***
- 05.02.12, 18:28
Голосуйте за найкраще оповідання http://blog.i.ua/user/2666217/903152/
Голосуйте за "Найкращий жіночий портрет 2012" http://blog.i.ua/user/2961506/902908/
Відкрите голосування в номінаціях відбудеться з 03.02.2012по 20.02.2012. Оголошення переможців в номінаціях призначено на 21 лютого 2012 року - Міжнародний день рідної мови.
ШАНОВНЕ ПАНСТВО! ОРГКОМІТЕТ КОНКУРСУ ЩЕ РАЗ НАГАДУЄ ВАМ: кожен з Вас щиро вболіває за ТВОРІННЯ наших авторів. Тільки Ви і Ваш голос можуть визначити переможця. Але, відповідно до ПРАВИЛ КОНКУРСУ, і вже був прецедент (учасники і агітатори якого отримали попередження), аґітація у масовій розсилці ЗАБОРОНЕНА! НАС ВСІХ ДРАТУЮТЬ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ НА ВИБОРАХ! Отже, Закликаємо Вас бути чемними, чесними та виваженими! Хай ЧЕСНО переможе справді найкращий!
Зазделегідь Вдячні за активну участь і неупередженість під час голосування!Фільм про українця, який став індіанцем, виходить у прокат (ВІДЕО)
Гай-гай, чоловіче, до смерті пам’ятатиму.. Я ж у нього корову пас. Доброї душі був чоловік. І великий вигадник. Кого хоч обведе кругом пальця. Ще коли був гайдамакою, його ловили не раз, а він утікав із-під носа червоних, наче мав коня-невидимку. Добрий то добрий, а якось у гніві підняв було руку та й каже: «Якби ти знав, скільки ця рученька вражих голів знесла». У нього ще були вірні друзяки, видно, ще з тих часів. Тимофій Вушкряб і Гнат Скобель, він же Кобилка. Оце ж його родич і тримає тепер хату Пономаренка за дачу. Так-от, Прокіп-Квочка, Тиміш Вушкряб і Гнат Скобель були розбишаками. Навіть за радянських часів вони на все дивилися звисока. Не знаю, як те їм сходило з рук, але колгоспу й на дух не переносили. Було вип’ють у Деменціях по добрій чарці, а потім ідуть на Лубенці і співають так, наче їх сотня йде. То були люди з іншого тіста. Прокіп Пономаренко наче не такий і могутній зверху, швидше щупленький, але міцний був, спритний, жилавий, а як підкрутить вуса, то куди так. Він пішов із життя першим серед трьох. Тоді… тоді Вушкряб і Скобель так затужили, що страх. І знаєте, що вони учверили з горя? Вони посадили мертвого Прокопа на лаву, сіли поруч, обнялися з ним і гірко заплакали. Людям це було дико, але друзяки на те не зважали, бо Прокіп, Вушкряб і Скобель були…інакшими. Це були гайдамаки, і наш закон їм неписаний.
Якісний проект: "Сумський історичний портал"
Раджу звернути увагу:
Українські шляхи від Сум до Батурина. Частини 1-4
Науково-документальний фільм про Івана Мазепу та його епоху.
Науково-документальний фільм про видатного українського поета О.Олеся, уродженця м. Білопілля Сумської області.
Выставив Киприана, Дмитрий Иванович вообразил себя константинопольским патриархом и объявил самолично своего личного духовника Митяя митрополитом коломенским. Но после ряда приключений Киприан все-таки был признан и в Москве, оставаясь митрополитом и при сыне Дмитрия Донского Василии Первом.
