www.zarvanycia.cc.ua Собор св. Івана Хрестителя відзначають 20 с

  • 20.01.15, 20:47

www.zarvanycia.cc.ua Собор св. Івана Хрестителя відзначають 20 січня за Юліанським календарем
    
Наступного дня після святкування Богоявління — 20 січня за юліанським календарем, Східна Церква святкує Собор св. Івана Хрестителя, віддаючи йому шану за те, що він хрестив Господа Ісуса Христа. У народі кажуть: «Іван Предтеча бере свята на плечі», оскільки завершується цикл різдвяних свят.

Іван Хреститель народився в сім'ї священика Захарії та Єлисавети, родички Богородиці, коли вони були у похилому віці й вже не сподівалися на потомство. Він був посланий Богом, щоб приготувати вибраний народ до визнання Ісуса Христа Месією. «Він буде великим в очах Господніх» (Лк. 1, 15), — каже ангел до батька св. Івана Захарії, сповіщаючи йому новину про те, що невдовзі у нього народиться син.

Іван Хреститель, якого ще називають Предтечею, своїм суворим способом життя дав взірцевий приклад богопосвятного життя. Він закликав людей до покаяння, кажучи: «Слідом за мною йде сильніший від мене, що Йому я недостойний, нахилившись, розв'язати ремінця Його сандалів. Я вас хрестив водою, а Він хреститиме Святим Духом" (Мк. 1, 7-8).

За відважне проповідування і напоумлення навіть безбожного царя Ірода Іванові відрубали голову. Частина його святих мощей похована у Севастії.

Культ Івана Хрестителя, зокрема у Східній Церкві, — особливий. Він єдиний з усіх святих після Богородиці, що має свій празник Зачаття і празник Різдва. Впродовж церковного року у Східній Церкві відзначають 6 празників в честь цього святого: празник Зачаття (6 жовтня за старим стилем/23 вересня за новим стилем), Різдва (7 липня за ст. ст./24 червня за н. ст.), Усікновення Голови (11 вересня за ст. ст/29 серпня за н. ст.), Перше і Друге Знайдення Голови (9 вересня за ст. ст./24 лютого за н. ст.), Третє Знайдення Голови (7 червня за ст. ст./25 травня за н. ст.) і Собор святого після празника Богоявлення (20 січня за ст.ст.,7 січня за н.ст.). У самому Євангелії наводяться слова Христа: «Істинно кажу вам, що між народженими від жінок не було більшого від Івана Хрестителя» (Мат. 11, 11).

О. Юліан Катрій у книзі «Пізнай свій обряд» так характеризує постать Івана Хрестителя: «Його особа поміж святими Старого Завіту особливо визначна, незвичайна і геройська. Св. Іван Хреститель це велетень духа, що стоїть на грані двох Завітів: Старого й Нового. Він замикає пророків, а відкриває апостолів. Він не тільки пророк, але й предтеча-вістун, христитель і мученик. Він одинокий мав ласку христити того, що Його інші пророки тільки предсказували та в дусі бачили. Він був очищений від первородного гріха ще в лоні своєї матері».

Великий пророк Божий Іван Хреститель:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/FAS0Y1UcigU

www.zarvanycia.cc.ua БОГОЯВЛЕННЯ. ХРЕЩЕННЯ ГОСПОДНЄ.

  • 19.01.15, 21:59

www.zarvanycia.cc.ua БОГОЯВЛЕННЯ. ХРЕЩЕННЯ ГОСПОДНЄ.

19 січня (6 січня ст.ст.) Свята Православна Церква святкує Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, або Богоявлення. Це велике двунадесяте неперехідне свято. Свято Хрещення Господнього – одне із самих древніх свят християнської Церкви. Його всановлення відноситься ще до апостольських часів. Древня назва свята - „ТЕОФАНІЯ”, що означає Богоявлення.

Слово „хрещу” по-грецьки означає „погружаю у воду”. Не можливо зрозуміти сенс і важливість хрещення, не роз’яснивши перш за все символічного значення води, про яке говориться у Старому Завіті. Вода – початок життя. Саме з води, беруть свій початок всі живі істоти. Де немає води, там пустеля.

Хрещення Іоанна Хрестителя було символічним і означало те, що як тіло омивається і очищається водою, так і душа людини, яка покаялася і увірувала в Христа, буде очищена від усіх гріхів Христом. Сам Іоанн виголошував: „За мною іде Сильніший за мене, у Якого я недостойний, нахилившись, розв’язати ремінь взуття Його; я хрещу вас водою, а Він буде христити вас Духом Святим” (Мк. 1, 7-8).

Тридцять років Ісус Христос жив у Назареті зі Своєю Пречистою Матір’ю, Дівою Марією, і старцем Йосифом. Коли ж Йому виповнилося тридцять років, Він прийшов із Назарета на Йордан, щоб хреститися від Іоанна. Бог відкрив Іоанну, що це не простий чоловік, а Син Божий, через те Іоанн відмовлявся хрестити Ісуса Христа, кажучи Йому: „Мені належить христитися від Тебе; а Ти хочеш, щоб я хрестив Тебе”. Ісус відповів: „Не стримуй! Ми повині виконати все, що повелів Бог”.

