Osm

OpenStreetMap — свободная карта мира. Группа украинского сообщества ОСМ. Идея простая: если вы создаете карту вашего города, а я — своего, мы можем совместно использовать для этого общую платформу.
4+ подписаться

4 участника

  • qwens
  • КотБегемот
  • andygol
  • Kolianmc

Новий підручник з ОСМ

  • 07.11.11, 16:10
Зараз розпочав перекладати - http://booki.flossmanuals.net/openstreetmap-1/_edit/, долучайтесь до перекладу.

Рухаємось далі

Розділ 8

Рухаємось далі

Якщо ви зайшли настільки далеко, вітаємо! Зараз ви повинні мати гарне уявлення про те, як створювати мапу в OpenStreetMap. Що ще можна робити з OSM? Як ви можете дізнатися більше? Як ви можете залишатися на зв’язку зі спільнотою маперів? Інструменти OpenStreetMap З цього керівництва ми дізнались про те як створювати мапу в OSM, а також про інструменти, о стануть вам в нагоді для цього. Але тому що дані OSM є відкритими, це заохочує багато інших проектів та інструментів до того, щоб робити більше цікавих речей з мапою OpenStreetMap. MapOSMatic Одним з цих проектів є MapOSMatic, його можна знайти за допомогою вашого веб-оглядача за адресою maposmatic.org. Це доволі простий інструмент для друкування мап будь-якої ділянки. Він автоматично створює мапу, а також координатну сітку, та індекс місць, що зображені на мапі. Дізнайтесь більше Велика кількість інформації про OpenStreetMap доступна на wiki.openstreetmap.org. Тут ви можете знайти інформацію про інші проекти, які зв’язані з, а також документацію та посібники, які допоможуть вам дізнатись більше про OSM. Списки розсилки Кращим способом підключення до спільноти користувачів OpenStreetMap є приєднання до вашої місцевої поштової розсилки. Багато людей підписались на списки розсилки від OSM, використовуючи електрону пошту.  Коли ви перебуваєте в списку, ви можете написати електронною поштою в групу, якщо у вас є питання або ви хочете поговорити про OpenStreetMap.
  • Для того, щоб підписатись до списку розсилки вашої країни, вам потрібно відвідати сторінку:
    lists.openstreetmap.org
  • Знайдіть на ній список для вашої країни. Списки упорядковані за іменами “Talk-lg”, де lg відповідає коду вашої країни. Наприклад, “Talk-id” — список розсилки для Індонезії.
  • Клацніть на список, якщо ви бажаєте приєднатись.
  • Введіть наступу інформацію:
    • вашу адресу електронної пошти
    • ваше ім'я
    • пароль
    • пароль ще раз (для підтвердження)
  • Коли все буде закінчено натисніть Subscribe (Підписатись).
  • Тепер вам потрібно перевірити свою пошту, так само як ви це робили в Розділі 2. В пошті повинний бути лист підтверджувальний лист від списку розсилки.
  • Клацніть на посилання для підтвердження, яке виглядатиме приблизно так:
  • Тепер ви є членом списку розсилки.
  • Отже ви можете писати повідомлення у розсилку, надсилаючи їх на адресу talk-id@openstreetmap.org, замінюючи “id” на країну вашого списку. Ви будете отримувати також листи, коли інші члени будуть писати у список розсилки.
Підсумки Ось деякі зі способів, як можна використовувати для того, щоб залишатись на зв’язку зі спільнотою OpenStreetMap та дізнаватись про новини. Ми сподіваємось, що ви продовжите ваші дослідження та дізнаєтесь більше про OSM та зробите свій внесок у проект. Хай вам щастить!

Вдосконалене редагувння (частина 2)

Розділ 7

частина 2

Вдосконалене редагування

4. Додаткові інструменти для креслення
  • JOSM має кілька додаткових інструментів для полегшення креслення ліній та фігур. Вони знаходяться в основному меню JOSM, дивись пункт “Tools” (Інструменти).
  • Для того, щоб скористатись пунктами цього меню, вам потрібно спочатку виділити точку, лінію чи фігуру у вікні з мапою. Деякі з найбільш корисних функцій описані тут:
    • Розділити лінію (Split Way) — дозволяє розділити лінію на дві окремі лінії. Це допоможе вам, якщо ви бажати різні атрибути до різних частин дороги. Для того щоб застосувати цю можливість, виділіть точку в середини лінії, в якій ви бажаєте її розділити, виберіть в меню Tools (Інструменти) пункт Split Way (Розділити лінію) і ваша лінія буде розділена на дві частини.
    • З’єднати лінії (Combine Way) — робить протилежну дію до Split Way. Для з’єднання двох ліній в одну, вони повинні з’єднуватись у спільній точці. Для цього виділіть обидві лінії, які ви бажаєте поєднати. Ви можете виділити більше одного об’єкту утримуючи нажатою клавішу SHIFT на клавіатурі та виділяючи кожний елемент. Коли ви виділите обидві лінії в меню Tools (Інструменти) виберіть пункт Combine Way (З’єднати лінії).
    • Змінити напрямок лінії (Reverse Way) — змінює напрямок лінії на протилежний. Якщо ваша лінія позначає дорогу з однобічним рухом, вам можливо доведеться змінити напрямок лінії, так щоб він відповідав напрямку руху. В інших випадках, коли напрямок лінії не важливий, цим можна не перейматись.
    • Спростити лінію (Simplify Way) — якщо ваша лінія містить забагато точок і ви бажаєте її спростити, ця функція вилучить зайві точки з лінії.
    • Вирівняти точки по колу (Align Nodes in Circle) — якщо ви намагаєтесь створити фігуру округлої форми, намалюйте коло якомога краще, а потім скористайтесь цією функцією. Вона вистроїть усі точки в коло.
    • Вирівняти точки в лінію (Align Nodes in Line) — ця функція допоможе вирівняти кілька точок у ліні.
    • Зробити кути прямим (Orthogonalize Shape) — ця функція є дуже корисною для креслення будівель. Після того, як ви накреслили будівлю, ця функція допоможе зробити всі кути будинку прямими.
4. Теґи
  • Коли ви креслите точку, лінію або фігуру вони створюються у певному місці, але и не маємо й гадки що вони позначають. Іншою мовою, ми знаємо де це, але не знаємо що це. До цього моменту ми використовували шаблони із меню Presets (Заготовки) для визначення того, що це є.
  • В OpenStreetMap відомості про те чим є об’єкт проставляються за допомогою теґів. Теґ чимось схожий на ярлик, який ви можете приліпити до будь-чого. Наприклад, ви накреслили квадрат, це лише квадрат. Але потім я позначу його кількома теґами, які описують що це є:
    • цей квадрат є будівлею
    • цей будинок називається “Menara Thamrin”
    • він має висоту у 16 поверхів
  • Ви можете додати стільки теґів, скільки ви вважаєте потрібним для опису об’єкту. Теґ складається із текстових пар, одна частина яких зветься keys (ключ) а інша — values (значення). В OpenStreetMap, теґи що описують наведений вище приклад виглядатимуть наступним чином:
    • building = yes
    • name = Menara Thamrin
    • building:levels = 16
  • Якщо ви виберете об’єкт в JOSM, ви зможете побачити усі теґи, що його описують у на панелі Properties (Властивості) праворуч.
  • Ви можете додавати, редагувати, вилучати теґи у цій панелі. Теґи традиційно записуються англійською, отже, часто простіше використовувати меню Presets (Заготовки).
5. Сполучення клавіш
  • Іноді вас може дратувати потреба клацати мишею по різних меню для того, щоб вибрати різні варіанти того що робити в JOSM. На щастя існують сплучення клавіш, які полегшують виконання загальних задач. Ось список деяких з найбільш часто використовуваних сполучень клавіш, а також того, що вони роблять:
    • s - вибрати інструмент Select (Виділення)
    • a - вибрати інструмент Draw (Креслення)
    • z - вибрати інструмент Zoom (Масштабування)
    • + (plus) - наблизитись
    • - (minus) - віддалитись
    • p - розділити лінію
    • c - з’єднати лінії
    • o - вирівняти точки по колу
    • l - вирівняти точки в лінію
    • q - зробити кути прямими
Підсумки

