3 травня Церква згадує прп. Теодора Трихіна

  • 13.05.16, 18:10
3 травня Церква згадує прп. Теодора Трихіна 

Про цього святого відомо небагато. Дійшло до наших днів передання, що Святий Теодор Трихіна був родом із Константинопола (Царгорода). Народився у багатій та знатній сім’ї, однак не попав у тенета багатства та слави земної, а шукав душею життя досконалого. Тому, шукаючи Бога, пішов у пустелю, де постригся у ченці. Він вів надзвичайно суворе аскетичне життя. Виснажував своє тіло різними практиками, постами та молитвою, часто молився цілодобово, безперервно. Ходив босоніж, уникав будь-якого комфорту та вигоди для себе. Не покривав голови і носив тільки грубу волосінну одежу, через що його почали називати трихіна, що означає “волосінний”. Через сильну віру та надзвичайну відданість Господу, Творець  наділив Теодора даром творення чудес.
http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/_H6y44W6QIE

2 травня згадується преподобний Іван Ветхопечерник.

  • 13.05.16, 18:03
2 травня згадується преподобний Іван Ветхопечерник.


Преподобний Іван ще в юнацькому віці відчував особливу любов до Бога тому молодим покинув звичайний світ і пішов поклонтися до святих міст Єрусалиму. Згодом він прийшов, приблизно 8 століття нашої ери, до однієї із найстаріших лавр Палестини яка була названою в честь святого Харитона.
Там він прийняв сан пресвітера і вчиняв багато подвигів в ім’я Ісуса.
Власне назву Ветхопечерник преподобний отримав саме від цієї Лаври, яка була найстарішою в краях Єрусалимських. 
http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/8KPavMvrUz8

Христос Воскрес! Інформаційний блог-портал Зарваниця вітає всіх

  • 13.05.16, 17:57
Христос Воскрес!
Інформаційний блог-портал Зарваниця вітає всіх Вас з великим святом Воскресіння Христового !
Свято Воскресіння Христового є одним із найбільших і найважливіших свят в церковному календарі. В цей день,за Євангелієм, кілька жінок мироносиць а саме Марія Магдалина, Богородиця, мати Якова та Соломія прийшли до гробу Господнього аби згідно традиції намастити тіло померлого Ісуса миром. Та гріб був відчинений а на місці де мав бути Христос було пусто.Вони здивувались і навіть налякались, та тут до них з’явився ангел Господній і сказав їм- чого шукаєте живого серед мертвих адже ваш Господь воскрес.
Жінки ошелешені такою новиною побігли і розказали всім про це .
Це воскресіння показує те що кожен хто вірує в Бога зможе так само після смерті воскреснути з мертвих адже душа є безсмертною. 
http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/t3_pQqIZakw

Благодатний Вогонь . Історія Благодатного Вогню.

