Про співтовариство

Тут об’єднуються ті, хто любить свій Край. Ми писатимемо тут про це. Будемо розміщувати цікаві фото, обговорювати проблеми сьогодення.

Увага! Учасником співтовариства може стати блогер, який пише на українську тематику.
Вид:
короткий
повний

Ми любимо тебе, Україно!

Глави церков просять звільнити Юлію Тимошенко

  • 03.10.13, 22:37

 

Предстоятелі Церков і лідери релігійних об’єднань України звернулися до президента країни із закликом виконати рішення Європейського суду з прав людини за скаргою № 49872/11 і звільнити Юлію Тимошенко від покарання.

 

Як відомо, ЄСПЛ визнав арешт Юлії Тимошенко незаконним, політично мотивованим та ухваленим через суддівське свавілля.

 

У зв‘язку з набуттям законної сили рішення Європейського суду з прав людини свої листиз таким закликом Віктору Януковичу спрямували Предстоятель Української православної церкви Київського Патріархату, Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет, Глава Української Греко-Католицької церкви, Архієпископ Києво-Галицький Святослав Шевчук, Архієпископ-митрополит Львівський Римсько-Католицької Церкви в Україні Мечислав Мокшицький, старший єпископ Всеукраїнського Союзу церков християн віри євангельської Михайло Паночко, Голова Всеукраїнського союзу об’єднань євангельських християн-баптистів В’ячеслав Нестерук.

 

У своїх зверненнях глави церков наполягають на відновленні справедливості як з огляду на християнське вчення, так і враховуючи важливість цього для європейського майбутнього України. Вони наголошують на тому, що мільйони віруючих громадян висловлюють бажання бачити державу рівноправним членом ЄС і що, як підкреслює зокрема Патріарх Філарет, «звільнення Тимошенко з ув’язнення, або хоча б надання їй можливості лікуватися за кордоном, — одна з ключових позицій, від яких залежить подальша європейська інтеграція України».

 

Повага до гідності людської особи, її прав та свобод належить до тих євангельських істин, які стали фундаментом європейської цивілізації, — нагадує Глава УГКЦ Архієпископ Святослав. — Великою мірою це стосується і осіб, чиї права згідно з рішенням ЄСПЛ не були дотримані й «особливо знаковим нині було б виконання рішення Європейського суду з прав людини, яке стосується справи Юлії Тимошенко».

 

«Це архіважливий момент в історії України, який зобов’язує Вас і нас проявити велику мудрість у цьому геостратегічному питанні, від вирішення якого залежить доля України та її майбутнє», — зазначає у своєму листі лідер Всеукраїнського Союзу церков християн віри євангельської Михайло Паночко.

 

Як відомо, за час ув’язнення лідера української опозиції Глави церков неодноразово закликали Віктора Януковича звільнити Юлії Тимошенко.

 

Нагадаємо, що раніше до Адміністрації президента були передані кілька сотень клопотань від місцевих рад, колишніх членів уряду України, представників громадськості практично всіх регіонів України, дипломатів, народних депутатів, інтелігенції, медиків, юристів, Української Гельсінської спілки з прав людини.

 

 

 

 

 

Без чувства и закона. Рабовладение в путинской России

  • 03.10.13, 21:32

<span class=' bold ' >Владимир Абаринов. Без чувства и закона. Рабовладение в путинской России</span>

Предисловие главного редактора, т.е. С. Овчаренко

Есть какие-то непреложные законы социального мироздания. Если хотят продвинуться вперёд, но нет денег -то есть ТОЛЬКО ТРИ способа:

а) предпринимательство частных лиц

б) эксплуатация природных энергетических ресурсов

в) подневольный рабский труд. Б) и В) СССР уже прошёл. Рабский труд - с 1917 по 1953 и эксплуатация природного энергосырья - с 1953 по 1991 год. Деление - примерное. Общества на основен частной инициативы в России не было.

Теперь, с окончанием эры дорогих энергоносителей - Путинский режим возвращается к рабовладению ГУЛАГа. Если украинцы хотят туда - пусть идут, но в индивидуальном порядке, "на любителя"

Истерика Путина понятна - не хватает не только солдат, но и рабов. А русский народ как совокупный рабовладелец, жаждет воспользоваться бесплатным трудом своих соотечественников. И жаждет, по советскому примеру "воспитывать любовь к труду".    

Добро пожаловать!

А Владимиру Абаринову спасибо за заманчивую перспективу, что ожидает нас в Таможенном Союзе.

Станислав Овчаренко       


Русским помещикам никто и никогда не запрещал освобождать собственных крепостных крестьян, но делали это единицы: кто же тогда заработает на лафит и клико, между которыми так бойко сочиняется конституция? Начальники исправительных учреждений современной России истязают заключенных токмо волею вышестоящего начальства, которое требует план.

Многие приняли близко к сердцу письмо Нади Толоконниковой, но вряд ли многие сознают, что они являются потребителями рабского труда заключенных. Та же история, что и с гастарбайтерами: все возмущаются дискриминацией, но многие ли платят им сполна за работу на своей даче?

Российская экономика издавна держалась на подневольном труде. По словам Энн Эпплбом, автора "Истории ГУЛАГа", Сталин с особым вниманием читал в книгах о Петре I те места, где говорилось об организации принудительного труда, – об этом свидетельствуют его собственноручные пометки на полях книг. ГУЛАГ создавался как часть репрессивного аппарата, но постепенно превратился в промышленную империю, и люди попадали в эти жернова просто по разнарядке:

Очень часто трудно понять причины ареста. Но совершенно очевидно, что были люди, арестованные по профессиональному признаку – только потому, что в лагерях возникла необходимость в работниках определенной специальности.

Сегодняшняя Федеральная служба исполнения наказаний России – могучая многопрофильная государственная корпорация, эксплуатирующая труд наших сограждан. Это только в Надиной колонии зэчки шьют форму для своих тюремщиков. Если посмотреть "Предложения об организации совместных производств" УФСИН по Мордовии, окажется, что это капля в море. Заключенные занимаются металло- и деревообработкой, делают мебель, производят стройматериалы, шьют обувь, изготавливают гвозди, детские кроватки, "стул мягкий ГОСТ 19917-93", рабочую одежду, в том числе "костюм мужской х/б "Труженник" и куртку "Гастарбайтер" (цена за штуку 350 рублей), а также постельное белье, одеяла, подушки, матрацы, косметички и даже макароны.

УФСИН по Томской области размещает на сайте своего ведомства красочный каталог, где чего только нет: дверное полотно и оконные блоки, красивые буфеты и диваны (никто не узнал свой гарнитурчик?), кованые изделия для загородного дома, халаты и бахилы для больниц, пляжные шлепанцы и ненавистная москвичам тротуарная плитка.

В Амурской области заключенные делают шахматы и нарды, курительные трубки, седла и другую шорную продукцию.

Сайт УФСИН по Владимирской области предлагает спортинвентарь, дверные замки, мангалы, каминные наборы, детскую мебель, пластиковую посуду и пленку парниковую.

Все это добро предназначено отнюдь не только для самих колоний, но и для вольных граждан.

В мае этого года ФСИН России провела всероссийское совещание должностных лиц, курирующих "вопросы трудовой адаптации осужденных". На нем с докладом выступил начальник управления трудовой адаптации генерал-майор Александр Сорокин. Он сообщил, что в 2012 году исправительные учреждения выпустили товарной продукции, выполнили работ и оказали услуг на сумму свыше 30,7 миллиарда рублей. Тридцать. Миллиардов. Рублей. Из этого объема на долю самой системы ФСИН пришлось меньше половины – 14,6 миллиарда. Остальное купили мы с вами.

Это для нас заключенных женщин раздевают догола, не пускают в тепло, в туалет и к умывальнику. Для нас они трудятся с восьми утра до трех часов ночи. (Ксения Иващенко, отбывающая наказание в одном отряде с Надей, подтверждает это.) Для нас их подвергают ежеминутной моральной пытке и платят жалкие копейки за рабский труд.

Ах, вы не знали? Теперь знаете.

Они, конечно, сами пишут заявления на сверхурочную работу. Потому что над ними висит драконовский производственный план. Не выполняют зэки нормы, сокрушается генерал Сорокин, а ведь зарплата растет – целых 171 рубль 98 копеек получают в среднем в день. Только Ксения с Надей получают почему-то по 250 в месяц.

Публикуя деловые предложения для частного бизнеса, тюремщики соблазняют их выгодными условиями. Вот, к примеру, заманчивая реклама УФСИН по Астраханской области:

По сравнению с производственными структурами, существующими в народном хозяйстве, аналогичные структуры уголовно-исполнительной системы имеют ряд особенностей:
Относительно низкий уровень накладных расходов...
Особый режим охраны предприятий и их материальных ценностей;
Минимальные расходы на развитие социальной сферы.