Як ви можете бачити є багато додаткових функцій, які роблять JOSM потужним інструментом для створення мап. Пам’ятайте, чим більше ви практикуєтесь за допомогою цих інструментів, тим краще Ви стаєте у додаванні інформації в OpenStreetMap.

В останньому розділі ми зробимо крок вбік від JOSM, і подивимось на деякі цікаві проекти, які використовують дані OpenStreetMap, також дізнаємось, як ви можете продовжити вивчення OSM.

Вдосконалене редагування (частина 1)

Розділ 7

частина 1

Вдосконалене редагування

Вступ

В попередньому розділі ми навчились як креслити точки, лінії та фігури в JOSM, як відкривати точки та треки GPS в JOSM та як завантажувати , редагувати та надсилати змінені дані в  OpenStreetMap. В цьому розділі ми розглянемо докладно деякі можливості JOSM, тож ви можете вийти за межі простого інструменту редагування та отримати краще розуміння можливостей цього програмного забезпечення. Зверніть увагу на те що цей розділ не є найдокладнішим, він лише на щабель вищий за попередній. Якщо ви не відчуваєте, що Ви в повній мірі зрозуміли попередні уроки, ви можете практикувати трохи більше, перш ніж продовжити.

1. Огляд JOSM
  • JOSM має багатий функціонал. Основним вікном JOSM з яким ви вже знайомі є вікно з мапою, в ньому і відбувається більшість операцій. Тут ви можете переглядати, редагувати та додавати дані до  OpenStreetMap.
  • Праворуч, біля вікна мапи, містяться панелі, в яких виконуються різноманітні операції. Зазвичай, після встановлення JOSM тут містяться кілка панелей, такі як: Layers (Шари), Properties (Параметри) та Selection (Виділення). Коли ви виділяє точку, лінію або фігуру у вікні мапи, вона показується на панелі Selection (Виділення). Інформація про об’єкт показується на панелі Properties (Параметри), а інформація про ім’я користувача, який є автором цього об’єкта показується на панелі Authors (Автори).
  • Ліворуч у вікні JOSM, панель з різноманітними інструментами, що складається з багатьох значків. У верхній частині цієї панелі містяться значки які змінюють те, що ви можете робити за допомогою миші. Ви вже знайомі з двома першими з них Select tool (Виділення) та Draw tool (Креслення). Інші інструменти спрощують масштабування, вилучення об’єктів, креслення фігур чи створення паралельних ліній.
  • Під цими значками є ще багато інших кнопок. Вони керують тим, що ви бачите праворуч у JOSM. Користуючись цими кнопками ви можете відкривати та закривати вікна праворуч такі як Параметри, Виділення, Автори.
2. Шари в JOSM
  • Відкрийте ваш файл GPS та завантажте дані з OpenStreetMap, якщо ви це ще не зробили. Ви можете помітити, що коли ви відкрили файл, або додали Walking Papers, чи завантажили дані з OpenStreetMap, на панель Layers (Шари), праворуч  JOSM, додаються нові елементи. Ваша панель Layers (Шари) повинна бути схожою на цю:
  • Кожен елемент у цьому списку відповідає різним джерелам даних які ви відкриваєте у вікні з мапою. На малюнку вище, “Data Layer 2” — дані OpenStreetMap, які ми бажаємо підправити. “Markers” — це точки з нашого GPS, а “30 Juni 2011.gpx” — це наш трек з GPS. І на останок, “Walking Papers” — шар створений після того, як ми додали нашу мапу  Walking Paper у JOSM. Ви можете додати шар із супутниковими знімками від Bing, клацаючи на “Imagery” (Фон) в основному меню JOSM та обираючи пункт “Bing Sat.”
  • Для того, щоб приховати ці, виділіть потрібний мишею та клацніть на кнопку Показати/Сховати, яка виглядає як тут:
  • Ви побачите, як шар який ви виділили зникне у вікні з мапою. Клацніть Показати/Сховати знов, щоб він з’явився.
  • Ви можете закрити шар, виділивши його та використавши кнопку для вилучення:
  • Нарешті, дуже важливо знати, що ви можете вносити зміни тільки до шару який є в JOSM активним. Якщо ви не можете редагувати мапу у вікні з мапою, можливо це через те, що ви не зробили потрібний шар активним. Більшість шарів, такі як: точки GPS, Walking Papers та супутникові знімки, не можуть бути відредагованими. Редагувати можна тільки шар зданими з OpenStreetMap, який типово зветься “Data Layer 1”.
  • Для того, щоб зробити шар активним, виділіть його в панелі Шарів та натисніть кнопку Активувати:
3. Збереження файлів OSM
  • Іноді після завантаження даних OSM, ви забажаєте зберегти їх для можливості редагування в режимі оффлайн з можливістю надіслати їх як тільки у вас з’явиться доступ до Інтернету.
  • Для збереження файлу OSM, переконайтесь, що шар з даними є активним шаром на панелі з переліком шарів. Клацніть в основному меню “File” (Файл) та “Save” (Зберегти). Виберіть місце для файлу та назвіть його. Ви також можете зробити це клацнувши на цю кнопку:
  • Тепер ви можете закрити JOSM і ваші дані будуть збережені. Коли ви забажаєте відкрити файл знову, просто запустіть JOSM, в меню “File” (Файл) оберіть пункт “Open…” (Відкрити…)

Редагування OpenStreetMap в JOSM

Розділ 6

Редагування OpenStreetMap в JOSM

Вступ

В розділі 3 ми встановили JOSM та розпочали креслити власні перші точки, лінії та фігури. Ви застосували шаблони для цих об’єктів для того щоб додати інформацію про них. І наприкінці ви змогли накреслити власну мапу в JOSM.

