США розчаровані реформуванням української прокуратури

  • 24.09.12, 18:08

США приєдналися до критики Європейського Союзу з приводу ухвалених в Україні змін до законів про функціонування органів прокуратури.

«Сполучені Штати приєднуються до Європейського Союзу у висловленні розчарування прийняттям Верховною Радою 18 вересня поправок до закону про прокуратуру, не розглянутих Венеціанською комісією», - йдеться в заяві Посольства США.

Як констатують автори заяви, Президент України Віктор Янукович зобов’язався зменшити повноваження прокуратури, а зміни, запроваджені новим законом, не сприяють цій меті і не є кроком у правильному напрямку в загальному процесі правової реформи в Україні.

"Україні ще належить здійснити необхідні заходи, які створюють правову систему, що характеризується балансом між правоохоронними органами і правосуддям та захищає принцип презумпції невинуватості", - підкреслюється в заяві.

У Посольстві США відзначають, що Робоча група експертів є найкращим органом для розробки всеохоплюючого закону, який поєднував би усі ці елементи, повністю відповідав би європейським та міжнародним стандартам і залишався б у руслі зобов’язання уряду України запровадити таке законодавство протягом року після ухвалення нового Кримінального процесуального кодексу.

У зв’язку з цим США підтверджують свою готовність допомагати Україні у продовженні її реформаторських зусиль.

Нагадаємо, раніше верховний представник ЄС з питань зовнішньої та безпекової політики Кетрін Ештон та комісар ЄС з питань розширення та Європейської політики сусідства Стефан Фюлевисловили своє розчарування через підписання президентом України змін до законів про функціонування органів прокуратури

Як відомо, 21 вересня президент Віктор Янукович підписав закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури». Законом внесено зміни до 18 законодавчих актів України, якими вдосконалено положення чинного законодавства, які регулюють статус органів прокуратури та порядок реалізації наданих їм законом повноважень, які суттєво скорочено.

18 вересня Верховна Рада ухвалила закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури».

За чесні вибори, за прозорий підрахунок голосів!

  • 24.09.12, 11:54
Майдан Інформ | 23 вересня 2012 16:35

Мільярд гривень, витрачений на відеокамери, має бути використаний для громадського контролю за підрахунком голосів, а не для тиску на виборців!

Спірної легітимності порядок визначення членів окружних та дільничних виборчих комісій за одне жеребкування, визначений Центральною виборчою комісію, спричинив багато критики та підозр щодо якості встановлення результатів виборів народних депутатів України.

Визначений законодавством порядок відеоспостереження за процесом виборів, який передбачає лише трансляцію в режимі реального часу в мережі Інтернет перебігу голосування на дільницях і, натомість, взагалі не передбачає трансляцію перебігу підрахунку голосів та встановлення результатів виборів, викликає занепокоєння.

З огляду на зазначене вище ми, громадяни України, що підписалися під цим зверненням,вимагаємо:

  1. Від Верховної Ради України – законодавчо, а від Кабінету Міністрів України та Центральної виборчої комісії – організаційно, забезпечити всім громадянам України можливість в режимі реального часу отримувати інформацію про перебіг процесу підрахунку голосів та встановлення результатів виборів з усіх дільничних та окружних виборчих комісій, а також з Центральної виборчої комісії.
  2. Від ЦВК – забезпечення на всіх виборчих дільницях вивішування однотипних повідомлень на дуже видному місці про те, що «сам процес голосування в кабінці НЕ знімається на відео». А також забезпечити неодноразове повідомлення про це в ЗМІ.
  3. Від Президента України, гаранта Конституції України – вжити всіх заходів для забезпечення неухильного дотримання права громадян України, гарантованого ст. 34 Конституції України, щодо вільного збирання, зберігання та поширення об’єктивної та повної інформації про перебіг підрахунку голосів на виборах народних депутатів України 28.10.2012 р.

Ще є час, аби визнати помилки і провести вибори чесно та прозоро!

Наталка Зубар, виконавчий директор ГІМЦ «Всесвіт»

Віктор Гарбар, ВГО «Альянс Майдан»

Олександр Северин, к.ю.н., «Майдан-Моніторинг»

Володимир Ханас, Тернопіль

Світлана Мормель, Київ

Володимир Тарасов, м. Дніпропетровськ, інженер, безпартійний

Олексій Ярославцев, шеф-редактор ІА “Поряд з вами”

Євген Борисенко, захисник Прав Людини, Харків

Каріна Бабенко, рух “Ми – європейці”

Дмитро Куценко, рух “Ми-європейці”

Любов Трофимова, товариство книголюбів “Основа”, Київ

Людмила Королёва, Феодосия

Наталя Ляшенко, рух “Ми – європейці”

Андрій Волченко, юрист, правозахисник, м. Київ.

Олена Білозерська, журналіст, м.Київ

Олена Дюженко (Красиля), ГІ “Оновлення країни”, м.Харків

Людмила Ямщикова, ВГО «Альянс Майдан», рух “Ми – європейці”

Наталя Беліцер, Інститут демократії імені Пилипа Орлика, Київ

Михайло Дюженко, Харківський обласний осередок ВМГО “Молода Просвіта”

Галина Проців, Екологічний клуб “Край”, м. Бережани Тернопільської області

Євген Захаров, директор Харківської Правозахисної Групи


(Підписи збираються до 14-00 24 вересня, потім ми відправляємо звернення всім адресатам поштою. Підписатися можна в коментарях, з фейсбуку, або листом на [email protected])

«Наша Україна» – бойовий загін Партії регіонів?

  • 23.09.12, 13:52
Колись «Наша Україна» була символом потужного націонал-демократичного руху, що навіть за часів Кучми завойовував більшість місць за партійними списками у парламенті (владі доводилось нівелювати цей успіх нацдемів мажоритарними мандатами). Але після тріумфу Помаранчевої революції і приходу до влади Віктора Ющенка розпочався процес політичної і моральної деградації цієї структури. Всілякі «любі друзі» та «свої хлопці» вирішили, що перемога належить не українському народові, а особисто їм і вони мають право необмежено споживати плоди приватизованого успіху. 
 Апогеєм розкладу стали президентські вибори 2010 року, коли більшість складу «Нашої України» й особисто Віктор Ющенко під лицемірним прапором «противсіхства» сприяли перемозі Віктора Януковича. «Донецькі» показали себе людьми вдячними. Жодна волосина не впала з голови Ющенка та його соратників. І зовсім не тому, що всі вони «білі й пухнасті», що «ці руки ніколи не крали» (як дотепно відреагував на це Віталій Кличко: «В такому разі мої руки ніколи нікого не били»), не тому, що, як стверджує Ющенко та його пропагандистка Ірина Ванникова, «немає підстав для кримінального переслідування». Партія регіонів, коли їй треба розрахуватися з недругами, ніяких особливих підстав не потребує, що довели численні справи і процеси проти політичних опонентів.
 Розпад «Нашої України», її крах, утрата народної підтримки є факт очевидний для всіх, хто здатен аналізувати нинішню політичну реальність. Тому вихід із її складу такої знакової постаті, як Валентин Наливайченко (колишній шеф СБУ), є цілком закономірним, адже Ющенко, який очолює (формально чи неформально – не має значення) «Нашу Україну» є політичним трупом, із яким пов’язані всі провали і невдачі після Майдану, а також – і перемога Януковича. Відродити цього абсолютного політичного банкрута не зможе ніхто.
 
Колаборант?
 
«Нашу Україну» та її лідера, як відомо, виключили зі складу Комітету опору диктатурі з формулюванням: «За співпрацю з владою». Ющенко не лише особисто співпрацює з Януковичем, але є ідейним ватажком тих, хто не вбачає в такій співпраці, колаборації жодних моральних проблем. Аргументи на користь союзу з відверто антиукраїнськими силами знаходяться найрізноманітніші. Щодо цього фантазія певної частини української інтелігенції є невичерпною.
 Виступаючи на 5-му телеканалі, академік Жулинський, намагаючись знайти якісь виправдання цій публіці, щось розповідав про «конструктивну опозицію», в якій завжди перебувають ці ідейні «тушки». Один сучасний український поет дуже дотепно висловився про цю ситуацію: «Спійманий партизанами колаборант клявся, що є членом конструктивного Руху Опору». Опозиція або є, або її немає. Вона не може бути конструктивною чи неконструктивною. І демократія або є, або її немає. В другому випадку вона набуває статусу «суверенної» за Володимиром Путіним. Дивлячись на цю українську інтелігенцію, розумієш, чому Україна 300 років була в ярмі, чому сьогодні стоїть над прірвою, чому має таку недолугу опозицію. Свої жалюгідні, а часом і ганебні дії вона виправдовує тим, що «треба же щось робити…» Краще не робити нічого, ніж робити зле, діяти об’єктивно на шкоду Україні.
 Які шанси група Ющенка має на парламентських виборах 2012 року? Практично ніяких. Якщо вона набере 1,5 відсотки голосів, то це буде фантастичний успіх. Хоча, можливе й диво. Але воно цілком залежить від Партії регіонів. Бо, зрештою, треба ж мати своїх людей у стані опонентів. Тим більше, що Ющенко рветься в бій проти «Батьківщини» і особисто Тимошенко. Але якщо регіонали і не посприяють Ющенку пройти в парламент, вони будуть йому вдячні навіть за ті 1,5 відсотки, які він відкусить в Об’єднаної опозиції. Ющенко збере під своїми прапорами всіх тих, хто лицемірно співпрацює з владою, такий собі «бойовий загін» малоросійських колаборантів. Проте ці діячі вже ніколи не зможуть відмити свою репутацію, жодне красномовство не допоможе.
 
