«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 23:20

 

Висновки до розділу 2

У другому розділі нами теоретично обґрунтовано модель системи громадсько-державного управління освітою в умовах району, що утворена з шести складових: цільової (визначає мету і завдання управління щодо упровадження узгодженої освітньої політики громадських і державних суб’єктів управління в інтересах людини, громади й держави на основі демократичних процедур самоуправління та співуправління із забезпеченням пріоритету прав громадськості), теоретико-методологічної (закони діалектики, положення загальної теорії систем і синергетики, наукового пізнання, моделювання педагогічних процесів і систем; управління, методологія «м’яких» систем), організаційно-структурної (розкриває взаємодію державних, самоврядних, громадських і освітянських структур в управлінні освітою в районі: рад закладів та освітніх округів, педагогічних, батьківських, учнівських та піклувальних рад, керівництва закладів освіти, районних рад, рад об’єднаних територіальних громад, їхніх виконкомів, відділів освіти), процесуальної (функції, форми й методи управління освітою) та результативної (моніторинг і визначення рівня «м’якої» системної та синергетичної взаємодії в умовах району громадських, самоврядних і державних структур з реалізації узгодженої освітньої політики в інтересах людини, громади й держави).

Експериментальну перевірку ефективності розробленої в роботі системи ГДУ освітою в умовах району проведено на базі Селянщинського освітнього округу Черняхівського району на основі визначення рівня «м’якої» взаємодії освітянських, громадських і самоврядних структур з реалізації узгодженої освітньої політики в інтересах людини, громади й держави.

Результати експерименту продемонстрували, що рівень участі громадських управлінських структур (міжшкільної методичної ради, батьківської ради, учнівської ради, піклувальної ради, сільських рад) в реалізацій функцій громадсько-державного управління у Селянщинському освітньому окрузі дорівнює 0,608 (що більше, ніж 0,5), відповідно управління освітою в окрузі є громадсько-державним.

У роботі обґрунтовано перспективи формування й розвитку громадсько-державного управління освітою в районі в умовах чинного законодавства України.

Установлено, що на сучасному етапі значні можливості для формування системи громадсько-державного управління освітою в умовах району мають освітні округи – добровільні об’єднання рівноправних суб’єктів, які діють на основі врахування позицій освітян, батьків, учнів, громади, органів виконавчої влади і самоврядування, що сприяє формуванню колегіального характеру управління, вдосконаленню діяльності педагогічних рад, методичних об’єднань, органів учнівського і батьківського самоврядування. Перспективними шляхами розвитку громадсько-державного управління освітою в умовах району стало формування об’єднаних територіальних громад, яким передається опікування комунальними освітніми закладами.

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 23:14

ВИСНОВКИ

1. На основі аналізу наукових праць та практичного досвіду управління освітою нами виявлено теоретичні основи управління освітою та особливості його розвитку на сучасному етапі.

Під управлінням освітою в нашому дослідженні будемо розуміти процес цілеспрямованого впливу керуючої підсистеми освіти на керовану з метою забезпечення ефективного функціонування і розвитку освіти, а під громадсько-державним управлінням – узгоджену освітню політику громадських і державних суб’єктів управління в інтересах людини, громади й держави на основі демократичних процедур самоуправління та співуправління із забезпеченням пріоритету прав громадськості.

У роботі визначено, що науково-теоретичною основою управління освітою є закони діалектики, положення загальної теорії систем і синергетики, теорії наукового пізнання, моделювання педагогічних процесів і систем, управління тощо.

Функціями громадсько-державного управління навчальними закладами визначено інформаційно-діагностичну, інтегрувально-моделювальну, організаційно-координаційну, контрольно-експертну та координаційно-коригувальну; формами й методами – обговорення проектів рішень, конференції, «круглі столи», методи експертних оцінок, громадські доручення, програмно-цільові, проектні методи тощо.

У роботі доведено, що на сучасному етапі управлінська підсистема освіти розвивається на основі ідей партисипативного управління, орієнтованих на демократизацію прийняття рішень з урахуванням інтересів державних, самоврядних, громадських і освітянських структур. За умови узгоджених дій зазначених сторін це дозволить забезпечити суттєве зростання ефективності процесу управління галуззю.

2. У роботі здійснено ретроспективний аналіз взаємодії держави й громадськості в управлінні освітою.