Креслення мап в Розділі 3 було вправою для вивчення JOSM та того як додавати об’єкти на мапу. Але наша мапа вийшла досить неточною, тому що ми не обрали місце де вона знаходиться. В останніх двох розділах ми випробували два інструменти: GPS та Walking Papers, які дозволяють нам збирати актуальну інформацію про місцевість. Ця місцевість визначається координатами.

Створення справжньої мапи де всі точки, лінії, фігури знаходяться на своїх місцях не відрізняється від того, що ми робили в Розділі 3. Але тепер ми будемо використовувати наші точки та треки з GPS та інформацію зібрану щ допомогою Walking Papers для того щоб створити справжню мапу з коректним розташуванням об’єктів на планеті.

В цьому розділі ми навчимося як редагувати мапу в OpenStreetMap та додавати власні покращення. Ми дізнаємось про базовий цикл картографування в OSM:

1) завантаження поточних картографічних даних з OSM

2) їх правка з використанням GPS, Walking Papers та зібраних нотаток

3) збереження змін в OpenStreetMap

В кінці цього розділу ми зможемо побачити наші доповнення на мапі OSM. 1. Підготовка JOSM
  • Для запуску JOSM, клацніть на кнопку Пуск у нижньому лівому екрану комп’ютера та серед програм знайдіть JOSM.
  • Тепер завантажте ваш файл gpx та Walking Paper. Вам не потрібно відкривати їх обидва, але ви можете зробити це, якщо треба. Зверніться до попередніх розділів, якщо не пам’ятаєте як це робити в JOSM.
2. Завантажте дані OSM
  • Пам’ятаєте цикл процесу редагування в OpenStreetMap описаний на початку цього розділу? Завантаження, правка, збереження. Перед тим, як починати правити мапу, ви повинні завантажити існуючі в OSM дані для обраної території.
  • Коли ви відкриваєте ваші gpx-треки або Walking Paper, у вікні мапи буде показано те що ви відкрили та мапа переміститься до правильних координат. Після того, як ви відкрили ваші файли, подивіться у нижній лівий кут JOSM. Ви побачите довготу та широту (координати) місцезнаходження курсора миші.
  • Тому що наше вікно з мапою вже показує ділянку, яку ми бажаємо правити, дуже легко завантажити для неї дані з OpenStreetMap. Клацніть “File” (Файл) зверху ліворуч в меню JOSM та оберіть пункт “Download from OSM” (Завантажити з OSM). Буде відкрите вікно для завантаження. Ви також можете відкрити це вікно просто клацнувши на значок завантаження на панелі інструментів:
  • Коли буде відкрите вікно завантаження ви повинні побачити мапу з рожевою рамкою на ній.Якщо ви не бачите мапу, клацніть на вкладку “Slippy map”(Мапа).
  • Рожевою рамкою позначено ділянку для завантаження даних, яку ви бажаєте редагувати. Якщо ви пересували мапу після того як ви відкрили ваш файл GPS або Walking Papers, рамку потрібно обвести навколо потрібної ділянки.Однак, якщо ви хочете завантажити велику ділянку, ви можете створити нову рамку. Для створення нової рамки, клацніть на мапі, натисніть ліву кнопку миші та потягніть мишу, виділяючи потрібну ділянку. Відпустіть кнопку миші для закінчення виділення.
  • Коли ви задоволені розміром та місцем вашого виділення натисніть кнопку “Download” (Завантажити) внизу вікна. JOSM отримає дані для цієї ділянки з OpenStreetMap та покаже їх у вікні мапи для редагування.
3. Редагування
  • Наступним кроком в редагуванні мап є додавання нових об’єктів. Це не завжди легко з початку, але практикуючись ви будете робити це краще і краще. 
  • Якщо вам треба пересунути точку, лінію, чи фігуру використовуйте інструмент виділення. Клацніть на об’єкт та перетягніть його на потрібне місце. Цей прийом може використовуватись для виправлення положення елементів, які були розташовані у неправильному місці.
  • Використовуйте інструмент креслення для додавання нових точок, ліній та фігур. Обписуйте ці об’єкт обираючи для них шаблони з меню Presets (Заготовки), так само як ви робили це в Розділі 3.
  • Запам’ятайте, що ваші точки GPS та мапи з Walking Papers не попадають автоматично на мапу OpenStreetMap. Вам потрібно додати їх до мапи OSM в цифровому вигляді, використовуючи інструмент креслення. Але ваші точки, треки та мапи Walking Papers можуть бути показані в якості фону для подальшого обведення.
  • Давайте припустимо, що ви зберегли точку на вашому GPS з ім’ям 030, і ви записали у записній книжці, що 030 це школа. Для того, щоб додати цю точку в OpenStreetMap, вам потрібно вибрати інструмент креслення, та подвійним клацанням поставити точу поверх точки 030 в основному вікні з мапою. Таким чином ви додали точку. Потім із меню Presets (Заготовки) оберіть шаблон для школи. Введіть назву школи та натисніть на кнопку “Apply Preset” (Застосувати заготовку). Робіть теж саме для ліній та фігур.
4. Надсилання змін
  • Після того як ви зробили купу змін для покращення мапи, їх треба зберегти у OpenStreetMap. Для збереження змін нам потрібне наявне з’єднання з інтернетом, тому що фактично будемо надсилати зміни на сервер OpenStreetMap.
  • Клацніть меню “File” (Файл), потім оберіть пункт “Upload Data” (Надіслати дані на сервер). Ви побачите вікно для надсилання. В також можете дістатись до нього у більш простий спосіб, клацнувши на кнопку   надсилання змін на панелі інструментів.
  • У вікні для надсилання даних ви побачите перелік об’єктів, які будуть додані змінені або вилучені на сервері. У полі внизу вікна введіть короткий опис того що ви зробили.
  • Клацніть “Upload Changes”  (Надіслати зміни).
  • Якщо це ваш перший раз коли ви робити збереження змін в OpenStreetMap, вам буде запропонований ввести ваше ім’я користувача та пароль, які ви створили в Розділі 2. Введіть їх у вікні, що з’явиться. Якщо ви поставите прапорець у цьому вікні, ваші ім’я та пароль будуть бережені і вам не потрібно буде вводити їх знов наступного разу. Клацніть “Authenticate” (Автентифікація).
  • Вам треба зачекати кілька секунд доки ваші зміни надсилаються, і все — готово ! Ви зробили ваші перші правки в OpenStreetMap. Ви можете продовжувати редагувати додаючи всі ваші точки, які забажаєте. Завжди переконайтесь у тому, що надіслали свої зміни на сервер перед тим як закрити JOSM.
5. Перегляд ваших змінна мапі
  • Відкрийте ваш веб-оглядач на перейдіть на openstreetmap.org
  • Пересуньте мапу на ділянку, яку ви редагували.
  • Ви повинні побачити ваші зміни на мапі! Якщо ні, натисніть CTRL+R для оновлення сторінки. Іноді мапа на сторінці не оновлюється так як треба та потребує перезавантаження.
  • Що робити коли ви не бачите ваших змін? Не хвилюйтесь — може пройти кілька хвилин до того, як ваші зміни будуть показані на мапі. Також, перевірте те що ви додали в JOSM, щоб переконатись, що немає помилок. Добре загальне правило, якщо ваша точка в JOSM показана значком, вона повинна з’явитись і на мапі сайту OpenStreetMap.
Підсумки