Комедіант і реальні загрози
 
Максимум критичності Ющенка до нинішньої влади та її політики – це заява, що він «відчуває дискомфорт» від того, що зараз відбувається в Україні. Але під час його перебування в затишному колі керівництва країни і Партії регіонів ніякого дискомфорту на обличчі екс-президента помічено не було. Навпаки: мила усмішка, дружні емоції, жодних проблем у стосунках. І щиросерде побажання Віктору Януковичу на день народження – щоб тому вдалася «свята місія формування української соборності». Але ж така «соборність» за певних обставин можлива і в межах «Русского мира»…
Сьогодні, як і в 2010 році ситуація є максимально гострою. Вибір не дуже великий і не дуже приємний: або опозиція з усіма її вадами – або Партія регіонів назавжди. Адже питання не в тому, хто прийде у владу, а в тому, хто конче повинен (з огляду не долю України) піти з влади. Бо якщо вони не підуть, Україна піде зі світової та європейської арени, зникне з політичної мапи. А Ющенко та його духовні «тушки» починають новий раунд маразматичного і об’єктивно антиукраїнського «противсіхства». Якщо хтось із середовища тих, кого звикли вважати націонал-патріотами, цього не розуміє, то тим гірше для них. І, на жаль, для всієї України…
Партії регіонів Ющенко потрібен на цих виборах для поборювання Об’єднаної опозиції, для закидання її болотом, для внесення плутанини і хаосу в мізки мільйонів українських виборців. І це тоді, коли потрібна абсолютна ясність мислення, найвища концентрація волі та єдність дій. А політичний банкрут нав’язує демократичному середовищу України ще одну Руїну, відкриває фронт внутрішньої війни, змушуючи згадувати найодіозніші персоналії української історії. Навіть симпатик Ющенка, один із лідерів Української народної партії Борис Кушнірук вважає, що екс-президенту не треба йти на вибори. А колишній ющенків «головний штабіст» 2004 року Роман Безсмертний, виступаючи на телеканалі ТВі, заявив, що участь Ющенка позбавляє будь-який політичний проект шансів на успіх.
Об’єктивно Віктор Ющенко на цих електоральних перегонах здатен лише посприяти зміцненню влади Віктора Януковича. Це треба Україні? Однак доля України для пана Ющенка ніколи не була на першому місці. Як і для багатьох тих, хто нині сподівається використати в своїх інтересах підупалий до крайньої межі колишній авторитет «екс-месії», безнадійно намагаючись оживити політичний труп і ризикуючи зробити таким трупом цілу країну.
 
Ігор Лосєв – кандидат філософських наук, доцент кафедри культурології НаУКМА

Чи буде життя після виборів?

  • 23.09.12, 13:38
Уже сьогодні є чимало спроб уявити собі той шлях, яким Україна піде після парламентських виборів жовтня 2012 року. Здавалося б, яка різниця? Партія регіонів уже сьогодні має парламентську більшість, щоправда здобуту не на виборах, а в апаратних інтригах, унаслідок так званої тушканізації Верховної Ради. Звісно, регіоналам хотілося б чистого виграшу, щоб відкинути всі розмови про підкуп і купівлю депутатів безпосередньо в парламенті. Дуже спокушає шанс забезпечити собі конституційну більшість у 300 голосів, що дасть можливість безперешкодно переписувати (без усяких Конституційних асамблей невгамовного пенсіонера Леоніда Кравчука) Основний Закон на регіональний копил. І тоді ніхто вже легітимними, мирними засобами не зможе зупинити тотальну і тоталітарну сваволю. 
 
Крім того, навіть відносна перемога на цих виборах (за рахунок головно мажоритарних округів) переконає регіоналів у абсолютний правильності їхньої політики і надихне на подальші «подвиги». Так, Захід може не визнати ці вибори легітимними, враховуючи, що влада обезголовила опозицію (Тимошенко, Луценко та інші політв’язні), демонстративно утискає під час виборчої кампанії опозиційні ЗМІ (телеканал ТВі), не дає рівних можливостей учасникам виборчих перегонів і таке інше. Проте режим регіоналів уже показав феноменальну байдужість до західної демократично-правозахисної риторики, що на нього практично не діє. З огляду на «кредитну історію» провідних політиків Партії регіонів, вони реагують лише на практичніші, вагоміші речі, ніж слова. На щастя для режиму в Києві Захід поводиться з ним як із пересічною європейською владою десь в Австрії чи Данії. Регіонали звикли, що крім «стурбованості» чи «засудження» нічого іншого з Брюсселя і Вашингтона їм не загрожує.
 
Тому невизнання цих виборів світовими політичними гравцями великого враження на них не справить. Зрештою, можна буде вказати на чудові відгуки про вибори в Україні з боку спостерігачів СНД чи окремо від Росії, Білорусі, Казахстану тощо. Отже Партія регіонів цілком спокійно буде діяти на цих виборах так, як вона діяла на місцевих у 2010 році. І навряд чи опозиція, що ніяк не хоче закінчити зі своєю внутрішньо-закритою від суспільства системою функціонування, формування, кандидатських списків, висування лідерів, зможе стати їм не заваді. Єдиним шансом – самооновленням і революцією в середині себе – вона не скористалася. Тому є надзвичайно слабкою, бо не подолала прірву між собою і широким загалом українців та залишається номенклатурною, бюрократичною, страшно боїться конкуренції і припливу свіжих сил. Хоча в демократичних країнах Заходу після поразок на виборах партійне керівництво оновлюється, а відповідальні за невдачу лідери оголошують свою відставку. В Україні це правило здебільшого не діє.
 Не підступи влади насамперед (хоча ідеолог «Батьківщини» Олег Медведєв будь-яку критику на адресу опозиції оголошує «політичними технологіями влади»), а внутрішні хиби і хвороби унеможливлюють провідну роль опозиції в політичному житті нинішньої України і не дають опозиції очолити масовий опір.
 Що почнеться 29 жовтня?
 Якщо 28 жовтня пройде за сценарієм Партії регіонів, то почнеться послідовний і неухильний демонтаж громадянського (точніше його паростків) суспільства в Україні. За ці два з половиною роки, всупереч євроінтеграційній офіційній риториці, можна було зрозуміти, що західна модель політичного устрою викликає у «колективного Януковича» огиду. Натомість російсько-білоруська модель сприймається ним як близька і зрозуміла («по нутру своя», якщо скористатися виразом глави фракції Партії регіонів у Верховній Раді Олександра Єфремова). І на тлі цієї глибинної сутнісної єдності відходять на другий план і образи з боку Москви, і газова війна, і особисте приниження українського Президента російським. Адже Путін також глибоко зневажає демократію західного типу. Ідеалом Путіна, Януковича, Лукашенка є максимальна концентрація влади в руках «хазяїна», «бацьки», «національного лідера»...
 Тому на Україну чекає такий же білорусько-російський шлях із маргіналізацією опозиції, усуненням бодай на щось здатних її лідерів (від ув’язнення до підкупу, залякування та вигнання за межі країни – спектр заходів тут доволі широкий), закриттям із різними претекстами демократичних і патріотичних ЗМІ, страшенний тиск на непідлеглі владі партії та громадські організації тощо.
 Натомість буде створено кишенькову псевдоопозицію під цілковитим контролем чинної влади. Вона візьме на себе функцію керованих критиків режиму. Її представники відвідуватимуть Брюссель, Страсбург, Вашингтон і розповідатимуть про «окремі недоліки» в діяльності партії влади і особисто Віктора Януковича. Ця опозиція буде напрочуд «конструктивною», схильною більш жорстко критикувати залишки «непримиренної» опозиції, ніж владу...
 Економісти кажуть про неминучий фінансово-промисловий крах, адже грошей в Україні немає, МВФ, зрозумівши, що крім імітації, ніяких реформ не буде, давати позики більше не хоче. Це призведе до страшенного і швидкого зубожіння абсолютної більшості населення, як за часів пізнього Шеварднадзе в Грузії, коли там не було електрики, опалення, водопостачання тощо.
А зубожіння спровокує зростання громадської люті і масові заворушення. Влада не зможе нічого запропонувати, крім репресій. Це означатиме, що ніякого легітимного некривавого виходу з глухого кута вже не буде. Російське втручання лише загострить ситуацію, зробивши її абсолютно непримиренною і, можливо, спровокувавши етнічну і конфесійну війну.
 