Рабовладельцы не стесняются в выражениях, все пишут открытым текстом.

Много интересного можно узнать на сайте ФСИН, но вот чего там нет, так это названий деловых партнеров службы. Одного на днях нашли и опубликовали его имя – это заслуженный предприниматель России, бывший депутат Госдумы от "Единой России"Владимир Головнев. Его компания "Восток-Сервис" - крупнейший частный заказчик мордовских лагерей.

В нацистской Германии предприниматели допускались к использованию дешевого труда узников концлагерей по личному благоволению Генриха Гиммлера. Они назывались "Кружком друзей рейхсфюрера СС". Необходимо выявить и опубликовать имена других друзей директора ФСИН генерал-полковника Геннадия Корниенко. По аналогии со списком Магнитского нам нужен список Толоконниковой.

Труд заключенных не запрещен международными конвенциями, но запрещены пытки, лишение справедливого вознаграждения, отдыха и доступа к средствам гигиены. В свободном мире хватает правозащитных групп, организующих бойкоткомпаний, использующих труд заключенных, даже если условия этого труда приемлемы. Самое малое, что может сделать каждый из нас, – объявить личный бойкот продукции ФСИН. Но для этого надо знать ее партнеров.

grani.ru

«Примус до дружби». Остання війна імперії?

  • 03.10.13, 14:38
«Примус до дружби». Остання війна імперії?
Як і припускали експерти, з наближенням часу «Х», тобто підписання Угоди про асоціацію і ЗВТ з ЄС Кремль посилюватиме економічний тиск на Україну. Мета, що б там не казали офіційні особи обох країн, лежить на поверхні: Росія не відпустить Україну просто так із так званої зони свого впливу.

Втім, якщо подивитися на хронологію україно-російських економічних стосунків, то сучасна не об’явлена економічна війна – лише загострення хронічної «хвороби розлучення» колишніх радянських республік.

Нагадаємо, після грудневого референдуму 1991 р., на якому більшість українців висловилися на підтримку державної незалежності, Московський центробанк, який був головним емітентом рубльової грошової маси, без будь-яких попереджень перетнув постачання в Україну платіжних засобів. Більш того, згідно з результатами парламентського ТСК, за декілька місяців до цього, на територію РФ були вивезені активи українського філіалу «Ощадбанку СРСР». Куди далі «випарилися» трудові заощадження мільйонів українців – не відомо досі. Офіційна легенда, мовляв, з’їла інфляція – викликає посмішку у будь-кого, хто має закінчену середню освіту. Гроші, як платіжний засіб і як еквівалент затраченої праці – просто так не зникають ні при якій інфляції. Хіба що, «інфляція» - синонім слова «крадіжка», але до економічних законів це не має жодного стосунку.

До речі, в тому ж напрямку «зникли» практично всі золотовалютні резерви філіалу українського Держбанку СРСР, разом із рахунками українських підприємств у Зовнішекономбанку СРСР.

Тоді, у 1992 році, українське керівництво, аби вийти з ситуації, ухвало єдине продуктивне рішення: запровадило в обіг сурогатну валюту – купоно-карбованець. Саме це врятувало від ступору, на який, очевидно, розраховували кремлівські «друзі» України.

Другим кроком, коли стало очевидним, що українці вийшли з ситуації дефіциту платіжних засобів, тоді ж у 1992 році Цетробанк РФ, як годиться, без зрозумілого пояснення причин, заблокував взаєморозрахунки між російськими і українськими суб’єктами господарчої діяльності. Втім, вже навесні наступного року «тромб» почав повільно розсмоктуватися.

Наступною «мішенню» російських «братів» з кремлівських кабінетів став український ВПК. Як відомо в системі військово-промислового комплексу СРСР більшість підприємств та науково-дослідних інститутів та конструкторських бюро були розташовані на територіях Російської Федерації та УРСР. Починаючи з грудня 1991 року уряд РФ розробив і почав втілювати в життя комплексну програму, мета якої – створення замкненого циклю виробництва озброєнь на власній території. Водночас, у 1992 році Московське керівництво проголошує Росію одноосібним правонаступником СРСР. Отже, Міністерство оборони РФ стає формальним правонаступником Міністерства оброни СРСР. Відтак, логічно, замовником військових замовлень, які виконували українські підприємства мало б стати Міноборони РФ. Однак, з початку 1992 року фінансування всіх цих замовлень було припинено.

Особливо боляче це вдарило по українському суднобудуванню та авіаційній промисловості. Так, на суднобудівних верфях Миколаєва без будь-якого фінансування залишився важкий авіанесучий крейсер «Варяг», готовність 70% та ракетний крейсер проекту 1164 «Атлант» «Адмірал Лобов», готовність на 1993 р. – 75 %. Всього у складі ВМФ СРСР було три крейсери цього проекту: «Слава» поставлений на озброєння у 1983 р. ( у 1996 р. перейменований у «Москва»); «Маршал Устинов» поставлений на озброєння у 1986 р.; «Червона Україна» поставлений на озброєння у 1989 р.(перейменовано у «Варяг» в 1996 р.). Слід зазначити, що «відстій» недобудованих суден коштував Україні не один мільйон прямих збитків, оскільки продати Росії ці недобудовані судна так і не вдалося. У 1998 році «Варяг» був проданий за ціною металобрухту КНР й нещодавно поставлений на озброєння їхнього флоту.

Окрім «Варяга» і «Адмірала Лобова», за деякими даними на Херсонському суднобудівному заводі «Палада» без фінансування залишилися плавучі доки для підводних човнів. На інших суднобудівних заводах – також залишилися недобудовані судна, замовлені за часів СРСР.

У 1993 р. між Україною і Росією було укладено договір про кооперацію у сфері військово-промислового комплексу, який так і залишився на папері.

Однак, слід зазначити, що український ВПК не тільки не загинув, але й гідно конкурує на світових ринках озброєнь.

Газова «фішка» проти України

Окремою «козирною фішкою» у економічних взаєминах з РФ з початку 90-х був нафто-газовий комплекс. У системі промисловості СРСР на території УРСР було розміщено багато енергоємних виробництв, зокрема металургійні і хімічні підприємства. Саме ці підприємства у технологічному циклі споживають багато газу. Більш того, українські ТЕС були також з тих часів переведені на природний газ і мазут. Як було сказано раніше, на початку 90-х РФ фактично припинила дію договорів з постачання продукції українських підприємств, а розрахунки за ту продукцію, що все ж постачалася – відбувалися несвоєчасно. В ті часи найбільш популярною схемою розрахунків, через дефіцит платіжних засобів і гіперінфляцію, був бартер. Закономірно, що ці схеми не могли фізично компенсувати навіть собівартість виробленої продукції. Відтак – як сніжний ком наростала заборгованість за поставлені російський газ та нафту. Нагадаємо, що на початку 90-х Україна споживала від 118, 3 млрд. кубометрів газу у 1991 р. до 86 млрд. кубометрів у 1996 р.. Станом на 1996 рік українська заборгованість тільки за газ перевищила $1 млрд. Це, в свою чергу, примушувало українські уряди йти на політичні і матеріальні поступки. Зокрема, згідно з так званим Великим договором, РФ отримала право на фактично безкоштовне, тобто за рахунок погашення боргу, базування Чорноморського військового флоту на території України та використання інфраструктури забезпечення. До речі, проблема взаєморозрахунків за спожитий газ вперше виникла у 1996 р. і, як не дивно, вже тоді серед варіантів розрахунку, звучала пропозиція російської сторони про передачу української ГТС у користування «Газпрому». Однак тоді влада Кучми, окрім поступок у базуванні ЧФ, фактично за безцінь передала у власність російським компаніям найбільший в Європі Лисичанський НПЗ, частину майна Кременчуцького НПЗ, Миколаївський глиноземний, інші підприємства, зокрема, металургійні. Щодо нафто-газопроводів російські переговірники тоді отримали категоричну відмову прем’єра Лазаренка. Як відповідь на принципову непоступливість тодішнього уряду – значне підвищення цін на газ для України – до $80 за 1000 кубометрів на кордоні. Щоправда, тоді лазаренківцям удалося зберегти баланс за рахунок підвищення плати за транзит через територію України та дешевого туркменського газу, встановивши середню ціну на рівні $50 за 1000 кубометрів.

Проте, росіяни не відмовилися від свого наміру і, під закінчення другого терміну Леоніда Даниловича, 9 червня 2002 року Президенти Кучма й Путін виступили із заявою про стратегічне співробітництво в газовій сфері. Відповідно до досягнутих на вищому державному рівні домовленостей, між урядами було укладено договір про стратегічне партнерство й співробітництво в транспортуванні газу через територію України та розвитку газотранспортних магістралей. Зазначений міжурядовий договір, зокрема, передбачав утворення спільного україно-російського газотранспортного консорціуму з управління й розвитку газотранспортними магістралями на території України в співвідношенні 50/50.