  • 13.05.16, 17:45
Благодатний Вогонь . Історія Благодатного Вогню. Вогонь відіграє особливу символічну роль, як в юдаїзмі, так і в християнстві. Наприклад, бог з'являється перед євреями у вогненному вигляді (Вих.24:17), на жертовнику повинен підтримуватися постійний вогонь (Лев.6:13) і горе тому, хто захоче підмінити вогонь божий (Лев 10, 1-2). Не рідкісні і чуда пов'язані з ритуальним вогнем. Наприклад, Ілля викликає на змагання жерців Ваала, пропонуючи їм, як умову перемоги, самозаймання жертовного вогню (1-а Царів 18:36-38). Вважаючи себе право наслідувачами юдаїзму, християни також перейняли багато ритуалів і чудес, пов'язаних з вогнем. У тому числі і невгасимий вогонь на жертовнику, і самовільна поява божественного вогню. Вогонь в ХГГ з'являється в так звану Суботу Світла. Один з відомих, дореволюційних дослідників історії ритуалу Благодатного вогню професор Олесницький А. А. називає цей день "торжеством освячення вогню при Гробі Господньому", і початок появи цього торжества відносить до старозавітних часів, до збудування соломонового храму в Єрусалимі, коли на приготовані жертви впав з неба вогонь, який постійно потім підтримувався священиками. "Якщо небесний вогонь, як знак дбайливості небесного Отця, зігрівав своєю теплотою старозавітний Єрусалим, то він не міг згаснути, - говорить названий професор, - для Єрусалиму новозавітного і досі продовжує втішати собою всіх люблячих град Царя Великого і Його святиню. Тільки свій осередок нині вогонь має не серед спустошених дворів соломонового храму, а в новозавітній святині , в ковчезі Нового Завіту - гробі Господньому. Як старозавітний вогонь розгорався особливо в дні великих жертвоприношень, так і новозавітній святий вогонь розгорається в день великої новозавітної жертви, коли оспівується Церквою червоне сонце правди, що зайшло в гріб, щоб засяяти з нього світлоносним днем Воскресіння" /Дмитриєвський А. А., 1909/. Отже, з Другого Храму, зруйнованого в 70р., вогонь перекочував в Храм Воскресіння, побудованому в 335 р. Чудеса з вогнем були властиві і іншим релігіям. "Так, жерці Давнього Єгипту за 2000 років до н.е. під час богослужінь викликали раптовий спалах вогнів в храмах і цим наводили жах на людей. Прості люди вважали, що з вогнем в храм входить сам верховний бог Аммон - творець сущого, творець родючості." (Б.Д.Степін "Хімічна кунсткамера найефектніші і найкрасивіші досліди" Глава 8. Вогненне чаклунство. 1september.ru/ru/him/2001/04/no04_2.htm) Повернемося до самого БВ (Благодатного Вогню). Звичайно, ритуал запалення лампад в Пасху відбувався і в проміжку з 33 по 335 рік, але його місце і час проходження досить важко визначити. По-перше, тому що, вже в 40-42 році місце, де нині стоїть храм, попало в межу міста і було густо населене, по-друге, після 70 року Єрусалим лежав в руїнах, по-третє, з 135 року на місці ХГГ височів язичницький храм, і жодних письмових джерел із цього приводу немає . Проте, багато християн намагаються вести історію появи БВ з місця ХГГ з моменту воскресіння Христа аж до наших днів. Я зішлюся на вступну статтю православного сайту про БВ: "Найраніші згадки про сходження Благодатного Вогню напередодні Воскресіння Христового зустрічаються у Григорія Нісського, Євсевія і Сільвії Аквітанської і датуються IV століттям. В них є опис і раніших сходжень. За свідченням Апостолів і святих отців, нерукотворне Світло освітило Гріб Господній незабаром після Воскресіння Христа, що побачив один з апостолів: " Петр верил, видел же не только чувственными очами, но и высоким Апостольским умом - исполнен убо был Гроб света, так что, хотя и ночь была, однако, двема образы видел внутренняя - чувственно и душевно,", - читаємо ми у церковного історика Григорія Нісського. " Петр предста ко Гробу и свет зря во гробе ужасашеся,", - пише Св. Іван Дамаскін [(...)]. Євсевій Памфіл оповідає в своїй "Церковній історії", що коли одного дня не вистачило лампадної олії, патріарх Нарцис (II ст.) благословив налити в лампади води з Силоамської купелі, і вогонь, що зійшов з неба, запалив лампади, які горіли потім протягом всієї пасхальної служби" 1. В Григорія Нісського в другому слові про воскресіння - написано: " Сия видев Петр очима, но и высоким апостольским умом: Исполнен убо был гроб свет, так что хотя и ночь была, однако двема образы видел внутреняя чувственно и душевно ". Але тут написано про світло, а не про вогонь чи Чудо Сходження Благодатного вогню (ЧСБО). Відмічу, що в канонічних Євангеліях немає згадки про світло в гробі, яке бачив Петро, та й свідчення написане майже через 350 років після подій. Цей святий очевидно сам вигадав цей момент, а може, вирішив, що раз в одній з євангельських версій згадуються ангели (Іван.20:12), а вони, інколи, світяться (Дії.12:7), то, отже, і гріб