Схоже, що скоро в Києві не буде комунальних автобусів. Тролейбуси і трамваї якось тримаються, бо альтернативи їм нема. А от автобуси легко замінити маршрутними таксі. Тим, у "Київпастрансі" та київській владі користуються. Кажуть навіть за
Льоні Космосу Чорновецького в Київраді були лоббісти маршрутників і деякі маршрути "зливали", а терріторії автобусних парків віддавали в аренду приватним перевізникам. Ну, що тут скажеш... Звичайно, можна все спихнути на економічну кризу та те, що держава не компенсує проїзд пільговиків — але нічого не робиться. Ну, що ж, підвищили вартість проїзду з 1,5 до 3 гривень. Але кількість автобусів така як була до підвищення, такою ж і залишилася. 6 лютого на маршрутах було 292 автобуси, а вчора, 9го лютого — 287. І далі буде тільки гірше. На багатьох маршрутах замість автобусів великої місткості курсують мікроавтобуси
(А2 [Зал. ст. "Київ-Волинський - метро "Шулявська"] — лише один автобус, і то Богдан,
А5 [Зал. вокзал - вул. Ізюмська] — теж лише один мікроавтобус,
А47 [Метро "Нивки" - метро "Дорогожичі"],
А52 [Метро "Либідська - вул. Закарпатська] — теж лише один мікроавтобус,
А75 [Метро "Виставковий центр" - селище Жуляни]).
— На цих вищеперерахованих маршрутах раніше їздили великі автобуси. А тепер от лише мікроавтобуси. Можливо, пасажиропотік невеликий? Можливо. Але маршрути 2, 5, 47 за моїми спостереженнями були переповнені.
Автобусний маршрут 75. В 2013му їздив автобус великої місткості. З 2014го на маршруті мікроавтобус. Прогрес:)
При тому на популярних комерційних (маршруткових) маршрутах використовуються автобуси великої місткості.
На прибуткових комерційних маршрутах комунальний перевізник виставляє великі автобуси. А на звичайні автобусні замість автобусів ставлять мікроавтобуси.
Взагалі якось дивно, що комунальні автобусні парки мають комерційні маршрути. Кажуть, що за рахунок них автопарки лише виживаюить. Але це якось дико "забивати" на звичайні маршрути в угоду комерційним. Є думки, що комунальним автобусникам треба заборонити комерційні маршрути, або хоча б не дублювати власні маршрути.
Ще одна цікавинка — на таксомоторних (маршруткових) маршрутах з'являються приватні маршрутки. Про що це свідчить? Про те, що не вистачає комунальних мікроавтобусів?
На "Київпастрансівських" таксомоторних маршрутах (№№208, 501) з'являються арендовані машини. Невже у КПТ не вистачає власних автобусів???
Мені довелося відвідати декілька автобусних парків і видовище там не з найприємних. Стелі в ремонтних боксах протікають, будівлі руйнуються, немає грошей на автозапчастини та інше.
Автобусний парк №6, ремонтний бокс. Під час дощу з даху ллється вода.
Ще одна тенденція — закриття або відсторонення від приміських перевезень. Перелік маршрутів, на яких їздили київські автобуси, вражає.
82 — Метро "Академмістечко" - Київський молокозавод №3 (м. Вишневе) > маршрут відмінено
747 — Метро "Ники" - село Гореничі > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
748 — Метро "Святошин" - село Білогородка > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
758 — Метро "Либідська - село Велика Бугаївка (?) > маршрут відмінено
759 — Метро "Святошин" - село Червоний хутір > маршрут віддали приватному обласному перевізнику,
змінили кінцеву на метро "Нивки"
760 — Метро "Святошин" - село Дмитрівка > маршрут відмінено
761 — Метро "Святошин" - село Лісне > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
762 — Метро "Святошин" - село Неграші > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
763 — Метро "Святошин" - село Шпитьки > маршрут відмінено
764 — Метро "Нивки" - село Личанка >
доля маршруту невідома
765 — Метро "Святошин" - село Музичі >
маршрут віддали приватному обласному перевізнику,
змінили кінцеву на метро "Нивки"
767 — Метро "Святошин" - село Мостище > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
768 — Метро "Святошин" - село Чорногородка >
доля маршруту невідома
769 — Метро "Святошин" - село Горбовичі > маршрут віддали приватному обласному перевізнику,
змінили кінцеву на метро "Нивки"
770 — Метро "Святошин" - село Михайлівка-Рубежівка > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
771 — Метро "Святошин" - село Мотижин > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
773 — Метро "Святошин" - село Миколаївка >
маршрут віддали приватному обласному перевізнику
776 — Метро "Святошин" - село Колонщина >
маршрут віддали приватному обласному перевізнику
778 — Метро "Святошин" - село Яблунівка > маршрут віддали приватному перевізнику, потім повернули "Київпастрансу". Потім знову віддали приватному перевізнику. Зараз маршрут не працює.
793 — Метро "Героїв Дніпра" - Сади "Касакад" (село Хотяновка) > маршрут відмінено (?)