Для реалізації цього проекту було створено робочу групу, яка восени того ж року підготовила перший документ Угоду між урядами Російської Федерації та України «Про стратегічне співробітництво в газовій сфері». Угоду було підписано 7 жовтня 2002 року Прем’єр-міністром РФ Миколою Касьяновим та Прем’єр-міністром України Анатолієм Кінахом. Стаття 3 Угоди передбачала «створити, на взаємовигідних умовах, міжнародний консорціум у формі господарського товариства». До завдань консорціуму було віднесено: «транспортування газу та забезпечення надійності безпеки й стабільності функціонування газотранспортної системи України, збільшення обсягів транспортування природного газу через територію України; створення нових, конкурентоспроможних газотранспортних потужностей на території України; економічно обґрунтоване використання й експлуатацію газотранспортних потужностей та підземних сховищ; заохочення необхідних іноземних інвестицій для модернізації та розвитку газотранспортної системи України». Стаття четверта визначила уповноваженими організаціями: із української сторони – НАК «Нафтогаз України», із російської сторони – ВАТ «Газпром». Стаття п’ята передбачала, що засновники (Україна й Росія) створюють зазначений господарюючий суб’єкт на паритетних засадах, при тому, за умови консенсусного рішення – долучають до консорціуму третіх осіб, тобто іноземні суб’єкти. Стаття сьома визначила, що газотранспортний консорціум буде зареєстрований, як юридична особа й діяти на території України. Угода визначала, що всі суперечки між сторонами вирішуватимуться шляхом консультацій та переговорів. Термін її дії – 30 років із правом подальшого продовження, у разі згоди сторін.

30 жовтня 2002 року НАК «Нафтогаз України» та ВАТ «Газпром» підписали установчі документи «Міжнародного газотранспортного консорціуму» (МГТК), якому було надано організаційно-правової форми товариства з обмеженою відповідальністю зі статутним фондом $1 млн. (при тому, що за різними експертними оцінками на той час, які стали надбанням громадськості, вартість діючої ГТС України оцінювалася від $1,2 млрд. до $10 млрд.). Зазначену юридичну особу було зареєстровано в Україні, у січні 2003 року. Однак, на заваді передачі ГТС України у власність щойно створеного ТОВ став український парламент, який, попри численні факти шаленого тиску на народних депутатів, так і не ухвалив рішення про відчуження державного стратегічного майна із власності держави при невизначеності його подальшого статусу, а також відсутність будь-яких важелів і механізму вирішального слова української сторони щодо управління своєю ж стратегічною власністю. Каменем спотикання стало, також, бажання російської сторони аби українські законодавці дозволили приватизацію магістральних газопроводів та підземних газосховищ третім особам, тобто інвесторам. Проти цього виступив й Президент Кучма, заявивши, що такий варіант є неприйнятним для України й не відповідає чинному законодавству. Тоді ж російський віце-прем’єр й голова наглядової ради консорціуму Віктор Христинко заявив журналістам: «Ми повинні поставити їх у контекст рахунків ефективності управління газотранспортної системи на умовах концесії. Вважаю, що оцінка вартості (ГТС – авт.), узгодження умов інвестицій та інших параметрів будуть однаково болючими для обох сторін». Окрім зазначених суперечностей, щодо самої концесії, сторони не могли дійти спільного рішення щодо того, які трубопроводи передавати МГТК: виключно транзитні, чи всі (загальна довжина ГТС України складає 36 000 км, в експорті газу до Західної Європи працює 11 000 км. Потужність ГТС на вході – 170 млрд. куб. метрів газу на рік, на виході – 130-140 млрд. куб. метрів на рік – авт.).

До речі, саме із цього періоду почали з’являтися публічні претензії «Газпрому» до української сторони щодо несанкціонованого відбору газу з підземних газосховищ. Слід також зауважити, що взимку 2003 р. стався конфлікт між «Газпромом» та керівництвом Білорусі, формальною причиною якого була все та ж заборгованість у взаєморозрахунках, спроба білоруської сторони збільшити тариф на транзитні послуги й «компромісна» пропозиція російського монополіста про передачу в користування білоруських ГТС. Тоді, спочатку Лукашенко категорично відмовив, на що росіяни просто вимкнули газопостачання. Після чого білоруське керівництво погодилося з «компромісом». Знов таки, може й за збігом обставин, але після білоруського випадку й Президент Кучма став більш зговірливим, тобто, було звільнено з посади головного опонента МГТК віце-прем’єра Віталія Гайдука, також було подано законодавчі пропозиції до Законів «Про концесії», «Про трубопровідний транспорт», «Про нафту й газ», за якими дозволялося відчуження у власність іноземним юридичним особам ГТС України. Проте й ці пропозиції не знайшли підтримки у парламенті. Власне, тоді ці законопроекти вже не були проблемою №1 для Кучми, бо тоді всі сили його Адміністрації були кинуті на реалізації проекту «конституційна реформа», який давав екс-президенту шанс залишитися у владі, обійнявши посаду прем’єр-міністра, до якого переходили реальні важелі влади. Втім, очевидно, Майдан-2004 сплутав всі карти, не тільки Кучмі, але й Путіну.

Слід згадати ще один цікавий факт. 29 червня 2004 року після переговорів Президентів Кучми й Путіна, на рівні урядів було підписано пакет договорів про стратегічне партнерство й співробітництво в газотранспортній сфері. Зокрема, було визначено порядок поставок та транзиту газу через територію України. У відповідності з підписаними документами, для закупівлі й транзиту туркменського газу в Україну, а також інвестування будівництва й модернізації нових потужностей. Цю кампанію назвали «РосУкрЕнерго». Початком її діяльності визначено 1 січня 2005 року. «РосУкрЕнерго» діє на підставі таких документів: договору про закупівлі туркменського газу з НАК «Нафтогаз України»(2005-2006 рр.) та ТОВ «Газекспорт»(2005 р. і далі, із наростаючими обсягами…); договору з ВАТ «Газпром» про транспортування газу через території Узбекистану, Казахстану й Росії; договору на продаж відтранспортованого до кордонів України газу НАК «Нафтогаз України». Відповідно до підписаних угод, обсяги поставок газу будуть зростати, від 44 млрд. кубометрів у 2005 р. до 60 млрд. – у період з 2007 р. до 2028 р. Отже, називати зазначену кампанію простим посередником є не коректно, тому що де-юре, із моменту підписання міжурядового пакету договорів, Україна фактично позбулася права на прямі закупівлі туркменського газу, не кажучи про його транспортування російськими газопроводами. Усі ці функції й перебрала на себе «РосУкраЕнерго», як повноважний суб’єкт міжурядових домовленостей, довірена особа ВАТ «Газпром» та НАК «Нафтогаз України». При чому, окремо слід зазначити, що до функції цієї довіреної особи, віднесено не тільки помпування газу до Західної Європи, а так зване, «диверсифіковане» джерело постачання палива в Україну. Тобто, інакше кажучи, руками українських урядовців було закріплено монополію «Газпрому» на постачання газу в Україну. Й не менш дивним виявився факт, який став відомим значно пізніше: «українську сторону» у кампанії «РосУкрЕнерго» з якогось дива презентували дві фізичні особи Фірташ і Фурсін. Взагалі, й дотепер не зовсім зрозумілі ті обставини, за якими саме ці особи, а не НАК «Нафтогаз України» презентували інтереси України, у зазначеному підприємстві, і, чи презентували їх узагалі. При тому слід ураховувати, що зазначений пакет міжурядових документів мав термін дії до 2028 року. Для повноти загальної картини варто нагадати, що з листопада 2002 року по січень 2005 року прем’єр-міністром України був Віктор Янукович.

Отже, можна припустити, що однією з причин активної підтримки Кремлем і у 2004 р., і у подальшому Віктора Федоровича була саме його активна участь у цих, без перебільшення, стратегічних міждержавних домовленостей.

І так само очевидно, повторимося, що перемога на виборах Президента Віктора Ющенка і прихід на посаду прем’єра головного опонента МГТК Юлії Тимошенко сплутали всі карти Кремля і фактично не дали змоги перетворити Україну у «Білорусь-2».