з ангелами був наповнений світлом. Втім, хто знає, що святому спало в голову. Отож. Світло варто відрізняти від вогню і спиратися більше на текст Євангелія, ніж на розповіді святих отців про події, віддалені від розповідача більш ніж на 350 років. Євсевій Памфіл. Автор православного сайту про БВ написав: "Євсевій Памфіл оповідає в своїй "Церковній історії", що коли одного дня не вистачило лампадної олії, патріарх Нарцис (II ст.) благословив налити в лампади води з Силоамської купелі, і вогонь, що зійшов з неба, запалив лампади, які горіли потім протягом всієї пасхальної служби". У цьому вигляді текст з Євсевія наводять майже всі сучасні апологети БВ. А тепер давайте прочитаємо, що насправді написано в Євсевія: Книга 6.9 1)Члени цієї Церкви пам'ятають багато чудес Нарциса; передання про них зберігається братами. Розповідають, між іншим, про одну дивну справу, ним вчинену. 2) Одного дня на великій Пасхальній всеношній у дияконів не вистачило олії, і весь народ прийшов в смуток. Нарцис велів служителям, які відають освітленням, набрати води і принести йому. 3) Це було негайно виконано; він помолився над водою і з щирою вірою в Господа розпорядився розлити воду по світильниках. Зробили і це; всупереч розуму, дивною і Божественною силою вода набула властивостей олії. У багатьох тамошніх братів з давніх пір і донині зберігається частина цієї олії, як свідоцтво про чудо. /Євсевій Памфіл. Церковна історія // Богословські праці / Московський патріархат. М., 1982-1985. Сб. 23-25 [репр.: М.: Видавництва Спасо-Преображенського Валаамського монастиря, 1993.]krotov.org/acts/04/03240000.html До цілковитих меж безсоромності в відношенні перебріхування історії, залишеної нам Євсевієм, дійшов коментатор прямої трансляції БВ, трансльованої в 2003 році по НТВ: "Найраніше свідоцтво про новозавітне сходження священного вогню зберіг сучасник римського імператора Костянтина Великого, церковний історик 4 століття Євсевій Панфіл. З його розповіді, одного дня, у Велику Суботу в храмі Воскресіння не вистачило лампадної олії, тоді патріарх Нарцис благословив налити в лампаду води з Силоамської купелі і вогонь, який зійшов з неба, запалив лампади, які горіли потім протягом всієї пасхальної служби" Опис неточностей. 1. В Євсевія не в суботу, а у велику пасхальну всеношну. В суботу вдень вогонь став сходити в храмі Воскресіння значно пізніше. (10-12 ст.). До цього вогонь приймали в ніч з суботи на неділю. Якщо при цьому не враховувати християнсько-юдейську традицію, властиву християнській спільноті Єрусалиму, відзначати паску на третій день після юдейської паски, тобто це могло відбуватися в будь-який день. 2. У 2 столітті , про яке оповідає Євсевій, на місці, де стоїть храм Воскресіння, височів язичницький храм. Сам храм Воскресіння побудований в 335 році. 3. Про Силоамську купель нічого немає в Євсевія. 4. Про сходження з неба вогню нічого немає в Євсевія. Черговий благочестивий Обман вивели на світло атеїзму, але роботи ще непочатий край. 3. Православний автор згадує свідчення Сільвії Аквітанської. "В дев'яту ж годину (яку ми називаємо вечірньою), - пише ця паломниця, - всі збираються в храм Воскресіння, запалюються всі лампади і свічки і робиться велике світло. А вогонь не приноситься ззовні, але подається з внутрішньої печери, де вдень і вночі горить невгасима лампада, тобто, всередині загорожі" Але в свідоцтві написано про ритуал і наявність невгасимої лампади, що вдень і вночі ГОРИТЬ в печері. Власне кажучи це свідоцтво на користь тих, хто стверджує про наявність ритуалу освячення вогню, а не чудесного сходження. Сенс ритуалу вельми простий, патріарх молиться про послання божественного вогню і після молитви оголошує вогонь, що горить в лампаді, - вогнем чудесним. От і все чудо. Зі мною погоджується і дореволюційний дослідник. " (...) ранішим свідоцтвом можна було б вважати розповідь {227} паломника IV століття (Сільвії Аквітанської), але вона говорить не про чудо, а лише про звичай підтримувати невгасимий вогонь" (Крачковський, 1915). Отже, хорошим аргументом в руках скептиків буде той факт, що найперше свідоцтво вказує на ритуал взяття вогню з печери від цілодобово запаленої лампади. Відступаючи від оповідання, хочу відмітити, що з часу вивчення історії питання, у мене зміцнилася версія, ніби між священством Єрусалиму ставлення до заходу прийняття вогню, зводиться до розуміння його, як древнього ритуалу освячення звичайного вогню, який молитвою і Божою Силою робиться незвичайним. Довкола цього священнодіяння виникло безліч чуток, але самі священики не лише не квапляться їх викрити, але і всіляко підігрівають. Частково з користі, частково заради якихось вищих, але слабо усвідомлюваних поза Єрусалимом цілей. Хочеться привести спогади колишнього професора духовної академії, що став войовничим атеїстом. А. А. Осіпов згадує про видного богослова, професора Ленінградської Духовної Академії, який зацікавився проблемою "святого вогню", що в пасхальну ніч чудесно запалює лампади Гробі Господньому. "Вивчивши древні рукописи і тексти, книги і свідоцтва паломників, він, - пише про це професор А. А. Осіпов,- Довів з вичерпною точністю, що жодного " чуда" ніколи не було, а був і є древній символічний обряд розпалювання Лампади над Гробом самими церковнослужителями. ...