„І сталося у ті дні, прийшов Ісус із Назарету Галілейського і хрестився від Іоанна в Йордані. І коли виходив з води, зараз же побачив Іоанн небеса, що розкривалися, і Духа, Який сходив на Нього, мов голуб. І голос був з небес: Ти Син Мій Улюблений, в Якому Моє Благовоління”(Мк. 1, 9-11). Про це свідчать всі чотири Євангелія.

Після хрещення Христа хрещення для людей, це не просто символ очищення. Тут Ісус явив Себе світу як Христос, Син Божий. („Месія” по-єврейськи – те ж саме, що по-грецьки „Христос”, тобто „Помазанник Божий”). Богоявлення відкрило нам велику Божественну тайну Святої Тройці. Тепер кожен, хто охрещується, стає причасником цієї тайни. Хрещення – це початок відновлення першопочаткового образу Божого в падшій людині. Велика тайна, що звершується в хрещенні, не відразу досягає наш розум. Хрещення робить нас єдиними з Христом, наче б то прививає нас до Нього. Під час хрещення у воді, джерелі нового життя, людина помирає для гріха і воскресає для Бога. Але щоб дійсно набути цей образ, потрібно працювати над собою все життя.

Святитель Іоанн Золотоуст так говорить про це свято: „Чому Богоявленням називається не той день, в який народився Христос, а той, в який Він хрестився? Цей день є той самий, в який Він хрестився і освятив водне єство, Він явив Себе світу. Саме тому в це свято опівночі, всі почерпнувши води, приносять її додому, і зберігають весь рік; і відбувається явне знамення: ця вода у своїй сутності не псується на протязі довгого часу, а залишається свіжою, начебто тільки що взятою з джерела”.

Чому ж цей день називається Богоявленням? Тому, що Христос став відомим для всіх не тоді, коли він народився, а коли Він хрестився. Про це говорить Іоанн Хреститель: „Серед вас стоїть Той, Якого ви не знаєте”(Ін.1, 33). „І я, - говорить він, - не знав Його, але той, Хто послав мене хрестити водою, сказав мені: на кому побачиш Духа, Який сходить і перебуває на Ньому, Той хреститиме Духом Святим”(Ін.1, 33).

В пам’ять про те, що Спаситель Своїм Хрещенням освятив воду, в цей день звершується водосвяття: напередодні свята Богоявлення вода освячується в храмах, а в сам день – в річках, або інших місцях, де беруть воду.

ХРЕЩЕНСЬКИЙ СВЯТВЕЧІР.

ВОДОСВЯТТЯ.

Святу Богоявлення передує навечір’я, богослужіння якого схоже з чином навечір’я Різдва (великі царські часи, літургія з вечірньою). В кінці богослужіння звершується перше освячення води. Цей древній обряд християнська традиція тісно пов’язувала з таїнством Євхаристії. Освячена вода, по-грецьки носить назву „АГІАСМА”, тобто „велика святиня”. Водою все омивається і насичується, очищається і зрошується. Але не тільки цим обмежується значення води. Воно і втому, що „Сам Творець всього – Христос – зійшов, як дощ, розлився, як річка, і хрестився в Йордані”.

В день самого свята вода освячується в хрестовидній ополонці – „Йордані”. Біля неї за звичай з льоду роблять хреста висотою до 2 м. Святкову ходу для освячення води на природних водоймах називають „Хресним ходом на Йордан”. Після молитви віруючі омиваються святою водою і беруть її з собою, з вірою в те, що ця вода володіє чудодійною силою.

Чудодійних дій святої води сподобляються лише ті, хто споживає її з живою вірою в обітниці Божі і силу молитви Святої Церкви, ті, які мають чисте і щире бажання змінити життя, покаятися і спастися  

Хрещенська вода – це святиня, яка має бути в домі кожного православного християнина. ЇЇ бережно зберігають біля святих ікон. Хрещенська вода, як і Святе Причастя, приймається віруючими тільки натщесерце.

Освячуюча і животворча дія святої води розповсюджується як на тіло і душу людини, так і на всі предмети, які служать для її духовного і тілесного життя. Свята вода гасить полум’я пристрастей. Відганяє злих духів – ось чому окроплюють святою водою домівки і всяку річ, яку освячують.

Таку силу вода отримує через молитовне призивання на неї Божого благословення.

