Roger Waters - The Wall.Live in Berlin. 1990 рік.

The Wall.Live in Berlin - це концертний виступ Роджера Уотерса 21липня 1990 року з альбомом "The Wall" в Берліні, присвячений падінню Берлінської стіни 18 місяців тому.Альбом "The Wall" значною мірою був створений самим Уотерсом ще тоді коли він співпрацював з Ping Floyd.Шоу було поставлено на вільному місці між Бранденбургськими воротами і Постдамською площею.В часі існування Берлінського муру це місце вважалося нічийною землею..За шоу спостерігало більше ніж 350000 глядачів.Перед самим шоу були відчинені всі ворота.Це дозволило збільшити кількість глядачів ще порядка на 100000 осіб.У концерті прийняли участь багато видатних виконавців.Практично у повних складах виступили групи Scorpions, The Hooters і The Band Bleeding Heart самого Уотерса.Шинеад о’Коннор,Брайян Адамс,Рудольф Шенкер,Клаус Майне,Ван Моррисон,Джони Митчел,Маріанна Фейтфул,Джеррі Холл,Поль Каррак,Альберт Фінні ну і сам Роджер Уотерс - ось далеко неповний список акторів, музикантів і вокалістів.Ну і на додачу - чи не вперше шоу подібного рівня транслювалося нашим радянським ще тоді телебаченням правда я уже не пам'ятаю чи то був запис чи пряма трансляція.

У ролі молодшого брата. Чим загрожує Росії китайська експансія.

Китайська експансія на російському Далекому Сході створює демографічні й безпекові проблеми для Кремля


22 березня новий китайський лідер Сі Цзіньпін здійснив свій перший (після обрання на Всекитайських народних зборах) закордонний візит – у Москву. Така увага Піднебесної до відносин з РФ зумовлена як потребою енергетичних ресурсів дляекономіки КНР, що зростає, так і прагненням розширити свій вплив на Далекому Сході Росії. Причому друга причина за значенням не поступається першій.

Повернення на «втрачені землі»

Для КНР із її 1,3 млрд населення необжиті східні простори РФ, що мають величезні природні ресурси, бачаться одним із пріоритетних напрямків демографічної та економічної експансії. Тієї політики обмеження народжуваності, яку проводили в Китаї в 1980–1990-х роках, на початку ХХІ століття вже не дотримуються на практиці так суворо, як раніше, і це стимулює зростання демографічного тиску всередині Піднебесної та активний відплив її людності за кордон.

Уже сьогодні в Росії, за неофіційними даними, живе від 3,5 до 18 млн китайців і щороку їх більшає на 500 тис. (хоча, за результатами перепису 2010 року, їх там налічувалося лише 28 тис.). Іще у 2006-му заступник директора Федеральної міграційної служби РФ Вячєслав Поставнін обмовився, що потенційно близько 200 млн китайців готові виїхати в Росію.

У сучасних підручниках історії, що їх видає Пекін, Далекий Схід і Сибір (аж до Томської області включно) називають не інакше як «тимчасово утрачені землі». «Вірний союзник» Москви Мао Цзедун у 1964 році пред’явив претензії на 1,5 млн км2 територій СРСР, заявивши, що «Росія приєднала до себе Болі (Хабаровськ) і Хайшеньвей (Владивосток), а також Камчатку і що Китай за це з нею не розрахувався». 1969-го справа дійшла до кровопролиття через острів Даманський, а через 10 років нове керівництво КНР на чолі з лідером прагматиків Ден Сяопіном узагалі виступило з ініціативою створити всесвітній єдиний фронт боротьби проти СРСР. Цілі покоління китайців були виховані на ворожості до СРСР і росіян. Досі жоден політичний діяч КНР і правлячої Комуністичної партії не дезавуював заяв Мао Цзедуна стосовно претензій на російські території.

Китайські дослідники У Ґоґуан і Ван Чжаоцзюнь не без гордості заявляють, що єдиним шляхом вирішення більшості проблем Піднебесної є «демографічна експансія» і будь-якій країні світу загрожує національна катастрофа, коли бодай 10% китайців виїдуть до неї. Офіційний Пекін свої плани щодо поширення назовні навіть не намагається приховати, одначе втілює їх поки що тишком-нишком.

НЕРІВНОПРАВНИЙ ТОВАРООБМІН ІЗ КИТАЄМ РОБИТЬ РФ ФАКТИЧНО ЙОГО НАПІВКОЛОНІЄЮ

Ще 1988 року газета Головного політичного управління Народно-визвольної армії Китаю (НВАК) «Цзефанцзюнь бао» писала: «Ефективний контроль, здійснюваний упродовж тривалого часу над стратегічним районом за межами географічних кордонів, у підсумку спричинює перенесення географічних кордонів». Саме такої стратегії мирної експансії на Далекому Сході й дотримується на практиці керівництво Китаю. Під час демаркації у 2005 році КНР уже частково перенесла кордони з РФ, доточивши собі території загальною площею 337 км2 у районі річки Амур. Фактично це була добровільна здача Кремлем національних інтересів у регіоні, тоді як Піднебесна здобула чергову перемогу після отримання у 1991-му острова Даманський.

