хочу сюда!
 

Юлія

40 лет, козерог, познакомится с парнем в возрасте 35-40 лет

Освіта, як світло в кінці тунелю (в багато частинах)



Освіта, як світло в кінці тунелю ч.1

Своє попереднє думання про українську освіту з 5-ти частин під загальною назвою "Освіта світить та не гріє" я збираюся продовжити роздумами про можливі перспективи і потрібні переміни в процесі надання освіти в Україні, хоча наперед зазначу, що це просто якби ілюзії на алюзії і навпаки. Коли пропонуєш щось серйозне, то і ставитись до того потрібно серйозно. І писати відповідно науковоподібно, а в мене такого бажання немає. Я хочу просто актуалізувати тему і не більше того. Про реальне ареальне становище в існуючій освіті я прописав і тепер буду обговорювати наступні питання інтегрування:

1. Функціональність освіти, а не її абстрактність. Важливо навчити кожну людину схемам, методикам і розумінню вцілому системі опанування потрібними йому саме зараз знаннями. Коли учень усвідомлено розуміє для чого йому ці саме знання - вони стають довготривалими і функціональними.

2. Вчитись впродовж усього активного життя. Опанування дистанційною формою навчання, як основною, що однозначно вирівняє всіх учасників освітнього процесу без отого принизливого поділу на "столичні", "міські" та "сільські" підвиди освіти тощо.

3. Багатоваріантність освіти, де активно у взаємозв’язку діють вчителі, учні та їх батьки на формування процесу навчання. Має існувати базове незмінне мінімально обумовлене знання з обов'язкових предметів в освіті, а далі хто як схоче - то і вивчає поглиблено.

4. Рейтингова система нарахування балів для учнів, а не суб’єктивні оцінки від учителів. Активація змагальної системи. Перехід від ігрової форми навчання в молодшому віці до науково-дослідницької в підлітковому і далі.

5. Кредитна форма освітньої послуги з багаторівневою системою погашення. Аналогічно спорт та мистецтво.

6. Соціальна обумовленість освіти та перспектив її носіїв, коли економіка і держава вцілому є для людей, а не навпаки, як це є зараз.

7. Освіта, як засіб самореалізації кожної людини поокремо, а не міфічна "всебічнорозвинута людина" як результат освітнього процесу. Розвивати потрібно наявні здібності в учнів, а не напихати їх "обов'язковим освітнім непотребом". Світильник, який маємо потрібним заповнити і запалити, щоб гарно горів і світив без кіптяви та завчасного загасання. 

8. Культура суспільного співжиття, як позитивна соціалізація людини в процесі навчання та одержання освіти. Тобто жити для себе і для суспільства одночасно, як взаємопов'язані процеси.

Перелік освітніх тем не є вичерпним, а є суто як план для роздумів. Я навмисно уникав емоційних та суб'єктивних визначень, хоча однозначно вважаю, що вчитися має бути цікаво і приємно, навіть якщо то часом стає і неприємно. Перепони долаються зусиллями кожного поокремо, бо досягнення і перемоги є суто особистими. Щастя за природою може бути тільки твоє, що не заважає для щастя ставати  спільним відчуттям. Отож. 
Просто я вважаю, що саме життя в людей має бути цікавим для них, бо інакше виникає градація деградації. Відповідно з цього постає пошук псевдо-цікавості в житті, як безкінечне бажання все нових і нових розваг та задоволень, ігрова та наркотична залежність в різних її підвидах. А все чому? А все тому, що  "Якби ви вчилися, як треба / То й мудрість була би своя" - сказав понад 200 років тому Тарас Шевченко. Мо' таки настав час помудрішати?..

Богдан Гордасевич
Львів-Рясне
25 березня 2021 р. (7529)

4

Комментарии

125.03.21, 16:01

Позитивно сприймаю всі виділені точки про освіту, на власному досвіді не раз переконувався в помилках навчального процесу, а надто в сьогоднішньому.

    225.03.21, 21:40

    Головна ціль освітянської роботи - навчити людину учитися давши для цього базові знання. Ми до сьогодні у полоні радянської освітньої системи, яка заганяла людину в жорсткі рамки стереотипів. До сьогодні у школах і ВИШах викладає совково-сепаратистська братія.

      325.03.21, 23:40

      Загалом виглядає нормально, але можна було б подискутувати. Часу не маю зараз.

        426.03.21, 13:55

        Цікаво було би почути думки освітян.

          526.03.21, 19:02Ответ на 2 от Nikolka

          Головна ціль освітянської роботи - навчити людину учитися давши для цього базові знання. Ми до сьогодні у полоні радянської освітньої системи, яка заганяла людину в жорсткі рамки стереотипів. До сьогодні у школах і ВИШах викладає совково-сепаратистська братія.
          Про це і мова, що ми дотепер у сфері брежнівського застою в освіті на всіх рівнях.

            626.03.21, 19:04Ответ на 1 от Hrab

            Позитивно сприймаю всі виділені точки про освіту, на власному досвіді не раз переконувався в помилках навчального процесу, а надто в сьогоднішньому.
            Ось всі бачать недобре, а в няпрямку доброго нічого не робиться.

              726.03.21, 19:05Ответ на 3 от Nech sa paci

              Загалом виглядає нормально, але можна було б подискутувати. Часу не маю зараз.
              Було би цікаво.

                826.03.21, 19:05Ответ на 4 от Леонід

                Цікаво було би почути думки освітян.
                Щось я в ту думку мало вірю.

                  926.03.21, 21:27Ответ на 5 от Богдан Бо

                  Думаю щоб видалити заскорузлу совково-сепаратистську нечисть потрібно підключати колективи учнівської молоді, тих її членів що хочуть отримати достойну освіту. Давно уже треба організувати на державному рівні учнівські молодіжні організації типу ПЛАСТ. Можна щоб вони були молодіжним сектором партій ЄС , Голос .

                    1027.03.21, 19:04Ответ на 9 от Nikolka

                    Думаю щоб видалити заскорузлу совково-сепаратистську нечисть потрібно підключати колективи учнівської молоді, тих її членів що хочуть отримати достойну освіту. Давно уже треба організувати на державному рівні учнівські молодіжні організації типу ПЛАСТ. Можна щоб вони були молодіжним сектором партій ЄС , Голос .
                    Знову переінакшено жовтенята, піонери і комсомол? Було і нічого не дало.

                      Страницы:
                      1
                      2
                      предыдущая
                      следующая