Особливу увагу було звернуто на роль земств управлінні освітою в 19 – на поч. 20 ст. Земства реалізовували ідею громадського управління народними школами, зокрема вони відіграли помітну роль у формуванні мережі навчальних закладів.

У результаті дослідження періодів еволюції управління освітою нами виявлено, що у взаємодії громадськості та держави хвилеподібно змінювалися періоди тотальної державної централізації управління та активізації суспільно-політичних рухів, що фактично співпадало з термінами перебування при владі російських монархів. Так, починаючи з другої половини 19 ст., періоди централізації та децентралізації управління народною освітою чергувались між собою в такій послідовності: 1860 – 1880 рр. – децентралізація управління; 80-рр. 19 ст. – 1904 р. – централізація управління; 1905 – 1917 рр. – децентралізація;1917 р. – 30-і рр. 20 ст. – розвиток процесів демократизації в управлінні освітою, 30-і рр. 20 ст. – 1991 р. – централізоване управління галуззю.

3.У роботі розроблено й теоретично обґрунтовано модель системи громадсько-державного управління освітою в умовах району, що утворена з п’яти складових.

Цільова складова розкриває мету (упровадження узгодженої освітньої політики громадських і державних суб’єктів управління в інтересах людини, громади й держави на основі демократичних процедур самоуправління та співуправління із забезпеченням пріоритету прав громадськості) і завдання (демократизація освіти; реалізація прав громад на участь в управлінні галуззю; задоволення потреб учасників навчально-виховного процесу; формування погоджувальних механізмів вирішення протиріч; розвиток шкільного самоврядування; покращення ресурсного забезпечення освіти) громадсько-державного управління освітою в умовах району.

Теоретична складова визначає теоретичні основи громадсько-державного управління освіто в умовах району, якими є положення загальної теорії систем і синергетики, теорії моделювання педагогічних процесів і систем; ідеї філософії та соціології освіти; наукові розробки щодо вдосконалення управління ЗНЗ та участі в цих процесах громадськості, принципи «м’якого» системного, інтегративного, міждисциплінарного підходів, загального розвитку предметів і явищ тощо.

Організаційно-структурна складова розкриває взаємодію державних, самоврядних, громадських і освітянських структур в управлінні загальною середньою освітою в районі, яку запропоновано реалізувати таким чином:

педагогічні, батьківські, учнівські, піклувальні ради: надання пропозицій щодо вдосконалення освітнього процесу, матеріальної бази закладів, соціального захисту та стимулювання учнів і педагогів, ефективного використання ресурсів;

конференції, ради закладів та освітніх округів: затвердження структури навчального року і тижня, режиму роботи, планів, кошторисів, вибір програм, профілів навчання, стимулювання учасників НВП, контроль за його умовами й результатами;

дирекції навчальних закладів: поточне управління навчально-виховним процесом у межах повноважень;

районні ради, ради об’єднаних територіальних громад, їхні виконкоми, відділи освіти: розвиток мережі навчальних закладів, всеобуч, атестація, ліцензування, соціальний захист учнів і педагогів, матеріально-технічне, фінансове, кадрове забезпечення.

Процесуальна складова визначає функції (інформаційно-діагностичну, інтегрувально-моделювальну, організаційно-координаційну, контрольно-експертну, координаційно-коригувальну); форми й методи (громадські доручення, обговорення проектів рішень, конференції, «круглі столи», програмно-цільові, проектні методи, методи експертних оцінок, позитивного стимулювання тощо) громадсько-державного управління освітою в умовах району.

Результативна складова дає можливість визначити на основі моніторингових досліджень рівень «м’якої» системної та синергетичної взаємодії в умовах району громадських, самоврядних і державних структур з реалізації узгодженої освітньої політики в інтересах людини, громади й держави.

Експериментальну перевірку ефективності розробленої в роботі системи ГДУ освітою в умовах району проведено на базі Селянщинського освітнього округу Черняхівського району на основі визначення рівня «м’якої» взаємодії освітянських, громадських і самоврядних структур з реалізації узгодженої освітньої політики в інтересах людини, громади й держави.

Результати експерименту продемонстрували, що рівень участі громадських управлінських структур (міжшкільної методичної ради, батьківської ради, учнівської ради, піклувальної ради, сільських рад) в реалізацій функцій громадсько-державного управління у Селянщинському освітньому окрузі дорівнює 0,608 (що більше, ніж 0,5), відповідно управління освітою в окрузі є громадсько-державним.

