«Східний глухий кут» і ціна свободи Тимошенко (європейська преса

Прага – Впливові західні видання констатують, що більша частина європейських країн «не схильні вважати стосунки з країнами «Східного партнерства», включно з Україною, своїми головним економічним і зовнішньополітичним пріоритетом». І це продемонстрував саміт ЄС у Варшаві минулого тижня. Та й Москва вже не боїться «Східного партнерства», бо воно, як пишуть деякі західні експерти, є свого роду «східним глухим кутом» для Євросоюзу. Газети також не виключають, що вже до кінця цього тижня Верховна Рада спеціально ухвалить закон заради звільнення Юлії Тимошенко від судової відповідальності.

Лондонська «Файненшел Таймз» констатує, що більша частина європейських країн «не схильні вважати стосунки з країнами «Східного партнерства», включно з Україною, своїм головним економічним і зовнішньополітичним пріоритетом». І це продемонстрував саміт ЄС у Варшаві минулого тижня. Лише Анґела Меркель була у польській столиці єдиним очільником з числа лідерів головних країн Європи. Глави Великої Британії та Франції не випадково проігнорували саміт у Варшаві. Та й самі лідери шістьох країн «Східного партнерства» не горять бажанням рватися до Європи, бо схиляються перед могутнім сусідом – Росією. Тим більше, що розширення ЄС на Схід у найближчі десятиріччя не передбачається, Євросоюз зосереджуються все більше своїх внутрішніх проблемах, «борговій кризі»… Лише одна мета «Східного партнерства» сьогодні близька до реалізації – угода про зону вільної торгівлі з Україною, але й вона пов’язана з небажанням деяких країн ЄС укладати таку угоду з Києвом через суд над лідером опозиції Юлією Тимошенко. Якщо українська влада припинить це переслідування глави опозиції, ЄС має відкрити перспективу вільної торгівлі для України, вважає у редакційній статті «Файненшел Таймз». Оглядач австрійської «Дер Штандард» Йозеф Кірхенґаст песимістично розцінює перспективи розвитку програми Євросоюзу під назвою «Східне партнерство», бо вважає, що замороження розширення ЄС на Схід не сприяло стимулюванню руху шістьох країн цього партнерства з ЄС до демократії і дотримання прав людини. Єдиною, та й то довготривалою перспективою для цих країн може бути угода про асоціацію та зону вільної торгівлі. Але й такий шлях проблематичний у зв’язку з тим, як наголошує Кірхенґаст, що диктатор Білорусі Лукашенко «грає у піжмурки» з Європою, у подібному напрямку рухається й Україна з Президентом Януковичем, де відбувається зміцнення авторитаризму, що підтверджує судове переслідування опозиції в особі її лідера Юлії Тимошенко. ЄС, як вважає австрійський експерт , практично витратив свій запас можливостей щодо впливу на Білорусь і 12-річна перспектива правління Володимира Путіна в Росії з наростанням економічних проблем Мінська лише посилює повний економічний контроль Москви над Білоруссю. Такий шлях новий глава Кремля передбачає й для України. Тому, як резюмує Йозеф Кірхенґаст, чи має ЄС ідею, кращу від перспективи асоціації і зони вільної торгівлі з Україною, щоб спонукати зацікавлення Києва у вдосконаленні демократії? Експерт не виключає, що врешті-решт ЄС зайшов «у глухий кут» із своєю політикою на Сході Європи.

Московська «Комерсант» цитує главу Верховної Ради України Володимира Литвина з приводу того, що Юлії Тимошенко вдасться уникнути в’язниці лише у випадку ухвалення парламентом низки законів. Йдеться про розгляд Верховною Радою вже від 5 жовтня з подачі, як опозиції, так і влади, законопроектів про пропоноване звільнення від кримінальної відповідальності колишніх владних очільників, котрі ухвалювали політичні рішення. Опозиція також пропонує «декриміналізувати» статтю 365 Карного кодексу, за котрою звинувачують нині Юлію Тимошенко через суд у «перевищенні влади і посадових повноважень».