Именно по совету митрополита Киприана Вышгородскую икону привозят из Владимира-на-Клязьме в Москву, где ее торжественно встречают народ вместе с великим князем Василием. На месте встречи ("сретения") иконы был основан Сретенский монастырь, нынешний настоятель которого слывет духовником Владимира Путина, но это еще одна другая история. По церковному преданию, в тот сентябрьский день, когда москвичи встречали Владимирскую Богоматерь, Тамерлану под Ельцом явилась Богородица и будто бы именно это убедило Тимура не идти на Москву. Но не факт, что он туда и собирался. Тимур прекрасно отдавал себе отчет, что вряд ли сможет поживиться чем-либо существенным в деревянной Москве с населением всего в 20 тысяч человек. Совсем рядом были многолюдные богатые торговые города Таврики (к примеру, население Кафы в то время составляло около 70 тысяч человек) и Приазовья. Генуэзские укрепления Кафы (Феодосия) Московские же мифотворцы для объяснения этого "нелогичного" - с их точки зрения - решения Тимура-Тамерлана придумали иную версию, связанную исключительно с чудодействием иконы Владимирской (Вышгородской) Божьей Матери. После разгрома у Ельца Тохтамыш понял, что вряд ли может рассчитывать на подмогу недееспособной дружины своего московского вассала, гораздого разве что на исправное собирание дани для золотоордынского двора. Поэтому он принимает более разумное решение и скрывается от Тимура в дремучих сибирских лесах.
УКР. Донські козаки (дінці / донці, донське козаче військо) — спільнота руськомовних козаків, яка сформувалася на Дону навколо одного з козачих військ-держав відомого під назвою Всевелике Військо Донське у XV-XVII ст. Частина козаків, так само як і деякі дослідники виділяють донських козаків в окремий східнослов'янський народ.
РАС. Донские казаки или донцы, донское казачье войско — первое по старшинству и самое многочисленное из казачьих войск Российской империи (???). Размещалось на отдельной территории, называющейся Область Войска Донского, которая занимала часть современных Луганской и Донецкой областей Украины и части Ростовской, Волгоградской, Воронежской областей и республики Калмыкия в Российской Федерации. Историческое название связано с рекой Дон (бассейн Азовского моря). Отличительными чертами казачьего сословия служат:
УКР. Кубанське козацьке військо — частина українського козацтва, що населяла території сучасного Краснодарського краю, західної частини Ставропольского краю, а також Республік Адигея і Карачаєво-Черкесія. Центр — місто Катеринодар — сучасний Краснодар. Військо офіційно було утворене в 1860 на основі Чорноморського козачого війська і частини Кавказького лінійного козачого війська.
РАС. Кубанские казаки, Кубанское казачье войско — часть российского казачества Северного Кавказа (???), населяющая территории современного Краснодарского края, западной части Ставропольского края, а также Республик Адыгея и Карачаево-Черкессия. Войсковой штаб — город Екатеринодар — современный Краснодар. Войско было образовано в 1860 году на основе Черноморского казачьего войска, с присоединением к нему части Кавказского линейного казачьего войска, которое «упрозднялось за ненадобностью».[1], в результате завершения кавказской войны.
Близько 8-ї години прибули до Новочеркаська – колишньої столиці донського козацтва. … вирішили лишитися тут, щоб відвідати Музей історії донського козацтва, бо чи буде ще колись така нагода? …
Музей виявився великим і цікавим. І приміщення велике, й експонатів багато. Експозиція організована вдало. Залишається позаздрити і пошкодувати, що для запорожсього козацтва нічого побідного не створено – мабуть, через їхній «сепаратизм», за неодноразову «зраду» «єдіной неделімой». Зараз, правда, чути розмови про організацію такого музею на Хортиці, та чи піде справа далі балачок, невідомо.
У музеї дуже багато зброї, але зовсім немає зразків народного мистецтва – ні вишиванок, ні килимів, ні кераміки, ні різьблення по дереву. Зовсім нічого. Це говорить про те, що це «сословіє» було нетворчим, годувалося за вірну собачу службу цареві. Чимало написів у музеї відкрито вихваляє козацтво за «прісоєдіненіє» інших народів «к єдіной нєдєлімой». Наприклад, стверджується, що підкорення Кавказу було для Росії життєво необхідною справою, бо полегшувало зв’язки з раніше приєднаним Закавказзям. Оце тобі на! Цитуються слова Енгельса, що Росія несла азійським народам цивілізацію. А як бути з Енгельсовою оцінкою Росії як величезної купи награбованого багатства? Ще в музеї є кілька хороших парсун козацьких старшин та відділ картин, де особливо багато картин Дубовського.