Напевно не важко здогадатися, що «газові війни» - прямий наслідок фактичної денонсації Україною згаданих вище міжурядових угод. Якщо перша «газова війна» була типово за «білоруським сценарієм» і мала наслідком компроміс у вигляді проникнення на український ринок газу «РУЕ»(«РоУкрЕнерго») і створення, у подальшому, його клону, то друга «газова війна» дивним чином співпадає із наслідками Бухарестського саміту НАТО, де, нагадаємо, Україна мала укласти План дій щодо членства в НАТО(ПДЧ). Як відомо за повідомленнями преси, тоді Путін прямо погрожував агресією проти України. І, власне кажучи, перекриття газу Україні і транзиту в ЄС, в цьому сенсі, можна розглядати і як помсту за намір реального кроку до вступу у систему загальноєвропейської організації безпеки, тобто – реально вийти із сфери впливу Росії. А щодо Європи – очевидно Путін мав намір демонстрації і нагадування її залежності від Москви, для чого перекриття газу сталося саме в період найлютіших морозів. І якщо подивитися з цього куту зору на січневі угоди 2009 р. між НАК «Нафтогазом України» і «Газпромом», які з подачі певних політиканів називають «кабальними», то, логічно, виникає питання: чи насправді вони такими є? Адже, дійсно, формула ціни, на момент підписання, отримана українською стороною, вперше за роки незалежності, була не політичною, а загальноприйнятою на газовому ринку між російською стороною і європейськими партнерами, Але ж нині європейці, у цивілізований спосіб, через механізм судового розгляду, домоглися її перегляду. А що заважає піти подібним шляхом Україні? Харківські угоди, ратифіковані парламентом? Втім, експерти-правники стверджують, що це далеко не критична перешкода. Є також й інший очевидний позитив: саме через високу ціну російського газу в Україні активно розпочалися активні дії зі скорочення споживання, і реального пошуку шляхів диверсифікації постачання. Тобто, вперше за роки незалежності українські урядовці стали застосовувати європейську практику вирішення стратегічної проблеми національної безпеки. Продуктивно, до речі, вирішувати. Більш того, більш ефективно почали використовуватися й внутрішні резерви, зокрема розвідка і введення в експлуатацію нових родовищ природного газу й перші кроки у розробці покладів сланцевого газу. Не виключено, що врешті-решт розпочнеться будівництво терміналу скрапленого газу. Чи було щось подібне, якби й надалі українська промисловість і ПЕК отримували «дешевий» російський газ? Очевидно, що ні.

Але головне, що дозволили січневі угоди 2009 р. – розблокувати постачання газу і в Європу, і в Україну, що запобігло енергетичного колапсу. Адже не таємниця, що тоді ситуація із запасами палива у ПГС була критичною і на думку експертів, цих запасів не вистачило б до весняного потепління. І навіть з цієї точки зору, укладення цього договору не можна вважати поразкою України. Скоріше за все, це була нічия. Росія отримала моральне задоволення від замерзаючої Європи і матеріальні збитки у подальшому від скорочення споживання російського газу, які відбуваються кожного наступного року. «Газпром», до цього отримав від європейців «парад» судових програшів і штрафних санкцій. А головне, чого не могли прогнозувати у Кремлі – Україна, навіть за президентства нібито лояльного Януковича стала поступово ставати енергетично незалежною. Тобто, припущення кремлівських експертів на традиційні поступки, як плату за повернення до «політичних» цін на газ – не виправдалися. Як і не виправдалися, поки що, сподівання на «консорціумну» приватизацію української ГТС.

Отже, станом на сьогодні, можна стверджувати, що попри економічні і фінансові труднощі, українська сторона вийшла переможцем із «газової пастки» 2009 р. Принаймні, Росія від «газових війн», окрім, короткотривалого морального задоволення, отримала втрату доходів «Газпрому» в Європі і перспективу подальшого скорочення українського імпорту. Тепер вже очевидно, що ще одна «газова війна» тільки прискорить ці, негативні для російського бюджету, тенденції. Для України це також втрати, зокрема від транзиту. Але унікальність і надійність української ГТС вселяє сподівання на те, що не єдиним транзитером газу багатий світ.

Остання війна імперії?

У листопаді, тобто через два місяці Україна має реальну можливість підписати з ЄС Угоди про асоціацію і Зону вільної торгівлі. Очевидно, що ця обставина неабияк дратує Кремль. Бо там чітко розуміють, що з моменту підписання цих документів Україна фактично поховає всі сподівання на реставрацію у будь-якому вигляді чогось подібного до СРСР під головуванням Москви. Адже ні для кого не є таємницею, що Митний союз, який трансформується у Єврозес, є не стільки економічним, скільки політичним об’єднанням, де домінуватиме російський інтерес. І наразі, без участі України з її ресурсами, життєздатність цього новоутворення більш ніж сумнівна.

Саме тому, більш ніж два роки московські емісари не жаліють слів, змальовуючи «райдужні» перспективи для українців від членства МС. Але, ці навіювання стають очевидною примарою, наприклад, від реалій ЗВТ з СНД, яка вже ратифікована Україною. І чим далі – тим очевидніше.

З минулого тижня, слід розуміти, у Кремлі розпочали акцію остаточного розвіювання ілюзій чи «примусу до дружби» з Митним союзом, – без пред’явлення будь-яких офіційних претензій, перетнувши весь український імпорт в Росію.

Втім, вустами відомого депутата Держдуми було сказано, що мовляв, проблем би не було, якби Україна стала членом Митного союзу. Із неофіційних джерел стало відомо, що всі українські товари, які перетинають митний кордон з Росією, віднесено до категорії «підвищеного» ризику. Це на практиці означає ретельну перевірку на вагу, кількість, відповідність якості тощо. При тому, перебування українських вантажів на російський митниці є далеко не безкоштовним – за «послуги» встановлена чималенька платня. Крім того, російські партнери погрожують українським постачальниками штрафними санкціями за затримку вантажів. Втім, це, нагадаємо – неофіційно.

Офіційно прем’єр Азаров повідомив, що певні складнощі виникли у зв’язку з якимись стандартами Митного союзу, і, на його думку, це тимчасово. Для вирішення цих проблем створено урядову групу на чолі з віце-прем’єром Юрієм Бойком. За даними уряду вже розпочався переговорний процес. Зокрема, з’ясовано, що проблеми з продукцією «Рошену», яка була заблокована росіянами два тижні тому не в її якості(як повідомляли російські чиновники раніше), а в обгортці, точніше в невідповідності якоїсь інформації, надрукованій на ній. До речі, партнери по МС, які спочатку також заблокували імпорт «Рошену», після перевірок, повідомили, що претензій не мають і відновили постачання.

Відомо також, що заблоковано метпродукцію ІСД і «Інтерпайпу», пиво «Оболоні», плодо-овочеву продукцію сільського господарства. Наразі про якісь претензії до якості – невідомо ні з офіційних, ні з неофіційних джерел.
Більшість експертів, між тим, однозначно вважають дії російської сторони політичним тиском. Мета теж всім зрозуміла – пригальмувати процес євроінтеграції України.

Питання тільки в тому, наскільки ефективна така тактика Кремля?

Ми не даремно так розгорнуто подали історію російсько-українських економічних воєн. Фінансова війна закінчилася остаточно у 1996 р. з введенням національної валюти – гривні. Так, нам, українцям, довелося пережити роки гіперінфляції, невиплат зарплат – відчутних матеріальних і моральних втрат. І, власне, це якщо казати чесно, була наша плата за фінансову незалежність нашої держави. Ми цей іспит витримали.

Українські фахівці військово-промислового комплексу не тільки витримали економічну війну «старшого брата», а й по багатьом позиціям Україна випередила Росію на світових ринках озброєнь. Будемо сподіватися, що ЗВТ з ЄС допоможе відродити українське суднобудування, яке так ретельно винищували вітчизняні «червоні директори» разом зі «стратегічним партнером».

Дві «газові війни» хоча й спричинили збитки і економіці держави і кожному українцеві, але й навчили нас не тільки заощаджувати, а й примусило владу до практичної диверсифікації постачання пального в Україну. Принаймні ГТС залишилася у власності української держави. І невідомо, хто врешті, втратить більше: Росія з міцним авторитетом «ненадійного» постачальника, чи Україна, як надійний транзитер?

Експерти підрахували, що у разі ескалації «митної війни», втрати України становитимуть 1% ВВП. Це багато чи мало? Як для нас – безперечно багато. Але це вже ніщо, у порівняні з втратами від «братерської дружби і стратегічного партнерства» за останні 22 роки. І без сумнівів, ці втрати, у разі підписання Угод про асоціацію і ЗВТ з ЄС, будуть останніми. Бо зворотного шляху в совкову імперію вже не буде. А все решта – прикладеться, якщо ми цього дійсно побажаємо.

Сергій Дмитриченко,
«Аратта-Україна», головред

Сегодня нелегитимный Киевсовет собирался для "дерибана" земли

  • 02.10.13, 23:54

И хоть оппозиция в киевсовет не прорвались, а вот люди на на ментах отыгрались от души. По всей видимости царящая ненависть к власти вылилась непосредственно на головы и другие части тела украинских центурионов. Фотокадры избиения "бедненьких" ментов, смотреть всем...