Хрестос Хрещається:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/L18VVReWPvY

www.zarvanycia.cc.ua Страждання святих Теопемпта і Теони

  • 19.01.15, 21:44

www.zarvanycia.cc.ua Страждання святих Теопемпта і Теони

Диоклитіян-цар у перший рік свого на християн гоніння пішов з Риму, увійшов у град Ни-комидійський і, зробивши там ідолів багато, поклонявся їм. По кількох днях взятий був на передмісті чоловік Божий Теопемпт, єпископ [він-бо перший постраждав на початку гоніння від нечестивого Диоклитіяна], і коли був представлений тому цареві, сказав: "Не є богами ті, яким ти покланяєшся, срібні чи золоті, дерев'яні чи кам'яні, бо ані дихати не можуть чи говорити, ані щось добре зробити чи погане. Всемогутній небесний Бог — Він створив Небо і Землю, море разом і все, що на них є". Коли те й більше про віру християнську говорив святий, цар, розгнівавшись, сказав йому: "Не кликав тебе багато слів говорити, але щоби зразу, багатослів'я покинувши, приніс жертву богові Аполонові". Відповів святий Теопемпт, кажучи: "Я таким богам ніколи не принесу жертви ані не боюся жертв твоїх, написано-бо є: "Не бійтеся тих, хто вбиває тіло, душі ж не може убити"[1]. Ти ж , маючи владу над моїм тілом, що хочеш, роби". Тоді цар звелів розпалити піч, щоб у неї єпископа святого вкинути. Розпалювали-бо воїни піч дуже, з ранку аж до полудня, і сказав до них єпископ святий: "Зупиніться трошки, і я явлю вам силу Господа Бога мого, за його ж Ім'я святе та піч розпалюється на мене". Те сказавши, вкинувся у піч вельми гарячу і сів у ній посередині. Ті ж, думаючи, що він зразу згорів і загинув, пішли. Опівночі встав святий муж з печі, увійшов у ложницю царську, бо двері всі йому самі по собі відчинялися, і, збудивши царя, сказав: "Я Теопемпт, єпископ, чоловік Ісуса Христа, не помер таїс, як ти звелів мене заморити, але ось живий є". Те сказавши, пішов знову в піч. Цар же, бачивши святого і слова його чувши, настрашився і був наче німий з великого страху. Коли ж настав ранок, прикликав воїнів своїх і сказав: "Не вкинули християнина того в піч розпалену, його ж вкинути вам я звелів". Сказали воїни: "Зробили, пане, як ти велів, вкинули його, і, згорівши, загинув учора". Тоді Диоклитіян, вставши, пішов з вошами і, перед піччю ставши, чув святого єпископа, який співав і славословив Бога посеред розпаленої печі, і здивувалися вельми. Коли ж вийшов святий з печі неушкод-жений, сказав цар до прислуги: "Дивіться, яку силу мають чари християнські. Чув я, що в ім'я якогось Ісуса чари свої здійснюють". І звелів в ту ж годину взяти пса і вкинути в піч — бачити хотів, чи не згорить пес, як же не згорів єпископ чудесно, — і зразу пес згорів. Бачивши те, цар сказав до чоловіка Божого: "Натисну на тебе більшими муками, як на нечестивого, тому що пізнав тебе як звабника і волхва". І звелів його в тісній замкнути темниці й не давати йому хліба ні води аж до дня, в який захоче його перед народом судити. І перебував чоловік Божий у темниці тій двадцять і два дні без їжі і пиття, Богом підкріплюваний. Коли минули ті дні, сказав цар воїнам своїм: "Ходімо подивимося, чи живий ще той християнин, чи вже помер". Його ж знайшовши живим і лицем веселим, наче його царським обідом пригостили, розгнівався Диоклитіян, вивів з темниці блаженного єпископа і, роздерши на собі одяг свій, сплеснув руками своїми, кажучи: "Прийдіть і подивіться, якими є чари християнські". Блаженний же єпископ сказав: "Доки, окаянний, осліплене матимеш серце й не пізнаватимеш Бога істинного, у Якого я вірую? Він-бо дає мені силу і міць, поки переможу тебе, і, твоє перемігши катування, ні за що не маю муки". Цар же, те й тому подібне чуючи від нього, звелів виколоти йому праве око й у праву руку йому вкласти — і так відвести знову до темниці. Коли там молився святий, світло велике засіяло йому в пітьмі і зразу зіниця святого його виколеного ока відкрилася і була ціла та здорова, як і друга. Те довідавшись і бачивши, цар розгнівався більше і сказав: "Клянуся царством Римським і великим Аполлоном, ніяк же не заспокоюся, допоки не прикличу спершу найсильнішого волхва, який зможе всі твої хитрощі й чари зруйнувати". Те сказавши, знову звелів його відвести до в'язниці. І послав послання своє у всі кінці землі своєї, щоб, коли який знайдеться волхв, що може зруйнувати волхвування християнське, нехай прийде до нього швидко і прийме від нього великі дари та великі почесті. І прийшов один волхв на ім'я Теона, який, ставши перед лицем Диоклитіяна, сказав: "За велінням вашим царським прийшов швидко зруйнувати чари християнські, і нема в мені неправди перед тобою".