[ Якби тільки читачі могли уявити, яке завивання підняли церковники після виступу віруючого професора богослов'я, що наважився сказати Здобуту ним правду! ...] І в результаті всієї цієї справи нині покійний митрополит Ленінградський Григорій, теж людина з богословським вченим ступенем, зібрав ряд богословів Ленінграду і сказав їм (багато хто з моїх колишніх колег, напевно, пам'ятає) : "Я теж знаю, що це лише легенда! Що... (тут він назвав по імені-батькові автора промови і дослідження) абсолютно правий! Але не чіпайте благочестивих легенд, а то впаде і сама віра!" (Осіпов А. А. "Відверта розмова з віруючими і невіруючими. Роздуми колишнього богослова." Л., 1983, с. 114-115). Близько року тому мені подарували невелику машинописну бібліотеку матеріалів про чуда. В ній я знайшов невелику розповідь про Благодатний вогонь. З підписом Пінчук Л. Т. Там теж є згадка, схоже, цього ж випадку, але трохи в іншому варіанті. «Втім, не так давно, в своєму колі вони все-таки пригадали про це чудо. Одного разу професор богослов'я Успенський висловив свою думку про це чудо. На одному з річних актів богословської академії він виступав перед своїми колегами з промовою «Про єрусалимське запалення вогню на Пасху в Гробі Господньому». Виступав і довів, що власне кажучи, жодного чуда тут не було, а що була всього лише містифікація, або цитуючи самого Успенського, «символічна обрядова дія». Церковний світ негайно обурився: «Самі знаємо, що це фікція, міф, але навіщо ж говорити про це в голос?!!» А один з освіченіших єрархів російського православ'я радянського періоду, митрополит ленінградський Григорій (Чуков), закликавши до себе вчену раду духовної академії, сказав: «Я не гірше за вас знаю, що це лише благочестива легенда. По суті - міф. Знаю, що в практиці церкви є і немало інших міфів. Але не руйнуйте легенд і міфів. Бо, зруйнувавши їх, ви можете зруйнувати в довірливо віруючих серцях простих людей і саму віру». З цього приводу я провів невелике розслідування. Найбільш вірогідним кандидатом є Заслужений професор Ленінградської Духовної Академії Микола Дмитрович Успенський, який народився 3 січня 1900 року. Восени1923 р. Микола Дмитрович познайомився з Олексієм Опанасовичем Дмитриєвським, який зробив на молодого студента величезний вплив. Той самий А. А. Дмитриєвський, якого я так люблю цитувати і про якого писав Крачковський «Ставлення ж сучасних християн, навіть духовного сану, часто не таке, як у ігумена Данила або клірика Нікіти: досить вказати на детальний опис обряду (1876 рік) єрусалимського священика Іліаса Шахвата, який п'ять разів приймав безпосередню участь в церемонії[75], або на статті православного єпископа Рафаїла Хававіні [76]. В кращих представників богословської думки і на сході помітне таке тлумачення чуда, яке дозволяє проф. А. Олесницькому [77] і А. Дмитриєвському [78] говорити про "торжество освячення вогню при Гробі Господньому". Далі, в біографії Успенського ми дізнаємося що він стає останнім учнем Дмитриєвського, якраз працюючи в області, дуже близькій з історією розвитку благодатного вогню (в області всеношної літургії ), і отже не дивно, що Успенський, слідом за вчителем, стоїть на позиціях про благодатний вогонь, як про церемонію, а не чудо. Григорій (Чуков Микола Кирилович) митрополит Ленінградський. Народився 1 лютого 1870 . Помер в Москві 5 листопада 1955 року. Якщо все правильно, то історія повинна була відбуватися до 1955 року. Багато що сходиться, проте є багато питань, наприклад, звідки стала відома особиста розмова митрополита із його «тісним колом». Ймовірно сам Осіпов, як професор ленінградської духовної академії, був присутній в цьому «тісному» колі. Порвав же з православ'ям він лише 6 грудня 1959 р. Якщо не вважати на записи у вірменському і грузинському типіконах, в яких є фрагменти опису ритуалу прийняття вогню, але немає вказівок про сприйняття його як чуда, ми можемо констатувати, що в наших руках перше свідоцтво про БВ, як чудо, датується лише 9 століттям. http://www.zarvanycia.cc.ua/ http://vk.com/zarvanycia , https://www.facebook.com/zarvanycia.net , http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 , https://twitter.com/Zarvanycia , http://blog.i.ua/user/6200557 https://www.youtube.com/embed/mntWeMXhACs