794 — Метро "Героїв Дніпра" - Сади "Світанок" > маршрут відмінено (?)
795 — Метро "Героїв Дніпра" - село Лютіж > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
Зупинка "Вулиця Ушакова" (2010р.). З довгим переліком приміських комунальних маршрутів. Зараз по більшості з них їздять частники.
Нині навіть таблички нема.
Ви скажете: "Ну і що тут такого?" Але: 1) при обслуговуванні приміських маршрутів використовувалились автобуси великої місткості; 2) київські комунальні автобуси у області виглядали незвично, взагалі приміські комунальні маршрути це окремий вид маршрутів — романтично навіть; 3) з переводом маршрутів приватним перевізникам збільшилась вартість проїзду. Ну в усякомі разі на комунальних автобусах було дешевше, ніж у приватних маршрутках. Наприклад, на 720 з Святошино до Боярки було 7 гривень (коли це було?), а на 778 (комунальному) — 5 гривень. Економія! І в нормальному автобусі приємніше їхати, ніж у тісній маршрутці.
Замість комунальних автобусів у передмістя тепер їздять приватні маршрутки:(
Замість комунальних автобусів у передмістя тепер їздять приватні маршрутки:(
Ви будете в шоці але у Житомирському напрямі їздило навіть
отаке!
Ще одна проблема — пенсія. Пенсіонери і пільговики користуються переважно комунальним транспортом, тож дають вагоме навантаження. Але при цьому не платять за проїзд. Держава у нас не така багата і не завжди компенсує за проїзд пільговиків. Що робити? Найймовірніший варіант — адресна допомога (забув як же воно завивається... а, згадав! Грошова компенсація). Пенсіонери не будуть у захваті від такого рішення, але 1) держава не така багата, щоб компенсувати тим, хто часто їздить; 2) є такі, хто не користується транспортом. І гроші, що будуть нараховуватись зможуть використати не на проїзд, а на ліки, наприклад.
Ще один аспект — закриття автобусних парків. ТРи з восьми вже не працюють. І це негативно відбивається на якості перевезень.
Зараз нема автобусного парку №3 (пров. Радіщева), що обслуговував маршрути Відрадного, Борщагівки, Чоколівки. Автобусний парк №4 (у Святошино) після закриття приміських маршрутів залишився без роботи. Автобусний парк №6 хоч і не закрили, але з Оболоні перемістили на саму околицю Троєщини. Автобусний парк №8 відсторонили від роботи через зловживання. Виявилося, що десь "загубилися" декілька автобусів. І зараз загроза закриття ще одного автобусного парку.
Отже, підсумуємо стан та тенденції автобусних перевезень у Києві:
1. Закриваються автобусні маршрути (міські).
2. Закриття більшості приміських комунальних маршрутів!!!
3. Закриваються автобусні парки.
4. Автобусні парки перебуваються у поганому технічному та матеріальному стані.
5. Автобуси зношуються, а нові не надходять.
5. Держава не компенсує проїзд пільговиків.
6. На комунальних комерційних маршрутах їздять сторонні машини.
Що вбиває автобусний транспорт у Києві:
Заміна автобусів великої місткості мікроавтобусами, скорочення випуску, закриття маршрутів.
Паризитування самих на собі (обслуговування комерційних маршрутів)
Відсутність компенсації за проїзд пільговиків
Недосконала мережа автобусних маршрутів
Поганий стан автобусних парків
Як знищуються автобусні маршрути:
1 етап — а) зменшується кількість автобусів на маршруті (наприклад, було 4 машини, залишили 2; було дві — залишили один), і, віідповідно, збільшуються інтервали між рейсами.
б) змінюється режим роботи маршруту (наприклад з цілодобового переводять у "піковий").
2 етап — мотивуючи зменшенням пасажиропотоку (що не дивно, враховуючи 1 етап "покращень") замість автобусів великої місткості на маршрути ставлять мікроавтобуси.
3 етап —
автобуси мікроавтобуси починають їздити як попало (не за розкладом, відміняються рейси).
4 етап — маршрут відміняється (у зв'язку з кризою, зменшенням пасажиропотоку та інше).
5 етап — з зупинок зникають знаки "Зупинка автобуса" (раніше деякі таблички не чіпали, але тепер економія!).
От така фігня, малята! Що робити мабуть зроблю наступною темою. Можливо у вас є варіанти як врятувати київські автобуси.
P.S.: З 8-ми автобусних парків у Києві лишилось тільки 5. І то, ще один парк збираються закрити (АП-1). Так що на нас чекають маршрутки. Ну і електротранспорт. Хоча і тролейбуси з трамваями в не набагато кращому стані, ніж автобуси.
Не буде у Києві автобусів:(
P.P.S.: Дивно, що відправили автобуси автобусного парку №1 на евакуацію людей із зони АТО. Ні, це добре починання, але У МІСТІ НЕ ВИСТАЧАЄ МАШИН ДЛЯ АВТОБУСНИХ МАРШРУТІВ, а вони їх відправляють під кулі. Ідіотизм! Хіба немає місцевих автобусів? Чи з інших міст не можна було взяти?