Як юзабілісти на UXсamp Kyiv ходили

UXCamp Kyiv 2011

На днях, а точніше 30-31 липня, мені пощастило побувати на форумі UXсamp, що присвячений проектуванню зручних інтерфейсів. Чесно кажучи, збираючись на кемп, я думав, що це буде щось на зразок майстер класів — просто розкажуть очевидні речі (аля посилання повинні бути підкресленими, а кнопки виглядати як кнопки…). Корисно, але не захоплююче. Мої здогадки виявились далекі від реальності (чому я дуже радий). Ми плідно попрацювали і поповнили «багаж знань» в user experience. А саме головне було весело (особливо гра в мафію), але про це нижче :)

Суть такого воркшопу в тому, щоб попрацювати в команді над реальним проектом і під керівництвом гуру юзабіліті. Це дозволяє швидко в’їхати в суть справи і за короткий проміжок часу підвищити свій професійний рівень. Користі цьому дійству додавало також те, що ми весь час були на відносно свіжому повітрі на околиці Києва. Читати далі »

REWORK. Бізнес без забобонів

REWORK. Бізнес без забобонів

 

Ця книга стала бестселлером в Америці відразу після виходу. І не дивно — вона перевертає сталі уявлення про «правильне» ведення бізнесу, що насправді часто заважають успіху. Автори, два успішних підприємці, розповідають, як почати або вдосконалити ваш бізнес, а точніше — ваші погляди на нього, з тим щоб віднайти небачену раніше степінь свободи і отримати якомога більшу ефективність.

Книга буде корисна як початківцям так і досвідченим підприємцям. Вона одночасно надихає, збиває з пантелику, виводить із зони комфорту і дає корисну практичну базу. Ви і не здогадувалися, що бізнес може бути таким!

Авторами книги є засновники досить відомої компанії 37signals. Вони легко і доступно діляться своїм досвідом ведення бізнесу в інтернеті. Цікавим є той факт, що сама компанія — не роздута махіна аля Microsoft або Google, а невеличка команда фрілансерів, в постійному штаті котрої всього 14 чоловік (на момент написання книги). І тим не менш, їх продуктами користуються більше ніж 3 мільйонів чоловік у всьому світі. Все це дивним чином вселяло в мене оптимістичну нотку, адже можливості і ресурси є, треба тільки піднатужитись і зробити дійсно корисний продукт. Корисний, в першу чергу, для себе. Читати далі »

Про оптимізацію PNG-малюнків для веб-сайтів

1

Ця тема буде цікава скоріше верстальщикам, т.я. оптимізація графіки при нарізанні макету це їх відповідальність. Чому саме необхідно робити таку оптимізацію, думаю, не потрібно пояснювати. Лише зазначу — якщо ви хочете, щоб майбутній веб-сайт завантажувався швидше, то графіка повинна мати якомога менший розмір. Та й, наприклад, google ставить у результатах пошукової видачі вище ті сайти, які завантажуються швидше. Читати далі »

Про саморобні фірмові конверти для дисків

Про саморобні фірмові конверти для дисків

Продовжуючи тему плюшок хочу поділитись ще одним способом скласти на вашого клієнта враження, що робота виконана більше ніж на 100%.

Розробляючи будь-який матеріал, ми передаємо результат своєї роботи в електронному вигляді на цифровому носії (CD або DVD-диски) особисто замовнику, або просто в електронному листі без використання фізичного носія. Все залежить від наміченого способу роботи з клієнтом.

Суть способу проста і полягає у оформленні фірмового конверту для диску. Це не лише складе враження більш якісної роботи, але й дасть можливість згадати контактні дані розробника. Читати далі »

Чи повинен веб-дизайнер вміти верстати?

Верстка vs Дизайнер

Я якось вже зачепив дане питання в одному з коментарів до цього блоґу. Думаю, що багатьом дизайнерам-початківцям воно буде цікавим, тому вирішив відповісти розширено і вигляді окремої теми.

