За результатом аудиту, місцевих бюджетів на території
Зміївського району встановлена потреба у системних змінах.
Фахівці Північно-східного офісу
Держаудитслужби провели державний фінансовий аудит місцевих бюджетів на
території Зміївського району Харківської області за період з 01.01.2016 по
30.06.2019 року.
Аудиторське дослідження
засвідчило, що місцеві бюджети мають достатньо високий ресурсний потенціал та
переважно спроможні самостійно забезпечити надання на належному рівні
соціальних послуг мешканцям громади. Водночас, аудитом виявлено окремі чинники і фактори, які не сприяють максимальному залученню додаткових джерел доходів,
використанню природних ресурсів та ефективному управлінню майном.
Результати
аналізу засвідчили, що незважаючи на щорічне зростання абсолютних обсягів
наповнюваності доходів бюджету, бюджетні призначення по видатковій частині
бюджетів на території Зміївського району у 2016 - 2018 роках та протягом 6
місяців 2019 року виконані не в повному
обсязі.
Так, запроваджена органами
місцевого самоврядування система адміністрування місцевими податками та зборами
не сприяла надходженню додаткових
коштів до місцевих бюджетів району зокрема податку на землю за земельні ділянки, які перебувають у
постійному користуванні суб'єктів господарювання, на суму 10,2 млн грн та податку на нерухоме майно на суму 3,5 млн гривень.
Відсутність
механізмів співпраці між місцевими управліннями Держгеокадастру України,
Державної фіскальної служби України та органами місцевого самоврядування
призвела до не залучення наявних резервів для зміцнення фінансових основ
місцевих бюджетів на суму 11,6 млн гривень.
Бюджетом району
втрачено можливість отримати додаткові надходження, від розміщення тимчасово
вільних залишків коштів на депозитних рахунках у установах банків, у вигляді
доходів за відсотками, в сумі 4,5 млн гривень.
А призупинення Урядом
України на 2019 рік розміщення у банках тимчасово вільних коштів загального
фонду місцевих бюджетів призводить до втрат доходів бюджетів району, зокрема за
6 місяців 2019 року щонайменше на суму 880 тис. гривень.
Спрямування залишків
коштів екологічного податку по загальному фонду на заходи, які не є
природоохоронними в сумі 14,3 млн грн, не сприяло їх ефективному використанню.
Внаслідок
недотримання умов співфінансування, встановлено неефективне використання
залишків коштів освітньої субвенції в сумі 494 тис. грн., неефективно витрачено коштів районного
бюджету на утримання понаднормативних посад в сумі 887 тис. гривень.
Не
укладання договорів з органами місцевого самоврядування про передачу
міжбюджетних трансфертів на надання стаціонарної медичної допомоги їх жителям
спричинило додаткове навантаження на бюджет району на суму 182 тис. гривень.
Спрямування
коштів районного бюджету на видатки для фактичного забезпечення діяльності
установ, що утримуються з державного бюджету в сумі 3,3 млн грн, за своєю суттю
є прихованим співфінансуванням та фактичним відволіканням коштів від надання
якісних соціальних послуг, в яких мають нагальну потреби мешканці району.
З
районного бюджету надавались субвенції окремим сільським та селищним бюджетам
на заходи, які могли б бути виконані за рахунок перевиконання дохідної частини
таких бюджетів на суму 1,7 млн гривень.
За результатами аудиторського
дослідження аудиторами розроблені відповідні пропозиції та направлена
інформація до Харківської обласної державної адміністрації.
Більш детально, Ви маєте можливість ознайомитись з
Аудиторським звітом, що оприлюднений на сайті Державної аудиторської служби
України (www.dkrs.gov.ua) у розділі:
Головна сторінка » Результати діяльності » Аудиторські
звіти » 2019» Аудиторські звіти за 2019 рік.
Прес-служба Північно-східного офісу Держаудитслужби.