Отже ви побачили як додавати об’єкти у OpenStreetMap, що ж далі? Запам’ятайте, що мапа OSM стає кращою з часом. Кожного разу, коли ви вносите покращення на мапу, вони роблять її краще і краще. Ви також можете покращити те що додали інші люди, а вони можуть покращити те що додали ви.

У наступному розділі ми розглянемо деякі більш складні прийоми JOSM.  Ми дізнаємося, як краще малювати фігури, як використовувати різні інструменти, і всі і кнопки, що оточують вікно з мапою!

Використаня Walking Papers (частина 2)

Розділ 5

частина 2

Використання Walking Papers

4.  Мапимо з Walking Papers
  • Беріть свій аркуш Walking Paper на вулицю та використовуйте його як путівник для переміщення та ідентифікації нових місць, що відсутні на мапі.
  • Кресліть лінії для доріг, фігури для будинків й так далі. Записуйте нотатки про кожен об’єкт безпосередньо на мапі, або ж ставте номер відповідного запису з вашого нотатника, де ви может робити більш докладні записи про кожен об’єкт.
  • Коли ви будете задоволені тим, що ви змогли додати до паперової мапи, потів ви зможете додати все це в електронному вигляді до OpenStreetMap.
5.  Сканування та надсилання
  • Walking Papers є дуже корисним для картографування з використанням тільки паперу та олівця, але це не 100% магія. Нам все ще треба додати нашу паперову мапу у JOSM, перетворити зібрану інформацію у цифровий вид та зберегти наші зміни у OpenStreetMap.
  • Першим кроком є сканування вашої паперової мапи Walking Paper на ваш комп’ютер. Ви можете зробити це під’єднавши сканер до комп’ютера, сканування паперової мапи та збереження її у вигляді графічного файлу. Якщо ви не маєте сканер, ви можете можете зробити фотографію цифровою камерою але в цьому випадку треба бути дуже акуратним, щоб зробити добрий знімок. Переконайтесь, що папір рівний і знаходиться безпосередньо навпроти камери. Також треба бути уважним, щоб не забути про штрих-код, томущо без нього Walking Papers не спрацює. Ось приклад сканованого/сфотографованого зображення:
  • Після того як ви зберегли зображення на вашому комп’ютері, відкрийте ваш веб-оглядач та перейдіть на walking-papers.org, так як ви робили це раніше.
  • Клацніть на вкладку “Upload” (Надіслати).
  • Клацніть “Browse…” (Пошук…) для пошуку ваши збережених файлів Walking Paper.
  • Клацніть “Send” (Надіслати)
  • Цей процес може тривати певний час в залежності від швикості з’єднання з інтернетом. Коли надсилання закінчиться, ви побачите нову сторінку з кількома запитаннями про ваше зображення.
  • Потім на запитання “Do you plan to edit this yourself?” (Чи ви плануєте редагувати це самотужки?) оберіть “No” (Ні). Це зробить ваше зображення загально доступним, отже будь-хто з маперів зможе його побачити.
  • У пустому полі знизу введіть опис того, яку місцевість ви досліджували та що зробили. Це також можу бути типи об’єктів, які ви додали та таке інше
  • Клацніть “Save” (Зберегти). Ваша мапа Walking Paper попаде у обробку. Цей процес може тривати 20 чи більше хвилин. Якщо ви зробили ваш малюнок публічним обравши “No” (Ні) на попередній сторінці, ви можете закрити веб-оглядач та повернутись суди пізніше, після того як закінчиться обробка.
6.  Відкрийте JOSM
  • Коли закінчиться обробка вашого зображення, ви зможете завантажити його у JOSM та використовувати для додавання інформації до OpenStreetMap.  Поверніться до сайту Walking Papers, ввівши walking-papers.org у вашому веб-оглядачі, так як ви робили це раніше.
  • Клацніть “Scans” (Скани).
  • Знайдіть ваш аркуш у списку та клацніть на ньому. Ви побачите щось схоже на це:
  • Для завантаження цього аркуша у JOSM, вам буде потрібен його ID з Walking Paper. В адресному рядку в горі вашого веб-оглядача виділіть текст та натисніть CTRL+C на клавіатурі для копіювання його до буфера обміну. Текст виглядатиме схожим на цей:
    http://walking-papers.org/scan.php?id=fmxcgdqd
  • Тепер відкривайте JOSM. В розділі 3 ми вже встановили втулок Walking Papers, який дозволить нам побачити скановану вами паперову мапу. Якщо у вас ще не має встановленого втулка  Walking Papers, поверніться до Розділу 3.3 та ознайомтесь з інструкцією про встановлення.
  • В меню JOSM, клацніть на пункт “Walking Papers”. Потім — “Scanned Map…” (Сканована мапа)
  • Натисніть CTRL+V на вашій клавіатурі для вставки тексту, який ви скопіювали з сайту Walking Papers. Натисніть OK.
  • Якщо все пройшло так як треба, ви побачити вашу мапу Walking Paper завантажену в JOSM. В наступному розділі ми розглянемо як додавати об’єкти, які ви дослідили, до OpenStreetMap
7.  Ще раз!
  • Після того як ви додали свої зміни у OSM, вони будуть збережені на мапі. Отже наступного разу, коли ви забажаєте покращити мапу, ви можете роздрукувати  собі новий аркуш Walking Paper, який вже буде містити внесені вами зміни. Отже, якщо цей процес буде повторюватись, мапа ставатиме краще і краще, чим більше ви будете мапити!
Підсумки Вітаємо! В цьому розділі ви навчились тому, як використовувати Walking Papers у вашій роботі. Ви дізнались як надрукувати, додати об’єкти та сканувати паперову мапу Walking Paper. В Наступному розділі ви дізнаєтесь як додавати об’єкти в OpenStreetMap, а також ви навчитесь повного процесу редагування мапи.