Експериментальне дослідження підтвердило ефективність авторської системи управління системи громадсько-державного управління освітою в умовах району.

4. У роботі обґрунтовано перспективи формування й розвитку громадсько-державного управління освітою в районі в умовах чинного законодавства України.

З’ясовано, що його ефективному впровадженню на сучасному етапі сприяє активізація діяльності місцевого самоврядування в розвитку освітньої галузі; розгляд на сесіях і засіданнях депутатських комісій освітніх проблем, зокрема розроблення та прийняття науково обґрунтованих програм розвитку галузі, залучення додаткового фінансування, участь депутатів місцевих рад у навчально-виховній діяльності закладів, освітніх проектах і програмах, профорієнтаційній роботі. Доведено необхідність посилення депутатського контролю за станом функціонування та розвитку галузі, здійсненням науково обґрунтованої оптимізації мережі шкіл, погодження на сесіях і комісіях місцевих рад призначення керівників навчальних закладів, важливість розширення комунікацій органів місцевого самоврядування та управління освітою з громадськістю в освітніх питаннях.

Установлено, що на сучасному етапі значні можливості для формування системи громадсько-державного управління освітою в умовах району мають освітні округи – добровільні об’єднання рівноправних суб’єктів, які діють на основі врахування позицій освітян, батьків, учнів, громади, органів виконавчої влади і самоврядування, що сприяє формуванню колегіального характеру управління, вдосконаленню діяльності педагогічних рад, методичних об’єднань, органів учнівського і батьківського самоврядування.

Окрім того, перспективними шляхами формування й розвитку громадсько-державного управління освітою в умовах району стало утворення об’єднаних територіальних громад, яким передається опікування комунальними освітніми закладами.

 

 

 

 

 

 

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 23:08

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

11. Боднар О. С. Використання аналізу як методу в управлінні навчальним закладом [Електронний ресурс]: наукова стаття / О. С. Бондар. – Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/17416/1/Боднар.pdf

12. Бондар В.І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / В. І. Бондар. – К.: Школяр, 2000. – 191с.

13. Бондарь В. И. Управленческая деятельность директора школи: дидактический аспект. — К.: Радянська  школа, 1987. — 160 с.

14. Великий тлумачний словник сучасної української мови / кладач  і головний  ред. В.Т. Бусел]. – К.: Перун, 2003. – 1440 с.

15. Верховна Рада України – офіційний веб-сайт [Електронний ресурс] Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/214-2015-п

16. Верига. В. Нариси з історії України ( кінець 18 – поч. 20 ст.) / В. Верига. – Л. : Світ, 1996. – 448с.

17. Верстюк В. Ф. Україна від найдавніших часів: хронологічний довідник/ В. Ф. Верстюк, О. М. Дзюба, В. Ф. Репринцев. – К. : Наукова думка, 1995. – 688 с.

18. Відділ освіти Черняхівської районної державної адміністрації Житомирської області. офіційний веб-сайт [Електронний ресурс] Режим доступу http://cherniahiv_osvita.klasna.com/uk/site/index.html

19. Взаємодія держави та громадськості як інноваційний чинник в розв’язанні проблем управління шкільною освітою: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Теоретико-методологічні засади професійної підготовки керівників навчальних закладів». ЖДУ ім. І. Франка. – Житомир 2016. – 536 с.

20. Гавриш Р. М. Шкільна діяльність земського самоврядування на Лівобережній Україні в 1865 – 1919 рр.: дис…. кандидата  іст. наук : 07. 00.01 / Гавриш Р. М. – П. : 1998. – 177 с.

21. Даниленко Л. І. Модернізація змісту форм і методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи : Монографія / Даниленко Л.І.. – К. : Логос, 1998. – 140 с.

22. Даниленко Л.І. Інноваційний освітній менеджмент: навч. посібник. –К., Главник, 2006. – 144 с.

23. Дафт Р. Л. Менеджмент: 6-е изд. / Р. Л. Дафт — СПб.: Питер, 2007. —864 с.

24. Державно–громадське управління навчальними закладами.: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Наукові підходи в управлінні навчальними закладами». ЖДУ ім. І. Франка. – Ж.: 2015. – 488 с.

25. Децентралізація влади [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://decentralization.gov.ua/region/common/id/677

26. Дзеверін О. Г. Хрестоматія з історії марксистсько-ленської педагогіки / О. Г. Дзеверін. К.: Державне учбово-педагогічне видавництво «Радянська школа» 1958. – 670 с.