Василь Зілгалов

http://www.radiosvoboda.org/content/article/24347651.html

Перестрелка и штурм в Одессе

У преступников под шквальным огнем не было шансов остаться в живых 

В СМИ попали редкие кадры со штурма логова убийц одесских  милиционеров. На оперативном видео видно, как силовики обстреливают  здание, в котором находились преступники. Правоохранители окружили  дом, перекрыли все пути отходов, заняли удобные позиции на крышах  близлежащих зданий и вели огонь из ручных гранатометов и автоматов  Калашникова. Под таким градом пуль и снарядов у преступников не было никаких шансов остаться в живых.

Напомним, штурм засады боевиков длился около 6 часов, преступники были вооружены до зубов и отказывались сдаваться. При этом перед смертью они кричали «Аллах акбар». Напомним, инцидент с убийством милиционеров произошел в ночь на пятницу, 30 сентября: преступники во главе с известным российским киллером оказали вооруженное сопротивление украинским правоохранителям во время операции по их задержанию.  Также отметим, «Багнет» ранее писал, что к данной ситуации привело то, что в Украине отсутствует продуманная миграционная политика. И винить в случившемся можно  и нужно двух чиновников центрального аппарата МВД – некоего  малоизвестного заместителя министра внутренних дел Дмитрия Ворону и  новоиспеченного главу Государственной миграционной службы (ГМС) Украины, подчиненной МВД, Александра Забрудского.

К слову, в СМИ упорно муссируется информация о том, что якобы погибших в  результате штурма было больше, а также о том, что среди убитых есть и  один мирный житель. Впрочем, уполномоченные комментировать данную  ситуацию милицейские чины категорически отрицают эту информацию. 

Геннадий Стеценко

http://www.bagnet.org/news/summaries/ukraine/2011-10-02/160777

Держборг виплачують за рахунок пенсіонерів та бюджетників


Сигнали, які надходять з усієї України, підтверджують, що затримки в  таких виплатах вже мають місце. Найсвіжішим прикладом є ситуація в  Сумах...
У відповідь на оптимістичні заяви першого віце-прем'єра Клюєва щодо відсутності підстав для дефолту мусимо відзначити наступне:
Провал низки останніх аукціонів з продажу ОВДП не дозволив уряду залучити в  такий спосіб фінансові ресурси, необхідні для погашення та  обслуговування наявного внутрішнього боргу. Блокування Держказначейством казначейських рахунків, яке відбувалось з 23 вересня і ймовірно триває
досі, вказує на те, що Мінфін розраховується за внутрішнім боргом  виключно з доходів державного бюджету. Враховуючи той факт, що дефіцит  Пенсійного фонду, який сьогодні є розпорядником всіх соціальних виплат,  також перекривається за рахунок Державного бюджету, це може призвести до
неможливості уряду вчасно та в повному обсязі виконувати свої соціальні зобов'язання.
Сигнали,
які надходять з усієї України, підтверджують, що затримки в таких  виплатах вже мають місце. Найсвіжішим прикладом є ситуація в Сумах,
 де затримані зарплати вчителям та допомога по безробіттю.
Такий підхід, крім того, свідчить про неможливість додаткової емісії  національної валюти, у зв'язку з вичерпанням ліміту на друк гривні,  встановлений МВФ, та про дефіцит високоліквідних активів в структурі
золотовалютного резрву України, про що неодноразово заявляли експерти та українські політики, в тому числі представники Партії регіонів.

Олександр Данилюк


Мы не собираемся слушать оглашение приговора Тимошенко на улице

Николай Томенко В БЮТ рассчитывают на этой неделе получить разъяснения от парламентских комитетов по неконституционным инициативам судьи Киреева, которыми запрещено народным депутатам и дипломатам появляться в помещениях Печерского суда». Об этом сегодня на брифинге заявил вице-спикер Верховной Рады Николай Томенко. «Мы считаем, что это наглое и циничное нарушение Конституции, и если до среды, до дня оппозиции, у нас не будет такого разъяснения и понимания ситуации, то в четверг при рассмотрении вопросов о назначении новых судей и рассмотрении ситуации в судебной системе мы, очевидно, будем искать механизм для того, чтобы привлечь внимание к ситуации, которая сложилась в судебном системе. Во всяком случае, как минимум фракция не будет ждать 11 числа, для того, чтобы где-то на улице нам пересказывали, что произошло в судебном процессе во время оглашения приговора», — сказал он. Уточняя по просьбе журналистов, как именно планирует БЮТ действовать в парламенте и что означают его слова о том, что депутаты не намерены ждать приговора на улице, Н.Томенко отметил, что рассчитывает на позитивное для народных депутатов заключение парламентских комитетов. Если после такого разъяснения не будет принято решение о допуске народных депутатов, фракция БЮТ отдельно определится с теми механизмами, с помощью которых можно «направить в конституционное русло мысль судьи Киреева».