Поступки лише підтвердили слабкість позицій РФ на Далекому Сході. Російське керівництво тоді впевнено заявляло, що всі територіальні суперечки між РФ і КНР врегульовано раз і назавжди. Однак у серпні 2012 року Пекін знову заявив про свої претензії до Москви. Хоча вони стосуються лише 17 га території РФ у Республіці Алтай, показовим є сам факт відновлення суперечок за прикордонні землі.

Сировинна напівколонія

У вересні 2009 року було прийнято «Програму співробітництва між регіонами Далекого Сходу і Східного Сибіру РФ та Північного Сходу КНР (2009–2018 роки)», яка вражає своїм колоніальним характером. Практично всі заплановані проекти мають бути реалізовані на теренах Росії і пов’язані з видобутком сировини, тоді як переробні й індустріальні потужності створюватимуть у Китаї.

Завдяки згаданому документові тільки за офіційними угодами від 2009 року китайці отримали в оренду понад 500 тис. га землі в прикордонних районах російського Далекого Сходу. Зокрема, провінція Хейлунцзян (Північно-Східний Китай) уклала із владою РФ оборудку, згідно з якою дістала право використовувати частину земель для овочівництва, вирощування зерна, розведення худоби й подальшої переробки сільськогосподарської продукції. Загалом у найближчі 5–10 років заплановано реалізувати 158 проектів. Для їх здійснення Китай готовий залучити понад 10 тис. одиниць сільськогосподарської техніки і понад 50 тис. спеціалістів. Окрім цього, Росія віддала в оренду КНР 1 млн га лісу під вирубку. Скільки землі в регіоні мають неофіційно вихідці з Піднебесної, можна тільки здогадуватися.

Китайці вже давно почали за безцінь скуповувати російські ділянки сільськогосподарського призначення, обходячи офіційну заборону на їх продаж іноземцям й використовуючи для цього юридичних осіб через створення спільних підприємств із часткою закордонного капіталу. На практиці ці землі зазнають нещадної експлуатації та обробки величезною масою хімікатів, унаслідок чого продукція, вирощена на них, виявляється небезпечною для здоров’я.

А ґрунти поступово виснажуються і стають неродючими.

Активно проникає китайський капітал і на російський ринок енергетичних ресурсів. Так, банки з Піднебесної надали «Роснефти» $6 млрд для купівлі «Юганскнефтегаза», основного дочірнього підприємства ЮКОСу. У 2005 році Китай дістав частку в проекті «Сахалин-3», а потім за $3,5 млрд придбали «Удмуртнефть». Одна з їхніх компаній (CNPC) здобула 49% у спільному з «Роснефтью» підприємстві «Восток-Энерджи», яке вже виграло аукціони щодо розробки двох нафтогазових родовищ в Іркутській області.

В економічному плані Росія є для Китаю джерелом дешевої сировини й ринком збуту готових товарів. Вона великими партіями експортує йому за низькими цінами електроенергію, газ і нафту. Нерівноправний товарообмін із КНР робить РФ фактично її напівколонією. Щороку обсяги взаємної торгівлі стрімко зростають. Коли у 2002-му товарообіг Москви з Пекіном становив $20 млрд, то у 2012-му він сягнув $87,5 млрд. Піднебесна посіла перше місце серед торговельних партнерів РФ, випередивши Нідерланди ($82,7 млрд) та Німеччину ($73,9 млрд). Утім, частка інвестицій КНР у Росію – це лише 0,9% від загального показника, а на Далекому Сході ще менше – 0,7%. Це свідчить про те, що китайці розглядають свою північну сусідку лише як сировинний придаток і ринок збуту дешевих товарів.

При цьому КНР – держава украй мілітаризована, яка щороку збільшує свій військовий бюджет. 2011-го він зріс до рекордних $143 млрд (прихована його частина, за оцінками експертів, може становити ще 30–40% цієї суми), що удвічі перевищувало видатки на армію РФ. За витратами на оборону Піднебесна посіла друге місце у світі після США. Народно-визвольна армія Китаю налічує 2,25 млн осіб і у випадку бойових дій може мобілізувати до 208 млн. КНР регулярно проводить навчання НВАК, відпрацьовуючи наступальні операції з перекиданням військ на відстань до 2 тис. км.

Показово, що вздовж кордонів із Росією в КНР будують широкі дороги на бетонній основі, здатні витримати пересування значної кількості броньованої техніки та військ. Фактично шлях уздовж російського порубіжжя побудовано за принципом прифронтових доріг.