Страсна Пятниця

  • 13.05.16, 17:34
Страсна Пятниця

Цей день присвячений споминові страждань і смерті Христа Господа. Храми й вівтарі позбавлені всіляких прикрас. Це має скеровувати думки до розваленого Єрусалима, чию загибель оплакував ще пророк Єремія. Цього дня в Католицькій Церкві найсуворіший піст (кількісний і якісний), нерідко віруючі постять на хлібі й воді, не виключені й випадки повного утримання від їжі. 
В день Великої П’ятниці св.Месу не служать. Відправляється молебень Поклоніння хресту, знаний у Єрусалимі вже у IV столітті. 
Урочисте богослужіння Страстей і Смерті Господа Ісуса складається з чотирьох частин: Літургії Слова, урочистої Молитви вірних, поклоніння хресту і св.Причастя. Цього дня вівтар повністю оголений: без розп’яття, свічок та обрусів. Священик із міністрантами в тиші йдуть до вівтаря, перед яким падають долілиць і певний час лежать мовчки. Присутні вірні в цей час так само мовчки стоять навколішках. Потім усі підводяться, й після молитви священика розпочинається Літургія Слова. 
У другій частині молебню читається урочиста Вселенська молитва (Молитва вірних). Кожній із дев’яти молитов передує коротке повчання. Молитви співаються як префації, і кожна з них має свою тему: за Церкву, Святішого Отця, за всіх вірних, за керівництво державами, за катехуменів, вірних, про єдність Церкви, навернення юдеїв, навернення невіруючих. Церква, яка має повноту Христа і повноту Його любові, молиться за всіх, навіть за найбільших грішників. 
Третя частина літургії – поклоніння хресту. Служитель виносить із ризниці хрест, закритий фіолетовою тканиною. Священик поступово відкриває хрест, тричі співаючи: «Ось дерево хреста, на якому повисло спасіння світу» – а всі присутні відповідають співом: «Прийдіте, поклонімось». Щоразу хрест відкривається більше (голова, праве рамено, ціле розп’яття), щоразу хрест підноситься вище і щоразу у вищій тональності співаються заклик та відповідь. 
Під час самого поклоніння хор співає великопісні співи. Всі зібрані у храмі процесійно, один за одним, підходять до хреста, щоб його вшанувати. Зазвичай вшановують цілуючи або стаючи навколішки. 
Четверта й остання частина літургії Великої П’ятниці – Причастя. Після поклоніння хрест уміщають так, щоб він був видний усім, а свічки ставлять обабіч вівтаря. Священик розпочинає Господню молитву («Отче наш»), а після неї, як завжди на св.Месах, уділяє св.Причастя. Після обряду причастя монстранцію з Пресвятими Дарами накривають прозорим вельоном і встановлюють на троні, окаджуючи. Знову, як у Великий Четвер, немає кінцевого благословення і розіслання вірних, а просто триває адорація. 
http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/vkODIbtKcoA

Чистий Четвер

  • 28.04.16, 18:56
Чистий Четвер

Здавна останній четвер перед Великоднем вважається «чистим». Цей день визнано днем очищення природи і людини.
Страсний четвер має свою біблійну історію, яка описує Таємну Вечерю Христа зі своїми учнями, коли він повідав їм про свої видіння і скору страту і зраду ближніх.

Саме у четвер, Ісус омив своїм учням ноги, щоб показати, яким безмежним має бути смиренність справжнього християнина. Тому суть Чистого Четверга — показати, наскільки ви готові бути терпимим, щирим, співчувати по відношенню до всіх людей, вас оточує.
Правила наказують в цей день обов’язково відвідати храм, щоб причаститися і сповідатися у своїх гріхах. На світанку Чистого Четверга потрібно скупатися у проточній воді (озері або річці) або сходити в лазню. Вважається, що вода в цей день володієте потужними магічними властивостями, допомагає зміцнити дух і очистити душу, а гаряча пара сприяє оздоровленню тіла.
Ще вдосвіта, до схід сонця селяни чистили в стайнях, коморах, на подвір'ї, в хатах — все повинно бути чистим і виглядати по-святковому. В саду і на городі господар згрібав на купу торішнє листя, бадилля бур'янів та сухе ріщя і підпалював — "щоб очистити землю від морозу, зими, смерті і всякої нечисті". 
Дуже важливо пам’ятати, що Чистий Четвер — це початок найсуворішої частини посту, який триває аж до настання Великодня. Піст передбачає значні обмеження в їжі, повне утримання від куріння і прийому алкоголю.
Звичайно ж, Страсний Четвер — день генерального прибирання будинку і прання. Ні в п’ятницю, ані в суботу ніякими господарськими справами вже не можна буде займатися, інакше "пил і бруд можуть потрапити в очі Ісусу".
Крім прибирання, треба подбати і про великодній стіл: випекти паски, зробити сирну паску, пофарбувати яйця. В давнину Чистий Четвер був справжнім днем пивоваріння — пиво варили на цілий тиждень вперед!
Головна прикмета дня пов’язана з випічкою паски. Якщо паска вийшла пухкою, важкою і не пропеченою, вас чекає важкий рік, повний турбот. Якщо ж паска піднялася, зарум’янилася, вийшла легкою, тоді ніяких лих у вашому житті не передбачається. Поганою прикметою також вважається віддати або винести на вулицю в Чистий Четвер що-небудь зі своїх речей або домашнього начиння.
Чистий Четвер — найкращий день, щоб перший раз постригти волосся дитині, якій вже виповнився один рік. Стрижене волосся не викидають, а зберігають у спеціальному полотняному мішечку. Вважається, що це сильний оберіг, який захищає малюка від хвороб і бід. Також в цей день варто підстригти кінчики волосся і жінкам — їх кучері стануть ще красивішими і пишнішими.
З Чистим Четвергом пов’язані і численні народні замовляння. Якщо у вас проблеми зі здоров’ям, обілліть себе водою опівночі цього дня — хвороби зніме як рукою. Якщо ви хочете захистити будинок від злих сил, охрестіть стіни і стелі церковною свічкою і прочитайте ту молитву, яку ви знаєте. А жінкам, у яких ніяк не виходить влаштувати особисте життя, люди похилого віку радять в ніч на Чистий четвер зайти по пояс у річку і попросити Вищі Сили зняти з них вінець безшлюбності.
У Карпатах Чистий четвер називали ще "живим", а тому гуцули з цієї нагоди розпалювали вогонь і тримали його доти, доки не виганяли тварин на пасовиська. Ним окурювали домашню скотину від злих духів. Ввечері, після відправи у церкві, люди запалювали свічки і намагалися принести "живий" вогонь до хати, щоб зробити кіптявою на сволокові чорний хрестик.