Напомним, 30 сентября судья Печерского районного суда Родион Киреев постановил, что при оглашении приговора экс-премьер-министру Украины Ю.Тимошенко, в зале судебных заседаний будут присутствовать только представители средств массовой информации и непосредственно участники самого судебного процесса.

Коли саме Україна отримає перспективу членства в ЄС?

Очевидно, що цього року угоду про асоціацію України та Європейського Союзу все ж буде парафовано. Попри справу Тимошенко. Попри відверто жандармський характер нинішнього режиму. Попри те, що пересічні українці мають доходи аналогічні французьким жебракам. Є ще багато усіляких "попри"… Безумовно, не можна не радіти, що формально наша країна наблизиться до Об’єднаної Європи, але так само не можна сподіватись, що Україна (залишаючись у нинішньому стані) бодай колись зможе стати частиною ЄС. Ключовою проблемою європейської інтеграції України є не те, що колишнього прем’єр-міністра намагаються запроторити до буцегарні на 7 років, аби лиш позбутись політичного конкурента. І не економічні проблеми – подивіться лише на Грецію! І навіть не відсутність ідеального виборчого законодавства – у чемпіона світової демократії Великобританії система виборів формально значно несправедливіша за українську (про це може багато розповісти лідер британських ліберальних демократів Нік Клег, партія якого, отримавши 2010 року майже 7 мільйонів голосів, має 57 мандатів у Палаті Громад, натомість консерватори мають 307 мандатів при результаті в 10,7 мільйонів голосів. Головна причина відсутності в Україні європейської перспективи – це наша нездатність подолати цивілізаційну відсталість (століття колоніалізму не минулись даремно), а зовсім не те, що просто "є декілька країн, які, виходячи із внутрішньої політичної ситуації, не готові публічно підтримати фіксацію в самих документах угоди про асоціацію європерспективу України", як запевняє нас блискучий дипломат Костянтин Грищенко.

Хоча Україна і має практично усі атрибути європейської держави як-отподіл гілок влади, рівність громадян перед законом, прямі вибори тощо,але цього замало для того, щоб обдурити європейців. Бо уся правова система в Україні відіграє виключно декоративну функцію. Чинні – цілком пристойно виписані на папері – правові норми (санкціоновані державою правила поведінки) не регулюють існуючі суспільні відносини, а слугують лише прикриттям іншим, реальним правилам поведінки (які формально державою не санкціоновані, а нерідко й прямо визнаються злочинами).

Якщо гіпотетично припустити, що усі законодавчі приписи в мить припинять свою дію – катастрофи не станеться, суспільство продовжить функціонувати, регулюючи відносини між громадянами на основі реально діючих соціальних норм (корупційних, "кумівських" тощо). Згідно з теорією права система законодавства в країні лише тоді ефективно виконує свою функцію, коли будується на справжніх, істинних, традиційних для конкретного суспільства принципах регулювання відносин між людьми та між людьми і державою. Неприродні для соціуму правові норми просто не "приживаються", стають формальністю: бо навіть наша славетна Верховна Рада не може шляхом прийняття спеціального закону змусити Місяць світити удень, а людей – вітатись, не подаючи одне одному руки, а стукаючись потилицями при зустрічі.

Теоретично, щоб досягти правопорядку, необхідно денонсувати чинніправові акти та закріпити на рівні законів існуючий стан справ. Декреміналізувати хабарництво та ввести "єдине корупційне вікно" із чіткою тарифікацією скільки і кому конкретно давати; визначити, що побої та катування в правоохоронних органах є формою юридичної відповідальності людини за усі попередні, поточні та прийдешні правопорушення.