Примарні шанси
 
Якщо опозиція зуміє всупереч усьому якимсь чарівним чином заблокувати системні фальсифікації на виборах (а по даних найавторитетніших соціологічних фундацій опозиційні сили в сумі випереджають за своїми рейтингами регіоналів і комуністів), то апокаліптичний сценарій буде відвернуто, і країна отримає ще кілька років історичного часу. Маючи навіть мінімальну перевагу в парламенті і нейтралізувавши потенційних «тушок» у своїх лавах, демократичні сили зможуть блокувати найбільш шкідливі для України акції влади. До речі, ще одна «тушканізація» опозиції назавжди перекреслить ці опозиційні структури і спричинить політичну смерть таких лідерів, як Турчинов, Яценюк, Гриценко та інших. На цей раз їм цього вже ніхто не подарує, і цим ватажкам доведеться пригадати політичну долю Олександра Мороза. А далі опозиції все одно не уникнути докорінного внутрішнього переформатування. Інакше вона нічого не зможе зробити для України. У середині опозиційних партій, їхнього керівництва, у списках висуванців до парламенту має нарешті з’явитися здорова конкуренція. «Хороший хлопець», «родич самого пана Івана» – це не професія і не заслуга перед Україною. Треба очиститися від малоосвічених примітивних горлодерів, від дурнів, боягузів і провокаторів, від тих, хто плутає інтриганство з політикою, від дрібних «наполеончиків», від пристосуванців і кар’єристів. Від усіх, хто прийшовши замість бандитської, крадійкуватої влади, починає поводитися таким же самим чином, як і вона.
 
Адже саме такий моральний стан опозиції (вчорашньої влади) уможливив нинішню невтішну ситуацію України. В умовах авторитарної держави, що має все більше перспективи стати тоталітарною, шанси демократичних сил, що діють у правовому полі проти тих, хто не обмежує себе такими «дурницями», справді є не дуже великими. Але вони є. І тут вельми важливою виступає ідейна єдність тих, хто кидає виклик авторитаризму. Ось чому дуже небезпечні новітні ідеологеми «противсіхства», що запускаються безвідповідальними інтелектуалами в суспільну свідомість і сприяють зневірі і апатії виборців, їхньому небажанню брати участь у виборах. Адже вибори справді «чорно-білі»: за владу чи проти цієї влади.
 
Тому всі заяви про те, що між владою і опозицією нібито немає ніякої різниці, «всі вони однакові», об’єктивно працюють на Партію регіонів, як вони спрацювали на неї в січні 2010 року...
 
Ігор Лосєв  кандидат філософських наук, доцент кафедри культурології НаУКМА

МЗС України Сенату США: "У вас сумнівна процедура"

  • 23.09.12, 12:45

У МЗС України не вважають за доцільне коментувати резолюцію, прийняту сенатом США. Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.

"У МЗС України вважають недоцільним коментувати резолюцію, враховуючи спосіб, у який відбувся її розгляд, і декларативний, не обов'язковий характер документа", - повідомили агентству у прес-службі МЗС.

У відомстві додали, що в Україні звикли вважати Сенат США зразком парламентаризму, втіленням високих стандартів демократії, верховенства права та дотримання демократичних процедур.

"У зв'язку з цим важко серйозно сприймати документ, прийнятий минулої ночі за процедурою, яку з усією дипломатичною стриманістю можна назвати, як мінімум, сумнівною", - сказали в прес-службі.

"Якими мотивами керувалися автори резолюції по Юлії Тимошенко, які за всяку ціну намагалися обійти протести інших сенаторів з приводу резолюції, і з цією метою поспішно вносили в неї редакційні правки, також пропонували Сенату прийняти її "з голосу" як вже, нібито новий документ, після 3 години ночі за кілька хвилин до закриття поточної сесії Конгресу, коли в залі були присутні менше півдесятка діючих членів верхньої палати американського парламенту?", - відзначили в МЗС.

У відомстві вважають, що таким чином окремі члени Сенату свідомо намагалися уникнути будь-яких обговорень резолюції, текст якої викликав логічні запитання і протести, як мінімум, у декількох сенаторів, які вимагали повноцінного і зваженого її розгляду - "власне того, чим завжди відрізнялися обидві палати Конгресу".

"Друзі команди Тимошенко зробили все для того, щоб закинути в український інформаційний простір черговий сфальсифікований привід для гучних безпідставних дискусій і дискредитації майбутніх парламентських виборів. Ці зусилля суперечать національним інтересам України і приречені на провал", - підкреслили в прес-службі МЗС.

Як повідомлялося раніше, Сенат Сполучених Штатів підтримав резолюцію щодо України, в якій міститься вимога до української влади негайно звільнити Тимошенко та інших політв'язнів. Крім того, автори документу закликають заборонити видачу віз тим особам, які причетні до ув'язнення Тимошенко.

interfax


Независимость международных наблюдателей в Украине под сомнением

  • 23.09.12, 12:20
CIS-EMO: В инструкции содержится оценка украинских партий

Миссия CIS-EMO Международная организация по наблюдению за выборами CIS-EMO, ведущая мониторинг электорального процесса в Украине, выразила обеспокоенность опубликованной сайтом Выборы в Украине инструкцией для наблюдателей за выборами.

В инструкции, подготовленной миссией ENEMO содержится оценка украинских партий, что ставит под сомнение возможность наблюдателей, снабженных такой инструкцией, быть незаангажированными, сообщает Цензор.НЕТ со ссылкой на Корреспондент и пресс-службу CIS-EMO, в. Инструкция для долгосрочного наблюдателя ENEMO занимает 60 печатных страниц и состоит из 13 разделов. Обзор украинских политических сил начинается с Партии регионов. Она оказалась единственной партией, источники финансирования которой указываются в документе. Деятельность почетного лидера ПР, Президента Виктора Януковича на посту главы государства оценивается как "ставшая сигналом тревоги для защитников демократии внутри и за пределами страны", сообщает пресс-служба CIS-EMO.

Объединенной оппозиции в документе отведено больше места, передает CIS-EMO, поскольку сформировавшим ее партиям посвящены отдельные справки. Особое внимание уделяется Батьківщине. Сообщается также, что Батьківщина имеет самый высокий рейтинг среди оппозиционных партий, но "вместе с тем Фронт змін пытается сохранить свой бренд и видимое лидерство в коалиции". В инструкции отмечается, что в Украине и ранее были примеры эффективного сотрудничества оппозиции "против общего врага". "Но эффективно работать после выборов они не смогли из-за финансовых и личных амбиций. Сегодняшняя ситуация отличается, и ставки в некоторых аспектах выше - провал нынешней оппозиции приведет к еще большему пессимизму избирателей и росту цинизма",- объясняют составители документа наблюдателям.
Всеукраинское объединение Свобода названо "ультраправой националистической партией", которая "по международным стандартам рассматривается как расистская партия из-за продвижения этноцентристских и антисемитских идей". УДАР сочли партией, "стоящей на позиции либеральной проевропейской ориентации". Лидер партии Украина - Вперед! Наталья Королевская "известна большими личными амбициями, из-за которых у нее возникли серьезные разногласия с партией Батьківщина". Сообщается также, что Украина - Вперед! разместила 320 билбордов в Киеве и 900 по всей стране, причем их стоимость оценивается в $312 тыс. ежемесячно. КПУ характеризуется как сила, которая "положительно относится к СССР". Что касается Народной партии, возглавляемой спикером Владимиром Литвином, то о ней говорится, что эта политическая сила "не имеет никакой формальной идеологии", передает CIS-EMO.

Как сообщают в пресс-службе организации, ранее директор CIS-EMO Алексей Кочетков заявлял, что считает в корне неправильной ситуацию, при которой международные организации, формально осуществляющие мониторинг избирательного процесса, по факту становятся субъектами данного процесса, предвзято интерпретируя факты и занимаясь скрытой агитацией. По словам Кочеткова, одной из миссий CIS-EMO он видит возвращение институту международных наблюдателей тех функций, которые были у него изначально: беспристрастный и объективный контроль соблюдения демократических процедур.
Напомним, ранее в пресс-службе организации CIS-EMO сообщали, что 20-21 сентября 2012 года в городе Шостка коммунальные службы выдали спецодежду с рекламой Партии регионов рабочим, кладущим брусчатку на одной из центральных улиц Шостки. Представители Сумского областного мониторингового центра Миссии международного наблюдения CIS - EMO выехали на место события и зафиксировали ситуацию путем видео- и фотодокументирования. РанееЦензор.НЕТ сообщал, что международные наблюдатели рассказали, что мешает считать выборы в Украине честными.

censor

Сенат США схвалив резолюцію

  • 22.09.12, 22:12
Adopted S.Res.466, a resolution calling for the release from prison of former Prime Minister of Ukraine Yulia Tymoshenko with a Durbin amendment, a committee-reported substitute amendment and a committee-reported amendment to the preamble by voice vote.
Сенат США закликав Держдепартамент запровадити санкції стосовно режиму Януковича
pink-wh-hero.jpgСенат США схвалив резолюцію, запропоновану сенатором-республіканцем Джеймсом Інхофом у співавторстві з сенатором-демократом Діком Дурбіном, та закликав Державний департамент США запровадити санкції стосовно посадових осіб України, причетних до політичного переслідування Юлії Тимошенко. 