Частенько на форумах зустрічав суперечки між дизайнерами… одні казали, що вміння верстати на глибокому рівні просто необхідне (такий собі дизайнер-верстальщик в одному флаконі). Інші — що взагалі не треба, і ти хоч трісни, коли адекватно зверстати намальоване нереально. Тобто, тема доволі холіварна :) Я ж не впадаю у крайнощі і притримуюсь точки зору, що кваліфікованому веб-дизайнеру знання основ верстки (такі технології як: HTML, CSS, JavaScript) все ж необхідне. Спробую пояснити чому саме так.Читати далі »

Майкл Евамі. Створення логотипів. Найсучасніші розробки

Майкл Евамі. Створення логотипів. Найсучасніші розробки

 

Ця книга — біблія сучасної практики створення логотипів. Тут їх більше 1300, розділених на групи і типи у відповідності з формою, символікою, асоціаціями і т.д. Щоб підкреслити візуальне значення форми логотипу, у книзі вони представлені в чорно-білому варіанті. В колекцію увійшли логотипи як невеличких дизайнерських студій, так і широко відомих міжнародних компаній. Автор книги — копірайтер і журналіст, спеціаліст в області брендінгу Майкл Евамі.

Це книга із серії каталогів креативних логотипів аля «logolounge», але трохи простіша тому й дешевша. Основна фішка — чорно-білі логотипи. У такому вигляді всі вони, так би мовити, в одній ваговій категорії, тобто не відволікаєшся на кольори, а аналізуєш форму, ідею, шрифти… Читати далі »

Уроки » Про візуалізацію інформації за допомогою діаграм

Візуалізуємо інформацію за допомогою діаграм

Діаграми прискорюють комунікацію, оскільки працюють швидше і наочніше тексту. Вони показують контекст і розставляють акценти, ілюструють ідеї. Діаграми служать зачіпками, які втягують читача в матеріал.

Доповнюючи тексти різними діаграмами, ми підвищуємо шанси матеріалу на прочитання, тому що людям подобаються візуальні елементи, особливо функціональні. Це дуже сильний інструмент, адже в залежності від цілей можна подати дані чесно, щоб читач робив висновки сам. Або пояснити діаграму і розставити її візуальні акценти так, щоб підштовхнути читача до певних висновків.

Далі про те, які види діаграм краще використовувати в залежності від типу даних, що треба візуалізувати. Читати далі »

Література » Редагуємо дизайном

Ян В. Уайт. Редагуємо дизайном

 

Класичний посібник по створенню грамотних, привабливих і читабельних публікацій, видане в семи країнах, і яке витримало три перевидання. Книга наочно демонструє, як творча взаємодія редактора і дизайнера дозволяє добитися максимального впливу на читача слів, образів і простору. Повна простих і оригінальних рішень, ця книга — настільний посібник для дизайнерів, які вдосконалюють свою майстерність; авторів і редакторів, які прагнуть живого діалогу з читачем; головних редакторів, які турбуються про максимальне охоплення і вплив на аудиторію; і видавців, які думають про конкурентоспроможність свого продукту.

Книга хоч і розрахована більше на дизайн друкованих видань — а конкретніше журналів, але буде дуже корисна і веб-дизайнерам. Ідеї і прийоми, якими вона наповнена під зав’язку, легко переносяться на дизайн веб-сторінок. Книга читається дуже легко, а завдяки великій кількості ілюстрацій ще й цікаво. Читати далі »

Про логотипи і «плюшки» для клієнтів

Про логотипи і «плюшки» для клієнтів

Фото aloalo*

Хочу розповісти не про сам процес створення логотипів (якщо це цікаво, розповім у наступних темах), а скоріше про те, як зробити приємність клієнту не витрачаючи на це багато часу. Задоволений клієнт, як правило, звертається ще раз або рекомендує вас своїм знайомим.

Рецепт простий як валянки. Читати далі »

Про підкреслення посилань у photoshop

Можна багато сперечатися про те, яка саме програма краще підходить для створення дизайну інтерфейсів, але те, що photoshop використовується у більшості випадках — це факт. Думаю, ніхто не буде заперечувати те, що робота з текстом тут реалізована не найкращим чином (і це не дивно, адже програма розрахована, в першу чергу, для малювання і ретуші фоток).
Оскільки мова йде саме про дизайн інтерфейсів, то тут дуже часто використовуються посилання, як елемент взаємодії системі з користувачем. А т.я. посилання прийнято підкреслювати, хоча і не обов’язково (про те, чому звичайні тексти не варто підкреслювати я вже писав), ця операція над текстовим леєром у photoshop-і виконується не завжди коректно. А саме, часто підкреслення тексту не потрапляє у піксельну сітку і тому виглядає розмазаним (при умові, що використовується при згладжуванні шрифтів). То, в принципі, не така вже й проблема у порівнянні з тим, що десь у Африці з голоду мруть хомячки; але коли у макеті дуже багато посилань (наприклад, сайт-каталог) то така «розмазня» ліній залишає відчуття не завершеності роботи.