Вид:
краткий
полный

Гурт "28"

Чемпіонат світу з шосейних велогонок

Чемпіонат світу з шосейних велогонок (офіційна назва - англ. UCI Road World Championships) - щорічний чемпіонат світу з шосейних дисциплін велоспорту, проводиться під егідою Міжнародного союзу велосипедистів (UCI). У рамках чемпіонату світу проводяться шосейні групові гонки і індивідуальні гонки на час з роздільного старту серед чоловічої еліти, жіночої еліти і чоловіків у віці до 23 років. Чемпіонат проводиться в кінці сезону, зазвичай після Вуельти Іспанії.

Чемпіон світу в груповій гонці виступає в райдужній майці у всіх шосейних групових перегонах протягом наступного після перемоги року. Чемпіон світу в індивідуальній гонці на час виступає в райдужній майці лише на етапах з роздільним стартом, що проводяться на багатоденних гонках сезону.

Спортсмени, що виступають на чемпіонаті світу, становлять національні збірні своїх країн.

Історія

Перший чемпіонат світу з шосейних велогонок був проведений в 1927 році на Нюрнбургрінзі в Німеччині. Першим чемпіоном світу серед професіоналів став італійський велогонщик Альфредо Бінда.

До 1995 року в рамках чемпіонатів світу проводилися окремі гонки для любителів та професіоналів.

Чемпіонати світу проводяться як на відносно рівних трасах, в цьому випадку зазвичай перемагають спринтери, так і по горбистій місцевості, де зазвичай перемагають гірські фахівці або універсали.

Джерело

Професійні велоперегони почали проводити наприкінці ХІХ ст.

Професійні велоперегони почали проводити наприкінці ХІХ ст. у Франції, де велосипедний спорт був найбільш розвинутий. Великої популярності набули перегони Бордо-Париж, Париж-Рубе, Париж-Тур. З 1902 р. упродовж 11 років велогонку Бордо-Париж організовувала, фінансувала і висвітлювала популярна французька газета ЛеВело.

У 1903 р. з ініціативи працівника іншої газети (Л’Ото) Лео Лефевра її власник, бувший велогонщик Анрі Деграндж запропонував своє бачення престижної велогонки світу”:тривалість перегонів 19 діб; 6 етапів з відпочинком між ними від одного до чотирьох днів; загальна довжина перегонів близько 2500 км. 1 липня 1903 р. з передмістя Парижу до Ліона (перший етап – 467 км) стартували 60 велогонщиків у першій „Тур де Франс”. На подолання цього етапу знадобилося не менше 20 годин. До фінішу багатоденної гонки дійшли лише 20 велосипедистів. Першим переможцем „Тур де Франс” став 32-річний Моріс Гарен. Загальну дистанцію 2428 км від подолав за 94 години 33 хв.

Гонка 1904р. супроводжувалася хуліганськими вчинками деяких глядачів. Після того як проїзджали їхні кумири, вболівальники заважали іншим спортсменам продовжувати гонку (зводили на шосе барикади, нападали на гонщиків, розкидали на дорозі гвіздки та інші гострі предмети). Лише втручання Французького союзу велоспорту врятувало гонку від краху. Після вивчення подій навколо перегонів Союз дискваліфікував чотирьох велогонщиків, які фінішували першими, звинувативши їх у „сприянні хуліганським вчинкам”. Переможцем об’явили 19-річного Анрі Карне. Окрім цього були внесені зміни до правил проведення перегонів у 1905 р.: відмінили їзду у нічний час; до маршруту перегонів вперше включили гірські перевали.

З того часу перегони „Тур де Франс” почали набувати все більшої популярності і не проводилися лише під час першої (1915 – 1918 рр.) та та другої (1940 – 1946 рр.) Світових воєн.

Найбільша загальна довжина траси перегонів „Тур де Франс” (понад 5000 км.) і кожного з етапів (понад 300 км) була в період 1911–1929рр. У подальшому спостерігалась тенденція зменшення як загальної довжини траси, так і довжини етапів. З 1990 р. загальна довжина траси складала 3500 – 3900 км, що поділяються на 21 етап. Зокрема, у 2005 р. загальна довжина траси становила 3607 км. Найдовший із 21 етапів становив 239,5 км, а найкоротший – 19 км. Призовий фонд становив 3 млн євро, у т.ч. нагорода за перемогу у загальному індивідуальному заліку – 400 000 євро. Щоб отримати більші прибутки від спонсорів та рекламодавців організатори „Тур де Франс” змінюють її маршрут, у т.ч. з заїздами до сусідніх країн. Наприклад, у 2005 р. два етапи проходили по території Німеччини. Головною особливістю гонки є те, що кожний етап проводиться на новому місці з великою кількістю безпосередніх і опосередкованих учасників

http://lektsii.com/2-81399.html


ЧС з велоперегонів на шосе

Сьогодні в австрійському Інсбруку візьме старт 91-й чемпіонат світу з велоперегонів на шосе. У програмі групові перегони і індивідуальні перегони на час з роздільного старту серед чоловічої та жіночої еліти, чоловіків до 23 років і юніорів обох статей. Також в перший день змагань відбудуться командні перегони, де учасники виступатимуть за свої професійні команди.

Склад української збірної:

Чоловіки: Андрій Грівко, Андрій Братащук, Анатолій Будяк (резерв).

U-23: Марк Падун, Тимур Малєєв, Владислав Солтасюк

Юніори: Максим Білий, Руслан Кошовий, Ярослав Паращак, Олександр Щипак.

Чемпіонат світу-2018 по велоспорту на шосе в Інсбруку.

Командна ділянка (ТТТ), 62,4 км



https://velolive.com/velolive_chat.html

Герейнт Томас – п'ятий в історії



Герейнт Томас – п'ятий в історії, хто виграв Олімпіаду, Чемпіонат світу
і "Тур де Франс"

До нього подібне вдавалося Бредлі Уіггінсу (Великобританія), Яну Ульріху (Німеччина), Мігелю Індурайну (Іспанія) і Йопу Зутемелку (Голландія).