Офіційно підпорядкувати суди департаменту правової політики адміністрації президента; увести в інструкції держказначейства положення про автоматичні 50%-ві відкати бюджетних трансфертів; узаконити купівлю-продаж посад на митниці, в податковій, прокуратурі… І звісно прибрати з Конституції ці наївні та недолугі совдепівські положення про безкоштовну освіту та охорону здоров’я. І про права трудящих заразом.

До речі, про права трудящих. Не так давно один із членів українського уряду, обійнявши нову посаду, був украй здивований невеликою кількістю членів профспілки серед його підлеглих. І, беззайвих сентиментів, прямо на загальних зборах колективу, наказав усім негайно подати заяви до профкому, "бо інакше будите звільнені". Миленько, чи ж не так? "Окремі держави" Європейського Союзу лише тоді "з огляду навнутрішню політичну ситуацію" не матимуть нічого проти фіксації європерспективи України, коли наша держава не лише за формою, але й за сутністю буде відповідати критеріям держави європейської цивілізації, а не латиноамериканської бананової республіки. А для того, щоб це сталося, необхідні значні особисті зусилля кожного з нас (не на уряд же, кінець-кінцем, сподіватись!) – і, власне, не заради членства в ЄС. Заради нас самих. Павло Тарасюк, заступник голови УРП "Собор"

Влада Януковича руйнує демократичні основи

Київ – Останній рік, який прожила Україна, є надзвичайно напруженим, важким роком. Я не пригадую такого тяжкого року за всі роки незалежності. 2010 рік, після скасування політреформи і приходу до влади Віктора Януковича, люди прожили в страху. Вони пройшли через податковий майдан, через мітинги, через протести, через кримінальні переслідування, через гучні політичні судилища. І як наслідок: Україна в цілому отримала вкрай негативну оцінку в світі. Визнано, і про це говориться щодня, що в Україні діє вибіркове правосуддя, що в Україні зруйновані основи демократичного життя, в Україні немає незалежного суду, немає належно діючої правової системи, відповідно системи захисту прав і свобод людини.

Починаючи з 2010 року, порушень прав людини зафіксовано значно більше, ніж в попередні роки. Тисячі людей, які не вчиняли злочини, перебувають у тюрмах, у слідчих ізоляторах. Правоохоронна система стала функціонувати в жорсткому режимі. Значно збільшилась кількість агресії з боку правоохоронців, тобто насильства в різних формах до громадян в тому числі. Почастішали повідомлення про катування та інші форми незаконного насильства, які застосовують в правоохоронних органах, і котрі часто закінчуються смертю підсудного. За це вони отримують відповідно підвищену заробітну плату. Згідно з моніторингом, проведеним Харківським інститутом соціальних досліджень і Харківською правозахисною групою, протягом 2010 року було близько 50 повідомлень про смерть в міліції, при тому що в 2009-му – 21 повідомлення. Оціночна кількість постраждалих в 2010 році від незаконного насильства в правоохоронних органах – приблизно 800 тисяч. У 2009 році працівниками органів внутрішніх справ було закатовано до смерті три людини, а в 2010-му – вже вісім!

Президент України Віктор Янукович зруйнував базовий конституційний принцип – принцип розподілу влад, зруйнував основи легітимності влади, поглумившись над Конституцією України, і зруйнував основи парламентаризму, перетворив парламент у штучно-існуючий орган, виключив його з повноцінного політичного життя, зруйнував основи судової влади, основи незалежності суддів, позбавив людей права на справедливий суд, що має негативні наслідки.

Порушення права на справедливий суд стали системними

Після ухвалення Закону «Про судоустрій і статус суддів» та руйнації у 2010 році Основного Закону країни громадяни отримали швидке, але несправедливе правосуддя від залежних суддів. Відсутність механізмів підтримки незалежності судів, їхнього авторитету перетворюють захист прав людини на ілюзію. Мають місце системні порушення права на справедливий суд, порушення презумпції невинуватості та права на захист.

