Про співтовариство

Співтовариство "Слава Україні!" є чітко скероване на державотворчий зміст, тому прохання цього дотримуватись дописувачів. Наразі це є відкритий для всіх дописувачів ресурс, але залишаю за собою право видаляти всі матеріали, які не відповідають вказаній темі. Всі дописи повинні бути українською, а винятки можливі суто як винятки. Зміст може бути різним, якщо є головне: Україна в серці. Будьмо! Гей!

Топ учасників

Вид:
короткий
повний

Слава Україні!

Колись буде Дев’ята сесія Верховної Ради

Девятая сессия Верховной Рады

Менш ніж за місяць, 4 вересня, стартує дев’ята сесія Верховної Ради. Враховуючи, що в повітрі все виразніше витає запах виборчої кампанії, в парламенті буде жарко. Торгуватися стануть практично по кожному питанню.

Дев’ята сесія Верховної Ради: зміна ЦВК

«З наближенням президентських виборів в депутатському середовищі істотно зростають і міжпартійні протиріччя, і взаємна недовіра, і банальна політична нервозність», – зазначає політолог, керівник Центру політичного аналізу «Пента» Володимир Фесенко

Цю нервозність ми в повній мірі могли спостерігати під час торгів щодо перезавантаження Центральної виборчої комісії. Нагадаємо, що повноваження у діючого складу ЦВК, де сидять ще «кадри Янковича», давно минули. Але поміняти їх ніяк не можуть: то перебір кандидатур, то – недобір представників тих чи інших фракцій. По суті – політичні ігрища за контроль над Центрвиборчкомом.

До літніх канікул утрясти питання не вдалося. Так що торги за ЦВК відклали на осінь.

«У жовтні залишиться рік до парламентських виборів. До президентських – ще менше. Тому одним з перших законів важливо буде упорядкувати виборче законодавство. Тому важливим буде ЦВК, Виборчий кодекс», – заявив 4 серпня голова парламенту Андрій Парубій під час поїздки у Львівську область.

Політолог Володимир Фесенко називає головною рушійною силою блокування процесу формування нового складу ЦВК фракцію «Народний фронт».

«Судячи з інформації з парламентських джерел, ця ситуація пояснюється тим, що «фронтовики» досі побоюються дострокових парламентських виборів, – зазначає він. – Чутки про можливість таких виборів циркулювали з лютого до початку липня і стали головною перешкодою для оновлення складу Центрвиборчкому. Якщо цей фактор буде діяти і восени, то формування складу ЦВК може потенційно блокуватися до кінця року. Справа в тому, що президент України не може достроково припиняти повноваження Верховної Ради лише в останні 6 місяців повноважень президента України або Верховної Ради України (згідно ст. 90 Конституції України)».

У той же час, за словами керівника Центру політичного аналізу «Пента», парламентські фракції, лідери яких є фаворитами президентських виборів, об’єктивно зацікавлені в оновленні складу ЦВК. Адже якщо президентські вибори буде проводити нинішній склад цієї комісії, абсолютну більшість членів якої, включно з керівником, давно вичерпали термін своїх повноважень, то легітимність виборів може бути поставлена під сумнів.

У будь-якому випадку, залишається проблема боротьби за кількісний та якісний контроль над Центрвиборчкомом.

Фесенко вважає перебільшеними є побоювання щодо того, що ЦВК може штучно забезпечити перемогу одному з кандидатів. «Як показує електоральна практика, підтасовування голосів на виборах може відбуватися в дільничних або в окружних комісіях, але не в Центрвиборчкомі, – пояснює експерт. – Значущу роль ЦВК може грати тільки при реєстрації кандидатів на пост президента, і в разі виникнення конфліктних ситуацій в ході виборчого процесу. Але ніякий «свій» голова і «свій» склад Центрвиборчкому не допоможе, якщо офіційні результати голосування не визнає суспільство (як це було в листопаді 2004 р.). Саме для забезпечення легітимності президентських виборів доведеться сформувати оновлений і легітимний склад ЦВК, інакше виникне ризик політичної кризи під час президентських виборів або за їх підсумками».

Політолог Кирило Молчанов не виключає, що президенту Порошенко, у разі невдачі спроби протягнути більшість «своїх» людей в Центрвиборчком, буде вигідний старий склад ЦВК. «Він може навмисно зволікати з голосуванням ЦВК, щоб у випадку незадовільних результатів виборів їх оскаржити, заявивши про нелегітимність Центральної виборчої комісії», – припустив Молчанов.

Дев’ята сесія Верховної Ради: новий Виборчий кодекс

Розгляд проекту Виборчого кодексу – ще один камінь спотикання. У першому читанні законопроект про новий ВК був прийнятий ще в листопаді 2017 року. І «завис» через величезну кількості редагувань (близько 4,5 тис.), що гальмують розгляд і прийняття закону в цілому.

«Я вважаю, що Виборчий кодекс повинен бути прийнятий за рік до парламентських виборів. Тобто, я вважаю, що він повинен бути поставлений на розгляд в залі у вересні, максимум – на початку жовтня. Я розумію, як непросто буде знайти голоси, але я переконаний, що повинен бути дуже професійно підготовлений законопроект», – заявив Парубій.

Відзначимо, що новий ВК передбачає введення єдиної пропорційної системи з відкритими регіональними списками. Україна ділиться на номінальні 27 виборчих округів. При цьому до Херсонської області буде прикріплений виборчий регіон Криму, Київ буде виступати окремо, а Дніпропетровська область, у зв’язку з географічно непропорційною кількістю проживаючих виборців, буде поділена на дві частини.

Планується, що при формуванні списку кожна партія створить свій окремий загальнонаціональний список кандидатів (своєрідне «обличчя партії»), так і поіменний регіональний виборчий список кожної з областей України. Кількість мандатів політсили і кількість народних депутатів від області у майбутньому парламенті залежатиме від загального числа голосів.

Нардепи не особливо прагнуть просувати зміни, тому що пропорційна система влаштовує як мажоритарників (умовна роздачі гречки на місцях), так і великі партії, які торгують місцями в прохідній частині списку. Вся надія – на тиск колективного Заходу, який минулої осені і підштовхнув ВР прийняти законопроект про ВК в першому читанні.

Голова аналітичного центру «Третій сектор» Андрій Золотарьов вважає, що проведення виборів за новим виборчим законодавством не входить в плани нинішньої влади, так як вона може залишитися за бортом української політики. А після цього деякі можуть навіть опинитися за ґратами. На думку аналітика ВК або не буде прийнятий, або буде значно змінений.

Дев’ята сесія Верховної Ради: прощання знедоторканністю

Не обійде парламент увагою і тему депутатської недоторканності. Її традиційно піднімають «під вибори». Піднімуть і цього разу, тим більше, що Конституційний Суд схвалив проект президента (№7203, передбачає зняття з парламентаріїв недоторканності з 1 січня 2020 року), і проект ряду нардепів (№6773, що передбачає зняття з депутатів ВР недоторканності після вступу документи чинності, тобто, можливо, навіть до нових парламентських виборів, намічених на осінь 2019 року).

Між тим, парламентський комітет з питань правової політики та правосуддя незадовго до літніх канікул повідомив, що вирішив доопрацювати законопроекти про скасування недоторканності. Мовляв, Конституційний суд вказав на деякі ризики після ліквідації парламентського імунітету. КС, дійсно, застеріг ВР про небезпеку повної відміни депутатського імунітету в умовах наших далеких від досконалості політичної і правової системи України. Але, як ми вказували, в цілому схвалив обидва законопроекти. І все ж у ВР вирішили з ними не поспішати.

Профільний комітет рекомендує встановити термін розробки пропозицій і поправок в документи іншими комітетами до 19 вересня, а термін опрацювання цих поправок і пропозицій – до 5 жовтня. Тобто, лише у середині осені нардепи можуть спробувати набрати конституційну більшість (300 голосів) і проголосувати за давно обіцяне зняття з себе, улюблених (або зі своїх наступників), недоторканності.

«З урахуванням рішення профільного комітету ВР і очікуваних нових уявлень про зняття депутатської недоторканності від генпрокурора, складається враження, що скасування імунітету знову стане не більше ніж темою для розмов під час виборчої кампанії. Адже ще до відправлення законопроекту до Конституційного суду в кулуарах ВР ходили розмови, що боротьба з недоторканність цього разу – це серйозно», – зазначає парламентський кореспондент Ярослав Конощук.

Як би те ні було, законопроекти обов’язково винесуть в зал засідань. І буде дуже цікаво подивитися, хто і як проголосує.

Дев’ята сесія Верховної Ради: Донбас, нацбез, авто і кадри

Практично будь-який законопроект з тих, що спробують розглянути восени нардепи, буде проектуватися на прийдешні вибори.

Це стосується і рішення про те, чи продовжувати ще на один рік закон про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей (ОРДЛО), навколо якого вже почалися дебати. Відповідне рішення потрібно буде прийняти в жовтні. Багато хто в парламенті з різних причин виступає різко проти.

