Cпроба розширити межі українолюбові (продовження)
- 24.07.08, 13:10
Жадан (продовження)
6
Від сучасного літ процесу –
як від смерті – сховатись не можна.
Ґендерні студії пані Забужко
дістануть вас у женевському, вашинґтонському,
а ще вірогідніше – бахмацькому туалеті.
Те саме – з віршами Сергія і Тетяни Дзюб,
зі статтями в «Літукраїні» Сашка Ярового,
з аудіо записами Юрія Покальчука.
Так далі жити не можна,
вирішує десь підсвідомо Жадан,
пакує манатки, плює на роботу
і шурує кудись до забитого Нюрнберґа,
де на нього чекають такі непересічні постаті,
як письменник Юрко Андрухович,
який незабаром зустріне свій сьомий десяток,
і чех-емігрант Вальтер Загорка,
якого вбиває своїм абстиненством
сама назва збірки С.Жадана – «Пепсі».
В компанії цих не познайомлених між собою людей
Жадан може мріяти про конокрадство,
торгівлю рабами,
якісь сексуальні маневри,
що потім про них по неділях говорить
біля церкви увесь україномовний Рим.
7
Дорога додому…
Обабіч вишкірює зуби і світить зогнила Варшава,
тіні батечка Гамлета, доктора Фауста, фюрера-підараса
махають батистовими хустинками
в добру путь українському поетові.
Савка. Привітна Мар’яна Савка,
звільнившись на день від обов’язків
перед бібліотекою, чоловіком
і Маріанною Кіяновською,
зустрічається з Жаданом на пластмасових столиках
і тримає в руках м’яку іграшку
ніжно-кислотного кольору.
8
Та сіре його обличчя, сльози його – брунатні,
жінки (ці грузинки, бля) просять його: «Люби!»
А він у свої квадратні
харківські буцегарні
до друга Валера Бондаря вертається з боротьби.
9
Так минають години і дні,
так минають роки і декади.
Де ви, поети-дев’ятдесятники?
Де ви – вісім десятники (крім Герасим’юка)?
Вутла постать одного харківського метафориста
заступає усіх перед Богом вкраїнської музи –
таким собі сонцем оранжевим.
Шановні, в наш час антологій і підсумків,
мінімального розуму й Інтернету
Сергій Жадан вирушає в гуцульські гори
здобувати останню твердиню –
ментальність Малковича і Герасим’юка.
10
Хто такий Роман Скиба?
Це запитання зовсім недавно було риторичним.
Тепер на нього доводиться відповідати,
і щоразу – по-іншому.
Він хотів бути Нобелівським лауреатом,
для цього спав в телефонній буді.
А от Жадановому Будді
в оточенні скіфських баб
здалека, звисока видно
Стокгольм і у ньому (з часом)
бродськоподібного нонкорфоміста
у фраку з гардеробу театру «Арабески»
і з нобелівською промовою з жахливим слобожанським акцентом.
11
А ще він приїде в Ірпінь –
туди, де колись пиячив,
де дер всіх лошиць, як кінь,
і копав футбольний м’ячик, -
на зустріч із молодими
багатим старим пердуном.
І скаже поетка галіма
до свого, скажімо, Діми:
«Ти представляєш, Діма,
Я бачилася з Жаданом».