 

Прилег отдохнуть


Куча мала

Кто на новенького?
 
Пятая точка милиционеров также изрядно пострадала от пинков воинствующей толпы
Ads not by this site

Палочка выручалочка, была твоя стала моя...

Балет "Газовый беркут"

Глаз порву, моргала выколю...
Ads not by this site

Больно, мне больно...

Отпустите меня, противные
...

Я тебе эту каску на ж..у натяну...

Украина-Россия. Хорошо написано о реалиях братской "дружбы".

  • 02.10.13, 23:46

С приближением саммита «Восточное партнерство», по итогам которого Украина должна подписать Соглашение об ассоциации с ЕС, накаляются страсти в отношениях между Москвой и Киевом. 

Украинские власти с уже традиционным для них безразличием всячески стараются не замечать крайне нездоровой реакции северного соседа, пытающегося всеми правдами и неправдами удержать то ли «несуществующее государство Малороссия», то ли «95% оставшихся на обочине русских людей» от непоправимой ошибки – подписания Соглашения об ассоциации с ЕС. Следует заметить, что за последние месяцы реакция у Москвы на внешнеполитический курс хоббитов из Малороссии чересчур обострилась. Человеку, не ведающему тайныроссийской души может быть невдомек: с чего это за столь короткий промежуток времени Царь московский так невзлюбил киевского (пророссийского) ставленника, который еще совсем недавно отвалил такой гостинец в виде пролонгации базирования ЧФ в Украине?

Дабы понять нежелание малоросской власти вплотную заниматься с Россией братской интеграцией и резкую реакцию Москвы на такой отказ, необходимо прояснить ряд позиций. 

1. Догадывался ли хозяин Кремля о планах коварного единоверца из Малороссии?

Хозяин Кремля обязан не только догадываться, но и знать о планах и намерениях своего стратегического соседа, касающихся внешней политики. Для этого у него есть Министерство иностранных дел, Служба внешней разведки, различные научные центры и «институты стран СНГ».

Но, может, украинские плебеи что-то обещали московскому вельможе о Таможенном союзе? Да нет! Еще в январе 2011 года Виктор Янукович заявлял, что стратегической целью для Украины является интеграция в ЕС. В мае того же года тогдашний глава МИД Константин Грищенко заявил, что Киев надеется подписать с Европейским Союзом Соглашение об ассоциации. Это же намерение подтвердил Президент Украины в декабре 2011 года. В сентябре 2012 года тогда еще первый вице-премьер Валерий Хорошковский подтвердил, что Украина не намерена вступать в Таможенный союз, так как это закроет для страны путь на сближение с Европой. Помимо всего этого, существует законодательная база Украины (принятая ни сегодня и ни в прошлом году), которая ясно говорит о европейском векторе развития внешней политики страны.

Из выше изложенного можно сделать вывод, что хозяин Кремля обязан был знать о грядущем сближении Украины с ЕС.  

Но, анализируя последние действия Москвы, приходим к выводу, что Россия слишком великая страна, чтобы строить какие-то долгосрочные планы в отношении «недогосударства» Украина. И в целом поведение РФ в отношении Украины напоминает сиюминутные прихоти капризной женщины. При этом, вспоминая о своей важности, Москва любит устраивать показательные маски-шоу в отношении Киева: то пафосное отключение газа, то сырно-молочные войны, то шоколадное лицедейство в исполнении придворного шута из «Роспотребпозора».   

2. Сотрудничество Украины в рамках Таможенного союза крайне выгодно для экономики этой страны 

10-12 млрд. американских фантиков дохода для Украины обещали товарищ Глазьев в случае отказа от ЕС и сближения с Россией и… сумасшедшие, невероятно сумасшедшие скидки на бесподобный, свежайший, холодненький российский газ! Правда, они запамятовали напомнить, что взамен скидок на газ Украине придется отдать всю газотранспортную систему, как это уже сделали Беларусь и Армения. Но это мелочи, которые указываются неразборчивым шрифтом в конце брачного договора, которые «пиплу» не обязательно сейчас знать. И вообще, о том, кто будет принимать судьбоносные решения в будущем Евразийском союзе и какие у «малороссов» будут обязанности-повинности, братья-россияне предпочитают не упоминать. 

Помимо скидок на газ и беспошлинной торговли, малороссы, в случае братского союза с Москвой, смогут еще создавать с братьями старшими различные высокотехнологические устройства (скорее всего, по нанотехнологиям) в военной, аэрокосмической, машиностроительной отраслях. «А без союза  накроется вся промышленность Малороссии медным тазом», - говорит сам Царь московский, помощники царя, советники царя, научные институты царя и другие сердечные люди из Московии.

Но вот незадача. Другой друг Царя из Москвы – Батька - взял да испортил весь медок из бочонка под названием «Таможенный союз» ложкой свежей, добротной белорусской некоей субстанцией - арестовал  генерального директора «УралКалия» Владислава Баумгертнера. И что бы Вы думали? Чисто случайно, на следующий день политические клоуны из «Роспортебпозора» нашли несоответствия в качестве молочной продукции, поступающей из Белоруссии. Так как Батька российского вора не отпустил, на следующий день опять происходит случайность: российская «Транснефть» сообщила, что в сентябре сократит поставки нефти в Беларусь на 400 тыс. т (25% от запланированных 1,6 млн т) «из-за необходимости ремонта трубопровода в этом направлении». В Минске намека не поняли, посчитав, что «вор должен сидеть в тюрьме». В свою очередь Царь прикинул, что будет по-товарищески сотворить еще одну, третью (ведь Б-г Троицу любит!) случайность: ограничил ввоз белорусской свинины, пополнив список экономических мер в отношении соседа и партнера по Таможенному союзу.

Для тех, кто верит в случайности с Белоруссией, можно привести  более конкретные примеры.

Например, у Казахстана с 2011 года отрицательное сальдо торгового баланса со странами Таможенного союза увеличилось на 1.3 млрд. дол. США, а объем торговли с ними упал на 4%. Средние таможенные пошлины с 5% подскочили до 16%. Как результат, взлетели цены на товары, которые производятся с импортных комплектующих. С 2011 года цены на гречку возросли в 2.5 раза, говядину – на 40%, сахар и подсолнечное масло – в 2 раза. Теперь Казахстан меньше торгует с остальным миром и больше - с Россией, Белоруссией  и другими странами СНГ, что приводит к снижению импорта технологий.  Чаще всего казахи выражают недовольство ценами на бензин, который стал дороже на четверть в результате так называемого выравнивания цен в Таможенном Союзе. Кроме того, 25 апреля этого года президент Казахстана Нурсултан Назарбаев раскритиковал стремление Москвы использовать Таможенный союз как средство достижения своих внешнеполитических целей на постсоветском пространстве.

Что касается Украины и Таможенного союза, то здесь следует остановиться на страшилках российских обозревателей и политиков о том, что Россия будет не заинтересована в реализации совместных проектов, в т.ч и в сфере ОПК.

Ребятушечки! Россия давно уже ни в чем не заинтересована в Украине, кроме того, что она уже купила или еще может купить. В сфере оборонки есть конкретный указ руководства царства на обеспечение полной независимости от поставок заграничных производителей. Однако в силу тугости мысли российских специалистов и госчиновников этого за 22 года еще во многих отраслях промышленности сделать не смогли, но упорно пытаются. И если, например, николаевская  «ЗОРЯ»-«МАШПРОЕКТ» пока еще делает силовые установки для российских боевых кораблей, то в скором времени эту работу планируют передать российским предприятиям.

С «Мотор-Сич» вообще – песня! Предприятие разрабатывает двигатели для российских вертолетов, а Царь в отместку за сотрудничество «Малороссии» с НАТО начинает покупать НАТОВСКИЕ французские двигатели! Реализация проекта Ан-70 также всячески тормозится российской стороной. Газотранспортных коридоров Володька вокруг Украины построил, столько, что пока газа в таких объемах не добывают. Это ведь ничего, что в обход получается дороже, с наполняемостью проблемы, да и европейцы еще ввели Третий энергетический пакет. Зато в обход! Приводить остальные примеры нет смысла в силу их множества и схожести.  Существует истина - Москва не будет субсидировать Украину. И все разговоры о том, что в случае подписания Соглашения об ассоциации Москва перестанет что-то покупать в Украине, есть простым сотрясанием воздуха. Россия будет покупать то, что ей будет необходимо, а с учетом застоя научной мысли и особенностями географии покупать все равно что-то придется. 