Використаня Walking Papers (частина 1)

Розділ 5

частина 1

Використання Walking Papers

Введення В цьому розділі ми побачимо, як занотовувати координати місць не використовуючи GPS. Ми будемо використовувати інструмент, який називається Walking Papers, він дозволяє нам надрукувати мапу певної місцевості, креслити на ній додавати нотатки та завантажувати дані з паперового носія у JOSM, після чого їх можна буде додати у OpenStreetMap. 1.  Огляд Walking Papers Перед тим, як заглибитись у деталі Walking Papers, давайте з початку роздивимось, як все працює:

Крок 1: Знайдіть ділянку, яку ви бажаєте замапити на сайті Walking Papers. Роздрукуйте мапу цієї місцевості. Ви можете обрати друк обраної місцевості на мапі OpenStreetMap або ж на знімках аерофотозйомки, якщо вони доступні у обраній місцевості.

Крок 2: Скористайтесь вашою друкаркою для друку мапи для дослідження місцевості. Додайте об’єкти малюючи їх на мапі. Кресліть лінії для доріг, фігури для будинків і так далі. Робіть примітки для кожного об’єкту прямо на мапі, або ставте номери, які відповідають номерам у вашому записнику, де ви можете зазначати більш детальну інформацію про кожен об’єкт.

Крое 3:  Відскануйте вашу паперову мапу у комп’ютер. Якщо у вас немає сканера, ви можете зробити знімок, якщо ваш фотоапарат дозволяє робити знімки із високою розподільчою здатністю. Завантажте малюнок на сайт Walking Papers.

Крок 4: В JOSM, завантажте Walking Paper. Використовуйте накреслені вами об’єкти для того, щоб додати їх у цифровому вигляді до OpenStreetMap.

2.  Як Walking Papers працює? Якщо ви дотримуватиметесь усього процесу Walking Papers, який описано вище, ви зможете зібрати точні географічні координати місцевості використовуючи тільки папір та ручку. Як це можливо? Коли ви друкуєте Walking Paper, на папері внизу сторінки друкується двовимірний штрих-код. Цей код дозволяє Walking Papers визначити точне місце знаходження мапи, яку ви використовуєе для дослідження місцевості. Потім, коли ви завантажуєте скановане зображення в JOSM, всі намальовані вами об’єкти будуть на їх справжньому місці, чи дуже близько до цього, що є для нас дуже добрим. Отже давайте навчимося створювати та використовувати паперові мапи Walking Papers. 3.  Створення і друк
  • Відкрийте ваш оглядач — це може бути Firefox, Chrome, Opera, Internet Explorer чи інший.
  • В адресному рядку в горі вікна введіть наступний текст та натисніть Enter:
    walking-papers.org
  • Веб-сайт виглядатиме приблизна так:
  • Прокрутіть сторінку трохи нижче, використовуючи для цього коліщатко миші чи стрічку прокручування збоку сторінки. Зупиніться коли побачите мапу, як показано на малюнку:
  • Мапа, яку ви бачите показує ділянку яку ви потім забажаєте роздрукувати на папері. Ви можете рухати мапу так само, як мапу на сайті OpenStreetMap, користуючись лівою кнопкою миші тягати її на Схід чи Захід, крутячи коліщатко миші змінювати масштаб. Також змінити масштаб можна за допомогою кнопок «та « у верхньому лівому куті.
  • Відразу над мапою є поле для пошуку місцевості з кнопкою “Find” (Зайти) поруч. Ви можете скористатись ним для пошуку потрібного місця і автоматичного переходу до нього. Спробуйте надрукувати назву вашого міста чи села у поле для пошуку та натиснути “Find”. (Назву потрібно вказувати латиною). Якщо Walking Papers зайде вказану місцевість, мапа автоматично перейде туди.
  • Відразу під мапою ви можете задати додаткові параметри. Перший — “Orientation”(Орієнтація), дозволяє вам змінити розмір та орієнтацію друкованої мапи. Спробуйте змінити його клацнувши на перелік, що розгортається та оберіть “Landscape (A4)” (Альбом (А4)). Ви побачите, що розміри та форма мапи змінились та розмір буде придатний для друку на папері формату А4.
  • Клацніть на наступне поле “Provider:” (Основа). Тут ви зможете обрати серед різних варіантів вигляд вашої мапи. Більшість з них показують різні стилі мапи, лінії різної товщини, текст та різні кольори. Клацнувши “Bing Aerial Imagery” замість мапи ви побачите знімок наданий Microsoft для місцевості, яку ви переглядаєте. Зауважте, що не всі місця мають покриття високоякісним знімками, тож те що ви побачите може бути розмитим і не зовсім тим, що може згодитись для створення мапи!
  • Переконайтесь, що мапа, що показана у вікні відповідає обраній вами місцевості. Навіть після пошуку місця, вам доведеться пересунути мапу у потрібне вам положення. Коли ви збільшуєте або зменшуєте мапу, це називається масштабуванням, або “zoom levels”, що є найпростішим способом сказати, як близько ми наблизились. Якщо ми віддалимось дсить далеко, ми побачимо усю Землю і це буде 0 (нульовий) масштаб. Якщо ми наблизимось якомога ближче, це буде 18-й масштаб. Поточний рівень масштабування показується над мапою. Зазвичай рівень масштабування 15, 16 чи 17 є достатнім для створення Walking Papers.
  • Спробуймо зробити друковану копію мапи зараз! Якщо ви знайшли ділянку, яку бажаєте замапити та обрали потрібні параметри, щоб ваша друкована мапа виглядала так як треба — у вас все готово. Клацніть на кнопку “Make” (Створити), відразу під мапою.
  • Ви побачите нову сторінку на якій буде сказано, що ваш запит на друкування опрацьовується. Коли обробка закінчиться, ви зможете побачити те що потрібно буде роздрукувати на цій сторінці. Як правило, цей процес триває від кількох до двадцяти хвилин, доки готується мапа для друку.
  • Коли ваш мапа буде готова для друку, клацніть “Download map PDF for print” (Завантажити мапу у форматі PDF для друку). Завантаження  Walking Paper повинне буде розпочатись.
  • Після закінченн завантаження, відкрийте файл PDF.  Під’єднайте ваш комп’ютер до друкарки для друку сторінки. Якщо все пройшло так як треба, ви отримаєте роздруковану на папері мапу.

