www.zarvanycia.cc.ua Сьогодні 27 березня день пам’яти преподобно

  • 15.04.16, 23:23

www.zarvanycia.cc.ua Сьогодні 27 березня день пам’яти преподобного Бенедикта.

Преподобний народився в 480 в італійському містечку Нурсія. В підлітковому віці батьки направили його на навчання до Риму та через непорядний стиль життя багатьох його жителів і своє бажання жити згідно законів Божих він полишає навчання і Рим. Він оселяється при храмі апостола Петра в невеличкому містечку де зовсім скоро почали говорити про його життя і подвиги які він звершував заради Христа. Через багаточисельні розмови які порушували тишину в якій він хотів жити він вирушає далі в гори.Там же він зустрів відлюдника Романа який допоміг віднайти йому житло, де він прожив кілька років . Згодом навколо нього почали збиратися люди які теж бажали жити життям аскета .Він багато допомагав їм.Та багато хто був не зовсім задоволений суворим правилам які постановив Венедикт тому він часто ставав жертвою різних суперечок та обмовок.
Згодом він переселяється на горі Касино де заснував новий монастир. Там же, при монастирі, діяла хороша бібліотека. Там же святим Венедиктом були встановлені дуже суворі правила та обов’язки. Преподобний багато вчить нових послушників, наставляє їх .
Від Господа він отримав дар зцілення, і зцілив дуже багато людей. Свою смерть він напророчив . 

Преподобного Бенедикта:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

www.zarvanycia.cc.ua 26 березня день перенесення мощей святого Н

  • 15.04.16, 23:07

www.zarvanycia.cc.ua 26 березня день перенесення мощей святого Никифора.

Святий Никифор пав жертвою іконоборства імператора Лева у 815 році по Різдві Христовім. Тоді за протистояння іконоборству його було заслано на острів Проконіс. Там він перебував аж до самої воєї смерти у 828 році. Його мощі після смерті було поховано у храмі при монастирі святого Теодора. Та через 19 років по його смерти святий Мефодій що був там помітив що мощі Никифора залишлись нетлінними і переніс їх до храму святої Софії в Константинополі а пізніше до храму святих апостолів.

Святого Никифора:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

www.zarvanycia.cc.ua 25 березня ми споминаємо преподобного Теофа

  • 15.04.16, 22:56

www.zarvanycia.cc.ua 25 березня ми споминаємо преподобного Теофана Сповідника

Преподобний Теофан походив з дуже знатної та порядної сім’ї, що проживала в Константинополі. Його батько був родичем імператора Лева Ісавра тому після його смерті імпеатор взяв турботу про родичів на свої плечі. Коли ж Теофан подорослішав то зайняв одну з важливих посад при імператорі. Та важлива посада зобовязувала його до одруження. Одружившись, він з жінкою вирішили зберегти свою невинність бо сам Теофан збрався піти в монашество.
Подорожуючи з дружиною по багатьох обителях вони зупинились в одному з них і там зустріли старця, що називався Григорієм Стратигом. Він розмовляючи з дружиною преподобного напророчив їй що муж її буде удостоєний мученицького вінця. Через певний час дружина преподобного прийняла монашество а згодом і він прийняв постриг від старця Григорія.
Пішовши до одного монастиря, рекомендованого старцем,він почав ппрацювати переписуючи книги а також багато перебував в молитві та постив. За кілька років він заснував інший монастир де і став настоятелем. Пізніше в нього зявився певний дар зцілення бо міг зцілювати як тілесні так і душевні хвороби а також виганяв з душ бісів.
За кілька років до його смерті за ініціативи імператора Лева Вірменина іконоборство знову набрало сили. Преподобного Теофана не раз схиляли до цієї хвилі та він не піддався і за те був кинутий до в’язниці. Помер преподобний страждаючи після важкої хвороби у 818 році по Різдві Христовім.
Найбільшою його працею є Хронографія, яку він писав практично перед смертю. Це і досі є визначною книгою в історії церкви. 