«Перед закінченням терміну в цьому році будемо радитися – є необхідність ще на рік продовжувати, або такої потреби вже немає. Це буде у великій мірі залежати і від позиції наших міжнародних партнерів. Адже зрозуміло: нам вкрай важливо утримати санкції проти Росії. Для міжнародного позиціонування України, для захисту українських інтересів не тільки на внутрішньодержавному, але і на міждержавному рівні, наскільки це важливо», – зазначив спікер Парубій.

Попіаритися на цій темі (у різному її ракурсі) напередодні виборів захочуть багатьох. Те ж саме стосується розгляду законопроектів, які імплементують закон про національну безпеку. Той був прийнятий ВР 21 червня і важливий для зближення України і НАТО.

Але в документі є чимало слабких місць, а прийняття профільних законів про СБУ, розвідку і про створення у Верховній Раді комітету з питань розвідки обіцяють нові торги і чвари під парламентським куполом.

Дасть привід для піару і закулісних ігор і спроба прийняти в цілому законопроект №8487, який значно знижує вартість розмитнення автомобілів. У першому читанні ВР прийняла його 13 липня.

«Ще однією темою виборчої кампанії, яка може отримати розвиток під куполом восени, стане зниження ставок акцизів на машини на іноземній реєстрації та нові авто. Перед парламентськими канікулами депутати в першому читанні підтримали законопроект про зниження ставок акцизів на нові і б / у автомобілі, згідно з яким передбачається більш ніж дворазове зниження акцизу. Цьому передувала не одна акція протесту під парламентом водіїв машин на іноземній реєстрації та представників «АвроЕвроСили», які вимагали дешевого розмитнення б\у машин з країн ЄС», – зазначає парламентський кореспондент Ярослав Конощук.

Просування цієї ідеї джерела 112.ua у складі фракції «Блок Петра Порошенко» пояснюють виборами і боротьбою за цей сегмент електорату між прихильниками президента Петра Порошенка і олігарха Ігоря Коломойського, з оточенням якого пов’язували протести т. н. «євробляхерів»

І ще. Крім ЦВК, будуть підніматися інші кадрові питання. Так, за парламентом залишилися дві квоти в суддівському корпусі Конституційного суду України. БПП посилено лобіює ідею створення Міністерства з питань ветеранів (це дасть можливість «підсісти» на гроші Мінсоцполітики, яке зараз перебуває під контролем прем’єра Володимира Гройсмана. Досі з приставками в. о. працюють очільники МОЗ та Мінфіну. Подали у відставку, але так і не звільнені голови Мінагрополітики та Міністерства інформаційної політики. Можна не сумніватися, що за всі ці пости розгорнеться неабияка драчка. І головним шоу осені, щоб там не готували телеканали, стане зал засідань Верховної Ради.

http://marker.ua/ua/politicheskij-blok/vybory/5129-devyataya-sessiya-verhovnoj-rady-nas-zhdet-bolshoj-torg/

З думкою про Олега Сенцова щоденно

Показ фільму про Сенцова зчинив ажіотаж у Празі
13:56, сьогодні 1533
Олег Сенцов
Олег Сенцов / Фото з відкритих джерел

6 серпня у Празі, столиці Чехії відбувся показ документального фільму "Процес: російська держава проти Олега Сенцова".

Про це повідомляє повідомляє Посольство України в Чехії.

Читайте також: У Криму Сенцова і Кольченка намалювали під муралом з Путіним: фото

За інформацією посольства, спершу для показу виділили маленький зал, однак ще в переддень показу викупили усі квитки.

Керівництво кінотеатру перенесло проекцію в великий зал, помінявши місцями фільм про судовий процес над Олегом Сенцовим зі стрічкою "Волосся" Мілоша Формана, безперечною класикою світового кінематографу,
– йдеться у повідомленні. 

Після перегляду розпочалася дискусія, в якій взяли участь Посол України в Чеській Республіці Євген Перебийніс, дисидентка Петрушка Шустрова, політики Ян Ліпавський та Джаміла Стеглікова, кінокритики Тереза Шімікова та Вальтер Надь.

Говорили про те, яким чином можна допомогти українським політв'язням в Росії, "які важелі впливу доступні політикам, кінематографістам і звичайним громадянам".

Найважливіше – це міжнародна солідарність, про важливість якої писав і чеський президент Вацлав Гавел. Лише тиск міжнародної спільнота й безперервна увага до ситуації з політичними в'язнями в Росії можуть допомогти врятувати їм життя,
– зазначив Євген Перебийніс.

За що в Росії засудили Олега Сенцова?Українського режисера затримали на території окупованого Криму 11 травня 2014 року. Його звинуватили в підготовці теракту на півострові під час незаконної анексії Росією. Пізніше Сенцова звинуватили у зберіганні зброї та вибухівки.

У серпні 2015 року у Росії Сенцова засудили до 20 років ув'язнення в колонії суворого режиму в місті Лабитнангі. З 16 травня 2018 року режисер голодує з вимогою звільнити усіх українських політв’язнів, утримуваних у Росії та в окупованому Криму

Україна перемагає!

Український велогонщик Роман Гладиш став чемпіоном Європи
Сьогодні, 22:41 Переглядiв: 11764
 

Наш спортсмен першим фінішував у скретч

<p style="text-align: justify;">Гладиш після фінішу. фото AFP</p>
Гладиш після фінішу. фото AFP

Український велосипедист Роман Гладиш виграв свою другу медаль чемпіонату Європи, фінішувавши першим в Глазго.

Після "бронзи" чемпіонату Європи-2017 Гладиш піднявся на найвищу сходинку п'єдесталу в Шотландії. У скретч на дистанції в 15 км першим фінішну лінію перетнув українець. Срібну медаль завоював француз Адрієн Гарель, "бронза" у швейцарця Трістана Марже.

Відзначимо, що в Глазго проходить перший в історії чемпіонат Європи з літніх видів спорту – це об'єднані континентальні змагання з синхронного плавання, плавання, плавання на відкритій воді, легкої атлетики, велоспорту, стрибків у воду, гольфу, веслування, спортивної гімнастики та триатлону.

Раніше чемпіоном Європи став українець Михайло Романчук, який першим фінішував на дистанції 400 метрів вільним стилем.

Крім того, українські синхроністки Єлизавета Яхно і Анастасія Савчук завоювали "срібло" континентальної першості.

Нагадаємо, що сьогодні срібний призер чемпіонату світу 2017 року і переможець чемпіонату світу 2018 року в приміщенні російський стрибун у висоту Данило Лисенко був не допущений до чемпіонату Європи через три пропуски допінг-тестів протягом року.


Летить чи пролітає "Антонов" ?

Допомога з підтекстом: Чому Boeing вирішив врятувати "Антонов" від краху?

"Портфоліо" країни, з якою вам належить ознайомитися, наприклад, під час подорожі, легко "читається" на її купюрах і монетах. Як правило, там зображують або знакових історичних діячів, або переломні історичні події, або національні символи. На Кіпрі ви можете побачити на євромонеті зображення знаменитого "кіренійского корабля", який зберігають у музеї-фортеці Кіренія (його знайшли дайвери в однойменному порту). І не біда, що цей артефакт наразі під контролем самопроголошеної республіки північного Кіпру, зайнятого турецькими військами. За доларовими купюрами можна вивчати "мертвих" президентів і навіть побачити портрет одного "не президента" - ученого і державного діяча Бенджаміна Франкліна (про це ще фільм "Мільйонер із нетрів" своєрідно згадує).

На перших українських купюрах зображували Херсонес, і це було символом нашої давньої історії. На найбільшій 500-гривневій купюрі – філософа Григорія Сковороду, і це означало, що українці — мудрі самозаглиблені люди, які філософствують і яких "так і не спіймав світ". Мало хто звертав увагу, але на аверсі цієї банкноти є напис: "Не равное всемъ равенство"… Дуже символічно, майже зліпок нашої дійсності. Хоча є і ще один напис під зображенням фонтану: "Льются изъ разныхъ трубокъ, разные токи: въ разные". Сьогодні це більше підходить до опису фінансових потоків, які йдуть з країни. Все-таки Григорій Савич був не тільки філософом, а й провидцем…

Серед монет була серія "літаки України", і це була не міфічна авіація часів Першої світової, а сучасні повітряні судна Ан-132 (трудяга, адаптований до екстремальних умов експлуатації), Ан-124 "Руслан" - один з найбільш вантажопідйомних літаків "у серії", і Ан-225 "Мрія" - гордість нашого повітряного флоту, рекордсмен за кількістю всіляких показників дальності й вантажопідйомності.

Але авіаційна галузь, так само як і ракетно-космічна, не може розвиватися без активної підтримки з боку держави, адже це не вирощування "насіння на віджимання", а довгостроковий інвестиційно-технологічний цикл, реалізація якого вимагає довгострокової цінової та курсової стабільності, так само як і наявність інструментів стимулювання і механізмів захисту внутрішнього ринку. Так, це перлина будь-якого промислового сектору, але при цьому це "перло многоцінне" вимагає не менш дорогого обрамлення. А в нас таке перло часто валялося в засмальцьованій кишені чергового міністра-тимчасового правителя або його розсипали перед новою партією свиней, які дорвалися до корита.