Кремль час від часу звертає увагу на Далекий Схід. Так, торік у серпні прем’єр-міністр Дмітрій Мєдвєдєв публічно заявив, що регіон необхідно захистити від надмірної експансії іноземців, і виступив проти створення мігрантами анклавів на території Росії. Однак насправді влада РФ створює сприятливі умови для поступової мирної колонізації цих своїх областей китайцями. Російським олігархам легше залучити дешеву робочу силу з Піднебесної, аніж створити нормальні умови праці для місцевого населення. Навіть мер Владивостока офіційно заявляє про необхідність здати половину свого міста в оренду КНР на 75 років, отримавши величезні кошти до місцевого бюджету.

Але така політика може обернутися втратою Далекого Сходу для Кремля вже в середньостроковій перспективі. У відносинах із Китаєм Росія поступово набуває незвичної для себе ролі «молодшого брата». Жодних реальних і ефективних кроків для того, щоб зменшити цю залежність і змінити становище у двосторонніх відносинах її керівництво не робить.

http://tyzhden.ua/World/77827

Отруєне місто

Поки політики визначають, куди має йти Україна – в Європу чи в протилежний бік, в серці Західного Донбасу, шахтарському місті Павлограді, схоже створюється серйозна екологічна проблема. Мешканці міста скаржаться на те, що, приблизно два тижні тому, їх почали турбувати їдкий запах та дим. З 23.00 до 6.00 у повітрі відчувається запах гару неорганічних речовин.  Це негативно впливає на стан здоров'я - болить голова, шкрябає в горлі. Особливо страждають люди із захворюванням дихальних шляхів та схильні до алергічних реакцій. Інколи доводиться викликати і «швидку». Так, Анастасія, яка розмістила свій коментар на одному з павлоградських сайтів пише: «Мені 16 років і я жахливий алергік. Кожну ніч мені дуже погано і стан все погіршується. У всіх членів моєї родини болить голова. Вікна розкрити не можна, тому що сморід страшенний…» Ці слова підтверджують також інші мешканці міста. Так, мешканка Павлограда Марина, яка проживає на мікрорайоні ім. 40 років Жовтня, повідомила про сморід щовечора й до ранку, через який неможливо відчинити вікна. Враховуючи, що її помешкання на 5 поверсі, в квартирі жарко, а провітрити неможливо. І це повинні терпіти ще й її двоє діток, молодшій з яких всього 4 роки! Ще одне свідчення мешканки Павлограда Людмили: «О 6 ранку, сьогодні, 29 серпня 2013 закрила фрамугу вікна, тому що гар відчувався в повітрі як і минулого тижня, незважаючи на тиху погоду з підвищеною вологістю. Живу я в центрі міста, недалеко від колишньої військової частини».
З розмов зрозуміло, що павлоградці не вірять у повідомлення МНС та міської влади про те, що сморід пов'язаний із горінням сміття та сухої трави, адже запах має хімічний присмак. Мають місце нарікання на роботу деяких підприємств міста, зокрема на Мега-дизайн, Хімзавод, ПМЗ. Однак, деякі свідчення вказують і на найбільш вірогідне джерело смороду. Так, у коментарі на сайті павлоград.dp.uaдописувач Єгор повідомив: «Судячи з того, що «ароматна» хмара поширюється з ПМЗ, мікрорайону ім. 40 років, ПЗТО і далі рухається на центр міста, хімзавод накриває в останню чергу, те джерело знаходиться на промзоні. Найвірогідніше, цей Сектор Газа - підприємство Мега Дизайн, яке належить туркам. Вони використовують технологію гарячої гальванізації (оцинковки) металоконструкцій. Можливо слід уточнити ситуацію навколо цього підприємства…» Інформацію про застосування технології гарячої гальванізації підтверджує і офіційний сайт MEGA-DESIGN (Павлоград). Він повідомляє, що у штаті підприємства понад 250 чоловік персоналу, а три виробничі лінії дозволяють здійснювати механічну обробку до 10 000 тон сталі щорічно. Потужність комплексу з гарячої гальванізації сягає 24 000 тон на рік.
Схоже, що мова йде про процес, описаний у Вікіпедії, як електролітичне (гальванічне) цинкування, тобто про гальванічне покриття в кислих, сірчанокислих або лужних ціанистих ваннах. На сайті MEGA-DESIGN (Павлоград) відсутня інформація про те, які саме сполуки використовуються в технологічному процесі, але враховуючи, що серед подібних сполук є високотоксичні (наприклад, ціанистий калій KCN – смертельна отрута миттєвої дії), варто було б до ситуації з цим дивним чадом і смородом віднестись дуже уважно. Набагато більш уважно, ніж це робить зараз міська влада та відповідальні державні органи. А реакції – НУЛЬ, хоча люди звертались уже в різні інстанції - міські та обласні - і, навіть, телефонували до Кабінету Міністрів.
Зараз мешканці міста збирають підписи під вимогою до міської влади перевірити роботу підприємств міста і розібратись із причиною виникнення смороду та диму. Однак, такий спосіб боротьби з цим нещастям є неефективним, особливо якщо припустити, що у діях посадових осіб, які відповідають за санітарну та екологічну ситуацію в місті, є корупційний інтересПисати звернення у цій ситуації – це давати змогу посадовцям розтягнути процес на місяці, а то й роки. Причому – у повній відповідності з законодавством України, адже відповідь (не обов'язково позитивна) може бути надана через місяць після звернення («Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження…» Стаття 20 Закону України «Про звернення громадян»).
Більш ефективним у цій ситуації може бути звернення до міліції, СБУ, прокуратури (спочатку до міських і до всіх одночасно, а у випадку неприйняття відповідних заходів – то й вище «по інстанції») з заявою про злочин, ознаками якого є сморід і дим, вірогідно, техногенного походження, а наслідком може стати хвороба або й повільна смерть внаслідок хімічного отруєння. Потрібно також вказати й на найбільш вірогідне джерело забруднення. На мою особисту думку (хоча я радий був би помилитися), це підприємство MEGA-DESIGN (Павлоград). Не треба однак думати, що написавши заяву, ви повністю виконали свою місію. На жаль, дуже добре відомо, як такі ситуації вирішуються в Україні (і не тільки в Павлограді) – без інтенсивного контролю громадськості справа може бути «спущена на гальмах». Але «порятунок потопаючих – справа рук самих потопаючих», тому тим, хто не хоче дихати невідомо чим, варто об'єднатись, створивши щось на зразок «Громадського комітету самозахисту населення». Від імені цього комітету можна звернутись до всіх згаданих вище органів з вимогою перевірити роботу підприємства MEGA-DESIGN щодо дотримання санітарних та екологічних вимог. Для того, щоб уникнути зайвих підозр у їх порушенні, керівництво підприємства має бути зацікавлене в повній прозорості процесу перевірки і допуску на територію підприємства представників громадськості та ЗМІ, а також у максимальному інформуванні мешканців Павлограда про те, що там відбувається.
Дуже надіюсь, що підозри щодо MEGA-DESIGN виявляться необґрунтованими. Однак, при зволіканні перевірок і спробах адміністративного чи іншого тиску, варто поставити питання про негайне закриття підприємства – адженову роботу ще можна знайти, а от нове здоров'я або, хоча б, нові легені собі і своїм дітям чи внукам – дуже сумнівно. Ніхто нам не допоможе, крім нас самих!
Микола Осіпчук,
голова координаційної ради
 ГР «Лелека»