Преподобного Теофана:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

www.zarvanycia.cc.ua 24 березня памятаємо про Патріарха Єрусалим

  • 15.04.16, 22:35

www.zarvanycia.cc.ua 24 березня памятаємо про Патріарха Єрусалимського Софронія

Святий Софроній, патріарх Єрусалимський народився біля 560 року у Дамаску.
В юності Софроній викладав ораторствота згодом пішов до монастиря, а саме до Лаври Святого Феодосія. В Лаврі святого Феодосія він близько познайомився з Іваном Мосхом, котрий згодом разом з Софронієм звершив подорож по обителям Палестини та Сирії.
Та повернутись додому у Палестину їм завадило те що в той час Палестина була захоплена Хосровом (правителем Ірану). Тому Софроній і Іван пішли до Олександрії. Там вони живуть доситьдовго і навіть навідують монастирі та святі місця Єгипту.
Згодом Софроній разом з своїм товаришем через Кіпр відправились до Риму де Іван Мосх помер близько 620 року Божого. Його мощі були перенесені святим у їх рідну обитель. Та згодом він знову відправляється до Єгипту де активно виступає проти монофелітства. Згодом у 634 році він обраний до Єрусалимської кафедри як патріархта вже за 4 роки він помирає під час взяття Єрусалиму Омаром.

Патріарха Єрусалимського Софронія:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

www.zarvanycia.cc.ua 22 березня споминаємо 40 мучеників Севастій

  • 13.04.16, 20:50

www.zarvanycia.cc.ua 22 березня споминаємо 40 мучеників Севастійських.

Всі ці сорок мучеників походили із Кападокії( зараз територія Туреччини). На той час вони стояли у складі римських військ у місті Севастії , аж тут їх воєначальник на ім’я Агрікола дізнавшись, що вони є християнами забажав від них щоб вон принесли жертви його поганським божкам. Та воїни-християни відмовились від жертвоприношення і за те їх всіх помістили в озеро геть покрите кригою. На березі ж розпалили вогнище, щоб коли хоть один зрадник віри християнської вийшов з озера загрівся б.
В озері було надто зимно та воїни терпіли, проте все ж таки один зрадив віру і кинувся грітися до вогнища та відразу ж помер.
Один сторож, з тих, що мали дивитися за воїнами аби вон не втекли посеред ночі, побачив що з неба до воїнів спускаються ангели з гарними вінцями, він розбудив решту сторожів і сказав їм, що відтепер він є також християнном і пішов до воїнів у озеро.
На ранок воєначальник з іншими прийшли до озера та побачили, що воїни ті не лише не померли але й розігрілись трохи. Це розізлило Агрікола і він наказав їм перебити ноги та кинути до вогнища. Обпалені кістки святих мучеників згодом були викинуті у ріку, та все ж деякі таємні християни змогли зберегти частини мощей цих святих.

Споминаємо 40 мучеників Севастійських:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

www.zarvanycia.cc.ua 21 березня згадуємо Теофілакта, єпископа Ні

  • 13.04.16, 20:43

www.zarvanycia.cc.ua 21 березня згадуємо Теофілакта, єпископа Нікомидії.

Сам Теофілакт жив під час періоду іконоборства в місті Константинополі. Та по смерті імператора Лева 4 Хазара змінилась влада як на імператорському престолі так і на церковному і новим патріархом стає вчитель Теофілакта святий Тарасій. Він згодом збирає Сьомий Вселенський собор на якому жорстоко засуджується іконоборство.
Теофілакт разом з святим Михайлом ідуть в монастир де через постійну молитву та піст отримують дар чудотворства. Вони часто молитвами допомагали людям під час засухи з водою і пусті кухлі наповнювались водою. Після років подвижництва обоє були висвячені як єпископи. Теофілакт став єпископом Нікомидії і будучи в главі місцевої церкви багато допомагав людям будуючи храми, лікарні та роздаючи млостиню жебракам та немічним.
Він власноруч омивав рани людям які вважались прокаженими і зовсім не виказував якоїсь огиди.
Та з приходом нового імператора якй був прихильником іконоборства все геть змінилося. На нового імператора не могли вплинути ні благання ні нового патріарха, що прийшов на заміну Тарасію ані інші впливові особи. Згодом і Теофілакт, що напророчив правителю швидку смерть за таке своє пророцтво був вигнаний у Малу Азію у місто Стровіль де пробувши 30 років помер у 845 році.
Після приходу нової правительки святої Феодори мощі святого Теофілакта були повернуті назад до Нікомидії. 