27. Дубина К. К. Історія Української РСР. В 2 том./ К. К. Дубина, І. О. Гуржій, В. А. Дяденко та ін.. К.: «Наукова думка», 1967. –Т. 1. – 806 с.

28. Дослідження парадигмальних підходів до управління стратегічними змінами на підприємствах. [Електронний ресурс]–Режим доступу: http://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source

=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CDQQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.teacherjournal.com.ua%

29. Єльникова Г. В. Наукові основи розпитку управління загальною середньою освітою в регіоні : Монографія / Єльникова Г. В.– К. : ДАККО, 1999. – 303 с.

30. Єльнікова Г. В. Основи адаптивного управління. – Х.: Основа, 2004. – 121 с.

31. Житомирська обласна рада – офіційний веб – сайт [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zt.gov.ua

32. Захарова І. В. Роль земств у розвитку народної освіти в Україні (1864 – 1917): дис. канд.іст. наук: 07.00.01/ Захарова І. В. – Ч.: 2002.– 165 с.

33. збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Теоретико-методологічні засади професійної підготовки керівників навчальних закладів. Житомир 2016. – 536 с.

34. Звєрєва І. Д. Соціальна педагогіка : мала енциклопедія. / І. Д. Звєрєва. – К.: «Центр учбової літератури», 2008. – 336 с.

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 23:01

35. Зіновчук М. Русло у скелях. Літопис Тетерівської громади / М. Зіновчук. – Житомир.: «Рута», 2015. – 515 с.

36. Зайченко І. В. Педагогіка. Навчальний посібник. – К.: Освіта України, КНТ, 2008. – 528 с.

37. Закон України Про добровільне об’єднання територіальних громад (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 13, ст.91) [Електронний ресурс] Режим доступу: [http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/157-19 ]

38. Закон України «Про загальну середню освіту» (Відомості Верховної Ради України, 1999, № 28, ст. 230). Із змінами, внесеними згідно із Законом [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/651-14

39. Закон України "Про освіту". — К.,1996.

40. Інноваційні підходи в управлінні навчальними закладами. О. І. Дорош, наукова стаття. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки керівників навчальних закладів – збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції Ж.: 2016. – 535 с.

41. «Історія Філософія Релігієзнавство» науковий журнал./ А. Антоневська, П. Саух, В. Бондаренко та ін.. 2009, №2. – 89 с.

42. История Украинской ССР в 10 – ти томах. Том 4 . / Ю. Ю. Кондуфор, И. И. Артеменко, Б. М. Бабий и др.. К.: «Наукова думка» , 1983. – 695 с.

43. История Украинской ССР в 10 – ти томах. Том – 5. / Ю. Ю. Кундуфор, И. И. Артеменко, Б. М. Бабий и др.. К.: «Наукова думка», 1983. – 559 с.

44. Інноваційний розвиток теорії управління національною системою освіти. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://refdb.ru/look/2252880-p15.html

45. Карамушка Л. М. Психологічні проблеми запровадження змін в освітніх організаціях // Вісник піcлядипломної освіти: збірник наукових праць. – Випуск 4 / Ред. колегія : В. В. Олійник (гол. ред.) та ін. – К.: Міленіум, 2007. – С. 172-178.

46. Кібанов А. Я. Управління персоналом організацій: Практикум. – М.: Инфра – М, 1999.

47.  Конституція України від 28 06.1996 р. / Відомості  Верховної Ради України. – 1996. – № 30. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0 %B2 %D1 %80.]

48.  Кондуфор Ю. Ю. Історія Української РСР в 8 – томах. Т. 4. / Ю. Ю. Кондуфор, І. І. Артеменко, П. І. Багрій. К.: «Наукова Думка», 1978. – 532 с.

49. Константинов Н. А., Струминский В. Я. Очерки по истории начального образования в России / Н. А. Константинов, В. Я. Струминский [2 – изд, испр. и доп.]. – М.: Государственное учебно – педагогическое издательство Министерства просвищения РСФСР, 1953. – 272 с.

50. Котляр М. Кульчицький. С. Шляхами віків: довідник з історії України./ М. Котляр, С. Кульчицький. – К. : Україна, 1993. – 384 с.

51. Корф Н. А. Наши педагогические вопросы. Н. А. Корф. – М. : 1882. – 143 с.