"Сенат закликає Державний департамент запровадити візові санкції щодо осіб, відповідальних за позбавлення волі Юлії Тимошенко та жорстоке поводження з нею, а також за ув’язнення інших політичних лідерів, пов'язаних з Помаранчевою революцією 2004 року", - йдеться у резолюції, оприлюдненій на офіційному сайті Сенату США. 

Крім того, Сенат закликав уряд України звільнити Юлію Тимошенко, забезпечити їй належний доступ до медичної допомоги, а також провести парламентські вибори справедливо та прозоро, у відповідності до стандартів ОБСЄ, в якій Україна головуватиме у 2013 році. 

Сенат США також наголосив, що подальше утримання Юлії Тимошенко у в’язниці ставить під загрозу відносини між Сполученими Штатами та Україною. 

Як відомо, 19 вересня Комітет з міжнародних відносин Сенату США одноголосно підтримав проект резолюції щодо України, запропонований сенаторами Джеймсом Інхофом та Діком Дурбіном. 

Резолюція, правда, прийнята з пом’якшенням

На сайті Комітету з міжнародних відносин Сенату США сказано, що під час розгляду до резолюції були внесені поправки, зокрема, з неї усунули пункт про заклик до НАТО припинити всю співпрацю з Україною, а також імена тих, кому автори закликають заборонити видачу американських віз.

Також з остаточної версії резолюції зник пункт, який закликав відкликати посла США з України до звільнення Юлії Тимошенко.

Водночас помічник Держсекретаря США Філіп Ґордон 20 вересня у Вашингтоні заявив, що на даному етапі США не розглядають можливості  застосування санкцій проти України.

"Це не наша політика, щоб думати про введення санкцій відносно керівництва. Ми хочемо продовжувати працювати з керівництвом, ми хочемо побачити результати", - зазначив пан Гордон

DW-Trend: українці не вірять у чесні вибори

  • 22.09.12, 19:16


DW-TREND

Майже жоден українець не вірить, що парламентські вибори наприкінці жовтня відбудуться чесно. Це засвідчили результати актуального опитування DW-Trend.

73 відсотка українців не вірять, що вибори до Верховної Ради, які мають відбутися 28 жовтня, будуть вільними й чесними, свідчать результати опитування DW-Trend в Україні. На замовлення української редакції Deutsche Welle українське відділення соціологічного інституту IFAK провело між 20 серпня й 3 вересням репрезентативне опитування серед однієї тисячі українських громадян.

Таким чином знову знайшли підтвердження глибокі скептичні настрої в Україні стосовно політики, наявність яких вже засвідчили опитування DW-Trend проведені в останні місяці. Лише 14 відсотків опитаних вважають, що вибори будуть чесними й вільними. Більше половини українців (57 відсотків) не могли назвати жодного з провідних партійних кандидатів, якому вони б довіряли як політику.

Таким чином імідж політиків в очах українців максимально погіршився. При цьому найважливішою рисою політиків респонденти вважають чесність. 55 відсотків опитаних заявили, що надають перевагу тим політичним діячам, які дотримуються даного ними слова. Далі з великим відривом ідуть такі риси, як компетентність (19 відсотків) або некорумпованість (10 відсотків).

Відсутність віри в чесні вибори та чесних політиків є причиною й того, що українські громадяни невпевнені або не визначилися, за кого вони хотіли б проголосувати під час наступних виборів. Лише 30 відсотків визнали, що підтримуватимуть ту саму партію, що й на минулих виборах. 42 відсотка не хочуть голосувати за ту партію, яку вони підтримали раніше. 18 відсотків ще не визначилися з вибором. 10 відсотків опитаних навіть невпевнені, чи взагалі прийдуть на дільниці. Серед них багато таких, хто не голосував і під час минулих виборів.

На такому тлі парламентські вибори, якщо вони відбудуться чесно й вільно, можуть принести ту чи іншу політичну несподіванку, оскільки дуже високою є частка виборців, які можуть змінити свої погляди. Крім того, багато виборців ще не визначилися з вибором і не знають, чи взагалі голосуватимуть.

Back in the U.S.S.R? Вперед до Європи!

Юлія Тимошенко
Суспільно-політична дискусія на тему доцільності чи недоцільності вступу України до Митного союзу Росії, Білорусі та Казахстану сьогодні дуже далека від зразкової. Навіть політики слабо знаються на цій темі і говорять, скоріше, про якесь символічне її значення, взаємну економічну інтеграцію та малозмістовну «дружбу народів».
Прості люди, які не дуже обізнані в питаннях міжнародних орієнтирів нової української влади, ставляться до Митного союзу (МС) подвійно. Одні — безумовно за, причому на рівні первинних інстинктів. В їхньому уявленні бути за вступ до Митного союзу — це все одно, що бути за Януковича. Це так само, як колись Чапаєв пояснював Фурманову, що він за той Інтернаціонал, в якому Ленін. Інша частина — безумовно проти. Бо, знову ж таки на рівні інстинктів, щось таке чується їм у цьому Митному союзі типово антидержавне і антиукраїнське.
Втім, ані ті, ані інші не уявляють всього масштабу змін, що стануть реальністю вже наступного дня після можливого вступу України до Митного союзу, не усвідомлюють небезпеки, яка реально нависає над суверенітетом, незалежністю нашої держави. Словом, майже ніхто не дає собі звіту, що «вістря» Митного союзу націлене зовсім не на українську митницю, а на всю Україну!
Перш за все, потрібно згадати, що митні правила в країнах Митного союзу регулюються Договором про Комісію Митного союзу від 6 жовтня 2007 року, і передумовою входження країни до Митного союзу є її вступ до Євразійського економічного співтовариства (ЄврАзЕС).
Згідно з правилами ЄврАзЕС, країни мають НЕРІВНІ і НЕОДНАКОВІ права. Така нерівність визначається відповідно до їніх внесків: Росія — 40%, Білорусь і Казахстан — по 20%, Киргизстан і Таджикистан — по 10%.
Всі рішення в ЄврАзЕС приймаються простою більшістю голосів. Отже, ця організація є своєрідним акціонерним товариством, в якому економічний суверенітет однієї країни може бути обмежений за рішенням інших країн, які сукупно наберуть 50+1 відсоток голосів. Міноритарний акціонер у такому випадку втрачає все.
А тепер припустимо, що Україні треба ухвалити якесь рішення на захист національного інтересу, але таке, що так чи інакше — з економічної точки зору — не дуже влаштовує сусідів. Для цього нам треба буде створити цілий «фронт» разом з Білоруссю, Казахстаном, Киргизстаном і Таджикистаном (60%).
Росії ж, для того, щоб заблокувати будь-яку подібну ідею, варто домовитися лише з Білоруссю (40+20=60%) або тільки з Казахстаном, за тією ж формулою.
Тут не варто нікого засуджувати: кожний захищає свої інтереси. Для нас же важливо лише те, що ми для себе такого механізму не матимемо.
Крім того, регламент ЄврАзЕС передбачає створення Суду Співтовариства, рішення якого можуть зупиняти чи змінювати рішення національних судів України. Суд цей розташований у Санкт-Петербурзі і керується нормами цивільного, адміністративного та кримінального права, які діють за місцем розташування суду (!!!)
І що далі? Будемо їздити на захист національного інтересу, як гоголівський Вакула по черевички до цариці?
Звуження національного суверенітету читається майже в кожному положенні установчих документів ЄврАзЕС. Так, наприклад, згідно із Заявою, яка додається до Договору про створення ЄврАзЕС, його діяльність спрямовано, зокрема, на «формування єдиного митного кордону та єдиного митного тарифу». Крім того, пропонується установити єдиний економічний (отже, митний) кордон Співтовариства. Це тягне за собою створення єдинного органу координації та управління прикордонною службою. Мабуть, разом із прикордонниками й собаками. Пропонується в подальшому створити загальну платіжну систему, запровадити єдину валюту та єдиний центральний (емісійний) банк.
В такому випадку договір про участь України в ЄврАзЕС можна буде підписувати не під звуки національного гімну, а під один з хітів The Beatles Back in the U.S.S.R…
Ідемо далі. Відповідно до Договору про Митний союз рішення Комісії Митного союзу є обов’язковими для виконання на території країн-членів. Отже, рішення комісії мають пріоритет над нормами національного законодавства, включаючи норми національних конституцій.
Що нам робити у подібних структурах і як можна сподіватися захистити національний суверенітет? А ніяк!
Голоси в самому Митному союзі розподіляються трохи за іншою схемою, ніж в ЄврАзЕС. Тут пропорції такі: Росія — 57%, Казахстан — 21,5%, Бєларусь — 21,5%. І навіть зважаючи на те, що рішення в МС ухвалюються двома третинами, не треба бути великим математиком, щоб побачити, що одній конкретній країні буде ухвалювати рішення значно легше, ніж іншим. І ця країна — не Україна, як ви здогадуєтеся.
У Договорі про створення МС зазначено, що будь-яка сторона, яка не погоджується з рішенням Комісії МС, може вимагати винести таке питання на розгляд «вищого органу», який складається з президентів відповідних країн. Отже, фактично пропонується передати наддержавні повноваження у руки президентів. Цим порушується конституційний принцип розподілу повноважень між різними гілками влади.
І окремо про формат «3+1». Згідно зі статтею 114 Договору про Митний союз, жодні застереження до нього не дозволяються. Так що, Вікторе Федоровичу, «один плюс три» — це всього лиш «чотири», а не хитра міжнародна доктрина України.
Описаний вище конструктивний недолік Митного союзу перекреслює всі вигоди від нього, які в короткочасній перспективі, не виключаю, і можливі. Хоча, зрозуміло, далеко не в таких масштабах, як нам розповідають, перебільшуючи мислимі і немислимі вигоди України від вступу в МС та втрати тих, хто нас туди так наполегливо запрошує.
Тут всім нам варто замислитися, чим вмотивована така глибока готовність понести багатомільярдні жертви заради нас.
Рівно як і слід взяти до уваги чіткий меседж Євросоюзу: Митний союз несумісний із угодою про Зону вільної торгівлі з ЄС, а значить, і з угодою про політичну асоціацію. А від прогресу у цих двох питаннях напряму залежить вся наша європейська перспектива. Цитую «Українську правду»: «Посол Німеччини Ганс-Юрген Гаймзет вважає взаємовиключними прямий вступ України в Митний союз у рамках Єдиного економічного простору і створення Зони вільної торгівлі з Європейським Союзом».?
Наша політична сила завжди наполягала на Зоні вільної торгівлі з ЄС (ЗВТ).