Нові часи – нові монети. Сьогодні НБУ порадував нумізматів черговим "шедевром" - монетою "викопування картоплі", на якій зображено двох згорблених старих, котрих розбив "городній" радикуліт і які, щоб не впасти, підтримують один одного лобами і корчать такі пики, що мимоволі хочеться назавжди відмовитися від картоплі-фрі, яка дістається настільки тяжкою працею. Ну що ж, так Нацбанк "бачить" наше сьогодення і майбутнє.

Ну, а що ж літаки? Вони виявилися для нинішньої влади не другою "справою", а "надцятою". Старі пісні декомунізували разом із промисловим потенціалом. Ну, а "спершу" сьогодні навіть не "дівчата", а швидкі гроші, які відмито на будівництві доріг, контрабанді лісу, бурштину та завезенні китайсько-турецького "контрабаса".

Кращі конструкторські уми залишають нині Україну, і цим, схоже, переймаються не стільки політики "місцевого розливу", як їхні заокеанські куратори, які видають їм ярлики на царювання, за аналогією до ординськів ханів. Єдине їхнє завдання – це ходити "за стременем" і не тирити у "ханському наметі" столові прилади. Цього разу вашингтонський "караван-сарай" був стурбований можливим витоком українських "мізків" і технологій, особливо в таких галузях "подвійного призначення", як авіа- і ракетобудування. Наскільки чуйними є американці до цих тем, свідчить той факт, що Японії після війни так і не "дозволили" створити свій літак.

Витік нематеріальних активів небезпечний ще й тим, що він може "витекти" до вельми "цікавих" країн, наприклад до Ірану або КНДР. Колишній генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа поїхав до Азербайджану "покращувати" місцеву авіаційну промисловість, яку створюють там практично з нуля. Враховуючи його досвід, цілком можливо, що поряд з "азерчаєм" незабаром з'явиться і "азерлітак". Доволі нашуміла історія з "перенесенням" на килимі-літаку заводу "Мотор-Січ" до Китаю. Китайцям чомусь не цікаво створювати в Україні спільне виробництво з випуску вертолітних двигунів – вони воліють давати нам кредити на вирощування кукурудзи і вивозити готові технології до себе додому.

Про відому угоду із саудитами щодо будівництва в Саудівській Аравії заводу з виробництва модернізованого Ан-132 багато писали кілька років тому. Представляли це торжество сьогочасної жадібності над розумом як якийсь прорив України в аравійську пустелю, який був більше схожий на біблійний вихід залишків інженерної думки країни до "землі обітованої", тобто туди, де краще годують. У цивілізованих країнах за такі фокуси з авторськими правами героям дня вручили б довічний "вовчий квиток", адже ніхто не продає у світі готові технології, у кращому випадку – право на складання.

Масовість "результату" не на жарт сполошила наших західних друзів. Одна справа наситити наш ринок своїми локомотивами (нехай українські інженери їдуть до Польщі – не страшно, локомотиви "не стріляють", а ера бронепотягів давно в минулому), а от з літаками треба обережніше. Саме тому Україні й запропонували допомогу, яка більше схожа на "гуманну евтаназію". Адже якщо залишити все як є, то в умовах припинення співпраці з РФ "Антонов" збанкрутує протягом декількох років (за винятком вантажних перевезень на декількох літаках). Куди подінуться фахівці, носії секретної інформації, технологій, технічна документація? Сподіватися на український варіант німецької утилізації очевидно що не доводиться. Тому краще підсадити "пацієнта" на крапельницю з глюкозою.

Компанія Boeing вирішила допомогти нашому авіаконструкторському бюро "Антонов" і надасть комплектуючі для випуску 8 модернізованих літаків на рік під новим позначенням Ан-1X8 NEXT (сімейство Ан-148, Ан-158, Ан-178). По суті, це перший приклад, коли найбільша світова компанія вирішила допомогти своєму нехай і мікроскопічному, але конкуренту. До речі, американці ніколи не допомагали іншим країнам налагоджувати випуск літаків. Чому ця евтаназія буде гуманною? Вона допоможе розтягнути процес "вмирання" "Антонова" на 5-10 років, поки остаточно не зійдуть зі сцени старі інженерні кадри, виховані ще в радянських вишах, і повністю не відімруть створені тоді технології. Навіщо Boeing, який випускає понад 700 літаків на рік, такий "підшефний", як колись двієчник, якого передають як навантаження відмінникові? Не варто забувати, що ця компанія істотну частину свого бюджету формує завдяки державному замовленню та міністерству оборони США. І тут не доводиться особливо коверзувати, інакше можуть позбавити "солодкого".

Давно минули ті часи, коли "Антонов" випускав по 60-70 літаків на рік (1991-1992 роки). Останнім часом цей показник варіювався від нуля (два останні роки) до шести (2012-й). Вісім літаків на рік – це фактично фіксація сьогоднішнього стану статус-кво, коли пацієнт не живий, але тіло чомусь тепле.

Більшу частину випуску з 2002 року становили військові транспортники Ан-32 (37%) і транспортно-пасажирські Ан-140 (33%).

Уже враховуючи таку структуру, чітко видно, що розвиток "Антонова" є можливим за двома напрямами: вантажний (базовий вид діяльності) і пасажирський (допоміжний напрям). А серед джерел фінансування слід окремо виділити оборонно-державне замовлення (військові транспортні літаки і авіація для МНС/МВС) і приватні інвестиційні програми.

Чи може держава реанімувати свою авіаційну галузь? Враховуючи логістичний потенціал нашої країни, кількість населення та площу території, просто зобов'язана. Хоча в надлишку буде експертів, які стануть доводити, що краще заполонити рідне небо металобрухтом, що літає, знятим з нагоди з африканських і глибоко азіатських маршрутів для задоволення попиту українців на мобільність. Мовляв, навіщо конкурувати з Boeing або Airbus? Але, як показує історія створення бразильського Embraer, альтернативні проекти за  наявності сприятливих стартових можливостей мають усі шанси на успіх. А вони (можливості) у нас значно "потенціальніші", ніж у "країні диких мавп". Про канадський Bombardier і згадувати не будемо. Що ж треба зробити державі як домашнє завдання? Перше – інвестувати в транспортну логістику, залучаючи при цьому приватних партнерів на умовах концесії. У більшій частині українських обласних центрів має бути свій регіональний (як мінімум) аеропорт. А біля аеропорту – логістичний центр. Друге – втановити обмеження на завезення до країни авіаційних "евроблях" із сумнівною історією експлуатації, підвищивши вимоги до експлуатованої техніки. Третє – створити систему стимулів для запуску лізингових програм з виробництва і експлуатації вітчизняних літаків: на першому етапі фінансування можуть виділити державні банки, крім того, держава може частково компенсувати процентну ставку за договорами лізингу для компаній, які отримують українську авіаційну техніку. Четверте – необхідно за допомогою пільгового режиму кредитування розвивати потенціал країни як повітряного хаба і карго перевізника вантажів з Китаю до Європи, а також з інших азіатських країн.

Мета програми – розвиток внутрішніх пасажирських перевезень з використанням близькомагістральних українських літаків, а також поступове розширення регіонального лідерства в сегменті середньомагістральних маршрутів. Але ключовий напрям – посилення позицій на ринку вантажних перевезень, у тому числі далекомагістральних (Китай – ЄС).

Як показує досвід того ж Embraer, усі витрачені інвестиції держава може успішно повернути в процесі приватизації авіаційних компаній, коли вони впевнено стануть на крило.

Але для вирішення настільки простого "бразильського завдання" чиновникам доведеться кілька років "не красти" на збитках. Для нинішніх еліт це катування схоже на муки міфологічного героя Тантала, якого вельми вишукано покарали боги: він нахилявся за їжею, а вона зникала, хотів зачерпнути води, а вона витікала…. Ось так і тут – бюджетне фінансування на кілька років. Ну, як же його не взяти?..

Олексій Кущ

Перемога Олександра Усика на рингу в Москві 21 липня 2018 р.



Перемога Олександра Усика на рингу в Москві 21 липня 2018 р


Це перемога Героя України! 




у


Наш Усик - переміг!

Усик - Гассієв. Все про найпринциповіший бій року

фото: boxingscene
ДМИТРО МАРЦЕНИШИН 21 ЛИПНЯ, 2018, 08:00
Сьогодні у Москві відбудеться бій за титул абсолютного чемпіона світу між українським боксером Олександром Усиком та росіянином Муратом Гассієвим

Олександр Усик (Україна) - Мурат Гассієв (Росія)

Бій за титули чемпіона світу у першій важкій вазі (до 90,7 кг) за версіями WBC (Всесвітньої боксерської ради), WBO (Всесвітньої боксерської організації), WBA (Всесвітньої боксерської асоціації), IBF (Міжнародної боксерської федерації) та журналу The Ring, фінальний поєдинок Всесвітньої боксерської суперсерії за трофей Мохаммеда Алі

21 липня, Москва, спорткомплекс "Олімпійський"

Початок 21:20

Пряма трансляція на телеканалі "Інтер"


Олександр Усик

null

Вік: 31 рік

Зріст: 190 см

Розмах рук: 198 см

Стійка: шульга

Статистика: 14 перемог (11 нокаутом) - 0 поразок


Олександр Усик на момент запрошення до участі у WBSS (Всесвітній боксерській суперсерії) де зібралися чемпіони світу за усіма найпрестижнішими версіями, володів титулом чемпіона світу WBO. Його він відібрав у вересні 2016 року у поляка Кшиштофа Гловацькі.

