Непереможний Роккі знову на світових екранах

Якби 20 років тому хтось із ідеологічних кіночиновників побачив нинішню телевізійну програму тижня, він неодмінно дістав би інфаркт міокарда з летальним кінцем. Перш за все, це стосується засилля трилерів і бойовиків американського виробництва, які заполонили сьогодні вітчизняний екран.

Найбільш ганебним і антирадянським вважався фільм «Роккі III» та «Роккі IV» з Сильвестром Сталлоне у головній ролі. Звичайно тому, що неперевершений боксер, якого грає актор, здобув перемогу над росіянином. Таким чином, розвінчуючи міф про нездоланну силу диктаторського СРСР і утверджуючи ідею американської Свободи. За цю роль Сильвестр Сталлоне був затаврований у ворога № 1. Однак, що стосується художньої якості фільмів  серії «Роккі», то вона ніяк не вирізняється між масовою американською кінопродукцією. У фільмах «Роккі» тема ідіотизму росіян спекулюється так само, як і розкаяння американців у В’єтнамській агресії. Нагадаємо, що перший Роккі-Сталлоне був учасником війни у В*єтнамі.  Ці героїчні, на погляд американських продюсерів, теми брались як відверті спекуляціі задля того, щоб назавжди утвердити Сталлоне в амплуа «супербоя». Котрий він, як справжній актор, намагався урізноманітнити, поглибити, віднайти нові перспективи.

І от учора на «Інтері» було показано останню стрічку про Роккі,  вона називається «Роккі Барбоа». Перед нами знову постає нездоланний герой епохи 70-80-х, але, щоправда, підстаркуватий і трохи побитий долею… Ми його зустрічаємо у кризовий момент. Саме померла дружина, немає розуміння з сином, бізнес в ресторані підупав… Та тут ще якісь  витівники з рекламною метою показують комп*ютерний боксерський бій за участю Роккі,  як боксерської легенди, та сучасної зірки, надваговика Мейсона… (надто діють героєві на нерви ці покази.)

Тому Роккі, щоб утвердитися, незважаючи на різні перепони, бере ліцензію на боксерські поєдинки. Він зустрічається  з Мейсоном і показує чудовий бій… Як на диво, не перемагає, та програє з мінімальним відривом… «Я вигнав гада із себе», - каже Роккі друзям… Роккі знову утвердив ідею нездоланності американського громадянина, а разом з ним і самої Америки…

На мій погляд, цей фільм нічого нового не сказав світові, але мене справді дивує гра Сильвестра Сталлоне, котрий зміг зіграти філософа. Такого собі дядечка  у потертому піджаку і старому капелюсі, людину, що переживає трагедію та життєвий крах. Він не намагається бути суперменом, навпаки - у цьому фільмі він напрочуд природний, в його очах немає блиску, він пригнічений і невтішний. Але він не злий, а якийсь умиротворений, якийсь сумно-тихий і приречений. І цей бій для нього не самоціль, а скорше, повернення до  життя, до чогось справжнього, до себе самого.

Джон Фостер Далас

Мерилом успіху є зовсім не факт присутності у вас важкої проблеми, з якою доводиться мати справу , а питання, чи це  не та сама проблема, що вже стояла перед вами в минулому році.

Тернопільський замок сьогодні

 

Наш Тернопільський замок не криє великих таємниць, у ньому не живуть привиди, не заховані в його стінах  коштовні скарби… На думку істориків (звичайно). Сьогодні тут знаходиться Палац спорту, а недільними вечорами (як нещодавно мені повідомили) гучить дискотека…

Проте історія замку сягає часів Галицько-Волинського князівства.  Перша писемна згадка про замок з*явилася 1540 року. Вона свідчить про те, що Польський король Сигізмунд дав каштеляну Яну Тарнавському наші терени за умови, якщо той збудує тут фортецю. Фортеця будувалась впродовж 1546 -1548 років. Згодом тут почали селитися люди. Укріпив і добудував замок син Яна Тарнавського – Кшиштоф. Також достатньо коштів вклав у добудову та розширення замку Томаш Замойський, який отримав його в посаг від дружини, дочки князя Костянтина Острозького.

З боку міста замок був захищений глибоким ровом  і земляним валом, укріплений частоколом. Із заходу його стіни захищало штучне озеро, створене у 1548 році. По кутах двору стояли вежі. Для оборони замку господарі утримували невеликий загін озброєних вояків.