По-перше, в Зоні вільної торгівлі немає ніяких «таємних палат», що можуть делегувати національні права України якимось третім силам.

По-друге, при ЗВТ передбачається вирішувати суперечки в арбітражному порядку. Арбітраж регулюється правилами Світової організації торгівлі. І ЄС та Україна можуть домовлятися про застосування норм права (європейського або українського) для вирішення суперечок.

По-третє, Зона вільної торгівлі не передбачає вилучень із загального митного режиму. Тоді як це практикується в Митному союзі — наприклад, встановлюються експортні мита на вуглеводні продукти або ліс.

Підсумовуючи можливості вступу України до Зони вільної торгівлі, можемо зробити висновок, що ЗВТ не несе Українській державі жодних реальних загроз. За винятком, можливо, самого слова «зона», яке може викликати якісь негативні асоціації в українського президента.

Гранично ясно: ідеться про питання принципового політичного вибору.

Ми здобули державну незалежність 20 років тому. З точки зору світової історії це майже нічого, одна мить. І ми — і влада і опозиція — мусимо знати і пам’ятати, що здобувати незалежність важко, а втрачати — дуже легко. Не можна допустити того, щоб у ювілейний рік незалежності раптом почати кроїти цю незалежність, як салямі. Не можна допустити того, щоб 20-й рік незалежності держави став початком року згортання держави.
І треба припинити сперечатися, де нас більше люблять — у Москві чи в Європі. Бо нас не полюблять ні там, ні там, якщо ми самі себе не полюбимо і не заповажаємо.
Треба знати, що сучасний світ жорсткий і конкурентний. Ми — не рідні ні в Москві, ні в Брюсселі, і навіть не двоюрідні. Нікому так сильна Україна не потрібна, як нам самим. І тому на сучасному етапі треба бодай позбавити політиків крайньої форми дальтонізму: казати на чорне — біле, а на біле — чорне. Треба просто бачити — де рівний і відносно прямий шлях до модернізації, а де — втоптана стежка до галер.
Інформаційні агентства повідомили, що Віктор Янукович на зустрічі з Володимиром Путіним не дав прямої згоди на участь України в Митному союзі… Враховуючи той факт, що це повідомлення так наполегливо просували «неназвані джерела», можу спрогнозувати, що Віктор Федорович про такий епізод переговорів навіть не підозрює. Наша влада, м’яко кажучи, не дуже добре знається в геополітиці. В неї в цій сфері діють такі ж правила, як і в бізнесі: вкрав-перепродав.
Але я сподіваюся, що українському президенту все ж хтось пояснить, що вступ України до Митного союзу — це фактично перший крок до втрати державності з усіма її атрибутами. З посадою президента включно. Як непотрібною. Як не крути, але задорога ціна за «Україну без Януковича».

Україна — це європейська держава. І наше майбутнє, я переконана, — у вільній та об’єднаній Європі.

Тому моє бачення і стратегія є чіткими і відкритими: наша держава і суспільство мають робити кроки, які наближають нас до Євросоюзу і роблять країну більш сумісною з європейськими цінностями і нормами — як в політиці, так і в економіці.
Рух до Митного союзу прямо протирічить цьому баченню і цій стратегії. Митний союз є несумісним з поглибленою і всеохоплюючою Зоною вільної торгівлі між Україною та ЄС.
Саме під час мого уряду Україна стала членом СОТ. І саме мій уряд розпочав переговори з Євросоюзом про створення Зони вільної торгівлі.
Я вважаю, що треба зробити все, для того щоб уже в цьому — 2011 році — було підписано Угоду про Асоціацію між Україною та ЄС. Цього я вимагатиму від української влади. З цим апелюватиму до європейських друзів України. Заради цього задію всі свої зв’язки з європейськими політиками. Докладу зусиль до того, щоб нас почули і зрозуміли російські партнери.
Звичайно, поглиблення взаємовигідних економічних і торговельних відносин з Росією, Білоруссю, Казахстаном та іншими країнами СНД на принципах вільної торгівлі також є важливим завданням. Але не ціною втрати державного суверенітету. Також принципово, щоб спосіб і механізми його виконання не вступали в протиріччя з нашим стратегічним напрямком — модернізацією України через її послідовну і глибинну європеїзацію і демократизацію.
Переконана, що і партнерам України не слід користатися безграмотністю і безхребетністю теперішнього українського керівництва при укладанні будь-яких завідомо нерівноправних угод. Вони мають розуміти, що такого роду нав’язані домовленості не матимуть історичної перспективи. Несвободу ніхто довго терпіти не буде.

P.S. Усередині структур, подібних до Митного союзу, добре живеться непрозорості та олігархії, яка плювати хотіла на національні інтереси України.

Судіть самі. Російське державне статистичне агентство РОССТАТ декларує експорт товарів з Росії на суму 15,92 млрд. дол. США. В той же час Держкомстат України фіксує вартість російського імпорту на суму
19,76 млрд. дол. США. Різниця — 3,84 млрд. дол. Де вона?

Вона на «кіпрах», на різноманітних офшорних рахунках, щоб не оподатковувати екпортним митом РФ.

З іншого боку, Держкомстат України декларує експорт українських товарів до РФ на суму 12,13 млрд. дол. США. А РОССТАТ показує 9,83! Схема проста — отримати більше відшкодування ПДВ з українського бюджету. Можливо, комусь і подобається такий симбіоз, але він не має нічого спільного з національними державними інтересами України.

…Словом, можна ще довго говорити про наслідки вступу України до Митного союзу. Можна показати загрози, які несе в собі приведення ставок митного тарифу відповідно до норм та вимог МС, що призведе до штрафних санкцій з боку СОТ. Можна говорити про те, що гра в «митні союзи» закриє шлях українських труб, металопродукції, продуктів хімічної галузі та аграрних товарів до країн СОТ. Можна говорити про те, що участь у Митному союзі поставить остаточний хрест на євроінтеграції України… Можна…
Але в мене ще є надія, що ми можемо не допустити вступу України в Митний союз. Для цього треба якимись чорними ходами, кулуарами, таємними знаками, азбукою Морзе чи шрифтом Брайля; з допомогою друзів і недругів, оточення, журналістів, громадськості — показати Януковичу, ЩО він сам особисто може втратити у випадку вступу України до Митного союзу. Втратити те, заради чого він і прийшов на посаду глави держави, втратити можливість втілення принципу «поділяй та владарюй». Як не дивно, але, може, не національні інтереси і державницька ідеологія, а елементарні фінансово-майнові апетити президента застережуть його від цього кроку.