Правилом стала недостатня обґрунтованість судових рішень та майже повна відсутність виправдувальних вироків. Виправдувальних вироків виноситься лише 0,2-0,4 відсотка від загальної кількості судових рішень, винесених по суті розгляду кримінальних справ.

Громадяни втратили право доступу до Верховного Суду України, через що всупереч Конституції України значно звужено їхнє право на захист.

Сьогодні уже є політичні в’язні. Тобто, є особи, які явно незаконно перебувають за ґратами. Це і Юлія Тимошенко, і Юрій Луценко, й інші особи, а також включаючи тих осіб, які переслідуються і котрі були змушені виїхати за кордон, як, наприклад, Богдан Данилишин. Цих осіб переслідують із політичних міркувань. Прикладом може стати судовий процес над екс-прем’єром України.

Слід наголосити на тому, що обвинувачення Юлії Тимошенко було сформовано абсолютно безпідставно. Більше того, я б сказав, що таке обвинувачення не може бути пред’явлене ані Юлії Тимошенко, ані будь-якому іншому колишньому прем’єру. Тобто, в даному випадку йдеться не про особистість, а йдеться в принципі про те, що за такі політичні дії і рішення не може наступати кримінальна відповідальність. Більше того, якщо взяти до уваги обставини, в яких діяла Юлія Тимошенко в січні 2009 року, а фактично вона врятувала країну, вона відновила поставки газу до Європи, тобто вона знайшла в собі сили, знайшла аргументи, знайшла вміння переконати російську сторону вийти на певний рівень домовленостей. Вона організувала свою команду на цю роботу і вийшла на ці домовленості, які відкрили можливість врегулювання газової кризи. За це все Європа Юлії Тимошенко вдячна, за це й український народ був вдячний, віддавши їй на президентських виборах внаслідок прем’єрської роботи понад 11 мільйонів голосів довіри. І за це її тепер намагаються притягти до кримінальної відповідальності.

Поряд із цим, ми не спостерігаємо зростання в економіці, збільшення і іноземних інвестицій до України, не бачимо інтересу з боку розвинених країн, які мають, технології, новації, і лише зі співпрацею з якими можна жити і розвиватися в 21 столітті.

Не спостерігається презумпції того, що, починаючи з 2010 року, влада мала хоч в якихось намірах використати ці великі повноваження на користь українського суспільства.

Але спостерігаємо, як статки тих осіб, котрі при владі, збільшуються в арифметичній прогресії щодня, а доходи більшості людей катастрофічно зменшуються. Демократичні інституції руйнуються, а концентрація влади, концентрація економічних можливостей у вузького кола тих, хто при владі, збільшується.

Курс на цілеспрямовану руйнацію

Все це свідчить, що в даному випадку не йдеться про якісь помилки, а йдеться про цілеспрямовану роботу на руйнацію демократичних основ в Україні, руйнацію ринкової економіки. Фактично відбувається руйнація тієї величезної праці мільйонів людей, яка була докладена до кожної сфери життя в Україні за ці останні 20 років, тому що вибудовувати основи незалежності, вибудовувати основи ринкової економіки, вибудовувати нову модель судової і юридичної системи – це завжди складна робота, яку виконує суспільство. Так от суспільство виконало значною мірою і великий обсяг цієї роботи, а нинішня влада 20-річні результати цієї роботи руйнує.

На мою думку, влада діє за простою схемою. Схемою крайньої неповаги до громадян, до суспільства. І в основі цієї схеми лежить чітка позиція чи думка про те, що громадян можна купувати на виборах. Тобто, влада всіма засобами створює умови для того, щоб збагатитись, в тому числі готуючись на виборах проплачувати ці вибори, проплачувати виборчі комісії, проплачувати суди, проплачувати виборців різноманітними подачками. І влада розраховує в такий спосіб організувати своє життя і організувати життя суспільства. Я думаю, що ця стратегія не спрацює. Ми будемо сподіватися (і є причини для такого сподівання), що ці наміри влади не будуть реалізовані.