Єпископа з Нікомидії:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

www.zarvanycia.cc.ua 19 березня 2016 року день згадки великомуче

  • 13.04.16, 20:37

www.zarvanycia.cc.ua 19 березня 2016 року день згадки великомученика Теодора Тирона.

Святий Теодор був воїном що жив на території сучасної Туреччини у місті Амасія .Мученицьку смерть Теодор прийняв в часи правління ненависника християнства імператора Максиміана. Він спершу намагався переконати Теодора відмовитися від християнства та Теодор маючи в серці тверду віру відмовився визнавати поганські ідоли своїми богами тож імператор наказав кинути його до вязниці та катувати.
Кати знущалися над ним як могли а сам Теодор молився до Бога щоб він допоміг йому витерпіти усі страждання і Бог явився до нього аби підтримати його.Теодор , відчувши підтрмку Господа стійко витримував муки які завдавали йому кати.Кати це бачили так само як імператор .Максиміан зрозумівши що святий не здастся наказав спалити його.
Приведений до вогнища святий сам ступив у вогнище і коли язики полум'я охопили його він віддав Богові свою душу. 

http://www.zarvanycia.cc.ua/
Теодора Тирона:
http://vk.com/zarvanycia ,
https://www.facebook.com/zarvanycia.net ,
http://www.odnoklassniki.ru/profile/533438398557 ,
https://twitter.com/Zarvanycia ,
http://blog.i.ua/user/6200557
https://www.youtube.com/embed/UT5sOWd2mC4