…У самому крайньому випадку можна по всій дорозі — з вулиці Банкової аж до Межигір’я — наставити білбордів з повідомленнями доступною для Віктора Федоровича мовою: «Фьодорич, це — кидок»…

Звернення Ю. Тимошенко ДО

парламентів та лідерів демократичних країнміжнародних організацій, які працюють для зміцнення свободи, та до всіх українців світу
Від редакції. Комітет з міжнародних справ Сенату США одноголосно ухвалив проект резолюції із закликом звільнити з ув’язнення колишнього прем’єр-міністра України Юлію Тимошенко. Про це позавчора повідомила «Українська правда» з посиланням на одного з авторів резолюції сенатора Джеймса Інхофа.У тексті документа кримінальне переслідування одного з лідерів опозиції названо політично мотивованим. Автори резолюції закликали адміністрацію Януковичанегайно звільнити Тимошенко та інших політичних в’язнів і звернулися до Держдепартаменту США та ОБСЄ з проханням «чинити об’єднаний багатобічний дипломатичний тиск на президента Януковича».Крім того, в резолюції міститься заклик до Держдепу обмежити видачу віз тим, «хто відповідальний за ув’язнення Тимошенко і погане поводження з нею».Український МЗС поспішив заявити, що позиція комітету не відображає позиції всього Сенату США. У вітчизняному зовнішньополітичному відомстві нагадали: проект іще тільки має стати резолюцією, і належної політичної ваги документ набуде лише після позитивного голосування верхньої палати законодавчого органу Сполучених Штатів. Однак одностайність сенаторів-міжнародників не могла не привернути до себе увагу. Тим більше що вона виявилася багато в чому співзвучною з досить коректною за формою, але вельми твердою за змістом заявою президента Польщі Броніслава Коморовського, яку він зробив позавчора після завершення переговорів із Віктором Януковичем у столиці України. «Справа Юлії Тимошенко є внутрішньою справою України, але також ця справа є серйозною знаковою перешкодою на шляху зближення України з країнами Європейського Союзу. Ця справа також може бути перешкодою в підписанні Угоди про асоціацію», — зазначив глава Польської держави. У розпорядження DT.UA потрапив текст звернення Юлії Тимошенко до парламентів і лідерів держав, оприлюднений її дочкою Євгенією у Вашингтоні невдовзі після рішення сенатського комітету з міжнародних справ. Звернення до парламентів та лідерів демократичних країн, міжнародних організацій, які працюютьдля зміцнення свободи, та до всіх українців світу.
Звертаюсь я до вас із-за ґрат, куди відправив мене та інших лідерів політичної опозиції його правлінню Президент України Віктор Янукович. Він посадив мене до в’язниці за надуманими звинуваченнями у кращому тоталітарному стилі, щоб позбавити опозицію лідера, поховати демократію та увічнити свою владу. Але тут, за ґратами, я не самотня, адже сьогодні в Україні в’язниці переповнені непокірними, які не хочуть без бою здавати свої свободи: представниками середнього класу, громадянського суспільства та людьми, які не хочуть байдуже спостерігати за тим, як диктатура поглинає їхню державу. У свій час саме такі люди зробили з України вільну країну під час Помаранчевої революції.
Я не можу спрогнозувати, в який момент Януковичу виявиться замало позбавити мене лише свободи, і тому поспішаю зараз зробити все можливе, щоб змінити трагічний розвиток подій у моїй країні. Саме трагічний, я не помиляюся й не нагнітаю ситуацію! Повернення України до темного світу диктатури, коли ще зовсім недавно вона була дуже близькою до того, щоб стати повністю визнаною частиною Європи, — це історична трагедія, як для українців, так і для Європи і всього вільного світу, тому що втрата будь-якої окремої демократії виявляє, наскільки вразливою та небезпечною є доля всіх демократій загалом. 
Як аргумент хочу навести головний висновок останнього звіту міжнародної неурядової організації Freedom House.
Автори звіту, як і більшість українців, прагнуть, щоб Україна досягла успіху як незалежна, суверенна держава, із сильними демократичними інститутами та вільним ринком, інтегрована в Європу, партнер США та Росії. Але вони в той самий час голосно повідомляють світу, що відносно ВСІХ цих основоположних демократичних принципів Україна рухається в «протилежному напрямку». Зрозумійте! Вона вже рухається в протилежному напрямі від свободи і демократичного світу! Це не якась примарна можливість, це вже відбувається. І ця втрата свободи стає все більшою. 
Freedom House назвала свій звіт «Б’ючи на сполох», і це правильно обрана назва, бо відповідальні світові лідери, політики, громадські діячі, журналісти — як в Україні, так і за її межами — оцінюють ситуацію в Україні так само, як Freedom House, та вважають необхідним НЕГАЙНО! зупинити зміцнення цієї нової диктатури в Україні.
Немає необхідності ще раз пояснювати значення України для Європи та Євразійського регіону, а як наслідок — і для всього світу, бо всі, до кого я зараз звертаюся, і так це добре розуміють. Але геостратегічне значення України — це ще і життя 46 мільйонів порядних, працьовитих українців, які, як і люди по всьому світу, прагнуть свободи, щоб створити краще майбутнє для себе і своїх родин.
Нещодавно закінчився чемпіонат Європи з футболу Євро-2012, частина якого проходила в Україні. Вболівальники, які приїхали з усього світу, запам’ятали українців європейськими людьми по духу, культурі та своїй суті. Такий народ заслуговує на впевнене та вільне життя, а не безперспективне майбутнє, яке пропонує їм Янукович! Я вірю, що їхні свободи можна повернути, але для цього всі українці і ви, наші сусіди і друзі-демократи, повинні об’єднатися проти диктатора і його амбіцій! Сталін у свій час говорив про «соціалізм в одній країні». Янукович сьогодні перевершив Сталіна: він будує диктатуру однієї родини в одній країні. У звіті Freedom House це явище назвали «Сім’єю». Але кращим словом для цієї системи є «мафія», адже їхні кодекси, цілі, переконання та, перш за все, їх жадібні криваві методи є ідентичними. 
Федеральний канцлер Німеччини пані Анґела Меркель 10 травня 2012 року в бундестазі прямо та мужньо заявила, що в Україні встановлено диктатуру, і наш народ потерпає від несвободи та репресій. Вона встановила вчасний та адекватний політичний діагноз, не підбираючи зручних та двозначних слів. Її чіткість, послідовна доброзичливість і турбота, яку вона виявляла до мене весь час мого ув’язнення, кажуть мені, що у нас є реальний шанс на ефективне лікування  та одужання нашої країни від недуги «фамілізації», бо правильно встановлений діагноз — це вже частина вирішення проблеми.
Владна «Сім’я» Януковича за два останніх роки ліквідувала всі баланси та противаги, які притаманні демократичним суспільствам. У нас більше не існує розподілу влад на законодавчу, судову та виконавчу. Все це тепер у руках однієї людини.
Всі силові структури та спецслужби очолили представники «Сім’ї», і вся їх потужність спрямована не на захист національних інтересів держави, а на обслуговування їхнього режиму заради загарбання ще більшого багатства, привілеїв та влади. Силові структури здійснюють травлю громадянського суспільства, знищення вільних засобів масової інформації, незалежних журналістів, опозиції та просто волелюбних і сміливих громадян. Страх за себе та свої родини стає все більш відчутним для багатьох українців. Усе більше тих, хто хоче виїхати за кордон або бодай відправити туди своїх дітей. І вони їдуть, використовуючи будь-яку можливість. 
Клептократія стала в нашій країні головним маркером влади, фірмовим стилем правлячого режиму, який без натяку на будь-які прозорі процедури переписує у свою приватну власність державні монополії та землі, чужі приватні підприємства. «Сім’я» хоче — «Сім’я» бере. Ми стали Заїром при Мобуту, Зімбабве при Мугабе. Безцінні державні родовища корисних копалин, фінанси бюджетів та Національного банку стали іграшками «Сім’ї». Луї XIV колись сказав відому фразу: «Держава — це я». Віктор Янукович і його клан живуть з таким же жадібним кредо.
Уявіть, якщо б черговий президент Сполучених Штатів забрав би у свою приватну власність Білий Дім і почав би там розводити собі на втіху кенгуру та земляних зайців? Як би на це відреагували американці? Звичайно, подібна картинка виглядає абсурдом, але це не смішно. Це — просто відображення сумних реалій сьогоднішньої України, адже саме це сьогодні і відбувається в нашій країні: саме так украдена державна резиденція «Межигір’я», і там справді розводять цих тварин. 
Януковичу вдається красти без сну і відпочинку, тому що всі впливові телеканали в Україні належать наближеним до «Сім’ї» кланам, та, як у радянські часи, до нудоти повторюють однакову Велику Брехню, яку їм доводять за рознарядкою «Сім’ї» згори. Єдиний незалежний від влади центральний канал ТВі зараз знищується, він примусово позбавлений права транслюватися у 80 кабельних мережах та у 12 великих містах на сході, півдні та центрі країни. Його просто вбивають на ринку з допомогою незаконних розпоряджень, юридичних інтриг та, за необхідності, бандитських погроз. Використовуючи свої ЗМІ та грубу пропаганду, режим намагається привчити українців до думки, що весь цей авторитарний шабаш, який відбувається в нашій країні, в нашому житті — це і є свобода та справедливість, потрібні народу. Навіть у орвеллівського Великого Брата не вийшло б краще. 
Звичайно, багато українців розуміють, що все це обман, що насправді їх принижують, грабують, позбавляють їхніх прав, надій і майбутнього. Більше 90% українців не вірять судам, і їм немає куди піти, щоб захистити себе та свої родини. Режим вириває у нас душу України, яка живе не передвиборними безкоштовними подачками, які зараз по всій країні роздають представники влади, а самоповагою та розумінням свого гідного місця у великому та складному світі. 
Це звернення я пишу вам після ухвалення правлячим режимом закону про спробу ліквідації нашої української мови. Для нас це не просто черговий закон проти України — це ще один замах на наш суверенітет.
 Молоді люди одразу після його прийняття почали голодувати прямо в центрі Києва — на Європейській площі біля Українського дому. Ці діти готові віддавати своє здоров’я, своє життя за право бути українцями, за право мати свою країну, свою мову, за право просто бути вільними і незалежними людьми, рівними всім іншим вільним народам цього світу. Янукович знає, що коли ти позбавляєш людину мови, ти відрізаєш її від минулого та його громади. Ти розтинаєш суспільство. Але саме на це він і сподівається. Адже якщо кожен буде поодинці, вовки «Сім’ї» не відчуватимуть загрози. 
Ми кожен день чуємо від Януковича про проведення реформ в Україні. Але це лише слова, а не дії. Самі його реформи нагадують протипіхотні міни, замасковані під дитячі іграшки. Вони з першого погляду симпатичні та привабливі, але насправді нашпиговані атрибутами, які зміцнюють його диктатуру. Це не реформи —  це добре продуманий процес узурпації влади та збереження її всіма, у тому числі насильницькими засобами. 