За свою історію замок часто зазнавав набігів та руйнування. Найбільших під час турецько-татарських набігів наприкінці XVI – XVII ст. Після того, як його в 1672 році знищили турецькі союзники гетьмана Петра Дорошенка, на фундаменті замку, було збудовано Воздвиженську церкву .

Згодом замок було відбудовано графом Францішеком  Критовським  як палацову споруду на початку ХІХ століття у новому стилі - подібно до великого палацу у вигляді каре з невеликим двором всередині. Білокам’яна різьба стриманих форм добре поєднується з великими площинами стін.

Цю споруду сильно зруйнували буревії Першої і Другої світових воєн. Замок реставровано в 1951 році.

Сьогодні він врочисто стоїть над ставом, милуючи око величністю та шляхетністю. 

Рятуйте глядачів

У сучасному телевізійному просторі, де існує безмежна кількість каналів та програм, не всім компаніям щастить гідно виступати на арені конкуренції в боротьбі за глядача. Найбільше це стає помітним у регіонах, де гостро постають проблеми кадрів та матеріальних нестатків. Візьмемо для прикладу ефір Тернопільської обласної державної телекомпанії, який вона заповнює  щодня, вражаючи жителів Тернопілля непрофесіональністю показу.

Насамперед, у трансляціі ТТБ вражає відсутність стратегії телепоказу. Керівництво цієї студії не пропонує свідомої творчо-ідейної концепції віщування. Підбір программ має випадковий характер і відбувається нашвидкоруч. Скажімо, передачі «Пульс», «Тема пік», «Мандат довір’я» та подібні відверто кон’юнктурні й зовсім не враховують інтереси глядача. Адже, погодьтесь, без врахування такого компонента, як глядач, телебачення втрачає свій сенс. Створення передач на запит аудиторії — велике мистецтво, що враховує донесення до свідомості різних груп людей системи образного мислення творців засобами візуального відтворення дійсності.

На ТТБ абсолютно ігнорується культура зображення. В кращому випадку програми скидаються на змістовні радіопередачі, де важливим є лише слово, а про зображення навіть не йдеться. Наприклад, у, нещодавно продемонстрованому,  відеофільмі «Медобори — не просто гори» диктор заледве встигає озвучити набір пейзажних планів, які змінюються в калейдоскопній послідовності і де-не-де навіть повторюються. Тому слугують лише примітивними картинками до тексту. Взагалі, на Тернопільському державному телебаченні полюбляють жанр відеозамальовок. Такі, як «Подорожні замальовки», «Різдвяні замальовки», «Храми Поділля», «П’ять хвилин для душі» та інші. У цих фрагментарних картинках мальовничих куточків міст та сіл, які хаотично змінюють одна одну, відчувається відсутність ґрунтовного внутрішнього змісту. Ці п’ятихвилинки знімаються однозначно для того, щоб згаяти час, який нічим заповнити. Ні глядачам, ні творцям вони не надають духовної наснаги. Складається враження, що працівникам ТТБ дуже важко впоратись iз двогодинною лавиною вільного ефіру - й вони безпорадно копирсаються в ньому, роблячи безликі передачі і будучи неконкурентоспроможними навіть серед місцевих телекомпаній, не кажучи про великі студії. Можливо, не слід брати на себе непосильну ношу та відмовитись від зайвого часу. Випускати лише місцеві новини, рекламний блок, передачу «Пісня в дарунок», які дають телекомпанії матеріальний прибуток. Все це створювати професіонально і досконало. Пам’ятаючи, що телебачення має не тільки інформаційну, а й мистецьку функцію. Адже врешті-решт, страждає глядач.

Історія Тернополя

Цією статтею я б хотіла розпочати друк низки публікацій про Тернопіль

 

 Люди на території Тернополя, що звалося колись Сопільче чи Топільче, селились значно раніше, ніж тут було засновано місто. Їх приваблювали родючі землі на лівому березі Серету, дрімучі ліси, в яких можна було сховатись від нападників. Нині в Тернополі та околицях виявлено сліди стоянок первісних людей, тому припускають, що територія міста була заселена вже в Х тис. до н.е. Давньоруське укріплення Топільче (Сопільче) було зруйноване під час зимового 1240-1241 рр. походу Батия до Карпат.

Проте вперше у документах Тернопіль згадується у 1540 році, коли польський король Сигізмунд I видав краківському каштелянові, великому коронному гетьману, Янові Амору Тарновському, грамоту на заснування міста та володіння землею навколо нього. Будівництво фортеці на березі  ріки Серет в урочищі Сопільче (Топільче) тривало вісім років. Був зведений замок, який мав охороняти південно-східні кордони королівства від набігів татарів.