www.zarvanycia.cc.ua Неділя Православ’я

  • 13.04.16, 20:27

www.zarvanycia.cc.ua Неділя Православ’я

Перша неділя Великого посту зветься неділею Православ’я. Про яке православ’я тут йде мова? Слово “православ’я”, по-грецьки “ортодоксія”, означає істинну віру і правдиве почитання Господа Бога. Тож мова тут не про православ’я, яке ми сьогодні розуміємо як противагу Католицькій Церкві, але про православ’я, яке було спільне для цілої Христової Церкви аж до розколу Східної і Західної Церкви за патріярха Керуларія в XI сторіччі. Православ’я, яке святкує ця неділя, це православ’я вселенсько-католицьке, його визнавала ціла Христова Церква перших віків у боротьбі проти єресі іконоборства. Тому неділя Православ’я це торжество цілої Церкви, Східної і Західної, це радісне святкування остаточної перемоги над іконоборством й иншими єресями.
Неділю Православ’я установив і наказав щорічно святкувати Собор у Константинополі 842 року. Мета цього свята — прилюдно й урочисто віддати честь і поклін святим іконам Ісуса Христа, Пречистої Діви Марії і святих. Оскільки перше торжество православ’я, себто прилюдне почитання святих ікон після осуду іконоборства, відбулося в першу неділю посту 842 року, то ця неділя до сьогодні залишилася неділею почитання святих ікон, хоч це торжество не має нічого спільного з Великим постом. — Погляньмо дещо ближче на історію іконоборства та причини встановлення неділі Православ’я.
ПОЧАТОК ІКОНОБОРСТВА
Визначна риса Східної Церкви — це давнє й особливе почитання святих ікон Ісуса Христа, Божої Матері, ангелів і святих. Святим іконам, подібно як і святим мощам, Христова Церква віддає великі почесті і пошану. Вона ставить їх у храмі для прилюдного почитання. Вона заохочує, щоб ми святі ікони почитали вдома та — у формі хрестиків чи медальйонів — носили на своїх грудях.
Святі ікони зазнавали прилюдної і приватної почести у Східній Церкві аж до панування візантійського цісаря Лева III Ісаврія (717-741). Під впливом двох єпископів з Малої Азії він осудив почитання святих ікон і вважав його за ідолопоклонство. Свою боротьбу проти святих ікон почав від того, що наказав забрати ікону Ісуса Христа з брами його палати. А відтак у 730 році він видав цісарський декрет, яким заборонив почитання святих ікон у цілій державі. Цим декретом у Східній Церкві починається довга, завзята, болісна і кривава боротьба проти святих ікон, знана в Церкві під назвою іконоборства. Ця боротьба з невеликими перервами тривала понад сто літ і закінчилася світлим тріуюмфом почитання святих ікон.
Цісарський декрет наказував святі ікони нищити, палити, а їхніх оборонців ув’язнювати, відправляти на заслання і навіть мучити. Патріярх Герман І (713-730) не хотів підписувати цісарський декрет проти ікон, за те цісар його усунув та призначив патріярхом послушного собі Анастасія (730-754). Римські папи, спочатку Григорій II (715-731), а потім Григорій III (731-741) пишуть до цісаря листи протесту і на своїх римських синодах осуджують боротьбу проти ікон.
Цісар Костянтин V Копронім (741-775), син Лева III, завзято продовжував іконоборчу боротьбу свого батька й хотів, щоби почитання святих ікон Церква урядово осудила. З цією метою у 754 році він скликав єпископів до Константинополя на собор, який під його натиском заборонив почитання святих ікон.
ОСУД ІКОНОБОРСТВА
Дозвіл на почитання святих ікон приходить за цісаревої Ірини, яка 784 року усунула з уряду іконоборця-патріярха Павла, а на його місце наказала вибрати Тарасія (784-806). Він разом з цісаревою Іриною й Апостольською Столицею скликав у 787 р. собор до Нікеї. Цей собор відомий у Церкві як Сьомий Вселенський Собор. Пам’ять Отців цього собору наша Церква святкує в жовтні.
Собор у Нікеї за основу до свого догматичного рішення щодо святих ікон бере науку святого Йоана Дамаскина (к. 675-749), великого богослова Східної Церкви. Собор виразно підкреслює різницю між почитанням — адорацією, по-грецьки — “латрія”, яке стосується тільки одного Господа Бога, і між почестю і пошаною, по-грецьки — “дулія”, яку віддаємо Богородиці, ангелам і святим. Собор навчає, що святі ікони це тільки видимі символи невидимих осіб, яким віддаємо почесть. Почитаючи святі ікони, ми не почитаємо паперу, полотна чи дерева, з яких зроблені святі ікони, тільки віддаємо честь тим особам, які на них зображені. Почитання святих ікон Собор ставить нарівні з почитанням святого Євангелія, хреста й мощей святих.
ТРІУМФ ПРАВОСЛАВ’Я
З початком IX сторіччя за цісаря Лева V Вірменина (813-820) приходить нове переслідування святих ікон і воно триває аж до 842 року. У цьому році цісарева Теодора дозволяє почитати святі ікони й усуває іконоборчого патріярха Йоана VII, а на його місце ставить Методія І (842-846). Патріярх Методій І, що зазнав гонінь і мук за святі ікони, зараз скликає до Константинополя синод, який уже остаточно повертає почитання святих ікон. Цю кінцеву перемогу, знану як “тріумф православ’я”, наша Церква щорічно згадує у неділю Православ’я.
До великих оборонців святих ікон належать патріярх Герман І, святий Йоан Дамаскин, святий Андрій Критський († 767), святий Теодор Студит (759-826) і патріярх Методій І.
Патріярхові Методієві І приписують укладення Чину Православ’я, тобто прилюдного визнання святої віри, яке читають на Службі Божій у неділю Православ’я. Цей Чин Православ’я з часом зазнавав різних змін і додатків. Він прийшов і на наші рідні землі та відбувався в катедральних церквах. До нього входять визнання віри, прилюдне віддання почести іконам Ісуса Христа і Пресвятої Богородиці, подяка Богові за перемогу над єресями, молитви за живих і померлих та проголошення анатеми на єретиків.
Дух богослуження неділі Православ’я — це дух радости, перемоги, тріюмфу та почести й пошани до святих ікон. “Сьогодні, вірні, радісно плещім руками, — сказано в каноні утрені у першій пісні, — і закличмо: “Які дивні діла Твої, Христе, і велика сила, що наше одномисліє і згоду встановив. Прийдіть, Богом просвічені, і святкуймо радісний день. Сьогодні небо й земля радіє, і ангельські чини та людей громади особливо празнують”.
“Нині всім засяяло світло благочестя, — співаємо на стихирах великої вечірні, — прогоняючи обман нечестя, наче хмару, і просвічуючи серця вірних. Прийдіть усі православні, припадімо благочестиво з поклоном до чесних Христових ікон”.
А на утрені на хвалитних стихирах співаємо: “Днесь настав радісний день і повний утіхи, бо блищить ясність найправдивіших догматів, і сяє Христова Церква, прикрашена нині відновленням святих ікон і сяйвом образів, і Богові миле одномисліє вірних”.
У восьмій пісні канона утрені читаємо: “Зберігаючи прадідні закони Церкви, пишемо образи Христові і Його святих та цілуємо їх устами, серцем і бажанням, взиваючи: “Благословіть усі діла Господні Господа”.

