Популярні приколи

відео

хочу сюди!
 

Славушка

48 років, телець, познайомиться з хлопцем у віці 45-55 років

holobok

попередня
наступна

Заява-попередження_1

Керівнику ТОВ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ ЗБУТ" СОБОЛЬ Т.В.

Керівнику ПАТ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ”

ФРЕНКЕЛЬ Ю.Д.

від Громадянина

Xxxxxxxxx Yyyyy Zzzzzzzz 

Aaaaaaaaaaa, Дніпропетровської обл.

м.т. 000 000 00 00


ЗАЯВА-ПОПЕРЕДЖЕННЯ

 

Аналізуючи дії посадових осіб державних органів, Конституцію і законодавство України маємо висновок, що державна влада в Україні узурпована особами приватного права. Для підстав так вважати є багато чинників.

По перше в відповідності до Конституції України ст.8 сказано: В Україні визнається і діє принцип верховенства ПРАВА. Саме поняття "верховенство права" посадовими особами сприймається як верховенство ЗАКОНІВ.

ВЕРХОВЕНСТВО ЗАКОНУ - визначальна роль закону в правовій (юридичній) системі держави, в діяльності всіх суб'єктів права, насамперед державних органів і посадових осіб. Цей принцип означає, що закон має вишу юридичну силу стосовно всіх інших нормативно-правових актів та джерел юридичного, тобто державою встановленого («позитивного») права.

Якщо, з верховенством законів зрозуміло, то що таке ВЕРХОВЕНСТВО ПРАВА нагадаєм для ширшого розуміння.

Так, професор П. Рабінович під верховенством права розуміє «визначальну роль права у стосунках між усіма учасниками суспільного життя, у життєдіяльності державних і недержавних організацій, соціальних спільностей, груп, об'єднань, усіх людей». Він вважає, що верховенство права може бути інтерпретоване як пріоритетність у суспільстві, насамперед, прав людини та проявляється головним чином у таких рисах державного і громадського життя:

закріплення у конституційному та інших законах держави основних прав людини (закони, які суперечать правам і свободам людини, є неправовими законами);

— панування у суспільному і державному житті таких законів, які виражають волю більшості або всього населення країни, втілюючи при цьому загальнолюдські цінності та ідеали, насамперед права і свободи людини;

— врегулювання відносин між особою і державою на основі загально-дозволеного принципу: «особі дозволено чинити все, що прямо не заборонено законом»;

— взаемовідповідальність особи і держави.

Професор Ю. Тодика звертає увагу на певні особливості співвідношення принципу верховенства права з Конституцією та законами: «Розгляд принципу верховенства права поза верховенства Конституції і законів — це шлях до беззаконня та вседозволення, а визнання тільки принципу верховенства закону поза системного розуміння принципу верховенства права — шлях до прийняття несправедливих, негуманних, недемократичних законів, інших нормативно-правових актів».

Професор М. Козюбра, виходячи з аналізу поглядів вітчизняних вчених на принцип верховенства права, нараховує чотири підходи до його розуміння:

1. Ототожнення принципу верховенства права з традиційним для радянської (та й не тільки радянської) юридичної теорії і практики принципом верховенства закону у вузькому його значенні, тобто як акта законодавчого органу (найпоширеніший підхід).

2.  Як верховенство всіх нормативно-правових актів.

3. Як фактичне ототожнення верховенства права з верховенством розуму і справедливості, тобто з категоріями, якими оперує переважно доктрина ПРИРОДНОГО права.

4. Під верховенством права розуміється пріоритет загальновизнаних принципів і норм міжнародного права перед національним законодавством.

Кодекс адміністративного судочинства України у частині 2 статті 8 прямо пов'язує принцип верховенства права з судовою практикою Європейського суду з прав людини, тобто адміністративний суд повинен застосовувати цей принцип з урахуванням прецедентного права Страсбурзького суду, яке є змістом цього принципу. Отже, можна сказати, що органічна характеристика принципу верховенства права визнана на рівні законів України.

Українські науковці В. Гайворонський та М. Титов прямо пов'язують реалізацію принципу верховенства права в Україні з прецедентним правом, повсяк обгрунтовано вважають, що при реалізації цього принципу судовій владі надаються поряд з функцією законозастосування нормотворча функція, що призводить до визнання певних судових рішень так званими «прецедентами», як це робиться у споріднених системах права.

 

Конституційний Суд України у своєму рішенні від 2 листопада 2004 року за № 15*рп/2004 у справі про призначення судом більш м'якого покарання зазначив таке: «Відповідно до частини першої статті 8 Конституції в Україні визнається та діє принцип верховенства права. Верховенство права — це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозахисну діяльність, зокрема закони, які за своїм змістом можуть бути проникнуті, передусім, ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема, норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об'єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.

Таке розуміння права не дає підстав для його ототожнення із законом, який іноді може бути й несправедливим, у тому числі обмежувати свободу і рівність особи. Відмінність між ними повязана з розбіжністю у розумінні права і закону. Справедливість — одна з основних засад права є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдских вимірів права».

В відповідності до ст. 1 Конституції України, Україна є соціальна і правова держава, ст.3 Конституції України Людина ії життя і здоровя, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою цінністью. Права і свободи людини та її гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обовязком держави.

Відповідно до ст. 8 Конституції України сказано: В Україні визнається і діє принцип верховенства права, на відмінність в Конституції УРСР ст. 71 інша, "На території України забезпечується ВЕРХОВЕНСТВО ЗАКОНІВ республіки”. Це те, де органи влади, їх посадові особи користуються законами і підзаконними актами замість верховенства права.

У постанові Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 р. № 9. закріплено: «Оскільки Конституція України, як зазначено в її ст. 8, має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають грунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй»

продовження далі


0

Коментарі