Те чувши, цар утішився і сказав: "Є в мене в темниці князь один християнський, його ж чари коли зруйнуєш, великі від нас приймеш почесті". Сказав йому Теона: "Хай зробить християнин той якусь силу переді мною, і я, коли ти дивитимешся, всі його зруйную дії". Утішився-бо цар за слова такі, сказав до нього: "Хотів би я спершу від тебе якесь знамення бачити". Теона ж сказав: "Хай приведуть сюди вола найлютішого". І коли той приведений був, Теона якісь слова у вуха волові прошептав — і зразу віл розпався на дві частини, і кожна частина окремо була. Тоді дивувався цар, кажучи: "Справді ти здатний зруйнувати волхвування християнські". Теона ж, волхв, сказав до царя: "Трохи зачекай і пізнаєш чудесно зроблене діло, о царю". Те сказавши, звелів принести собі мірила і поклав на них вола частини, і виявилися обидві рівні. Скоро-бо Диоклитіян звелів привести перед себе святого Теопемпта, єпископа, і, поставивши його проти волхва, сказав йому: "Знаючи, що ти волхв і звабник, прийшов цей волхв із краю єгипетського, і хочу я довідатися, хто з вас є у волхвуваннях сильніший". Тоді Теона сказав до єпископа: "Дві хитрості нині чарівного вчення здійсню на тобі, і, якщо тобі не пошкодять, повірю і я у Бога твого". І зробив два млинці круглі з муки чарівної, дав єпископу з'їсти. Той же, взявши, з'їв, і стало солодким в устах його, наче мед, й анітрохи йому не пошкодило. Ба- ' чивши ж те, Теона здивувався і сказав: "Ще одну чудесну чарівну хитрість на тобі здійсню, і якщо тобі не пошкодить, повірю у Бога твого". І, взявши чашу води, поклав у неї якесь смертоносне зілля і прикликав імена найсильніших богів, щоб сильніша була отрута, і подав святому випити. Коли те святий випив без шкоди, Теона скоро припав до ніг святого єпископа, кажучи: "Нема иншого Бога, на якого можна покладатися, окрім одного Ісуса". Тоді сказав до царя: "Я є християнином і Розп'ятому поклоняюся". Цар же, те чуючи, збентежився вельми і крикнув, кажучи: "Великі є, через волхвування здійснювані, чари християнські". І звелів обох вести до темниці, де ж святий єпископ, Теону віри научивши, переіменував його на Сисінія, тобто "розуму сповненого", бо чистим серцем розумів і пізнав Христа Бога і Господа, й охрестив його там.

Наступного ж дня звелів цар святого єпископа привести перед себе і, схиливши шию, сказав до нього: "Вітаю тебе, учителю волхвів". И умовляв його словами багатьма до еллінського нечестя. Коли ж святий богам принести жертви не захотів, звелів простягнути його на землі горілиць і до чотирьох дерев за руки й ноги прив'язати, принести ж частину зруйнованого стовпа кам'яного немалу, яку ледве вісім чоловіків нести змогли, і покласти на животі святого. Але коли молився єпископ святий, зразу той камінь, що на животі лежав, сам по собі піднявся, відкинувся від нього далеко, десь на п'ятнадцять ліктів. Тоді Диоклитіян звелів повісити його за ноги стрімголов і другий камінь важкий повісити на шиї його, і залишив святого, що так висів від ранку до третьої години дня. Тоді раптом звелів зрізати шнур, яким святий повішений за ноги висів, щоб так, раптово впавши, камінним тягарем голову розбив і шию зламав, і згубно помер. І коли те зробили, святий єпископ силою Божою став просто на ноги свої. Після цього кат дав на нього вирок смертний, якого ж радісно прийнявши, святий велегласно сказав: "Благословен Бог і Отець Господа мого Ісуса Христа, Який сподобив мене досягнути того дня, якого я у всі часи прагнув. Молю-бо тебе, Господи, пом'яни мене завжди і в цю годину". Те сказавши, схилив коліна, й усічена була його голова, переставився у мирі і в троїчному сповіданні. Після того звелів цар привести перед себе Теону, волхва, який увірував у Христа. Його ж, коли ні ласкою, ні погрозами до жертв ідольських схилити не зміг, звелів вкинути у яму глибоку і землею засипати. Приведеш ж були дикі коні й топтали землю, сипану на святого у яму. Так Теона святий, землею засипаний, перейшов до Господа. Здійснили подвиг свій страдницький святі мученики Теопемпт, єпископ, і Теона, він же і Сисіній, через Диоклитіяна, царя в Никодимії, коли царює у всіх і над усіма Господь наш Ісус Христос, Йому ж з Отцем і святим Духом Слава навіки. Амінь.

Мученики Хрестові:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/s_eIOjQobxI

www.zarvanycia.cc.ua Теоктист Палестинський, св.