Використання GPS (частина 2)

Розділ 4

частина 2

Використання GPS

5.  Збережіть ваше місце знаходження
  • Для збереження вашого місця знаходження натискайте на клавішу “X” доки не дістанетесь Головного меню (Main Menu). Використовуючи джойстик, так щоб “Mark” (Позначити) підсвітилось на екрані. Натисніть на клавішу джойстику для відкриття сторінки “Save Waypoint” (Зберегти точку шляху).
  • Ви можете побачити на цій сторінці інформацію про точку шляху, яку ви зберігаєте. Перш за все назву. Якщо це ваша перша точку, можливо, ви побачите “001”. Це номер який вам потрібно занотувати на папері поруч з інформацією, яку ви зібрали про об’єкт. Далі ви можете побачити час та дату створення точки. Нижче будуть координати та висота.
  • Використовуйте джойстик для переміщення до кнопки “OK” в нижній частині екрану. Натисніть джойстик для збереження точки. Переконайтесь, що записали номер точки поруч із зібраними даними до вашого записника.
  • Натисніть клавішу “X” для повернення до сторінки з мапою. Ви повинні тепер бачити вашу точку на мапі.
6.  Увімкнення запису треків
  • Тепер, коли ми знаємо, як зберігати  точки, ми навчимось, як вмикати та вимикати запис треків. Коли запис треків увімкнено, ваш шлях буде записуватись автоматично. Є гарною звичкою вмикати запис треків перед початком дослідження території та вимикати запис після його закінчення. Потім ви зможете подивитись на комп’ютері на свій шлях. Якщо ви бажаєте нанести дорогу, як вона проходить по місцевості, добре поставити точку на її початку та в кінці, записати у записник назву, тип та іншу важливу інформацію про дорогу.
  • Для увімкнення запису треків, натискайте на клавішу “X” доки не перейдете на сторінку Track Log (запис треків).
  • Якщо ви бажаєте очистити журнал треків від раніше зроблених записів, використовуйте джойстик для виділення клавіші “Clear” (Очистити) та натисніть на джойстик. Смужка вгорі повинна показати “0%”
  • Для увімкнення запису треків, переміститься джойстиком до кнопки “On” (Ввімкнути) та натисніть на джойстик. Тепер ви зможете записати ваш шлях у трек..
  • Натисніть клавішу “X”, щоб повернутись до сторінки з мапою. Під час вашого пересування ви побачите, як записується ваш шлях у вигляді набору точок.
7.  Перенесення точок шляху та треків на комп’ютер     7.1  Під’єднайте GPS до комп’ютера
  • Після того, як ви закінчили дослідження місцевості з вашим GPS, ви можливо забажаєте перенести точки та треки до комп’ютера, щоб потім відкрити їх у JOSM. Спочатку вимкніть запис треків на вашому GPS, перейдіть на сторінку з треками та натисніть на клавішу “Off” (Вимкнути).
  • Під’єднайте ваш GPS до комп’ютера за допомогою кабелю. Один кінець кабелю підключіть до USB-порту в комп’ютері, інший — до роз’єму під гумовою заглушкою на звороті вашого GPS. Для передачі треків та точок GPS потрібно увімкнути.
    7.2  Встановлення драйверів GPS
  • Можливо, маз знадобиться встановити драйвери для GPS на ваш комп’ютер. Якщо у вас є USBDrivers_23.exe на вашому комп’ютері, запустіть його подвійним клацанням для встановлення драйверів.
  • Якщо ви не маєте цього файлу, ви можете його завантажити. Відкрийте інтернет оглядач та перейдіть за наступною адресою:
        http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=591
  • Натисніть “Download” (Завантажити) для отримання файлу. Збережіть його на вашому комп’ютері та запустіть для встановлення драйверів.
    7.3  Отримання програми GPSBabel
  • GPSBabel — програма, що дозволить вам копіювати дані з GPS. Якщо у вас є GPSBabel на вашому CD чи usb-пристрої, перейдіть відразу до розділу 7.4.
  • Якщо ви не маєте GPSbabel, відкрийте у вашому оглядачі адресу
        www.gpsbabel.org
  • Клацніть “Downloads” (Завантажити) в горі сторінки.
  • Спустіться вниз сторінки. Якщо на вашому комп’ютері встановлено Windows, вам потрібно завантажити встановлювач для Windows.  Оберіть “GPSBabel-1.4.2-Setup.exe”. Файл буде завантажено на ваш комп’ютер.
    7.4  Встановлення GPSBabel
  • Знайдіть встановлювач GPSBabel на вашому комп’ютері. Запустіть його для встановлення програми.
  • Натисніть “Next” (Далі).
  • Потім “I accept” (Приймаю) та “Next” (Далі).
  • Потім продовжуйте натискати “Next” (Далі), доки на закінчиться встановлення.
  • Коли встановлення закінчиться натисніть “Finish” (Закінчити) для запуску GPSBabel.
    7.5  Перенесення треків та точок
  • Поставте точку біля слова “Device” (Пристрій) у верхній частині вікна.
  • У списку, що розгортається і позначений як “Format” (Формат), виберіть “Garmin serial/USB protocol”
  • Перейдіть до середньої частини вікна, позначеної як “Output. У списку, що розготається і позначений як “Format”, виберіть “GPX XML”:
  • Клацніть на кнопку “File Name” (Файл) та вкажіть назву файлу для збереження даних. Воно повинно якимось чином описувати дані, наприклад мати дату та назву місцевості. Приблизно так:
        jakarta-07-07-2011
  • Переконайтесь, що ваш GPS під’єднано до комп’ютера та увімкнено.
  • Натисніть кнопку “Apply” (Застосувати) у нижньому правому куті вікна.
  • Якщо все зроблено вірно, ви побачите смужку вздовж вікна, яка показує перебіг процесу перенесення даних з GPS. Коли він закінчиться, ваші точки та треки будуть збережені до вказаного файлу.
    7.6  Відкриття даних у JOSM
  • Тепер запустіть JOSM. Оберіть в меню “File” (Файл) -> “Open…” (Відкрити…)
  • Найдіть файл створений GPSBabel. Натисніть “Open” (Відкрити).
  • Ви повинні побачити ваші точки та треки, завантажені в JOSM.
Підсумки Вітаємо! Тепер ви знаєте як використовувати  GPS. Якщо вам щось незрозуміло, попрактикуйтесь із вашим GPS розставляючи точки у певних важливих місць. В цьому розділі ви навчились, як відкривати ваші точки та треки в JOSM. У Розділі 6 ми будемо використовувати інформацію для додавання нових місць у OpenStreetMap. В наступному розділі ми дізнаємось про Walking Papers, що є ще одним інструментом для збирання інформації для OpenStreetMap. Для Walking Papers вам потрібні лише папір та ручка і ви зможете збирати інформацію про різні місця, так як ви це робите за допомогою GPS.