P.S. Тих, хто боїться, що це чергова «разводка» однієї з українських партій, спішу запевнити – не є членом жодної і жодну не підтримую. Ті, хто хочуть написати щось з цієї теми, можуть розраховувати на те, що матеріал буде опублікований наLELEKA NEWS та на інших наших інтернет-ресурсах.
На завершення цього допису, ще раз повідомляю контактні дані для зв'язку зГромадським комітетом самозахисту населення Дніпропетровщини:
Сергій Філіпенко (Дніпропетровськ, тел. +380991760103, електронна адреса [email protected])
Володимир Степаненко (Павлоград, тел. 0501654047, електронна адреса [email protected]),
Анатолій Коваль (Новомосковськ, 0964767086) Артур Литвиненко (Новомосковськ, тел. 0509077535).
у Дніпродзержинську:
 Широкий Володимир: 067 969 9861, 093 186 4660
Бондар Олександр: 098 036 1816, 063 661 1306
Матеріали по темі:

Павлоград з висоти пташиного польоту

http://lelekanews.blogspot.com/2013/08/blog-post_29.html

"Антонов" не злякався погроз Росії вийти з проекту Ан-70

Генконструктор ДП " Антонов " Дмитро Ківа вважає , що вийшовши з проекту Ан -70 Росія нашкодить в першу чергу собі . Відповідну погрозу віце -прем'єра РФ Дмитра Рогозіна Ківа назвав словами некомпетентної людини .


На даний момент, крім Росії, існує ще два виробника, які готові організувати на своїй території виробництво літаків Ан -70. Про це розповів журналістам президент - генеральний конструктор ДП "Антонов " Дмитро Ківа.

"Тим , хто думає , що якщо Росія вийде з проекту Ан -70 , це буде нам на шкоду, то він помиляється. З моєї точки зору , це Росії буде на шкоду. Більше того , ми, не проти , щоб Росія вийшла з цієї програми . На сьогодні є два виробника не з Росії, які готові запустити у себе виробництво цього літака і готові виділити гроші. Є такі багаті компанії та країни ", - заявив Ківа.

"Тому ситуація така , але ми , і я підкреслюю , що ця ситуація стосується всієї тематики , працюємо і готові працювати з Росією. Більше того , ми давно і багато працюємо з Росією , вона була і є наш головний стратегічний партнер" , - додав він .