Неділя Православ’я:
https://twitter.com/Zarvanycia ,

http://www.zarvanycia.cc.ua/ БЛАГОВІЩЕННЯ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ

  • 08.04.16, 00:13
БЛАГОВІЩЕННЯ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ

Батьківська категорія: Бібліотека - Основи віри

На шостий місяць після явлення ангела Захарії той самий архангел Гавриїл був посланий Богом у місто Назарет до Пресвятої Діви Марії з радісною звісткою, що Господь обрав Її бути Матір`ю Спасителя світу.
Ангел явився в дім праведного Йосифа, коли Марія читала Святе Письмо, і, ввійшовши до Неї, сказав: "Радуйся, Благодатна! (тобто сповнена благодаті Божої – дарів Святого Духа). Господь з Тобою! Благословенна Ти між жонами".
Марія збентежилася від слів ангела і подумала: що означає це вітання? Ангел же сказав далі: "Не бійся, Маріє, бо Ти знайшла благодать у Бога. І ось, Ти народиш Сина і назвеш Його ім`ям – Ісус. Він буде великим, і назветься Сином Всевишнього, і Царству Його не буде кінця".
Здивована Марія запитала ангела: "Як це станеться, коли Я мужа не знаю?"
Ангел відповів Їй, що все це станеться від дії всемогутнього Бога: "Дух Святий зійде на Тебе, і сила Всевишнього осінить Тебе. Тому і народжуване Святе наречеться Сином Божим. Ось і родичка Твоя, Єлизавета, не маючи дітей до глибокої старості, незабаром народить сина; бо не буває безсилим у Бога ніяке слово".
Тоді Марія промовила смиренно: "Я – раба Господня. Нехай буде Мені за словом твоїм".
І архангел Гавриїл відійшов від Неї.
Благовіщення Пресвятої Діви Марії святкується православною Церквою 25 березня (7 квітня н. ст.). Свято Благовіщення – одне з найбільших свят. Слово "Благовіщення" означає: добра, радісна звістка про те, що почалося визволення людського роду від гріха та вічної смерті.
(Див.: Лк 1, 26–38).

ТРОПАР СВЯТА
 
Сьогодні спасіння нашого початок і від віку таїнства явлення:
Син Божий стає Сином Діви, і Гавриїл благодать благовістить.
Тому й ми з ним до Богородиці взиваємо: Радуйся, Благодатна,
Господь з Тобою. 

Є більше за адресою в пошуку:

www.zarvanycia.cc.ua Сьогодні ми згадуємо мученика Конона

  • 22.03.16, 21:03

www.zarvanycia.cc.ua Сьогодні ми згадуємо мученика Конона Ісаврійського.

Мученик Конон походив із Витанії і жив поблизу міста Ісаврія, жителі якого приняли хрещення у віру християнську від самого Апостола Петра. Юнак цей дуже багато молився до Архистратига Михаїла, який дуже часто являвся йому уві сні і всяко допомагав юнаку в його житті. Можливо Конон би обрав чернече життя та його батьки наполягли на тім щоб він заручився з місцевою дівчиною, яка звалась Анна. Та після одруження він не пізнав її а навпаки вмовив її залишитися незайманою . Так і жили вони в молитві щодня прославляючи Господа а згодом Конон вмовив і батьків своїх прийти до віри християнської.
На жаль, за певний час його мати, батько і дружина померл і він поховавши їх став монахом і постійно перебував в молитві а згодом, вже у похилому віці отримав дар зцілення. Дякуючи його проповідям та молитвам дуже багато язичників стали християнами.
Коли ж в Ісаврії почалися переслідування на християн Конон постраждав найпершим. Кати знущалися з нього всяко аж поки нарід, що був озлоблений такими діями проти святого не схопив зброю і не побіг захищати його. Конона знайшли геть побитим та окровавленим, а кати, що забоялися помсти народу, втекли.
Святий помер за два роки по цьому і був похований поруч з своїми рідними.

Мученика Конона Ісаврійського.:
https://twitter.com/Zarvanycia ,