Олександра, професійна відпочивальниця
За освітою я журналіст і перекладач. Якось випадково друзі прислали посилання з групи «Вакансії для хороших людей» з припискою «для тебе робота». Це була та сама посада професійного відпочиваючого: потрібно було тестувати гірки в аквапарку, пробувати коктейлі, розважати відпочивальників, спілкуватися з ними, знімати відео і робити фотозвіти. Я подумала, що впораюся: відправила анкету і написала есе, чому саме я повинна зайняти посаду професійного відпочиваючого, потім сходила на кілька зустрічей з представниками аквапарку.
У підсумковий тур вийшло, здається, близько 40 анкет, з яких голосуванням обрали мене. Голоси не накручувала, просто у мене багато передплатників в Instagram, і у всіх друзів по 50-100 тисяч передплатників. Так я отримала річний контракт.
Що я робила на проекті? Найважливіша моя функція - знімати відео про аквапарк, кожна програма після монтажу потрапляла на сайт аквапарку в «Блог професійного відпочиваючого». Таке відео я повинна була знімати щотижня, п'ятниця - звітний день. Теми абсолютно різні. Найбільше мене лякала гірка «Циклон», яку в народі називають «унітазом»: з 12-метрової висоти спочатку скачуєшся в чашу, кружляєш в ній, а потім потрапляєш в дірку, а з неї на великій швидкості в басейн, глибиною близько трьох метрів . Я погано плаваю, тому просила це зробити за мене друзів, але потім прокотилася і сама. Зараз, звичайно, дивлюся на неї і думаю: «Як я могла цього боятися?»
На одному тижні я тестувала меню ресторану аквапарку: мені безкоштовно приносили вибрані страви, я їх пробувала і на камеру розповідала, як вони мені. До речі, з боку аквапарку не було жорсткої цензури: мені б ніхто не заборонив сказати, що мені не сподобалося. Навіть якщо хтось із відпочиваючих мені говорив, що в басейні вода тепліше, ніж потрібно, то я йшла до свого начальника і про це розповідала. З урахуванням зауважень все це виправляли. Запам'яталася програма , коли я побачила приховану частину аквапарку: фільтри, систему очищення, перекачування води - все це розташовується на кілька поверхів вниз. Ще одна з важливих цілей - розмовляти з людьми, просто створювати хорошу атмосферу і придумувати різні свята, наприклад дні народження дітей.
В аквапарк я приходила в будь-який час, відвідування для мене було безкоштовним - у всіх співробітників є такі перепустки, на моєму написано «менеджер спецпроектів». Найскладніше було в тому, щоб умовити людей знятися в ролику і говорити на камеру. Звичайно, це логічно: люди прийшли відпочити, заплатили гроші, може, у них тариф «2 години 40 хвилин» і вони не хочуть цей час витрачати на тебе. До того ж не у всіх людей хороші фігури, а багато хто просто не люблять, коли їх знімають, тим більше в напівроздягненому вигляді.
У п'ятницю та вихідні, звичайно, в парк приходить найбільша кількість людей. Але до цього часу відео мені потрібно було вже здати, тому я приїжджала в аквапарк зазвичай в понеділок. Буває, що за один день я не встигала все зняти: люди навідріз відмовляються, дадуть лише дві особи, а потрібно мінімум 20 опитати для трьох-п'ятихвилинного відео. Тому доводилося приїжджати на наступний день, а в середу вже займатися монтажем.
Крім цього, через місяць роботи я вирішила вести соцмережі аквапарку: спочатку просто допомагала порадами, а потім повністю взяла їх на себе, писала три різні посади в день у вільний від зйомок і монтажу час. Плюс почала займатися просуванням - наприклад, приваблювала блогерів (серед моїх знайомих їх багато). У підсумку, коли пройшов рік і контракт відпочиваючого закінчився, мені надійшла пропозиція продовжити працювати SMM-ником в аквапарку.
Віктор, постійний фотограф National Geographic
Я потрапив в National Geographic в 2011 році. У нас був власний проект «Ординська печера. Пізнання », знімали найдовшу гіпсову обводнену печеру в світі. Випустили книжку, яка потрапила в National Geographic, так редакція вирішила зробити про Ординську печеру матеріал. Після я сам запропонував зробити матеріал про гіпсові печери на Уралі, проект схвалили і взяли в журнал. А на третій проект, про який я розповів в редакції, поїхав разом з головним редактором як офіційна особа National Geographic. З цього часу я почав знімати для журналу постійно. Ніякої посади «постійний фотограф National Geographic» немає, це скоріше таке звання - означає, що ти один з тих, хто знімає для журналу набагато частіше за всіх інших.
Найчастіше ми самі придумуємо проект, а потім презентуємо його в редакції. Один проект зазвичай триває від півроку до року, протягом цього буває від шести до десяти виїздів по два-три тижні. Часто проекти йдуть паралельно, серед них є як маленькі (одна поїздка - одна публікація), так і великі, які можуть бути завдовжки в рік і навіть більше.
З умовами в поїздках буває по-різному, але треба розуміти, що фотографи National Geographic не живуть в п'ятизіркових готелях і не ходять дивитися визначні пам'ятки. Перед експедицією складається список, що треба знімати і коли, скільки людина повинні брати участь в зйомці - це така по-справжньому робота, хоч і виглядає з боку здорово. Але коли ти сидиш в офісі, то тобі приємно думати, що хтось підкорює шторм на Балтиці або плаває з дельфінами. Але по факту, якщо тобі потрібно щодня вставати о восьмій ранку, йти збирати спорядження, пірнати до дельфінів, півтори години з ними плавати, потім снідати, ще півтори години плавати з дельфінами, потім обідати, потім знову півтори години плавати з дельфінами, а потім розбирати фототехніку - і так сім місяців, - ти починаєш ненавидіти цих дельфінів, тому що вони насправді дістали.