За словами Дмитра Ківи , у ДП " Антонов" були підписані з РФ протоколи та документи. Компанія почала передавати документацію на серійне виробництво Ан -70 на КАПО , з яким були підписані необхідні документи , також всі папери були підписані з ВАТ " Туполєв" , яке повинно було все це супроводжувати , Об'єднаною авіабудівною корпорацією ( ОАК) і Міністерством оборони РФ. Крім того , Ківа також нагадав , що всі дефекти та зауваження , які перешкоджають запуску виробництва Ан -70 , були зняті , і було підписано висновок , що літак придатний до серійного виробництва.

"На жаль , зараз питання про серію не піднімається . І я чув в пресі заяву віце -прем'єра РФ Дмитра Рогозіна , що Ан -70 - " віртуальний " літак і що він конкурент Іл -76. Я думаю , що так можуть заявляти тільки некомпетентні люди . Для подібного середнього оперативно -тактичного літака є дві головні речі . він повинен підвезти війська, як техніку так і озброєння безпосередньо до місця бойових дій і здійснити посадку на коротку грунтову ЗПС. Це була мета Ан -70 - він може перевозити всі основні види озброєнь і військової техніки. Для цього у нього є відповідна велика кабіна , щоб перевозити техніку або 300 чоловік особового складу ", - заявив Дмитро Ківа.

" І другий критерій - це короткий, грунтовий аеродром. Ан -70 здатний здійснити посадку на коротку грунтову ЗПС 600-800 метрів. Ось ці завдання Іл -76 не може вирішити . Тому він йому не конкурент . Я вже не кажу про такі речі , як витрата палива. на Іл -76 годинна витрата близько 8 тонн , а на Ан -70 всього 4,4 тонни на годину. Ці літаки абсолютно не конкуренти " , - додав він.

День незалежності - державні стяги у небі над Україною

Львів

До Львова найбільший державний прапор України, який внесений у Книгу рекордів України привезли з Криму.Довжина стяґу склала 21,6 метри, ширина - 14,4, загальна площа -318кв. м. Військові льотчики 7 окремого полку армійської авації здійснили обліт Львова з прапором на вертольоті Мі-8, після чого він успішно "приземлися" на пляцу Академії Сухопутних військ.


Димитров(Донецька область)

Громада Димитрова, міста в Донецькій області, переконана, що День Незалежності слід святкувати з широким розмахом у прямому та переносному сенсі. Цього року вирішено було ні багато ні мало, а побити рекорд України за величиною прапорів, запущених на повітряних зміях.

24 серпня ця мета була досягнута - крім українського прапора, в повітря над Димитровим також запустили прапор Європейського Союзу.

«Такий захід підкреслює не тільки сьогоднішнє національне свято, а й європейські устремління України», - стверджує Юрій Третяк, заступник міського голови.

Треба сказати, що ідея не нова. У 2011 році в Києві в повітря запустили прапори України та Литви, а площа кожного становила по 400 квадратних метрів. Димитрівські полотна набагато більші - по 600 квадратних метрів. Прапори виготовлялися протягом чотирьох діб напруженої роботи спеціального верстата, а в повітря піднялися завдяки чотирьом повітряним зміям.

«Насправді не тільки в Україні, а й у світі таких прецедентів немає, - говорить Донатос Думстіс, технічний керівник проекту, - у деяких країнах використовували літаки або повітряні кулі, але наша задумка перевершує попередні по складності в рази». Як стверджує Д.Думстіс, головна складність у подібного роду заходах - погода. І, як на зло, вітру в небі над ДимиФровим у День Незалежності не було.

Проте після понад шести годин приготувань та очікування необхідних повітряних потоків прапори нарешті піднялись вгору. Ну а нагородою ентузіастам стала фраза експерта Національного реєстру рекордів: «Рекорд встановлений!».

Олександр ЄРМОЧЕНКО, Димитрове – Донецьк, фото автора

Джерело: День

Вітання українському народові від співробітників посольства США.

  • 25.08.13, 13:25
Посольство США в Україні бажає українцям щасливої 22-ої річниці Дня Незалежності. Співробітники посольства вирішили заспівати одну зі своїх улюблених українських пісень "Червона Рута", щоб висловити свою повагу до української культури і відзначити це свято.


The U.S. Embassy in Ukraine wishes Ukrainians a Happy 22nd Independence Day. Embassy staff chose to sing one of their favorite Ukrainian songs, Chervona Ruta, as a way to show their respect for Ukrainian culture and to celebrate this holiday. 

Поставте їм + на ЮТУБІ.Там страшенний хохлосрач

«Марсіанські мрії» Сергія Корольова

Сьогодні, коли питання щодо різних варіантів пілотованих експедицій до Марсу жваво обговорюється і фахівцями, і журналістами, коли авантюрний, але при тому, зважаючи на нездатність нинішніх лідерів великих держав ставити перед людством великі цілі, єдино, мабуть, можливий у найближче десятиліття «політ в один кінець» вийшов на стадію технологічного проектування, — не зайвим буде згадати, а хто ж першим перевів мрію про Марс у розряд цілком конкретних проектних робіт.