Я прошу світових лідерів, особливо з МВФ, наслідувати приклад канцлера Меркель і називати речі своїми іменами. Янукович не «проводить» реформи; він займається грабунком, корупцією та рекетом. Ви, світові лідери, не повинні підбадьорювати диктатора в той час, коли всі розуміють, що він робить все, щоб зміцнити свою диктатуру. Слова мають значення, але надмірно щедрі і нечіткі слова, якщо вони застосовуються у відношенні до Януковича — це небезпечна та недалекоглядна політика, яка приведе Україну в глухий кут. Демократичний світ та його лідери вже багато зробили для порятунку суверенітету України, її демократії, її європейського вибору. Прийнято сильні резолюції та зроблено сильні публічні дії. Я хочу щиро подякувати всім, хто став на захист України. Ми знаємо, що ви підтримуєте наші свободи і незалежність. Але  нам також відомо, що Янукович не почув вас, а якщо і почув, йому байдуже, тому що він ні на йоту не змінив своєї згубної політики і вже не змінить! 
Далі продовжувати йому щось розумне радити, надсилати сигнали занепокоєння — безперспективно!
Чи зможе канібал стати вегетаріанцем, якщо його всі гуртом про це попросять? Відповідь — ні!
Зараз позиція демократичного світу дуже чітко сформована — наступні парламентські вибори, які відбуватимуться в Україні в жовтні, мусять стати ключовим випробуванням для української влади на відданість демократичним європейським цінностям, ніби українська влада заслуговує на додатковий час, додаткове випробування, щоб довести, що вона здатна змінитися. Але сьогодні вже очевидно, що вона навіть не робить вигляд, що збирається проводити демократичні та чесні вибори, вона використовує цей процес з іншою метою: для завершення розбудови диктатури «Сім’ї». 
Зараз, за шість тижнів до виборів, на повну потужність працює небачена раніше за масштабом машина фальсифікації виборів в Україні. Вона включає все — від маріонеткових суддів до цілком керованої режимом Центральної виборчої комісії, від щоденного системного підкупу виборців до правил голосування і структури округів, до яких неможливо буде пробитись опозиції. «Сім’я» вже настільки все корумпувала, що нею б пишався колишній КДБ. Але репресії проти опозиції та незалежних ЗМІ, авантюристичне формування виборчих комісій — це тільки початок. Порівняно з тим, що відбувається сьогодні, «вибори» президента Януковича в 2004 році, які закінчилися Помаранчевою революцією, були «взірцем чесності та добропорядності». 
Я не хочу займатися самообманом або вводити в оману інших: правда в тому,що парламентські вибори вже сфальшовані, і якщо зараз не вживати негайних заходів, які зупинять диктатуру, то після таких виборів диктатура в Україні закріпиться надійно! Свободам і незалежності України настане кінець. 
Я прошу демократичний світ підтримати позицію тих політиків, які закликають світ не обманювати себе, не чекати від української влади чесного проведення парламентських виборів. Ці вибори сфальсифіковані ще до свого початку! Треба негайно, до виборів ламати хребет диктатурі в Україні, поки сфальшовані вибори не дали їй безмежний контроль! Завтра, після парламентських виборів, буде запізно! 
Ще раз повторюю: буде запізно! Я могла робити помилки як політик, але я майже ніколи не помилялася в політичних прогнозах. І зараз не помиляюся! Кожна зайва хвилина зволікання сьогодні призведе до тяжких втрат для України та світової демократії. Допоможіть нам, і ви допоможете самі собі! 
Коли я закликаю до спільної боротьби з диктатурою весь демократичний світ, то це не означає, що ми, українці, — слабкі та безпорадні. Це означає, що за нашими українськими неодиктаторами стоять подібні їм режими, які підтримують та посилюють один одного та відстоюють такий самий, як і вони, світовий порядок, в якому немає місця демократії та цінностям, визнаним людством.
Я твердо вірю, що світ не хоче, і йому не потрібні глобальні авторитарні конгломерати на території пострадянського простору на кордоні з ЄС та НАТО. Тому справу захисту демократії в Україні потрібно зробити надійно, швидко, адже тільки вільна Україна ще може послужити тим авангардом свободи, який витягне весь регіон із-за ґрат пострадянської несвободи.
У часи глобалізації людство перетворилося на єдиний організм із однією системою кровообігу, з одним на всіх життям. Якими б незалежними та амбітними не були окремі країни, останні світові фінансові кризи, стихійні лиха, тероризм, ланцюгові реакції революційних подій, громадянські війни, які ділять світ на протидіючі табори, — все це доводить, що ризики для країн глобального світу спільні, де б вони не виникали. Жодна людина не є островом, так само як і жодна держава. 
Народження та стрімке зміцнення диктатури в окремо взятій країні, як би ця країна не називалася та де б вона не була розташована, вже не може бути лише її внутрішньою проблемою. Це проблема всього демократичного світу. Втрата свободи стає загрозою та викликом для всіх. І боротися із цим я прошу вас усіх,  спільно та дієво, не заспокоюючись, поки свободу не буде здобуто. 
Багато було зроблено для зміцнення та гармонізації глобальної економіки, але дуже мало — для захисту, примноження та зміцнення цінностей, пов’язаних з культурою, демократією і верховенством права, необхідних для зміцнення свободи в моїй країні та у кожній країні світу. В першу чергу мова йде про створення дієвої системи політичної ліквідації диктатур. У Сирії диктатор убиває десятки тисяч мирних людей, а регламент роботи міжнародних організацій дозволяє це продовжувати. У багатьох пострадянських країнах цілі народи виглядають заручниками правлячих кланів, які часто є тими ж людьми або дітьми тих же людей, які правили в радянські часи. У всьому світі слова «диктатура» й «авторитаризм» ще живі й актуальні, і це через двадцять років після падіння комунізму та його так званого завершення в історії. Іншими словами, стратегія «невтручання» світу, коли він має справу з подібними речами, є неадекватною для цього завдання. 
На щастя, існують позитивні ідеї, яких дотримуються як демократичні праві, так і демократичні ліві. Перед обличчям стійкості диктаторських режимів, «Спільнота демократій», яку багато лідерів держав обрали як спосіб дати свободі потужніший голос у світових радах, тепер повинна перейти від риторики до реальності. Але є й більш практичні кроки, яких необхідно вжити. Необхідно публічно назвати і присоромити тих, хто дає диктаторам грабувати їхні країни: юристів і банкірів, які таємно розміщують їхні незаконно отримані гроші по всьому світу. Так само, як і політичних фахівців, які допомагають диктаторам маскувати себе під демократів, щоб перемагати на виборах. Подібні цинічні радники не повинні мати змогу продавати свої душі диктаторам, а потім ставати довіреними радниками кандидатів на справді демократичних виборах. Допомігши знищити демократію в одній країні, вони не повинні ніколи обіймати посади у власних демократіях. 
Але, перш за все, світові демократії повинні припинити гостинно приймати диктаторів, їхні родини, їхніх поплічників та прихильників. Чому ці люди мають вільно подорожувати куди їм заманеться, витрачати скільки захочуть на предмети розкоші, коли їхні громадяни ув’язнюються і стають усе біднішими в їхніх країнах. Необхідно скласти списки осіб, яким відмовлятимуть у видачі віз, щоб диктатори та друзі диктаторів були замкнені в межах системи, яку вони створили власноруч. 
І нарешті, нам необхідно забути про ідею існування «корисних» диктаторів. Вони можуть виявитися корисними протягом якогось часу, але гіркота, на яку вони наражають народи, якими правлять, триватиме значно довше. Досить поглянути на Іран, щоб знайти підтвердження цьому. Занадто довго після падіння шаха новий, ще гірший режим, годувався гіркотою, яку той полишив по собі, щоб утримуватися при владі. 
У боротьбі з узурпаторами свободи необхідно перейти до нового політичного підходу, схожого на боротьбу з тероризмом: ніяких переговорів із політичними терористами, ніяких поступок або викупів — лише політична ліквідація спільними внутрішніми та зовнішніми зусиллями та негайне звільнення заручників, якими є цілі народи.
Великою помилкою буде надія лише на здатність народів на самозвільнення від диктатур. У них, у глобальному світі, може не вистачити на це сил, бо диктатори в глобальному світі не самотні, вони згуртовані та скоординовані. Сьогодні вони діють майже як єдиний блок. У поневолених диктатурами народів для боротьби  за свободу немає незалежної судової системи, чесних виборів, вільних засобів масової інформації, досвіду, наявності елементарних інституцій демократії,   необхідних фінансових ресурсів. Відсутність усіх цих важливих складових невідворотна, як ми побачили на прикладі Сирії, рано чи пізно призведе до   безвиходу та кровопролитних революцій, бо інших засобів звільнення цим народам світ просто не залишає. 
Демократичний глобальний світ може ліквідувати диктатури в суверенних країнах швидко, ненасильницькими методами та в межах міжнародного права. Однак треба поставити поза законом подвійні стандарти у відношенні до диктаторів та їх оточення. Вони повинні перестати бути вищими за закон. Справді, коли застосовуються санкції, вони мають стосуватися саме їх, а не громадян, якими вони злочинно правлять. Навіщо завдавати подвійний удар і так безправним і знедоленим народам. Давайте перестанемо шукати простий вихід, застосовуючи санкції, та діятимемо безпосередньо проти тих, хто уособлює авторитаризм і диктатуру. 
Дозвольте мені запропонувати програму «Захист демократії». 
По-перше, без коливань та марнування часу світові демократії повинні створити механізм проведення міжнародних антикорупційних розслідувань проти правлячих диктаторів та їх оточення. Подібні розслідування мають стати нормою для кожної країни, захопленої диктатором. Усі диктатори без винятків привласнюють державні ресурси та використовують для проведення своїх незаконних операцій із фінансами та власністю території демократичних країн. Можливо, такий стан речей тимчасово вигідний окремим країнам, де зберігаються брудні гроші, але в стратегії це смертельно небезпечно для збереження цінностей глобального світу.
По-друге, базуючись на міжнародному та національному законодавстві демократичних країн, треба розпочати арештовувати та конфісковувати власність і здобуті злочинним шляхом фінансові ресурси диктаторів та їх оточення. Це може бути складно, може зайняти багато часу, але верховенство права не повинно більше використовуватися для захисту диктаторського грабунку. Давайте замість цього захищати народи, чиї ресурси було розграбовано на користь купки людей. 
По-третє, треба зробити можливим притягнення диктаторів та їх оточення до відповідальності в тих країнах, де мали місце їх корупційні трансакції, не чекаючи, поки їх судитиме Гаазький трибунал за масові вбивства людей, які повстануть на вимушені революції. Таким чином, коли диктатора буде скинуто, світовим демократіям необхідно запропонувати підтримку новим режимам, проведення ефективного, прозорого і чесного судового процесу у своїй країні. 
По-четверте, зробити диктаторів та їх оточення персонами нон-грата у кожній демократичній країні. 