Усик, на правах одного з чемпіонів, обрав собі суперником по чвертьфіналу Марко Хука з Німеччини, який раніше утримував титул WBO шість років. У вересні 2017-го бій у Берліні показав, що кращі роки німецького боксера залишилися позаду. Він зумів створити українцеві певні проблеми лише на початку бою. Після цього Усик домінував на ринзі та здобув перемогу технічним нокаутом у десятому раунді, коли рефері був вимушений припинити побиття Хука.

Набагато складнішим виявився півфінальний поєдинок Олександра Усика у Ризі проти чемпіона WBC Майріса Брієдіса. Українець дозволив нав'язати собі бій у зручній для суперника манері. У протистоянні на зустрічних курсах, із взаємними розмінами ударами, перевага була на боці латвійця, який вигравав за очками. Проте Усику вдалося у другій половині зустрічі перехопити ініціативу і, завдяки кращій фізичній підготовці, вирівняти становище. Долю бою вирішив один суддівський голос, відданий на користь українця у 12 раунді.


Мурат Гассієв

null

Вік: 24 роки

Зріст: 192 см

Розмах рук: 193 см

Стійка: ортодокс

Статистика: 26 перемог (19 нокаутом) - 0 поразок


Мурат Гассієв є одним із найталановитіших боксерів крузервейту і ще у 22 роки став чемпіоном світу. Боєць із Осетії відібрав титул IBF у іншого росіянина - Дениса Лебєдєва та завдяки цьому отримав запрошення до WBSS, де з самого початку вважався другим після Усика фаворитом.

У чвертьфіналі у Нью-Джерсі Гассієв знищив екс-чемпіона світу Кшиштофа Влодарчика із Польщі, який останнім часом виглядав не кращим чином. Росіянин нокаутував суперника у третьому раунді.

У півфіналі, який відбувався у Сочі, росіянин зустрічався із набагато небезпечнішим суперником - Юнієром Дортікосом з Куби, який володів титулом WBA. Кубинець боксував з Гассієвим на рівних лише у першій половині бою, а потім помітно втомився. Перевага росіянина стала тотальною у 12 раунді, коли він двічі відправив Дортікоса у нокдаун, а потім вклав на підлогу нокаутом.


Що відбувалося перед боєм

null

Фінальний поєдинок WBSS мав відбутися ще 11 травня у Саудівські Аравії. Проте, бій довелося перенести через травму Олександра Усика, який ушкодив лікоть.

Це був лише початок перипетій перед фіналом. З'ясувалося, що WBSS більше не має наміру проводити поєдинок у Джидді. Водночас, з’явилися чутки, що бій хочуть перекупити росіяни. Масла у вогонь підлив Олександр Усик, який заявив, що за жодних обставин не буде битися у Москві і якщо організатори перенесуть туди бій, то у фіналі з Гассієвим боксуватиме хтось інший.

Усик вже давно встиг відновитися від травми та розпочати підготовку до бою, а WBSS усе тягнув із призначенням дати та місця бою. Врешті було оголошено, що фінал 21 липня таки прийме Москва. Зважаючи на свої попередні ультиматуми, український боксер відреагував на це рішення навдивовижу спокійно та заявив, що йому байдуже, де битися.

Ймовірно, така апатія пояснюється безпорадністю промоутерів Усика із компанії братів Кличків - K2 Promotions, яка не відстояли інтереси свого найкращого боксера. Власне це відбулося не вперше - досить показово, що головний фаворит WBSS усі поєдинки проводив на чужому рингу.

null

Скидається на те, що WBSS банально примусив Усика проводити поєдинок у Москві, пригрозивши штрафними санкціями за розірвання контракту із суперсерією. На цю думку наштовхує й той факт, що пристрасті не вщухли й безпосередньо перед боєм. Наприкінці минулого тижня генеральний директор K2 Promotions Олександр Красюк заявив, що бій може зірватися через організаційні проблеми - команді Усика у Москві, нібито, не забезпечили належних умов для розташування та охорону.

Навіть після прибуття до Москви Олександр Усик висловлював сумніви, що бій відбудеться та скасував відрите тренування. Все це свідчить про продовження залаштункової боротьби навколо фіналу.

Вирішальним у фіналі WBSS може стати й тренерський фактор. Особливо, зважаючи на те, що з Гассієвим працює один із найсильніших тренерів світу - американець Абель Санчес, а Усик підходить до найважливішого поєдинку у своїй кар'єрі фактично без тренера. Незадовго до бою він оголосив, що звільнив Сергія Ватаманюка, який був його головним тренером у двох попередніх боях WBSS.

До поєдинку із Гассієвим українця готував канадець Рас Абнер. Але проблема у тому, що він не тренер, а катмен (фахівець, що працює із розсіченнями та травмами під час бою) і має замало досвіду.


Хто буде фаворитом

null

У фінальному поєдинку зустрінуться протилежні за стилем боксери. Усик відомий своїм різноманітним технічним арсеналом, відмінною роботою "на ногах" та функціональною підготовкою. Гассієв не так добре рухається по рингу та, передовсім, робить ставку на потужність та силу свого удару.

Тож фахівці очікують, що спираючись на це, боксери й обиратимуть тактику. Гассієв працюватиме першим номером, намагатиметься постійно тиснути на суперника та прориватися на ближню дистанцію. Усик буде багато маневрувати та триматиме росіянина на відстані, роблячи ставку на багатоударні контратаки.

Президент Української ліги професійного боксу Михайло Зав’ялов впевнений, що український боксер використає усі свої сильні сторони та вважає фаворитом бою Олександра Усика.

"Хоча Гассієв і має жорсткий удар, але Усик швидший, різноманітніший та технічніший. Якщо він випадково не пропустить удар, то це буде не дуже складна здобич для Усика. Думаю, він переможе", - переконаний Зав’ялов.

null

Екс-чемпіон світу у важкій вазі британець Тоні Беллью також відзначив чесноти Усика, але зауважив, що український боксер має прогалини у обороні, якими може скористатися Гассієв.

"Усик вражає - його темп, чіпкість, комбінаційна робота, акуратність, швидкість, таймінг. Українець найуніверсальніший крузер у світі. Але, він занадто багато пропускає, все може вирішити єдиний удар", - сказав Беллью.

Колишній тренер Олександра Усика - Джеймс Алі Башир закликав Усика не повторювати помилок, яких він припустився у бою з Брієдісом, а використовувати власні переваги.

"Усику нізащо не можна вступати в силове протистояння з Гассієвим, це не його стиль. Стиль Усика - дипломатія, рух, швидкість. Йому варто продовжувати цим користуватися і не зраджувати собі, щоб комусь догодити", - порадив Башир.

Букмекери вважають шанси боксерів у фіналі Всесвітньої боксерської суперсерії рівними. На перемогу Усика та Гассієва вони пропонують однаковий коефіцієнт - 1,91.