Да, и о научной мысли. Согласно данным Министерства промышленности, науки и технологий РФ, в настоящее время доля России на мировых рынках высокотехнологичной продукции составляет 0,3% (в 130 раз меньше, чем у США). Ассигнования на научные исследования и разработки составляют 1% от внутреннего национального продукта РФ. В рейтинге научной грамотности населения Россия заняла 32 место из 38. Румыния на 30-м. СССР давал треть мировых изобретений. Россия растеряла эти позиции и производит сегодня меньше 1% наукоемкой продукции. По числу научных публикаций Россия уступает уже Индии, в несколько раз - Китаю. С 2004 по 2008 год российские ученые опубликовали всего 2,6% от общемирового количества научных работ, это чуть больше Голландии (2,5%). По числу статей на 1000 человек населения Россия уступает не только лидирующим странам Запада, но и Греции, Португалии, Южной Корее, Чехии и Польше. Россию обгоняет Турция и Иран. Что же, украинцам есть куда стремиться.

3. Зачем Москве Украина?

…Во втором туре конкурса «Россия 10» первое место занял Кремль в Коломне постройки 1531 годах. Правда товарищ Рамзан посчитал, что это не так и лидером должна была стать мечеть «Сердце Чечни» 2008 года постройки...  В связи с этим возникает вопрос: друзья, почему в Русском мире на федеральные деньги русского правительства строится такой архитектурный ансамбль религиозного характера, которого, наверное, и Византия не могла себе позволить? Почему пол-России вымерло, а бабло идет на юга.  Какой вы Русский мир, если в конкурсе «Россия 10» лишь из-за «технического сбоя провайдера» «Сердце Чечни» не заняла первое место?  

При этом различные люди, друзья и помощники Царя, рассказывают украинцам о важности сбережения Русского мира на территории «Малороссии», в то время, как это мир в самом царстве на ладан дышит. Зачем Москве Малороссия? Да для того, чтобы 40 миллионов православных хоббитов обеспечили России то, чем она пока есть в рамках Русского мира. В скором времени без Украины соборы и церкви царства в лучшем случае может постичь судьба Софийского собора Константинополя.

Россия вымирает. И у правительства нет системного подхода к обеспечению децентрализованного размещения населения страны. Укрупнение Москвы происходит за счет вымирания остальной России.  Нежелание правительства развивать средние города обрекает мелкие районные центры и деревни на депрессию и постепенное вымирание. По данным Всероссийской переписи населения, в среднем по стране насчитывается 36% деревень, где живет не более десятка человек. В центральной части РФ их — 46%. Почти в 20 000 деревнях и селах, расположенных в Центральном Федеральном округе, нет ни одного жителя. Быстрее всего вымирает Псковская область (в 1989 году – 845 291 человек, в 2012 году — 666 522). За ней в скорбном списке идут Тверская и Тульская, следом – Ивановская, Смоленская и Рязанская. Средний показатель вымирания для регионов, где доля русских составляет более 90% населения, оказался в 2010 году минус 7,0 на 1000 населения.

В то же время Царь Володька никак не может понять, что присоединение «малороссов» не решит проблемы исламизации его царства. Великая Россия – это не идея, способная поднять и сплотить дух русского народа. Это всего лишь лозунг. У Москвы нет идеи, которая тянула бы к себе другие народы. У Москвы есть только деньги, за которыми с гор спускаются небритые обезьяны со всеми печальными последствиями. И управы на них нет – сколько ты вертикаль власти не укрепляй, а Вовки на всех обезьян не хватит. Он может лишь перед камерами миллионеров и губернаторов драть да и говорить о русских людях, проживающих в «Малороссии».

Вот вам и логика: это ничего, что пока украинец идет на Запад, он превращается в такого себе недочеловека, обслуживающего свои сиюминутные потребности типа поесть-поспать, и мысли которого не выходят за пределы родного села. Если его помыть, причесать, заставить вспомнить настоящую свою историю, свой русский язык, в тот же миг недочеловек превратится в своего, русского государственного мужа, который все об Отечестве будет думать и Россию Великую строить. 
Ибо москвичи обленились, горцы – слишком гордые, а представители Средней Азии языка не ведают. 
Так что давайте смело, товарищи украинцы!

Павел Безпрозванный 
flot2017

Печатки Київської Русі. Їх торкалися наші предки.

  • 02.10.13, 13:06
На сьогодні найдавніший документ з історії нашої країни датується 1130-ми роками – це Мстиславова грамота, єдина, яка вціліла. Подальші документи – з ХІІІ століття. А цими печатками володіли реальні люди, котрі жили 700-900 років тому...

У Києві завершився Перший міжнародний колоквіум з вивчення візантійських та давньоруських печаток "Сфрагістичний меридіан: Київ - Корсунь/ - ".

У конференції взяли участь найавторитетніші спеціалісти сьогодення з давньоруської та візантійської історії із шести країн світу - Жан-Клод Шене, Вів’єн Прижан (Франція), Вернер Зайбт (Австрія), Іван Йорданов, Ніколай Канєв та Тодор Тодоров (Болгарія), Валерій Степаненко, Олена Степанова, Віра Ченцова, Михайло Бутирський (Росія), Вера Булгурлу (Туреччина), Федір Андрощук (Швеція).

"Це перша за останні 15 років настільки представницька візантієзнавча конференція в Україні", – охарактеризував форум директор Кримського відділення Інституту сходознавства НАНУ Олександр Айбабін.

 Учасники конференції на тлі монети з тризубом

Головним предметом обговорення на колоквіумі стали нові знахідки – раритетні печатки з колекції Музею Шереметьєвих. За словами професора Уральського федерального університету Валерія Степаненка, Олексій Шереметьєв зібрав одну з кращих сфрагістичних колекцій у світі.



Одна з печаток, що опинилася у центрі дискусій та була обрана у якості емблеми форуму, – із зображенням архистратига Михаїла (1080-ті рр.), власником якої був князь Олег Святославич, онук Ярослава Мудрого.

Печатка містить напис, який засвідчує, що князь повернувся із заслання з острова Родос на територію Тмутаракані у званні дуки – людини, яка приїхала керувати від імені Візантії.

Печатка митрополита Київського Максима - кілька десятиріч після знищення Києва Батиєм

"За кожною печаткою стояв документ, - наголосив кандидат історичних наук, науковий співробітник Музею Шереметьєвих Олександр Алфьоров. - На сьогодні найдавніший документ з історії нашої країни датується 1130-ми роками – це Мстиславова грамота, єдина, яка вціліла. Подальші документи – з ХІІІ століття".

За словами музейника, печатки доводять величезну писемну традицію, яка тут існувала.

Олександр Алфьоров

"Історична Правда" попросила Олександра АЛФЬОРОВА розповісти про деякі із презентованих на конференції печаток:

Печатка митрополита Київського Максима (1283-1305):

 
 Печатка митрополита Максима

Митрополит Максим за походженням був греком і першим із Київських митрополитів, хто виїхав із Києва і переселився до Володимира-на-Клязьмі. Цей крок призвів до перенесення митрополичої столиці з Києва на північ, а пізніше - "розколу" Київської православної митрополії на дві частини - Київську і Московську. Канонізований у лику святителів православної церкви.

Печатка Архонта і Дуки Тмутаракані та Всієї Хазарії – князя Олега Святославича (Візантія – Київська Русь, 1080-і рр.):

 
Печатка Олега Святославовича

Олег Святославич – онук Ярослава Мудрого, засновник чернігівської гілки Рюриковичів - Ольговичів. Усе своє життя він провів, змагаючись за батьківський спадок. У боротьбі з іншими Рюриковичами першим з князів запросив половців собі на службу.

Здобуваючи свої володіння зброєю, Олег Святославич захопив Тмутаракань – осібну територію Київської Русі, що знаходилась частково на сьогоднішніх землях Криму і Таманського півострова. У Тмутаракані Олег карбував власну монету та використовував титул князя Тмутаракані, Зіхії та усієї Хазарії.

 Тмутаракань (Крим і частина нинішньої Кубані) у складі Чернігівського князівства

Кілька років Олег провів у засланні на острові Родос, куди був відправлений за велінням Візантійського імператора. У "Слові о полку Ігоревім" Олега названо Гореславичем:

"Отоді за Олега Гориславовича Сіялись-росли усобиці… Той бо Олег мечем незгоду кував, Стріли розсівав по землі. Як ступав він в золоте стремено У Тмуторокані, — Дзвін той чув син Ярославів, Великий Всеволод, А Володимир князь у Чернігові Уші собі щоранку затикав..."

Печатка дружини Олега Святославича "архонтіси Русі" Феофано Музалон (1080-і роки):

 
 Печатка Феофано - дружини князя Олега

Феофано Музалон походила з аристократичного візантійського роду. Її одруження з Олегом відбулось, очевидно, під час заслання Святославича з Київської Русі до Візантії. Ставши дружиною руського князя, Феофано так само стала титулуватись "княжною руською", що видно з її печатки.