У XVI столітті Тернопіль займав невелику територію. Місто охороняли Шевська, Кушнірська вежі та Кам‘янецька брама. Разом із замком, синагогою, церквою Різдва та Воздвиженським храмом вони входили у фортифікаційну систему давнього Тернополя.

Місто з трьох боків оточувало озеро та болота, а зі сходу воно було укріплене широким сухим ровом з валами, частоколом і двома вежами в кутках. Поза центральною частиною простяглися передмістя: Заруддя - на півночі, Збаразьке - на північному сході, Смиковецьке - на сході та Микулинецьке - на півдні.

1548 році місто отримало Магдебурзьке право, згідно яким Тернополю надавались деякі привілеї. А саме: його жителі на 15 років звільнялися від податків, на 20 років від сплати мита, а також право влаштовувати три ярмарки на рік та щотижневі торги і мати склади на товари для закордонних купців.

Ян Тарновський будучи коронним гетьманом Речі Посполитої не часто бував у Тернополі. Проте місто добре адмініструвалося, його економіка зростала і приносила гетьману значні прибутки. Вже в 1548 році місто отримало Магдебурзьке право. Мешканців заохочували до зведення власних садиб. Розмір будинків не повинен був перевищувати 10,5 на 23,5 м. До кожної будівлі прилягав більший або менший земельний наділ. Будинок і город складали неподільну власність і не могли бути проданими окремо. Згодом поселенці виплачували за садиби по 18 грошів і 2 пів мірки вівса. Крім оплати, городяни відробляли на панському полі 2 дні щотиждня, складали данину медом і свининою. За користування правом ловити рибу в ставу треба було брати участь в ремонті греблі та лісопилок. Згодом, з 1559 р., повинність була замінена грошовою оплатою.

Згодом Тарновський звів у Тернополі замок. Місто росло і процвітало, витримуючи різні історичні катаклізми. Живе воно і сьогодні, милуючи тернополян та приваблюючи численних туристів. «Місто над ставом»,  - звуть його мешканці… «Мальовничий куточок України»,- називають Тернопіль гості.

                                                                    Далі буде

 

Словники на службі церкві

                                        Cергій Жадан
 
Так сталося, що жінка, яку він любив, вирішила
виїхати з його країни, просто сказала йому одного разу,
знаєш, я маю їхати, маємо ще пару місяців,
можеш мені телефонувати. добре, сказав він, добре,
а потім? що потім? – спитала вона. що потім буде
з твоїм номером? в тебе його відберуть чи ти його
комусь подаруєш? ти розумієш про що я? хто підійме
слухавку, якщо я зателефоную тобі через два місяці?

Ну, я не знаю, сказала вона, номер, очевидно,
знищать. як – знищать? ось так – візьмуть
і знищать. і що потім? потім? потім нічого:
я поїду з цієї країни, буду собі чимось займатись,
там – читати, виїжджати за місто, можливо, молитись. а я?
а ти? ну, ти теж молись, якщо маєш час.

Добре, сказав він, я так і зроблю – я вивчу
яку-небудь молитву і буду молитись. цікаво,
сказала вона, цікаво, і про що ти будеш молитись?
про що? не знаю про що, про що-небудь, яка різниця – про що?

Ти ж невіруючий, сказала вона. ну то й що,
я ж нічого не буду просити, просто молитимусь собі
як-небудь, аби робити те саме, що й ти, розумієш?
ще якби твій номер залишили, я б телефонував,
а так – що лишається?

Я знаю, чому у нас все так сталось –
надто сильна залежність від словників,
від лексем і усіх цих дифтонгів, що розвалюються на язиці,
нічим не виправдана довіра до них,
моя мова, я знаю, мій словник,
друкований на світлому гіркому папері,
читаний мною в барах і вагонах,
куплений мною на розпродажу в Східному Берліні,
ще в 90-х, коли я тебе не знав,
я помру патріотом, навіть якщо
ти назавжди покинеш цю країну,
я спробую телефонувати на твій номер,
навіть якщо там будуть лунати голоси з пекла,
я гортатиму свій йобаний словник, навіть
якщо в ньому не залишиться жодного
невикористаного слова.

ніщо її не зупинить
ніхто її не переконає
близько 100 тисяч слів і словосполучень
і навіть не можна з нею поговорити

Опитування

Хочу запитати у НАРОДу, чи впливають засоби масової інформації, фільми, літературні твори, мистецькі витвори з зображеннями жорстокості на нашу уяву про саму жорстокість та її прояви у житті?