Універсальний Державний Імператив № 4

Універсальний Державний Імператив № 4
Зростання добробуту громадян України



Продовжуючи тему УДІ, нагадую, що кожен з Імперативів є послідовним обумовленням наступного, що є більш значимим від попереднього, і який, отже, автоматично стає його складником. Тому, якщо брати за аналогію живе тіло, то УДІ № 1 є найменшим за змістом, але не зазначенням, бо боротьба з ворожою агентурою та корупцією є за фактом суто технічною роботою, де служби безпеки та антикорупційні формації можна порівняти з роботою фітонцидів проти різних хворобливих вірусів та аномальних часток у організмі. Зрозуміло без пояснень, що хворе тіло неспроможне до подальших дій та розвитку в житті, бо його завдання стає найперше - вилікуватись. Після чого тільки постає тема рухатись далі.
Військова потуга УДІ № 2 можна порівняти з фізичним загартуванням, бо що слабий і немічний організм спроможний значного зробити. Загальновідомо, що мілітарна потуга держави не є тільки саме військо, а весь комплекс потужності сил по всіх економічно-соціальних напрямках. Потрібно мати силу себе захищати. Сила була і є основою сучасної світобудови, щоб там не казали про різні моральні аспекти, а тому і для держави найпершими факторами є здоровий і сильний організм, а все інше – то інше. Там де є захищений мілітарно здоровий і сильний виробник – там обов’язково постає економічне зростання, тобто УДІ № 3,- або не постає, якщо перші два чинники ослабленні.
З цього поєднання послідовності УДІ № 1, УДІ № 2 та УДІ № 3 можна виходити на тему УДІ № 4, що звучить як «Зростання добробуту громадян України». Водночас варто зауважити, що різноманітні адміністративні правопорушення та кримінальні злочини не входять до складу попередніх універсальних державних імперативів, оскільки це скорше є технологічні епізодичні збої щодо в загалом нормального процесу і тому вони стають складовою УДІ № 5 «Безпека життєдіяльності». Організована злочинність можлива тільки за існування корупції в держапараті, тобто це тема УДІ №1. А епізодична злочинність позбавлена системності, тому є проблемою більш обширного УДІ №5. Це як брак на виробництві, якого в ідеалі не повинно бути, але він можливий скрізь. Також якщо кількість браку величезна і тільки збільшується, а не зменшується, то потрібно припиняти подібне виробництво. Власне, на моє переконання, державний організм СРСР почав продукувати такі масштабні збої у виробництві, що став випускати один лише брак і з того загальмував, зупинився і розвалився-деінтегрував. Хіба могло бути інакше, коли гаслом цілої країни було «Не вкрадеш – не проживеш!» Суцільна країна злодіїв! Нам такого спадку не потрібно! Тому ніяких «Реанімаційних пакетів реформ», а як влучно зауважив в одному зі своїх виступів прем’єр-міністр України Володимир Гройсман: - Ми не реформуємо старе, а будуємо абсолютно нову державу.
Таким чином УДІ № 4 декларуючи «Зростання добробуту громадян» повинно чітко відмежуватись за змістом від комуністично-соціалістичного принципу, де головним є праця окремих громадян країни до загальної спілки (бюджету), а тоді вже йде волюнтаристичний розподіл добробуту зверхніми інстанціями за власними критеріями. Принцип вільної ринкової економіки, що фактично ототожнює собою анархізм, потребує водночас принципів солідаризму іншого формату, а саме максимальної добровільності громадян в участі окремих обов’язкових факторів функціювання держави, як держбезпека зовнішня і внутрішня, правопорядок, соціальний захист, медичні та пенсійні потреби. Держава визначає для особи мінімально-обов’язкові суспільні внески, а далі йде воля людини, де і що вона бажає мати більшим у соціальному бутті через різноманітні форми участі в добровільному страхуванні. 
Друга важлива тема є максимально достатня оплата праці безпосередніх виробників продукції у різних її формах, бо дуже часто основний грошовий куш дістається тим, хто реалізує продукт і одержує оплату, що начебто є цілком законний бізнес. Не даремно виник афоризм вже згадуваний мною раніше, що «бізнесом називається законне привласнення чужих грошей», бо незаконне називається грабунком. З іншого боку не потрібно применшувати значення бізнесу як такого, тому що вироблена і не реалізована продукція не має прибутку, отже і користі не дає ніякої виробникам. Це одна з головних проблем комуно-соціалізму, коли люди працювала не переймаючись тим чи є реальна суспільна користь від того, що вони виробили. Хоча саме основоположник комунізму Карл Маркс зазначав, що вартість має виключно соціально корисна праця, а не будь-яка. Немає від роботи користі – немає заробітку! Тільки так. На жаль, багато сучасних пенсіонерів доводять, що заслуговують на більше і не хочуть зрозуміти, що значна частина з них взагалі ні на що не заслуговує. Моя позиція у тому є анархічно-радикальною: якщо людина одержує будь-які соціальні виплати чи допомоги від держави, то вона є невдахою по життю. Справжня свобода, це коли залежиш виключно від самого себе! Від власних накопичень, якими сам і розпоряджаєшся. То окрема тема. Наразі мова піде про інше: суб’єктивне, яке я визначаю в якості об’єктивного.
Від цього моменту починається інший відлік щодо УДІ №4, оскільки «зростання добробуту громадян» неможливо визначити як раціонально обумовлену величину: що одному достатньо, те для іншого може бути мало, а іншому навпаки – забагато. Добробут – це сфера суб’єктивного. Кожна людина по окремо визначає свій рівень благополуччя, що також є основним принципом анархізму: тільки ти і виключно ти можеш визначити, чого хочеш і чи тобі є добре або зле від того. Більше – ніхто! Саме тому є помилковим пробувати оцінювати рівень добробуту суто з матеріальної точки зору, як це робили і ще багато хто робить дотепер. Автор антиутопії «1984» Джордж Оруел чітко окреслив свій висновок, що «Людині потрібно спершу задовольнити фізіологічні потреби тіла, а вже тоді перейматися духовними. Але важливо розуміти, що це не є порядок цінностей, а виключно послідовність» Людина, поставлена на межу фізичного виживання, духовними колізіями не переймається – то однозначно.
Таким чином значення тези «Зростання добробуту громадян» має на меті надати людям належні умови праці і багатоваріантність її вибору. Головним в тому всьому має бути праця, її якість та її продуктивність - це і тільки це є головним у темі УДІ №4 «Зростання добробуту громадян України». Дуже часто державу порівнюють з велетенським механізмом, де владні структури є в якості обслуговуючого персоналу, а весь механізм є суто громадяни, тобто ми з вами, та різноманітні суспільні та державні структури. Не погоджуюсь з тезою, що чиновник — то є «слуга народу». Нічого подібного. Всі чиновники державних структур є такими самими громадянами держави, як і всі інші, тому і ставлення має бути до них відповідне: роби свою роботу належно, як я роблю свою. Депутатів різних рівнів це ще більше стосується, тому що вони просто є обрані представники від громадян, найчастіше вибрані з поміж них же, що делегують певні повноваження комусь одному. На щастя, в Україні все більшає людей, які не мають травмованої психіки рабів зі патроналістичною вірою, де держава все має організувати і зробити для їх особистого благополуччя. У нас все більшає і більшає людей з психікою вільною людини, яка вірить найперше у власні сили та здібності, а не в чиїсь вчасно надані «милиці» допомоги чи підсилення. Сам! Все сам! Звідси і ставлення до зовнішніх факторів буде іншим: не безпомічна жертва перед соціальними умовами, а вільний і активний учасник всіх процесів. Бо саме з цього і можливе започаткування «Зростання добробуту громадян України» - з низу, а не з гори. Будь-яка держава могутня працею власних громадян, як і рівнем їх самосвідомості. З того постає і сильна влада! Не навпаки! Влада може добре керувати, або погано, але за всіх умов вона не виробляє суто національного продукту — це роблять громадяни по окремо своєю працею. Хоча, безперечно, це взаємопов'язано, але я не раз доводив, що жоден найгеніальніший полководець не виграв жодну битву маючи нікчемне дезорганізоване військо. Таке просто неможливо! Малою армією вигравати можна у битвах з чисельнішим ворогом тільки завдяки високої якості власних воїнів! Не інакше. Тому ідея сильної влади, яка може зробити слабеньку країну сильною завдяки суто власним здібностям є помилкова, бо найперше сильна влада візьметься робити сильними власних громадян. Або ні, якщо захоче панувати вічно, бо сама не є настільки сильною, щоб не боятися піти вчасно від влади. Нікчемна влада свідома того, що нікчемами керувати найлегше. Показувати пальцями не будемо де так є, бо і самі не далеко пішли від такого.
Обгрунтування УДІ №4 дещо затягнулося на противагу попереднім, бо то є центрова сутність всього системного процесу буття як такого. Все має зосередитись на ідеї «Зростання добробуту громадян України», де початкові УДІ №№ 1, 2, 3 надають можливість постати УДІ №4, а подальші УДІ 5, 6, 7 гарантують стабільність тривалого існування. Простіше кажучи: в центрі є увага і повага до кожної окремої людини. Головне - людина, а не держава, громада, церква, партія тощо. Навпаки це вони постають зі самосвідомості окремої людини, що добровільно самоорганізується в більші спільноти до держави включно. А головним рушієм цього процесу має стати вигода! Проста особиста вигода, або ще інакше - приватний інтерес! Вкотре прошу не зводити все до суто матеріального виміру, або суто примітивного волюнтаризму. Вигода може мати і суто духовний вимір, як це, для прикладу, є в релігіях. Погодьтесь, що кожен в усьому шукає собі чогось доброго, а не лихого, тобто певної вигоди. Детальніше це також варто обговорити окремо, але головним є одне: пошук вигоди-інтересу окремих громадян має створювати загальнонаціональний продукт в державі, а не створювати проблеми, що дуже яскраво демонструє безпринципний протекціонізм в українському автобудуванні депутатами ВРУ, що призвів до значних проблем, зокрема зі так званими «євробляхами» - це грубе порушення поєднання приватного інтересу з державним. Перетворення України у сміттєзвалище авторинку ЄС аж ніяк не є «зростання добробуту громадян України», що особливо потрібно розуміти. Село Грибовичі коло Львова тому підтвердження, як шикарні дорогі приватні будинки не придатні для життя через загрозливу екологію довкілля. Тому потрібна велика розумова потуга щодо визначення змісту тези «зростання добробуту громадян України» В таких питаннях дуже гарними є слова священника перед читання Святого Писання: -Будьте уважні!
    