Ідеться про Головного конструктора Сергія Корольова, славетного українця і визначного практика ракетобудування, про достойника, завдяки енергії та вмінню брати на себе відповідальність якого людство щонайменше на кілька років раніше розпочало космічну еру.

Нагадаємо, перший штучний супутник Землі було запущено 4 жовтня 1957 року, перший успішний старт автоматичної міжпланетної станції (АМС) до Місяця відбувся 2 січня 1959 року, перші живі істоти (собаки Бєлка і Стрєлка) піднялися на орбіту і повернулися на Землю на борту Корабля-супутника-2 (прототипу пілотованого корабля «Восток») 20 серпня 1960 року. А вже 10 і 14 жовтня того ж 1960 року Корольов, продовжуючи задуману лінію дослідження космосу, здійснює запуски АМС, покликаних вийти на траєкторію польоту до Марсу. Але внаслідок аварій ще «сирих» ракетоносіїв обидва запуски закінчуються невдачами. Перший вдалий запуск АМС «Марс-1» здійснено Корольовим 1 листопада 1962 року. Станція мала пролетіти повз Червону планету і сфотографувати її. Проте зв’язок з нею урвався задовго до цього польоту — радянська електроніка забезпечити дальні космічні подорожі у ті часи була неспроможна...

Та все це були АМС незначної маси, відтак вони не могли нести достатньо наукової апаратури, яка тоді вимагала чималих обсягів. Отож ще наприкінці 1950-х років Сергій Корольов, розуміючи, що розвиток космонавтики неможливий без збільшення маси виведених на навколоземну орбіту і на траєкторії польоту до Місяця та планет космічних апаратів, почав шукати розв’язання цієї проблеми. На той час створення потужного космічного літака було технологічно неможливим; залишалося два шляхи: або виводити носіями середньої потужності багато об’єктів і збирати їх на орбіті в одне ціле, або створювати надпотужні РН, які виводили би на орбіту вантажі масою до 100 тонн. До 1960 року вже була сформована концепція нової ракетно-космічної системи, основою якої став проект носія, що невдовзі одержав назву Н-1. Корольов доводив, що новий РН відкриє перед космонавтикою якнайширші обрії, зокрема, надасть можливість здійснювати не лише «штурм» Місяця людиною, який завершиться висадкою на поверхні природного супутника Землі і створенням там постійно діючої наукової бази, а й запуски важких АМС зі складними дослідницькими програмами та пілотованих кораблів до планет Сонячної системи.

Особливо приваблювала інженерів ідея пілотованої експедиції на Марс. Щоправда, з використанням техніки початку 1960-х вона вимагала величезних фінансових та виробничих ресурсів. Адже слід було спочатку за допомогою 20—25 пусків Н-1 вивести на навколоземну орбіту ряд модулів, потім зібрати з них марсіанський пілотований комплекс (МПК) стартовою масою близько 1630 тонн. Сама експедиція мала тривати понад два з половиною року і включати вихід МПК на орбіту Марсу, посадку на Марс, місячне перебування групи космонавтів на Червоній планеті і зворотний політ. На Землю мала повернутися лише частина корабля з космонавтами масою 15 тонн.

Більш реальним із огляду на технічні й фінансові можливості тодішнього Радянського Союзу виглядав обліт Марса чи Венери без посадки на планету й виходу на орбіту її супутника. У цьому разі корабель виводиться на таку траєкторію польоту, яка перетинає одночасно орбіти Землі та планети призначення і дає змогу йому, наче бумерангу, за певний час повернутися в район Землі і з другою космічною швидкістю увійти в її атмосферу. Наприклад, корабель, який стартував би 8 червня 1971 року (в одне з «вікон», тобто найвигідніших для польоту до Червоної планети часових проміжків), міг через 10,5 місяця пролетіти поблизу Марса, завдяки чому екіпаж міг би здійснити дослідження планети з прольотної траєкторії та скинути на її поверхню автоматичні зонди. Після обльоту Марсу здійснюється корекція траєкторії, і корабель стає на шлях повернення на Землю. Тривалість такої експедиції — від старту з Землі й до посадки на неї — три роки, один місяць і дві доби.