Якщо підсумувати те, що відбулося, – це цілеспрямована руйнація демократичних основ суспільства. Враховуючи, що сьогодні за вікном 21 століття – це шлях в нікуди. Іти далі цим шляхом українське суспільство не погодиться, і це розуміють абсолютно всі. На жаль, не розуміє влада, на жаль, влада поводить себе неадекватно. А, відповідно, залишається лише одне побажання: аби українське суспільство якнайшвидше повернуло владу до реальності, маю на увазі активну частину суспільства, якій не байдужі всі ті процеси, які відбуваються.

Микола Сірий – адвокат, вчений, юрист

«Афганці» 14 жовтня готують масштабну акцію протесту


Всеукраїнська громадська організація афганців “Ніхто крім нас” 14 жовтня проведе в Києві форум громадських організацій, головною темою якого буде питання про необхідність саморозпуску парламенту і проведення Всеукраїнської акції протесту.  Про це заявив член ВГО “Ніхто крім нас” Борис Новожилов на прес-конференції в Києві. 
За його словами, до форуму будуть допущені тільки незалежні громадські організації, він пройде без участі політичних сил. Він зазначив, що якщо більшість організацій підтримають необхідність саморозпуску парламенту, то після визначення дати і місця акції протесту на вулиці з вимогами розпуску Верховної Ради вийде велика кількість людей.

“Афганці“, які знають, що таке насильство, зброя і війна стануть живим щитом між владою і тими людьми, які прийдуть на Всеукраїнську акцію протесту вимагати розпуску парламенту. Якщо влада спробує застосувати силові варіанти, як ми бачимо це в останні час по розгону і так далі, то ми будемо захищати людей “, - заявив він.

Б. Новожилов зазначив, що якщо на форумі буде прийнято рішення про необхідність саморозпуску парламенту, то депутатам буде необхідно його виконати, тому що саме громадські організації представляють товариство України та його думку. Він також зазначив, що якщо таке рішення буде прийнято, то на акцію протесту прийде набагато більше людей, ніж на акцію афганців 20 вересня.

“На цю акцію вийде вже не 2 тисячі афганців, які були біля Верховної Ради, а я думаю це буде повна мобілізація людей“, - зазначив він.

Прес-служба ГО “Люстрація”

Заочною зіркою саміту «Східного партнерства» була Юлія Тимошенко

Варшава – У Варшаві в п’ятницю завершився Другий саміт «Східного партнерства». Представники урядів 27 країн-членів ЄС, а також лідери п’яти пострадянських країн, зокрема й України, ухвали спільну декларацію. Від участі в роботі саміту демонстративно відмовився офіційний Мінськ. У підсумковому документі варшавського саміту сказано, що вже в грудні цього року, ймовірно, завершаться переговори про асоціацію Європейського Союзу з Україною. Тема України не раз виникала під час офіційних та неофіційних розмов саміту, зокрема у зв’язку з процесом над Юлією Тимошенко.
Президент України Віктор Янукович, Варшава, 30 вересня 2011 року