Богдан Гордасевич   
21 липня 2018 р.
м.Львів-Рясне

3. Україна – держава сталого економічного зростання - УДІ № 4

Немає потреби доводити, що тільки економічно сильна держава може мати сильну армію та бути впливовою в Світи, це можливе тільки за умови сталого економічного зростання – іншого не буває. Водночас маємо чітко усвідомлювати, що економіку країни створює не її керівництво: ні Президент з його адміністрацією, ні депутати ВРУ і обраний ними Прем’єр і Уряд – вони нічого не виробляють, а тільки документально-юридично оформляють економічні процеси. Творцями економіки є реальні виробники продукції та послуг, тобто маса робочого люду та бізнесмени малі, середні та великі, як організатори економічних процесів. Тому оті сподівання на обрання видатного генія на посаду президента чи прем’єра, як панацею економічного добробуту для всіх є величезною помилкою в першу чергу тому, що за будь-яких варіантів працювати потрібно буде всім, хто внизу! Саме робочим та селянам, як прямим виробникам товарів та послуг. І саме тому головним принципом економічного устрою в державі має бути дотримання принципу, що економіка існує для людей, а не люди – для економіки. Це є основа! І звідси йде головний посил зробити в процесі виробництва особливий наголос на максимальному рівні заробітної платні безпосередніх виробників продукції, а не посередників та реалізаторів, як є зараз в Україні. 
Є дуже точне визначення, що: бізнес – це мистецтво привласнювати чужі гроші. Але це є мистецтвом за наявності в процесі моральної складової, тобто можливо чесного розподілу прибутку, бо в інакшому випадку то не мистецтво, а злочинний грабунок і елементарне «кідалово». Водночас у нас занадто люблять нарікати, що то або то погано, але майже ніхто з таких нарікаючих людей нічого не робить для покращення ситуації суто сам і від себе. Винуваті держава, уряд, вся влада, олігархи і ще хто завгодно, але не він сам! І не подумайте, що то виключно як кажуть: пересічні громадяни. Зовсім ні! Я ось постійно чую у виступах голови міста Львова Андрія Садового такий словесний пасаж, що  вони успішно роблять те і те, а ось держава – нічого не робить, або: держава не допомагає і тому подібне. В такі моменти мені стає цікаво: виходить, що Андрій Садовий не ототожнює себе на посаді голови міста і його інфраструктури складовою часткою Української Держави, а вона – окремо, а він і його підлеглі – то окремо, поза державою. І ми ще дивуємося, що в державному управлінні такі негаразди, якщо державні чиновники за статусом (!) на таких посадах протиставляють себе державі. Якраз коли всі від найвищого чиновника до пересічного громадянина відчують єднання в тому, що: Держава – це Я! Що це і твій особистий обов’язок виправляти негаразди в державі – тільки тоді у нас буде порядок і суспільний добробут. Без того маємо те, що маємо.
Є ще один дуже точний вислів: кожен народ має ту владу, на яку заслуговує. Щиро тішуся, що нарешті в Україні є така влада, якою можна пишатись як розумною і достойною. Значить український народ сам багато чого вартує, якщо має таку добру владу. Добра ця влада не для всіх, тому і чути від різних «ображених» нею корупціонерів, що вона погана, але український народ сам розуміється, хто чого вартий. Особисто мене дико злять виступи представників «Опозиційного блоку» з жалями щодо жахливого стану економіки та убогості народу, тому що хочеться гаркнути в писок тим Бойку, Шурмі, Королевській тощо просте: – Так це ж ваших рук доробок! Це ж ви, подонки, були при владі й такого наробили! Масове зубожіння народу, тотальна корупція на всіх рівнях, страшна економічна криза, анексія Криму і війна на Донбасі – це в першу чергу вина тих людей, що згрупувалися в «Опоблоку» і коло них в так званій парламентській опозиції, бо той же Олег Ляшко понад 20 років при владі в різних варіантах, але з нього відповідальність за те, що він зараз так гаряче критикує в державі, – як з гуски водичка.  А всі мільйонні статки зароблені Олегом Ляшком чесно одним місцем, бо ж недаремно «Радикальна партія Олега Ляшка» одна з найбільш посидючих фракцій у ВРУ. Інші навпаки при владі є новенькими, як фракція «Самопомочі», але з чим вони прийшли?! З «Реанімаційним пакетом реформ»! Реанімувати можна того, хто є присмерті! А хто у нас такий? Таким здихаючим напівтрупом у нас є економічна модель держави під абревіатурою УРСР з понад 3-ма тисячами її збиткових державних підприємств. Взагалі, на моє переконання, особливо після блокади на Донбасі, «Самопоміч» завуалювала справжню назву, бо їх діяльність більше наводить на думку, що вони керуються «Реакційним пакетом реформ». Пишу це не заради якось принизити, а заради висвітлення правди, оскільки без того не можна рухатись далі. Навіть в Святому Писанні сказано: «Судіть по-ділах, а не по-словах». На 4-му році після Революції Гідності вже досить ясно видно, де є діла і хто зумів замість підготовленого з боку РФ та її поплічників дефолту в Україні навпаки вчасно виплачувати зарплати і пенсії, потрошку збільшували їх й перейти врешті до економічного зростання в державі, а за ким є тільки слова, слова, слова.
На завершення цього обговорення, я рекомендую ознайомитись з працею Генрі Гезліта «Економіка в одній лекції». Вона дуже проста для сприйняття і дуже корисна для ліквідації економічного незнання щодо елементарних речей та процесів. Але одну цитату я наведу зі вступу: 

«Доводиться з сумом констатувати, що погані економісти подають
свої помилки публіці краще, ніж добрі економісти висвітлюють
правильні погляди. Можна почути нарікання: демагоги вміють
викликати більшу довіру, виступаючи з економічними нонсенсами, ніж
чесні люди, які намагаються показати їх хибність. Чому так діється, цілком зрозуміло: те, що пропагують демагоги і погані економісти, є напівправдою. Вони передбачають лише негайні ефекти запропонованої політики або ії вплив на окрему групу. Звичайно, вони можуть мати певну рацію. Але у відповідь на це потрібно довести, що запропонована політика матиме триваліші й менш бажані наслідки, або принесе користь одній групі за рахунок інших. Напівправду треба доповнити і виправити. Однак, щоб розглянути всі головні наслідки пропонованого курсу для всього суспільства, часто потрібний складний і нецікавий ланцюг міркувань. Здебільшого люди вважають, що стежити за таким ланцюгом міркувань надто важко і втомливо. Погані економісти використовують цю інтелектуальну слабкість. Вони намагаються запевнити, що не обов'язково стежити за міркуваннями або мати свій погляд про їх цінність. Адже це, мовляв, тільки «класична економіка»...»