  • 19.01.15, 21:16

www.zarvanycia.cc.ua Теоктист Палестинський, св.

Преподобний Теоктист Палестинський, ігумен, сопостник преподобного Євтимія Великого. Разом з ним трудився біля Фаранської обителі, потім для великих подвигів святі віддалилися в Кутіллійську пустелю, де в печері проводили час у пості й молитві. Але незабаром їх святе життя стало відоме, і довкола них стали згромаджуватись учні.

Так утворилася кіновія, де преподобний Євтимій духовним керівником поставив преподобного Теоктиста. Після багатьох праць і подвигів преподобний Теоктист помер 3 вересня 467 р.

Розповіді про святих:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/s_eIOjQobxI

www.zarvanycia.cc.ua Собор 70 апостолів

  • 19.01.15, 20:44

www.zarvanycia.cc.ua Собор 70 апостолів

Собор святих 70 апостолів17 січня Православна Церква відзначає свято Собору 70-ти апостолів.
Собор святих 70 апостолів був встановлений Православною Церквою для того, щоб показати рівність кожного з сімдесяти і тим самим запобігти розбіжностям в їх шануванні. Вони були обрані Господом Ісусом Христом, щоб благовіствувати Євангеліє всьому всесвіту.

Після зішестя Святого Духа апостоли проповідували в різних країнах, і деякі апостоли з 70-ти супроводжували апостолів з 12-ти, як святі євангелисти Марк і Лука, сподвижник святого апостола Павла Тимофій, учень святого євангелиста Іоанна Богослова святий Прохор та інші. Багато хто з них були ув'язнені за Христа, багато хто прийняв вінець мученицької смерті.

До 70-ти апостолів зараховані ще двоє – святі апостоли Кифа, якому з'явився Господь після Воскресіння (1 Кор. 15, 5-6), і Симеон, на прізвисько Нигер (Діян. 13, 1), оскільки вони також прославилися апостольською проповіддю.

Особливо Церква шанувала і величала 70 апостолів за те, що вони навчили шанувати Трійцю Єдиносущну і Нероздільну.

Про події Християнства:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/BxBIpp1FtpU

www.zarvanycia.cc.ua Святой мученик Гордий

  • 16.01.15, 21:39

www.zarvanycia.cc.ua Святой мученик Гордий

Святой мученик Гордий родился в конце III века в городе Кесарии Каппадокийской в христианской семье. В зрелом возрасте поступил на военную службу и, проявив мужество и воинское искусство, был назначен сотником. Во время гонения на христиан в начале IV века он оставил мир и удалился в пустыню, чтобы в подвиге добром приготовить себя к исповеданию имени Христа Спасителя.
Когда император Ликиний воздвиг гонение на христиан, то Гордий пришел в город в то время, как язычники совершали праздник в честь бога войны, Марса. Явившись на торжество, он провозгласил, что верует во Христа и презирает идолов. Градоначальник приказал жестоко мучить святого. “Господь мне помощник, и не убоюсь я, что сотворить мне человек!” говорил он во время мучения. Видя непреклонность св. Гордия, начальник переменил строгость на ласку, и обещанием разных наград думал склонить его к отречению от Христа. Но мученик отвечал: “ты не можешь дать мне ничего лучше и дороже царства небесного”. Тогда начальник приказал казнить св. мученика.
Когда вели св. Гордия на казнь, то никоторые советовали ему отречься от Христа хотя только на словах, в душе же, остаться верующим”. “А что сказал Господь в Евангелии? говорил при этом св. мученик. Кто отвергнется от Меня перед людьми, отвергнусь от того и Я пред Отцем Моим на небесах”. Осенив себя крестным знамением, он спокойно склонил голову под меч палача..

Молитвами святих помилуй нас Господе:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/KsvRhtbNIjk

www.zarvanycia.cc.ua О последнем Святом Пророке Ветхого Завета М

  • 16.01.15, 21:09

www.zarvanycia.cc.ua О последнем Святом Пророке Ветхого Завета Малахии

(3) 16 января каждого года от Рождества Христова Единая Святая Соборная Апостольская Церковь вспоминает и чтит память Святого Пророка Божия Малахии.

Эта традиция имеет глубокие корни и связана со временем явления в мир великого торжества и чуда – Богоявления Пресвятой Троицы, что свершилось в великий день Крещения Господа нашего Иисуса Христа пришедшего в мир для спасения падшего во грехе человечества. Накануне этого поистине чрезвычайно важного события, столь долго ожидаемого Святыми Патриархами и Пророками Ветхого мира, мы вспоминаем последнего из них – Малахию – Пророка уходящего в вечность мира, предрекшего чрез Духа Святаго великое число уже сбывшихся и грядущих событий мировой истории.

Все эти обстоятельства не могут не разбудить в сердце христианина живого интереса к фигуре столь значимой фигуре Ветхого мира, о которой, к несчастью, мы и теперь знаем не так много.

