкодування власниками та балансоутрпмувачами майнового комплексу Театру вартості спожитих комунальних послуг, енергоносіїв, експлуатаційних витрат, податку на землю, тощо, відволікаються обігові кошти ХНАТОБ, що має негативний вплив на його діяльність.

 

На сьогодні Театр, який за своїм статутом є державним підприємством, фактично має ознаки бюджетної установи, оскільки його доходи протягом досліджуваного періоду більш ніж на 80% формувалися за рахунок фінансової підтримки з державного бюджету, розмір якої щороку зростає.

 

Суттєвий вплив на зростання відвідуваності Театру має участь популярних акторів та видовищність вистав.

 

Віднесення окремих вистав до певної категорії та, як наслідок, встановлення вартості квитків в Театрі не завжди було обґрунтованим. Перегляд протягом року категорій вистав є джерелом додаткових доходів від продажу квитків.

 

Також, за результатом системного аналізу кадрової політики Підприємства, встановлені значні недоліки у організації роботи творчих працівників Театру, а саме: система оплати праці. Діюча система оплати праці в Театрі, як в бюджетній установі, є обмеженням самостійності підприємства.

 

Крім того, запровадження власного сервісу інтернет-продажу квитків могло стати джерелом мінімізації витрат Підприємства на сплату відсотків розповсюджувачам, кі становлять 1,4 млн гривень.

 

Більш детально з аудиторським звітом Ви маєте можливість ознайомитись,  на сайті Державної аудиторської служби України у розділі: Головна сторінка » Результати діяльності » Аудиторські звіти » 2019» Аудиторські звіти за 2019 рік.

 

З метою покращення ефективності діяльності Підприємства Харківськими аудиторами направлено рекомендації здійснити заходи щодо забезпечення підвищення ефективності управління коштами Театру та державним майном, покращення системи внутрішнього контролю, які мають позитивно вплинути на розвиток Театру та підвищення його прибутковості. 

 

         Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

В Офісі праціє телефон довіри

  • 31.03.20, 19:14

Шановні громадяни нагадуємо, що у Північно-східному офісі Держаудитслужби  працює телефон довіри.



 

Основними завданнями функціонування телефону довіри є:

1. Надання інформації щодо повноважень Північно-східного офісу Держаудитслужби;

2. Забезпечення оперативного реагування на порушення законодавства при витрачанні бюджетних коштів, використанні державного чи комунального майна підконтрольними установами, визначеними у Законі України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»;

3. Виявлення фактів можливих корупційних та інших неправомірних дій (бездіяльності), рішень посадових осіб органу державного фінансового контролю, при здійсненні ними своїх повноважень.

 

            Незважаючи на загальнодержавний карантин, на теперішній час, у Північно-східному офісі Держаудитслужби тривають заходи державного фінансового контролю у наступних підконтрольних установах:

1.      Відділ освіти Красноградської районної державної адміністрації Харківської області;

2.      Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій  у Харківській області;

3.      Департамент праці та соціальної політики Харківської міської ради;

4.      Державне підприємство "Завод імені В.О.Малишева”;

5.      Державне підприємство "Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова";

6.      Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 179;

7.      ДП "УкрНТЦ"Енергосталь".

 

  

            У випадку наявності інформації про порушення законодавства з фінансових питань на зазначених підприємствах, просимо повідомляти про це Північно-східний офіс Держаудитслужби.

 

 

Наш номер для надання повідомлень: (057) 725-86-24

 

Графік роботи залишився незмінним: щодня з 9 до 18, а в п'ятницю до 16:45.

 

Телефонуйте!

 

Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

Результати роботи у січні-лютому 2020 року

  • 27.03.20, 10:22

Аудитори Харківщини протягом січня-лютого 2020 року

забезпечили відшкодування втрат на суму 233,1 млн гривень

 

Фахівці Північно-східного офісу Держаудитслужби протягом січня-лютого 2020 року забезпечили відшкодування втрат фінансових і матеріальних ресурсів за результатами проведених ревізій на загальну суму 233,1 млн гривень.

 

За підсумками проведених державних фінансових аудитів об’єктами контролю впроваджено 31 рекомендацію, з яких 13 – спрямованих на досягнення додаткового економічного або соціального ефекту, загальна сума досягнутого економічного ефекту (додаткового результату) складає 25,2 млн гривень.

 

Органами місцевої влади і самоврядування, керівниками об’єктів контролю та їх вищими органами за наслідками проведених заходів державного фінансового контролю прийнято 7 управлінських рішень.