Робота над важким міжпланетним кораблем (російська абревіатура — ТМК) тривала в очолюваному Михайлом Тихонравовим відділі корольовського КБ. Спочатку темою займалися у вільний від основної роботи час дві групи проектантів під керівництвом Гліба Максимова та Костянтина Феоктистова. Першою із проблем, які потрібно було розв’язати, виявилась проблема створення придатної для тривалого польоту системи життєзабезпечення екіпажу. Адже такі системи, що ѓрунтувалися на не відновлюваних запасах кисню, води і продуктів харчування, не могли застосовуватися в такому польоті — надто великий багаж довелося б із собою тоді брати. Отож ставку було зроблено на системи з частково замкненим циклом, які у спрощеному вигляді повторювали б земні екосистеми. Звичайно, повний кругообіг речовин у невеликому за об’ємом кораблі створити неможливо, а от відновлення води й кисню уявлялося можливим. Для регенерації кисню потрібно було застосовувати контейнери з водоростями типу хлорели. Запаси їжі мали перебувати в сублімованому вигляді. Для поповнення раціону в бортовій гідропонній оранжереї корабля планувалося вирощувати овочі, що надало б можливість знизити масу запасів продуктів на 20-40%. Серйозною проблемою стало підведення світла до рослин, що було розв’язано за допомогою зовнішніх сонячних концентраторів.

Для відпрацювання частково замкненої системи життєзабезпечення на Землі було побудовано аналог житлового відсіку ТМК, в якому випробувачі О. Божко, Г. Мановцев, В. Улибишев провели цілий рік. Було підтверджено експериментально: воду, кисень, частково продукти харчування у тривалих польотах можна одержувати на борту з відпрацьованих речовин. Але при цьому так і не була розв’язано проблему — а як вплине тривала невагомість на космонавтів? Тоді ще не було достатніх знань із цього питання; власне, і зараз їх можна вважати тільки частковими, оскільки найтриваліший політ  — це 438 діб, які провів на орбіті в середині 1990-х років російський лікар-космонавт Валерій Поляков, поставивши чимало дослідів і повернувшись на Землю живим і здоровим. Але ж для польоту на Марс і повернення на Землю потрібно більше — хоч два роки...

Відмовившись від ідеї створення надважкого МПК, обидві конструкторські групи зайнялися проектуванням ТМК значно меншої маси, бажано такого, який можна було б вивести на навколоземну орбіту одним пуском носія Н-1.

ТМК-конструкції групи Гліба Максимова являв собою тримісний корабель, який виводився на траєкторію польоту до Марсу за допомогою киснево-гасового розгінного блока. Після виведення на траєкторію руху до Марсу на кораблі розгорталися сонячні концентратори, батареї електроживлення, антени зв’язку із Землею і починався багатомісячний політ. Проект групи Костянтина Феоктистова ґрунтувався на використанні електрореактивних двигунів, яким притаманна висока економічність. Групі Феоктистова вдалося розробити проект ТМК зі стартовою масою близько 75 тонн, що надавало можливість вивести його за допомогою одного пуску Н-1. Але через надзвичайно малу тягу ЕРД (це той мінус, який мають такі двигуни) розгін корабля до другої космічної швидкості, яка дозволила б полишити земну орбіту, мав проводитися по спіралі впродовж кількох місяців. А загалом уся експедиція зайняла б три роки, з яких на розгін та гальмування корабля слід було витратити понад рік. Це, звичайно, ускладнювало реалізацію проекту. Не кажучи вже про те, що джерелом електричного живлення мав стати компактний ядерний реактор — річ, далеко не завжди безпечна...

Ці розробки велися до середини 1960-х років. А потім загинув на операції Корольов, і тоді всі сили було кинуто на реалізацію місячної програми, далі пішли проблеми, отож марсіанські проекти фактично закинули. Тільки 28травня 1969 року Василь Мішин, котрий очолив ОКБ-1 після смерті Корольова, підписав аванпроект ракетно-космічної системи Н-1М, у якому розглядали шляхи модифікації базового носія (який на той час ще «не вмів» літати) для істотного розширення його можливостей. У цьому контексті й почали розробляти новий варіант марсіанської експедиції. Знову взялася за справу група учня Корольова Костянтина Феоктистова, яка підготувала проект з такими основними показниками: тривалість польоту на Марс і назад корабля з екіпажем із шести осіб — 630 діб; перебування на орбіті штучного супутника Марса — 30 діб; перебування на Марсі посадочного відсіку з екіпажем із трьох космонавтів — 5 діб. Як основні двигуни корабля передбачалося використовувати ЕРД із живленням від ядерних реакторів, як допоміжні — рідинно-реактивні. Експедиційний комплекс передбачалося створити на навколоземній орбіті шляхом автоматичної стиковки двох безпілотних блоків масою по 150 тонн, виведених у космос модифікованим варіантом ракети Н-1. Перший блок — це марсіанський орбітальний і посадочний комплекси, другий блок — система реакторів і двигунів. Після розгону комплексу в автоматичному режимі й виходу його на високоеліптичну орбіту Землі було передбачено помістити в нього екіпаж за допомогою кількох кораблів типу 7К-Л1 («Зонд»), які були призначені для пілотованого обльоту Місяця. Ну, а далі тривалий політ, висадка на Марс і повернення на Землю.