Як справлятися з усім цим? Просто потрібно бути хорошим фотографом - встаєш і робиш. Специфіка моєї роботи як підводного фотографа в тому, що ти не можеш взяти барсетку і поїхати кудись один. Це командна робота, потрібні асистенти, техніки, ми з собою возимо майже 450 кілограмів обладнання. В цілому ми займаємося не найбільш безпечними речами. Наприклад, в 2011 році ми робили проект «Глечик джина», присвячений глибокому карстовому джерелу в світі, в Кабардино-Балкарії, і під час експедиції у нас загинула людина, а ще одну паралізувало.
Щоб знімати для National Geographic, для цього теж потрібно стати кращим, і це дуже просто. Ти вибираєш якийсь напрямок у фотографії, перестаєш займатися всім іншим, зосереджується на цьому протягом п'яти-десяти років, стаєш кращим в цьому напрямку фотографії (якщо у тебе є здібності). І, швидше за все, якщо підходиш по стилістиці, то ти рано чи пізно починаєш співпрацювати з National Geographic. Це дуже просто і в той же час складно, тому що треба підняти жопу зі стільця і щось робити. Здається, що багато хто фотографує, конкуренція велика, але по факту - ні....
Тетяна, дегустатор шоколаду
Фактично відразу після школи я прийшла на фабрику, спочатку фасувала цукерки. Приблизно через півроку мене взяли на лінію ТЕРМОПАК, де цукерки я вже пакувала. Після цього, пройшовши пробні курси, я влаштувалася лаборантом в лабораторію. Там же працював і головний технолог, якому згодом я почала допомагати. Через деякий час він поїхав до Польщі, а мене взяли на його місце. Мене відправили на спеціалізовані курси про суфле, шоколад і мармелад в Німеччину. Пізніше вступила в харчовій університет, правда, не на кондитерську спеціалізацію, а хлібопекарську (бо в потоці більше нікого не було). Так виходить, що я вже 16-й рік працюю на фабриці.
Моє основне завдання - це контроль технологічних процесів. Є підлеглі технологи, за роботою яких я стежу, навчаю їх, ми разом розробляємо і впроваджуємо нові смаки. Звичайно, шоколад я пробую протягом дня постійно, тому що потрібно знати те, що йде у виробництво. Над тим, скільки з'їдаю за день, ніколи не замислювалася. Іноді їм просто так: коли просто хочеться солодкого, то вибираю молочний або білий шоколад, а якщо потрібно підбадьоритися, то вибираю гіркий шоколад. До речі, моє ставлення до солодкого не змінилося: шоколад я люблю з дитинства, і зараз я його їм не менше, аніж раніше. Незважаючи на те що я жахлива ласуня, я досить вибіркова в цьому - все підряд я не їм. Тому спочатку знайомлюся з інформацією, яка вказана на етикетці: мені цікаво, з чого виробляють товари мої колеги.
Найбільше шоколаду я з'їдаю в період, коли ми впроваджуємо нові смаки. Після того як поставлена задача, а зразки розроблені, ми призначаємо дату дегустації. Якщо це абсолютно новий продукт, то дегустаційна комісія може працювати цілий день. За цей час всі пробують мінімум 20 видів різної продукції. Рекорд - 160 зразків. Яка кількість шоколаду в кілограмах, я не зможу сказати точно. Тим більше ми пробуємо не тільки шоколадні вироби, а й вафельні, мармеладні. Уявіть собі мармеладну цукерку, яка важить близько п'яти грамів, або шоколадну цукерку в десять грамів. Якщо ми протестували 160 таких зразків, то, може, з'їли півтори або навіть два кілограми.
Звичайно, такі дегустації бувають не кожен день. Вони проводяться в міру того як ми готуємо до випуску нову продукцію. Буває, що дегустація проводиться раз на місяць, а іноді і раз в три місяці. Але найчастіше - раз в два місяці.
Під час дегустації ми не їмо все підряд в хаотичному порядку: смак продукту завжди впливає на сприйняття наступного зразка. Тому ми пробуємо різні лінійки, зазвичай по зростанню вмісту какао-продукту - від молочних до темних сортів. Якщо в дегустації беруть участь продукти без цукру, з додаванням стевії (а у неї є специфічний присмак), то це, звичайно, може вплинути на органолептики. Тому після кожного шматочка шоколаду рот ополіскується теплою водою - щоб збити смак і нейтралізувати жирову фазу, яка залишається на слизовій оболонці. Технологи в процесі роботи вчаться аналізувати різні смаки. І чутливість, як і будь-який навик, тренується.
Зазвичай, дивлячись на мене, ніхто ніколи не вірить, що я працюю на кондитерському виробництві. Моя фігура не змінилася, і всі, коли дивляться на мене, кажуть: «Ти, напевно, нічого не їсиш». Насправді я їм шоколад, звичайно. Вважаю, що якщо солодощі включати в раціон як ласощі і бути активною людиною, то нічого такого не станеться. І потім, для того щоб щось спробувати, не обов'язково це ковтати, смакові рецептори знаходяться не в шлунку, а на язиці. Тому досить все просто розжувати: це ніяк не буде сприяти ожирінню. Багато людей мені заздрять: «Ти багато їси солодкого, от би всім так ». Але без чорної заздрості, звичайно, всі за мене раді.