52. Крушинський В. Ю. Події факти дати. Історія України./ В. Ю. Крушинський, Ю. А. Левинець. К.: «Радянська школа», 1997. – 160 с.

53. Концепція реформування місцевого самоврядування й територіальної організації : розпорядження Кабінету Міністрів України від 1. 04. 2014 р. № 333-р // Офіційний вісник України. – 2014. – № 30. – Ст. 831.

54. Корсак К. Світ нового століття і його освіти / К. Корсак // Віче. – 2002. – № 1. – С. 19.

55. Кравець В. Усвідомлена програма дій керівника. Ефективність управління загальноосвітньою школою // Управління освітою. 2007. №19. 56 с.

56. Крип’якевич І. П. Історія України / І. П. Крип’якевич// Львів.: Видавництво «Світ» . – 1990. – 520 с.

57. Кульпін П. Освітні округи як чинники модернізації управління освітою / П. Кульпін. [Електронний ресурс] Режим доступу : http://osvita.ua/school/manage/1741

58. Лановик Б. Д. Україна і світ. Історія господарств від первісної доби до становлення індустріального суспільства. Навчальний посібник. / Б. Д. Лановик, З.М. Матиськевич, Р. М. Матейко та ін. – К.: «Генеза», 1994. – 368 с.

59. Левківський М. В. Історія педагогіки: навчально – методичний посібник / М. В. Левківський. – Ж. : в-во ЖДУ ім.. І. Франка, 2013. – 190 с.

60. Ленин В. И. Сочинения (ПСС в 55 томах) Т. 5. В. И. Ленин. – М.: издательство политической литературы, 1967. – 551с.

61. Литвин В. М. Історія України_ В. М. Литвин. – К.: Наукова думка, 2010. – 831с.

62. Малашевич Ю. П. Державно-громадське управління навчальними закладами [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/17463/1/Малашевич.pdf

63. Маркова С. В. Історія України. Навчально – методичний посібник. / С. В. Маркова, В. О. Парандій. – К.: 2007. – 304 с.

64. Мармаза О. І. Менеджмент в освіті: дорожня карта керівника / О. І. Мармаза. – Харків. – Основа, 2007. – 448 с.

65. Мармоза А. Т. Теорія статистики / А. Т. Мармоза. – К. : Ельга : Ніка-Центр, 2003. – 392 с.

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 22:54

 

66. Маслов В. І. Наукові основи та функції процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами : навчальний  посібник / Валентин Іванович Маслов. – Т. : Астон, 2007. – 150 с.

67. Маслов В. И Система функциональных знаний и умений директора общеобразовательной школы: Дис... канд. пед. наук. – К., 1979. – 189 с.

68. Марченко О. Міжшкільний освітній округ: перші кроки / О. Марченко // Освіта України. – 13 грудня 2005. –№ 92. – С. 4.

69. Махорін Г. Л. Історичні етюди про Житомир/ Г. Л. Махорін, Н. А. Гончарова, А. А. Резцова. – Ж.: В. Б. Котвицький, 2010. – 56 с.

70. Мельников О. Ф. Основні моделі управління трудовими ресурсами / О. Ф. Мельников // Актуальні проблеми державного управління. – 2008. –№ 2 (34). [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Apdu/2008_2/doc/5/01.pdf

71. Мониторингкачестваобразования в общеобразовательныхучреждениях, расположенных в сельскойместности [Електронный ресурс]. – Режим доступа : http://ipk.admin.tstu.ru/bpi/bpiweb.exe/doc42.doc?id=42

72. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи  [за редакцією О. І. Локшиної]. – К. : К.І.С., 2004. – 128 с.

73. Москаленко В.В. Соціальна психологія / В. В. Москаленко / Підручник, видання 2 –ге доповнене К.: «Центр учбової літератури». 2008. – 688 с.

74. Мосолов О. Н. Реструктуризация общеобразовательных комплексов на основе экспертно-оптимизационной модели вариативной структурной адаптации: автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. техн. наук : спец. 05.13.10 «Управление в социальных и экономических системах» / О. Н. Мосолов. – Воронеж, 2008. – 18 с.

75. Національна доктрина розвитку освіти. – К., 2001.

76. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012 – 2021 рр. Указ Президента України від 25. 06. 2013 р. № 344/2013. [Електронний ресурс]– Режим доступу : http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828.html

78. Никитина О.Н. Социологияобразования: Учебно-методическоепособие. – М.: Мирос, 2002. –223 с.