Президент України Віктор Янукович, Варшава, 30 вересня 2011 року

Польський прем’єр Дональд Туск вважає, що найбільше досягнення саміту – це проголошення напрямку на повну інтеграцію країн-партнерів у спільний європейський ринок. Крім того, Туск наголошує, що держави, охоплені програмою «Східне партнерство», отримали чіткішу перспективу безвізового режиму з ЄС.   У свою чергу, міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський, каже, що Варшавський саміт – це перша успішна польська ініціатива в масштабах всього Європейського Союзу. За його словами, полякам вдалося переконати всі держави ЄС у тому, що потрібна ефективна, добре фінансована євросоюзна програма, спрямована на євроінтеграцію пострадянських держав. Це при тому, наголошує міністр, що ЄС сьогодні зосереджений на внутрішніх економічних проблемах, а також на питаннях так званої арабської весни.  
Президент України Віктор Янукович і польський прем’єр Дональд Туск
Завершення переговорів про асоціацію з ЄС у грудні?   Чи не першорядною темою варшавського саміту було питання євроінтеграційних перспектив України. Польський прем’єрДональд Туск серед головних досягнень цього форуму назвав визначення ймовірного терміну завершення переговорів про асоціацію ЄС з Україною. За його словами, цього можна сподіватися вже у грудні 2011 року на саміті ЄС – Україна.   Польський депутат Європейського парламенту Павел Залевський вважає, що визначення терміну завершення переговорів із ЄС відкриває перед Україною історичні перспективи.   «Україна підпише таку угоду про асоціацію, яку Польща підписала в дев’яносто другому році. Внаслідок укладення такої угоди Польща стала членом ЄС, – наголошує він. – Сьогодні очевидно, що політика ЄС щодо України торує дорогу іншим державам «Східного партнерства». Адже  цього року ми будемо розпочинати переговорний процес про зону вільної торгівлі з Грузією та Молдовою, тобто процес, який уже завершили з Україною». За обіднім столом і за столом переговорів говорили про Тимошенко 
Стіл переговорів саміту «Східного партнерства», Варшава, 30 вересня 2011 року
В офіційних та неофіційних розмовах саміту звучала тема судового процесу над Юлією Тимошенко. Політики з Польщі, високопосадовці з ЄС не раз зауважували, що розмовляли про це з Віктором Януковичем. За даними, що просочилися в польські медіа, на вчорашній урочистій вечері український Президент опинився під вогнем критики з приводу процесу над Тимошенко.   Як сказала канцлер Німеччини Анґела Меркель, вона окремо на цю тему розмовляла з Президентом України.   Думками з приводу процесу над Тимошенко ділилися й керівники ЄС. Голова Європейської ради Герман Ван Ромпей з цього приводу сказав: «Якщо йдеться про справу пані Юлії Тимошенко, то про неї йшлося під час учорашньої вечері, під час пленарної сесії, а також під час двосторонніх розмов, зокрема розмов пана Януковича зі мною та з Європейською комісією. Ми висловили своє занепокоєння з приводу долі колишнього прем’єра, ми також висловили свою незгоду на вибіркове використання кримінального законодавства щодо колишніх учасників політичного життя в Україні. Це наша думка, що ґрунтується на матеріалах незалежних експертиз. Наша позиція в цьому питанні чітка й однозначна».   Як зазначив міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський, Віктору Януковичу на саміті дали добре зрозуміти, що за перебігом процесу над Тимошенко сьогодні стежать в усіх європейських столицях. У свою чергу євродепутат Залевський твердить, що в цьому питанні є підстави до оптимізму. Він вважає, що після численних розмов із європейськими політиками команда Януковича обов’язково шукатиме способу виходу із ситуації, що склалася навколо процесу Тимошенко, так, щоб угоду про асоціацію з ЄС таки вдалося укласти.