…
(м. Єйськ). У музеї перша кімната присвячена Іванові Піддубному, якого тут називають «руськім богатирьом». Тут є його речі, зокрема залізний костур. Жодним словом не згадується, що він українець. Про його національність свідчить лише місце народження: с. Богодухіва Полтавської губернії. Таке обкрадання інших націй країни зараз має велетенський розмах. Надбання всіх націй привласнює одна, а найгірше, що з цим звиклися і вважають це за звичайне явище, що «так і треба».
УКР. Іван Максимович Піддубний (* 26 вересня 1871, Богодухівка — † 8 серпня 1949, Єйськ, Краснодарський край, Росія) — український спортсмен-борець. Шестиразовий чемпіон світу з боротьби (Париж, Мілан, Франкфурт, Нью-Йорк).
РАС. Иван Максимович Поддубный (укр. Іван Максимович Піддубний (26 сентября (8 октября) 1871, село Богодуховка (Красеновка), Золотоношский район, Полтавская губерния — 8 августа 1949, Ейск) — российский[2][3][4][5] и советский[5][6][7][8][9][10] профессиональный борец и атлет,(??????) происходящий из потомственного рода запорожских казаков.[5][8][11][12][13]
…
За дорогу наговорилися, селяни казали, що живеться зараз добре, не порівняти з недавніми часами. Люди з хати нові будували, й телевізори, автомашини та мотоцикли придбали. А тільки скучніше якось стало. Перестали співати, особливо молодь цурається українських народних пісень, перестали один до одного ходити. Чогось, на їхню думку, не вистачає людям.
…
Тут один дід сказав мені, що в більшості слобод знищено церкви. А проїхав до Владивостока і скрізь бачив їх цілими. Його висновок такий, що це один із проявів українофобства. Бо масове знищення збіглося з голодом на Україні та в українських місцевостях РСФСР (Воронежчина, Кубань).
Село Голівка (на табличці перед селом написано (Гаєєвка) розташована над Доном (тут кажуть не «Дон», а «Дін»).
…
Погомоніли на різні теми. Він викладач історії і директор школи. Говорить (як і його дружина-вчителька) з дуже помітним українським акцентом. Бідкається, що погано просувається русифікація. Всі зусилля школи виявляються марними, бо за школою все оточення дітей україномовне. Та ще, каже, буває що й самі вчителі і школі часто переходять на українську мову. І дітям важко, і вчителям. Каже, що місцеві російські діти гірше засвоюють російську мову, ніж українські діти.
Сумно слухати було. Інтелігенція, що вийшла з українського народу, вчиняє злочин проти свого народу!
…
На хуторі Осадчому мене наздогнало кілька хлопчаків на велосипедах. Вони довго їхали поруч і щебетали гарною слобожанською говіркою. Кажуть, що вони і в школі на заняттях так говорять, тільки завдання відповідають по-російському, і то не завжди. Вчителі теж часто говорять місцевим говором, бо вони всі тутешні. А одна «москалька» змушена цю говірку опанувати, бо не користується пошаною серед дітлахів через свою мову.
…
Водій автомашини, між іншим, розповів цікавий, хоч і сумний, факт. Коли він прийшов з війська додому й одержав паспорт, до нього начальник паспортного столу прискіпався за те, що він записаний українцем. Наполягав, щоб він записався росіянином на тій підставі, що тут не українська область, а РСФСР. Он як! Правда, водій таки лишився українцем. А скільки тут випадків, коли в одних батьків є діти як українці, так і росіяни!
…
За селом побесідував з тутешнім чоловіком. Він розмовляв по-українському (з його слів, і все населення так розмовляє), але твердив, що всі вони тут «руські», бо, мовляв, тут така зона проходить (тобто РСФСР).
(Мандрівка Рената Польового, Ростовська, Воронезьката ін., 1969р.)