Предание иудейской Церкви говорит о том, что имя Малахия в переводе означающее «вестник или посланник Божий» имя не нарицательное, а собственное. Талмуд называет Пророка членом великой синагоги. Блаженный Иероним Стридонский (память (15) 28 июня) свидетельствует, что в переводах Акилы, Феодотиона и Симмаха стояло собственное имя Пророка Малахии. Толковники же Православной Церкви – древние и новые признают, что книга написана действительно Пророком, носившим это имя, как имя собственное. Потому Русская Православная Церковь празднует память Святого Пророка Малахии один раз в году (3) 16 января.

Основные сведения о жизни Пророка почерпнуты богословами из сочинения озаглавленного «О жизни и смерти Пророков», написанного на еврейском языке. Отсюда почерпнул свои сведения о Малахии Святитель Епифаний Кипрский (память (12) 25 мая), а от него составитель жития Святых Святитель Димитрий Ростовский (память (21 сентября) 4 октября и (28 октября) 10 ноября).

По этим сказаниям Малахия родился в Софре (Софа, Суфра) от племени Завулонова происходящего от шестого и последнего сына Иакова от Лии. Это племя владело лучшей частью Палестины (север), что имеет особенно высокое значение для православных христиан, поскольку на этой земле происходили главные события земной жизни Господа нашего Иисуса Христа. Назарет, Канна, Тивериада, г.Фавор и другие освященные Его Божественными стопами места лежали в области колена Завулонова.
Имя свое «Ангел» он получил от народа за свою необыкновенную красоту, ангельскую чистоту и потому еще, что много раз беседовал с Ангелом.

Жил Святой Пророк Малахия за 400 лет до Рождества Христова и почил в молодых летах.
Некоторые из толкователей полагают, что Малахия происходил из священнического рода, т. к. в его книге много внимания уделяется современным ему положением священства и богослужения. Даже более того, многие из сказанных Пророком обличительных слов и сегодня можно цитировать для обличения множества пороков уже современной Церкви Христовой. И чем ближе конец мира и приход в мир антихриста, тем явственней воспринимаются современниками слова Пророка Малахии. О об этом позже.
И все же оснований считать Пророка из рода священников недостаточно, поскольку в то время интересоваться положением священства и богослужения мог всякий добрый израильтянин.
Пророк Малахия жил после плена Вавилонского и несколько времени спустя после Пророков Аггея (память (16) 29 декабря и Захарии (память (8) 21 февраля). В то время храм Соломона уже был построен, жертвоприношения совершались полным ходом, но первоначальная ревность к этому великому делу благочестия уже заметно охладела, о чем мы и узнаем у Пророка Малахии в его книге (Мал. I, 6, II, 1 и III, 1, 10,). нравственные недостатки народа еврейского уже были не те, какие составляли предмет обличения Пророков Аггея и Захарии, а скорее приближались к тем, которые существовали во времена Пророка Ездры и благочестивого правителя Неемии, назначенного наместником в Иудее по приказу царя Персии Зоровавеля. Все это происходило в 433 году до Рождества Христова, о чем нам сообщает сам Неемия (Нем. XIII, 6). Свои обличения Пророк Малахия совершил, ведомый Духом Святым, в Иудее во время отсутствия Неемии в Иерусалиме. Т. о. деятельность Пророка Божия падает на эпоху Ездры и его современников, т. е. на пятое столетие до Р.Х.

Пророк Малахия обличает народ и священников за то, что они не имеют должного благоговения к Богу, приносят Ему худые жертвы (Мал. I). Священников - за то, что они своими неправдами, уклонением от правого пути, несоблюдением заповедей и лицемерием в делах закона безславят Бога, произведя соблазн в народе (Мал. II, 1-9). Пророк гневно обличал народ за вероломство и нарушение завета отцов своих.

З Богом:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/JT1WebjljNU

www.zarvanycia.cc.ua 15 січня - день пам'яті святого Сильвестра,

  • 15.01.15, 22:10

www.zarvanycia.cc.ua 15 січня - день пам'яті святого Сильвестра, папи Римського

Святий папа Римський Сильвестр народився в Римі в сім'ї християн. Незабаром батько його помер, і святий залишився під опікою матері.

Вчитель Сильвестра, священик Квіріній, дав йому хорошу освіту і виховав як істинного християнина.

Під час гоніння на християн Сильвестр не побоявся прийняти святого сповідника, єпископа Тимофія, який прожив у нього більше року і своєю проповіддю звернув багатьох до Христа. Після мученицької смерті Тимофія, Сильвестр таємно взяв тіло святого і з честю поховав його. Це стало відомо меру Тарквінію і святий був схоплений і постав перед судом.

Тарквіній змушував його виявитися від Христа, загрожуючи муками і смертю. Однак, святий Сильвестр, залишився непохитним у сповіданні віри і був посаджений у темницю. Після смерті Тарквінія святий отримав свободу і став проповідувати язичникам.