 

Протягом січня-лютого 2020 року на розгляд правоохоронним органам передано матеріали чотирьох ревізій, за результатами розгляду матеріалів заходів державного фінансового контролю правоохоронними органами вручено одне письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення та матеріали одного аудиторського дослідження долучено до кримінального провадження.

 

У 8-ми випадках до порушників фінансово-бюджетної дисципліни застосовано фінансові санкції; до адміністративної відповідальності притягнуто 46 посадових осіб.

 

З метою повного відшкодування встановлених втрат фінансових і матеріальних ресурсів перед органами прокуратури та об’єктами контролю ініційовано пред’явлення трьох цивільних позовів, до суду пред’явлено позов на суму 0,9 млн гривень.

 

Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби

Результати аудиту міського бюджету міста Первомайський

  • 25.03.20, 14:35

Результати аудиту міського бюджету міста Первомайський

 

Фахівцями північно-східного офісу Держаудитслужби проведено  аудит міського бюджету міста Первомайський Харківської області за період з 01.01.2016 по 31.06.2019 року.  

 Завданням державного фінансового аудиту був пошук резервів наповнення дохідної частини бюджету міста та надання пропозицій щодо ефективного використання бюджетних коштів та управління ресурсною базою громади.

За результатами державного фінансового аудиту встановлено фактори, які не спряли наповненню дохідної частини бюджету міста та підвищенню рівня соціальних послуг населенню:

 

Недотримання органами влади та місцевого самоврядування нормативно правових актів, що регулюють визначення розміру орендної плати за використанням земельних ресурсів, та недостатній контроль з боку органів фіскальної служби, на яку покладено функції з контролю за нарахуванням і внесенням плати за землю. Бюджетом міста Первомайськнй розрахунково недотримано доходів, плату за землю в сумі 822,9 тис. гривень;

 

Не достатньо ефективне адміністрування податками і зборами, а також використання наявних ресурсів не дало змогу залучити додаткові надходження розрахунково на суму 598,3 тис. гривень;

 

Не прийняття управлінських рішень керівниками установ при плануванні та затверджені штатних одиниць, які більше одного року не заповнювалися, та отримання асигнувань за вказані посади, з подальшим використанням відповідних коштів, які спрямовані на заохочувальні та компенсаційні виплати, дало б змогу економії витрат коштів місцевого бюджету в сумі 3 млн гривень;

 

Недостатній рівень фінансової дисципліни з боку одержувачів бюджетних коштів та не запровадження діючої системи внутрішнього контролю за витрачанням бюджетних коштів сприяли втратам бюджетних коштів на суму 137,4 тис. грн та використанню субвенції з державного бюджету при будівництві амбулаторії.

 

Таким чином, результати державного фінансовою аудиту виявили випадки недоотримання бюджетних коштів та їх використання з недотриманням норм законодавства, і як наслідок - наявність резервів наповнення дохідної частини бюджету міста Первомайський, в першу чергу через налагодження та вдосконалення системи внутрішнього фінансового контролю, що сприятиме розвитку бюджетної децентралізації та рівню належного контролю на місцевому рівні.

 

Більш детально, Ви маєте можливість ознайомитись з аудиторським звітом, що оприлюднений на сайті Державної аудиторської служби України у розділі: Головна сторінка » Результати діяльності » Аудиторські звіти » 2019» Аудиторські звіти за 2019 рік.

 З метою забезпечення дотримання вимог бюджетного законодавства при формуванні та виконанні місцевого бюджету, уникнення необгрунтованих втрат, врахування усіх можливих резервів зміцнення ресурсної бази бюджету, а також підвищення ефективності використання бюджетних коштів фахівцями Північно-східного офісу Держаудитслужби надані пропозиції щодо усунення зазначених у аудиторському звіті недоліків.

 Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

Північно-східний офіс Держаудитслужби призупиняє проведення особ

  • 20.03.20, 10:41

ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ!

На виконання Наказу Держаудитслужби України від 18.03.2020 №63 «Про організацію роботи Держаудитслужби у період карантину», з огляду на установлення з 12 березня до 03 квітня 2020 року на усій території України карантину та з метою запобігання поширенню випадків гострої респіраторної хвороби COVID-19, на період з 18 березня до 03 квітня 2020 року Північно-східний офіс Держаудитслужби призупиняє проведення особистого прийому громадян.
Письмові звернення просимо надсилати поштою за адресою:
Північно-східний офіс Держаудитслужби, майдан Свободи 5, Держпром, 4 під., 10 пов., м. Харків, 61022, або на електронну адресу Kharkiv@[email protected]
Крім того, тимчасово обмежується доступ до адміністрації будівлі Офісу.
Просимо з розумінням та відповідальністю поставитися до серйозності ситуації та небезпеки, яку несе COVID-19.

Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

Харківські аудитори завершили ревізію КП «Міськсвітло»

  • 17.03.20, 15:23

Харківські аудитори завершили ревізію  КП «Міськсвітло»

 

Фахівці Північно-східного офісу Держаудитслужби перевірили фінансово-господарську діяльність Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» (далі – КП «Міськсвітло») за період з 01.01.2016 по 28.02.2019 року. За результатами ревізії встановлені фінансові порушення на загальну суму 328,14 тис. грн.

 

Ревізією питання отримання доходів підприємством, встановлено, що через не включення до актів здачі-приймання наданих послуг для Департаменту комунального господарства ХМР фактичних витрат, понесених КП «Міськсвітло» на виконання робіт по утриманню обєктів зовнішнього освітлення м. Харкова за договорами, укладеними з Департаментом комунального господарства ХМР, за 2018 рік підприємством недоотримано доходів на загальну суму 98,92 тис. гривень.

Крім того, встановлено, що в результаті порушення 63-ма фізичними особами-підприємцями термінів оплати за користування опорами зовнішнього освітлення для підвіски електричних кабелів, що йде всупереч законодавству, підприємством недоотримано фінансових ресурсів за надані послуги на загальну суму 23,14 тис.  гривень.

Під час ревізії збитки відшкодовані на суму 17,64 тис. грн шляхом перерахування ФОПами грошових коштів на поточний рахунок підприємства.

 

Ревізією питання отримання видатків підприємства, встановлено, що мало місце внесення 2-ма підрядними організаціями недостовірних даних до первинних документів бухгалтерського обліку, а саме: завищена вартість виконаних робіт з капітального ремонту та реконструкції виробничих будівель та приміщень підприємства на загальну суму 49,96 тис. грн, що  призвело до зайвого витрачання КП «Міськсвітло» коштів бюджету м. Харкова  на суму 49,96 тис грн.

 

Ревізією питання нарахування та виплати заробітної плати працівникам підприємства, встановлено зайве нараховано заробітної плати на загальну суму 52,27 тис. грн та, відповідно, зайво нараховано та перераховано єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України на загальну суму 11,5 тис. гривень.

Внаслідок вказаного порушення КП «Міськсвітло» завдано матеріальної шкоди (збитки) на загальну суму 63,77 тис. гривень.

 

Ревізією інших питань бухгалтерської дисципліни, встановлено, що в результаті не оприбуткування нематеріального активу, розробленого виключно для КП «Міськсвітло» та не збільшення первинної вартості основних засобів (кондиціонерів) на суму їх монтажу,  в період з 01.01.2016 по 28.02.2019 за даними бухгалтерського обліку була занижена вартість активів підприємства на загальну суму 84,88 тис. гривень.

Також, в результаті неправильного застосування ресурсних елементних кошторисних норм та завищення обсягів виконаних робіт за договором підряду була завищена вартість робіт з реконструкції нежитлових будівель та приміщень КП «Міськсвітло», на загальну суму 40,07 тис. гривень.

 

За результатами ревізії, директору КП «Міськсвітло» було направлено вимогу щодо вжиття заходів з усунення виявлених порушень в повному обсязі та притягнення до дисциплінарної і матеріальної відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях.

За неналежний контроль у веденні бухгалтерського обліку та допущені порушення фінансової дисципліни, 3-х посадових осіб було притягнуто до адміністративної відповідальності.

Про результати ревізії проінформовано правоохоронні органи.

 

         Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

 


Результати ревізії у Відділі освіти Зміївського району

  • 12.03.20, 14:54

Харківські аудитори виявили у Відділі освіти Зміївського району фінансові порушення на суму 1,9 млн гривень.


 

Фахівцями північно-східного офісу Держаудитслужби проведено планову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності відділу освіти Зміївської районної державної адміністрації Харківської області за період з 01.01.2017 по 30.06.2019 року, де виявили фінансові порушення на загальну суму 1 954,27 тис. гривень.

 

Так, аудиторами встановлені порушення бюджетного законодавства, а саме: незаконні витрати бюджетних коштів допущені внаслідок оплати праці за проведення додаткових корекційно-розвиткових занять для осіб з особливими освітніми потребами у завищених розмірах в загальній сумі 44,07 тис. грн та проведення за рахунок загального фонду кошторису витрат на оплату електричної енергії, яка була включена до вартості путівки в дитячий заклад оздоровлення, сплачена фізичними особами та підлягала до відшкодування за рахунок коштів спеціального фонду в загальній сумі 48,27 тис. гривень.