http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/59L8WipIsA0

27 квітня день памяті Мартина, Папи Римського.

  • 28.04.16, 18:49
27 квітня день памяті Мартина, Папи Римського.


Папа Мартин народився в італійській провінції Тоскана в сімї досить заможнх християн.
Отримавши хорошу освіту йде служити в римський клір де згодом отримує сан пресвітера. Після смерти Папи Феодора І саме його обирають новим Папою.
В перші часи його правління по світу рознеслая єресь монофелітів, яка мала неабияку підтримку в Константинополі у імператора та патріарха. Вони відкинули основи православя і видали книгу яка була обовязковою для всіх і в якій містились основи монофелітської єресі. До слова скажемо що в цій книзі був наказ що забороняв всяко обговорювати монофелітство.
Папа,отримавши цей твір зібрав собор на якому засудив єресь монофелітів і підтримку її імператором та патріархом Константинопольським, а також відіслав їм обом повідомлення про те що вони мають вернутися до православ’я.
Імператор розгніваний такою нахабністю Папи відсилає до нього воєначальника Олімпа щоб той привіз Папу до суду. Побачивши весь народ що зібрався навколо Папи Олімп забоявся підходити до нього а натомість відіслав до нього вбивцю. Та щойно вбивця підійшов близько до Мартина то відразу ж осліп. Олімп же дізнавшись про це відразу покинув Рим та відправився до Сицилії , де зовсім скоро загинув в бою.
Згодом імператор відправив до Мартина іншого воєначальника якого звали Теодор щоб той таки привіз Папу до імператора. Той же таки дійшов до нього і пред’явив йому багато хибних звинувачень.Хоча римська влада та церква показала Теодору всі докази того що Папа ні в чому не винен Теодор все ж забрав його і залишив на острові де з Мартина всіляко знущались стражі. На тім острові він перебував рік після чого його таки доправили на суд до імператора.
Суд був зовсім несправедливий. Мартина, який на той час був страшенно вмучений і старий , зовсім не шанували хоч і бачили його стан. Крім того суд був цілком сфабрикований бо і свідк на ньому були неправдиві. Свідчень же самого Папи ніхто не слухав, а народ кричав що потрібно піддати Папу анафемі.
Мартина засудили до втрати сану та до смертної кари. Імператор пішов до помраючого в той час патріарха і розповів йому про суд над Папою. Та патріарх, перед чиїми очима вже була смерть, дуже шкодував про скоєне імператором і вважав це своїм гріхом. Він почав просити імператора припинити суд над Мартином.
Посланці імператора пропонували йому життя якщо він пристане на їх єресь та він відмовлявся кажучи що краще смерть ніж співпраця з єретиками.Побачивши таку неймовірну хоробрість вони замінили смертну кару на вигнання у Херсонес.
Там Папа Мартин і помер після років хвороби.бідності та голоду у 655 році по Різдві Христовім.
Монофелітську єресь було засуджено за 25 років по його смерти, а мощі його спочатку було перенесено до Константинополя а потім до Риму.
http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/a6EDkvU4Eo8