79. Основи психології – Киричук О.В. [Електронний ресурс] – Режим доступу : ttp://pidruchniki.ws/15660212/psihologiya/konstatuyuchiy_formuyuchiy_eksperiment

80. Основные направления реструктуризации сети сельских школ.

[Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://minobr.sakha.ru/iro/2005/Seminar/Download/001.doc

81. Основи управління школою. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://studentam.net.ua/content/view/2280/97/

82. Особливості педагогічної синергетики. О. Вознюк ( наукова стаття). Журнал Філософія Історія Релігієзнавство. – 2009 р. – с. 5 - 9

83. Островерхова Н. Нестандартні форми навчання / Директор школи. – № 40. – 2001.

84. Остафійчук В. Ф. Історія України сучасне бачення. / В. Ф. Остафійчук. – К.: Знання преса. – 2007. – 424 с.

85. Очерки истории школы и педагогической мысли в СССР. Вторая пол. 19 в./ ответственный . ред. А. И. Пискунов. – М. : педагогика, 1978. – 600 с.

86. Панкевич А. Освітні округи як один із напрямів реалізації державної політики в галузі освіти / А. Панкевич. [Електронний ресурс] – Режим доступу : www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/obrii/.../Pankevich.doc.p

87. Освітні Округи. Доповідна записка / Ін-т упр. сусп. змінами. [Електронний ресурс] – Режим доступу : www. istc.biz

88. Освітня система сільського району: проблеми та перспективи розвитку / уклад. : Н. І. Клокар, М. С. Солодуха. – К. : АПН України.

89. Пастовенський О. В. Громадсько – державне управління загальною середньою освітою в регіоні: дис. на здоб. наук. ступ. док. наук. 13.00.06 «Теорія та методика управління освітою» / О. В. Пастовенський . – К., 2015 – 452 с.

90. Пастовенський О. В. Наукові основи громадсько – державне управління загальною середньою освітою в регіоні: монографія /О. В. Пастовенський/ Житомир ПП «Рута», 2014 р. – 400 с.

91. Пастовенський О. В. Модель системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні : [навчально-методичний посібник] – Житомир: , 2015. – 400 с.

92. Педагогіка. І. Зайченко [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://pidruchniki.ws/14351021/

93. Педагогіка. С. Максимюк [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://pidruchniki.ws/17090424/

94. Пикельная В. С. Теорияиметодика моделирования управленческой деятельности (школоведческий аспект): дис. на соиск. науч. зв. док. пед. наук: 13.00.01 / Криворожский пед. институт. – К., 1993. – 374 с.

95. Пикельная В.С. Теоретические основи управления (школо-ведческий аспект). — М.: Высшая школа, 1990. — 175 с.

96. Полонська –Василенко Н. Історія України в 2- т., Том 2. К.: Либідь, 1992. – 608 с.

97. Протасова Н. Г., В. І. Луговий, Ю. О. Молчанова , Л. А. Гаєвська , Т. О. Лукіна та ін. Державне управління в сфері освіти: [глосарій з дисциплін магістерської програми за спеціальністю] “Державне управління у сфері освіти”. – К.: 2013. – 47 с.

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 22:47

 

98. Положение о начальных народных училищах. Высочайшее утверждение / 4 июля 1864 // Реформы Александра ІІ . – М. : Юридическая литература, 1998. – 416 с.

99. Положення про освітній округ : постанова Кабінету Міністрів України від 27. 10.2010 р. // Офіційний вісник України. – 2010. – № 65. – Ст. 2290. [Електронний  ресурс] - Режим доступу : search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/.../KP100777.html

100. Про Державну національну програму “Освіта” (”Україна XXI століття”) [Електронний ресурс] -Режим доступу: постанова Кабінету Міністрів України від 03.11.1993 р. № 896. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF

101. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР // Відомості  Верховної Ради України. – 1997. – № 24.

102. Про місцеві державні адміністрації : Закон України від 09.04.1999 р. № 586-XIV // Відомості  Верховної Ради України. – 1999. – № 20. – Ст. 190.

103. Про освіту : Закон України від 23.05.1991 р. № 1060-XII // Відомості  Верховної Ради УРСР. – 1991. – № 34. – Ст. 451.

104. Равен Дж. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация / Дж. Равен . – М.: ЭКСМО, 2002.