 

Також, здійснена оплата за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, призначених на оснащення інклюзивно-ресурсних центрів, в порушення норм законодавства Відділом освіти придбано меблі, які не передбачені Примірним переліком обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів, на загальну суму 9,60 тис. гривень.

 

Ревізією встановлені порушення законодавства про закупівлі в частині здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель на загальну суму 1 852,33 тис. грн та не дотримання терміну оприлюднення звітів про укладені договори в інформаційно-телекомунікаційні системі Prozorro.

 

З метою повного усунення порушень недопущення їх у подальшій роботі начальнику Відділу освіти направлено попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства і вимогу щодо усунення виявлених фінансових порушень у місячний термін.

 

Також, за неналежний контроль у веденні бухгалтерського обліку та допущені порушення фінансової дисципліни трьох посадових осіб Відділу освіти притягнуто до адміністративної відповідальності.

 

За порушення законодавства у сфері закупівель складено 5 адміністративних протоколів згідно зі ст. 164-14 КУпАП та направлено для розгляду матеріали справ про адміністративні правопорушення до Зміївського районного суду.

 

Про результати ревізії проінформовано Зміївську районну державну адміністрацію та правоохоронні органи.

 

         Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.

 

Графік прямих телефонних ліній Офісу у березні 2020 року

  • 04.03.20, 17:18

Пряма телефонна лінія, як спосіб взаємодії органів державного фінансового контролю з громадськістю.

 

Північно-східного офісу Держаудитслужби у березні 2020 року проводить прямі телефонні лінії керівниками галузевих відділів Офісу згідно встановленого графіку.

 

Основними завданнями прямих телефонних лінії є:

1. Надання інформації щодо повноважень Північно-східного офісу Держаудитслужби;

2. Забезпечення оперативного реагування на порушення законодавства при витрачанні бюджетних коштів, використанні державного чи комунального майна підконтрольними установами під час триваючих заходів державного фінансового контролю;

3. Повідомлення фактів можливих корупційних та інших неправомірних дій (бездіяльності) посадових осіб органу державного фінансового контролю, при здійсненні ними своїх повноважень.

 

Всі громадяни та посадові особи підконтрольних установ мають можливість звернутися до посадової особи Північно-східного офісу Держаудитслужби для отримання відповідних роз’яснень та вирішення питань, що відносяться до його компетенції.

В Офісі працює телефон довіри

  • 27.02.20, 16:54

Шановні громадяни нагадуємо, що у Північно-східному офісі Держаудитслужби  працює телефон довіри.




Основними завданнями функціонування телефону довіри є:

1. Надання інформації щодо повноважень Північно-східного офісу Держаудитслужби;

2. Забезпечення оперативного реагування на порушення законодавства при витрачанні бюджетних коштів, використанні державного чи комунального майна підконтрольними установами, визначеними у Законі України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»;

3. Виявлення фактів можливих корупційних та інших неправомірних дій (бездіяльності), рішень посадових осіб органу державного фінансового контролю, при здійсненні ними своїх повноважень.

 

            На теперішній час, у Північно-східному офісі Держаудитслужби тривають заходи державного фінансового контролю у наступних підконтрольних установах:

1.      Відділ освіти Чугуївської районної державної адміністрації;

2.      Відділ освіти Красноградської районної державної адміністрації Харківської області;

3.      Департамент праці та соціальної політики Харківської міської ради;

4.      Харківський національний медичний університет;

5.      Державне підприємство "Завод імені В.О.Малишева”;

6.      Державне підприємство "Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова";

7.      Регіональна філія "Південна залізниця" ;

8.      Філія "Панютинський вагоноремонтний завод" ;

9.      Красноградський комбінат комунальних підприємств;

10.  ДП "УкрНТЦ"Енергосталь";

11.  Державна організація "Комбінат "Світанок " Державного агенства резерву України;

12.  Державна організація "Комбінат "Планета" Державного агенства резерву України;

13.  Державне підприємство "Хлібна база №85" Державного агенства резерву України.
  

            У випадку наявності інформації про порушення законодавства з фінансових питань на зазначених підприємствах, просимо повідомляти про це Північно-східний офіс Держаудитслужби.

 

 

Наш номер для надання повідомлень: (057) 725-86-24

 

Графік роботи залишився незмінним: щодня з 9 до 18, а в п'ятницю до 16:45.

 

Телефонуйте!

 

Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.