Використання GPS (частина 1)

Розділ 4

частина 1

Використання GPS

Введення 
В цьому розділі ми ознайомимось з принципами роботи GPS, для чого він потрібен та як працює. Ви навчитесь як працювати з GPS пристроєм та як використовувати його для створення мапи. В цьому розділі ми пояснимо як працювати з Garmin eTrex Vista HCx, найбільш поширеним GPS-пристроєм, який використовується для картографування. Існує безліч інших пристроїв GPS, які роблять теж саме, отже, якщо ви працюєте з іншим пристроєм — не переймайтесь — принципи не змінюються. 

1.  Що таке GPS? 
GPS пристрій чимось схожий на мобільний телефон, за виключенням того, що він приймає радіосигнал не від компанії оператора мобільного зв’язку, а від супутників, які обертаються навколо Землі. Отримуючи ці сигнали від супутників, GPS пристрій може вирахувати своє місце знаходження на планеті. Він записує це місце у вигляді координат — двох довгих чисел. Одне число каже нам, як далеко ми на Захід чи Схід від нульового меридіану — довгота. Інше — як далеко ми знаходимось на Північ чи Південь від екватора — широта. Кожне місце на Землі має унікальні географічні координати. Наприклад:  -8.639298 Широта, 116.311607 Довгота — місце знаходження міста Ломбок, Індонезія.

Google Earth, показує координати міста Ломбок,Індонезія

Garmin eTrex Vista HCx

2.  Увімкніть GPS
  • Перед тим, як ви увімкнете ваш GPS, вийдіть на вулицю, туди де ви матимете чисте небо над головою. Тому що GPS визначає ваше місце положення отримуючи сигнал від супутників, він не буде працювати у приміщенні.
  • З правого боку вашого GPS, натисніть та утримуйте клавішу Power. GPS увімкнеться та покаже вам сторінку Satellites (Супутники). Ви повинні побачити щось схоже на малюнок знизу. Ваш GPS шукає сигнали від супутників. Коли він отримає сигнали від трьох чи більше супутників він зможе визначити місце вашого перебування.
  • Після того, як ваше місце знаходження буде визначене, сторінка Satellite (Супутники) зникне і ви побачите головне меню.
3.  GPS навігація
  • GPS має кілька різних екранів та меню, які дозволяють вам робити різні речі. Для переходу між екранами натисніть клавішу позначену “X”, відразу над кнопкою “power” на правому боці пристрою. Ця клавіша також дозволяє повернутись до попереднього екрану. Якщо натиснули щось помилково і бажаєте відмінити останню дію чи повернутись назад — натисніть кнопку “X”.
  • Натискаючи клавішу X, ви зможете переміщатись між різними екранами, які виглядатимуть схожим на ці:
  • Якщо ви повернетесь до сторінки  Satellites  (Супутники), ви зможете побачити, що ви отримуєте дані від трьох чи більше супутників. У верхньому лівому куті — ваші координати, довжина та довгота.
  • Перейдіть на сторінку Map (Мапа) і ви побачите на мапі де ви знаходитесь. Якщо ви додасте мапи від OSM у ваш GPS, ви зможете побачити дороги та інші місця. Якщо ні, мапа виглядатиме як чистий аркуш. Змінюйте масштаб натискаючи стрілки «вгору» та «вниз» на лівому боці GPS.
4.  Треки та точки шляху Ваш GPS записує два типи інформації, що є корисною для створення мап чи збереження координат різних місць. По-перше, він дозволяє вам зберігати ваше положення в пам’яті GPS. Коли ви зберігаєте положення, координати будуть збережені з певною назвою. Наприклад: ваше перша збережена точка буде називатись 001, друга 002 й так далі. Коли ви зберігаєте точку, ви можете записати її номер на клаптику паперу, щоб потім згадати що це таке, з будь-якими примітками. Збережене місце у вашому GPS буде називатись — waypoints (точка маршруту). По-друге, ваш GPS може зберігати те, що називається tracks (треки). В той час, як точка маршруту тільки вказує на певне місце, трек зберігає набір місць по яких ви рухаєтесь. Наприклад: трек записуватиме ваше місце знаходження кожної секунди, чи через кожен метр, і в результаті ви отримаєте шлях, який складається із послідовності точок в яких ви були. Треки корисні для нанесення на мапу об’єктів, які наносяться лініями, чи фігурами, таких як дороги чи поля.

GPS може записати як окрему точку так і шлях вашої подорожі.

Тут показані точки, в тому порядку, як вони  були записані.

Шлях, чи "трек" показано червоною лінією.

Введення в JOSM (частина 2)

Розділ 3

Введення в JOSM

частина 2
4. Вивчення основ креслення в JOSM
  • А тепер давайте відкриємо зразковий файл OSM, на якому ми будемо вивчати основні способи креслення мап в JOSM. Зауважте, що ця мапа несправжня, і тому що вона не є мапою реального місця, ми не будемо зберігати OpenStreetMap.
  • Якщо ви отримали набір файлів від вашого інструктора, у вас вже тоді повинен бути файл, який ми відкриємо, що називається sample.osm.
  • Якщо у вас немає файлу sample.osm на вашому комп’ютері, ви можете завантажити його з Інтернету. Відкрийте свій веб-оглядач. В адресному рядку в горі вікна введіть наступний текст:
    hot.openstreetmap.org/training/samples/

або завантажте цей файл sample.osm

Клацніть правою клавішею миші на файлі sample.osm, та оберіть «Зберегти як…» (“Save Link As...”). Оберіть місце на вашому комп’ютері для збереження файлу.