Фото: Дмитро ЛАРІН

Верховний провів показові військові стрільби і нагородив.

  • 01.10.13, 23:07

Местные жители говорят, что взрыв убил всю рыбу


Сьогодні, 1 жовтня, президент України Віктор Янукович відвідав Яворівський полігон у Львівській області, щоб ознайомитися з підсумковими навчаннями підрозділів Збройних сил України.

На Яворівський полігон Віктор Янукович прибув на гелікоптері. Журналісти, які очікували на президента в аеропорту «Львів», його так і не дочекалися. Зазначимо, що охорона президента перешкоджала журналістам у спробах сфотографувати вертоліт, і навіть змушувала стирати зняті фотографії.

На самому Яворівському полігоні Віктор Янукович не лише спостерігав за підсумковими навчаннями, але й власноруч натиснув кнопку запуску протитанкових ракет.

Після цього і нагородження службовців, які відзначилися під час навчань, Віктор Янукович здійснив короткий підхід до преси. Під час нього президент відповів лише на три запитання: про останній строковий призов, безпосередньо про самі навчання і про ставлення до старших людей.

Врешті Віктор Янукович, ще коротко ознайомившись із військовою технікою, покинув полігон на власному вертольоті.

Під час демонстративних тактичних навчань підрозділів Сухопутних військ та Повітряних Сил України за участі президента Віктора Януковича одна з протитанкових ракет влучила в озеро, що в селі Грушів. Через це в озері села Грушів загинула риба. Також знесло кілька наметів, які стояли біля водойми.






























По материалам: ZAXID.net

Невилікувані хвороби минулого

  • 01.10.13, 22:54

Попри певні кроки Румунії на шляху до переоцінки власної комуністичної спадщини, значна частина її громадян досі ностальгує за епохою Чаушеску

 
Тиждень продов­жує серію публікацій про діяльність інституцій пам’яті в країнах Центрально-Східної Європи, їхній внесок у декомунізацію та відновлення історичної пам’яті після десятиліть панування тоталітарних режимів. Цього разу пропонуємо огляд румунського досвіду в подоланні комуністичної спадщини.

На Різдво 25 грудня 1989 року на території військової частини Тирговіште за рішенням наспіх зібраного трибуналу було розстріляно багаторічного керівника Комуністичної партії Румунії Ніколае Чаушеску та його дружину Єлену, другу за впливовістю людину в країні. Подружжю довелося на гелікоптері втікати з охопленого повстанням Бухареста, а потім автомобілем, аж поки їх не схопила армія. Румунія стала єдиною країноюЦентральної Європи, у якій комуністичний режим було скинуто в результаті повстання, а колишнього керманича страчено в жахливий спосіб.

Жорстка помста

У жодній іншій державі громадяни не відчували такої ненависті до комуністичного режиму. Румунія була однією з найбідніших країн у Європі, харчові продукти видавали за талонами, використання електроенергії та палива було лімітоване. Повновладним господарем у країні була спецслужба Секуритате, яка викрадала і вбивала незгодних. Культ особи «генія Карпат», як називали провладні медіа Чаушеску, не поступався за своєю силою культу Сталіна, однак набагато перевершував його за ідіотизмом. Чаушеску був у захваті від Кім Ір Сена та Мао Цзедуна й навіть намагався впровадити деякі східні рецепти «на шляху до кращого життя» в Румунії. Картинка заможного життя періоду розвиненого соціалізму з екранів телевізорів разюче контрастувала не тільки з реальністю, а й зі способом життя його родини, що потопала в розкоші. Інакше кажучи, Румунії кінця 1980-х років був властивий стандартний набір атрибутів комуністичного режиму, помножений на місцеву специфіку. Закони та здоровий глузд замінялися волею однієї людини та придвор­ної кліки.

 

Революція 1989-го стала переломним моментом в історії країни, яка провела вододіл між тоталітарним минулим і демократичним теперішнім. Утім, навіть після успішного скинення диктатора ставлення до комуністичного режиму та до особи Чаушеску лишилося неоднозначним. Частина населення вважає соціалістичне минуле нелегітимним і кримінальним, інші ж, особливо в часи економічної кризи та пошуку уявного відчуття соціальної захищеності, з ностальгією озираються на той період.

У всіх країнах Центральної Європи комуністичне минуле було переоцінено та засуджено, і Румунія тут не стала винятком, хоча й робила це не так системно й послідовно, як решта.

Невдовзі після повалення диктатури в країні було заборонено Компартію, хоча колишні партійні функціонери швидко пристосувалися до нових умов і зберегли контроль над багатьма сферами країни. Суспільство час від часу вступало у фазу гарячих дискусій, однак держава уникала активних кроків на шляху до переоцінки комуністичного минулого. Наступники румунських червоних, що були при владі у 1990–1996-му та 2000–2004-му, блокували всі подальші ініціативи у цьому напрямі.

Символічне засудження

Ситуація змінилася 2006 року, коли країна готувалася до вступу в ЄС. Із метою наближення до європейських стандартів політики пам’яті в Бухаресті постала Комісія з аналізу комуністичної диктатури в Румунії, заснування якої довгий час домагалися дисиденти, історики та громадські активісти. Створена при президентові, вона була покликана сприя­ти інтенсивнішому дослідженню епохи комунізму в країні. Хоча треба зазначити, що аналогічна інституція до цього часу вже тут існувала. Однак Інститут дослідження злочинів комунізму координував прем’єр-міністр Калін Попеску-Тарічану, який тоді перебував в опозиції до президента Траяна Бесеску.

Комісія складалася з 20 членів і 39 експертів: учених, інтелектуалів і дисидентів, призначених її головою професором університету Мериленду (США) Владіміром Тісменяну. Вона дістала привілейований доступ до всіх архівів Румунії, що для цієї країни було безпрецедентним кроком.

У результаті проведених досліджень було опубліковано 650-сторінковий звіт, який викривав злочини, скоєні комуністичною владою в Румунії. Бесеску зачитав його у стінах парламенту й уперше в новітній історії держави офіційно засудив тоталітарний режим і його злочини. Звіт Комісії викликав критику, зокрема через те, що на його підготовку пішло лише три місяці й були допущені фактичні помилки. Під час виступу румунського очільника частина депутатів з опозиційних політсил навіть влаш­тувала обструкцію. Це втім, зрозуміло з огляду на те, що понад третина депутатів тогочасного парламенту обіймала в комуністичний період важливі посади.

Політична складова оприлюдненого звіту полягала також у тому, що в ньому було згадано кількох відомих румунських політиків – опонентів Бесеску (ім’я одного з них прозвучало в доповіді 28 разів, а інший фігурував як придворний поет Чаушеску). У відповідь ті закинули йому вибіркове використання історії з метою кинути тінь на своїх супротивників, що за режиму Чаушеску були не останніми людьми в країні. Й навіть звинуватили самого президента в співпраці із Секуритате, адже той у 1980-х був капітаном корабля далекого плавання, а отже, мав звітувати перед румунськими спецслужбами. Бесеску відкинув усі звинувачення, заявивши, що ці контакти були суто формальними.

розстріл родини Чаушеску

Сама доповідь та взаємні закиди, що супроводжували роботу Комісії, викликали неабиякий резонанс у румунському суспільстві, й ця тема на певний час стала топовою в тамтешніх медіа.

Доповідь містила низку рекомендацій, більшість із яких, утім, не були виконані, зокрема в частині спорудження монумента жертвам тоталітаризму, відкриття Музею комуністичної диктатури і навіть офіційного відзначення Дня пам’яті жертв комунізму в Румунії. Не мали конкретних практичних наслідків заклики Комісії надати фінансову підтримку, безоплатний проїзд та лікування колишнім політичним в’язням.

Парламент навіть не ухвалив відповідної резолюції, що мала нагадувати, за задумом членів Комісії, резолюцію № 1481 Парламентської асамблеї Ради Європи «Про необхідність міжнародного засудження злочинів тоталітарних комуністичних режимів» від 2006 року.

Також лишаються нереалізованими пропозиції щодо різних заходів проти осіб, що були відповідальними за організацію та здійснення репресій, починаючи від зменшення їхнього пенсійного утримання й закінчуючи скасуванням деяких актів, прийнятих на початку 1990-х, які обмежують кримінальне провадження проти них у зв’язку з терміном давності.

Декомунізація в дії

Таким чином, доповідь стала радше важливим символічним актом і не привела до кардинального зламу в політиці пам’яті у Румунії. Попри це, певні зміни все ж таки були. Найбільший прогрес, зокрема, спостерігався в архівній галузі та запровадженні люстраційних механізмів. Доступ до матеріалів спецслужб для жертв, родичів, колишніх інформаторів, дослідників значно спростився.