10 вказівок Падре Піо на Великий Піст

  • 26.04.16, 21:26

10 вказівок Падре Піо на Великий Піст

«Великий Піст це час для навернення» — усі знають цей вислів. Ось десяток порад від св. Отця Піо щодо того, як цю формулу впровадити в життя.
1. Подбай про те, щоб бути терпеливим.
«З простотою прямуйте дорогою Господа і не втомлюйте свого духа. Треба, щоб ви зненавиділи свої вади, але робіть це з поміркованою ненавистю, а не гнівно і нервово… Через брак терпеливості, мої дорогі, ваші недосконалості замість зменшуватися, розростаються щоразу сильніше, оскільки неспокій і стурбованість про те, як їх позбутися, викликають їхнє посилення».
«Збережи добре виписаним у душі те, що каже Божественний Учитель: у терпеливості нашій здобудемо душу нашу».
2. Не зосереджуйся на своєму гріху.
«Не муч себе тим, що зроджує гризоту, неспокій, переживання. Треба тільки одного: вознести духа і любити Господа Бога».
3. Думай про інших. Дбай про усмішку на їхніх обличчях.
«Нехай твоя поява, де ти лиш будеш, завжди буде така тактовна і делікатна, немовби це була усмішка Бога».
4. Зосередься на тому, що думаєш про свої цілі та прагнення.
«Твоє зусилля і твоя увага нехай завжди будуть звернені на те, щоб у тебе був правильний намір. Його треба мати у праці і в боротьбі, завжди мужній і великодушній, із підступами злого духа».
5. Пам’ятай, що Ісус постійно біля тебе!
«Нехай тебе не страхають численні пастки цієї пекельної бестії. Господь Ісус, який завжди з тобою, боротиметься разом із тобою. Він ніколи не допустить, щоб душа впала і була переможена».
«Ніколи не покладайся на себе. Всіляке уповання покладай тільки на самого Бога».
6. Не забувай про Боже милосердя.
«Справедливість Божа вражає. Але не забуваймо, що також Його милосердя є безконечне».
7. Не втрачай надії, коли тобі тяжко.
«Не осягнути спасіння без переходу через бурхливе море, яке постійно загрожує потопеллю. Горою святих є Голгофа. То з неї переходять на іншу гору, яка називається Табор».
8. Молися, Господь Бог завжди тебе вислухає.
«Молись і уповай! Не нервуйся! Неспокій нічому не служить. Бог — милосердний, Він вислухає твою молитву».
9. Молитва — найліпший спосіб утішення.
«Найкраща втіха духа — зміцнення, що походить із молитви».
10. На все дивися з любов’ю.
«Гордуй спокусами, а прикрощі приймай із любов’ю. Дозволь вітру віяти і не думай, що шелестіння листя це гуркіт зброї».

Про розпізнання Божої волі та змогу її виконати

  • 26.04.16, 21:07

Святий Отець Піо з П’єтрельчіни має славу дуже дієвого заступника. Ось молитва, яка допоможе у розпізнанні того, що Бог від тебе очікує.

Про розпізнання Божої волі та змогу її виконати

Господи, Боже всемогутній, Ти так предивно створив мене на свій образ і подобу. Своїм світлом осяй мій розум, аби я міг Тебе пізнавати, любити і Тобі служити.
Через Ісуса Христа, Твого Сина, який є відбитком Твого обличчя, Ти дав мені пізнати, як має виглядати моє життя, як його вдосконалювати, аби стали виразними риси подібності до Нього.
У своїй великій доброті й любові Ти обдарував мене чудесним даром свободи, можливістю розпізнавати добро і зло, здатністю робити вибір того, що краще й досконаліше.
Твоя воля та, щоби кожна людина з допомогою Твоєї благодаті прославляла Тебе думками, словами та вчинками, аби розвивати своє життя згідно з планами Твого спасительного Провидіння й так осягнути повноту людяності.
Вчини, о добрий Господи, аби щодня збувалося те, що я вимовляю в серці та вустами: «Нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі».
За заступництвом святого Отця Піо, який уже замолоду був обдарований благодаттю прагнення пізнати Твою волю та силою її виконувати, обдаруй мене даром розпізнавання Твоєї волі, аби вона збувалася в моїх думках і вчинках.
За його заступництвом обдаруй мене потрібними благодатями для спротиву проти будь-якого зла, яке Тебе ображає, дай мені вміння робити вибір того, що саме Тобі подобається.
Оживлюй у мені це прагнення, яке було у серці Отця Піо: любити Тебе, Боже живий та істинний, щоразу більше, а з любові до тебе все приймати і тривати у волі Твоїй, бо Ти живеш і царюєш на віки вічні. Амінь.

26 квітня, Священномученик Артемон, пресвітер Лаодикійський

  • 26.04.16, 19:52
26 квітня, Священномученик Артемон, пресвітер Лаодикійський (303).