У тридцятирічному віці святий Сильвестр був висвячений у сан диякона, а потім і пресвітера. Після смерті папи Мельхіада святий Сильвестр був обраний єпископом Римським. Він ревно дбав про чистоту життя пастви, стежив за тим, щоб священики строго виконували своє служіння, не обтяуючи себе світськими справами.

Святитель Сильвестр славився як глибокий знавець Священного Писання і непохитний захисник християнської віри.

Святий папа Сильвестр керував Римською Церквою більше двадцяти років, користуючись глибокою повагою християн.

Він мирно помер у глибокій старості в 335 році.

Знайдімо цікаве для душі:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/Y89f1DQmWS4

www.zarvanycia.cc.ua Святитель Василий Великий, архиепископ Кеса

  • 15.01.15, 22:00

www.zarvanycia.cc.ua Святитель Василий Великий, архиепископ Кесарии Капподакийской. Вселенский учитель

Святитель Василий Великий, архиепископ Кесарии Каппадокийской, "принадлежит не одной Кесарийской Церкви, и не в свое только время, не одним соплеменникам своим был полезен, но по всем странам и градам вселенной, и всем людям приносил и приносит пользу, и для христиан всегда был и будет учителем спасительнейшим", - так говорил современник святителя Василия, святой Амфилохий, епископ ИконийскийЖитие.. Святитель Амфилохий, епископ Иконийский (+ 344; память 23 ноября). Родился Василий около 330 года в Кесарии, административном центре Каппадокии, и происходил из известного рода, славившегося как знатностью и богатством, так и дарованиями и ревностью христианской веры. Дед и бабка святителя со стороны отца во время гонения ДиоклитианаДиоклитиан должны были скрываться в лесах Понта в течение семи лет. Мать святого Василия, ЕмилияЖитие.. Святитель Василий Великий, архиепископ Кесарии Капподакийской. Вселенский учитель, была дочерью мученика. Отец святителя, также по имени Василий, адвокат и известный преподаватель риторики, постоянно жил в Кесарии.

В семье было десять человек детей, пять сыновей и пять дочерей, из них пятеро были потом причислены к лику святых: Василий, МакринаЖитие.. Преподобная МакринаИкона. Макрина - сестра Василия ВеликогоМолитвы (память 19 июля) - образец аскетической жизни, оказавшая сильное влияние на жизнь и характер святого Василия Великого, ГригорийЖитие.. Святитель Григорий, епископ НисскийИкона. Григорий Нисский, впоследствии епископ Нисский (память 10 января), Петр, епископ СевастийскийЖитие.. Святитель Петр, епископ Севастии Армянской (память 9 января), и праведная ФеозваЖитие.. Блаженная Феозва диакониса - диакониса (память 10 января). Первые годы жизни святой Василий провел в принадлежавшем его родителям поместье на реке Ирисе, где воспитывался под руководством матери и бабки Макрины, высокообразованной женщины, сохранившей в памяти предание о знаменитом святителе Каппадокии - Григории ЧудотворцеЖитие.. Святитель Григорий Чудотворец, Неокесарийский.Икона. Святитель Григорий Чудотворец, НеокесарийскийМолитвыХрам святого Григория Неокесарийского в Дербицах (память 17 ноября). Первоначальное образование Василий получил под руководством отца, затем он обучался у лучших учителей Кесарии Каппадокийской, где познакомился со святым Григорием БогословомЖитие.. Святитель Григорий Богослов, архиепископ Константинопольский.Икона. Святитель Григорий Богослов, архиепископ КонстантинопольскийМолитвыХрамы, а позже перешел в школы Константинополя, где слушал выдающихся ораторов и философов. Для завершения образования святой Василий отправился в Афины - центр классического просвещения.

Знайдімо цікаве для душі:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/Y89f1DQmWS4

www.zarvanycia.cc.ua Обрізання Господа нашого Ісуса Христа та св

  • 15.01.15, 21:54

www.zarvanycia.cc.ua Обрізання Господа нашого Ісуса Христа та свято святого Василія Великого

Обрізання ГНІХ – велике свято, що слідує за Різдвом Христовим.

Найближчою важливою подією із життя Ісуса Христа, що наступає після празника Христового Різдва, є Господнє Обрізання і надання імені. Святе Євангеліє про це так говорить: “Як сповнились вісім днів, коли мали обрізати хлоп’ятко, назвали Його Ісус — ім’я, що надав був ангел, перше, ніж Він почався у лоні” (Лк. 2, 21). Ісус Христос, як Бог і Законодавець, не був зобов’язаний виконувати релігійні приписи ізраїльського народу, та все таки Він їм добровільно підкорився і їх зберігав. З тієї причини Він восьмого дня після народження піддався обряду обрізання. Цю подію святкуємо першого січня.
Коротка історія празнику Обрізання ГНІХ

Звичай обрізувати дітей чоловічої статі є дуже старою практикою багатьох народів Сходу. Обрізання звичайно відбувалося у віці дозрівання хлопців і вважалося символом їхньої зрілости.