  • Тепер відкрийте зразковий файл в JOSM. Відкрийте JOSM. Клацніть на кнопку «Відкрити» (“Open”) вгорі ліворуч.
  • Знайдіть файл sample.osm. Клацніть по ньому та натисніть «Відкрити» (“Open”).
  • Ви повинні побачити зразкову мапу, схожу на цю:
    4.1 Основні операції
  • Для пересування мапи ліворуч або праворуч, вгору та вниз натисніть праву клавішу миші та потягніть мишу в потрібному напрямку.
  • Є кілька способів зміни масштабу мапи. Якщо ви використовуєте мишу, ви можете крутити коліщатко для збільшення чи зменшення масштабу. Якщо ви використовуєте ноутбук і у вас немає миші, ви можете змінювати масштаб за допомогою масштабної лінійки у верхньому правому куті вікна з мапою. Потягніть бігунок ліворуч або праворуч використовуючи ліву кнопку та сенсорну панель вашого ноутбука.
  • Погляньте на зразкову мапу. На ній присутні об’єкти кількох типів. Тут є річка, ліс, кілька будинків, дороги та кілька магазинів. Для того, щоб виділити об’єкт, клацніть по ньому лівою клавішею миші.
    4.2 Точки, Лінії та Фігури
  • Клацаючи на різні об’єкти на зразковій мапі, зверніть увагу що на ній присутні три різних типи об’єктів. Це точки, лінії та фігури.
  • Точки є одиничними об’єктами, представленими значками. На цій мапі є дві точки — магазин одягу та супермаркет. Магазин одягу показаний значком із сорочкою, а супермаркет значком із візком.
  • Тут також є кілька різних ліній, що позначають дороги. Якщо ви придивитесь, то побачите, що дороги теж мають точки. Ці точки не мають ніяких значків чи іншої інформації пов’язаної з ними, але вони дозволяють визначити як розташована лінія.
  • І на останок, тут  кілька фігур, що представляють різні місця — ліс, річку та будівлі. Фігури в основному представляють території, такі як поля чи будівлі. Фігура теж є лінією, але ця лінія є замкненою — тобто початок і кінець її збігаються в одній точці.
  • Ви можете звернути увагу, що коли ви виділяєте об’єкти, праворуч від мапи у вікні «Параметри» з’являється перелік параметрів. Ці параметри також відомі як теґи. Теґи є інформацією, пов’язаною з точкою, лінією або з фігурою, яка описує чим це є. Ми дізнаємось більш докладно про теґи у Розділі 7, Вдосконалене редагування. Зараз вам потрібно запам’ятати, що ця інформація допомагає описати, чи є ваш об’єкт лісом, річкою, або ж будівлею, чи чимсь іншим.
  • Згадайте про креслення мапи вручну і як ви наносили точки, лінії та фігури. Які місця краще позначати точкам? Які лініями? А які фігурами?
    4.3 Змінення об’єктів
  • Виділіть ліс ліворуч на мапі. Переконайтесь, що ви клацнули на лінію, якою окреслено ліс, а не на точку цієї лінії. Тепер натисніть ліву клавішу миші і потягніть за лінію. Таким чином ви можете перемістити ліс у нове місце на мапі.
  • Клацніть на точку на ліні ліса. Утримуючи ліву кнопку миші потягніть її. Так можна пересунути точку. Так можна змінювати форму об’єктів та переміщати точки.
    4.4 Креслення
  • Зліва у вікні JOSM є стовпчик з кнопками. Більшість з цих кнопок дозволяють відкрити нові вікна праворуч в панелі діалогів та надають більше інформації про мапу. Найбільш важливі кнопки розташовані, звісно, вгорі. Ці кнопки змінюють те, що можна робити за допомогою вашої миші.
  • Верхні чотири кнопки є найважливішими. Вони дозволяють вам:
    • Виділяти
    • Креслити
    • Збільшувати масштаб
    • Вилучати
  • До цього моменту ми використовували інструмент Виділення, який виглядає так —
  • Перед тим, як креслити вам потрібно переконатись що нічого не виділено. Клацніть на пусту ділянку мапи для того щоб зняти поточне виділення.
  • Клацніть на другу кнопку, інструмент Креслення —
  • Знайдіть пусту ділянку на мапі та зробіть на ній подвійне клацання лівою кнопкою миші. Це дозволить вам поставити одиничну точку.
  • Для того, що накреслити лінію, клацніть лівою кнопкою миші один раз. Перемістіть курсор миші та клацніть знов. Продовжуйте до тих пір, доки вам потрібно креслити лінію. Для закінчення креслення лінію зробіть подвійне клацання в кінцевій точці лінії.
  • Креслення фігур здійснюється також як і креслення ліній, тільки закінчується креслення клацанням на точці з якої ви почали лінію.
    4.5 Додавання заготовок
  • Тепер ви знаєте, як ставити точки, креслити лінії та фігури, але ми все ще не визначили, що вони представляють. Ми хочемо мати можливість сказати, що на місці нашої точки заходиться магазин, школа, або ще щось, а також що наші фігури є полями, будівлями й так далі.
  • Клацніть на інструмент Виділення, у панелі інструментів ліворуч.
  • Виділіть один об’єкт, який ви накреслили за допомогою інструмента Креслення. В основному меню згори оберіть пункт «Заготовки» (“Presets”). Пройдіть за допомогою миші через підменю до типу об’єктів, який ви хочете позначити.
  • Коли ви оберете заготовку, з’явиться вікно для вводу додаткової інформації. Вам не треба заповнювати всі поля, але вам треба внести важливу інформацію про об’єкт, таку як його назва.
  • Після того, як ви закінчите введення інформації клацніть «Застосувати заготовку» (“Apply Preset”). Якщо все добре, ваша точка, лінія, чи фігура змінять свій колір або буде показаний значок. Це відбулось тому, що ви визначили чим цей об’єкт є.
    4.6 Креслення вашої власної мапи
  • Тепер спробуйте накреслити мапу, використовуючи прийоми, яким ви навчились. Ви можливо забажаєте перемалювати мапу, яку  ви створили на папері у Розділі 1.
  • Перетягніть мапу з ділянки зразкової мапи. Натисніть праву кнопку миші та перетягніть мапу у чисте місце для початку роботи над власною мапою.
  • Використовуйте інструмент Креслення для створення точок, ліній та фігур. Описуйте чим є ваші об’єкти виділяючи їх та обираючи для них заготовки.
  • Коли ви закінчите, ви будете мати власну мапу, схожу на зразкову мапу з файлу sample.osm.
Підсумки

Чудово! Якщо все пройшло добре, ви навчились як встановити JOSM на ваш комп’ютер та як використовувати основні інструменти для креслення мап. В наступному розділі ви дізнаєтесь, як використовувати GPS та Walking Papers для створення мапи у вашому місті або селі. В Розділі 6 ми повернемось до JOSM та використовуючи зібрану нами інформацію, ми додамо об’єкти в OpenStreetMap.

Страницы:
1
2
предыдущая
следующая