105. Радзивіл О. Шкільний менеджмент / Управління освітою.// – 2007. –№14. – с. 23-29.

106. Рекомендации по созданию муниципальных програм реструктуризации сети общеобразовательных учреждений [Электронный ресурс] – Режим доступа : //http://minobr.sakha.ru/respublic/2007/dec/ja_con/sekt/dev_net /rec_res.doc.

107. Рожнова Т. Є. Управління професійно-технічним навчальним закладом на засадах інноваційних технологій: дис.… канд. пед. наук : 13.00.06 / Тетяна Євгенівна Рожнова. – К., 2012. – 285 с.

108. Руссова С. Загальноземський з'їзд в справах народної освіти / С. Руссова // Світло. – 1911. – №1 – 52 с.

109. Сахарук О. П. «Удосконалення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері управління освітою». Механізми державного управління. 2015. – 8 с. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2015-1/doc/3/11.pdf 08/ 04/

110. Сисоєва С. О. Педагогічна творчість учителя: визначення, теоретична модель, функції підготовки / С. О. Сисоєва // Педагогіка і психологія . –2000. – №2 – С.161–172.

111. Сільські Освітні Округи. Механізм утворення освітніх округів. Аналітична записка. Юрчук Л. М.  [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.istc.biz [PDF]

112. Сірополко С. Історія освіти. С. Сірополко. – К. : «Наукова думка», 2001. – 912 с.

113. Столяров Ю. Н. Библиотечный фонд : учебник / Ю. Н. Столяров. — М. : Книжная палата, 1991. — 271 с.

114. Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. – К.: К.І.С., 2003. – 207с.

115. Субтельний О. Україна історія. 2 – е видання. / О. Субтельний. – К.: «Либідь», 1992. – 512 с.

116. Сухомлинська О. В Диференційний підхід в історії української школи: монографія/ [Сухомлинська О. В., Дічек Н. П., Березівська Л. Д., Гупан Н. М. та ін..]; під ред.. С. В. Бартоша. – К. : педагогічна думка , 2013. – 640 с.

117. Сучасні новітні технології управління. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source

118. Тільна О. С. Мотивація, контроль та оцінка діяльності педагогів у шкільному менеджменті: Методична збірка. – Обухів, 2012. – 111 с.

119. Третьяков П.И., Сенновский И.Б. Технология модульного обучения в школе. – М.: Новая школа, 1997.

120. Управління освітою: нові пріоритети Гаєвська Л. А [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://old.niss.gov.ua/book/Osvita/9.pdf

 121. Управління загальноосвітнім навчальним закладом. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://studentam.net.ua/content/view/2281/97/497.      

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 22:41

 

122. Фукуяма Ф. Що таке соціальний капітал? / Ф. Фукуяма // День. – 2006. – 17 жовт., № 177. – С. 4.

123. Ушинський К. Д. Избранные педагогические сочинения : в 2-х т. / К. Д Ушинський. – М. : Педагогика, 1974. – Т. 1. – 583 с.; Т. 2 – 438 с.

124. Хміль Ф. І. Менеджмент: підручник.-К.: Вища шк., 1995.-351с.

125.  Хойслинг Р. Контексты и перспективы сетевой теории / Хойслинг Р. // 126. Социальные процессы как сетевые игры. Социологически еэссе по основным аспектам сетевой теории / пер. с нем. – М. : Логос-Альтера, 2003. – 192 с.

127. Хриков Є. Управління навчальним закладом: навчальний посібник / Є. Хриков. – К.: Знання, 2006. – 365с.

128. Хриков Е. Н. Методологічна функція законів та закономірностей педагогічної науки у історико-педагогічних дослідженнях / Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 40. – Херсон: ХДУ, 2005.–С. 37-42.

129. Чехов Н. В. Народное образование в России с 60 – годов 19 века / Н. В. Чехов. – М. : 1912. – 224 с.

130. Чуткий А. «Микола Дашкевич ( 1858 – 1908)». / А. Чуткий . К.: «Темпора», 2008. – 528 с.

131. Чарнолуский В. Земство и народное образование. В. Чарнолуский. – 4. 1. Тип-я М. А. Александрова, 1910. – 488 с.

132. Шевелева А. Н. Общественно – педагогические движениякак фактор формирования образовательной политики в России 60 – 80 – х годов 19 века: дис…. канд. пед.. наук: 13.00.01/ А. Н. Шевелев. – М. : 1996. – 284 с.