В ізраїльському народі обрізання стало законом від Авраама. Воно мало для жидів велике значення тому, що було символом їхнього союзу з Богом, у книзі Буття про це читаємо: “Сказав Бог до Авраама: “Ти берегтимеш союз мій, ти і твої потомки, в їхніх поколіннях. Ось мій союз, що його маєте берегти між мною і вами, і між потомками по тобі: кожного чоловіка серед вас обрізати. Ви обріжете тіло на передній вашій шкірці, і це буде знаком союзу між мною і вами. На восьмім дні життя мусить бути обрізане в вас кожне хлоп’я, у ваших поколіннях” (17, 9-12).

Празник Обрізання зародився і розвинувся спочатку в Західній Церкві, а потім перейшов до Східної. Латинська Церква первісно називала цей празник Господньою октавою, бо це був восьмий день після Різдва, що випадав якраз на Новий рік.

На Сході празник Обрізання став загальним десь у VІІІ-ІХ сторіччі, бо щойно з того часу візантійські календарі подають першого січня празник Обрізання і празник Василія Великого. Святий Андрій Критський (VIII ст.) має проповідь на празник Обрізання і святого Василія Великого.
Значення свята Обрізання для нас

Празник Обрізання говорить нам насамперед про жертву й самовідречення. Нема правдивої служби Богові без дотримання Божих Заповідей та сповнення християнських обов’язків. Кожний християнин мусить практикувати духовне обрізання, яке є перемогою своїх похотей, злих нахилів та своїх пристрастей. “Ми бо “обрізання”, — каже святий апостол Павло, — що духом служимо Богові, що хвалимось у Христі Ісусі, не покладаючися на тіло” (Флп. З, 3).

Надання Христові імені Ісус вказує на святість і силу того імені та на його велике значення для кожного християнина. Сам Господь Бог надав Христові ім’я. “Вона породить сина, — говорить ангел Господній до святого Йосифа, — і ти даси йому ім’я Ісус, бо Він спасе народ свій від гріхів їхніх” (Мт. 1, 21).

Перед вознесінням на небо Ісус Христос дав своїм учням таку обітницю: “Ім’ям моїм виганятимуть бісів, говоритимуть мовами новими; гадюк руками братимуть, і хоч би що смертоносне випили, не пошкодить їм; на хворих руки будуть класти і добре їм стане” (Мр. 16, 17-18). Про святість і силу святого імені Ісуса свідчить святий апостол Павло: “Тому й Бог вивищив і дав Йому ім’я, що понад усяке ім’я, щоб перед іменем Ісуса всяке коліно прикло­нилося — на небі, на землі і під землею” (Флп. 2, 9-10).

Святий Йоан Золотоустий, пояснюючи слова псалмопівця: “Господи, яке предивне Твоє ім’я по всій землі” (Пс. 8, 2), каже: “Тим іменем знищена смерть, зв’язані біси, створене небо, відчи­нені брами раю, зісланий Святий Дух, раби стали вільними, воро­ги — синами, чужі — наслідниками, люди — ангелами”. А до слів псалма “святе і страшне ім’я Його” (110, 9) він говорить: “А як ім’я Його святе і страшне? Його страхаються біси, бояться хвороби; тим іменем апостоли навернули вселенну; його, замість зброї, ужив Давид і побив чужинця; ним доконано багатство великих діл; ним доконуємо священні таїнства” (Бесіди на Псалми).

Тож нашим святим обов’язком є прослава святого Христового імені, йому честь віддавати, його призивати, його з почестю мати на устах, як мали його Божа Мати, святий Йосиф, тисячі й тисячі мучеників та ісповідників, що з тим іменем йшли на муки та смерть. Святе Ім’я Христове — це запорука благословення, вислу­хання наших молитов, через Нього відбувається прощення наших гріхів, у Ньому сила встояти в спокусах, через Нього наше спасен­ня. Ніколи не сміємо забувати, що називаємось християнами, отже, носимо на собі Христове ім’я. Наш гарний і давній християнський звичай каже нам Христовим іменем вітати один одного.

На святому хрещенні ми дістали ім’я нашого святого. І це ім’я повинно бути для нас святе й дороге. З ним ми підемо у вічність. “Ніщо так не робить імені людини безсмертним, — каже святий Йоан Золотоустий, — як чеснота. Це доказують мученики, доказують останки апостолів, доказує пам’ять тих, що жили чеснотливо… А рибалка Петро не зробив нічого великого, але, віддавшися чесноті, заняв царський город і після смерті сяє ясніше від сонця” (Бесіди на Псалми).

Геніальний пошук за релігійними темами:
http://www.zarvanycia.cc.ua/

Зарваниця в соціальних мережах:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557/ ,
https://www.youtube.com/embed/gDSMpnowPsI