2. Наскрізна і багатоваріантна глобальна мілітаризація України - УДІ № 2

Не варто довго пояснювати, що в світових реаліях існує тільки одна головна дієва річ – сила. Хто сильніший – той і більше правий. Таким є споконвічний стандарт міжнародних відносин, який Україна добряче відчула на собі у 2014 році під час загарбання Криму з боку РФ. На той момент міжнародна опінія була повністю на боці керівництва РФ, а головною темою перемовин було не засудження злочинної анексії Криму одним з головних гарантів збереження кордонів та державного суверенітету України за так званим «Будапештським меморандумом», а щоб війська РФ не заходили на материкову частину України. І вся подальша міжнародна контрдія і всі санкції проти РФ скеровані були не для захисту України, а для захисту себе! Захисту суто своїх країн від явного порушника міжнародних норм права і злісного агресора – від РФ. Варто порівняти міжнародну реакцію на анексію Криму ЗС РФ з абсолютно аналогічною анексією Іраком сусідньої країни Кувейту 2 серпня 1990 року, яка була діаметрально протилежною реакції щодо України. Під егідою рішень ООН і домінантою ЗС США була проведена в січні 1991 року відома військова операція «Буря в пустелі» і Кувейт було звільнено. Доречно зауважити, що блок НАТО прийняв дуже активну позицію щодо звільнення Кувейту, хоча той і не був членом альянсу. З мого погляду це не є так звані «подвійні стандарти», а просто різні інтереси. Воювати з РФ через Україну ніхто не бажає і це цілком слушна позиція. У тому числі і всіх інших країн-гарантів, які підписали і пізніше приєдналися до «Будапештського меморандуму». На завершення цього аналізу додам, що якби спецслужби США справді інспірували Помаранчеву революцію 2004-2005 років чи Революцію Гідності 2013-2014 років, то можна бути певним, що реакція на агресію з боку РФ щодо  України була значно і значно активнішою від тої нікчемної, яку продемонстрував тогочасний Президент США Барак Обама. На моє тверде переконання: США не мали і дотепер не мають жодного інтересу щодо України. Саме тому на перемовинах Трампа з керівництвом РФ не може йтися про те, щоб «віддати Україну» вже тому, що США її не брали і не збираються цього робити – Україна не є серед кола стратегічних інтересів США. Все написане вище є обгрунтуванням того, що скажу далі стосовно глобальної мілітаризації України. 
Україна приречена самостійно протистояти Російській Федерації, яка буде  довічно загрожувати і втручатися в наше державне буття, допоки існуватиме. Водночас розвал РФ також не полегшить ситуації на східних кордонах України через навалу і легальних, і нелегальних емігрантів та біженців з пост-рефівського простору, як і будуть різні військові напади або воєнізованих банд-формуваннь тощо. Це означає, що глобальна мілітаризація всього суспільного життя в Україні є тривалою необхідністю для нас. Варто зауважити, що потужний Військово-промисловий комплекс є важливою складовою загального економічного зростання для України, але тут має бути витримана одна умова, що кожна область буде мати свою визначену згідно кількості населення частку від ВПК як постійний економічний чинник свого щорічного бюджету. В жодному разі не варто створювати окремі поліси-конгломерати ВПК в одиничних областях. Основна частина ЗСУ є виключно професійна і не надто чисельна, але дуже технологічно передова в усьому і зі значними резервами на випадок війни. Технічний персонал не має належати до ЗСУ. Військовими є тільки ті, хто або воює, або перебуває на бойових навчаннях та маневрах, а не канцеляристи чи різні підсобні працівники. Дуже важливою є наявність потужної мобілізаційної системи в  Україні та добре підготовлені й організовані резервісти 1-ї, 2-ї, 3-ї черги тощо. Також на моє тверде переконання вся молодь має проходити піврічний державний військовий вишкіл (ДВВ) як хлопці, так і дівчата. Інша справа, що це не повинен бути дикий насильницький принцип муштри і приниження, а різні варіанти, які має обирати собі призовник, як і час вишколу він може обумовити в комісаріаті. Щодо тих, хто буде уникати ДВВ, то не ганятися за ними, а карати їх просто не приймаючи на держслужбу та блокувати інші контрактні стосунки з державою, а при участі в політичному житті країни відсутність ДВВ стане чи не найвищою причиною обструкції такого політика. Ще на мою думку потрібні окремі добровільні територіальні воєнізовані підрозділи, які мають очолювати фахові бойові ветерани, де основним завданням має бути захист місцевого населення за надзвичайних обставин, зокрема, застосування зброї масового знищення або чогось подібного. Наголошую, до у ДВВ важливим є власний вибір рівня вишколу хлопця чи дівчини, але водночас варто для жіночої частини пропагувати теми Цивільної оборони, бо матері найчастіше оберігають дітей і мають бути фахово свідомі щодо дій порятунку за тих чи інших надзвичайних обставин. Також я особисто вважаю потрібним створення поза державними джерелами забезпечення, але за пильним державним контролем, окремої армії за принципом найманців-добровольців, щось на осучаснений варіант Січі. Добрі військові ті, що мають постійну практику, отож всім звільненим в запас та резервістам хочеться роботи за фахом, тому нехай буде в Україні легальна установа їх організації, вишколу, кооптації та взаємодопомоги як найманців в гарячі точки планети, де потрібні фахові військові. Зрозуміло, що тут багато важить моральний аспект, бо ми вже були свідками, як створенні з добрими намірами «добробати» ставали несподівано мародерами і кримінальними «бандобатами». Для того й потрібен багаторівневий вишкіл військових не тільки за фізичними параметрами, але і моральними, духовними якостями. З описаного вище стає сповна зрозумілим зміст глобальної мілітаризації України – це багаторівнева і комплексна військова підготовка і праця, що охоплює значну частину населення, причому на добровільних засадах, бо як правильно сказано: примус малораціональний скрізь, але в моменти бою – найбільше.  Примус продуктивно творить дезертирів та зрадників, тому добровольці – найкраща людяність для війська.  На завершення ще зазначу, що вважаю  за військовими на службі право мати політичні уподобання, зокрема під час голосування, але я вважаю нонсенсом участь в політичних акціях людей у військових одностроях. Щоб глобальна мілітаризація не  перетворила Україну в мілітарну державу має діяти твердий принцип: у військовому строї посеред війська, у цивільному вбранні поза військом. Головне для війська і всіх силових структур забезпечити повноцінне існування правової демократичної держави України, де насправді діє сила права і ніколи не постане право сили.


1. Тотальна боротьба з «5-ю колоною» та корупцією в Україні - УДІ № 1

Жодне військо не отримає перемоги, допоки серед нього є ворожі шпигуни і власні продажні зрадники, як би добре все не було підготовлено для боротьби. Коли ворог всі таємниці і задуми вашого війська знає – перемога над ним більш ніж сумнівна. Так само неможливо мати правдиву сильну економіку, як і правову демократичну державу, де відсутній справедливий суд і цивілізований політичний устрій вцілому через глобальну корупцію на всіх рівнях державного апарату. Тому всім спецслужбам України потрібно послідовно «тихою сапою» викрити і знищити ворожу агентуру та всіх внутрішніх зрадників зі «5-ї колони», які підривають державну стабільність України на догоду її ворогам. Коли хтось говорить, що в таборі Михайла Саакашвілі під ВРУ є порядні люди, то я на це відповім просто і однозначно: серед тих, хто підриває державну стабільність, порядних людей бути не може. І на тому – крапка! Об'єктивна критика  української влади і боротьба проти неї всіма засобами – це діаметрально різні речі. Перше скероване на покращення діяльності влади для блага народу і держави, а друге – на її повалення і є конкретною дією на користь ворогів України, впершу чергу – РФ і тим все сказано. Для того, щоб держава Україна мала позитивне майбутнє – вся ворожа агентура разом з «5-ю колоною» та всіма корупціонерами має бути знищена максимально. І це повинен бути постійний процес! Подібно до боротьби зі шкідниками та паразитами з комах: не тоді, коли забагато розвелося, а так, щоб взагалі не було. Щоб такої наволочі в Україні взагалі не велося!

Вступне слово

Ідея Універсальних Державних Імперативів запозичена мною з одного романа-фентезі, а особливість їх переліку полягає в тому, що подальші Імперативи неможливі до виконання без виконання всіх попередніх Імперативів, які автоматично продовжують діяти як складові наступних Імперативів. Тобто всі Імперативи не мають вичерпний характер одноразово зробленої і закінченої дії, а є постійно діючими  факторами державного функціювання. Мною зроблено адаптацію Універсальних Державних Імперативів до України в сучасному її становищі. Пропоную вважати це інтелектуальною грою для кращого розуміння реалій сьогодення і свідомої корекції нашого майбутнього. Зокрема, я подаю до кожного УДІ свій коментар, який не є остаточним, а буде далі доповнюватись змістом, тому що в тому весь задум проекту: активація інтелектуального поступу в Україні. Щоб постало Діло – спочатку має бути Слово. Думка передує справі, а не навпаки. Варто наголосити, що всі Імперативи мають суто матеріальний зміст і не торкаються духовної та моральної сфери життя в Україні. Об’єктивна реальність має обумовлену парадигму щодо конкретних  об’єктивних параметрів її творення чим ми і займемось. З Богом!

Загальна кількість Універсальних Державних Імперативів – 7 і вони такі:

1. Тотальна боротьба з «5-ю колоною» та корупцією в Україні.

2. Наскрізна і багатоваріантна глобальна мілітаризація України.

3. Україна – держава сталого економічного зростання.
4. Зростання добробуту населення в Україні та відповідна антиміграційна політика як взаємозалежні фактори.

5. Безпека життєдіяльності в Україні, а особливо автодорожній травматизм.

6. Культура, освіта, дозвілля, туризм та спортивна сфера в Україні. Контрпропаганда екстремальним і небезпечним заняттям.
7. Наука і творення майбутнього України, нанотехнології, космічна експансія і все тому подібне.

Наближається час прощання з Олегом Сенцовим


5 канал
"ВСІМ, ХТО В ФУТБОЛКАХ І НЕ ТІЛЬКИ": СЕНЦОВ НАПИСАВ ВІДВЕРТОГО ЛИСТА 
23.06.2018 11:35
Він адресований всім тим, хто підтримує українця й інших політв'язнів, незаконно утримуваних в РФ

ЗА ТЕМОЮ

Український режисер і політв’язень Олег Сенцов написав листа, в якому поядкував всім небайдужим за підтримку. Скан звернення українця оприлюднив на сторінці у Facebook продюсер Євген Гінділіс.

"Друзі, ось лист, який Олег Сенцов написав сьогодні в колонії і попросив передати всім, хто його підтримував і підтримує в ці дні", - зазначив Гінділіс.

Більшою мірою лист адресований російським кінематографістам.

"Тим, хто вдяг футболки, і не тільки! Друзі-кіношники! Дякую вам усім за те, що ви робите. За те, що не мовчите. Не боятися - це виявляється так нескладно, правда? Важко зробити лише перший крок. Хтось його зробив відразу, а хтось лише нещодавно, але я всім і кожному з вас вдячний за сміливість. Я розумію, що ви ризикуєте, відкрито підтримуючи мене зараз, живучи в цій країні. Я не пишу і не називаю імен і прізвищ, не тому що їх не знаю або не ціную, а просто боюся когось забути або особливо відзначити. Я вдячний вам усім. Зрушення у свідомості радянських людей, що призвели спочатку до перебудови, а потім до краху імперії і свободи розпочалися саме коли кінематографісти почали ці зміни зі свого з'їзду у 80-х роках минулого століття. Можливо, що і на вас чекає та ж місія і завдання, щоб зруйнувати ще більш потворну імперію, яка зараз вибудувана і продовжує еволюціонувати у вашій країні. Успіхів вам у цьому! Але не забувайте при цьому знімати і прекрасні фільми! Ваш Олег Сенцов".