133. Шевелев А. Г. Історія Української РСР в 8 – томах / А. Г. Шевелев, І. І. Артеменко, Б. М. Бабій, І. К. Білодід, та ін.. Т. 3. К.: «Наукова Думка» , 1978. – 608 с.

134. Юрчук Л. Тенденції децентралізації управління освітою в Україні / Л. Юрчук // Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. – 2009. – Вип. 4. – С. 276–283. нтересах місцевого населення.

135.  Юрчук Л. М. Механізм утворення освітніх округів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.academy.gov.ua/ej/ej12/txts/ 10ylmuoo.pdf.

136. Черняхівська районна державна адміністрація Житомирської області. офіційний веб-сайт [Електронний ресурс] Режим доступу: http://chernyakhiv-rda.gov.u

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 22:34

ДОДАТКИ

 

Додаток А

Таблиця оцінювання рівня участі членів міжшкільної методичної ради

в реалізації функцій управління у Селянщинському освітньому окрузі Черняхівського району

 

№ з/п

Запитання

Оцінка рівня участі членів міжшкільної методичної ради у реалізації функцій управління в освітньому окрузі

Середнє значення

1 член

2 член

3 член

4 член

5 член

Чи берете ви участь у реалізації інформаційно-діагностичної функції управління в освітньому окрузі?

1

0,5

1

1

0

0,7

Чи берете ви участь у реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в освітньому окрузі?

1

0,5

0,5

1

1

0,8

Чи берете ви участь у реалізації організаційно-координаційної функції управління в освітньому окрузі?

0,5

1

0,5

1

1

0,8

Чи берете ви участь у реалізації контрольно-експертної функції управління в освітньому окрузі?

1

0,5

1

1

0,5

0,8

Чи берете ви участь у реалізації координаційно-коригувальної функції управління в освітньому окрузі?

1

0

1

1

1

0,8

Середнє значення

0,9

0,5

0,8

1

0,7

0,78

 

 

 

 

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 22:28

Додаток Б

Таблиця оцінювання рівня участі членів батьківського комітету

в реалізації функцій управління у Селянщинському освітньому окрузі Черняхівського району

 

№ з/п

Запитання

Оцінка рівня участі членів батьківського комітету у реалізації функцій управління в освітньому окрузі

Середнє значення

1 батько

2 батько

3 батько

4 батько

5 батько

Чи берете ви участь у реалізації інформаційно-діагностичної функції управління в освітньому окрузі?

1

0,5

0

1

0,5

0,6

Чи берете ви участь у реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в освітньому окрузі?

1

0,5

1

0,5

0,5

0,7

Чи берете ви участь у реалізації організаційно-координаційної функції управління в освітньому окрузі?

0,5

0,5

1

0,5

1

0,7

Чи берете ви участь у реалізації контрольно-експертної функції управління в освітньому окрузі?

0

0

0,5

1

0,5

0,4

Чи берете ви участь у реалізації координаційно-коригувальної функції управління в освітньому окрузі?

0,5

0

1

1

0

0,5

Середнє значення

0,6

0,3

0,7

0,8

0,5

0,58

 

 

 

 

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 22:22

Додаток В

Таблиця оцінювання рівня участі членів учнівської ради округу

в реалізації функцій управління у Селянщинському освітньому окрузі Черняхівського району

 

№ з/п

Запитання

Оцінка рівня участі членів учнівської ради округу у реалізації функцій управління в освітньому окрузі

Середнє значення

1 учень

2 учень

3 учень

4 учень

5 учень

1.       

Чи берете ви участь у реалізації інформаційно-діагностичної функції управління в освітньому окрузі?

1

0

1

0,5

0,5

0,6

2.               

Чи берете ви участь у реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в освітньому окрузі?

0,5

1

0,5

1

0

0,6

3.               

Чи берете ви участь у реалізації організаційно-координаційної функції управління в освітньому окрузі?

0,5

1

0,5

1

0,5

0,7

4.               

Чи берете ви участь у реалізації контрольно-експертної функції управління в освітньому окрузі?

0

0,5

1

1

1

0,7

5.               

Чи берете ви участь у реалізації координаційно-коригувальної функції управління в освітньому окрузі?

0

1

1

1

0,5

0,7

Середнє значення

0,4

0,7

0,8

0,9

0,5

0,66