хочу сюди!
 

Ліда

50 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 46-56 років

Історія мого улюбленого авто вітчизняного автопрому

Історія автомобіля ВАЗ 2106 (Жигулі/lada 1600/1500/1300sl)

 

Перший автомобіль ВАЗ-2106 зійшов з III лінії головного конвеєра 21 лютого 1976 р. Коли в Тольятті освоїли виробництво моделі ВАЗ-2106 (Lada 1600), яка була перероблена для вітчизняних умов експлуатації з FIAT 124 Speciale зразка 1972 року, ніхто не міг і припустити, що саме вона стане найпопулярнішою і масовішою продукцією автозаводу Волжського.

"Шестірка" відрізняється від ВАЗ-2103 могутнішим 80-сильним двигуном ВАЗ-2106 робочим об'ємом 1,6 л, іншою схемою електроустаткування і зміненим оформленням кузова і салону. Так, передні здвоєні фари отримали пластмасові "окуляри", змінено облицювання радіатора, коштують інші задні ліхтарі і бампери з пластмасовими іклами.

В порівнянні з автомобілями "Москвич" ці 5-місцеві седани, що відрізнялися кращою динамікою і дійсно комфортабельним інтер'єром, були верхи комфорту і престижу для широких шарів автоаматорів СРСР. В кінці 1970-х ВАЗ-2106 відразу придбав славу "шикарного" і швидкісного автомобіля, але дорогого і менш "практичного", чим інші "Жигулі". Пристойна для того часу динаміка (максимальні 150 км/ч і 16 з до 100 км/ч), рельєфні сидіння з підголовниками, панель приладів з тахометром і прекрасна звукоізоляція - було що цінувати.

У 1979 році завод налагодив випуск менш могутніх модифікацій ВАЗ-21061 з 71-сильним двигуном ВАЗ-2103 і ВАЗ-21063 з 64-сильним двигуном ВАЗ-21011. Вони популярністю "шахи" в народі не користувалися, але масштаб їх виробництва наростав (особливо 21063), і в умовах радянського дефіциту споживачеві доводилося миритися з поєднанням дорогого кузова, що обважнює, із слабким двигуном, що помітно погіршував динаміку. З 1980 року почали вмонтовувати карбюратори Озон типу 2107. Зміна електрики у зв'язку із змінною технологією відбувалося постійно. У 1977-му машини почали оснащувати новими клемами і з'єднаннями проводки, а з 1986-го встановлюють нове реле.

У 1982 році проведена перша модернізація автомобіля. На ВАЗ-2106 почали вмонтовувати модернізовані 75-сильні (по новому Госту) двигуни ВАЗ-2106. На задньому крилі по лінії молдінга перестали встановлювати світловідбивачі. У 1988-му модернізацію пройшла система випуску: у ній поставили прокладку і гайку одноразового користування. У 1990 році на Вазі освоїли свого роду комплектацію Люкс - ВАЗ-21065 із стандартним двигуном ВАЗ-2106 з безконтактною системою запалення, карбюратором типу "Солекс" (21053-1107010-03), галогенними фарами, покращуваною оббивкою салону і іншими підголовниками сидінь. Експортні модифікації ВАЗ-21064 зовні відрізнялися від ВАЗ-21065 бамперами з вбудованими поворотникамі і декілька іншою електричною схемою. З 1985 року спочатку на експортні модифікації, потім іноді і на "внутрішніх" почали встановлювати 5-ступінчасту коробку передач типу ВАЗ-2112, а пізніше - типу ВАЗ-21074, що значно знижує витрату палива на трасі і шум від двигуна.

Але часи міняються. До кінця 1980-х ця модель з модифікаціями залишилася наймасовішою і популярнішою в програмі Ваза. Звичайно, престижною її вже не рахували, але добра пам'ять про перше сімейство "Жигулів" підтримувала стійкий попит на "шестірку". На нього не впливали навіть засилля малопотужної модифікації ВАЗ-21063 і різке погіршення якості збірки і що комплектують в 1990-і роки. Автомобіль з часом став настільки доступний за ціною, що перейшов в розряд невибагливих "робочих конячок". У нього склалася і постійна армія поклонників.

Проте тепер ВАЗ-2106 все ж таки поступово здає позиції, перш за все із-за морального старіння дизайну і інтер'єру, а також досить невисоких їздових якостей, органічно властивих класичній компоновці. Проте у "шестірки" є всі шанси зустріти на конвеєрі і свій тридцятирічний ювілей.

У 2001 році Російська автомобілебудівна компанія ВАТ "АВТОВАЗ" відправила на Херсонське автоскладальне підприємство "Анто-рус" першу партію кузовів для "Жигулів" шостої моделі. Херсонське автоскладальне підприємство "Анто-рус" збирало "шестірки" рік з програмою випуску 2 000 штук.

 У січні 2006 року ВАЗ-2106 був знятий з виробництва через 30 років після початку випуску.


7

Коментарі

121.06.09, 13:25

в мене в гаражі стоїть, 85 року ))

    221.06.09, 13:27Відповідь на 1 від Володюсик

    Їздиш?

      321.06.09, 13:29Відповідь на 2 від Воїн світла

      деколи, коли треба перевозити щось громіздке, брудне, гостре

        421.06.09, 13:32

        Цікаве авто...

          521.06.09, 13:35Відповідь на 3 від Володюсик

          Мені деколи здається що Шістку (взагалі класику) саме для таких цілей і купували. В мого діда 21063 з 89, вже цілих 20 років бідненька картоплю з села возить

            621.06.09, 13:37Відповідь на 4 від N 47-ий

            Цікаве авто...

            Особливо цікаво його тюнінгувати

              721.06.09, 14:08Відповідь на 6 від Воїн світла

              навпаки, так шкода рідної металевої решітки радіатора

                821.06.09, 14:14Відповідь на 7 від Володюсик

                Нічого, поставиш чорну пластмасову, вигляд Шохи зразу зміниця, стане більш агресивніший

                  921.06.09, 14:20Відповідь на 8 від Воїн світла

                  та давно така стоїть, г...

                  але то вже діло смаку

                    1021.06.09, 14:27Відповідь на 9 від Володюсик

                    Не знаю, мені подобається. Але я кажуть "Кожному своє". Вибач що повторив твою думку але іншими словами.

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      попередня
                      наступна