Як відомо, нині українця Олега Сенцова утримують у колонії суворого режиму в Ямало-Ненецькому автономному окрузі РФ, більш відомій як "Білий ведмідь". Ще 14 травня він оголосив голодування з вимогою відпустити всіх українців, яких незаконно ув'язнили в РФ. До нього і досі не пускають українського омбудсмена Людмилу Денісову. Режисер голодує вже понад 40 днів – він дуже блідий, мало рухається та майже не встає з ліжка. У нього відмовляють рецептори

Чотири роки президентства Порошенка

Чотири роки президентства Порошенка: головні досягнення та невдачі
07.06.2018
Рівно чотири роки пройшло з того моменту, як 7 червня 2014 року Петро Порошенко склав присягу президента України. Тож традиційно річниця його інавгурації є гарним приводом підбити підсумки роботи діючого глави держави, котрий, що не є секретом, планує йти і на другий президентський термін. Звісно, електоральні позиції Порошенка зараз не такі міцні, як на дострокових президентських виборах-2014 – тоді він переміг вже у першому турі, отримавши 54,7% голосів українських виборців, тепер же поточні рейтинги лише дозволяють йому залишатися в групі претендентів на другий тур, натомість Порошенко є серед лідерів за показниками недовіри громадян. І це, безсумнівно, виступає певним лакмусовим папірцем цілої серії невдач президента, але переважно у внутрішній політиці. Водночас більшість його досягнень сконцентровані на зовнішньому фронті, і цю своєрідну візитну картку президентства Порошенка відзначають в експертних колах передусім.

Загальні тенденції
Попри поверхневі суспільні враження, що з кожним роком поточна президентська діяльність обростає одними мінусами, більш уважне та поінформоване експертне середовище бачить не лише негатив, а й здобутки Порошенка. Наприклад, за даними щорічного опитування Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва 55 експертів, яким треба було виставити оцінки четвертому року каденції президента за 10-тибальною шкалою, останні результати роботи глави держави отримали в середньому 5 балів. Для порівняння: торік діяльність Порошенка була оцінена в 4,7 бали, в 2016-му – 4,5 й тільки в 2015-му, у перший рік президентства, трохи вище – 5,3.

Якщо ж говорити про конкретні напрямки, то, найкраще, на думку експертів, президент протягом року справлявся із провадженням зовнішньої політики (6,5 бала), найгірше – із реалізацією кадрової політики (3,2). Взаємодію з парламентом експерти оцінили в 5 балів, взаємодія з урядом отримала 5,2, врегулювання збройного конфлікту на Донбасі –  4,9, виконання функцій гаранта Конституції та прав і свобод громадян – 4,8, проведення реформ – 4, взаємодія із суспільством – 3,6, ну і виконання передвиборних обіцянок оцінене ще нижчим балом – 3,5.

До речі, якщо проводити паралелі із минулорічним експертним опитуванням “Демініціатив”, найгіршої динаміки зазнало оцінювання роботи Порошенка саме з кадрами. І це цілком зрозуміло, бо чого тільки вартувала довжелезна затримка із призначенням нового керівника Нацбанку Якова Смолія замість Валерії Гонтарєвої, яка поставила справжній рекорд із тривалості власної відпустки. Разом з тим впродовж року найбільше змінилася в бік покращення оцінка щодо врегулювання збройного конфлікту на Донбасі (майже на цілий бал, а це багато), що, само собою, пов’язано із ухваленням цього року парламентом так званого закону про реінтеграцію Донбасу та початком його виконання шляхом недавнього переформатування АТО в операцію Об’єднаних сил ЗСУ.

ТОП-5 досягнень
Якраз пункт про посилення обороноздатності країни та продовження реформування української армії потрапив до першої п’ятірки головних досягнень президентської діяльності за минулий рік, посівши в цьому своєрідному рейтингу, створеному за оцінками опитаних “Демініціативами” експертів, четверте місце. Решта ТОП-5 здобутків пов’язана із зовнішньою політикою, що також є прямою прерогативою президента. Так, беззаперечним лідером є запровадження у червні 2017 року безвізового режиму із країнами Євросоюзу, принади чого вже відчули на собі багато українців, подорожуючих Європою.

Друге місце за кількістю експертних згадок отримала домовленість щодо постачання летальної зброї із США. Вирішення цього питання офіційний Київ домагався ще за попереднього американського президента Барака Обами, але безрезультатно. Тому з приходом у Білий дім Дональда Трампа дипломатична проактивність Порошенка дійсно принесла свої плоди – виділення Україні вкрай необхідних для стримування російської агресії “джавелінів” й іншої сучасної зброї стало реальністю. Із цим беззаперечним здобутком йде в комплексі інший – продовження режиму санкцій проти Росії та збереження навколо даного питання міжнародної коаліції, попри будь-які політичні й економічні трансатлантичні суперечки. Це досягнення Банкової експерти розмістили на п’яту позицію.

А ось символічну “бронзу” експертного співтовариства виборов ще не здобуток, а лише намір – щодо створення в Україні єдиної помісної церкви. В принципі, надання Константинополем томосу українським православним може взагалі стати історичним досягненням всього президентства Порошенка, навіть затьмаривши вікопомний безвіз. Щоправда, невдача в цій делікатній релігійній площині здатна викликати таку хвилю критичних стріл, котра накриє мідним тазом будь-які політичні перспективи діючого глави держави.

ТОП-5 невдач
Тим більше, критикувати Порошенка дійсно є за що, і це в черговий раз підтвердило наведене дослідження Фонду “Демократичні ініціативи”. Найвагоміші претензії президенту експерти висувають щодо відсутності прогресу у боротьбі із корупцією, що виглядає цілком очікувано. Адже практично у всіх соцопитуваннях наступною проблемою, яка найбільше хвилює широкий загал українців після російсько-української війни, зафіксовані саме антикорупційні пробуксовки влади.

Наступною невдачею за останній рік команди Банкової в експертних оцінках значиться схоже питання – блокування процесу створення спеціалізованого Антикорупційного суду, а на четвертому місці цього “мінусового” ТОП-5 розмістилася вимога щодо е-декларування антикорупційних активістів та членів неурядових організацій. Між іншим, в обох випадках всю відповідальність покладено не на Верховну Раду, котра може розв’язати ці проблеми всього двома результативними голосуваннями, а безпосередньо на Порошенка. Тому від сьогоднішнього ухвалення в другому читанні та в цілому закону про Вищий антикорупційний суд залежить не лише наступний транш МВФ, але й перетворення ключової невдачі президента за четвертий рік каденції у справжнє досягнення. Те ж саме стосується й е-декларацій для НДО.

Зрештою, в першу п’ятірку головних президентських промахів потрапили ще дві глобальні проблеми – це повільний загалом темп реформ, а також недостатній рівень комунікації із суспільством з одночасним падінням народної довіри до Порошенка. Втім, і те, і інше взаємопов’язане, адже без налагодження дієвої комунікативної функції про любе реформування ніхто не знатиме, навіть якщо воно реально відбувається. Приміром, низька ефективність влади в інформуванні стосовно тієї ж самої медичної реформи створила стійке враження про її хибність. А “на горіхи” отримують не стільки в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун або прем’єр Володимир Гройсман, скільки гарант Конституції.

Очікування від п’ятого року президентства Порошенка
Очевидно, що останній рік своєї президентської каденції Порошенку найбільше уваги слід приділити внутрішньополітичному напрямку, який відверто “провисає”. Ось і експерти, що брали участь в дослідженні “Демініціатив”, також очікують на три вагомі президентські кроки як раз у внутрішній політиці.

А саме: на реальну боротьбу з корупцією разом із встановленням на ноги Антикорупційного суду, якісне завершення всієї судової реформи та, що отримало найбільше експертних згадок, на ініціювання виборчої реформи. Однак є серйозні сумніви в тому, що п’ятий рік президентства Порошенка буде взагалі супроводжуватися якимись системними змінами. Бо країна вже цієї осені вступить у великий передвиборчий цикл, який не завершиться майбутніми президентськими виборами, а продовжиться аж до жовтня 2019 року, коли українці оберуть нову Верховну Раду.

Тож недивно, що й в експертних колах в актуальному пріоритеті – очікування наступної виборчої гонитви. До слова, більшість опитаних Фондом “Демініціативи” цього року експертів (32) вважають, що, скоріше за все, Порошенко не буде обраний на другий термін, але певні шанси у нього є. Водночас майже третина (16 експертів) схиляються до того, що нинішній президент буде вдруге переобраний, хоча й мають сумніви щодо цього. Звичайно, думки всього 55 експертів не можна вважати істиною в останній інстанції, але певний тренд вони таки окреслюють.

Володимир Степаненко, спеціально для “Українського інтересу
https://uain.press/politics/841671-841671