Перша річниця конституційного перевороту в Україні

Перша річниця конституційного перевороту в Україні
Рівно рік тому режимом Януковича було здійснено узурпацію державної влади. Пізніше це було визнано Венеціанською комісією, позицію якої озвучувала пані Марина Ставнійчук, яка через кілька місяців після цього, зайняла своє місце в узурпаторській системі. 
Сьогодні з самого ранку я чекав статей, аналітики та заяв на цю тему. Проте в інформаційному просторі тиша.
Очевидно, що питання захисту виключного права українського народу обирати владу та встановлювати її повноваження турбує не надто велику кількість українських політиків, правозахисників та вчених-конституціоналістів.
Абсолютна більшість сором'язливо замовчує річницю перевороту. Деякі навіть користуються її плодами, зокрема продовженою каденцією Верховної Ради.
Отже, що ж трапилось рік тому у зв'язку з скасуванням Конституційним судом Конституції 2004 року і які правові та соціальні наслідки?
Прийнявши рішення про скасування Конституції 2004 року, КСУ повернув країну до старої президентської моделі правління, змінив повноваження Верховної Ради та суттєво посилив повноваження, закріплені за посадою Президента. Наголошую - закріплені за посадою, а не за особою, яка була обрана за нечинною вже Конституцією. 
При цьому КСУ мав в своєму рішенні наголосити на необхідності проведення невідкладних виборів Президента і Верховної Ради з метою видачі мандату на здійснення нових повноважень за Конституцією 1996 року. Проте КСУ цього не зробив. Була окрема думка судді КСУ Віктора Шишкіна, який звернув увагу своїх колег, що такі недомовки провокують узурпацію, але намір колег очевидно й полягав в розчищенні дороги для самовільного захоплення влади Януковичем, а не в вирішенні правових коллізій та захисті П'ятої Статті.
В результаті Янукович та Верховна Рада отримали повноваження, які ніколи їм не делегувались українським народом - єдиним джерелом державної влади.
Пізніше знахабнілі узурпатори самовільно продовжили повноваження чинної Верховної Ради до 2012 року, ще раз змінивши Конституцію, повністю ігноруючи те, що закон не має зворотньої дії в часі і таким чином не може змінювати вже існуючі публічні правовідносини.
За перші кілька місяців узурпації я провів безліч розмов на цю тему з представниками інших держав та міжнародних організацій. Кожен з них визнавав факт правової нелегітимності української влади, проте звертав увагу на те, що в подібних ситуаціях відсутність адекватної реакції з боку громадян, свідчить про суспільне визнання таких дій. Деякі відверто говорили про те, що вони й не чекають жодної реакції від нації, яка терпить щоденне нехтування Конституцію при прийнятті Законів. Кожен українець знає про те, що голосування чужими картками - злочин, проте досі жоден не спробував притягнути злочинців до відповідальності.
Багато хто думав, що зміна конституційного ладу - це щось, що ніколи не торкнеться його кишені. 
Є погані новини. Рабів не лише не пускають до Раю. На Землі з ними теж особливо ніхто не рахується.
Сьогодні 12 мільйонів українців обурюються, що всупереч Конституції в них забирають соціальні пільги. 
Пізно. Для вас Конституції немає. Ви не захистили її рік тому. Тоді, коли зраджений і оббріханий, але нескорений Податковий Майдан відкинув економічні гасла і вимагав негайного відновлення конституційного ладу.
Сьогодні Ви приходите до нас і просите про допомогу. 
Ми готові, але тільки після того, як першим пунктом наших спільних вимог буле записано "Узурпаторів - геть! Всю владу - громадянам!"

БЮТ за декриминализацию Тимошенко голосовать не будет

БЮТ за декриминализацию Тимошенко голосовать не будет

Об этом он сказал в комментарии Gazeta.ua.

Депутат подчеркнул, что Печерским судом не доказано, что действиями экс-премьера "Нафтогазу" причинены убытки. Кириленко сообщил, что БЮТ не будет голосовать за законопроект по декриминализации, однако отметил, что голосов "бютовцев" не хватит для блокирования принятия изменений в Уголовный кодекс.

"Но сама подсудимая не согласится с голосованием "за". Мы за этот законопроект не голосуем. Пусть за него голосуют те, кто считает, что делает добро, а в действительности наоборот", - отметил политик.

По его словам, уголовное дело против Тимошенко в суде "разваливалась на глазах".

"Хватит ли у судьи воли и мужества сказать, что Тимошенко невиновна - вопрос. Во всем мире сказали бы именно так", - объяснил "бютовец".

Напомним, замглавы Партии регионов Дмитрий Шенцев ранее заявил, что парламентская фракция ПР готова рассмотреть вопрос декриминализации статьи 365 Уголовного кодекса, по которой обвиняют Тимошенко, в случае возмещения убытков государству.

Депутаты Верховной Рады от оппозиции зарегистрировали законопроект, которым предлагают освободить от уголовной ответственности лиц, занимавших высшие политические должности в государстве и которых обвиняют в превышении полномочий. Юристы убеждены, что если депутаты поддержат документ, Тимошенко может быть освобождена прямо в зале суда.

Президент Виктор Янукович также внес в парламент законопроект об изменениях в ряд законодательных актов с целью гуманизации ответственности за хозяйственные преступления. Документом предлагается отменить уголовную ответственность по 18 статьям Уголовного кодекса, касающимся экономических правонарушений, вместе с тем, он не предусматривает декриминализацию статьи 365 УК, по которой судят Тимошенко.

Вместе с тем спикер Владимир Литвин допустил, что в процессе голосования, намеченном на 5 октября, в президентский законопроект такая норма может быть включена.

Гособвинение требует приговорить Тимошенко к семи годам лишения свободы, а также взыскать с нее убытки, нанесенные НАК "Нафтогаз Украины" в размере 1,5 миллиарда гривен и судебные издержки.