І це тільки частина мирних та справедливих заходів, які впевнено дадуть бажаний результат. 
Все це може запрацювати як система світової очистки політичних каналізаційних стоків, тільки якщо у світових лідерів буде бажання включити питання політичної ліквідації диктаторів до свого порядку денного. Наші лідери повинні присягнути, що вони не вирощуватимуть їх для якоїсь політичної вигоди; не виховуватимуть їх, адже це виховання зазвичай обертається проти їхніх  власних народів; не користуватимуться ними як інструментами, і не даватимуть їм жодного шансу виправдати своє неналежне правління. Інакше сотні мільйонів  людей на нашій планеті будуть позбавлені шансу на свободу та справедливість.
Кроки, які я виклала, є, безумовно, правильним шляхом у відносинах з диктатурою Януковича. Я передала всі вагомі докази міжнародної корупції українського режиму до відповідних міжнародних інституцій. Але треба діяти негайно, не після парламентських виборів, коли «Сім’я» остаточно приватизує український парламент, ліквідує український суверенітет та залишки демократії. Не дайте їм шансу на зміцнення! А потім таку саму логіку дій можна було б застосовуватидля інших країн, де народи потерпають від диктатури.
Моя країна зараз балансує на лезі бритви — або вона повернеться до цінностей об’єднаної Європи, або забетонує регіональний авторитаризм пострадянського простору. 
Звичайно, сильні демократичні країни мають право під час кризи, коли так важко їм самим, втомитися і залишити молоді демократії напризволяще. Ви можете вважати, що ми самі маємо вирішити проблему зі своїм режимом Януковича. Мовляв, хай та дивна та непередбачувана країна сама розбирається із власними проблемами. Однак в історії вже були такі випадки, коли відмахувалися від проблем, і вони, ці проблеми, невдовзі грюкали у ворота Праги, Варшави чи Парижа.
У декого це моє звернення може викликати підозру у втраті надій на перемогу. Але це не так. Наша надія — це українське громадянське суспільство, яке підніметься на повний зріст, це журналісти, які скинуть кайдани й організують рух опору цензурі, це патріархи національно-визвольного руху, які стануть моральним стрижнем боротьби, це опозиція, яка знайде в собі мудрість об’єднатися. Я також вірю, що наш середній клас, який хоче вільно і успішно розвиватись, і наша молодь, яка народжена в незалежній державі та хоче жити у вільній країні, стануть на захист своєї свободи та свободи своїх родин і друзів. 
Ми, українці, будемо міцно стояти за свою незалежну, європейську, демократичну, справедливу країну, за свою гідність та свободу аж до перемоги. Ні в кого немає сумнівів, що якщо вибори в Україні могли би бути чесними, то мафія негайно була б політично ліквідована. На жаль, надії на чесні вибори, ще раз  підкреслюю, вже не існує! Але ми не кинемося в тил або в табір диктатури, де непогано годують за зради і послужливість. Ми не маємо на це морального  права, бо наша поразка та їхня перемога найгіршим чином змінять Україну та вплинуть на всю Європу.
У багатьох пострадянських країнах уже надовго втрачено час на демократичний розвиток. В Україні — ще ні! Ви вже багато зробили, і ми дякуємо вам за кожен крок, за кожне слово допомоги, але дійте далі! В України є шанс на боротьбу! Не зупиняйтеся! Давайте всі разом не втратимо цей шанс!
А ще я хочу звернутися до моїх рідних українців — як на Батьківщині, так і в усьому світі: прокиньтеся! Повстаньте! Незалежній Україні ніколи не було так тяжко, як зараз! В якому б куточку світу ви не були — гуртуйтеся, знаходьте можливості для спільних дій та протестів. Звертайтеся по допомогу та підтримку для України до урядів своїх країн. Захистіть Україну, захистіть свою землю, віддайте їй зараз частинку свого життя. Зараз вона потребує допомоги своїх синів та доньок по всьому світу
Я не можу зараз із вами спілкуватися особисто, але я знаю, що ви мене чуєте і що вам усе це не байдуже — так, як і мені. І тут, за ґратами, я відчуваю пульс нашого великого єднання, солідарності, взаєморозуміння України та світу. 
Вірю, що це єднання все змінить на краще, це і є наша надія, наш український шанс, шанс на сильну та розширену Європу.
Завжди ваша 
Юлія ТИМОШЕНКО