Ще 1999 року було створено за німецькою моделлю Інституту Гаука Національну раду з дослідження архівів Секуритате. Остання не лише покликана опікуватися файлами комуністичних спецслужб, а й здійснює перевірку фактів можливої співпраці з колишніми органами осіб, які претендують на державні посади. Перевірці підлягає доволі широке коло людей, починаючи від кандидатів у президенти й закінчуючи лідерами церковних і громадських організацій. Особи, які обіймають публічні посади, зобов’язані за законом підтвердити або спростувати факт співпраці із Секуритате. Щоправда, визнання факту таких зв’язків не тягне за собою жодних юридичних наслідків. Якщо ж чиновника спіймають на брехні, то він має бути покараний за це аж до звільнення.

музей у в’язниці Секуритате

До 2008-го Рада сама мала право публікувати відомості щодо колишніх інформаторів та агентів Секуритате, однак після рішення Конституційного суду за позовом одного з депутатів румунського парламенту вона лише встановлює факт співпраці та робить відповідне подання до суду, який приймає рішення про звільнення. Згідно із законом від 2004 року службовці, які працюють у юридичній системі, також мають підписати декларації про неколаборацію з румунськими комуністичними спецслужбами.

У 2010-му нижня палата парламенту ухвалила закон, за яким усі особи, що працювали в силових структурах комуністичного режиму, мали бути позбавлені права обіймати публічні посади. Однак після приходу до влади Соціал-демократичної партії Віктора Понти його скасував Конституційний суд.

Провідною інституцією пам’яті в країні на сьогодні є Інститут дослідження злочинів комунізму в Румунії, який за можливостями цілком можна порівняти з польським та чеським аналогами (див. Тиждень, № 9, № 22/2013). На сьогодні його очолює Владімір Тісменяну. Займається установа науковими дослідженнями і має право звертатися до суду в разі виявлення злочинів комуністичного режиму, таких як застосування тортур, насильне психічне лікування, викрадення та вбивство людей тощо. Інститут реалізував низку цікавих проектів. Зокрема, було створено кілька баз даних, зокрема фотографій соціалістичного періоду (налічує понад 10 тис. зображень), в’язнів Секуритате та місць поховань жертв комуністичного терору. Також інститут веде список злочинців тоталітарного режиму.

Далеко не повний перелік видавничих проектів Інституту також свідчить про його значні фінансові та організаційні ресурси. Наприклад, було видано перший у країні підручник «Історія комунізму в Румунії», «Історія Секуритате», «Словник комунізму», «Досвід ув’язнення в комуністичній Румунії» тощо. Установа курирує низку наукових проектів, зокрема тих, що стосуються методів роботи Секуритате з дисидентами, функціонування відділу кадрів при ЦК КП Румунії, життя філософського факультету Бухарестського університету за комуністичного режиму тощо. При Інституті діють два музеї, створені на базі колишніх в’язниць румунських комуністичних спецслужб.

закатовані румунські політв’язні

Більшість комуністичних символів і пам’ятників були демонтовані. Також вилучено зображення портретів Ніколае та Єлени Чаушеску. Довгий час мусувалась ідея знесення монумента героям комунізму в Бухаресті та побудови на його місці собору національного спасіння, однак згодом храм вирішили побудувати в іншому місці.

Також у країні функціонують Міжнародна комісія з вивчення Голокосту в Румунії при президентові (створена 2003-го, вивчає, зокрема, участь румунів у винищенні євреїв під час Другої світової), Національний інститут дослідження тоталітаризму (заснований 1993-го, досліджує нацистський і комуністичні тоталітарні режими), а також Інститут румунської революції (постав за ухвалою парламенту 2004-го для наукового аналізу причин, розгортання і наслідків революції 1989 року).

Усе ще в полоні власного минулого

Комуністична минувшина все ще лишається чутливою темою для румунів, що, втім, характерно для всіх країн Центральної Європи. Дискусії стосуються і революції 1989 року, зокрема обставин страти Чаушеску. За результатами опитування фундації «Відкрите суспільство», проведеного у 2009-му, 53% румунів усе ще вважають комунізм доброю системою, а 38% молоді переконані, що за його часів було краще, ніж тепер.

Можна зрозуміти ностальгію людей старшого віку за соціалістичними часами, однак як пояснити некритичне і навіть прихильне ставлення до тоталітарної епохи молодого покоління, яке ніколи не жило за режиму Чаушеску? Річ у тому, що румуни, особливо молодь, вже не розглядають комуністичний період як щось актуальне для дня теперішнього. Радше воно постає для них такою собі «іншою країною» – краєм, де вони ніколи не були.

Люди не готові дати оцінку минулому, адже це передбачає певну активність і зайняття певної громадянської позиції. Багатьом румунам важко зрозуміти, навіщо це потрібно, у чому полягає актуальність тих дій і що це означатиме для них самих. Зв’язок між минулим і теперішнім затирається, як і усвідомлення того, що в майбутнє треба йти без колишніх невилікуваних хвороб. Румунія слугує незаперечним підтвердженням цієї тези.

Звичайно, якщо суспільство динамічно розвивається, як, наприклад, у країнах Балтії або Чехії, і водночас активно проводить переоцінку минулого, то громадяни більше схильні вірити політикам, які закликають їх до таких кроків. Коли ж люди відчувають проблеми і державні діячі не акцентують уваги на тому, щоб дати раду важкому минулому, то складно вимагати від них високої громадянської свідомості.

 Віталій Огієнко

Декларація ПАРЄ:

  • 01.10.13, 22:46
Український парламент повинен підсумувати/завершити формування передумов для підписання Угоди про асоціацію з ЄС
Тиждень.ua публікує декарацію ПАЄ № 554, яка була ухвалена 1 жовтня у Страсбурзі

Ми вітаємо зусилля української влади щодо проведення реформ для виконання обов’язків та умов, необхідних для членства у Раді Європи та у напрямку формування передумов для підписання Угоди про Асоціацію з ЄС.

Приємно відмітити, що Верховна Рада України конституційною більшістю зробила певну кількість кроків у цьому напрямку. Потрібно також наголосити на прогресі щодо реформування прокуратури та змін у процесі прийняття судових рішень.

Особливо позитивним ми вважаємо «Проект Закону про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів», який отримав схвальний відгук у Венеціанській Комісії. Проект був успішно включений у порядок денний Верховної Ради України та надісланий для затвердження в Конституційний Суд України. Швидке прийняття даної версії проекту усіма партіями, які представлені в Українському Парламенті, буде слугувати ключовим показником успіхом проведення конституційної реформи, про яку неодноразово наголошувала Парламентська Асамблея.  

Ще раз підтверджуючи нашу підтримку щодо підписання Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським союзом у листопаді 2013 року, ми заохочуємо владу України, усі політичні сили та усе громадянське суспільство докласти максимально зусиль для зближення України і ЄС.

Підписано:

Гілетчі Валеріу, Молдова, EPP/CD

Бадея Віорел Рікеард, Румунія, ЄНП/СD

Бентон Джое, Великобританія, SOC  

Базелія Ека, Грузія, SOC

Браун Мартон, Угорщина, EPP/CD

Цілевічс Борісс, Латвія, SOC

Діяз Тейшера Аркадіо, Іспанія, SOC

Доббін Джім, Великобританія, SOC

Фенечіу Каталін Дпніель, Румунія, ALDE

Флего Гвозден Стечько, Хорватія, SOC

Флореа Даніел, Румунія, SOC

Ґорґхіу Аліна Стефанія, Румунія, ALDE

Хенкок Майк, Великобританія, ALDE

Ховханнісян Арпін, Вірменія, EPP/CD

Ховханнісян Вахе, Вірменія, ALDE

Іордаче Флорін, Румунія, SOC

Якановіс Ґедімінас, Литва, ALDE

Янтуан Стелла, Молдова,  SOC

Калмар Ференц, Угорщина, EPP/CD

Короді Аттіла, Румунія, EPP/CD

Лейпуте Орінта, Литва, SOC

Магхрадзе Гугулі. Грузія, SOC

Меале Алан, Великобританія, SOC

О’Рейлі Джозеф, Ірландія, EPP/CD

Саковскіс Александрс, Латвія, SOC

Сеїдов Самад, Азербайджан, EDG

Стоілов Янакі, Болгарія, SOC

Строє Іонут-Маріан. Румунія, ALDE

Зінгеріс Емануеліс, Литва, EPP/CD

Зохрабіян Наїра, Вірменія, ALDE

Всього: 30

Пояснення абревіатур:

EPP/CD: Group of the European People's Party – Європейська народна партія

SOC: Socialist Group – Група Соціалістів

ALDE: Alliance of Liberals and Democrats for Europe – Альянс лібералів і демократів за Європу

EDG: European Democrat Group – група Європейських демократів