Реально все це могло бути реалізовано в середині 1980-х років — якби надали достатнє фінансування і мобілізували достатні інтелектуальні та виробничі ресурси. Але для цього потрібен був Корольов — людина, котра узяла б на себе відповідальність і змогла б перемогти чи перехитрити партійні інстанції.

Але реальністю став як провал місячної програми, так і відмова від марсіанської. Основою стратегії пілотованої космонавтики в Радянському Союзі став розвиток орбітальних станцій масою близько 20 тонн — як цивільного, так і військового призначення, — що їх запускав РН «Протон». Із часом почали збирати на орбіті модульні конструкції, загальна маса яких під кінець ХХ століття, уже після розпаду Союзу, сягнула 130 тонн. Для цього потрібні були близько 10 запусків РН «Протон» та «Союз». Нагадаю, що носій Н-1М повинен був самотужки виводити таку (і більшу) масу на орбіту...

Але без Корольова запроектована ним одна з найграндіозніших космічних пригод людства так і не була здійснена. Повне припинення робіт по ракеті Н-1 поставило хрест на корольовських проектах пілотованих польотів радянських космонавтів до Місяця, Марсу і Венери — вирішили, що ця ракета була надто ненадійна, адже навіть її четвертий старт не був успішним. Проте... У 1990-х роках, коли російській космонавтиці не стало на що жити, створені для цієї ракети двигуни, які 20 років пролежали у сховищі, були продані американцям. Ті поставили їх на свої ракети, призначені для виведення супутників. Жодної невдачі не сталося. Проблема ж була в іншому — в радянській електроніці, в автоматичному управлінні складним «букетом» двигунів. Ця проблема справді у 1960—1970-х виявилася нерозв’язною.

Паралельно з тим і після того були й інші марсіанські проекти інших визначних конструкторів-українців — Валентина Глушка та Володимира Челомея. Останній на основі УР-500, більш відомої як згаданий уже РН «Протон», розробляв потужну ракету для забезпечення пілотованих польотів на Місяць УР-700. А на її основі було створено проект суперносія УР-900 (у літературі зустрічається й назва УР-700М). Другим, третім і четвертим ступенем цієї ракети мав стати уже напрацьований «Протон». А от на першому ступені було заплановано встановити аж 15 потужних двигунів, що надавало можливість вивести на навколоземну орбіту вантаж масою до 240—250 тонн, чого було б цілком досить для марсіанського корабля з двома космонавтами на борту (слід зауважити, що всі наявні до сьогодні носії виводять на орбіту вдвічі меншу масу). Але коштів на цей проект не знайшли, хоч навіть за достатнього фінансування на той час навряд чи вдалося розробити ефективну систему управління таким велетенським «пакетом» потужних двигунів.

У свою чергу, мріяв про Марс і Валентин Глушко. Йому навіть удалося частково перевести свою «марсіанську мрію» в реальні конструкції — РН «Енергія» та «Вулкан». Але першою у світі все ж таки розробляла проекти польоту людини на Червону планету саме команда Сергія Корольова.

Митний союз: песимістичні розрахунки уряду. Документ

От і казочці кінець.
Загалом, розрахунки експертів Міністерства економіки не є оптимістичними по відношенню до економічного ефекту для України від вступу до Митного союзу.

Про це каже їхній висновок:

За результатами орієнтовних розрахунків наслідку для економіки України від можливого її вступу до МС можна зробити висновок, що інтеграційні процеси призведуть до позитивного ефекту.

Але, його дія відчуватиметься лише максимум 1-3 роки (найбільше у перший рік вступу). У подальшому даний ефект поступово скорочуватиметься у зв’язку з тим, що через деякий час динамічний ефект зменшуватиметься через зміну обсягів виробництва країни, цін на товари та послуги, ставлення світового співтовариства до країни.

Тобто, фактично, пропозиція Митного союзу є вигідною лише короткостроково. Середньо- та довгостроково вона створює для України велику кількість ризиків та негативних ефектів - залежність від кількох ринків збуту та втрата позицій на ринках країн, що не входять до МС, "газову газової голки" та збереження низької енергетичної ефективності, підвищення ролі російського капіталу - особливо державного - в українській економіці, значне зменшення стимулів до інституційної модернізації тощо.

Окрему цікавість викликає той факт, що короткостроковий позитивний економічний ефект від вступу до МС майже повністю складається з фактичних субсидій російської сторони, а не з реального покращення стану економіки внаслідок зниження торгівельних бар'єрів.

З 5,2% на які, за очікуванням Мінекономіки, підвищиться виробництво в українській економіці, 4,2% приходяться на політично-мотивоване скорочення цін на газ Росією та різноманітні інвестиційній проекті державного та напівдержавного характеру.

Саме ж зняття торгівельних бар'єрів дасть покращення лише на 1%.

http://real-economy.com.ua/publication/117/42693.html