ПОПЕРЕДЖЕННЯ: СУБ’ЄКТИВНО!!!!!!
2009 рік— рік перегонів, адже скоро, зовсім скоро прийде час, коли всі ми, взявши до кишень чи сумочок маленький фото альбомчик з одненькою в когось страшненькою, а в когось не дуже фотографією, підемо на виборчі дільниці, щоб зробити свій – доленосний, звісно, вибір. Час, летить, мов на крилах, і кожен день наближає ту мить відчайдушного щастя Вибирати, адже вибори – це чи не єдина гра, головне в котрій, не участь…
Згадую попередні вибори -2004! Чимало слави принесла нам трагікомедія з бурхливою назвою «помаранчева революція». Все перевернула, всіх перемолола, нікого не залишила байдужим. Чого там тільки не було: і розквіт політичної свідомості, і наметове містечко, котре наскрізь пропахло помаранчами та прагненням жити краще, і ( ну як без нього) майдан ( наголошую) НЕЗАЛЕЖНОСТІ, де натовп так палко відстоював правду. Правда настала, збулось! Проте ЩО і ЯК збулось, це вже інше питання!
Ні помаранчевий, ні голубо-білий знамена не змогли порадувати нас благополуччям. Натомість маємо соціальну, економічну і політичну кризу.
Що ж принесуть епохальні вибори 2010? А вони, без сумніву, ще більше за попередні насичені персонажами і всіма кольорами веселки. Обіцяють всі, як завжди, багато...Та чи зроблять?...
Тримаю в руках передвиборчу газетку молодого, енергійного Яценія, він же кандидат №1. От молодець, спромігся видати таку-сяку «ньюспейпер». Його виборча кампанія вражає контрастами і досить цікавими, на мій погляд, лозунгами. На першій сторінці «агітки» напис – «Яценій наступає». Як же загрозливо звучить це неоднозначне словосполучення. Такий собі Наполеон Бонапарт вирішив підкорити світ. Під написом, ніби під надійним дахом, розмістився й сам №1. На жаль, йому так і не вдалось підкреслити впевненого лозунгу ідентичним виразом обличчя. Великі перелякані очі, ніс картопелькою і губоньки бантиком, - повний набір школяра, котрий збирається записатись в піонери. Фізіономія Яценія така кумедна, що й напису читати не варто, щоб зрозуміти, яка його тактика наступу. Гадаю, в дитинстві його надто любили батьки, покладаючи на нього неабиякі надії. Таки виправдав, і ось зараз наступає. А для чого? На кого? Не збагнути..
На тій же яценівській газеті №1 до неможливості сильними руками розсуває так би мовити ширму: справа логотип передвиборчої кампанії Вітьки Янка, зліва ( де й годиться бути жінці) червоне серце на білому тлі. Угадайте, чиє? Звісно, воно належить леді Ю. « З Україною в серці», - гордо промовляє Ю, і чомусь забуває додати: « з мільйонами в кишені»… А її передвиборчі плакати – ну просто неперевершені. Як кажуть в Росії «простєнька і са вкусам». «Вони руйнують – вона працює», «Вони заважають – вона працює», погодьтесь, так схоже на рекламу якої – небудь «Гали» для миття туалетів, котра вперто бореться з бактеріями. Або ж пральної машинки імпортного виробника. Є – таки щось схоже між нею та цим незамінним чудом техніки, всі плями усунула леді Ю, мабуть, саме тому репутація в неї чиста. Шкода тільки, що відмита, проте останнє теж не зле. Тай чому це я до неї прискіпуюсь, працює жінка. Проте з ким (чим) працює – невідомо, адже чи не кожен з нас мав нагоду пересвідчитись, що в кандидатки нещодавно « прапала всьо».
Вернімось до пана Яценія. Його передвиборча кампанія названа фахівцями високоякісною. Звісно, увагу вона привертає одразу. Чого тільки варті біл-борди з написом «продуктивне село». В країні економічна криза, ціни зростають, люди бідують, а йому продуктивне село подавай! Цікава потреба! І ЩО Яйценюк розуміє під продуктивним селом? Можливо, йдеться про збільшення рівня народжуваності в сільській місцевості, чи може, нестачу копиць сіна або «непродуктивність» вишибал в клубах! Скоріш за все, відповідь у другому лозунгу кандидата: здорові освічені люди! Саме вони є продуктом омріяного села! Проте тут проблемка виникає, робити їм «на селі» нічого. Хіба що в його, Арсена, палатках газети роздавати. Перспективно, що тут скажеш. У рекламній продукції власної передвиборчої кампанії кумедний рудуватий Яценій виступає таким собі МЕСІЄЮ, котрий ну просто –таки зобов’язаний врятувати країну. Похвально! Але його «грізний» вираз з біл-бордів чомусь більше нагадує уривок з комедійної програми наших сусідів «Наша Раша»: Челябинскіє мужчини настолька суровиє, што кагда раждаютса, самі виносять мать із роддома на руках.
Важко оминути і яєчного короля –Вітьку Янка. Це тільки тілобудова в нього така громадна, сам же кандІдат– натура вразлива й чуйна. На все реагує, все розміє, як сказала б моя бабця – «золотий чоловік». «Почую кожного!», «Твоя думка важлива!» - волає він з біл-бордів. Як кажуть в народі – «стукайте, і вам відчинять», а якщо не відчинять, ламайте двері, а якщо і це не вдається, лізьте, мої найдорожчі, у вікно. Ми народ впертий, поліземо.
А Хіхіпко!! Бідака навіть книгу написав, і все заради перемоги…
Не буду згадувати решти кандидатів. Вірте на слово, їхня передвиборча агітація не менш оригінальна! Політтехнологи –таки добряче постарались, ба більше, перестарались, не один мільйон заплатили їм кандидати. А заради зелених вони не лише плакат намалюють, але й цілу рекламну індустрію догори дригом перевернуть.
Загалом, наші політики люди хороші і чесні, та й ентузіазму їм не позичати. А чого ще треба добрим керманичам? Хіба що, розуму трішки більше, а там і країна розцвіте…
Хто ж переможе цього разу? Грізний пророк-МЕСІЯ, косата працьовита блондинка, чуйний професор, чи може хтось інший завоює серця виборців або кишені виборчої комісії? Поки що відповідь залишається під темною завісою. Все можливо в цій країні чудес, що зветься Україною…