77%, 17 голосів

9%, 2 голоси

9%, 2 голоси

5%, 1 голос
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

Cкільки коштує людське життя?

  4 липня у нас у дворі вбили людину. За попередніми даними, це чоловік 34 років. Йому завдали чотири ножових удари. Один, з яких у шлунок, другий(смертельний)- у серце… Його тіло покинули просто на дорозі й, за одною з версій, убивця разом із компанією, що була присутня при цьому, пішли продовжувати вечірку. Мертве скривавлене тіло знайшов таксист через 20 хвилин після вбивства. Убивцю знайшли невдовзі… Як на диво, карний розшук діяв по гарячих слідах професіонально і злагоджено. Історія надто заплутана, у людських плітках існує багато версій цієї пригоди, одна краща за іншу, кривавіша за іншу й неймовірніша за іншу…Та, насправді, мене вражає не саме вбивство й те, що вбивство стало буденною справою. Хоча життя людини – це цінний дар і кожен має його шанувати, й ніхто не має права забирати його… Це жахливо, що люди вбивають людей… Проте ще більше за акт убивства мене вражає людська байдужість!Найбільше, що цікавить усіх пліткарок мого двору (тих бабусь, тіточок та просто молодичок, котрі зазвичай сидять на лавочці під під*їздом та жваво обмивають кожному кісточки),так от, їх найбільше цікавить у обговоренні цього вбивства одне-єдине – коли ж цей случай покажуть у новинах по телебаченню… Я шізєю від цих поглядів на життя, невже ми, люди, такі примітивні у своїх пориваннях, поглядах, невже ми такі недолугі???Ще один факт (за одною з неперевірених версій): якась жінка бачила зі свого вікна усю пригоду на власні очі… Ви думаєте, вона викликала міліцію??? Ні, вона просто лягла спати… Аж потім за двадцять хвилин знову піднялась із ліжка, щоб подивитись, як приїхала міліція і що вона там робить… Може, ви думаєте, що вона побігла розповідати ментам про вбивство? Зовсім ні… Вона стояла за шторою і спостерігала… (Таке собі нічне кіно)… 

Інструкція щодо правил життя

(Ці рекомендації  прийшли  мені у  поштову скриньку з сайту "Метод Хосе Сільва". Гадаю, вони будуть цікавими для нас усіх)

Тебя не обеспечили инструкцией к жизни в момент твоего рождения. А если бы ты ее получил, то она выглядела бы так:
1. Ты получишь тело. Оно может тебе нравиться или не нравиться, но это единственное, что точно будет в твоем распоряжении до конца твоих дней.
2. Тебе придеться учиться в школе под названием «Жизнь на Планете Земля». Каждый человек и каждое событие – твой Универсальный Учитель.
3. Не существует ошибок, только уроки. Неудачи – неотъемлемая часть успеха. Жертв нет – есть только студенты.
4. Урок будет повторяться в разнообразнейших формах, пока не будет усвоен полностью. Если не усвоишь легкие уроки – они станут труднее. Когда усвоишь – перейдешь к следующему уроку.
5. Внешние проблемы – точное отражение твоего внутреннего состояния. Если изменишь свой внутренний мир, внешний мир также изменится для тебя. Боль, тоска, ощущение пустоты внутри – это способ, который Природа использует, чтобы привлечь твое внимание.
6. Ты поймешь, что урок усвоен, когда твое поведение изменится. Мудрость достигается практикой.
7. Нет места лучше, чем «здесь». «Там» ничуть не лучше, чем «здесь». Когда твое «там» станет «здесь», ты получишь другое «там», которое опять будет казаться лучше, чем «здесь».
8. Другие – всего лишь твое отражение. Ты не можешь любить или ненавидеть то, что есть в других, если это не отражает твоих собственных качеств.
9. Жизнь мастерит раму, а картину пишешь ты. И тебе не удастся оставить ее незаконченной.
10. Ты получишь все, что захочешь. Нужно только выбрать себе такое окружение, которое даст тебе силы и энергию для достижения цели.
11. Меняй в своей жизни то, что можешь изменить. Ищи силы принять то, что изменить не можешь и проси мудрость, чтобы отличить одно от другого.
12. Ты забудешь обо всем этом, когда захочешь покрасоваться перед собой или другими.
13. Ты вспомнишь об этом, когда этого захочет твое сердце.

Мудрість

Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог, та кожен учитель