Священномученик Артемон, пресвітер Лаодикійський, народився в першій половині III-го століття в Лаодикії Сирійській від християнських батьків. З юних років він присвятив себе служінню Церкві. У 16-річному віці святий був поставлений читцем і в цьому званні трудився протягом 12 років. За ретельність до Божественних служб святитель Сисиній звів його в сан диякона. З такою ж ревністю і старанням святий Артемон виконував це служіння протягом 28 років, після чого був рукопокладений в пресвітера. У цьому сані святий Артемон служив в Церкві Божій 33 роки, проповідуючи християнську віру серед язичників. Коли імператор Диоклитіан (284 - 305) почав жорстоке гоніння на християн, святий Артемон був уже старим. Імператор видав указ, щоб усі християни принесли жертви ідолам. Святитель Сисиній, дізнавшись про швидке прибуття в Лаодикійську область воєначальника Патрикія, разом зі священиком Артемоном проник до храму богині Артеміди. Там вони розбили і спалили ідолів.

Потім святитель Сисиній і святий Артемон зібрали паству в церкві і гаряче переконували християн залишатися твердими у вірі і не боятися погроз мучителів.

Прибувши до Лаодикії, Патрикій влаштував п'ятиденні торжества на честь язичницьких богів, а потім попрямував до храму Артеміди для принесення жертви. Він дізнався, хто зруйнував капище, і з загоном воїнів попрямував до церкви, де молилися християни. Не дійшовши до церкви, Патрикій відчув раптовий озноб, а потім жар, так що його довелося, ледве живого, внести до найближчого будинку. "Християни прокляли мене, і це їх Бог мучить мене", - сказав він наближеним. Благання Патрикія до ідолів не полегшили його страждань. Він послав гінця до святителя Сисинія і просив його допомоги, обіцяючи в подяку зробити золоту статую єпископа. Святитель відповів: "Золото твоє нехай буде з тобою, а якщо хочеш зцілитися, увіруй в Христа".

Патрикій злякався смерті і оголосив, що вірує в Христа. За молитвами святителя Сисинія хвороба залишила його. Але чудо не змінило черствої душі язичника. Хоча він не торкнув святителя Сисинія, проте вирушив виконувати імператорський указ до інших християн в місті Кесарії. По дорозі він зустрів старця, за яким йшли попарно шість диких ослів, і два оленя. Це був священик Артемон.

На питання Патрикія, як він зміг повести за собою диких звірів, святий Артемон відповів, що Христовому Імені кориться все в світі і для істинної віри в Христа немає нічого неможливого.

Патрикій дізнався від язичників, що зустрінутий на шляху старець - той самий Артемон, який зруйнував капище Артеміди. Він наказав схопити його, і відвести до міста Кесарії.

Святий Артемон без страху послідував за воїнами, а тваринам наказав іти до святителя Сисинія.

Один з оленів отримав від Бога дар слова і розповів святителю, що трапилося зі святим Артемоном. Святитель послав йому в Кесарії благословення та просфору через диякона.

У Кесарії Патрикій викликав святого Артемона на суд і став примушувати його принести жертву в капищі Асклепія. У тому капищі жило безліч отруйних змій. Жерці ніколи не відкривали дверей, не принісши попередньо жертву ідолу. Але святий Артемон, закликавши Ім'я Ісуса Христа, без всякого страху увійшов до храму і вивів звідти безліч змій. Язичники кинулися тікати, але святий зупинив їх і своїм подихом повбивав змій. Один з віщунів, Віталій, увірував у Христа і просив святого Артемона хрестити його.

Патрикій думав, що святий Артемон повбивав змій ворожбою, і знову почав допитувати його і катувати. У той час до Кесарії прибіг олень, що говорив зі святителем Сисинієм. Олень став лизати стопи мученика, а потім, знову отримавши від Бога дар слова, викрив Патрикія, передбачивши йому швидку смерть у киплячому казані. Патрикій злякався, що дива, що здійснюються святим Артемоном, привернуть до нього ще більше народу, наказав стратити його.

Величезний котел наповнили киплячою смолою. Воїни повинні були кинути туди святого Артемона. Але коли Патрикій під'їхав на коні до котла, бажаючи перевірити, чи кипить смола, обидва Ангели у вигляді орлів схопили і кинули його в казан, а мученик Артемон залишився живим. За молитвою святого з землі вийшло джерело, в якому він хрестив жерця Віталія та багатьох язичників, що ввірували в Христа. Наступного ранку святий Артемон причастив новохрещених Святих Тайн.

Єпископ Кесарійський прийшов вітати святого Артемона. Він зазначив місце, де страждав мученик, і згодом заснував тут церкву. Багато хто з охрещених були висвячені на дияконів і священиків, а Віталій поставлений єпископом Палестинським. Священномученик Артемон, за покликом Божественного голосу, пішов з проповіддю Євангелія до Асії, в селище Вулі. По дорозі його забрав Ангел і переніс у відкрите йому у видінні селище. Там він багатьох навернув до віри в Христа. Язичники схопили святого і відсікли йому голову (+ 303). 

http://www.zarvanycia.cc.ua/
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/9k0UL7zkHqI