хочу сюди!
 

Маша

50 років, козоріг, познайомиться з хлопцем у віці 37-65 років

Нова Україна починається за партою!

1 вересня шкільний дзвінок покликав учнів на навчання. Діти сядуть за парти й урочисто почнуть новий  учбовий рік! 2016  рік надзвичайно знаковий як для школярів, так і для учителів. Цьогоріч Міністерство освіти і науки України розпочало підготовку до кардинальних змін у сфері освіти. Нова шкільна реформа націлена на формування різнобічної особистості, українця, патріота, фахівця. Концепція сучасної школи покликана насамперед навчити дитину жити, мислити, творити! 

МОН розробило і представило широкому загалу Концепцію нової школи, яка запрацює 2018 року. Почнуться реформи з початкової школи, надалі зміни торкнуться середньої школи, а потім і старшої.

Концепція нової школи націлена на формування особистості, розкриття вроджених талантів, розвиток навичок і вмінь кожної дитини.

Уже з 1 вересня першачкам дозволять писати простими олівцями, щоб виправляти помилки, не перевірятимуть на швидкість читання, не оцінюватимуть каліграфію, не змушуватимуть завчати напам’ять табличку множення, на уроках фізкультури не буде команд «Рівняйся!», «Струнко!». З програми літературного читання вилучать 49 авторів радянської доби. Їх замінять творами сучасних письменників. Домашні завдання не задаватимуть на вихідні, свята та канікули. Вчителі не будуть правити червоним чорнилом, щоб не травмувати дітей. Не оголошуватимуть на батьківських зборах успішність учнів.

А от вчителям дозволять більшу самостійність. Кожен педагог зможе визначати, які теми і коли мають вивчати учні, кількість годин на засвоєння навчального матеріалу. Звичайно, нововведення вчителів не мають відступати від основної програми, що має гриф Міністерства освіти і науки України.  

Важливий аспект Концепції нової школи  – створення опорних шкіл. Це зумовлено критичною демографічною ситуацією в Україні, в селах мало дітей. Є такі школи, у яких навчаються по 8–12 дітей. Чи потрібно утримувати такі заклади, у яких вчителів більше, ніж учнів, і якість освіти не надто висока. Тому ініціюється створення опорних шкіл.

Опорною повинна стати найкраща школа з хорошою матеріальною базою, гідними педагогічними кадрами, щоб забезпечити сільським дітям якісну освіту.

Школи, в яких навчаються менше ніж 25 учнів, припиняють фінансувати з державної бюджетної субвенції. Якщо територіальна громада наполягатимеє на подальшій роботі малокомплектних шкіл, то органи місцевого самоврядування зобов’язані взяти її на своє утримання. Адже, згідно освітньої реформи, рішення про самоорганізацію опорних шкіл приймають органи місцевого самоврядування – міськради, райради чи об’єднані територіальні громади.

З часом утримання шкіл буде повністю фінансуватися з міських, районних бюджетів чи бюджетів об’єднаних територіальних громад. Тому кожен громадянин територіальної громади повинен навчитися рахувати гроші й задуматися про доцільність неукомплектованих шкіл. Ці школи поглинають гроші громади і програють у якості освіти та матеріальному забезпеченні.

В Україні  вже створено 120 опорних шкіл. На Тернопільщині їх вісім. П’ять з них знаходяться у Бережанському, Заліщицькому, Лановецькому, Монастириському, Гусятинському районах, а три в об’єднаних Микулинецькій, Козлівській і Скалатській територіальних громадах.

Концепція нової школи  відкрита для широкого обговорення на сайтах Міністерства освіти та науки й Тернопільського обласного управління освіти. Кожен може внести свої пропозиції. Адже реформа вводиться поетапно і запрацює з 2018 року.

За 25 років незалежності України Навчальні програми змінювалися багато разів. Кожен раз анонсувалися радикальні зміни в системі освіти. Але досвід показує, що знання молодих українців у сучасній школі не поглиблюються і не стають якіснишимими. Чи зможе чергова Концепція нової школи виплекати гармонійну особистість, чи  покращить якість та ґрунтовність учнівських знань покаже час.

0

Коментарі

118.09.16, 11:49

Дозволити писати олівцем, це не реформи. Опорні школи? Знаю одну. Як створювалась, як місцеві чиновники виділені кошти деребанили. Нічого не змінилось, стало ще гірше. Неугодних по звільняли з роботи, а поставили своїх, кумів, сватів. Рівень вчителів близький 0. Який може бути рівень, якщо диплом куплений?
Реформу необхідно починати з простого. Формула проста, Міністерство освіти - директор школи. Прибрати посередників, райвно, місцевих очільників різних рівнів. Без цього ніяка реформа не дасть результату.

    219.09.16, 11:01Відповідь на 1 від R_Сірко

    справді, з кожним приходом нового міністра в українській школі відбуваються "реформи" та різні нововведення, змінюється програма навчання - і це схоже на суцільний бардак.... страждають і діти, і вчителі, і батьки... співчуваю усім...